البارت الأخير مضي الاسبوع سرعه كبيره واتي اليوم... 💬 أقوال شهد الوليد 📖 قصة الشيطانة الصغيرة
- 📖 من ❞ قصة الشيطانة الصغيرة ❝ شهد الوليد 📖
█ البارت الأخير مضي الاسبوع سرعه كبيره واتي اليوم الموعود يوم زفاف نوح وعشق عشق: ماما شكل حلو اتين بفرحه: زي القمر ربنا يحفظك برق بأبتسامه:مش يلا يا عروسه عريسك ناقص له شويه ويجي يخدك بنفسك عشق بضحك: مجنون ويعملها اخذه برق عشق واتجهوا ناحيه القاعه في القاعه نوح بحب: جميله ما عهتك دايما عشق وانت مازلت بتخطف قلبي كعادتك بدأت مراسم الزواج وتكرار كلا من وعشق وراء المؤذون واخيرا تم اطلاق اخر كلمه المؤذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما الخير نوح وهو يقبل رأس عشق: بحبك ومحبتش غيرك شيطانتي الصغيره عشق وانا كمان امير القلب فتحت عيناها بتعب وهي تنظر للغرفه التى بها عشق بتعب: انت فين زهره ببكاء: بنتى انتى فوقتي الدكتور فين الدكتور اتي الطبيب بسرعه وراءه سيف وفهد وعنود الدكتور: حاسه بأيه دلوقتى عشق: الحمدلله بخير الدكتور: طب هنعمل تحاليل نتأكد بس كله تمام عن اذنكم عشق:هو ايه اللي حصل فهد يحتضنها : حمدلله علي السلامه قلبي عشق: اقصد حصل بعمل هنا انا حاجه فكراها انتي كنت البيت نايمه عنود:اتفقنا اننا هنروح مطروح كنا عاوزين نعملك مفاجأه حطيتلك منوم العصير وطنط جهزتلك حاجتك وعلي وقت السفر فهد كتاب الشيطانة الصغيرة مجاناً PDF اونلاين 2025 تذهب للنوم لتستمتع بمتلازمة جوسكا لتستيقظ لتجد نفسها بنت أكبر دوق الإمبراطورية
مضي الاسبوع سرعه كبيره واتي اليوم الموعود يوم زفاف نوح وعشق
عشق: ماما شكل حلو اتين بفرحه: زي القمر ربنا يحفظك برق بأبتسامه:مش يلا يا عروسه عريسك ناقص له شويه ويجي يخدك بنفسك عشق بضحك: مجنون ويعملها اخذه برق عشق واتجهوا ناحيه القاعه في القاعه نوح بحب: جميله زي ما عهتك دايما عشق بحب: وانت مازلت بتخطف قلبي كعادتك
بدأت مراسم الزواج وتكرار كلا من نوح وعشق وراء المؤذون واخيرا تم اطلاق اخر كلمه المؤذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير نوح وهو يقبل رأس عشق: بحبك بحبك ومحبتش غيرك يا شيطانتي الصغيره عشق بحب: وانا كمان بحبك يا امير القلب
فتحت عشق عيناها بتعب وهي تنظر للغرفه التى بها عشق بتعب: نوح انت فين زهره ببكاء: عشق بنتى انتى فوقتي الدكتور فين الدكتور اتي الطبيب بسرعه و وراءه سيف وفهد وعنود الدكتور: حاسه بأيه دلوقتى عشق: الحمدلله بخير الدكتور: طب الحمدلله هنعمل شويه تحاليل نتأكد بس ان كله تمام عن اذنكم عشق:هو ايه اللي حصل فهد وهو يحتضنها : حمدلله علي السلامه يا قلبي عشق: برق اقصد ايه اللي حصل وانا بعمل هنا ايه انا اخر حاجه انا فكراها انتي كنت في البيت نايمه عنود:اتفقنا اننا هنروح مطروح بس كنا عاوزين نعملك مفاجأه حطيتلك منوم في العصير وطنط جهزتلك حاجتك وعلي وقت السفر فهد شالك للعربيه سيف:بس اللي حصل بعدها مكنش متوقع عملنا حادثه واحنا في الطريق والعربيه اتقلبت بينا انتى دخلتى في غيبوبه بسبب الخبطات الجامده اللي اخدتيها عشق في