❞ حين اكتشفتُك
لم يكن قصدي اكتشافُك
فأنا الذي مَا كنتُ ضد الحُب يومًا،
أو معه
أنا مؤمنٌ أن الفصول الأربعة
ستظل دومًا أربعة
وبأن شمسًا واحدة
وبأن بدرًا واحدًا
لكنني حين اكتشفتك
كِل الأمور تغيرت
فأضفتَ بدرًا ثانيًا
وأضفتَ شمسًا ثانية
وأضفتَ فصلًا خامسًا
مَا أروعه ❤️. ❝ ⏤doha ja
❞ حين اكتشفتُك
˝لم يكن قصدي اكتشافُك
˝فأنا الذي مَا كنتُ ضد الحُب يومًا،
˝أو معه
˝أنا مؤمنٌ أن الفصول الأربعة
˝ستظل دومًا أربعة
˝وبأن شمسًا واحدة
˝وبأن بدرًا واحدًا
˝لكنني حين اكتشفتك
˝كِل الأمور تغيرت
˝فأضفتَ بدرًا ثانيًا
˝وأضفتَ شمسًا ثانية
˝وأضفتَ فصلًا خامسًا
˝مَا أروعه ❤️. ❝
❞ مسلسل جرح العائلة ( الحلقه الثامنة )
المعلم طارق: لماذا طلبت هذا الطلب هل أنت معجب بها أم رأيتها مناسبة؟!
هنا صمت علي قليلًا.
علي: معجب بها يا معلم منذ أول يوم رأيتها فيه.
المعلم طارق: أنت فتى جيد ولكن لا أستطيع أن أجبر ابنتي علي شيء لا توافق عليه، سوف أعرض عليها الأول.
علي: خذ وقتك يا معلم.
في أثناءحديثهم أتت لينا إلى والدها وهنا خرج علي من المكتب.
لينا: ماذا حدث يا أبي لماذا وجهك هكذا؟!
المعلم طريق: سعيد وحزين في نفس الوقت.
لينا : كيف هذا؟!
المعلم طارق: أتى علي لكي يطلبك مني سعيد لأنك كبرت سوف تتزوجي وحزين لانكي سوف تتركيني ما رأيك.
لينا: علي فتي جيد ولكن لا يملك شيء.
معلم طارق: ماذا تقصدي لا يملك شيء؟!
لينا: لا يملك منزل.
المعلم طارق: علي فتي جيد الدنيا كانت ظالمه معه أنا أساعده لكي يبدأ في حياته من جديد لا تنظري الي الماديات يا ابنتي.
لينا : لم أقصد هذا يا أبي ولكن أتحدث معك أنني موافقة.
المعلم طارق: ابنتي الجميلة سوف تكون أجمل عروسة.
خرجت لينا من عند والدها وخرج المعلم طارق لكي ينادي علي علي.
معلم طارق : علي.
علي: نعم يا معلم.
المعلم طارق : تعال إلى هنا.
ذهب علي إلى غرفة المعلم طارق.
المعلم طارق : هل تعلم يا علي أن لينا ابنتي الوحيدة تعيش معي منذ صغرها منذ وفاة والدتها.
علي: رحمة الله على زوجتك وأن شاء الله ترى ابنتك دائما في أحسن حال الله يديمكم لبعض.
المعلم طارق : أريد ان أجعلها سعيدة لو يمكنني أن أحضر لها نجمة من السماء لكنت فعلت هذا وأنا لم أجد أفضل منك لكي أعطيك أبنتي.
انتظروا الحلقة التاسعة
بقلم هويدا صبري
#أسيرةـالليل. ❝ ⏤Howayda Sabry
❞ مسلسل جرح العائلة ( الحلقه الثامنة )
المعلم طارق: لماذا طلبت هذا الطلب هل أنت معجب بها أم رأيتها مناسبة؟!
هنا صمت علي قليلًا.
علي: معجب بها يا معلم منذ أول يوم رأيتها فيه.
المعلم طارق: أنت فتى جيد ولكن لا أستطيع أن أجبر ابنتي علي شيء لا توافق عليه، سوف أعرض عليها الأول.
علي: خذ وقتك يا معلم.
في أثناءحديثهم أتت لينا إلى والدها وهنا خرج علي من المكتب.
