إقتباس: نور برفض: ˝لا طبعًا مش موافقة. ˝ جاسر: ˝إسمعيني... 💬 أقوال 📖 رواية المغرورة والقروي
- 📖 من ❞ رواية المغرورة والقروي ❝ 📖
█ إقتباس: نور برفض: "لا طبعًا مش موافقة " جاسر: "إسمعيني بس إنتي هتلعبي عليه وهتفهميه إنك معجبه بيه وبتحبيه لحد مايديلك الأمان وساعتها أقدر آخد حقى منه " نور: "وأنا هكسب إيه من ده كله؟؟ " جاسر بخبث: "هتكسبي كتير وأولهم هتنبسطي وأنا جبتلك الفرصة عندك هتجربي حاجة جديدة وبعدين ليكى عليا إني أعزم الشلة كلها أسبوع مارينا لو نجحتي الحاجة دي " بصتله بتفكير جاسر بيلعب نقطة ضعفها السفر والسهر كان ممكن ترفض الفكرة شخص تاني إللي طلبها مختلف يبقى صديق الطفولة أقرب ليها يعرفها كويس يعرف هى بتحب ؟؟ وبتكره ؟؟؟ شايفه إن الموضوع هيكون فيه متعة فعلا خرجوا مع بعض الآخر نور بإستسلام: "ماشي موافقه كملت كلامها بإشمئزاز فلاح!! إزاى منه؟؟؟؟ إنت شايف شكله وإستايل لبسه الغريب ده؟؟ ولا تسريحة شعره؟؟ بإبتسامة: "مش مهم كل المهم هتنبسطى وقتها هاخد " نور بإستفسار: "هتاخد حقك إزاى؟ بشر: "هفرج الجامعة زى ماعمل معايا كده انا إنتقامي أنا هخليه يتمنى إنه مايكونش إتولد يوم كتاب المغرورة والقروي مجاناً PDF اونلاين 2025 نبذة هى مغرورة متكبرة تحب اللعب والتسليه غايتها الوحيدة الوصول لقمة السعادة ولكى تحقق ذلك ستقوم باللعب بمشاعره حتى الراحة النفسية لها ولكنه سيغير مجرى حياتها دون أن تشعر ستحب وتعشق القروى البسيط الذى هدفه الوحيد هو تحقيق النجاح وصنع مستقبل باهر لنفسه ولوالدته ولأخته الصغرى سببًا رئيسيًا لإغترابه فى مدينة القاهرة
❞ إقتباس: نور برفض:˝لا طبعًا مش موافقة.˝ جاسر:˝إسمعيني بس، إنتي هتلعبي عليه وهتفهميه إنك معجبه بيه وبتحبيه لحد مايديلك الأمان وساعتها أقدر آخد حقى منه.˝ نور:˝وأنا هكسب إيه من ده كله؟؟˝ جاسر بخبث:˝هتكسبي كتير وأولهم إنك هتنبسطي، وأنا جبتلك الفرصة لحد عندك، هتجربي حاجة جديدة، وبعدين ليكى عليا إني أعزم الشلة كلها على أسبوع في مارينا لو نجحتي في الحاجة دي.˝ بصتله بتفكير .. جاسر بيلعب على نقطة ضعفها . السفر والسهر .. كان ممكن ترفض الفكرة دي لو كان شخص تاني إللي طلبها . بس جاسر مختلف . جاسر يبقى صديق الطفولة أقرب شخص ليها . يعرفها كويس . يعرف هى بتحب إيه ؟؟ وبتكره إيه ؟؟؟ شايفه إن الموضوع ده هيكون فيه متعة فعلا لو خرجوا مع بعض في الآخر . نور بإستسلام:˝ماشي، موافقه .. كملت كلامها بإشمئزاز بس ده فلاح!! إزاى أقرب منه؟؟؟؟ إنت مش شايف شكله وإستايل لبسه الغريب ده؟؟ ولا تسريحة شعره؟؟˝ جاسر بإبتسامة:˝مش مهم كل ده، المهم إنك هتنبسطى وأنا وقتها هاخد حقى.˝ نور بإستفسار:˝هتاخد حقك إزاى؟˝ جاسر بشر:˝هفرج الجامعة كلها عليه زى ماعمل معايا كده، بس انا إنتقامي مختلف . أنا هخليه يتمنى إنه مايكونش إتولد في يوم من الأيام .. يا أنا يا هو.˝ نور بلامبالاة:˝عموما برحتك، إعمل إللي تعمله . بس أنا مش عارفه أبدأ في الموضوع ده إزاى؟