نفسها: يعني كل ده حلم أنا ليه مصدومه مانا كنت عارفه يمكن لاني حبيت نوح و نسيت الحقيقة زهره: عشق عشق:انا بقالي قد ايه في غيبوبه زهرة: 6 شهور تم عمل الفحوصات اللازمه لعشق ثم خرجت من المستشفي فاقده الروح كانت تجلس في غرفتها دائما واصبح هادئه قليله الكلام فهد: حبيبتي ايه رايك تنزلي المكتبه تغيري جو عشق: مش قادره يا فهد بجد فهد: مفيش حاجه اسمها كده قومي البسي وانا هوصلك قبل ما اروح لصحابي يلا عند المكتبه فهد: لما خلص قوليلي و انا هاجي اخد ماشي عشق :ماشي دخلت عشق المكتبه واختارت كتاب وجلست شارده تتذكر ذكرياتها مع نوح كانت عيناها تتلقلق بالدموع اتاها صوت من الذي جالس امامها دون ان تنتبه نوح: هو انا مش قولتلك قبل كده متعيطيش يا عشق دموعك غاليه اوي بالنسبه ليا عشق بدموع: نوح للدرجه بقيت بتوهم وجودك نوح وهي يمسك يدها: انتي مش بتتوهمي يا عشق انا هنا فعلا عشق بصدمه: ازاي انا مش فاهمه حاجه نوح: هشش احنا في مكتبه تعالي نخرج برا
في الخارح عشق: فهمني انت ازاي حقيقي نوح: 6 شهور ، 6 شهور وانتي ملزمه احلامي 6 شهور وانا بحلم بيكي 6شهور جوا قصه عالمها مستحيل يبقي من العصر ده مكنتش فاهم انتي بتظهريلي ليه بس اللي اعرفه اني مش عاوزك تختفي كنت بدور عليكي في وشوش اللي اعرفهم واللي معرفهمش لحد ما من اسبوع مبقتيش تزوريني في احلامي عشق: وقت ما صحيت من الغيبوبه انت عرفت مكاني ازاي نوح : معرفش يمكن بسبب جملتك اللي كانت ليا في الحلم فاكره ˝ المكتبه اللي هتجمع بينا هتكون المكتبه القريبه منا˝ انا لفيت علي كل المكتبات اللي قريبه من هنا علي امل انى القيكي وبدعي ربي في كل خطوه انى اشوفك تانى و اهوا سمع مني عشق انا عاوز رقم باباكي انا عاوزك تكوني مراتي ليا وبس موافقه عشق بسعاده: موافقه نوح بفرحه: بحبك يا شيطانتى الصغيره عشق بسعاده: وانا كمان يا امير قلبي
وهنا تخلص حكايتنا علي جواز عشق نوح الحب جميل بس مع الشخص الصح وزي ما قالت عشق مش بالالقاب ولا المكانه بل بالاخلاق روايه المره دي البطله فيه قويه ودي هي رسالتي ليكي وهي انك مش ضعيفه ابدا انتي قويه بس تحت ستاره الضعف اللي نسجتيها بنفسك وصدقتيها وبكده تكون خلصت روايتنا اشوفكم في روايه جديده كل تمنياتي بالقوه و الصبر لمحاربه الحياه لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ البارت الأخير مضي الاسبوع سرعه كبيره واتي اليوم الموعود يوم زفاف نوح وعشق عشق: ماما شكل حلو اتين بفرحه: زي القمر ربنا يحفظك برق بأبتسامه:مش يلا يا عروسه عريسك ناقص له شويه ويجي يخدك بنفسك عشق بضحك: مجنون ويعملها اخذه برق عشق واتجهوا ناحيه القاعه في القاعه نوح بحب: جميله زي ما عهتك دايما عشق بحب: وانت مازلت بتخطف قلبي كعادتك بدأت مراسم الزواج وتكرار كلا من نوح وعشق وراء المؤذون واخيرا تم اطلاق اخر كلمه المؤذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير نوح وهو يقبل رأس عشق: بحبك بحبك ومحبتش غيرك يا شيطانتي الصغيره عشق بحب: وانا كمان بحبك يا امير القلب فتحت عشق عيناها بتعب وهي تنظر للغرفه