رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة ˝ة محـمود البارت... 💬 أقوال آلاء محمود كبشه 📖 كتاب رحلة تغير
- 📖 من ❞ كتاب رحلة تغير ❝ آلاء محمود كبشه 📖
█ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة "ة محـمود البارت الـ12 يزن: انتي قلقتيني عليكي قولي ميرتا: بقالي كذا يوم ي يزن بحلم بكوابيس بحاجات تخوف بإعتداءات بتحصلي مخيفه يـ مبعرفش انام ومعونتش بحب وعنت دايما بحس اني مش عايزه قربك عنت بتضايق من ليا عاد بيحصل حاجات غريبه معايا يزن بصدمه : ايه؟انتي بتتكلمي بحد ميرتا بعياط: ههزر لي يعني يزن: بتقرأي اذكارك ميرتا ميرتا: اه والله يزن: كلها ميرتا كلها ميرتا: علي طول بس يزن بس اي ميرتا: انا بقراء كل ممكن اقول اذكار الصباح والمساء لاء كدا يزن: وانا قولتلك حصني نفسم بالاذكار مهو قاطعها اي نهو بنشغل تولع الحاجات تبقي تقرئيهم كاملين ومش كنت بسألك وبتقولي قرأتها كمان كنتي بتكذبي عليا ميرتا ميرتا لاءه اللي اومال دا كان حقيقه ميرتا: تب جاب احلامي ب الكلام دا يزن عشان ناتج عنه شاكك ف حاجة ربنا يسترها ومتكونش دي هوديكي لشيخ اجهزي نعم هو ملبو سه يزن: احتمال ولي لاء ميرتا: متهزرش بقي اكيد شويه هلاويس كتاب تغير مجاناً PDF اونلاين 2025 فتاه مسيحيه الشريعه الكاثولوكيه عرقها مصري ولكنها سافرت الي المانيا مع عائلتها كي تُكمل دراستها رأت شيخاً صوته عذب القرآن فرتاح قلبها فأحبت تتعرف عن الاسلام وواجهت صعوبات حياتها لاجل انها اسلمت النهايه جُبرت وعوضها الله خيراً ما رأته تعبٍ ومشقه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت الـ12
يزن: انتي قلقتيني عليكي قولي ميرتا: بقالي كذا يوم ي يزن بحلم بكوابيس بحلم بحاجات تخوف بحلم بإعتداءات بتحصلي بحلم بكوابيس مخيفه يـ يزن مبعرفش انام ومعونتش بحب انام،وعنت دايما بحس اني مش عايزه قربك عنت بتضايق من قربك ليا عاد بيحصل حاجات غريبه معايا يزن بصدمه : ايه؟انتي بتتكلمي بحد ميرتا بعياط: ههزر لي يعني يزن: بتقرأي اذكارك ي ميرتا ميرتا: اه والله يزن: كلها ي ميرتا كلها ميرتا: مش علي طول بس يزن : بس اي ميرتا: انا بقراء كل يوم بس ممكن اقول اذكار الصباح والمساء لاء بس كدا يزن: وانا مش قولتلك حصني نفسم بالاذكار يـ ميرتا ميرتا: مهو. قاطعها يزن : مهو اي ي ميرتا نهو اي ميرتا: بنشغل بحاجات والله يزن: تولع الحاجات ي ميرتا تولع الحاجات مش قولتلك تبقي تقرئيهم كاملين ومش كنت بسألك وبتقولي اه قرأتها انتي كمان كنتي بتكذبي عليا يـ ميرتا ميرتا بعياط: لاءه والله يزن: اي اللي لاء اي اللي لاء اومال دا كان اي كان حقيقه ميرتا: تب اي اللي جاب احلامي ب الكلام دا يزن : عشان دا ناتج عنه انا شاكك ف حاجة بس ربنا يسترها ومتكونش دي هوديكي لشيخ ي ميرتا اجهزي يـ ميرتا ميرتا: نعم هو انا قولتلك اني ملبو سه يزن: احتمال ولي لاء ميرتا: يزن متهزرش بقي اكيد شويه هلاويس وهيروحوا لحالهم