الجزء الاربعون (عفتي والديوث ) استيقظوا الصبح علي خبر... 💬 أقوال داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖 كتاب يومياتي
- 📖 من ❞ كتاب يومياتي ❝ داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖
█ الجزء الاربعون (عفتي والديوث ) استيقظوا الصبح علي خبر افزعهم اتصلت فتحيه رونال وهي تعلم أنهم ليستهم عرايس ولكن الامر مهم فتحيه:الو ايوه يا رونال رونال غارقه النوم حبيبتي عامله ايه فتحيه:انا الحمد لله بس رونال:بس فتحيه:سليم ابو نرمين مات رونال عدلت نفسها السرير سريعا وردت معقول انتي متاكده ماما فتحيه:اه بنتي اتصلت بيا منهاره بتقولي أن أول ما دخل الفيلا باركلها وقال خدي بالك من نفسك وحافظي جوزك ده شكله ابن حلال واخدها حضنه وطول الحضن اوووي لدرجه ضحكت وقالت له روح نام اوضتك عم كتفي وهو ماردتش بتحول تطلع لكن هو وقع الارض جريت واتصلت بالاسعاف كان أمر الله نفذ رونال:لاحول ليسه بيضحك ومبسوط اووي الفرح ربنا يصبرها انا هلبس واجيلك فتحيه:لا تجيلي عندك سفر وانا حبيت اقولك علشان تزعليش اني قولتلك اكيد مش هتزعل رونال:لا صاحبتي الوحيده لازم اجي فتحيه:بس سيف رونال:ملكيش دعوه بسيف أنا هقوله واكيد هيمنع فتحيه:خلاص راحتك رونال:ماشي سلام أقفلت الهاتف وليسه هتصحي وجدته جالس وينظر لها ويقول يلا نلبس رونال:مين دول كتاب مجاناً PDF اونلاين 2025
❞ الجزء الاربعون (عفتي والديوث ) استيقظوا الصبح علي خبر افزعهم اتصلت فتحيه علي رونال وهي تعلم أنهم ليستهم عرايس ولكن الامر مهم فتحيه:الو ايوه يا رونال رونال وهي غارقه في النوم ايوه يا حبيبتي عامله ايه فتحيه:انا الحمد لله بس رونال:بس ايه يا حبيبتي فتحيه:سليم ابو نرمين مات رونال عدلت نفسها علي السرير سريعا وردت معقول انتي متاكده يا ماما فتحيه:اه يا بنتي نرمين اتصلت بيا وهي منهاره بتقولي أن أول ما دخل الفيلا باركلها وقال خدي بالك من نفسك وحافظي علي جوزك ده شكله ابن حلال واخدها في حضنه وطول في الحضن اوووي لدرجه ان نرمين ضحكت وقالت له روح نام في اوضتك يا عم ده كتفي وهو ماردتش بتحول تطلع من حضنه لكن هو وقع علي الارض جريت واتصلت بالاسعاف لكن كان أمر الله نفذ رونال:لاحول الله ليسه كان بيضحك ومبسوط اووي في الفرح ربنا يصبرها انا هلبس واجيلك فتحيه:لا تجيلي ايه انتي عندك سفر وانا حبيت اقولك بس علشان ما تزعليش اني ما قولتلك وهي اكيد مش هتزعل رونال:لا يا ماما نرمين صاحبتي الوحيده لازم اجي فتحيه:بس سيف رونال:ملكيش دعوه بسيف أنا هقوله واكيد هو مش هيمنع فتحيه:خلاص علي راحتك خدي بالك من نفسك رونال:ماشي يا حبيبتي سلام أقفلت الهاتف وليسه هتصحي سيف وجدته جالس وينظر لها ويقول يلا علشان نلبس رونال:مين دول وبعدين انت سمعتني وانا بكلم سيف:اه يلا بدل ما نتأخر لازم نعمل الواجب رونال نظرت له بحب الان تكتشف كم هو جميل وحنون فقامت ارتديت ملابسها سريعا وذهبوا الي فتحيه ليأخذوها ويذهبوا الي