الجزء الثالث عشر (عفتي والديوث ) توقفت مريم عن السرد... 💬 أقوال داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖 كتاب يومياتي
- 📖 من ❞ كتاب يومياتي ❝ داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖
█ الجزء الثالث عشر (عفتي والديوث ) توقفت مريم عن السرد للحظه نزلت فيها دموعها واكملت نزلت من عندهم وانا كنت بحسب أن الدنيا هتضحكلي بعد ما خصمتني بس ربنا أراد ليا كمال الفرحه واول دخلت الفيلا لقيت والدي معاه واحد قاعد الهول ودي مش اول مره الاقي حد بس الغريب المره دي الشخص ده فضل باصص عليا بطريقه شهوانيه جيت اطلع اوضتي بابا نادي مجدي:مريم تعالي سلمي مريم:بابا انت عارف اني بسلمش علي وصعدت درجتين الدرج ولكن اوقفني صوت رجولي وكان أشهب أشهب:طيب يا انسه عبرنا انا حتي بيتكم مريم ولم تلتفت بالنظر إليه مريم:حضرتك ضيف وبابا معاك مليش صله بيك والقرآن حرم علينا إننا نسلم الا ناس معينه تحب اقولهم ولا عارفهم وانت منهم يبقا هيحسبني علشان مجرد سلام هيزيد منك حته ينقص مني لو سلمتش وتركتهم وصعدت سريعا قبل يغضب عليها والدها كان هذا الوقت سرح جمالها وخلقها المميز فهو الصالحي الذي ترتمي تحت قدمه آلاف الفتايات طالبن نظره واحده منه يأخذ صفعه كلامها كأنها وجهه اسكتته فاق شرورده كلام مجدي معايا أشهب:اه مجدي:كنا بقول ايه أشهب وهو زال معلق الي السلم بنتك كتاب مجاناً PDF اونلاين 2025
❞ الجزء الثالث عشر (عفتي والديوث ) توقفت مريم عن السرد للحظه نزلت فيها دموعها واكملت نزلت من عندهم وانا كنت بحسب أن الدنيا هتضحكلي بعد ما خصمتني بس ربنا ما أراد ليا كمال الفرحه واول ما دخلت الفيلا لقيت والدي معاه واحد قاعد في الهول ودي مش اول مره الاقي حد معاه بس الغريب المره دي ان الشخص ده فضل باصص عليا بطريقه شهوانيه واول ما جيت اطلع اوضتي بابا نادي عليا مجدي:مريم تعالي سلمي مريم:بابا انت عارف اني ما بسلمش علي حد وصعدت درجتين من الدرج ولكن اوقفني صوت رجولي وكان أشهب أشهب:طيب يا انسه مريم عبرنا ده انا حتي في بيتكم مريم ولم تلتفت بالنظر إليه مريم:حضرتك ضيف بابا وبابا قاعد معاك وانا مليش صله بيك والقرآن حرم علينا إننا نسلم الا علي ناس معينه تحب اقولهم ولا انت عارفهم وانت مش واحد منهم يبقا انا ربنا مش هيحسبني علشان مجرد سلام مش هيزيد منك حته ولا ينقص مني حته لو ما سلمتش وتركتهم وصعدت سريعا قبل أن يغضب عليها والدها كان أشهب في هذا الوقت سرح في جمالها وخلقها المميز فهو أشهب الصالحي الذي ترتمي تحت قدمه آلاف الفتايات طالبن نظره واحده منه يأخذ صفعه كلامها كأنها نزلت علي وجهه اسكتته فاق من شرورده علي كلام مجدي أشهب انت معايا أشهب:اه مجدي:كنا بقول ايه أشهب وهو ما زال معلق نظره الي السلم أن بنتك حلوه اووي مجدي:ايه انتبه أشهب لكلامه ولف رأسه وقال :أن ورق الصفقه دي لازم استلمها في معادها علشنا الشرط الجزائي مايمشيش عليكم مجدي:طيب يا