❞ الجزء الحادي والثلاثون
(عفتي والديوث)
ذهب ترزان مع مدحت لمكان السياره
تفحصها وكانت المفاجئه أنه لم يجد باقيه دم علي مقود السياره واللي من المفروض أنه من اصطدم بيه أشهب
مدحت:هو حضرتك لقيته هنا
ترزان:ايوه كان هنا
ممدوح احس بحسه البوليسي أن هناك خطب ما فعاد السؤال بمرواغه
مدحت:هو كان فين بالضبط
ترزان احس بما ينوي له مدحت فرد بكل هدوء هنا وأشار إلي الكرسي
مدحت:يعني هو كان ساند علي الكرسي
ترزان:اه
مدحت:تمام اصلي مش شايف دم هنا
ترزان:انا مش عارف ايه اللي حصل انا كل اللي اعرفه قولت ليك
مدحت :تمام بس اصل العربيه شكلها داخله جامد في الشجره يعني كان لازم يتخبط هنا الاول ويفضل هنا
ترزان:هو اكيد كلامك صح بس ممكن حضرتك تراجع لو في كاميرات قريبه وتشوف اللي حصل
مدحت:اظن ان اقرب كاميرا ممكن تكون بعيده عن هنا ومش هستفاد حاجه
ترزان:مش عارف شغلكم بس اللي انت شايفه اعمله واكيد هيكون صح قال كلامه ببعض من الغضب
مدحت:طيب يا استاذ انا ما اعرفش اسمك ليسه صح
ترزان: اسمي مصطفي
مدحت:مصطفي ايه
ترزان:مصطفي الحناوي
مدحت:انت من عيله الحناوي بتاعت قنا
ترزان:اه هو انت تعرف حد عندنا
مدحت:اه كنت اعرف الحاج محمود الحناوي الله يرحمه كان صاحب ولدي
ضحك ترزان عاليا وقال اهو انا بقا ابقا ابنه
مدحت:بجد
ترزان:اه بجد صحيح انا ما ركزتش في اسمك انت اللي كان صغير وكان شعره كيرلي وكنا بنلعب مع بعض لما كنت بتجي مع ولدك
ضحك مدحت ورد بس خلاص بقا عادي وأشار إلي شعره
فضحكوا معنا ورجعوا الي المستشفي
~~~~~~~~~~
نزلت سودي وباين علي ملامحها البكاء الشديد واول ما راءها امجد جرا تجاهها وامسكها من ذراعها وقال اتصلوا بامجد
سودي وبدءت من جديد في البكاء امجد مفيش داعي انا نازله اعتذرلك
امجد:انا قولت كلمه
سيف:ليه يا ابن عمي
امجد:انا قولت كلمه نفذوها والا انا لا ابن عمكم ولا تعرفوني
محمود:هنقوله ايه
امجد:يجي
سيف:طيب هنقوله يجي ليه
امجد:يجي ومعاه الدبل وترك يد سودي وضحك
فاتصل رسلان به
رسلان:الو ازيك يا امجد
امجد:الحمد لله خير طمني
رسلان:اطمنك علي ايه
امجد:والنبي يا رسلان قولي ايه حصل انا مش حمل هزار
رسلان:بص يا سيدي انا قولتهم وهما وسكت
امجد:هما ايه انطق
رسلان:هات الدبل وتعال
امجد:بجد انت بتكلم جد يا رسل
كان امجد معتاد أن يقول لرسلان هذا الاسم علي سبيل المزاح
رسلان:وهو انا ههزر ليه يلا تعال مستينك
امجد:ربع ساعه واكون عندك واقفل الهاتف وجرا سريعا حتي يلتقي بمحبوبته وتكون علي اسمه ولا أحد يستطيع أن يقرب منها
وكان رسلان في قمه سعادته لأن امجد ونعم الرجال
امجد:بنت عمي الغاليه انا عمري ما كنت هاخدك غصب عنك وانا اتمنالك كل خير حتي لو حساب قلبي بس في الاول والاخر انا اتمنالك كل خير يا بنت عمي وحب عمري اللي كان نفسي اطوله بس والله بجد انا فرحت ان قلبك اتفتح لحد احنا فعلا مالناش علي القلوب سلطان وعلي الأقل اسمه نفس اسمي
وضحك والدموع تسيل من عينه وكان الكل شايف حالته ومشفق عليه ولكن ما باليد حيله
وجلسوا في انتظار زوج شقيقتهم المستقبلي
~~~~~~~~~
في بيت الحجه فتحيه
رن جرس الباب فذهبت نرمين لفتحه فوجدت عماد فاستغربت جدا وخصوصا أن عماد لم يأتي الي هنا من قبل
نرمين:خير يا دكتور عماد
عماد :مش هتقوللي اتفضل