نرمين في فيلتها اول ما دخلت رونال ارتمت في حضنها نرمين وهي تبكي رونال:ما تخافيش يا حبيبتي انا معاكي نرمين:ما لحقتش اشبع منه رونال:دي حاجه بتاعت ربنا انتي بتقولي لربنا لا نرمين:ونعم بالله بس اول مره احس اني عندي ظهر وسند يروح مني رونال:ربنا احن عليكي من الكل والبركه في رسلان بقا نرمين:ده حقيقي انا ما كنتش اعرفه كويس ربنا يديه الصحه ده من الصبح خلص كل حاجه وراح يدفنه بس ما رضيش ياخديني معاه رونال:علشان خايف عليكي ومش عاوزك تتعبي نرمين:بس كان خديني ده ابويا رونال:معلش يا حبيبتي يلا تعالي اقعدي ارتاحي اخذت رونال نرمين حتي ترتاح في غرفتها ونزلت حضرتك لها اكل وطلعت لها تطعمها ولكن لم تأكل فاصرت عليها رونال وقدرت تاكلها شوي بسيط وتركتها تنام رونال نزلت وجلست معهم في انتظار رسلان وبعد قليل من الوقت جاء ومعه طاقم كامل لضيافه المعزين وانتها اليوم وكان رسلان وسيف ونعم الرجال وتم تأجيل السفر لرونال وسيف الي بعد اسبوع لحين تحسين الأوضاع ~~~~~~~~~ وبعد مرور اربع شهور بعد ما رجع كل شي لمريم وكانت عدتها قد انتهت منذ اسبوعين تقريبا دخل الي مكتبها في الشركه ترزان والذي عمل معاها بشهادته وكان جدير بالثقة مش لانه سيصبح زوجها لا ابدا ترزان:صباح الخير يا حبيبتي مريم:الحمد لله انت عامل ايه ترزان:الحمد لله عاوزك في موضوع مريم:خير قول علي طول ترزان:مش آن الأوان بقا مريم ببعض من المراوغه أوان ايه انت هتقطف ورد ترزان:اه هقطف احلي ورده في الدنيا مريم انزلت راسها خجلا وهذا ما يجعل نيران قلبه تشتعل اكتر ترزان:يا بت ردي عليا هنجوز امتي مريم:وقت ما تحب ترزان:بجد مريم:اه ترزان:خلاص الخميس الجاي نكتب الكتاب ونحجز القاعه مريم:خميس ايه انهارده الحد ترزان:حلو اوووي مريم:مش هنلحق نجحز القاعه ولا نعمل ترتيبات فرح ضحك ترزان وقال انا رتيبت كل حاجه من زمان عليكي بس تروحي فندق ...... يوم الخميس الصبح وبس مريم:فندق ليه ترزان:وليه مش فندق هو انتي قليله في البلد يتعملك احلي فرح فرح فرح ايه انت بتهزر كان هذا رد مريم التي قالته سريعا ترزان:يالهوي عليا بت انتي اسكتي خالص مريم:بجد يا مصطفي بلاش فرح انت عارف ظروفي ترزان:ظروف ايه انا هجوز لتاني مره يعني الكل هيتريق عليا ترزان:ياريت حد يعملها وانا اكتبله شهاده وفاته بايدي مريم:وليه كل ده ما نعملش حاجه وخلاص ترزان:اللهم ما طولك يا روح بت انتي اسكتي خالص وانا يوم الخميس هجي اجيبك مريم:امري لله حاضر ترزان:عسل وانتي بتسمعي الكلام وانتها اليوم وعديت الايام وجاء يوم الخميس وبالفعل ذهب واوصلها الي الفندق وذهب حتي يتحضر هو الآخر دخلت مريم وكانت قد نسيت أن تسأل ترزان ماذا سيحدث فقررت أن تتصل به ولكن اول ما دخلت وجدت ممر من الورد وخمس فتايات يحملون باقات ورد أيضا واخذوها من يديها وصعدوا بها الدرج ودخلوا الغرفه ولكن الصدمه كانت أن اسمها مكتوب من البالونات ومكتوب جانبه احبك ففرحت بشده ولفت وجهها وجدت المايك