أشهب بيه انا عاوز مهله كمان شهر علشنا اقدر اوفي باقي الطلبيات أشهب:ماشي بس اكتر من شهر هتعرف شغلك انا ما عنديش يااما ارحمني مجدي :حاضر حاضر ~~~~~~~~~~ في الوقت الحالي كانت رونال تحضر لوالدتها شنطه سفرها وهي تدمع فتحيه:يا حبيبتي لولي اني رايحه ازور الحبيب كنت قاعدت دي اول مره اسيبك لوحدك فتره رونال مسحت دموعها وقالت:ربنا ما يحرمني منك يا ست الكل روحي انتي وانا هكون كويسه بس علشنا انتي قولتي اول مره تسبني صعبان عليا بس فتحيه:بس اوعديني تاخدي علاجك في معاده وتبقي تروحي شغلك رونال:حاضر يا حبيبتي ما تقلقيش عليا فتحيه:ربنا ما يحرمني منك يا بنت قلبي رونال :ولا يحرمني منك يا روح الروح طرقت الباب في هذه اللحظه نرمين فسمحوا لها بالدخول دخلت بابتسامها المعهوده وقالت: حد هنا عاوز مساعده وما قليش رونال:انتي ليسه فاكره كنتي فين نرمين والدموع تجمعت في عيونها وقالت:كنت بستلم ورقه طلاقي من المأذون فتحيه:معلش يا بنتي قضا اخف من قضا نرمين:انا مش زعلانه عليه انا زعلانه علي نفسي اني اتحسبت عليا جوازه وكانت مجرد مجزره ومصلحه رونال في محاوله منها أن تخفف عن زميله عمرها رونال:شوفي البت ياختي احمدي ربنا في ناس مش لاقيه عريس عدل لحد دلوقتي نرمين:ده انتي الف مين يتمناكي رونال: حبيبتي تسلملي طيب تعالي بقا يختي وابقي احكيلي من اول ما سبنا الجامعه عملتي ايه فجلست نرمين تحكي عن مأساتها من يوم تخرجها فلاش باك كانت خارجه من الجامعه والدنيا لا تحملها من سعادتها فاخيرا تقدر تشتغل وتعوض خالتها التي كانت بمثابه الام بالنسبه لها بعد موت والديها وتقدر تكمل باقي جهازها والتي كانت تجهزها علي قد مقدارها من الجمعيات التي تعملها باللي تقدر عليه فجرت وجرت إلي أن وصلت للبيت ولكن صدمتها أن هناك ناس كتير أمام باب البيت فكانت تسألهم في ايه وهي خائفه من المجهول رددت واحده منهم وقالت البقاء لله نرمين:في مين ولم تنتظر الرد ودخلت تجري علي شقه خالتها وكانت صدمتها الأكبر عندما وجدت صديقه خالتها والتي معاها مفتاح الشقه تبكي بحرقه تحكي وتقول :انا دخلت عليها الصبح ذي كل يوم ومعايا الفطار ولقيتها ساجده علي الارض فقولتها طيب خلصي عقبال ما احضر الفطار واعمل كوبيتن الشاي بلبن فلاقتها ماقامتش فقلقت بس روحت علي المطبخ وعلي غير عادتها ماجاش تناكف فيا فخلصت وجريت اشوفها لقيتها ليسه ساجده بهزها في كتفها لاقيتها اترميت علي الارض ومكنتش عارفه اعمل ايه غير اني قعدت اصوت وانادي باسمها لحد ما انتم جاتوا كانت صدمتها الأكبر هي موتها ظلت تبكي وتبكي حتي سقطت مغشي عليها ولم تفيق الا بعدها بثلاث ايام من أثر المخدر الذي كان يعطي لها الدكتور في المستشفي التي نقلها لها كانت تفيق تصرخ باسم خالتها ويعطوها الحقنه وتنام خرجت بعد اسبوع من المستشفي بعد ان اطمنوا عليها ذهبت سريعا الي البيت وظلت تملس علي الجهه التي كانت تنام عليه خالتها وتبكي بحرقه فراق والم الم فراق