نرمين:انا اسفه والله بس انا ورونال لوحدنا
عماد وقد زاد إعجابه بها وباخلاقها ولا يهمك انا كنت جاي اقولك علي حاجه
نرمين :اتفضل
عماد:المعمل اتصل بيا وقوللي أن التحليل طلع بدري عن معاده
نرمين وقد وقع قلبها من القلق وقالت خير ايه اللي فيه
عماد:هو فعلا ابوكي ومش كداب
رونال وكانت قد أتت من المطبخ منذ قليل وسمعت بعض من الكلام
رونال:ابو مين ده اللي مش كداب ابو نرمين مات من زمان
نرمين:حبيبتي انا هحكيلك كل حاجه
عماد:طيب استاذن انا بقا
نرمين:متشكره جداااا يا دكتور انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه
عماد:انا ما عملتش حاجه ولو انتي عاوزه اي حاجه ما تتردديش انك تتصلي بيا
نرمين:اكيد يا دكتور انت شايف اول حد فكرت بيه يساعدني هو انت
فرح عماد كثيرا بقولها وحول أن لا يبان عليه شي ورد طيب يلا بقا سلام عليكم
نرمين :وعليكم السلام
كل هذا ورونال تنظر إليها وتنتظر أن تحكي لها صديقتها والتي عرفت الان سبب تغير صديقتها الفتره الماضيه
رونال :هااا قولي يا هانم انا مستنيه
نرمين حكيت لها كل ما حدث
كل هذا وسط صدمه رونال وبكاء نرمين
رونال:طيب ما قولتليش ليه كل ده وشايله حملك لوحدك
نرمين:حبيبتي انا مش قولتلك اني واخده النهارده اجازه وهقولك كل حاجه
رونال:اه فعلا
نرمين:طيب يبقا ما تزعليش بقا
رونال :ماشي يا ستي خلاص كده نحتفل أن ليكي اب غني فضحكوا
وقالت نرمين سريعا هو انتي فاكريني هبقا مبسوطه بكده
رونال:انا عارفه صاحبتي واختي كويس اه صحيح البت مريم ما اتصلتش بيا من يومين مش عارفه مالها
نرمين:صح ده انا انشغلت بموضوعي ونسيت اسالك عنها
رونال :وانا كمان زمانها زعلانه مني
انا هتصل بيها وانتي بقا حضرتلنا الغداء احسن انا جعانه جدااااا
نرمين:حاضر يا حبيبتي يلا غيري وكلمها وانا هحضره بسرعه
ذهبت رونال وهي لا تعلم ما بأختها
~~~~~~~~~
عن مريم في المستشفي كانت قلقانه جدا لغياب ترزان وتريد أن تطمن عليه ولكن لا تريد أن هذا الضابط يعرف انها تعرفه ويشك بهم
فكانت جالسه في أحدي ممرات المستشفي حينما سمعت الممرضه تقول إن أشهب دخل في غيبوبه فلم تصدق مريم ودخلت سريعا اليه ولكن لاحظت شي غريب
يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء الحادي والثلاثون
(عفتي والديوث)
ذهب ترزان مع مدحت لمكان السياره
تفحصها وكانت المفاجئه أنه لم يجد باقيه دم علي مقود السياره واللي من المفروض أنه من اصطدم بيه أشهب
مدحت:هو حضرتك لقيته هنا
ترزان:ايوه كان هنا
ممدوح احس بحسه البوليسي أن هناك خطب ما فعاد السؤال بمرواغه
مدحت:هو كان فين بالضبط
ترزان احس بما ينوي له مدحت فرد بكل هدوء هنا وأشار إلي الكرسي
مدحت:يعني هو كان ساند علي الكرسي
ترزان:اه
مدحت:تمام اصلي مش شايف دم هنا
ترزان:انا مش عارف ايه اللي حصل انا كل اللي اعرفه قولت ليك
مدحت :تمام بس اصل العربيه شكلها داخله جامد في الشجره يعني كان لازم يتخبط هنا الاول ويفضل هنا
ترزان:هو اكيد كلامك صح بس ممكن حضرتك تراجع لو في كاميرات قريبه وتشوف اللي حصل
مدحت:اظن ان اقرب كاميرا ممكن تكون بعيده عن هنا ومش هستفاد حاجه
ترزان:مش عارف شغلكم بس اللي انت شايفه اعمله واكيد هيكون صح قال كلامه ببعض من الغضب
مدحت:طيب يا استاذ انا ما اعرفش اسمك ليسه صح