التى بها عشق بتعب: نوح انت فين زهره ببكاء: عشق بنتى انتى فوقتي الدكتور فين الدكتور اتي الطبيب بسرعه و وراءه سيف وفهد وعنود الدكتور: حاسه بأيه دلوقتى عشق: الحمدلله بخير الدكتور: طب الحمدلله هنعمل شويه تحاليل نتأكد بس ان كله تمام عن اذنكم عشق:هو ايه اللي حصل فهد وهو يحتضنها : حمدلله علي السلامه يا قلبي عشق: برق اقصد ايه اللي حصل وانا بعمل هنا ايه انا اخر حاجه انا فكراها انتي كنت في البيت نايمه عنود:اتفقنا اننا هنروح مطروح بس كنا عاوزين نعملك مفاجأه حطيتلك منوم في العصير وطنط جهزتلك حاجتك وعلي وقت السفر فهد شالك للعربيه سيف:بس اللي حصل بعدها مكنش متوقع عملنا حادثه واحنا في الطريق والعربيه اتقلبت بينا انتى دخلتى في غيبوبه بسبب الخبطات الجامده اللي اخدتيها عشق في نفسها: يعني كل ده حلم أنا ليه مصدومه مانا كنت عارفه يمكن لاني حبيت نوح و نسيت الحقيقة زهره: عشق عشق:انا بقالي قد ايه في غيبوبه زهرة: 6 شهور تم عمل الفحوصات اللازمه لعشق ثم خرجت من المستشفي فاقده الروح كانت تجلس في غرفتها دائما واصبح هادئه قليله الكلام فهد: حبيبتي ايه رايك تنزلي المكتبه تغيري جو عشق: مش قادره يا فهد بجد فهد: مفيش حاجه اسمها كده قومي البسي وانا هوصلك قبل ما اروح لصحابي يلا عند المكتبه فهد: لما خلص قوليلي و انا هاجي اخد ماشي عشق :ماشي دخلت عشق المكتبه واختارت كتاب وجلست شارده تتذكر ذكرياتها مع نوح كانت عيناها تتلقلق بالدموع اتاها صوت من الذي جالس امامها دون ان تنتبه نوح: هو انا مش قولتلك قبل كده متعيطيش يا عشق دموعك غاليه اوي بالنسبه ليا عشق بدموع: نوح للدرجه بقيت بتوهم وجودك نوح وهي يمسك يدها: انتي مش بتتوهمي يا عشق انا هنا فعلا عشق بصدمه: ازاي انا مش فاهمه حاجه نوح: هشش احنا في مكتبه تعالي نخرج برا في الخارح عشق: فهمني انت ازاي حقيقي نوح: 6 شهور ، 6 شهور وانتي ملزمه احلامي 6 شهور وانا بحلم بيكي 6شهور جوا قصه عالمها مستحيل يبقي من العصر ده مكنتش فاهم انتي بتظهريلي ليه بس اللي اعرفه اني مش عاوزك تختفي كنت بدور عليكي في وشوش اللي اعرفهم واللي معرفهمش لحد ما من اسبوع مبقتيش تزوريني في احلامي عشق: وقت ما صحيت من الغيبوبه انت عرفت مكاني ازاي نوح : معرفش يمكن بسبب جملتك اللي كانت ليا في الحلم فاكره \" المكتبه اللي هتجمع بينا هتكون المكتبه القريبه منا\" انا لفيت علي كل المكتبات اللي قريبه من هنا علي امل انى القيكي وبدعي ربي في كل خطوه انى اشوفك تانى و اهوا سمع مني عشق انا عاوز رقم باباكي انا عاوزك تكوني مراتي ليا وبس موافقه عشق بسعاده: موافقه نوح بفرحه: بحبك يا شيطانتى الصغيره عشق بسعاده: وانا كمان يا امير قلبي وهنا تخلص حكايتنا علي جواز عشق نوح الحب جميل بس مع الشخص الصح وزي ما قالت عشق مش بالالقاب ولا المكانه بل بالاخلاق روايه المره دي البطله فيه قويه ودي هي رسالتي ليكي وهي انك مش ضعيفه ابدا انتي قويه بس تحت ستاره الضعف اللي نسجتيها بنفسك وصدقتيها وبكده تكون خلصت روايتنا اشوفكم في روايه جديده كل تمنياتي بالقوه و الصبر لمحاربه الحياه لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت الأخير