خالتها والم أنها أصبحت الآن يتيمه حقا ظلت علي هذا الحال فتره طويله حتي أنها دخلت في حاله اكتئاب شديده ولكن بعدها وجدت احمد يتصل بها يقول لها احمد:ايه يا بنتي مش خلاص كفايه حزن نرمين:حزن ده انا لو حزنت العمر كله مش هقدر اوفي حقها عليا احمد:طيب انا جايبلك خبر حلو نرمين :مبقاش في حاجه تفرحيني خالص احمد:حتي لو شغل نرمين:شغل ايه احمد:هتشتغلي امينه مخازن نرمين:ازاي ده انت مش عارف ان ده بعيد عن دراستي احمد:معلش ماهو لحد ما تلاقي حاجه تناسبك ولا هتعيشي تشحتي اللقمه نرمين ذي مايكون الكلام كان تايه عنها وفكرت أن كلامه صحيح احمد:ايه روحت فين نرمين:انا موافقه احمد :بجد طيب اكتبي العنوان لازم بكره بدري تكوني هناك واملا عليها العنوان وقفل معاها ظلت تفكر في حالها إلي أن غلبها النوم واستيقظت تاني يوم وجرت حتي تلحق الموعد وقبلت بالوظيفة وظلت ترتقي في عملها لتنفنها في العمل وظلت الايام تمشي علي وتيره واحده إلي أن في يوم جاء إليها احمد احمد:ايه بقا مش هنجوز نرمين:ان شاء الله بس كمان كام شهر اجهز نفسي احمد:يا ستي كفايه اللي عندك هو انتي شايفه اني ليا أهل يعيبوا عليكي ده انا وانتي بس نرمين: خلاص ماشي بس اديني وقت برضو احمد:لا وقت ولا غيره كتب الكتاب يوم الخميس الجاي والدخله الخميس اللي بعده نرمين :يا احمد احمد:مفيش يا احمد نرمين :خلاص امري لله وتم الزفاف عوده وطبعا انتم سمعتوا الباقي في الشارع فتحيه:ربنا يعرض عليكي يا بنتي وقبل أن تجيب وجدوا من يطرق
❞ الجزء الثالث عشر (عفتي والديوث ) توقفت مريم عن السرد للحظه نزلت فيها دموعها واكملت نزلت من عندهم وانا كنت بحسب أن الدنيا هتضحكلي بعد ما خصمتني بس ربنا ما أراد ليا كمال الفرحه واول ما دخلت الفيلا لقيت والدي معاه واحد قاعد في الهول ودي مش اول مره الاقي حد معاه بس الغريب المره دي ان الشخص ده فضل باصص عليا بطريقه شهوانيه واول ما جيت اطلع اوضتي بابا نادي عليا مجدي:مريم تعالي سلمي مريم:بابا انت عارف اني ما بسلمش علي حد وصعدت درجتين من الدرج ولكن اوقفني صوت رجولي وكان أشهب أشهب:طيب يا انسه مريم عبرنا ده انا حتي في بيتكم مريم ولم تلتفت بالنظر إليه مريم:حضرتك ضيف بابا وبابا قاعد معاك وانا مليش صله بيك والقرآن حرم علينا إننا نسلم الا علي ناس معينه تحب اقولهم ولا انت عارفهم وانت مش واحد منهم يبقا انا ربنا مش هيحسبني علشان مجرد سلام مش هيزيد منك حته ولا ينقص مني حته لو ما سلمتش وتركتهم وصعدت سريعا قبل أن يغضب عليها والدها كان أشهب في هذا الوقت سرح في جمالها وخلقها المميز فهو أشهب الصالحي الذي ترتمي تحت قدمه آلاف الفتايات طالبن نظره واحده منه يأخذ صفعه كلامها كأنها نزلت علي وجهه اسكتته فاق من شرورده علي كلام مجدي أشهب انت معايا أشهب:اه مجدي:كنا بقول ايه أشهب وهو ما زال معلق نظره الي السلم أن بنتك حلوه اووي مجدي:ايه انتبه أشهب لكلامه ولف رأسه وقال :أن ورق الصفقه دي لازم