ترزان: اسمي مصطفي
مدحت:مصطفي ايه
ترزان:مصطفي الحناوي
مدحت:انت من عيله الحناوي بتاعت قنا
ترزان:اه هو انت تعرف حد عندنا
مدحت:اه كنت اعرف الحاج محمود الحناوي الله يرحمه كان صاحب ولدي
ضحك ترزان عاليا وقال اهو انا بقا ابقا ابنه
مدحت:بجد
ترزان:اه بجد صحيح انا ما ركزتش في اسمك انت اللي كان صغير وكان شعره كيرلي وكنا بنلعب مع بعض لما كنت بتجي مع ولدك
ضحك مدحت ورد بس خلاص بقا عادي وأشار إلي شعره
فضحكوا معنا ورجعوا الي المستشفي
~~~~~~~~~~ نزلت سودي وباين علي ملامحها البكاء الشديد واول ما راءها امجد جرا تجاهها وامسكها من ذراعها وقال اتصلوا بامجد
سودي وبدءت من جديد في البكاء امجد مفيش داعي انا نازله اعتذرلك
امجد:انا قولت كلمه
سيف:ليه يا ابن عمي
امجد:انا قولت كلمه نفذوها والا انا لا ابن عمكم ولا تعرفوني
محمود:هنقوله ايه
امجد:يجي
سيف:طيب هنقوله يجي ليه
امجد:يجي ومعاه الدبل وترك يد سودي وضحك
فاتصل رسلان به
رسلان:الو ازيك يا امجد
امجد:الحمد لله خير طمني
رسلان:اطمنك علي ايه
امجد:والنبي يا رسلان قولي ايه حصل انا مش حمل هزار
رسلان:بص يا سيدي انا قولتهم وهما وسكت
امجد:هما ايه انطق
رسلان:هات الدبل وتعال
امجد:بجد انت بتكلم جد يا رسل
كان امجد معتاد أن يقول لرسلان هذا الاسم علي سبيل المزاح
رسلان:وهو انا ههزر ليه يلا تعال مستينك
امجد:ربع ساعه واكون عندك واقفل الهاتف وجرا سريعا حتي يلتقي بمحبوبته وتكون علي اسمه ولا أحد يستطيع أن يقرب منها
وكان رسلان في قمه سعادته لأن امجد ونعم الرجال
امجد:بنت عمي الغاليه انا عمري ما كنت هاخدك غصب عنك وانا اتمنالك كل خير حتي لو حساب قلبي بس في الاول والاخر انا اتمنالك كل خير يا بنت عمي وحب عمري اللي كان نفسي اطوله بس والله بجد انا فرحت ان قلبك اتفتح لحد احنا فعلا مالناش علي القلوب سلطان وعلي الأقل اسمه نفس اسمي
وضحك والدموع تسيل من عينه وكان الكل شايف حالته ومشفق عليه ولكن ما باليد حيله
وجلسوا في انتظار زوج شقيقتهم المستقبلي
~~~~~~~~~
في بيت الحجه فتحيه
رن جرس الباب فذهبت نرمين لفتحه فوجدت عماد فاستغربت جدا وخصوصا أن عماد لم يأتي الي هنا من قبل
نرمين:خير يا دكتور عماد
عماد :مش هتقوللي اتفضل
نرمين:انا اسفه والله بس انا ورونال لوحدنا
عماد وقد زاد إعجابه بها وباخلاقها ولا يهمك انا كنت جاي اقولك علي حاجه
نرمين :اتفضل
عماد:المعمل اتصل بيا وقوللي أن التحليل طلع بدري عن معاده
نرمين وقد وقع قلبها من القلق وقالت خير ايه اللي فيه
عماد:هو فعلا ابوكي ومش كداب
رونال وكانت قد أتت من المطبخ منذ قليل وسمعت بعض من الكلام
رونال:ابو مين ده اللي مش كداب ابو نرمين مات من زمان
نرمين:حبيبتي انا هحكيلك كل حاجه
عماد:طيب استاذن انا بقا
نرمين:متشكره جداااا يا دكتور انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه
عماد:انا ما عملتش حاجه ولو انتي عاوزه اي حاجه ما تتردديش انك تتصلي بيا
نرمين:اكيد يا دكتور انت شايف اول حد فكرت بيه يساعدني هو انت
فرح عماد كثيرا بقولها وحول أن لا يبان عليه شي ورد طيب يلا بقا سلام عليكم
نرمين :وعليكم السلام
كل هذا ورونال تنظر إليها وتنتظر أن تحكي لها صديقتها والتي عرفت الان سبب تغير صديقتها الفتره الماضيه