لينا: ماذا حدث يا أبي لماذا وجهك هكذا؟!
المعلم طريق: سعيد وحزين في نفس الوقت.
لينا : كيف هذا؟!
المعلم طارق: أتى علي لكي يطلبك مني سعيد لأنك كبرت سوف تتزوجي وحزين لانكي سوف تتركيني ما رأيك.
لينا: علي فتي جيد ولكن لا يملك شيء.
معلم طارق: ماذا تقصدي لا يملك شيء؟!
لينا: لا يملك منزل.
المعلم طارق: علي فتي جيد الدنيا كانت ظالمه معه أنا أساعده لكي يبدأ في حياته من جديد لا تنظري الي الماديات يا ابنتي.
لينا : لم أقصد هذا يا أبي ولكن أتحدث معك أنني موافقة.
المعلم طارق: ابنتي الجميلة سوف تكون أجمل عروسة.
خرجت لينا من عند والدها وخرج المعلم طارق لكي ينادي علي علي.
معلم طارق : علي.
علي: نعم يا معلم.
المعلم طارق : تعال إلى هنا.
ذهب علي إلى غرفة المعلم طارق.
المعلم طارق : هل تعلم يا علي أن لينا ابنتي الوحيدة تعيش معي منذ صغرها منذ وفاة والدتها.
علي: رحمة الله على زوجتك وأن شاء الله ترى ابنتك دائما في أحسن حال الله يديمكم لبعض.
المعلم طارق : أريد ان أجعلها سعيدة لو يمكنني أن أحضر لها نجمة من السماء لكنت فعلت هذا وأنا لم أجد أفضل منك لكي أعطيك أبنتي.
❞ الجزء الرابع والثلاثون
(عفتي والديوث)
كانت شاهيناز تفكر في كذبه جديده لتقولها لعمها
شاهيناز: بص يا عمي انا هقولك على حاجه انا مش عاوزه اتجوز سيف خلاص انا جالي عريس وهنجوز قريب جدا
محمود:وهو عارف انتي ايه وتصرفاتك ازاي
شاهيناز:اه يا عمي عارف كل حاجه
محمود:انا كده فهمت هو كده شكله عشيقك وبيصلح غلطته
شاهيناز لم تجوب باه أو لا خوفا من رد فعل عمها
محمود ناده علي أحدي البودي جارد فجاء سريعا فأمره أن ياخدها الي البدروم ويربطها
فحولت الابتعاد عنه وجرت تجاهه الباب فامسكها وقبل أن يذهب بها
شاهيناز:اوعا تفكر اني هسامحك انا هنتقم منك علي اللي فات واللي حصل دلوقتي وهتشوف هتتمنا الموت قبل ما انوهلك
فمشي تجاهها وصفعها عده صفعات متتاليه جعلتها تفقد الوعي فاخذها البودي جارد وذهب
وظل محمود يفكر ماذا يفعل بهذه العدوه الجديده والتي شربت من حنانه واحتواءه كثير فكيف الان تقف أمامه بهذه الصوره ظل هكذا يفكر
~~~~~~~~~~
نزلوا سيف ورونال ففتح سيف باب السياره لها
رونال:متشكره بس ممكن تقولي رايحين فين
سيف:طيب اركبي وبعدين اقولك
رونال ركبت ووضعت يديها علي الشباك بغضب
سيف:مالك بس يا حبيبتي
رونال: قولي رايحين فين
سيف:دي مفاجئه
رونال:لا قولي
سيف :لا لا لا
رونال:ده انت رخم اووي
ضحك سيف وقال الله يرحم
رونال:بتقول ايه
سيف:لا مفيش
رونال:انت هتجنيني قول يلا
سيف:اقول ايه
رونال :اللي انت كنت بتقوله من شوي
سيف:اه كنت بقول بحبك
رونال:لا مش دي
سيف:امال ايه
رونال:كنت بتقول الله يرحم
سيف:ما انتي سمعتي اهو
رونال:اه سمعت بس ما اعرفش علي ايه
سيف:اصل في واحده كانت وشها بيحمر لما تكلمني وتفضل تقول حضرتك ويا فندم واوامرك دلوقتي ماشاء الله بتقولي انت رخم