استلمها في معادها علشنا الشرط الجزائي مايمشيش عليكم مجدي:طيب يا أشهب بيه انا عاوز مهله كمان شهر علشنا اقدر اوفي باقي الطلبيات أشهب:ماشي بس اكتر من شهر هتعرف شغلك انا ما عنديش يااما ارحمني مجدي :حاضر حاضر ~~~~~~~~~~ في الوقت الحالي كانت رونال تحضر لوالدتها شنطه سفرها وهي تدمع فتحيه:يا حبيبتي لولي اني رايحه ازور الحبيب كنت قاعدت دي اول مره اسيبك لوحدك فتره رونال مسحت دموعها وقالت:ربنا ما يحرمني منك يا ست الكل روحي انتي وانا هكون كويسه بس علشنا انتي قولتي اول مره تسبني صعبان عليا بس فتحيه:بس اوعديني تاخدي علاجك في معاده وتبقي تروحي شغلك رونال:حاضر يا حبيبتي ما تقلقيش عليا فتحيه:ربنا ما يحرمني منك يا بنت قلبي رونال :ولا يحرمني منك يا روح الروح طرقت الباب في هذه اللحظه نرمين فسمحوا لها بالدخول دخلت بابتسامها المعهوده وقالت: حد هنا عاوز مساعده وما قليش رونال:انتي ليسه فاكره كنتي فين نرمين والدموع تجمعت في عيونها وقالت:كنت بستلم ورقه طلاقي من المأذون فتحيه:معلش يا بنتي قضا اخف من قضا نرمين:انا مش زعلانه عليه انا زعلانه علي نفسي اني اتحسبت عليا جوازه وكانت مجرد مجزره ومصلحه رونال في محاوله منها أن تخفف عن زميله عمرها رونال:شوفي البت ياختي احمدي ربنا في ناس مش لاقيه عريس عدل لحد دلوقتي نرمين:ده انتي الف مين يتمناكي رونال: حبيبتي تسلملي طيب تعالي بقا يختي وابقي احكيلي من اول ما سبنا الجامعه عملتي ايه فجلست نرمين تحكي عن مأساتها من يوم تخرجها فلاش باك كانت خارجه من الجامعه والدنيا لا تحملها من سعادتها فاخيرا تقدر تشتغل وتعوض خالتها التي كانت بمثابه الام بالنسبه لها بعد موت والديها وتقدر تكمل باقي جهازها والتي كانت تجهزها علي قد مقدارها من الجمعيات التي تعملها باللي تقدر عليه فجرت وجرت إلي أن وصلت للبيت ولكن صدمتها أن هناك ناس كتير أمام باب البيت فكانت تسألهم في ايه وهي خائفه من المجهول رددت واحده منهم وقالت البقاء لله نرمين:في مين ولم تنتظر الرد ودخلت تجري علي شقه خالتها وكانت صدمتها الأكبر عندما وجدت صديقه خالتها والتي معاها مفتاح الشقه تبكي بحرقه تحكي وتقول :انا دخلت عليها الصبح ذي كل يوم ومعايا الفطار ولقيتها ساجده علي الارض فقولتها طيب خلصي عقبال ما احضر الفطار واعمل كوبيتن الشاي بلبن فلاقتها ماقامتش فقلقت بس روحت علي المطبخ وعلي غير عادتها ماجاش تناكف فيا فخلصت وجريت اشوفها لقيتها ليسه ساجده بهزها في كتفها لاقيتها اترميت علي الارض ومكنتش عارفه اعمل ايه غير اني قعدت اصوت وانادي باسمها لحد ما انتم جاتوا كانت صدمتها الأكبر هي موتها ظلت تبكي وتبكي حتي سقطت مغشي عليها ولم تفيق الا بعدها بثلاث ايام من أثر المخدر الذي كان يعطي لها الدكتور في المستشفي التي نقلها لها كانت تفيق تصرخ باسم خالتها ويعطوها الحقنه وتنام خرجت بعد اسبوع من المستشفي بعد ان اطمنوا عليها ذهبت سريعا الي البيت وظلت تملس علي