اب ارتست تنتظرها عملت لها مكياج رقيق يليق علي وجهها وكان السؤال المحير لها أنها لم تجلب فستان ولا اي شي من هذا القبيل ولكن لم يطول هذا السؤال كثيرا عندما جاءت فتاه ومعاها فستان ابيض مرصع بالالماس الصناعي وذيله طويل ولونه روز فاتح ومعاه طرحتين من نفس الالوان وتاج رقيق ارتديته وكانت في قمه سعادتها ومبهوره من ذؤق ترزان الجميل وبعد ساعه كان أمام باب الغرفه يرتدي بدله سوداء في منتهي الروعه فدخل إليها وظل ينظر إليها فتره كبيره إلي أن صفق الجميع حتي ينتبه فأخذها وخرج وعندما دخل القاعه انتثر عليهم ورد من فوق وصفق الجميع فدخلوا وظلوا يرقصون طول الليل وجلست مريم من التعب وجاءت رونال إليها مريم:انا زعلانه منك بقا ما ترقصيش خالص انهارده رونال:طيب بذمتك ارقص ولا تبقي خاله بعد سبع شهور مريم:بجد انتي بتكلمي جد رونال:اه بجد عملت تحليل انهارده لاني كنت تعبانه الايام اللي فاتت وما كنتش اعرف الأعراض دي ليه وقلي اني حامل مريم:فعلا انا كنت حاسكي تعبانه وكنت عاوزه اقولك تروحي تكشفي بس عارفكي بتخافي من الدكاتره رونال:بصراحه سيف هو اللي وديني بالعافيه مريم:احسن تستاهلي ربنا يتمملك بالف خير رونال:يارب انتي بقا بعد تسع شهور تبقي معاكي احلي بيبي مريم:تسعه ليه كده كتير اووي نخليهم اربعه ونص ضحكوا معنا وانتهت الليله وذهبوا الي بيتهم السعيد ليقضوا اول ليله معا في سعاده بالغه ~~~~~~~~ كانت نرمين في الزفاف في قمه اناقتها وكان رسلان يريد أن يكسر معاها كل الحواجز وهو يوصلها قال : بقولك ايه انا مش هصبر عليكي تاني انا هعمل ذي مصطفي (في الوقت اللي فات أصبح سيف ورسلان ومصطفي ودكتور أمجد أصدقاء مقربين ) نرمين: يعني عاوز ايه رسلان:يعني الخميس الجاي نجوز نرمين :وهتلحق نجهز رسلان:قولي انت اه بس وبعدين كل حاجه لها حل نرمين:لو لحقت تجهز كل حاجه يبقا اه رسلان:طيب وكل حاجه جاهزه اساسا مش بقولك هعمل ذي مصطفي نرمين:ماشي ياخويا لما نشوف ضحك رسلان ورد هنشوف يا ختي وانطلقوا الي فيلا نرمين واول ما دخلت وجدت يتبع. ❝
❞ الجزء الاربعون (عفتي والديوث ) استيقظوا الصبح علي خبر افزعهم اتصلت فتحيه علي رونال وهي تعلم أنهم ليستهم عرايس ولكن الامر مهم فتحيه:الو ايوه يا رونال رونال وهي غارقه في النوم ايوه يا حبيبتي عامله ايه فتحيه:انا الحمد لله بس رونال:بس ايه يا حبيبتي فتحيه:سليم ابو نرمين مات رونال عدلت نفسها علي السرير سريعا وردت معقول انتي متاكده يا ماما فتحيه:اه يا بنتي نرمين اتصلت بيا وهي منهاره بتقولي أن أول ما دخل الفيلا باركلها وقال خدي بالك من نفسك وحافظي علي جوزك ده شكله ابن حلال واخدها في حضنه وطول في الحضن اوووي لدرجه ان نرمين ضحكت وقالت له روح نام في اوضتك يا عم ده كتفي وهو ماردتش بتحول تطلع من حضنه لكن هو وقع علي الارض جريت واتصلت بالاسعاف لكن كان أمر الله نفذ رونال:لاحول الله ليسه كان بيضحك ومبسوط اووي في الفرح ربنا يصبرها انا هلبس واجيلك