يزن: روحي البسي يـ حبيبتي ميرتا : تب قاطعها يزن: يلا ي ميرتا انا داخل الحمام وانتي ادخلي الحمام التاني والبسي عشان هاخدك ومن غير كلام ميرتا اخدت هدومها واخدت شور ولبست ويزن هو كمان لبس ميرتا: يزن يزن: ها ميرتا: تب هو انت واخدني لي يزن: هخدك لي يعني ميرتا: دا شويه كوابيس. يزن: ميرتا تعرفي تسكتي الله يسترك ميرتا: حاضر بس متعاملنيش كدا يزن: انا قولت حاجة يلا ي ميرتا وركبوا العربيه ووداها للشيخ احمد لانه بيعرف الشيخ احمد: اهلا يـابـني عامل اي يزن: الحمد لله يـ شيخي الشيخ احمد: دايما وبص ل ميرتا عامله اي ي بنتي ميرتا˝الحمد لله يزن: شيخ ممكن تشوف ميرتا مالها الشيخ احمد: لي في اي يزن: مش طيقاني وبتبعد عني وبتحلم بكوابيس الشيخ احمد عرف انه معمول عم˝ل ليهم بالتفرقه يزن انصدم وميرتا صدمتها كانت اكبر الشيخ احمد: انا هحاول افكه يـابنتي بس اعرف هو فين يزن: هو مش انتو بتعرفوا تقريبا مين اللي عامل الشيخ احمد: مقدرش اقول بس متخفش هيتردلها اضعاف مضاعفه يابني يزن شكرا ي شيخ الشيخ احمد˝ تبقي اقراء عليها قران كتير وتخافظ ع الاذكار يزن: ان شاء الله ي شيخ والشيخ احمد قراء عليها قران وكانت بتتعب وصداع دماغها قوي خلصوا وروحوا ولانها تعبت قامت نايمه ويزن هو اللي ظبط الشقه وعمل ليها اكل وصحاها عشان تاكل بس هو زعلان منها عشان مقالتلهوش انها مش بتقراء الاذكار ولما كان بيسالها كانت بتقوله اه ميرتا قامت ماسكه ايده : استني ي يزن انا اسفه اني كذبت عليك بس انا عارفه انك مش هتسيبني وهتديني محاضره وانا كنت بكون تعبانه ف بقولك اه يزن: تمام كلي ومتفكريش ف حاجه وانا هقراء قران ع المايه دي ونازل الجامع ميرتا: تب تعالي كُل معايا يزن: مش جعان ميرتا: تمام يزن قراء قرآن ع المايه ونزل وهي قعدت تعيط لانها اول مره تشوفه قاسي عليها كدا وزعلان منها جيه بالليل ويزن جيه وكانت هي محضره اكل حطتله اكل وهو اكل ودخل الاوضه اتفاجيئ ب انها متزينه ولقي ميرتا طالعه وكانت جميله قوي اللهم بارك وقامت جايه قصاده واتاسفت ليه ولكن قال ليها لاء لقاها بتتأسفله وتعيط مهنش عليه يشوفها بتعيط وقام واخدها وحضنها يزن: توعديني انك مش هتكرريها يـ بنوتي ميرتا: وعد مني مش هكررها يزن: حبيبتي انتي وهنا ملناش دعوه كل بيت وليه خصوصياته😂🙈 عدي اسبوع وكان ميرتا ويزن كانوا عايشين اسبوع جميل قوي واسماء واسماعيل سافروا ل لندن وكانوا كويسين مع بعض قوي وحبهم كان بيزيد وريان اتقدم ل رقيه ولكنه لسه مأخدتش الرد ###### ميرتا:صباح الجمال يـ عيوني يزن: صباح القمر يـ قلب عيونك عامله اي ميرتا: الحمد لله يلا تعالي افطر عشان تنزل الشركه بقالك كتير منزلتهاش يزن: فعلا والله وفطر وقام حاضنها ونزل الشغل وهي نزلت الجامعه عشان كان الترم التاني بداء ولما دخلت لقت رقيه ف وشها قاموا واخدين بعض بالحضن رقيه: عامله اي ي ريتا وحشاني خالص ي بت ميرتا: الحمد لله يـ قلب ريتا انتي طمنيني عليكي+ انك وحشاني خالص والله رقيه: دايما يارب،انا الحمد لله والله،لا اوحش الله لكِ قلبا ولا قبرا ميرتا: امين واياكِ رقيه: تعالي احكيلك حصل اي ميرتا: احكي واحما ماشيين كل ادناي صاغيتين رقيه: ريان اتقدم ليا وانا وافقت وانتي عارفه لما بابا كان هيقوله الرد قام قايل ليه كل حاجة قسمة ونصيب يابني قام ريان قاله والله يـ عمي ميغوركش اني ظابط انا حرامي كبير برضو لو موافقتش هخطفها واتجوزها قام بابا قايل ليه خلاص احنا كدا خوفنا ونراجع قرارنا تاني ريان قام قايل ليه ايون كدا ولكن الحمد لله وافقنا وريان طلب ان الفرح يكون علي طول عشان عايز ينزل مصر ف اجازه السنه دي وياخدني معاه عشان شغله اللي هناك بابا قاله لسه مجهزناش حاجة قام قايل ليه عايزها بشنطه هدومها او ننزل سوا وانا اجيب ليها هدوم بس بابا رفض وقال هيساعد بس ريان هو كمان رفض ركدا يعني بس يعني ريان قاله الشقه عندي جاهزه م عايزين غير العروسه ف الحمد لله يعني هتجوز اخيرا يابشر ميرتا: ربنا يكملك علي خير ان شاء الله رقيه: حبيبتي امين واياك ..:-ميرتا ميرتا بصت وراها نعم انا؟! ..:-ايوا ميرتا راحت ليها هي ورقيه ..:-معلش ممكن لوحدك رقيه: تب خااص ي ريتا هستناكِ جوه ميرتا :تمام البنت اللي كانت عايزه ميرتا ورتها صوره وميرتا انصدمت منه ميرتا: انتي بتهزري مصح + انتي عرفاني منين و وانتي مين ..:-م مهم المهم اني وريتك الحقيقه ميرتا:- تب انتي هتستفادي اي لما اعرف .:-مش هستفاد حاجة ويلا انا ماشيه سلام ميرتا وقفت شويه مصدومه والدموع بتنزل من عنيها وخلاص وراخت السكشن عشان المحاضرات ورقيه لاحظت شرود ميرتا وقعدت تنادي عليها بس مش بترد رقيه:ميرتا ميرتا ميرتاااااا ميرتا: ها نعم رقيه: مالك. ميرتا قامت وخداها ف حضنها ومعيطه وقالت ليها تروحها وفعلا رقيه روحتها ومشت وميرتا فضلت تفكر ف الصوره لحد م نامت وبكدا البارت يكون خلص وياتري هي اي الصوره دي ودا اللي هنعرفع البارت الجاي ان شاء الله في امان الله يـ حوريات والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة\"ة محـمود البارت الـ12 يزن: انتي قلقتيني عليكي قولي ميرتا: بقالي كذا يوم ي يزن بحلم بكوابيس بحلم بحاجات تخوف بحلم بإعتداءات بتحصلي بحلم بكوابيس مخيفه يـ يزن مبعرفش انام ومعونتش بحب انام،وعنت دايما بحس اني مش عايزه قربك عنت بتضايق من قربك ليا عاد بيحصل حاجات غريبه معايا يزن بصدمه : ايه؟انتي بتتكلمي بحد ميرتا بعياط: ههزر لي يعني يزن: بتقرأي اذكارك ي ميرتا ميرتا: اه والله يزن: كلها ي ميرتا كلها ميرتا: مش علي طول بس يزن : بس اي ميرتا: انا بقراء كل يوم بس ممكن اقول اذكار الصباح والمساء لاء بس كدا يزن: وانا مش قولتلك حصني نفسم بالاذكار يـ ميرتا ميرتا: مهو. قاطعها يزن : مهو اي ي ميرتا نهو اي ميرتا: بنشغل بحاجات والله يزن: تولع الحاجات ي ميرتا تولع الحاجات مش قولتلك تبقي تقرئيهم كاملين ومش كنت بسألك وبتقولي اه قرأتها انتي