رونال :هااا قولي يا هانم انا مستنيه
نرمين حكيت لها كل ما حدث
كل هذا وسط صدمه رونال وبكاء نرمين
رونال:طيب ما قولتليش ليه كل ده وشايله حملك لوحدك
نرمين:حبيبتي انا مش قولتلك اني واخده النهارده اجازه وهقولك كل حاجه
رونال:اه فعلا
نرمين:طيب يبقا ما تزعليش بقا
رونال :ماشي يا ستي خلاص كده نحتفل أن ليكي اب غني فضحكوا
وقالت نرمين سريعا هو انتي فاكريني هبقا مبسوطه بكده
رونال:انا عارفه صاحبتي واختي كويس اه صحيح البت مريم ما اتصلتش بيا من يومين مش عارفه مالها
نرمين:صح ده انا انشغلت بموضوعي ونسيت اسالك عنها
رونال :وانا كمان زمانها زعلانه مني
انا هتصل بيها وانتي بقا حضرتلنا الغداء احسن انا جعانه جدااااا
نرمين:حاضر يا حبيبتي يلا غيري وكلمها وانا هحضره بسرعه
ذهبت رونال وهي لا تعلم ما بأختها
~~~~~~~~~
عن مريم في المستشفي كانت قلقانه جدا لغياب ترزان وتريد أن تطمن عليه ولكن لا تريد أن هذا الضابط يعرف انها تعرفه ويشك بهم
فكانت جالسه في أحدي ممرات المستشفي حينما سمعت الممرضه تقول إن أشهب دخل في غيبوبه فلم تصدق مريم ودخلت سريعا اليه ولكن لاحظت شي غريب
❞ البارت الخامس
في الإمبراطورية
عاصي : مش هتبطل تهرب من الشغل
نوح بملل: عاصي انا مش الإمبراطور انا ولي العهد يعني الشغل اللي عليا يخلص في ساعتين
عاصي: طب ما تعمل الساعتين قبل ما تمشي و كمان سموك متنساش محدش يعرف انك ولي العهد غير بعض من في القصر فخروجك كل شويه هيعرض حياتك للخطر لو حد عرف
نوح: وهيعرفوا منين بس وانت لسه قايل محدش يعرف انا مين شوف انت اللي بتعطلني عن شغلي يلا اسيبك
عاصي وهو ينظر ليد عاصي: سموك استني ايه ده
نوح: اه كانت مبارزة بالسيف و اتعورت مش اكتر عادي
عاصي: مين هو مين اتجرأ و يأذي سموك
نوح: عاصي بلاش تكبر الموضوع دي كانت غلطه و كمان ده جرح سطحي انا ماشي
ثانى يوم
برق :عشق عشق
عشق:في ايه
برق: النهارده الذكرى ٢٦ لجواز بابا و ماما تيجي ننزل نجيب ليهم هديه
عشق بحماس:اشطا جدا يلا
برق:هنقول للحرس و يلا
عشق :حرس مين بس دول هيجذبوا الإنتباه لينا لا احنا نروح متنكرين علشان محدش يعرفنا
برق بصدمه:انتى متأكده انك عشق
عشق بضحك:اه في ايه
برق:في ايه ده انا كنت بتحايل عليكى تعملي كده و انتى بترفضي
عشق : وقد حان الوقت لتجربه المغادرة يلا
برق بحماس: يلا جدا
في السوق
برق :مش باين اني من نبيل صح
عشق بضحك: صح صح تعالي نشوف السوق يلا
عشق: بص بص هناك
برق:متبعديش عني المكان زحمه
لم تنتبه عشق و تحركت ناحيه المحل لكن اوقفها شخص ثمل و مسك يديها بإحكام
السكير:ت تعالي معايا يا حلوة ده احنا هنستمتع. ا اوي
عشق وهي بتحاول تتملص منه:اوعي يا بتاع انت سبني
عشق في عقلها:ياربي علي الحظ مش عارفه حتي اخلص ايد اسحب بها السيف
فجأه بدون مقدمات كانت الطاوله في وجه ذلك الثمل
برق وهو يضربه:ده جزاء اللي يفكر يلمس اختي
عشق و هي بتحاول أبعاده :يالهوي بس يا برق كفايه هيموت في ايدك بس
تدخل الحراس و ابعدوهم عن بعض و اخذوا الثمل بعد ما اظهر برق رمز الدوق
عشق:ياربِ شوف ايدك اتعورت ازاي
برق:ملكيش دعوة بيا انتي كويسه
عشق بابتسامه:اه متقلقش
برق: الحمدلله و امسك يديها و اكمل خليكي جنبي و متسبيش أيدي مفهوم
عشق :حاضر
في المحل.