فتحيه:لا تجيلي ايه انتي عندك سفر وانا حبيت اقولك بس علشان ما تزعليش اني ما قولتلك وهي اكيد مش هتزعل رونال:لا يا ماما نرمين صاحبتي الوحيده لازم اجي فتحيه:بس سيف رونال:ملكيش دعوه بسيف أنا هقوله واكيد هو مش هيمنع فتحيه:خلاص علي راحتك خدي بالك من نفسك رونال:ماشي يا حبيبتي سلام أقفلت الهاتف وليسه هتصحي سيف وجدته جالس وينظر لها ويقول يلا علشان نلبس رونال:مين دول وبعدين انت سمعتني وانا بكلم سيف:اه يلا بدل ما نتأخر لازم نعمل الواجب رونال نظرت له بحب الان تكتشف كم هو جميل وحنون فقامت ارتديت ملابسها سريعا وذهبوا الي فتحيه ليأخذوها ويذهبوا الي نرمين في فيلتها اول ما دخلت رونال ارتمت في حضنها نرمين وهي تبكي رونال:ما تخافيش يا حبيبتي انا معاكي نرمين:ما لحقتش اشبع منه رونال:دي حاجه بتاعت ربنا انتي بتقولي لربنا لا نرمين:ونعم بالله بس اول مره احس اني عندي ظهر وسند يروح مني رونال:ربنا احن عليكي من الكل والبركه في رسلان بقا نرمين:ده حقيقي انا ما كنتش اعرفه كويس ربنا يديه الصحه ده من الصبح خلص كل حاجه وراح يدفنه بس ما رضيش ياخديني معاه رونال:علشان خايف عليكي ومش عاوزك تتعبي نرمين:بس كان خديني ده ابويا رونال:معلش يا حبيبتي يلا تعالي اقعدي ارتاحي اخذت رونال نرمين حتي ترتاح في غرفتها ونزلت حضرتك لها اكل وطلعت لها تطعمها ولكن لم تأكل فاصرت عليها رونال وقدرت تاكلها شوي بسيط وتركتها تنام رونال نزلت وجلست معهم في انتظار رسلان وبعد قليل من الوقت جاء ومعه طاقم كامل لضيافه المعزين وانتها اليوم وكان رسلان وسيف ونعم الرجال وتم تأجيل السفر لرونال وسيف الي بعد اسبوع لحين تحسين الأوضاع ~~~~~~~~~ وبعد مرور اربع شهور بعد ما رجع كل شي لمريم وكانت عدتها قد انتهت منذ اسبوعين تقريبا دخل الي مكتبها في الشركه ترزان والذي عمل معاها بشهادته وكان جدير بالثقة مش لانه سيصبح زوجها لا ابدا ترزان:صباح الخير يا حبيبتي مريم:الحمد لله انت عامل ايه ترزان:الحمد لله عاوزك في موضوع مريم:خير قول علي طول ترزان:مش آن الأوان بقا مريم ببعض من المراوغه أوان ايه انت هتقطف ورد ترزان:اه هقطف احلي ورده في الدنيا مريم انزلت راسها خجلا وهذا ما يجعل نيران قلبه تشتعل اكتر ترزان:يا بت ردي عليا هنجوز امتي مريم:وقت ما تحب ترزان:بجد مريم:اه ترزان:خلاص الخميس الجاي نكتب الكتاب ونحجز القاعه مريم:خميس ايه انهارده الحد ترزان:حلو اوووي مريم:مش هنلحق نجحز القاعه ولا نعمل ترتيبات فرح ضحك ترزان وقال انا رتيبت كل حاجه من زمان عليكي بس تروحي فندق ........... يوم الخميس الصبح وبس مريم:فندق ليه ترزان:وليه مش فندق هو انتي قليله في البلد يتعملك احلي فرح فرح فرح ايه انت بتهزر كان هذا رد مريم التي قالته سريعا ترزان:يالهوي عليا بت انتي اسكتي خالص مريم:بجد يا مصطفي بلاش فرح انت عارف ظروفي ترزان:ظروف ايه انا هجوز لتاني مره يعني الكل هيتريق عليا ترزان:ياريت حد يعملها وانا اكتبله شهاده