مضي الاسبوع سرعه كبيره واتي اليوم الموعود يوم زفاف نوح وعشق
عشق: ماما شكل حلو اتين بفرحه: زي القمر ربنا يحفظك برق بأبتسامه:مش يلا يا عروسه عريسك ناقص له شويه ويجي يخدك بنفسك عشق بضحك: مجنون ويعملها اخذه برق عشق واتجهوا ناحيه القاعه في القاعه نوح بحب: جميله زي ما عهتك دايما عشق بحب: وانت مازلت بتخطف قلبي كعادتك
بدأت مراسم الزواج وتكرار كلا من نوح وعشق وراء المؤذون واخيرا تم اطلاق اخر كلمه المؤذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير نوح وهو يقبل رأس عشق: بحبك بحبك ومحبتش غيرك يا شيطانتي الصغيره عشق بحب: وانا كمان بحبك يا امير القلب
فتحت عشق عيناها بتعب وهي تنظر للغرفه التى بها عشق بتعب: نوح انت فين زهره ببكاء: عشق بنتى انتى فوقتي الدكتور فين الدكتور اتي الطبيب بسرعه و وراءه سيف وفهد وعنود الدكتور: حاسه بأيه دلوقتى عشق: الحمدلله بخير الدكتور: طب الحمدلله هنعمل شويه تحاليل نتأكد بس ان كله تمام عن اذنكم عشق:هو ايه اللي حصل فهد وهو يحتضنها : حمدلله علي السلامه يا قلبي عشق: برق اقصد ايه اللي حصل وانا بعمل هنا ايه انا اخر حاجه انا فكراها انتي كنت في البيت نايمه عنود:اتفقنا اننا هنروح مطروح بس كنا عاوزين نعملك مفاجأه حطيتلك منوم في العصير وطنط جهزتلك حاجتك وعلي وقت السفر فهد شالك للعربيه سيف:بس اللي حصل بعدها مكنش متوقع عملنا حادثه واحنا في الطريق والعربيه اتقلبت بينا انتى دخلتى في غيبوبه بسبب الخبطات الجامده اللي اخدتيها عشق في نفسها: يعني كل ده حلم أنا ليه مصدومه مانا كنت عارفه يمكن لاني حبيت نوح و نسيت الحقيقة زهره: عشق عشق:انا بقالي قد ايه في غيبوبه زهرة: 6 شهور تم عمل الفحوصات اللازمه لعشق ثم خرجت من المستشفي فاقده الروح كانت تجلس في غرفتها دائما واصبح هادئه قليله الكلام فهد: حبيبتي ايه رايك تنزلي المكتبه تغيري جو عشق: مش قادره يا فهد بجد فهد: مفيش حاجه اسمها كده قومي البسي وانا هوصلك قبل ما اروح لصحابي يلا عند المكتبه فهد: لما خلص قوليلي و انا هاجي اخد ماشي عشق :ماشي دخلت عشق المكتبه واختارت كتاب وجلست شارده تتذكر ذكرياتها مع نوح كانت عيناها تتلقلق بالدموع اتاها صوت من الذي جالس امامها دون ان تنتبه نوح: هو انا مش قولتلك قبل كده متعيطيش يا عشق دموعك غاليه اوي بالنسبه ليا عشق بدموع: نوح للدرجه بقيت بتوهم وجودك نوح وهي يمسك يدها: انتي مش بتتوهمي يا عشق انا هنا فعلا عشق بصدمه: ازاي انا مش فاهمه حاجه نوح: هشش احنا في مكتبه تعالي نخرج برا
في الخارح عشق: فهمني انت ازاي حقيقي نوح: 6 شهور ، 6 شهور وانتي ملزمه احلامي 6 شهور وانا بحلم بيكي 6شهور جوا قصه عالمها مستحيل يبقي من العصر ده مكنتش فاهم انتي بتظهريلي ليه بس اللي اعرفه اني مش عاوزك تختفي كنت بدور عليكي في وشوش اللي اعرفهم واللي معرفهمش لحد ما من اسبوع مبقتيش تزوريني في احلامي عشق: وقت ما صحيت من الغيبوبه انت عرفت مكاني ازاي نوح : معرفش يمكن بسبب جملتك اللي كانت ليا في الحلم فاكره ˝ المكتبه اللي هتجمع بينا هتكون المكتبه القريبه منا˝ انا لفيت علي كل المكتبات اللي قريبه من هنا علي امل انى القيكي وبدعي ربي في كل خطوه انى اشوفك تانى و اهوا سمع مني عشق انا عاوز رقم باباكي انا عاوزك تكوني مراتي ليا وبس موافقه عشق بسعاده: موافقه نوح بفرحه: بحبك يا شيطانتى الصغيره عشق بسعاده: وانا كمان يا امير قلبي