عشق: ايه رايك في العقد ده
نوح :حلو اوي وانتي ايه رايك في الساعه دي
عشق: ممم دي احلي
برق: تمام خلينا ندفع و نروح
عشق:اوك
في المنزل
عشق: النهارده ذكري جواز الحلوين
اتين: اوه انتم افتكرتم
برق: و احنا نقدر ننساكم بردو
عشق بحماس: افتحوا الهديه افتحوا الهديه
اتين وهو تفتح الهديه:حاضر حاضر
برق: ها عجبتكم
سراج: جميله اوي يا حبيبي
اتين :ربنا يخليكوا لينا
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت الخامس
في الإمبراطورية
عاصي : مش هتبطل تهرب من الشغل
نوح بملل: عاصي انا مش الإمبراطور انا ولي العهد يعني الشغل اللي عليا يخلص في ساعتين
عاصي: طب ما تعمل الساعتين قبل ما تمشي و كمان سموك متنساش محدش يعرف انك ولي العهد غير بعض من في القصر فخروجك كل شويه هيعرض حياتك للخطر لو حد عرف
نوح: وهيعرفوا منين بس وانت لسه قايل محدش يعرف انا مين شوف انت اللي بتعطلني عن شغلي يلا اسيبك
عاصي وهو ينظر ليد عاصي: سموك استني ايه ده
نوح: اه كانت مبارزة بالسيف و اتعورت مش اكتر عادي
عاصي: مين هو مين اتجرأ و يأذي سموك
نوح: عاصي بلاش تكبر الموضوع دي كانت غلطه و كمان ده جرح سطحي انا ماشي
ثانى يوم
برق :عشق عشق
عشق:في ايه
برق: النهارده الذكرى ٢٦ لجواز بابا و ماما تيجي ننزل نجيب ليهم هديه
عشق بحماس:اشطا جدا يلا
برق:هنقول للحرس و يلا
عشق :حرس مين بس دول هيجذبوا الإنتباه لينا لا احنا نروح متنكرين علشان محدش يعرفنا
برق بصدمه:انتى متأكده انك عشق
عشق بضحك:اه في ايه
برق:في ايه ده انا كنت بتحايل عليكى تعملي كده و انتى بترفضي
عشق : وقد حان الوقت لتجربه المغادرة يلا
برق بحماس: يلا جدا
في السوق
برق :مش باين اني من نبيل صح
عشق بضحك: صح صح تعالي نشوف السوق يلا
عشق: بص بص هناك
برق:متبعديش عني المكان زحمه
لم تنتبه عشق و تحركت ناحيه المحل لكن اوقفها شخص ثمل و مسك يديها بإحكام
السكير:ت تعالي معايا يا حلوة ده احنا هنستمتع. ا اوي
عشق وهي بتحاول تتملص منه:اوعي يا بتاع انت سبني
عشق في عقلها:ياربي علي الحظ مش عارفه حتي اخلص ايد اسحب بها السيف
فجأه بدون مقدمات كانت الطاوله في وجه ذلك الثمل
برق وهو يضربه:ده جزاء اللي يفكر يلمس اختي
عشق و هي بتحاول أبعاده :يالهوي بس يا برق كفايه هيموت في ايدك بس
تدخل الحراس و ابعدوهم عن بعض و اخذوا الثمل بعد ما اظهر برق رمز الدوق
عشق:ياربِ شوف ايدك اتعورت ازاي
برق:ملكيش دعوة بيا انتي كويسه
عشق بابتسامه:اه متقلقش
برق: الحمدلله و امسك يديها و اكمل خليكي جنبي و متسبيش أيدي مفهوم
عشق :حاضر
في المحل.
عشق: ايه رايك في العقد ده
نوح :حلو اوي وانتي ايه رايك في الساعه دي
عشق: ممم دي احلي
برق: تمام خلينا ندفع و نروح
عشق:اوك
في المنزل
عشق: النهارده ذكري جواز الحلوين
اتين: اوه انتم افتكرتم
برق: و احنا نقدر ننساكم بردو
عشق بحماس: افتحوا الهديه افتحوا الهديه
اتين وهو تفتح الهديه:حاضر حاضر
برق: ها عجبتكم
سراج: جميله اوي يا حبيبي
اتين :ربنا يخليكوا لينا
❞ انتي حساسة زيادة عن اللزوم :
قال النبي صلى الله عليه وسلم: \"يدخل الجنة أناس أفئدتهم كأفئدة الطير \"
من شدة رقتها وطيبتها، تبكي من أقل شيء، تضحك من أقل شيء، تسامح من أقل شيء.
قال عليه السلام \" حرم النار على كل هين لين، سهل، قريب من الناس \"💎. ❝ ⏤نور الهدى
❞ انتي حساسة زيادة عن اللزوم :
قال النبي صلى الله عليه وسلم: ˝يدخل الجنة أناس أفئدتهم كأفئدة الطير ˝
من شدة رقتها وطيبتها، تبكي من أقل شيء، تضحك من أقل شيء، تسامح من أقل شيء.
