الجزء الثاني عشر (عفتي والديوث ) افاقوا من شروردهم علي... 💬 أقوال داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖 كتاب يومياتي
- 📖 من ❞ كتاب يومياتي ❝ داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖
█ الجزء الثاني عشر (عفتي والديوث ) افاقوا من شروردهم علي صوت نحنحت رسلان سيف جلس مكانه دون كلمه ورونال ذهبت تضيف الكل وعن وصولها الي سيف نظرت الأرض ومد يديها حتي أنه عندما مد يديه تركت رونال الفنجان بسرعه ووقع ملابس ولحسن حظه لم تكون القهوه ساخنه لأن الوقت الذي ظلوا فيه متاملان بعضهم ليس بقليل رونال:شهقت وقالت توتر انا اسفه والله ما شافتك كويس سيف:ولا يهمك بس ممكن اقوم انظفها فتحيه:طبعا يا ابني اتفضل وأشارت له بمكان الحمام ونظرت روحي بنتي هاتيله فوطه نظيفه رونال:نفخت بضيق وردت حاضر امي فذهبت فتحيه :نظرت إلي نرمين اهدي عسي أن تكرهوا شي وهو خير ليكم نرمين:مسحت دموعها بكل خجل ولكن وجهت الكلام لرسلان انا متشكره جداااااااا اللي عملته معايا رسلان:لا شكر الا واجب عملتش شفته صح ويرضي ضميري الاشكال دي لازم تاخد فوق دماغها علشنا تتلم فتحيه:ربنا يخليك غلبانه اوووي وتستاهل كل محمد:طيب استاذن حجه بعد اذنك فتحيه:ليه كده انت قاعد مونسنا محمد:معلش الساعه قربت واحده وانا عندي شغل الصبح رسلان:وقف مره وكرر وراءه احنا اتاخرنا لامؤاخذه حسناش بالوقت كتاب مجاناً PDF اونلاين 2025
❞ الجزء الثاني عشر (عفتي والديوث ) افاقوا من شروردهم علي صوت نحنحت رسلان سيف جلس في مكانه دون كلمه ورونال ذهبت تضيف الكل وعن وصولها الي سيف نظرت في الأرض ومد يديها حتي أنه عندما مد يديه تركت رونال الفنجان بسرعه ووقع علي ملابس سيف ولحسن حظه لم تكون القهوه ساخنه لأن الوقت الذي ظلوا فيه متاملان بعضهم ليس بقليل رونال:شهقت وقالت في توتر انا اسفه والله اسفه ما شافتك كويس سيف:ولا يهمك بس ممكن اقوم انظفها فتحيه:طبعا يا ابني اتفضل وأشارت له بمكان الحمام ونظرت الي رونال وقالت روحي يا بنتي هاتيله فوطه نظيفه رونال:نفخت بضيق وردت حاضر يا امي فذهبت فتحيه :نظرت إلي نرمين وقالت اهدي يا بنتي عسي أن تكرهوا شي وهو خير ليكم نرمين:مسحت دموعها وردت بكل خجل ولكن وجهت الكلام لرسلان انا متشكره جداااااااا علي اللي عملته معايا رسلان:لا شكر الا علي واجب انا ما عملتش الا اللي شفته صح ويرضي ضميري لأن الاشكال دي لازم تاخد فوق دماغها علشنا تتلم فتحيه:ربنا يخليك يا ابني دي نرمين غلبانه اوووي وتستاهل كل خير محمد:طيب استاذن انا يا حجه بعد اذنك فتحيه:ليه كده يا ابني انت قاعد مونسنا محمد:معلش الساعه قربت علي واحده وانا عندي شغل الصبح رسلان:وقف مره واحده وكرر وراءه واحده احنا اتاخرنا اوووي لامؤاخذه يا حجه ما حسناش بالوقت معاكم