وهنا تخلص حكايتنا علي جواز عشق نوح الحب جميل بس مع الشخص الصح وزي ما قالت عشق مش بالالقاب ولا المكانه بل بالاخلاق روايه المره دي البطله فيه قويه ودي هي رسالتي ليكي وهي انك مش ضعيفه ابدا انتي قويه بس تحت ستاره الضعف اللي نسجتيها بنفسك وصدقتيها وبكده تكون خلصت روايتنا اشوفكم في روايه جديده كل تمنياتي بالقوه و الصبر لمحاربه الحياه لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ البارت الأول عنود: بتعملي ايه عشق وهي تغلق هاتفها بأبتسامه تزين وجهها:كنت بقرأ اخر بارت في المانهو عنود:انهي واحده عشق:Virtues of the Villainess عنود:اه بتاعت جنجير عشق: يب نهايتها قمر اوي يا عنود بذات الحته لما ايزانا بيفوق ويقولها أخبرتك الا تغادري كيف بأمكانك تركي وحيداً هكذا مع نظرته ليها وهو بيقولها حسيت بفرشات في كل مكان هيييح عنود بضحك: بقيتي صباره مزروعه في صحراء جرداء لا طعام فيها ولا ماء عشق بضحك:حصل جدا عنود: تفتكري يا عشق لو كنتِ مكان ليراجي كنتِ هتعملي ايه عشق:كنت هتخلي عنه عنود:اللي هو ازاى معلش ازاي هتتخلي عن حد بتحبيه عشق:بس هو مش بيحبنى اللي بيحب حد يا عنود بيدور فين سعاده اللي بيحبه ليراجي كان لازم تتخلي عن ايزانا وقت ما لقته سعيد مع جينجر عنود: الحبيب لازم يضحي اوقات لأجل سعاده حبيبه عشق:بالظبط الحب مش عبارة عن تملك الحب بيروي الروح و المشاعر عمره ما كان عباره عن انا بحبك فمش هسيبك مش مهم سعادتك المهم انا عنود بابتسامه:عندك حق لو كانت ليراجي سابت ايزانا من الاول و ركزت مع الشخص اللي حبها وكان عاوز يعمل لها كل اللي بتتمناه مكنش ابداً نهايتها الموت عشق بتثاؤب:بالظبط اطفي علشان عاوزة اروح لعالم احلامي عنود بضحك:ماشي يا ستى نامي وعلي فكره هصحيكي بكره أن شاء الله قبل ما انزل اروح لماما تصبحي علي خير عشق بحب:وانتى من أهله يا عنود ثاني يوم استيقظت عشق وجلست علي السرير مغمضه العينين عشق بتثاؤب:خير الله ما اجعله خير عنود سابتني نايمه مجتش رزلت عليا و صحتنى قبل ما تمشي ورد:حضرتك صحيتي عشق بنوم:حضرتك ايه الأدب اللي حل عليكي فجأه ده يا عنود ورد بعدم فهم:نعم عنود مين لتفتح عشق عيناها بسرعه ثم تصرخ قائله :ااااه انتي مين و فين عنود ورد بخضه:في ايه انسه عشق اهدي في ايه عشق بصريخ: عرفتى أسمي منين يا ماما يا بابا يا عنود يا فهد حد يلحقني سراج بخوف:مالك يا بنتي ايه اللي حصل مالها يا ورد ورد : معرفش سمو الدوق صحيت عماله تصرخ و تنادي علي شخص اسمه عنود عشق بخوف :انت مين و فين بابا و ماما اتين من خلف سراج:انتي جالك حمي تاني يا عشق في ايه عشق:انتي مين اتين بعدم تصديق:انا مين انا اتين