قال عليه السلام ˝ حرم النار على كل هين لين، سهل، قريب من الناس ˝💎. ❝
❞ -آنستي... أنت يهودية، أليس كذلك
-إذن.. لماذا تساعديننا
رفعت عينيها في انزعاج وهتفت
-وما شأن ديانتي بالعمل الإنساني ألا يحثّك دينك على الرحمة والرأفة وتقديم يد المساعدة إلى من يحتاجها، مهما كان انتماؤه وعقيدته أليست تلك رسالة جميع الأديان السماوية. ❝ ⏤خولة حمدى
❞
- آنستي.. أنت يهودية، أليس كذلك
- إذن. لماذا تساعديننا
رفعت عينيها في انزعاج وهتفت
- وما شأن ديانتي بالعمل الإنساني ألا يحثّك دينك على الرحمة والرأفة وتقديم يد المساعدة إلى من يحتاجها، مهما كان انتماؤه وعقيدته أليست تلك رسالة جميع الأديان السماوية
❞ وقعت في حب صعيديه
هدى: بابا يا بابا انا خلصت ثانويه اهو هدرس في مصر عند عمامي مع مريم بنت عمي زي ما وعدتني
ابو هدى: لما نشوف المجموع يا هانم
هدى: اه اكيد يا بابا
يوم النتيجه
هدي: بابا انا جبت 95%
ابو هدي: مبروك يا قلب ابوكي
هدي: نفسي كانت ماما تشاركني الفرحه
ابو هدي: هي شيفانا وحسه بينا
هدي: هسافر بقا
ابو هدي: اكيد يا ام لسان طويل
هدي: هههههههههه
في الصبح
ابو هدي: يلا يا هدي قومي القطر معادو قرب
هدي: حاضر هقوم اهو
ابو هدي: يلا يا هدهود الفطار جاهز
هدي: صباح العسل علي عم الدنيا
ابو هدي: يلا اقعدي يا ام لسان طويل
هدي: اكده يا ابو الدكتوره
وقت السفر
ابو هدي: خدي دول وهشيعلك مصروفك كل شهر ڤودڤون
هدي: تمام يا ابا الحج
ابو هدي: هتوحشيني اوووي يا يا بنتي خلي بالك من نفسك
هدي: انا مش عارفه انا عاوزه اسافر ولا لا خايفه اسافر تعيش لوحدك وخايفه اقعد حلمي يضيع
ابو هدي: لا حلمك اهم
انا ربنا معايا يا بنتي
هدي: سلام
بعد ما وصلت
مريم: هدي يا هدي
هدي: مرررررريم
مريم: وحشتيني يا ام لسان طويل
هدي: هههه وانتي اكتر يا مريومه
بعد ما روحو وارتاحو
مريم: بكره اول يوم في الكليه يا حجه
هدي: انا خايفه قوي معرفش حد
هدي: يا صايع انت هههه
الصبح
مريم: يلا يا هدهود
هدي: جهزت
مريم: ايه يا مزه الجمدان ده
هدي: يلا يا رايق انت اتاخرنا
في الكليه
مريم: تعالي اعرفك بالشله
مريم: شباب بنت عمي هدي الي حكتلكم عنها
هدي: اهلا يا شباب
الشباب: اهلا
هدي: عرفوني بنفسكم
انا مها
و انا خديجه
وانا احمد
هدي: مش بسلم علي اولاد
احمد بكل غضب: تمام
مها وخديجه: هههههههه
مريم: يا بنتي كسفتي الولد هههه
هدي: ما هو الي بيسطعبط
في الكافيه
احمد: ينفع الي بنت عمك عملتوه
مريم: دي لسنها متبري منها دي من الصعيد
احمد: اااه الصعيد
مريم: ايه يا ابو حميد اول مره اشوف النظره دي في عينك
احمد: ايه اه اممم مفيش
مريم: لا فيه
احمد: القلب شكله هيحن
بعدين انتي مالك
كلميني عن بنت عمك
مريم: تمام هكلمك وتس
احمد: منتظرك يا جميل
في اليوم التاني
اسلام: ايه يا ابو حميد سرحان في ايه
احمد: لقتها
اسلام: ايه هي الي لقتها
احمد: ركز هنا فاكر لما قلتلك اني هرتبط ببنت صعيديه
اسلام: اه
احمد: انا لقيت البت دي
مزه اووي بيضه وعنيها خضره وضحكتها دي حكايه
اسلام: شوقتيني تعالي وريني
احمد واسلام وهما بيرقبوها وضحكت من غير ما تعرف انها متراقبه
اسلام: دي قمررر اوووي يالهوي
احمد: اتلم ياه دي هتكون مراتي
بيتخانقو مع بعض
مريم اتخانقو مع بعض انتو بقا
احمد واسلام اااااااه مريم
احمد: بصراحه كده انا بحب بنت عمك وعايز ارتبط بيها
مريم: طيب هفتحها في الموضوع
هدي: اليوم النهارده كان متعب
مريم: اه متعب اوووى احم
هدي: احم دي مش بيجي وراها مصايب
مريم: لا خير ان شاء الله
هدي: خير
مريم: احمد كان بيراقبك وبيحبك وعايز يرتبط بيكي و.....