فتحيه :ليه يا ابني كده ده انتم قاعدين عاملين لينا حس وفي هذا الوقت جاء سيف وهو ينظر لرونال ويبتسم دون أن تأخذ بالها منه سيف:يلا يا جماعه احنا اتاخرنا اووي فتحيه:كلكم كده عاوزين تمشوا سيف:احنا هنجي تاني والله يا حجه انتي بقيتي قريبه من قلبي وربنا يعلم فتحيه:وانتم والله يا ابني حسيت انكم ذي بناتي بالضبط سيف:ربنا يخليكي وان شاءالله هبعتلك حد يخلص كل حاجه تصبحوا علي خير الكل رد وانتم من اهله ~~~~~~~~~~ كانت مريم مازالت تسرد قصتها لمحمود قعدنا كلنا ناكل وانا مبسوطه اوووي لاول مره احس بطعم الاكل وحلاوته فتحيه تطعم مريم ورونال وهم يضحكون مريم:تسلم ايدك يا ست الكل فتحيه:تسلملي يا بنتي بس ما قولتليش انتم اتقابلوا فين رونال ومريم سردوا ما حدث من الالف الي الياء فتحيه:هو ابوكم ليسه عنده نفس العاده القادمه ربنا ما تابش عليه منها ده انا قولت كبر وعقل مريم:لا يا امي ليسه ذي ماهو ده حتي كل يوم يجبلي عريس من معارفه وانا خايفه احسن في مره يجوزني وانا ما اعرفش فتحيه:خدي بالك يا بنتي منه ده قادر ويعملها رونال :حبيبتي ياختي انا مش هقدر اقولك تعالي اقعدي معنا علشنا عيشنا مش قد المقام ومش هتقدري تتاقلمي عليها مريم:والله ياريت بس بابا مش هيسبكم في حالكم ده انا خايفه في مره الاقيه مدخل عليا واحد ويقولي ده جوزك والله اعلم يكون ظروفه ايه معاه فتحيه:ربنا معاكي يا بنتي لازم تاخدي بالك من نفسك مريم:حاضر يا امي بس انا عاوزه رقمك انتي ورونال علشان اطمن عليكم رونال:اكتبي يا ستي علشنا امك مش بتحفظ ارقام واملات علي مريم مريم:يلا بقا انا همشي علشان اتاخرت رونال:استني مريم:ايه رونال:غيري هدومك احسن يحسبوكي انا تاني وضحكت مريم:اه تصدقي صح ودلفت الي الغرفه لتغير ملابسها ومشت ~~~~~~~~~~~ في فيلا محمود السيوفي كانت تجلس سودي مع داده حليمه سودي:اوف يا داده انتي هتتعلمي امتي حليمه:يا بنتي انا قولتلك مليش في حاجات اليومين دول سودي:وهو الانجليزي بتاع اليومين دول ده من زمان اوي حليمه:هو انتي من ناحيه وروجين بنتي من ناحيه اعمل ايه معاكم سودي:يعني أنا غلطانه اني عاوزه لو حد جيه اتكلمي معاكي بالانجليزي حليمه:طيب يا ختي شوفي مذاكرتك انتي الاول احسن محمود بيه يموتك لو سقطتي تاني سودي:ايه سقطت دي يا داده اسمها Reverso Context حليمه:يابنتي انا معرفش الحاجات دي احسن تكوني بتشتمني ضحكت سودي ضحكه عاليه وقالت : لا عشت ولا كونت يا داده ده انتي بدل ماما الله يرحمها حليمه:الله يرحمها يا بنتي دي كانت ست الناس كلها بطيبتها وحنينتها بس والدك برضو حنين ونعم الرجال برضو سودي:ايوه صح هو بابا فين انا اتصلت بيه من بدري وقلي ناكل احنا وما نستنهوش واهو كمان سيف ورسلان ما جاوش اعمل ايه انا فيهم وانا هموت من الجوع ايه البيت ده يا