ابتسمت رونال واخفضت راسها خجلا
سيف:عارفه احلي حاجه فيكي ايه
رونال وهي ما زالت منخفضه الرأس ايه
سيف:كسوفك ده اللي بيخليني في دنيا تانيه
رونال:طيب اسكت يا رخم
سيف:تاني
رونال:تاني وتالت ورابع ويلا قولي احنا رايحين فين عاوزه اروح بسرعه علشان اعمل غداء لماما واروح اجبها
كانت رونال لم تنتبه أنهم وصلوا منذ أكثر من خمس دقائق
سيف:احنا وصلنا
رونال نظرت وجدت نفسها أمام المطار فنظرت لسيف باستفهام
سيف:قولت اجيبك تجيبي حماتي
رونال:بس ما تقولش كده قدامها لحد ما افتحها انا في الموضوع ولو سألت انت هنا ليه قولها اي حاجه وربنا يسامحني ويسامحك بقا علي الكدبه دي
ضحك سيف وقال طيب يلا زمان الطائره جت
دخلوا سويا وانتظروا في الكافيه لحين وصول الطائره
وعن وصولها جرت رونال سريعا احتضنت فتحيه وهي تبكي
فتحيه:بس بس يا حبيبتي مالك
رونال:وحشتني
فتحيه:وانتي اكتر يا قلب امك
سيف سلم علي فتحيه وقبل راسها ويديها
سيف:حمد لله على السلامه يا توحه
فتحيه:الله يسلمك يا ابني عامل ايه
سيف:الحمد لله يا توحه ولا اقول يا حجه
فتحيه:اي حاجه حلوه منك يا جوز بنتي
كل هذا ورونال تنظر إليهم بعدم فهم وتفتح فمها
ضحكوا الاثنين عليها وقالت فتحيه :مالك يا بنت
رونال:انا مش فاهمه حاجه
فتحيه:طيب تعالي نروح علشنا ارتاح وابقا افهمك
رونال :ماشي يا ست توحه
فضحكت وذهبوا الي البيت
في البيت استقبلت نرمين فتحيه بحفاوه كبيره
فجلست هي وسيف وذهبت رونال لتحضير الغداء مع نرمين
وبعد أكثر من ساعه كان كل شي علي ما يرام
وفي هذا الوقت سمعوا صوت طرق الباب
فذهبت نرمين للفتح فكان رسلان
اول ما فتحت الباب وقبل اي كلام سمع صوت سيف بالداخل فقال ماشي يا سيدي بقا انا قولت هبقا اول واحد يجي الاقيك هنا
فخرجت فتحيه وادخلته وضحكوا سويا كثيرا
وكانت رونال ونرمين تحضران الاكل علي الترابيزه هذه الترابيزه الصغيره المتهلكه التي أخذ الزمن منها طبقات
وعندما انتهوا دعوا الجميع للاكل ولكن كانوا خايفين من إن لم يعجبهم الاكل
فكانت كلا منهم تنظر إلي حبيبها بفضول من أن تعرف رأيه في اكلها
رونال افتتحت الكلام وقالت معلش يا جماعه حاجه مش قد المقام
سيف:اسكتي يا هبله
رونال لوت فمها كالاطفال وقالت انا هبله طيب يا عبيط
فضحكوا جميعا علي مشاجرتهم بهذه الطريقه فقالت
فتحيه :والنبي انتم فعلا لاقين علي بعض اوي
رونال:صحيح يا ست توحه انتي عرفتي منين اللي حصل
فتحيه هقولك
فلاش باك
كانت فتحيه في بيت الله تقوم بعمرتها فاتصل سيف علي إحدى عملاءه هناك وبعت لهم صوره فتحيه حتي يعثر عليها ويتحدث معاها
وبعد ساعتين اتصل عليه العميل واعطه فتحيه والتي عرفت أنه من طرف سيف مثل ما قال لها
سيف:سلام عليكم يا ست فتحيه
فتحيه:الحمد لله يا ابني انت عامل ايه
سيف:انا طالب منك طلب
فتحيه:اتفضل يا ابني خير
سيف:انا عاوزه اتجوز البت المجنونه بنتك