هدي: متكمليش مش موافقه طبعا
مريم: يابنتي مش هتخسري حاجه
مريم بعد ما حاولت تقنع هدي
هدي: طيب هعمل ايه
مريم: انا هتصرف يا معلم
في الصبح
مريم: احمد انت يابا
مريم في الكافيه
احمد: بجد طيب انا ماشي
في الكافيه
احمد: اهلا انا اسف جدا
هدي: لا ولا يهمك
احمد: ممكن نتعرف
هدي: اه
احمد: ممكن اقولك حاجه
هدي: ماشي
احمد: من يوم ما سمعت عنك وعرفتك دخلتي قلبي وعيني منمتش ابدا عملتي ايه انا قلبي محنش غير ليكي انا بحبك يا هدي
هدي: انت بتقول ايه سلام
مريم: عملتي ايه
هدي: يلا نروح اليوم كان متعب
فضل لحد التخرج يرقبها وعرف عنها كل حاجه ومحضر مفجأه يوم التخرج
في حفله التخرج
الدكتوره: مبارك للجميع علي التخرج
والان فقره القاء الطالب احمد كلمته
هدي كانت بتبصلو وقلبها زعلان انها مش هتشوفو تاني
احمد: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا الطالب احمد محمد علي طالب بكليه الطب هنا والاول على دفعتي وكنت حابب احكي لكم عن كيف وصلت للمرتبه اللي انا فيها دي اولا دخلت ثانويه عامه وكنت متوتر وربنا كرمني وجبت 95% ودخلت الطب بسبب واحد هو ان الطالبه مريم خالد كانت دايما بتحكي لي عن بنت عمها وانا حبيتها وقررت ادخل طب عشانها عشان اراقبها واتعرف عليها واتعرف كل حاجه عنها حبيت ادابها واحترامها وحجابها وكنت بحب لمتنا بالصحاب عشان اشوفها وانا قابلت ابوها وخطبتها منه ودلوقتي انا بطلبك يا هدى قدام الجميع
هدي قلبها كان بيقف وطلعت تجري من القاعه
احمد: استني يا ام لسان طويل انا بحبك يا هدى وعايزه اتجوزك
هدي زي ما يكون اتشلت مكانها ونزل على رجله ورفع الخاتم وقال لها تتجوزيني هدى بصت لباباها وهي بتعيط من الفرحه وقالت له موافقه
شالها ولف بيها وهي طايره من الفرحه
هدي انا كمان بحبك
احمد: هتكوني مراتي يا صعيديه
هدي بخجل: هههه
احمد: هحطها نغمه الموبيل
مريم: مبارك يا عرسان
گ نعمات عماد ||زهرة التوليب||. ❝ ⏤گ نعمات عماد ||زهرة التوليب||
❞ وقعت في حب صعيديه
هدى: بابا يا بابا انا خلصت ثانويه اهو هدرس في مصر عند عمامي مع مريم بنت عمي زي ما وعدتني
ابو هدى: لما نشوف المجموع يا هانم
هدى: اه اكيد يا بابا
يوم النتيجه
هدي: بابا انا جبت 95%
ابو هدي: مبروك يا قلب ابوكي
هدي: نفسي كانت ماما تشاركني الفرحه
ابو هدي: هي شيفانا وحسه بينا
هدي: هسافر بقا
ابو هدي: اكيد يا ام لسان طويل
هدي: هههههههههه
في الصبح
ابو هدي: يلا يا هدي قومي القطر معادو قرب
هدي: حاضر هقوم اهو
ابو هدي: يلا يا هدهود الفطار جاهز
هدي: صباح العسل علي عم الدنيا
ابو هدي: يلا اقعدي يا ام لسان طويل
هدي: اكده يا ابو الدكتوره
وقت السفر
ابو هدي: خدي دول وهشيعلك مصروفك كل شهر ڤودڤون
هدي: تمام يا ابا الحج
ابو هدي: هتوحشيني اوووي يا يا بنتي خلي بالك من نفسك
هدي: انا مش عارفه انا عاوزه اسافر ولا لا خايفه اسافر تعيش لوحدك وخايفه اقعد حلمي يضيع
ابو هدي: لا حلمك اهم
انا ربنا معايا يا بنتي
هدي: سلام
بعد ما وصلت
مريم: هدي يا هدي
هدي: مرررررريم
مريم: وحشتيني يا ام لسان طويل
هدي: هههه وانتي اكتر يا مريومه
بعد ما روحو وارتاحو
مريم: بكره اول يوم في الكليه يا حجه
هدي: انا خايفه قوي معرفش حد
هدي: يا صايع انت هههه
الصبح
مريم: يلا يا هدهود
هدي: جهزت
مريم: ايه يا مزه الجمدان ده
هدي: يلا يا رايق انت اتاخرنا
في الكليه
مريم: تعالي اعرفك بالشله