ربي واحده غلبانه ذيي تعمل ايه مع ثلاثه رجال في بيت واحد ضحكت حليمه علي طريقتها وضربتها علي كتفها فتاوت الما ومثلت أنها تبكي كالاطفال حليمه:ايوه مثلي مثلي كده يا ختي اجبلك مصاصه سودي :لا عاوزه ايس جريم فانيلا حليمه:طيب هجبلك بس ماعنديش فانيليا عندي شولاكوته واتريقت علي كلام سودي سودي:امري لله هاتاي بقا وخلاث ضحكوا الاثنين مع بعض ولم ينبهوا لمن يرقبهم وبانتظار اللحظه المناسب لتنفيذ ما بباله يتبع. ❝
❞ الجزء الثاني عشر (عفتي والديوث ) افاقوا من شروردهم علي صوت نحنحت رسلان سيف جلس في مكانه دون كلمه ورونال ذهبت تضيف الكل وعن وصولها الي سيف نظرت في الأرض ومد يديها حتي أنه عندما مد يديه تركت رونال الفنجان بسرعه ووقع علي ملابس سيف ولحسن حظه لم تكون القهوه ساخنه لأن الوقت الذي ظلوا فيه متاملان بعضهم ليس بقليل رونال:شهقت وقالت في توتر انا اسفه والله اسفه ما شافتك كويس سيف:ولا يهمك بس ممكن اقوم انظفها فتحيه:طبعا يا ابني اتفضل وأشارت له بمكان الحمام ونظرت الي رونال وقالت روحي يا بنتي هاتيله فوطه نظيفه رونال:نفخت بضيق وردت حاضر يا امي فذهبت فتحيه :نظرت إلي نرمين وقالت اهدي يا بنتي عسي أن تكرهوا شي وهو خير ليكم نرمين:مسحت دموعها وردت بكل خجل ولكن وجهت الكلام لرسلان انا متشكره جداااااااا علي اللي عملته معايا رسلان:لا شكر الا علي واجب انا ما عملتش الا اللي شفته صح ويرضي ضميري لأن الاشكال دي لازم تاخد فوق دماغها علشنا تتلم فتحيه:ربنا يخليك يا ابني دي نرمين غلبانه اوووي وتستاهل كل خير محمد:طيب استاذن انا يا حجه بعد اذنك فتحيه:ليه كده يا ابني انت قاعد مونسنا محمد:معلش الساعه قربت علي واحده وانا عندي شغل الصبح رسلان:وقف مره واحده وكرر وراءه واحده احنا اتاخرنا اوووي لامؤاخذه يا حجه ما حسناش بالوقت معاكم فتحيه :ليه يا ابني كده ده انتم قاعدين عاملين لينا حس وفي هذا الوقت جاء سيف وهو ينظر لرونال ويبتسم دون أن تأخذ بالها منه سيف:يلا يا جماعه احنا اتاخرنا اووي فتحيه:كلكم كده عاوزين تمشوا سيف:احنا هنجي تاني والله يا حجه انتي بقيتي قريبه من قلبي وربنا يعلم فتحيه:وانتم والله يا ابني حسيت انكم ذي بناتي بالضبط سيف:ربنا يخليكي وان شاءالله هبعتلك حد يخلص كل حاجه تصبحوا علي خير الكل رد وانتم من اهله ~~~~~~~~~~ كانت مريم مازالت تسرد قصتها لمحمود قعدنا كلنا ناكل وانا مبسوطه اوووي لاول مره احس بطعم الاكل وحلاوته فتحيه تطعم مريم ورونال وهم يضحكون مريم:تسلم ايدك يا ست الكل فتحيه:تسلملي يا بنتي بس ما قولتليش انتم اتقابلوا فين رونال ومريم سردوا ما حدث من الالف الي الياء فتحيه:هو ابوكم ليسه عنده نفس العاده القادمه ربنا ما تابش عليه منها ده انا قولت كبر وعقل مريم:لا يا امي ليسه ذي ماهو ده حتي كل يوم