وفاته بايدي مريم:وليه كل ده ما نعملش حاجه وخلاص ترزان:اللهم ما طولك يا روح بت انتي اسكتي خالص وانا يوم الخميس هجي اجيبك مريم:امري لله حاضر ترزان:عسل وانتي بتسمعي الكلام وانتها اليوم وعديت الايام وجاء يوم الخميس وبالفعل ذهب واوصلها الي الفندق وذهب حتي يتحضر هو الآخر دخلت مريم وكانت قد نسيت أن تسأل ترزان ماذا سيحدث فقررت أن تتصل به ولكن اول ما دخلت وجدت ممر من الورد وخمس فتايات يحملون باقات ورد أيضا واخذوها من يديها وصعدوا بها الدرج ودخلوا الغرفه ولكن الصدمه كانت أن اسمها مكتوب من البالونات ومكتوب جانبه احبك ففرحت بشده ولفت وجهها وجدت المايك اب ارتست تنتظرها عملت لها مكياج رقيق يليق علي وجهها وكان السؤال المحير لها أنها لم تجلب فستان ولا اي شي من هذا القبيل ولكن لم يطول هذا السؤال كثيرا عندما جاءت فتاه ومعاها فستان ابيض مرصع بالالماس الصناعي وذيله طويل ولونه روز فاتح ومعاه طرحتين من نفس الالوان وتاج رقيق ارتديته وكانت في قمه سعادتها ومبهوره من ذؤق ترزان الجميل وبعد ساعه كان أمام باب الغرفه يرتدي بدله سوداء في منتهي الروعه فدخل إليها وظل ينظر إليها فتره كبيره إلي أن صفق الجميع حتي ينتبه فأخذها وخرج وعندما دخل القاعه انتثر عليهم ورد من فوق وصفق الجميع فدخلوا وظلوا يرقصون طول الليل وجلست مريم من التعب وجاءت رونال إليها مريم:انا زعلانه منك بقا ما ترقصيش خالص انهارده رونال:طيب بذمتك ارقص ولا تبقي خاله بعد سبع شهور مريم:بجد انتي بتكلمي جد رونال:اه بجد عملت تحليل انهارده لاني كنت تعبانه الايام اللي فاتت وما كنتش اعرف الأعراض دي ليه وقلي اني حامل مريم:فعلا انا كنت حاسكي تعبانه وكنت عاوزه اقولك تروحي تكشفي بس عارفكي بتخافي من الدكاتره رونال:بصراحه سيف هو اللي وديني بالعافيه مريم:احسن تستاهلي ربنا يتمملك بالف خير رونال:يارب انتي بقا بعد تسع شهور تبقي معاكي احلي بيبي مريم:تسعه ليه كده كتير اووي نخليهم اربعه ونص ضحكوا معنا وانتهت الليله وذهبوا الي بيتهم السعيد ليقضوا اول ليله معا في سعاده بالغه ~~~~~~~~ كانت نرمين في الزفاف في قمه اناقتها وكان رسلان يريد أن يكسر معاها كل الحواجز وهو يوصلها قال : بقولك ايه انا مش هصبر عليكي تاني انا هعمل ذي مصطفي (في الوقت اللي فات أصبح سيف ورسلان ومصطفي ودكتور أمجد أصدقاء مقربين ) نرمين: يعني عاوز ايه رسلان:يعني الخميس الجاي نجوز نرمين :وهتلحق نجهز رسلان:قولي انت اه بس وبعدين كل حاجه لها حل نرمين:لو لحقت تجهز كل حاجه يبقا اه رسلان:طيب وكل حاجه جاهزه اساسا مش بقولك هعمل ذي مصطفي نرمين:ماشي ياخويا لما نشوف ضحك رسلان ورد هنشوف يا ختي وانطلقوا الي فيلا نرمين واول ما دخلت وجدت يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء الاربعون (عفتي والديوث ) استيقظوا الصبح علي خبر افزعهم اتصلت فتحيه علي رونال وهي تعلم أنهم ليستهم عرايس ولكن الامر مهم فتحيه:الو ايوه يا رونال