ضحكت فتحيه وقالت هو انا اطول
سيف:بجد يا يعني موافقه
فتحيه:اكيد يا ابني بس المهم موافقتها هي
سيف:ما تقلقيش انا لابستها في الحائط ولبستها الدبله كمان اجباري
فتحيه ضحكت جداااا وقالت والله مجنون وتستاهلها فعلا
سيف:كده تمام يا توحه
فتحيه:ياااه فكرتني بابو رونال كان دايما يقولي كده لما يكون مزاجه رايق
سيف:ليا الشرف يا توحه
فتحيه:ربنا يسعدك يا ابني ويهينكم
سيف:يارب انا هيستاذنك وهبقا اجي اجيبك انا ورونال بكره إنشاءالله
فتحيه:انشاءالله يا ابني خد بالك من نفسك
سيف:وانتي كمان يا توحه قلبي
ضحكوا واقفلوا مع بعض
ودعت فتحيه بدوام السعاده وان يزرع الله حبهم في قلوب بعض
عوده
رونال :يعني هو قالك قبلي اه يا سهن
سيف بنبره غضب ولكن بهزر لاحظي انك بتغلطي كده وانا ساكت بس علشان خاطر توحه
ضحكت فتحيه وقالت اقول عليكم ايه بس
أنهوا طعامهم وجلسوا في الصالون ليتناولوا الشاي
وجاءت رونال ونرمين ومعهم شاي وصينه فيها كيك
فتحيه:مين اللي عامل الكيكه يا بنات
نرمين :الشوكولاته رونال والبرتقال انا
فأخذ كلا من رسلان وسيف من الكيكه التي عملتها حبيبته
سيف:الله علي حلاوه الكيكه ده حلوه جدا
رونال: بلاش مجامله انا مابعرفش اعمل كيكه
سيف:لا والله بجد حلوه ولا ايه يا رسلان
رسلان:اه دي جميله جدااا اول مره ادوق كيكه بالبرتقال حلوه كده
فضحك سيف وخبطه علي رأسه
رسلان:ايه يا عم انا قولت حاجه غلط
سيف:لا بس انا كان قصدي علي التانيه
ضحك رسلان وقال معلش بقا كل واحد اكل اللي شاور عليه قلبه
رونال :اللي يشوف كده يقول انكم اكلتوا الاكل كله من شوي ما هو ماكنش عاجبكم وقومتوا علطول
سيف:لا ابدا ده عاجبنا اووي بس علشان لازم ناكل مع بابا وسودي في البيت
فتحيه:ربنا يخليكم لبعض يا ابني
رسلان:نستاذن احنا بقا وحمد لله على السلامه يا حجه فتحيه
فتحيه:ليه يا ابني ما انتم قاعدين مونسينا
سيف:معلش انا قولت لازم ناكل مع بعض وسودي منتظرنا هي وبابا
فتحيه:ماشي يا ابني نورتنا
سلموا علي الجميع ثم ذهبوا
~~~~~~~~~
خرجت مريم وكان ترزان قلق جدا
عليها
ترزان:مالك يا حبيبتي
مريم:أشهب كان بيمثل فعلا سمعته وهو بيكلم هيثم وبيقولوا يجيب ورق الشركه بتاعت بابا قبل ما حدش يكتشف أنهم مزورين امضاء بابا
وواضح أن هيثم ما اقبلش وصمم أن الورق يفضل عنده
وكان بيكلم عادي يعني مش تعبان ولا حاجه
ترزان: ومين هيثم ده
مريم:واحد اسمه هيثم الكيلاني
تذكر ترزان أن محمود كان مكلفه أن يعرف كل شي عنه وقت الحادثه
ترزان:انا اعرف هيثم الكيلاني ده
مريم:بجد
ترزان:اه
مريم:عرفته من فين
ترزان:مش عارفه معرفه شخصيه بس عارف معلومات عنه كان محمود بيه مكلفيني يوم الحادثه اعرف كل حاجه عنه
مريم:طيب انا كده هعمل ايه
ترزان:ما تخافش انا هجبلك كل حاجه وهرجعلك حقك
بس انتي ادخلي دلوقتي وانا هروح مشوار وهرجعلك
وذهب حتي يسترد حق والدها