يجبلي عريس من معارفه وانا خايفه احسن في مره يجوزني وانا ما اعرفش فتحيه:خدي بالك يا بنتي منه ده قادر ويعملها رونال :حبيبتي ياختي انا مش هقدر اقولك تعالي اقعدي معنا علشنا عيشنا مش قد المقام ومش هتقدري تتاقلمي عليها مريم:والله ياريت بس بابا مش هيسبكم في حالكم ده انا خايفه في مره الاقيه مدخل عليا واحد ويقولي ده جوزك والله اعلم يكون ظروفه ايه معاه فتحيه:ربنا معاكي يا بنتي لازم تاخدي بالك من نفسك مريم:حاضر يا امي بس انا عاوزه رقمك انتي ورونال علشان اطمن عليكم رونال:اكتبي يا ستي علشنا امك مش بتحفظ ارقام واملات علي مريم مريم:يلا بقا انا همشي علشان اتاخرت رونال:استني مريم:ايه رونال:غيري هدومك احسن يحسبوكي انا تاني وضحكت مريم:اه تصدقي صح ودلفت الي الغرفه لتغير ملابسها ومشت ~~~~~~~~~~~ في فيلا محمود السيوفي كانت تجلس سودي مع داده حليمه سودي:اوف يا داده انتي هتتعلمي امتي حليمه:يا بنتي انا قولتلك مليش في حاجات اليومين دول سودي:وهو الانجليزي بتاع اليومين دول ده من زمان اوي حليمه:هو انتي من ناحيه وروجين بنتي من ناحيه اعمل ايه معاكم سودي:يعني أنا غلطانه اني عاوزه لو حد جيه اتكلمي معاكي بالانجليزي حليمه:طيب يا ختي شوفي مذاكرتك انتي الاول احسن محمود بيه يموتك لو سقطتي تاني سودي:ايه سقطت دي يا داده اسمها Reverso Context حليمه:يابنتي انا معرفش الحاجات دي احسن تكوني بتشتمني ضحكت سودي ضحكه عاليه وقالت : لا عشت ولا كونت يا داده ده انتي بدل ماما الله يرحمها حليمه:الله يرحمها يا بنتي دي كانت ست الناس كلها بطيبتها وحنينتها بس والدك برضو حنين ونعم الرجال برضو سودي:ايوه صح هو بابا فين انا اتصلت بيه من بدري وقلي ناكل احنا وما نستنهوش واهو كمان سيف ورسلان ما جاوش اعمل ايه انا فيهم وانا هموت من الجوع ايه البيت ده يا ربي واحده غلبانه ذيي تعمل ايه مع ثلاثه رجال في بيت واحد ضحكت حليمه علي طريقتها وضربتها علي كتفها فتاوت الما ومثلت أنها تبكي كالاطفال حليمه:ايوه مثلي مثلي كده يا ختي اجبلك مصاصه سودي :لا عاوزه ايس جريم فانيلا حليمه:طيب هجبلك بس ماعنديش فانيليا عندي شولاكوته واتريقت علي كلام سودي سودي:امري لله هاتاي بقا وخلاث ضحكوا الاثنين مع بعض ولم ينبهوا لمن يرقبهم وبانتظار اللحظه المناسب لتنفيذ ما بباله يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء الثاني عشر (عفتي والديوث ) افاقوا من شروردهم علي صوت نحنحت رسلان سيف جلس في مكانه دون كلمه ورونال ذهبت تضيف الكل وعن وصولها الي سيف نظرت في الأرض ومد يديها حتي أنه عندما مد يديه تركت رونال الفنجان بسرعه ووقع علي ملابس سيف ولحسن حظه لم تكون القهوه ساخنه لأن الوقت الذي ظلوا فيه متاملان بعضهم ليس بقليل رونال:شهقت وقالت في توتر انا اسفه