مامتك يا عشق و ده سراج باباكي و دي ورد خادمتك في ايه عشق بعدم فهم:اتين مين و سراج مين و ورد مين انا بابا اسمه سيف و ماما اسمها زهره و انا معنديش خدم انا عندي اخ اسمه فهد اقتربت منها اتين بهدوء و وضعت يدها علي جبينها:انتي شكلك تعبانه يا عشق نامي يا حبيبتي عشق :صح انام هو ده انا في حلم اكيد انا هنام و لما اصحي كل حاجه هتبقي زي الفل وضعت عشق رأسها علي الوساده لينظر كلاً من اتين و سراج لبعضهم بعدم فهم ثم الي عشق التي بالفعل غرقت في نوم عميق تركوها و غادروا الغرفه لتركها تستريح في المساء فتحت عشق عيناها لتجد انها في نفس الغرفه التى كانت بها في الصباح عشق وهي تضع يدها على رأسها:طب انا مخطوفه طيب برق وهو يطرق علي الباب:صحيتى عشق:انت مين برق:واضح أن اللي ماما و بابا قالوا ده بجد انتى بجد مش فكرانا يا عشق انا برق اخوكي نظرت له عشق بدون رد فهي لا تعلم بماذا تجيب فهى لا تفهم اي شيء برق بتنهيد:قومى يا عشق علشان تتعشي قومي هناديلك ورد علشان تساعدك قال برق كلامه وخرج من الغرفه وبعد ثواني كانت ورد معها لتساعدها في ارتداء ملابسها و تأخذها لغرفه الطعام في الغرفه سراج:عامله ايه دلوقتي يا عشق عشق بهدوء: الحمدلله في منتصف و هم يأكلوا كانت عشق تفكر فيما حدث لتأتي لها فكره تجعلها تقف بسرعه برق:في ايه يا عشق عشق :ها لا لا مفيش انا بس محتاجه اطلع اوضتي ارتاح اتين:هو انتي لحقتي تاكلي عشق:اه اه لحقت الحمدلله عن اذنكم و تترك الجميع في حيره و ذهبت بسرعه الي غرفتها جلست علي السرير و بدأت تذكر تلك الفكره التي راودتها عشق:طب و ليه لا مانا ممكن فعلاً اكون جوا حلم هو واقعي بزياده بس ممكن ولا دخلت جوا روايه زي ما بشوف في الروايات ايه جو الفانتازيا اللي أنا بقوله ده علي رأي عنود الروايات لحست دماغي قامت وقفت في البلكونه و نظرت للقمر وقالت بابتسامه:انا اه مش فاهمه ايه اللي حصل بس هخدها أنها مغامره و هستمتع بيها لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت الأول
عنود: بتعملي ايه عشق وهي تغلق هاتفها بأبتسامه تزين وجهها:كنت بقرأ اخر بارت في المانهو عنود:انهي واحده عشق:Virtues of the Villainess عنود:اه بتاعت جنجير عشق: يب نهايتها قمر اوي يا عنود بذات الحته لما ايزانا بيفوق ويقولها أخبرتك الا تغادري كيف بأمكانك تركي وحيداً هكذا مع نظرته ليها وهو بيقولها حسيت بفرشات في كل مكان هيييح عنود بضحك: بقيتي صباره مزروعه في صحراء جرداء لا طعام فيها ولا ماء عشق بضحك:حصل جدا عنود: تفتكري يا عشق لو كنتِ مكان ليراجي كنتِ هتعملي ايه عشق:كنت هتخلي عنه عنود:اللي هو ازاى معلش ازاي هتتخلي عن حد بتحبيه عشق:بس هو مش بيحبنى اللي بيحب حد يا عنود بيدور فين سعاده اللي بيحبه ليراجي كان لازم تتخلي عن ايزانا وقت ما لقته سعيد مع جينجر عنود: الحبيب لازم يضحي اوقات لأجل سعاده حبيبه عشق:بالظبط الحب مش عبارة عن تملك الحب بيروي الروح و المشاعر عمره ما كان عباره عن انا بحبك فمش هسيبك مش مهم سعادتك المهم انا عنود بابتسامه:عندك حق لو كانت ليراجي سابت ايزانا من الاول و ركزت مع الشخص اللي حبها وكان عاوز يعمل لها كل اللي بتتمناه مكنش ابداً نهايتها الموت عشق بتثاؤب:بالظبط اطفي علشان عاوزة اروح لعالم احلامي عنود بضحك:ماشي يا ستى نامي وعلي فكره هصحيكي بكره أن شاء الله قبل ما انزل اروح لماما تصبحي علي خير عشق بحب:وانتى من أهله يا عنود