كمان كنتي بتكذبي عليا يـ ميرتا ميرتا بعياط: لاءه والله يزن: اي اللي لاء اي اللي لاء اومال دا كان اي كان حقيقه ميرتا: تب اي اللي جاب احلامي ب الكلام دا يزن : عشان دا ناتج عنه انا شاكك ف حاجة بس ربنا يسترها ومتكونش دي هوديكي لشيخ ي ميرتا اجهزي يـ ميرتا ميرتا: نعم هو انا قولتلك اني ملبو سه يزن: احتمال ولي لاء ميرتا: يزن متهزرش بقي اكيد شويه هلاويس وهيروحوا لحالهم يزن: روحي البسي يـ حبيبتي ميرتا : تب قاطعها يزن: يلا ي ميرتا انا داخل الحمام وانتي ادخلي الحمام التاني والبسي عشان هاخدك ومن غير كلام ميرتا اخدت هدومها واخدت شور ولبست ويزن هو كمان لبس ميرتا: يزن يزن: ها ميرتا: تب هو انت واخدني لي يزن: هخدك لي يعني ميرتا: دا شويه كوابيس. يزن: ميرتا تعرفي تسكتي الله يسترك ميرتا: حاضر بس متعاملنيش كدا يزن: انا قولت حاجة يلا ي ميرتا وركبوا العربيه ووداها للشيخ احمد لانه بيعرف الشيخ احمد: اهلا يـابـني عامل اي يزن: الحمد لله يـ شيخي الشيخ احمد: دايما وبص ل ميرتا عامله اي ي بنتي ميرتا\"الحمد لله يزن: شيخ ممكن تشوف ميرتا مالها الشيخ احمد: لي في اي يزن: مش طيقاني وبتبعد عني وبتحلم بكوابيس الشيخ احمد عرف انه معمول عم\"ل ليهم بالتفرقه يزن انصدم وميرتا صدمتها كانت اكبر الشيخ احمد: انا هحاول افكه يـابنتي بس اعرف هو فين يزن: هو مش انتو بتعرفوا تقريبا مين اللي عامل الشيخ احمد: مقدرش اقول بس متخفش هيتردلها اضعاف مضاعفه يابني يزن شكرا ي شيخ الشيخ احمد\" تبقي اقراء عليها قران كتير وتخافظ ع الاذكار يزن: ان شاء الله ي شيخ والشيخ احمد قراء عليها قران وكانت بتتعب وصداع دماغها قوي خلصوا وروحوا ولانها تعبت قامت نايمه ويزن هو اللي ظبط الشقه وعمل ليها اكل وصحاها عشان تاكل بس هو زعلان منها عشان مقالتلهوش انها مش بتقراء الاذكار ولما كان بيسالها كانت بتقوله اه ميرتا قامت ماسكه ايده : استني ي يزن انا اسفه اني كذبت عليك بس انا عارفه انك مش هتسيبني وهتديني محاضره وانا كنت بكون تعبانه ف بقولك اه يزن: تمام كلي ومتفكريش ف حاجه وانا هقراء قران ع المايه دي ونازل الجامع ميرتا: تب تعالي كُل معايا يزن: مش جعان ميرتا: تمام يزن قراء قرآن ع المايه ونزل وهي قعدت تعيط لانها اول مره تشوفه قاسي عليها كدا وزعلان منها جيه بالليل ويزن جيه وكانت هي محضره اكل حطتله اكل وهو اكل ودخل الاوضه اتفاجيئ ب انها متزينه ولقي ميرتا طالعه وكانت جميله قوي اللهم بارك وقامت جايه قصاده واتاسفت ليه ولكن قال ليها لاء لقاها بتتأسفله وتعيط مهنش عليه يشوفها بتعيط وقام واخدها وحضنها يزن: توعديني انك مش هتكرريها يـ بنوتي ميرتا: وعد مني مش هكررها يزن: حبيبتي انتي وهنا ملناش دعوه كل بيت وليه خصوصياته😂🙈 عدي اسبوع وكان ميرتا ويزن كانوا عايشين اسبوع جميل قوي واسماء واسماعيل سافروا ل لندن وكانوا كويسين مع بعض قوي وحبهم كان بيزيد وريان اتقدم ل رقيه ولكنه لسه مأخدتش الرد ###### ميرتا:صباح الجمال يـ عيوني يزن: صباح القمر يـ قلب عيونك عامله اي ميرتا: الحمد لله يلا تعالي افطر عشان تنزل الشركه بقالك كتير منزلتهاش يزن: فعلا والله وفطر وقام حاضنها ونزل الشغل وهي نزلت الجامعه عشان كان الترم التاني بداء ولما دخلت لقت رقيه ف وشها قاموا واخدين بعض بالحضن رقيه: عامله اي ي ريتا وحشاني خالص ي بت ميرتا: الحمد لله يـ قلب ريتا انتي طمنيني عليكي+ انك وحشاني خالص والله رقيه: دايما يارب،انا الحمد لله والله،لا اوحش الله لكِ قلبا ولا قبرا ميرتا: امين واياكِ رقيه: تعالي احكيلك حصل اي ميرتا: احكي واحما ماشيين كل ادناي صاغيتين رقيه: ريان اتقدم ليا وانا وافقت وانتي عارفه لما بابا كان هيقوله الرد قام قايل ليه كل حاجة قسمة ونصيب يابني قام ريان قاله والله يـ عمي ميغوركش اني ظابط انا حرامي كبير برضو لو موافقتش هخطفها واتجوزها قام بابا قايل ليه خلاص احنا كدا خوفنا ونراجع قرارنا تاني ريان قام قايل ليه ايون كدا ولكن الحمد لله وافقنا وريان طلب ان الفرح يكون علي طول عشان عايز ينزل مصر ف اجازه السنه دي وياخدني معاه عشان شغله اللي هناك بابا قاله لسه مجهزناش حاجة قام قايل ليه عايزها بشنطه هدومها او ننزل سوا وانا اجيب ليها هدوم بس بابا رفض وقال هيساعد بس ريان هو كمان رفض ركدا يعني بس يعني ريان قاله الشقه عندي جاهزه م عايزين غير العروسه ف الحمد لله يعني هتجوز اخيرا يابشر ميرتا: ربنا يكملك علي خير ان شاء الله رقيه: حبيبتي امين واياك ...:-ميرتا ميرتا بصت وراها نعم انا؟! ....:-ايوا ميرتا راحت ليها هي ورقيه ....:-معلش ممكن لوحدك رقيه: تب خااص ي ريتا هستناكِ جوه ميرتا :تمام البنت اللي كانت عايزه ميرتا ورتها صوره وميرتا انصدمت منه ميرتا: انتي بتهزري مصح + انتي عرفاني منين و وانتي مين ....:-م مهم المهم اني وريتك الحقيقه ميرتا:- تب انتي هتستفادي اي لما اعرف ..:-مش هستفاد حاجة ويلا انا ماشيه سلام ميرتا وقفت شويه مصدومه والدموع بتنزل من عنيها وخلاص وراخت السكشن عشان المحاضرات ورقيه لاحظت شرود ميرتا وقعدت تنادي عليها بس مش بترد رقيه:ميرتا ميرتا ميرتاااااا ميرتا: ها نعم رقيه: مالك. ميرتا قامت وخداها ف حضنها ومعيطه وقالت ليها تروحها وفعلا رقيه روحتها ومشت وميرتا فضلت تفكر ف الصوره لحد م نامت وبكدا البارت يكون خلص وياتري هي اي الصوره دي ودا اللي هنعرفع البارت الجاي ان شاء الله في امان الله يـ حوريات والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت الـ12