والله اسفه ما شافتك كويس سيف:ولا يهمك بس ممكن اقوم انظفها فتحيه:طبعا يا ابني اتفضل وأشارت له بمكان الحمام ونظرت الي رونال وقالت روحي يا بنتي هاتيله فوطه نظيفه رونال:نفخت بضيق وردت حاضر يا امي فذهبت فتحيه :نظرت إلي نرمين وقالت اهدي يا بنتي عسي أن تكرهوا شي وهو خير ليكم نرمين:مسحت دموعها وردت بكل خجل ولكن وجهت الكلام لرسلان انا متشكره جداااااااا علي اللي عملته معايا رسلان:لا شكر الا علي واجب انا ما عملتش الا اللي شفته صح ويرضي ضميري لأن الاشكال دي لازم تاخد فوق دماغها علشنا تتلم فتحيه:ربنا يخليك يا ابني دي نرمين غلبانه اوووي وتستاهل كل خير محمد:طيب استاذن انا يا حجه بعد اذنك فتحيه:ليه كده يا ابني انت قاعد مونسنا محمد:معلش الساعه قربت علي واحده وانا عندي شغل الصبح رسلان:وقف مره واحده وكرر وراءه واحده احنا اتاخرنا اوووي لامؤاخذه يا حجه ما حسناش بالوقت معاكم فتحيه :ليه يا ابني كده ده انتم قاعدين عاملين لينا حس وفي هذا الوقت جاء سيف وهو ينظر لرونال ويبتسم دون أن تأخذ بالها منه سيف:يلا يا جماعه احنا اتاخرنا اووي فتحيه:كلكم كده عاوزين تمشوا سيف:احنا هنجي تاني والله يا حجه انتي بقيتي قريبه من قلبي وربنا يعلم فتحيه:وانتم والله يا ابني حسيت انكم ذي بناتي بالضبط سيف:ربنا يخليكي وان شاءالله هبعتلك حد يخلص كل حاجه تصبحوا علي خير الكل رد وانتم من اهله ~~~~~~~~~~ كانت مريم مازالت تسرد قصتها لمحمود قعدنا كلنا ناكل وانا مبسوطه اوووي لاول مره احس بطعم الاكل وحلاوته فتحيه تطعم مريم ورونال وهم يضحكون مريم:تسلم ايدك يا ست الكل فتحيه:تسلملي يا بنتي بس ما قولتليش انتم اتقابلوا فين رونال ومريم سردوا ما حدث من الالف الي الياء فتحيه:هو ابوكم ليسه عنده نفس العاده القادمه ربنا ما تابش عليه منها ده انا قولت كبر وعقل مريم:لا يا امي ليسه ذي ماهو ده حتي كل يوم يجبلي عريس من معارفه وانا خايفه احسن في مره يجوزني وانا ما اعرفش فتحيه:خدي بالك يا بنتي منه ده قادر ويعملها رونال :حبيبتي ياختي انا مش هقدر اقولك تعالي اقعدي معنا علشنا عيشنا مش قد المقام ومش هتقدري تتاقلمي عليها مريم:والله ياريت بس بابا مش هيسبكم في حالكم ده انا خايفه في مره الاقيه مدخل عليا واحد ويقولي ده جوزك والله اعلم يكون ظروفه ايه معاه فتحيه:ربنا معاكي يا بنتي لازم تاخدي بالك من نفسك مريم:حاضر يا امي بس انا عاوزه رقمك انتي ورونال علشان اطمن عليكم رونال:اكتبي يا ستي علشنا امك مش بتحفظ ارقام واملات علي مريم مريم:يلا بقا انا همشي علشان اتاخرت رونال:استني مريم:ايه رونال:غيري هدومك احسن يحسبوكي انا تاني وضحكت مريم:اه تصدقي صح ودلفت الي الغرفه لتغير ملابسها ومشت ~~~~~~~~~~~ في فيلا محمود السيوفي كانت تجلس سودي مع داده حليمه سودي:اوف يا