الجهه التي كانت تنام عليه خالتها وتبكي بحرقه فراق والم الم فراق خالتها والم أنها أصبحت الآن يتيمه حقا ظلت علي هذا الحال فتره طويله حتي أنها دخلت في حاله اكتئاب شديده ولكن بعدها وجدت احمد يتصل بها يقول لها احمد:ايه يا بنتي مش خلاص كفايه حزن نرمين:حزن ده انا لو حزنت العمر كله مش هقدر اوفي حقها عليا احمد:طيب انا جايبلك خبر حلو نرمين :مبقاش في حاجه تفرحيني خالص احمد:حتي لو شغل نرمين:شغل ايه احمد:هتشتغلي امينه مخازن نرمين:ازاي ده انت مش عارف ان ده بعيد عن دراستي احمد:معلش ماهو لحد ما تلاقي حاجه تناسبك ولا هتعيشي تشحتي اللقمه نرمين ذي مايكون الكلام كان تايه عنها وفكرت أن كلامه صحيح احمد:ايه روحت فين نرمين:انا موافقه احمد :بجد طيب اكتبي العنوان لازم بكره بدري تكوني هناك واملا عليها العنوان وقفل معاها ظلت تفكر في حالها إلي أن غلبها النوم واستيقظت تاني يوم وجرت حتي تلحق الموعد وقبلت بالوظيفة وظلت ترتقي في عملها لتنفنها في العمل وظلت الايام تمشي علي وتيره واحده إلي أن في يوم جاء إليها احمد احمد:ايه بقا مش هنجوز نرمين:ان شاء الله بس كمان كام شهر اجهز نفسي احمد:يا ستي كفايه اللي عندك هو انتي شايفه اني ليا أهل يعيبوا عليكي ده انا وانتي بس نرمين: خلاص ماشي بس اديني وقت برضو احمد:لا وقت ولا غيره كتب الكتاب يوم الخميس الجاي والدخله الخميس اللي بعده نرمين :يا احمد احمد:مفيش يا احمد نرمين :خلاص امري لله وتم الزفاف عوده وطبعا انتم سمعتوا الباقي في الشارع فتحيه:ربنا يعرض عليكي يا بنتي وقبل أن تجيب وجدوا من يطرق يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء الثالث عشر (عفتي والديوث ) توقفت مريم عن السرد للحظه نزلت فيها دموعها واكملت نزلت من عندهم وانا كنت بحسب أن الدنيا هتضحكلي بعد ما خصمتني بس ربنا ما أراد ليا كمال الفرحه واول ما دخلت الفيلا لقيت والدي معاه واحد قاعد في الهول ودي مش اول مره الاقي حد معاه بس الغريب المره دي ان الشخص ده فضل باصص عليا بطريقه شهوانيه واول ما جيت اطلع اوضتي بابا نادي عليا مجدي:مريم تعالي سلمي مريم:بابا انت عارف اني ما بسلمش علي حد وصعدت درجتين من الدرج ولكن اوقفني صوت رجولي وكان أشهب أشهب:طيب يا انسه مريم عبرنا ده انا حتي في بيتكم مريم ولم تلتفت بالنظر إليه مريم:حضرتك ضيف بابا وبابا قاعد معاك وانا مليش صله بيك والقرآن حرم علينا إننا نسلم الا علي ناس معينه تحب اقولهم ولا انت عارفهم وانت مش واحد منهم يبقا انا ربنا مش هيحسبني علشان مجرد سلام مش هيزيد منك حته ولا ينقص مني حته لو ما سلمتش وتركتهم وصعدت سريعا قبل أن يغضب عليها والدها كان أشهب في هذا الوقت سرح في جمالها وخلقها المميز فهو أشهب الصالحي الذي ترتمي تحت قدمه آلاف الفتايات طالبن نظره واحده منه يأخذ صفعه كلامها كأنها نزلت علي وجهه اسكتته فاق من شرورده علي كلام مجدي أشهب انت معايا أشهب:اه مجدي:كنا بقول ايه أشهب وهو