يزن: انتي قلقتيني عليكي قولي ميرتا: بقالي كذا يوم ي يزن بحلم بكوابيس بحلم بحاجات تخوف بحلم بإعتداءات بتحصلي بحلم بكوابيس مخيفه يـ يزن مبعرفش انام ومعونتش بحب انام،وعنت دايما بحس اني مش عايزه قربك عنت بتضايق من قربك ليا عاد بيحصل حاجات غريبه معايا يزن بصدمه : ايه؟انتي بتتكلمي بحد ميرتا بعياط: ههزر لي يعني يزن: بتقرأي اذكارك ي ميرتا ميرتا: اه والله يزن: كلها ي ميرتا كلها ميرتا: مش علي طول بس يزن : بس اي ميرتا: انا بقراء كل يوم بس ممكن اقول اذكار الصباح والمساء لاء بس كدا يزن: وانا مش قولتلك حصني نفسم بالاذكار يـ ميرتا ميرتا: مهو. قاطعها يزن : مهو اي ي ميرتا نهو اي ميرتا: بنشغل بحاجات والله يزن: تولع الحاجات ي ميرتا تولع الحاجات مش قولتلك تبقي تقرئيهم كاملين ومش كنت بسألك وبتقولي اه قرأتها انتي كمان كنتي بتكذبي عليا يـ ميرتا ميرتا بعياط: لاءه والله يزن: اي اللي لاء اي اللي لاء اومال دا كان اي كان حقيقه ميرتا: تب اي اللي جاب احلامي ب الكلام دا يزن : عشان دا ناتج عنه انا شاكك ف حاجة بس ربنا يسترها ومتكونش دي هوديكي لشيخ ي ميرتا اجهزي يـ ميرتا ميرتا: نعم هو انا قولتلك اني ملبو سه يزن: احتمال ولي لاء ميرتا: يزن متهزرش بقي اكيد شويه هلاويس وهيروحوا لحالهم يزن: روحي البسي يـ حبيبتي ميرتا : تب قاطعها يزن: يلا ي ميرتا انا داخل الحمام وانتي ادخلي الحمام التاني والبسي عشان هاخدك ومن غير كلام ميرتا اخدت هدومها واخدت شور ولبست ويزن هو كمان لبس ميرتا: يزن يزن: ها ميرتا: تب هو انت واخدني لي يزن: هخدك لي يعني ميرتا: دا شويه كوابيس. يزن: ميرتا تعرفي تسكتي الله يسترك ميرتا: حاضر بس متعاملنيش كدا يزن: انا قولت حاجة يلا ي ميرتا وركبوا العربيه ووداها للشيخ احمد لانه بيعرف الشيخ احمد: اهلا يـابـني عامل اي يزن: الحمد لله يـ شيخي الشيخ احمد: دايما وبص ل ميرتا عامله اي ي بنتي ميرتا˝الحمد لله يزن: شيخ ممكن تشوف ميرتا مالها الشيخ احمد: لي في اي يزن: مش طيقاني وبتبعد عني وبتحلم بكوابيس الشيخ احمد عرف انه معمول عم˝ل ليهم بالتفرقه يزن انصدم وميرتا صدمتها كانت اكبر الشيخ احمد: انا هحاول افكه يـابنتي بس اعرف هو فين يزن: هو مش انتو بتعرفوا تقريبا مين اللي عامل الشيخ احمد: مقدرش اقول بس متخفش هيتردلها اضعاف مضاعفه يابني يزن شكرا ي شيخ الشيخ احمد˝ تبقي اقراء عليها قران كتير وتخافظ ع الاذكار يزن: ان شاء الله ي شيخ والشيخ احمد قراء عليها قران وكانت بتتعب وصداع دماغها قوي خلصوا وروحوا ولانها تعبت قامت نايمه ويزن هو اللي ظبط الشقه وعمل ليها اكل وصحاها عشان تاكل بس هو زعلان منها عشان مقالتلهوش انها مش بتقراء الاذكار ولما كان بيسالها كانت بتقوله اه ميرتا قامت ماسكه ايده : استني ي يزن انا اسفه اني كذبت عليك بس انا عارفه انك مش هتسيبني وهتديني محاضره وانا كنت بكون تعبانه ف بقولك اه يزن: تمام كلي ومتفكريش ف حاجه وانا هقراء قران ع المايه دي ونازل الجامع ميرتا: تب تعالي كُل معايا يزن: مش جعان ميرتا: تمام يزن قراء قرآن ع المايه ونزل وهي قعدت تعيط لانها اول مره تشوفه قاسي عليها كدا وزعلان منها جيه بالليل ويزن جيه وكانت هي محضره اكل حطتله اكل وهو اكل ودخل الاوضه اتفاجيئ ب انها متزينه ولقي ميرتا طالعه وكانت جميله قوي اللهم بارك وقامت جايه قصاده واتاسفت ليه ولكن قال