داده انتي هتتعلمي امتي حليمه:يا بنتي انا قولتلك مليش في حاجات اليومين دول سودي:وهو الانجليزي بتاع اليومين دول ده من زمان اوي حليمه:هو انتي من ناحيه وروجين بنتي من ناحيه اعمل ايه معاكم سودي:يعني أنا غلطانه اني عاوزه لو حد جيه اتكلمي معاكي بالانجليزي حليمه:طيب يا ختي شوفي مذاكرتك انتي الاول احسن محمود بيه يموتك لو سقطتي تاني سودي:ايه سقطت دي يا داده اسمها Reverso Context حليمه:يابنتي انا معرفش الحاجات دي احسن تكوني بتشتمني ضحكت سودي ضحكه عاليه وقالت : لا عشت ولا كونت يا داده ده انتي بدل ماما الله يرحمها حليمه:الله يرحمها يا بنتي دي كانت ست الناس كلها بطيبتها وحنينتها بس والدك برضو حنين ونعم الرجال برضو سودي:ايوه صح هو بابا فين انا اتصلت بيه من بدري وقلي ناكل احنا وما نستنهوش واهو كمان سيف ورسلان ما جاوش اعمل ايه انا فيهم وانا هموت من الجوع ايه البيت ده يا ربي واحده غلبانه ذيي تعمل ايه مع ثلاثه رجال في بيت واحد ضحكت حليمه علي طريقتها وضربتها علي كتفها فتاوت الما ومثلت أنها تبكي كالاطفال حليمه:ايوه مثلي مثلي كده يا ختي اجبلك مصاصه سودي :لا عاوزه ايس جريم فانيلا حليمه:طيب هجبلك بس ماعنديش فانيليا عندي شولاكوته واتريقت علي كلام سودي سودي:امري لله هاتاي بقا وخلاث ضحكوا الاثنين مع بعض ولم ينبهوا لمن يرقبهم وبانتظار اللحظه المناسب لتنفيذ ما بباله يتبع. ❝
❞ كما عودناكم أعزائي القُراء في \"جريدة اتحاد_المواهب\" بشخصياتٍ أبدعت في مجالها، واليوم شخصيتنا إرتبط إسمها بالنجاح، والإنجازات؛ وسوف نقوم بالتعرف عليها. ونبدأ الحوار، ونتمنى لكم قراءة مُثمرة. 《الاسم》 :- داليا ماجد خاطر (ملكه زماني ) 《السن》 :- ٣١ 《المحافظة》 :- القاهره 《الموهبة》 :-الكتابه 《س/ متى، وكيف كانت بدايتك في مجال الكتابة؟ 》 منذ صغري وانا احب كتابه موضوعات التعبير وكنت اتفنن بها وعندما أصبحت شابه ونشرت اقتباسات أصبحت تعجب المتابعين واقتن وقتها أنني اقتن الكتابه الي حد ما 《س/ مَن هو الكاتب الذي تأثرت به و بكتاباته؟ 》عميد الادب العربي (طه حسين) 《س/ هل واجهتك صعوبات في هذا المجال وكيف تخطيتها ؟ 》لا أحد لا يوجه صعوبه في اي شي وانا واجهه صعوبات كثيره أكثرها النصب من من لا يقدروا المواهب وتخطيت كل شي بالصبر والثقه بنفسي 《س/ من أكبر داعم لك ؟ والدتي واختي 《س/ هل تتفق مع هذه المقولة« إن أردت أن تكون كاتبًا ملهمًا فكن قارئًا غائصًا» وهل يوجد علاقه بين القراءة والكتابة؟ 》اتفق جدااا اكيد يوجد علاقه كلما قرأت أكثر كلما تعلمت أكثر وصنعت الفرق 《س/ ما هي إنجازاتك في هذا المجال؟ 》. شاركت بكتب مجمعه كثيره (همس القلوب ومجرد عابرون واني اكتفيت وانا الحياه ) وصدر لي كتب منفصله (عفتي والديوث وشلوخه شريفه و الجحيم ) وتكرمت أكثر من مره بدروع وشهادات تقدير 《س/ من وجهة نظرك الكتابة موهبة أم مهارة يمكن تعلمها؟ 