ولأنه يعرف مكان فيلا هيثم وكان مكلف واحد بمراقبتها ومن حسن حظه أن هيثم كان بالخارج وهيثم لا يكلف أحد بحراسته فهذا سهل مهمه ترزان
فدخل الي الفيلا وفضل يبحث علي اي شي يدين هيثم واي ورق يخص شركه مجدي
وكانت الصدمه حين وجد
يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء الرابع والثلاثون
(عفتي والديوث)
كانت شاهيناز تفكر في كذبه جديده لتقولها لعمها
شاهيناز: بص يا عمي انا هقولك على حاجه انا مش عاوزه اتجوز سيف خلاص انا جالي عريس وهنجوز قريب جدا
محمود:وهو عارف انتي ايه وتصرفاتك ازاي
شاهيناز:اه يا عمي عارف كل حاجه
محمود:انا كده فهمت هو كده شكله عشيقك وبيصلح غلطته
شاهيناز لم تجوب باه أو لا خوفا من رد فعل عمها
محمود ناده علي أحدي البودي جارد فجاء سريعا فأمره أن ياخدها الي البدروم ويربطها
فحولت الابتعاد عنه وجرت تجاهه الباب فامسكها وقبل أن يذهب بها
شاهيناز:اوعا تفكر اني هسامحك انا هنتقم منك علي اللي فات واللي حصل دلوقتي وهتشوف هتتمنا الموت قبل ما انوهلك
فمشي تجاهها وصفعها عده صفعات متتاليه جعلتها تفقد الوعي فاخذها البودي جارد وذهب
وظل محمود يفكر ماذا يفعل بهذه العدوه الجديده والتي شربت من حنانه واحتواءه كثير فكيف الان تقف أمامه بهذه الصوره ظل هكذا يفكر
~~~~~~~~~~ نزلوا سيف ورونال ففتح سيف باب السياره لها
رونال:متشكره بس ممكن تقولي رايحين فين
سيف:طيب اركبي وبعدين اقولك
رونال ركبت ووضعت يديها علي الشباك بغضب
سيف:مالك بس يا حبيبتي
رونال: قولي رايحين فين
سيف:دي مفاجئه
رونال:لا قولي
سيف :لا لا لا
رونال:ده انت رخم اووي
ضحك سيف وقال الله يرحم
رونال:بتقول ايه
سيف:لا مفيش
رونال:انت هتجنيني قول يلا
سيف:اقول ايه
رونال :اللي انت كنت بتقوله من شوي
سيف:اه كنت بقول بحبك
رونال:لا مش دي
سيف:امال ايه
رونال:كنت بتقول الله يرحم
سيف:ما انتي سمعتي اهو
رونال:اه سمعت بس ما اعرفش علي ايه
سيف:اصل في واحده كانت وشها بيحمر لما تكلمني وتفضل تقول حضرتك ويا فندم واوامرك دلوقتي ماشاء الله بتقولي انت رخم
ابتسمت رونال واخفضت راسها خجلا
سيف:عارفه احلي حاجه فيكي ايه
رونال وهي ما زالت منخفضه الرأس ايه
سيف:كسوفك ده اللي بيخليني في دنيا تانيه
رونال:طيب اسكت يا رخم
سيف:تاني
رونال:تاني وتالت ورابع ويلا قولي احنا رايحين فين عاوزه اروح بسرعه علشان اعمل غداء لماما واروح اجبها
كانت رونال لم تنتبه أنهم وصلوا منذ أكثر من خمس دقائق
سيف:احنا وصلنا
رونال نظرت وجدت نفسها أمام المطار فنظرت لسيف باستفهام
سيف:قولت اجيبك تجيبي حماتي
رونال:بس ما تقولش كده قدامها لحد ما افتحها انا في الموضوع ولو سألت انت هنا ليه قولها اي حاجه وربنا يسامحني ويسامحك بقا علي الكدبه دي
ضحك سيف وقال طيب يلا زمان الطائره جت
دخلوا سويا وانتظروا في الكافيه لحين وصول الطائره
وعن وصولها جرت رونال سريعا احتضنت فتحيه وهي تبكي
فتحيه:بس بس يا حبيبتي مالك