ليها لاء لقاها بتتأسفله وتعيط مهنش عليه يشوفها بتعيط وقام واخدها وحضنها يزن: توعديني انك مش هتكرريها يـ بنوتي ميرتا: وعد مني مش هكررها يزن: حبيبتي انتي وهنا ملناش دعوه كل بيت وليه خصوصياته😂🙈 عدي اسبوع وكان ميرتا ويزن كانوا عايشين اسبوع جميل قوي واسماء واسماعيل سافروا ل لندن وكانوا كويسين مع بعض قوي وحبهم كان بيزيد وريان اتقدم ل رقيه ولكنه لسه مأخدتش الرد ###### ميرتا:صباح الجمال يـ عيوني يزن: صباح القمر يـ قلب عيونك عامله اي ميرتا: الحمد لله يلا تعالي افطر عشان تنزل الشركه بقالك كتير منزلتهاش يزن: فعلا والله وفطر وقام حاضنها ونزل الشغل وهي نزلت الجامعه عشان كان الترم التاني بداء ولما دخلت لقت رقيه ف وشها قاموا واخدين بعض بالحضن رقيه: عامله اي ي ريتا وحشاني خالص ي بت ميرتا: الحمد لله يـ قلب ريتا انتي طمنيني عليكي+ انك وحشاني خالص والله رقيه: دايما يارب،انا الحمد لله والله،لا اوحش الله لكِ قلبا ولا قبرا ميرتا: امين واياكِ رقيه: تعالي احكيلك حصل اي ميرتا: احكي واحما ماشيين كل ادناي صاغيتين رقيه: ريان اتقدم ليا وانا وافقت وانتي عارفه لما بابا كان هيقوله الرد قام قايل ليه كل حاجة قسمة ونصيب يابني قام ريان قاله والله يـ عمي ميغوركش اني ظابط انا حرامي كبير برضو لو موافقتش هخطفها واتجوزها قام بابا قايل ليه خلاص احنا كدا خوفنا ونراجع قرارنا تاني ريان قام قايل ليه ايون كدا ولكن الحمد لله وافقنا وريان طلب ان الفرح يكون علي طول عشان عايز ينزل مصر ف اجازه السنه دي وياخدني معاه عشان شغله اللي هناك بابا قاله لسه مجهزناش حاجة قام قايل ليه عايزها بشنطه هدومها او ننزل سوا وانا اجيب ليها هدوم بس بابا رفض وقال هيساعد بس ريان هو كمان رفض ركدا يعني بس يعني ريان قاله الشقه عندي جاهزه م عايزين غير العروسه ف الحمد لله يعني هتجوز اخيرا يابشر ميرتا: ربنا يكملك علي خير ان شاء الله رقيه: حبيبتي امين واياك ..:-ميرتا ميرتا بصت وراها نعم انا؟! ..:-ايوا ميرتا راحت ليها هي ورقيه ..:-معلش ممكن لوحدك رقيه: تب خااص ي ريتا هستناكِ جوه ميرتا :تمام البنت اللي كانت عايزه ميرتا ورتها صوره وميرتا انصدمت منه ميرتا: انتي بتهزري مصح + انتي عرفاني منين و وانتي مين ..:-م مهم المهم اني وريتك الحقيقه ميرتا:- تب انتي هتستفادي اي لما اعرف .:-مش هستفاد حاجة ويلا انا ماشيه سلام ميرتا وقفت شويه مصدومه والدموع بتنزل من عنيها وخلاص وراخت السكشن عشان المحاضرات ورقيه لاحظت شرود ميرتا وقعدت تنادي عليها بس مش بترد رقيه:ميرتا ميرتا ميرتاااااا ميرتا: ها نعم رقيه: مالك. ميرتا قامت وخداها ف حضنها ومعيطه وقالت ليها تروحها وفعلا رقيه روحتها ومشت وميرتا فضلت تفكر ف الصوره لحد م نامت وبكدا البارت يكون خلص وياتري هي اي الصوره دي ودا اللي هنعرفع البارت الجاي ان شاء الله في امان الله يـ حوريات والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