》 موهبه ولكن هناك من يكتسب المهاره ويكون افضل من من لديه الموهبه 《س/ هل تقبل الإنتقاد أم لا؟ 》 اقبله جدا لان الانتقاد طريق للتطوير والنجاح 《س/ ما الدافع الذي يشجعك على الكتابة وما الذي يلهم قلمك؟ 》. دافعي أن أكتب ما اشعر بيه وليسه مجرد مواضيع ادبيه من يلهمني والدتي وابني نرجو معرفة رأيك بجريدتنا؟ جريده محترمه وتدعم كثير من المواهب اسما علي مسمي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مؤسسين الجريدة #إسلام_محمد_السلطان #مـنـة_شـعبـان_طِـيـف مشرفة الجريدة #آية_خطاب #جريدة_اتحاد_المواهب. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ كما عودناكم أعزائي القُراء في ˝جريدة اتحاد_المواهب˝ بشخصياتٍ أبدعت في مجالها، واليوم شخصيتنا إرتبط إسمها بالنجاح، والإنجازات؛ وسوف نقوم بالتعرف عليها.
ونبدأ الحوار، ونتمنى لكم قراءة مُثمرة.
《الاسم》 :- داليا ماجد خاطر (ملكه زماني )
《السن》 :- ٣١
《المحافظة》 :- القاهره
《الموهبة》 :-الكتابه
《س/ متى، وكيف كانت بدايتك في مجال الكتابة؟ 》 منذ صغري وانا احب كتابه موضوعات التعبير وكنت اتفنن بها وعندما أصبحت شابه ونشرت اقتباسات أصبحت تعجب المتابعين واقتن وقتها أنني اقتن الكتابه الي حد ما
《س/ مَن هو الكاتب الذي تأثرت به و بكتاباته؟ 》عميد الادب العربي (طه حسين)
《س/ هل واجهتك صعوبات في هذا المجال وكيف تخطيتها ؟ 》لا أحد لا يوجه صعوبه في اي شي وانا واجهه صعوبات كثيره أكثرها النصب من من لا يقدروا المواهب وتخطيت كل شي بالصبر والثقه بنفسي
《س/ من أكبر داعم لك ؟ والدتي واختي
《س/ هل تتفق مع هذه المقولة« إن أردت أن تكون كاتبًا ملهمًا فكن قارئًا غائصًا» وهل يوجد علاقه بين القراءة والكتابة؟ 》اتفق جدااا اكيد يوجد علاقه كلما قرأت أكثر كلما تعلمت أكثر وصنعت الفرق
《س/ ما هي إنجازاتك في هذا المجال؟ 》. شاركت بكتب مجمعه كثيره (همس القلوب ومجرد عابرون واني اكتفيت وانا الحياه ) وصدر لي كتب منفصله (عفتي والديوث وشلوخه شريفه و الجحيم ) وتكرمت أكثر من مره بدروع وشهادات تقدير
《س/ من وجهة نظرك الكتابة موهبة أم مهارة يمكن تعلمها؟ 》 موهبه ولكن هناك من يكتسب المهاره ويكون افضل من من لديه الموهبه
《س/ هل تقبل الإنتقاد أم لا؟ 》 اقبله جدا لان الانتقاد طريق للتطوير والنجاح
《س/ ما الدافع الذي يشجعك على الكتابة وما الذي يلهم قلمك؟ 》. دافعي أن أكتب ما اشعر بيه وليسه مجرد مواضيع ادبيه من يلهمني والدتي وابني
نرجو معرفة رأيك بجريدتنا؟ جريده محترمه وتدعم كثير من المواهب اسما علي مسمي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مؤسسين الجريدة #إسلام_محمد_السلطان #مـنـة_شـعبـان_طِـيـف