ما زال معلق نظره الي السلم أن بنتك حلوه اووي مجدي:ايه انتبه أشهب لكلامه ولف رأسه وقال :أن ورق الصفقه دي لازم استلمها في معادها علشنا الشرط الجزائي مايمشيش عليكم مجدي:طيب يا أشهب بيه انا عاوز مهله كمان شهر علشنا اقدر اوفي باقي الطلبيات أشهب:ماشي بس اكتر من شهر هتعرف شغلك انا ما عنديش يااما ارحمني مجدي :حاضر حاضر ~~~~~~~~~~ في الوقت الحالي كانت رونال تحضر لوالدتها شنطه سفرها وهي تدمع فتحيه:يا حبيبتي لولي اني رايحه ازور الحبيب كنت قاعدت دي اول مره اسيبك لوحدك فتره رونال مسحت دموعها وقالت:ربنا ما يحرمني منك يا ست الكل روحي انتي وانا هكون كويسه بس علشنا انتي قولتي اول مره تسبني صعبان عليا بس فتحيه:بس اوعديني تاخدي علاجك في معاده وتبقي تروحي شغلك رونال:حاضر يا حبيبتي ما تقلقيش عليا فتحيه:ربنا ما يحرمني منك يا بنت قلبي رونال :ولا يحرمني منك يا روح الروح طرقت الباب في هذه اللحظه نرمين فسمحوا لها بالدخول دخلت بابتسامها المعهوده وقالت: حد هنا عاوز مساعده وما قليش رونال:انتي ليسه فاكره كنتي فين نرمين والدموع تجمعت في عيونها وقالت:كنت بستلم ورقه طلاقي من المأذون فتحيه:معلش يا بنتي قضا اخف من قضا نرمين:انا مش زعلانه عليه انا زعلانه علي نفسي اني اتحسبت عليا جوازه وكانت مجرد مجزره ومصلحه رونال في محاوله منها أن تخفف عن زميله عمرها رونال:شوفي البت ياختي احمدي ربنا في ناس مش لاقيه عريس عدل لحد دلوقتي نرمين:ده انتي الف مين يتمناكي رونال: حبيبتي تسلملي طيب تعالي بقا يختي وابقي احكيلي من اول ما سبنا الجامعه عملتي ايه فجلست نرمين تحكي عن مأساتها من يوم تخرجها فلاش باك كانت خارجه من الجامعه والدنيا لا تحملها من سعادتها فاخيرا تقدر تشتغل وتعوض خالتها التي كانت بمثابه الام بالنسبه لها بعد موت والديها وتقدر تكمل باقي جهازها والتي كانت تجهزها علي قد مقدارها من الجمعيات التي تعملها باللي تقدر عليه فجرت وجرت إلي أن وصلت للبيت ولكن صدمتها أن هناك ناس كتير أمام باب البيت فكانت تسألهم في ايه وهي خائفه من المجهول رددت واحده منهم وقالت البقاء لله نرمين:في مين ولم تنتظر الرد ودخلت تجري علي شقه خالتها وكانت صدمتها الأكبر عندما وجدت صديقه خالتها والتي معاها مفتاح الشقه تبكي بحرقه تحكي وتقول :انا دخلت عليها الصبح ذي كل يوم ومعايا الفطار ولقيتها ساجده علي الارض فقولتها طيب خلصي عقبال ما احضر الفطار واعمل كوبيتن الشاي بلبن فلاقتها ماقامتش فقلقت بس روحت علي المطبخ وعلي غير عادتها ماجاش تناكف فيا فخلصت وجريت اشوفها لقيتها ليسه ساجده بهزها في كتفها لاقيتها اترميت علي الارض ومكنتش عارفه اعمل ايه غير اني قعدت اصوت وانادي باسمها لحد ما انتم جاتوا كانت صدمتها الأكبر هي موتها ظلت تبكي وتبكي حتي سقطت مغشي عليها ولم تفيق الا بعدها بثلاث ايام من أثر المخدر الذي كان يعطي لها الدكتور في المستشفي التي نقلها لها كانت تفيق تصرخ باسم