رونال وهي غارقه في النوم ايوه يا حبيبتي عامله ايه فتحيه:انا الحمد لله بس رونال:بس ايه يا حبيبتي فتحيه:سليم ابو نرمين مات رونال عدلت نفسها علي السرير سريعا وردت معقول انتي متاكده يا ماما فتحيه:اه يا بنتي نرمين اتصلت بيا وهي منهاره بتقولي أن أول ما دخل الفيلا باركلها وقال خدي بالك من نفسك وحافظي علي جوزك ده شكله ابن حلال واخدها في حضنه وطول في الحضن اوووي لدرجه ان نرمين ضحكت وقالت له روح نام في اوضتك يا عم ده كتفي وهو ماردتش بتحول تطلع من حضنه لكن هو وقع علي الارض جريت واتصلت بالاسعاف لكن كان أمر الله نفذ رونال:لاحول الله ليسه كان بيضحك ومبسوط اووي في الفرح ربنا يصبرها انا هلبس واجيلك فتحيه:لا تجيلي ايه انتي عندك سفر وانا حبيت اقولك بس علشان ما تزعليش اني ما قولتلك وهي اكيد مش هتزعل رونال:لا يا ماما نرمين صاحبتي الوحيده لازم اجي فتحيه:بس سيف رونال:ملكيش دعوه بسيف أنا هقوله واكيد هو مش هيمنع فتحيه:خلاص علي راحتك خدي بالك من نفسك رونال:ماشي يا حبيبتي سلام أقفلت الهاتف وليسه هتصحي سيف وجدته جالس وينظر لها ويقول يلا علشان نلبس رونال:مين دول وبعدين انت سمعتني وانا بكلم سيف:اه يلا بدل ما نتأخر لازم نعمل الواجب رونال نظرت له بحب الان تكتشف كم هو جميل وحنون فقامت ارتديت ملابسها سريعا وذهبوا الي فتحيه ليأخذوها ويذهبوا الي نرمين في فيلتها اول ما دخلت رونال ارتمت في حضنها نرمين وهي تبكي رونال:ما تخافيش يا حبيبتي انا معاكي نرمين:ما لحقتش اشبع منه رونال:دي حاجه بتاعت ربنا انتي بتقولي لربنا لا نرمين:ونعم بالله بس اول مره احس اني عندي ظهر وسند يروح مني رونال:ربنا احن عليكي من الكل والبركه في رسلان بقا نرمين:ده حقيقي انا ما كنتش اعرفه كويس ربنا يديه الصحه ده من الصبح خلص كل حاجه وراح يدفنه بس ما رضيش ياخديني معاه رونال:علشان خايف عليكي ومش عاوزك تتعبي نرمين:بس كان خديني ده ابويا رونال:معلش يا حبيبتي يلا تعالي اقعدي ارتاحي اخذت رونال نرمين حتي ترتاح في غرفتها ونزلت حضرتك لها اكل وطلعت لها تطعمها ولكن لم تأكل فاصرت عليها رونال وقدرت تاكلها شوي بسيط وتركتها تنام رونال نزلت وجلست معهم في انتظار رسلان وبعد قليل من الوقت جاء ومعه طاقم كامل لضيافه المعزين وانتها اليوم وكان رسلان وسيف ونعم الرجال وتم تأجيل السفر لرونال وسيف الي بعد اسبوع لحين تحسين الأوضاع ~~~~~~~~~ وبعد مرور اربع شهور بعد ما رجع كل شي لمريم وكانت عدتها قد انتهت منذ اسبوعين تقريبا دخل الي مكتبها في الشركه ترزان والذي عمل معاها بشهادته وكان جدير بالثقة مش لانه سيصبح زوجها لا ابدا ترزان:صباح الخير يا حبيبتي مريم:الحمد لله انت عامل ايه ترزان:الحمد لله عاوزك في موضوع مريم:خير قول علي طول ترزان:مش آن الأوان بقا مريم ببعض من المراوغه أوان ايه انت هتقطف ورد ترزان:اه هقطف احلي ورده في الدنيا مريم انزلت راسها خجلا وهذا ما يجعل نيران قلبه تشتعل اكتر ترزان:يا بت