˝ جاسر بتنهيدة:˝ماتقلقيش، أنا عرفت شوية حاجات عنه من باقى الشلة وأنا في طريقى لهنا وبفكر في حاجة كده.˝ نور بإستفسار:˝إيه هى؟˝ جاسر:˝إسمه يحيى عطية . في سنة رابعة معانا في الكلية . بيدى دروس تقويه لأغلب طلبة الكلية، وفي طلبة من بره الكلية لو ليهم مواد شبيهه بكلية التجارة بيروحوله . كمل بسخرية . فاكر نفسه دكتور . المهم عايزك تروحي عنده كإنك هتاخدى دروس تقوية وإللى هيساعدك في كده إنك ماكنتيش موجودة وقت الخناقة فبالتالي مش هيعرف إنك تبعنا. ❝
❞ إقتباس: نور برفض:\"لا طبعًا مش موافقة.\" جاسر:\"إسمعيني بس، إنتي هتلعبي عليه وهتفهميه إنك معجبه بيه وبتحبيه لحد مايديلك الأمان وساعتها أقدر آخد حقى منه.\" نور:\"وأنا هكسب إيه من ده كله؟؟\" جاسر بخبث:\"هتكسبي كتير وأولهم إنك هتنبسطي، وأنا جبتلك الفرصة لحد عندك، هتجربي حاجة جديدة، وبعدين ليكى عليا إني أعزم الشلة كلها على أسبوع في مارينا لو نجحتي في الحاجة دي.\" بصتله بتفكير ... جاسر بيلعب على نقطة ضعفها .. السفر والسهر ... كان ممكن ترفض الفكرة دي لو كان شخص تاني إللي طلبها .. بس جاسر مختلف .. جاسر يبقى صديق الطفولة أقرب شخص ليها .. يعرفها كويس .. يعرف هى بتحب إيه ؟؟ وبتكره إيه ؟؟؟ شايفه إن الموضوع ده هيكون فيه متعة فعلا لو خرجوا مع بعض في الآخر .. نور بإستسلام:\"ماشي، موافقه ... كملت كلامها بإشمئزاز بس ده فلاح!! إزاى أقرب منه؟؟؟؟ إنت مش شايف شكله وإستايل لبسه الغريب ده؟؟ ولا تسريحة شعره؟؟\" جاسر بإبتسامة:\"مش مهم كل ده، المهم إنك هتنبسطى وأنا وقتها هاخد حقى.\" نور بإستفسار:\"هتاخد حقك إزاى؟\" جاسر بشر:\"هفرج الجامعة كلها عليه زى ماعمل معايا كده، بس انا إنتقامي مختلف .. أنا هخليه يتمنى إنه مايكونش إتولد في يوم من الأيام ... يا أنا يا هو.\" نور بلامبالاة:\"عموما برحتك، إعمل إللي تعمله .. بس أنا مش عارفه أبدأ في الموضوع ده إزاى؟\" جاسر بتنهيدة:\"ماتقلقيش، أنا عرفت شوية حاجات عنه من باقى الشلة وأنا في طريقى لهنا وبفكر في حاجة كده.\" نور بإستفسار:\"إيه هى؟\" جاسر:\"إسمه يحيى عطية .. في سنة رابعة معانا في الكلية .. بيدى دروس تقويه لأغلب طلبة الكلية، وفي طلبة من بره الكلية لو ليهم مواد شبيهه بكلية التجارة بيروحوله .. كمل بسخرية .. فاكر نفسه دكتور .. المهم عايزك تروحي عنده كإنك هتاخدى دروس تقوية وإللى هيساعدك في كده إنك ماكنتيش موجودة وقت الخناقة فبالتالي مش هيعرف إنك تبعنا.. ❝ ⏤
❞ إقتباس: نور برفض:˝لا طبعًا مش موافقة.˝ جاسر:˝إسمعيني بس، إنتي هتلعبي عليه وهتفهميه إنك معجبه بيه وبتحبيه لحد مايديلك الأمان وساعتها أقدر آخد حقى منه.˝ نور:˝وأنا هكسب إيه من ده كله؟؟˝ جاسر بخبث:˝هتكسبي كتير وأولهم إنك هتنبسطي، وأنا جبتلك الفرصة لحد عندك، هتجربي حاجة جديدة، وبعدين ليكى عليا إني أعزم الشلة كلها على أسبوع في مارينا لو نجحتي في الحاجة دي.