خالتها ويعطوها الحقنه وتنام خرجت بعد اسبوع من المستشفي بعد ان اطمنوا عليها ذهبت سريعا الي البيت وظلت تملس علي الجهه التي كانت تنام عليه خالتها وتبكي بحرقه فراق والم الم فراق خالتها والم أنها أصبحت الآن يتيمه حقا ظلت علي هذا الحال فتره طويله حتي أنها دخلت في حاله اكتئاب شديده ولكن بعدها وجدت احمد يتصل بها يقول لها احمد:ايه يا بنتي مش خلاص كفايه حزن نرمين:حزن ده انا لو حزنت العمر كله مش هقدر اوفي حقها عليا احمد:طيب انا جايبلك خبر حلو نرمين :مبقاش في حاجه تفرحيني خالص احمد:حتي لو شغل نرمين:شغل ايه احمد:هتشتغلي امينه مخازن نرمين:ازاي ده انت مش عارف ان ده بعيد عن دراستي احمد:معلش ماهو لحد ما تلاقي حاجه تناسبك ولا هتعيشي تشحتي اللقمه نرمين ذي مايكون الكلام كان تايه عنها وفكرت أن كلامه صحيح احمد:ايه روحت فين نرمين:انا موافقه احمد :بجد طيب اكتبي العنوان لازم بكره بدري تكوني هناك واملا عليها العنوان وقفل معاها ظلت تفكر في حالها إلي أن غلبها النوم واستيقظت تاني يوم وجرت حتي تلحق الموعد وقبلت بالوظيفة وظلت ترتقي في عملها لتنفنها في العمل وظلت الايام تمشي علي وتيره واحده إلي أن في يوم جاء إليها احمد احمد:ايه بقا مش هنجوز نرمين:ان شاء الله بس كمان كام شهر اجهز نفسي احمد:يا ستي كفايه اللي عندك هو انتي شايفه اني ليا أهل يعيبوا عليكي ده انا وانتي بس نرمين: خلاص ماشي بس اديني وقت برضو احمد:لا وقت ولا غيره كتب الكتاب يوم الخميس الجاي والدخله الخميس اللي بعده نرمين :يا احمد احمد:مفيش يا احمد نرمين :خلاص امري لله وتم الزفاف عوده وطبعا انتم سمعتوا الباقي في الشارع فتحيه:ربنا يعرض عليكي يا بنتي وقبل أن تجيب وجدوا من يطرق
❞ كما عودناكم أعزائي القُراء في \"جريدة اتحاد_المواهب\" بشخصياتٍ أبدعت في مجالها، واليوم شخصيتنا إرتبط إسمها بالنجاح، والإنجازات؛ وسوف نقوم بالتعرف عليها. ونبدأ الحوار، ونتمنى لكم قراءة مُثمرة. 《الاسم》 :- داليا ماجد خاطر (ملكه زماني ) 《السن》 :- ٣١ 《المحافظة》 :- القاهره 《الموهبة》 :-الكتابه 《س/ متى، وكيف كانت بدايتك في مجال الكتابة؟ 》 منذ صغري وانا احب كتابه موضوعات التعبير وكنت اتفنن بها وعندما أصبحت شابه ونشرت اقتباسات أصبحت تعجب المتابعين واقتن وقتها أنني اقتن الكتابه الي حد ما 《س/ مَن هو الكاتب الذي تأثرت به و بكتاباته؟ 》عميد الادب العربي (طه حسين) 《س/ هل واجهتك صعوبات في هذا المجال وكيف تخطيتها ؟ 》لا أحد لا يوجه صعوبه في اي شي وانا واجهه صعوبات كثيره أكثرها النصب من من لا يقدروا المواهب وتخطيت كل شي بالصبر والثقه بنفسي 《س/ من أكبر داعم لك ؟ والدتي واختي 《س/ هل تتفق مع هذه المقولة« إن أردت أن تكون كاتبًا ملهمًا فكن قارئًا غائصًا» وهل يوجد علاقه بين القراءة والكتابة؟ 》اتفق جدااا اكيد يوجد علاقه كلما قرأت أكثر كلما تعلمت أكثر وصنعت الفرق 《س/ ما هي إنجازاتك في هذا المجال؟ 