مريم: شباب بنت عمي هدي الي حكتلكم عنها
هدي: اهلا يا شباب
الشباب: اهلا
هدي: عرفوني بنفسكم
انا مها
و انا خديجه
وانا احمد
هدي: مش بسلم علي اولاد
احمد بكل غضب: تمام
مها وخديجه: هههههههه
مريم: يا بنتي كسفتي الولد هههه
هدي: ما هو الي بيسطعبط
في الكافيه
احمد: ينفع الي بنت عمك عملتوه
مريم: دي لسنها متبري منها دي من الصعيد
احمد: اااه الصعيد
مريم: ايه يا ابو حميد اول مره اشوف النظره دي في عينك
احمد: ايه اه اممم مفيش
مريم: لا فيه
احمد: القلب شكله هيحن
بعدين انتي مالك
كلميني عن بنت عمك
مريم: تمام هكلمك وتس
احمد: منتظرك يا جميل
في اليوم التاني
اسلام: ايه يا ابو حميد سرحان في ايه
احمد: لقتها
اسلام: ايه هي الي لقتها
احمد: ركز هنا فاكر لما قلتلك اني هرتبط ببنت صعيديه
اسلام: اه
احمد: انا لقيت البت دي
مزه اووي بيضه وعنيها خضره وضحكتها دي حكايه
اسلام: شوقتيني تعالي وريني
احمد واسلام وهما بيرقبوها وضحكت من غير ما تعرف انها متراقبه
اسلام: دي قمررر اوووي يالهوي
احمد: اتلم ياه دي هتكون مراتي
بيتخانقو مع بعض
مريم اتخانقو مع بعض انتو بقا
احمد واسلام اااااااه مريم
احمد: بصراحه كده انا بحب بنت عمك وعايز ارتبط بيها
مريم: طيب هفتحها في الموضوع
هدي: اليوم النهارده كان متعب
مريم: اه متعب اوووى احم
هدي: احم دي مش بيجي وراها مصايب
مريم: لا خير ان شاء الله
هدي: خير
مريم: احمد كان بيراقبك وبيحبك وعايز يرتبط بيكي و...
هدي: متكمليش مش موافقه طبعا
مريم: يابنتي مش هتخسري حاجه
مريم بعد ما حاولت تقنع هدي
هدي: طيب هعمل ايه
مريم: انا هتصرف يا معلم
في الصبح
مريم: احمد انت يابا
مريم في الكافيه
احمد: بجد طيب انا ماشي
في الكافيه
احمد: اهلا انا اسف جدا
هدي: لا ولا يهمك
احمد: ممكن نتعرف
هدي: اه
احمد: ممكن اقولك حاجه
هدي: ماشي
احمد: من يوم ما سمعت عنك وعرفتك دخلتي قلبي وعيني منمتش ابدا عملتي ايه انا قلبي محنش غير ليكي انا بحبك يا هدي
هدي: انت بتقول ايه سلام
مريم: عملتي ايه
هدي: يلا نروح اليوم كان متعب
فضل لحد التخرج يرقبها وعرف عنها كل حاجه ومحضر مفجأه يوم التخرج
في حفله التخرج
الدكتوره: مبارك للجميع علي التخرج
والان فقره القاء الطالب احمد كلمته
هدي كانت بتبصلو وقلبها زعلان انها مش هتشوفو تاني
احمد: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا الطالب احمد محمد علي طالب بكليه الطب هنا والاول على دفعتي وكنت حابب احكي لكم عن كيف وصلت للمرتبه اللي انا فيها دي اولا دخلت ثانويه عامه وكنت متوتر وربنا كرمني وجبت 95% ودخلت الطب بسبب واحد هو ان الطالبه مريم خالد كانت دايما بتحكي لي عن بنت عمها وانا حبيتها وقررت ادخل طب عشانها عشان اراقبها واتعرف عليها واتعرف كل حاجه عنها حبيت ادابها واحترامها وحجابها وكنت بحب لمتنا بالصحاب عشان اشوفها وانا قابلت ابوها وخطبتها منه ودلوقتي انا بطلبك يا هدى قدام الجميع
هدي قلبها كان بيقف وطلعت تجري من القاعه
احمد: استني يا ام لسان طويل انا بحبك يا هدى وعايزه اتجوزك
هدي زي ما يكون اتشلت مكانها ونزل على رجله ورفع الخاتم وقال لها تتجوزيني هدى بصت لباباها وهي بتعيط من الفرحه وقالت له موافقه
شالها ولف بيها وهي طايره من الفرحه
هدي انا كمان بحبك
احمد: هتكوني مراتي يا صعيديه
هدي بخجل: هههه
احمد: هحطها نغمه الموبيل
مريم: مبارك يا عرسان