ثاني يوم استيقظت عشق وجلست علي السرير مغمضه العينين
عشق بتثاؤب:خير الله ما اجعله خير عنود سابتني نايمه مجتش رزلت عليا و صحتنى قبل ما تمشي ورد:حضرتك صحيتي عشق بنوم:حضرتك ايه الأدب اللي حل عليكي فجأه ده يا عنود ورد بعدم فهم:نعم عنود مين لتفتح عشق عيناها بسرعه ثم تصرخ قائله :ااااه انتي مين و فين عنود ورد بخضه:في ايه انسه عشق اهدي في ايه عشق بصريخ: عرفتى أسمي منين يا ماما يا بابا يا عنود يا فهد حد يلحقني سراج بخوف:مالك يا بنتي ايه اللي حصل مالها يا ورد ورد : معرفش سمو الدوق صحيت عماله تصرخ و تنادي علي شخص اسمه عنود عشق بخوف :انت مين و فين بابا و ماما اتين من خلف سراج:انتي جالك حمي تاني يا عشق في ايه عشق:انتي مين اتين بعدم تصديق:انا مين انا اتين مامتك يا عشق و ده سراج باباكي و دي ورد خادمتك في ايه عشق بعدم فهم:اتين مين و سراج مين و ورد مين انا بابا اسمه سيف و ماما اسمها زهره و انا معنديش خدم انا عندي اخ اسمه فهد اقتربت منها اتين بهدوء و وضعت يدها علي جبينها:انتي شكلك تعبانه يا عشق نامي يا حبيبتي عشق :صح انام هو ده انا في حلم اكيد انا هنام و لما اصحي كل حاجه هتبقي زي الفل
وضعت عشق رأسها علي الوساده لينظر كلاً من اتين و سراج لبعضهم بعدم فهم ثم الي عشق التي بالفعل غرقت في نوم عميق تركوها و غادروا الغرفه لتركها تستريح في المساء فتحت عشق عيناها لتجد انها في نفس الغرفه التى كانت بها في الصباح
عشق وهي تضع يدها على رأسها:طب انا مخطوفه طيب برق وهو يطرق علي الباب:صحيتى عشق:انت مين برق:واضح أن اللي ماما و بابا قالوا ده بجد انتى بجد مش فكرانا يا عشق انا برق اخوكي
نظرت له عشق بدون رد فهي لا تعلم بماذا تجيب فهى لا تفهم اي شيء
برق بتنهيد:قومى يا عشق علشان تتعشي قومي هناديلك ورد علشان تساعدك
قال برق كلامه وخرج من الغرفه وبعد ثواني كانت ورد معها لتساعدها في ارتداء ملابسها و تأخذها لغرفه الطعام
في الغرفه سراج:عامله ايه دلوقتي يا عشق عشق بهدوء: الحمدلله في منتصف و هم يأكلوا كانت عشق تفكر فيما حدث لتأتي لها فكره تجعلها تقف بسرعه برق:في ايه يا عشق عشق :ها لا لا مفيش انا بس محتاجه اطلع اوضتي ارتاح اتين:هو انتي لحقتي تاكلي عشق:اه اه لحقت الحمدلله عن اذنكم و تترك الجميع في حيره و ذهبت بسرعه الي غرفتها جلست علي السرير و بدأت تذكر تلك الفكره التي راودتها
عشق:طب و ليه لا مانا ممكن فعلاً اكون جوا حلم هو واقعي بزياده بس ممكن ولا دخلت جوا روايه زي ما بشوف في الروايات ايه جو الفانتازيا اللي أنا بقوله ده علي رأي عنود الروايات لحست دماغي قامت وقفت في البلكونه و نظرت للقمر وقالت بابتسامه:انا اه مش فاهمه ايه اللي حصل بس هخدها أنها مغامره و هستمتع بيها