رونال:وحشتني
فتحيه:وانتي اكتر يا قلب امك
سيف سلم علي فتحيه وقبل راسها ويديها
سيف:حمد لله على السلامه يا توحه
فتحيه:الله يسلمك يا ابني عامل ايه
سيف:الحمد لله يا توحه ولا اقول يا حجه
فتحيه:اي حاجه حلوه منك يا جوز بنتي
كل هذا ورونال تنظر إليهم بعدم فهم وتفتح فمها
ضحكوا الاثنين عليها وقالت فتحيه :مالك يا بنت
رونال:انا مش فاهمه حاجه
فتحيه:طيب تعالي نروح علشنا ارتاح وابقا افهمك
رونال :ماشي يا ست توحه
فضحكت وذهبوا الي البيت
في البيت استقبلت نرمين فتحيه بحفاوه كبيره
فجلست هي وسيف وذهبت رونال لتحضير الغداء مع نرمين
وبعد أكثر من ساعه كان كل شي علي ما يرام
وفي هذا الوقت سمعوا صوت طرق الباب
فذهبت نرمين للفتح فكان رسلان
اول ما فتحت الباب وقبل اي كلام سمع صوت سيف بالداخل فقال ماشي يا سيدي بقا انا قولت هبقا اول واحد يجي الاقيك هنا
فخرجت فتحيه وادخلته وضحكوا سويا كثيرا
وكانت رونال ونرمين تحضران الاكل علي الترابيزه هذه الترابيزه الصغيره المتهلكه التي أخذ الزمن منها طبقات
وعندما انتهوا دعوا الجميع للاكل ولكن كانوا خايفين من إن لم يعجبهم الاكل
فكانت كلا منهم تنظر إلي حبيبها بفضول من أن تعرف رأيه في اكلها
رونال افتتحت الكلام وقالت معلش يا جماعه حاجه مش قد المقام
سيف:اسكتي يا هبله
رونال لوت فمها كالاطفال وقالت انا هبله طيب يا عبيط
فضحكوا جميعا علي مشاجرتهم بهذه الطريقه فقالت
فتحيه :والنبي انتم فعلا لاقين علي بعض اوي
رونال:صحيح يا ست توحه انتي عرفتي منين اللي حصل
فتحيه هقولك
فلاش باك
كانت فتحيه في بيت الله تقوم بعمرتها فاتصل سيف علي إحدى عملاءه هناك وبعت لهم صوره فتحيه حتي يعثر عليها ويتحدث معاها
وبعد ساعتين اتصل عليه العميل واعطه فتحيه والتي عرفت أنه من طرف سيف مثل ما قال لها
سيف:سلام عليكم يا ست فتحيه
فتحيه:الحمد لله يا ابني انت عامل ايه
سيف:انا طالب منك طلب
فتحيه:اتفضل يا ابني خير
سيف:انا عاوزه اتجوز البت المجنونه بنتك
ضحكت فتحيه وقالت هو انا اطول
سيف:بجد يا يعني موافقه
فتحيه:اكيد يا ابني بس المهم موافقتها هي
سيف:ما تقلقيش انا لابستها في الحائط ولبستها الدبله كمان اجباري
فتحيه ضحكت جداااا وقالت والله مجنون وتستاهلها فعلا
سيف:كده تمام يا توحه
فتحيه:ياااه فكرتني بابو رونال كان دايما يقولي كده لما يكون مزاجه رايق
سيف:ليا الشرف يا توحه
فتحيه:ربنا يسعدك يا ابني ويهينكم
سيف:يارب انا هيستاذنك وهبقا اجي اجيبك انا ورونال بكره إنشاءالله
فتحيه:انشاءالله يا ابني خد بالك من نفسك
سيف:وانتي كمان يا توحه قلبي
ضحكوا واقفلوا مع بعض
ودعت فتحيه بدوام السعاده وان يزرع الله حبهم في قلوب بعض
عوده
رونال :يعني هو قالك قبلي اه يا سهن
سيف بنبره غضب ولكن بهزر لاحظي انك بتغلطي كده وانا ساكت بس علشان خاطر توحه
ضحكت فتحيه وقالت اقول عليكم ايه بس