》. شاركت بكتب مجمعه كثيره (همس القلوب ومجرد عابرون واني اكتفيت وانا الحياه ) وصدر لي كتب منفصله (عفتي والديوث وشلوخه شريفه و الجحيم ) وتكرمت أكثر من مره بدروع وشهادات تقدير 《س/ من وجهة نظرك الكتابة موهبة أم مهارة يمكن تعلمها؟ 》 موهبه ولكن هناك من يكتسب المهاره ويكون افضل من من لديه الموهبه 《س/ هل تقبل الإنتقاد أم لا؟ 》 اقبله جدا لان الانتقاد طريق للتطوير والنجاح 《س/ ما الدافع الذي يشجعك على الكتابة وما الذي يلهم قلمك؟ 》. دافعي أن أكتب ما اشعر بيه وليسه مجرد مواضيع ادبيه من يلهمني والدتي وابني نرجو معرفة رأيك بجريدتنا؟ جريده محترمه وتدعم كثير من المواهب اسما علي مسمي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مؤسسين الجريدة #إسلام_محمد_السلطان #مـنـة_شـعبـان_طِـيـف مشرفة الجريدة #آية_خطاب #جريدة_اتحاد_المواهب. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ كما عودناكم أعزائي القُراء في ˝جريدة اتحاد_المواهب˝ بشخصياتٍ أبدعت في مجالها، واليوم شخصيتنا إرتبط إسمها بالنجاح، والإنجازات؛ وسوف نقوم بالتعرف عليها.
ونبدأ الحوار، ونتمنى لكم قراءة مُثمرة.
《الاسم》 :- داليا ماجد خاطر (ملكه زماني )
《السن》 :- ٣١
《المحافظة》 :- القاهره
《الموهبة》 :-الكتابه
《س/ متى، وكيف كانت بدايتك في مجال الكتابة؟ 》 منذ صغري وانا احب كتابه موضوعات التعبير وكنت اتفنن بها وعندما أصبحت شابه ونشرت اقتباسات أصبحت تعجب المتابعين واقتن وقتها أنني اقتن الكتابه الي حد ما
《س/ مَن هو الكاتب الذي تأثرت به و بكتاباته؟ 》عميد الادب العربي (طه حسين)
《س/ هل واجهتك صعوبات في هذا المجال وكيف تخطيتها ؟ 》لا أحد لا يوجه صعوبه في اي شي وانا واجهه صعوبات كثيره أكثرها النصب من من لا يقدروا المواهب وتخطيت كل شي بالصبر والثقه بنفسي
《س/ من أكبر داعم لك ؟ والدتي واختي
《س/ هل تتفق مع هذه المقولة« إن أردت أن تكون كاتبًا ملهمًا فكن قارئًا غائصًا» وهل يوجد علاقه بين القراءة والكتابة؟ 》اتفق جدااا اكيد يوجد علاقه كلما قرأت أكثر كلما تعلمت أكثر وصنعت الفرق
《س/ ما هي إنجازاتك في هذا المجال؟ 》. شاركت بكتب مجمعه كثيره (همس القلوب ومجرد عابرون واني اكتفيت وانا الحياه ) وصدر لي كتب منفصله (عفتي والديوث وشلوخه شريفه و الجحيم ) وتكرمت أكثر من مره بدروع وشهادات تقدير
《س/ من وجهة نظرك الكتابة موهبة أم مهارة يمكن تعلمها؟ 》 موهبه ولكن هناك من يكتسب المهاره ويكون افضل من من لديه الموهبه
《س/ هل تقبل الإنتقاد أم لا؟ 》 اقبله جدا لان الانتقاد طريق للتطوير والنجاح
《س/ ما الدافع الذي يشجعك على الكتابة وما الذي يلهم قلمك؟ 》. دافعي أن أكتب ما اشعر بيه وليسه مجرد مواضيع ادبيه من يلهمني والدتي وابني
نرجو معرفة رأيك بجريدتنا؟ جريده محترمه وتدعم كثير من المواهب اسما علي مسمي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مؤسسين الجريدة #إسلام_محمد_السلطان #مـنـة_شـعبـان_طِـيـف