˝ بصتله بتفكير .. جاسر بيلعب على نقطة ضعفها . السفر والسهر .. كان ممكن ترفض الفكرة دي لو كان شخص تاني إللي طلبها . بس جاسر مختلف . جاسر يبقى صديق الطفولة أقرب شخص ليها . يعرفها كويس . يعرف هى بتحب إيه ؟؟ وبتكره إيه ؟؟؟ شايفه إن الموضوع ده هيكون فيه متعة فعلا لو خرجوا مع بعض في الآخر . نور بإستسلام:˝ماشي، موافقه .. كملت كلامها بإشمئزاز بس ده فلاح!! إزاى أقرب منه؟؟؟؟ إنت مش شايف شكله وإستايل لبسه الغريب ده؟؟ ولا تسريحة شعره؟؟˝ جاسر بإبتسامة:˝مش مهم كل ده، المهم إنك هتنبسطى وأنا وقتها هاخد حقى.˝ نور بإستفسار:˝هتاخد حقك إزاى؟˝ جاسر بشر:˝هفرج الجامعة كلها عليه زى ماعمل معايا كده، بس انا إنتقامي مختلف . أنا هخليه يتمنى إنه مايكونش إتولد في يوم من الأيام .. يا أنا يا هو.˝ نور بلامبالاة:˝عموما برحتك، إعمل إللي تعمله . بس أنا مش عارفه أبدأ في الموضوع ده إزاى؟˝ جاسر بتنهيدة:˝ماتقلقيش، أنا عرفت شوية حاجات عنه من باقى الشلة وأنا في طريقى لهنا وبفكر في حاجة كده.˝ نور بإستفسار:˝إيه هى؟˝ جاسر:˝إسمه يحيى عطية . في سنة رابعة معانا في الكلية . بيدى دروس تقويه لأغلب طلبة الكلية، وفي طلبة من بره الكلية لو ليهم مواد شبيهه بكلية التجارة بيروحوله . كمل بسخرية . فاكر نفسه دكتور . المهم عايزك تروحي عنده كإنك هتاخدى دروس تقوية وإللى هيساعدك في كده إنك ماكنتيش موجودة وقت الخناقة فبالتالي مش هيعرف إنك تبعنا. ❝
❞ هذا الاسبوع من اسوأ أيامه فهو لم يقتصر على توقفه عن العمل بل إنه ينتظر اثنين من أهم نتائج حياته . نتيجة الجراحة ونتيجة الاختبارات ، العمل كان يشغله لبعض الوقت فكان يخفف من ألم الانتظار ، أما الان هو وأفكاره فقط في هذه الغرفة . اخيرا جاء يوم النتيجة الأولى وتوجه للمشفى ليكتشف نتيجة الجراحة وإلى أى مدى استجابة أنسجة جسمه للعلاج . تعلقت عينيه بأصابع الطبيب التى تعمل بمهارة وسرعة وفى لحظات كانت عينيه تتطلع إلى كفه الأيمن . نظر له الطبيب ليرى دموعه تصحبها شهقات صامتة وهو يقلب كفه أمام عينيه يباعد بنصره عن وسطاه ويضحك من بين دموعه . كما اختفت كل التجاعيد المخيفة التى كانت بكفه كأنها لم تكن ، فقط يقتصر الأمر على تفاوت في لون الجلد يعتبره هو نظرا لهيئته الأولى لا شئ .. ❝ ⏤قسمة أحمد عبدالهادي الشبيني
❞ هذا الاسبوع من اسوأ أيامه فهو لم يقتصر على توقفه عن العمل بل إنه ينتظر اثنين من أهم نتائج حياته . نتيجة الجراحة ونتيجة الاختبارات ، العمل كان يشغله لبعض الوقت فكان يخفف من ألم الانتظار ، أما الان هو وأفكاره فقط في هذه الغرفة . اخيرا جاء يوم النتيجة الأولى وتوجه للمشفى ليكتشف نتيجة الجراحة وإلى أى مدى استجابة أنسجة جسمه للعلاج . تعلقت عينيه بأصابع الطبيب التى تعمل بمهارة وسرعة وفى لحظات كانت عينيه تتطلع إلى كفه الأيمن . نظر له الطبيب ليرى دموعه تصحبها شهقات صامتة وهو يقلب كفه أمام عينيه يباعد بنصره عن وسطاه ويضحك من بين دموعه . كما اختفت كل التجاعيد المخيفة التى كانت بكفه كأنها لم تكن ، فقط يقتصر الأمر على تفاوت في لون الجلد يعتبره هو نظرا لهيئته الأولى لا شئ. ❝