أنهوا طعامهم وجلسوا في الصالون ليتناولوا الشاي
وجاءت رونال ونرمين ومعهم شاي وصينه فيها كيك
فتحيه:مين اللي عامل الكيكه يا بنات
نرمين :الشوكولاته رونال والبرتقال انا
فأخذ كلا من رسلان وسيف من الكيكه التي عملتها حبيبته
سيف:الله علي حلاوه الكيكه ده حلوه جدا
رونال: بلاش مجامله انا مابعرفش اعمل كيكه
سيف:لا والله بجد حلوه ولا ايه يا رسلان
رسلان:اه دي جميله جدااا اول مره ادوق كيكه بالبرتقال حلوه كده
فضحك سيف وخبطه علي رأسه
رسلان:ايه يا عم انا قولت حاجه غلط
سيف:لا بس انا كان قصدي علي التانيه
ضحك رسلان وقال معلش بقا كل واحد اكل اللي شاور عليه قلبه
رونال :اللي يشوف كده يقول انكم اكلتوا الاكل كله من شوي ما هو ماكنش عاجبكم وقومتوا علطول
سيف:لا ابدا ده عاجبنا اووي بس علشان لازم ناكل مع بابا وسودي في البيت
فتحيه:ربنا يخليكم لبعض يا ابني
رسلان:نستاذن احنا بقا وحمد لله على السلامه يا حجه فتحيه
فتحيه:ليه يا ابني ما انتم قاعدين مونسينا
سيف:معلش انا قولت لازم ناكل مع بعض وسودي منتظرنا هي وبابا
فتحيه:ماشي يا ابني نورتنا
سلموا علي الجميع ثم ذهبوا
~~~~~~~~~
خرجت مريم وكان ترزان قلق جدا
عليها
ترزان:مالك يا حبيبتي
مريم:أشهب كان بيمثل فعلا سمعته وهو بيكلم هيثم وبيقولوا يجيب ورق الشركه بتاعت بابا قبل ما حدش يكتشف أنهم مزورين امضاء بابا
وواضح أن هيثم ما اقبلش وصمم أن الورق يفضل عنده
وكان بيكلم عادي يعني مش تعبان ولا حاجه
ترزان: ومين هيثم ده
مريم:واحد اسمه هيثم الكيلاني
تذكر ترزان أن محمود كان مكلفه أن يعرف كل شي عنه وقت الحادثه
ترزان:انا اعرف هيثم الكيلاني ده
مريم:بجد
ترزان:اه
مريم:عرفته من فين
ترزان:مش عارفه معرفه شخصيه بس عارف معلومات عنه كان محمود بيه مكلفيني يوم الحادثه اعرف كل حاجه عنه
مريم:طيب انا كده هعمل ايه
ترزان:ما تخافش انا هجبلك كل حاجه وهرجعلك حقك
بس انتي ادخلي دلوقتي وانا هروح مشوار وهرجعلك
وذهب حتي يسترد حق والدها
ولأنه يعرف مكان فيلا هيثم وكان مكلف واحد بمراقبتها ومن حسن حظه أن هيثم كان بالخارج وهيثم لا يكلف أحد بحراسته فهذا سهل مهمه ترزان
فدخل الي الفيلا وفضل يبحث علي اي شي يدين هيثم واي ورق يخص شركه مجدي
وكانت الصدمه حين وجد
يتبع. ❝
❞ فاكر لما شفتها أول مرة
لما رحت تخطبها ..
ركز .. وافتكر
مش قصدي أول نظرة .. لأ أول دقة قلب في صدرك حسيت بيها ♥
وأنت بتتكلم معاها وعرفت إن هي دي
خطفه كده في روحك
بتبقى عاوز تحط إيدك على قلبك علشان تمسكها قبل ما تهرب من فرحتك ...
بتزعلها ليه بقى ... دي حبيبتك. ❝ ⏤حنان لاشين
❞ فاكر لما شفتها أول مرة
لما رحت تخطبها .
ركز . وافتكر
مش قصدي أول نظرة . لأ أول دقة قلب في صدرك حسيت بيها ♥
وأنت بتتكلم معاها وعرفت إن هي دي
خطفه كده في روحك
بتبقى عاوز تحط إيدك على قلبك علشان تمسكها قبل ما تهرب من فرحتك ..
بتزعلها ليه بقى .. دي حبيبتك. ❝