ردي عليا هنجوز امتي مريم:وقت ما تحب ترزان:بجد مريم:اه ترزان:خلاص الخميس الجاي نكتب الكتاب ونحجز القاعه مريم:خميس ايه انهارده الحد ترزان:حلو اوووي مريم:مش هنلحق نجحز القاعه ولا نعمل ترتيبات فرح ضحك ترزان وقال انا رتيبت كل حاجه من زمان عليكي بس تروحي فندق ...... يوم الخميس الصبح وبس مريم:فندق ليه ترزان:وليه مش فندق هو انتي قليله في البلد يتعملك احلي فرح فرح فرح ايه انت بتهزر كان هذا رد مريم التي قالته سريعا ترزان:يالهوي عليا بت انتي اسكتي خالص مريم:بجد يا مصطفي بلاش فرح انت عارف ظروفي ترزان:ظروف ايه انا هجوز لتاني مره يعني الكل هيتريق عليا ترزان:ياريت حد يعملها وانا اكتبله شهاده وفاته بايدي مريم:وليه كل ده ما نعملش حاجه وخلاص ترزان:اللهم ما طولك يا روح بت انتي اسكتي خالص وانا يوم الخميس هجي اجيبك مريم:امري لله حاضر ترزان:عسل وانتي بتسمعي الكلام وانتها اليوم وعديت الايام وجاء يوم الخميس وبالفعل ذهب واوصلها الي الفندق وذهب حتي يتحضر هو الآخر دخلت مريم وكانت قد نسيت أن تسأل ترزان ماذا سيحدث فقررت أن تتصل به ولكن اول ما دخلت وجدت ممر من الورد وخمس فتايات يحملون باقات ورد أيضا واخذوها من يديها وصعدوا بها الدرج ودخلوا الغرفه ولكن الصدمه كانت أن اسمها مكتوب من البالونات ومكتوب جانبه احبك ففرحت بشده ولفت وجهها وجدت المايك اب ارتست تنتظرها عملت لها مكياج رقيق يليق علي وجهها وكان السؤال المحير لها أنها لم تجلب فستان ولا اي شي من هذا القبيل ولكن لم يطول هذا السؤال كثيرا عندما جاءت فتاه ومعاها فستان ابيض مرصع بالالماس الصناعي وذيله طويل ولونه روز فاتح ومعاه طرحتين من نفس الالوان وتاج رقيق ارتديته وكانت في قمه سعادتها ومبهوره من ذؤق ترزان الجميل وبعد ساعه كان أمام باب الغرفه يرتدي بدله سوداء في منتهي الروعه فدخل إليها وظل ينظر إليها فتره كبيره إلي أن صفق الجميع حتي ينتبه فأخذها وخرج وعندما دخل القاعه انتثر عليهم ورد من فوق وصفق الجميع فدخلوا وظلوا يرقصون طول الليل وجلست مريم من التعب وجاءت رونال إليها مريم:انا زعلانه منك بقا ما ترقصيش خالص انهارده رونال:طيب بذمتك ارقص ولا تبقي خاله بعد سبع شهور مريم:بجد انتي بتكلمي جد رونال:اه بجد عملت تحليل انهارده لاني كنت تعبانه الايام اللي فاتت وما كنتش اعرف الأعراض دي ليه وقلي اني حامل مريم:فعلا انا كنت حاسكي تعبانه وكنت عاوزه اقولك تروحي تكشفي بس عارفكي بتخافي من الدكاتره رونال:بصراحه سيف هو اللي وديني بالعافيه مريم:احسن تستاهلي ربنا يتمملك بالف خير رونال:يارب انتي بقا بعد تسع شهور تبقي معاكي احلي بيبي مريم:تسعه ليه كده كتير اووي نخليهم اربعه ونص ضحكوا معنا وانتهت الليله وذهبوا الي بيتهم السعيد ليقضوا اول ليله معا في سعاده بالغه ~~~~~~~~ كانت نرمين في الزفاف في قمه اناقتها وكان رسلان يريد أن يكسر معاها كل الحواجز وهو يوصلها قال : بقولك ايه انا مش هصبر عليكي تاني انا هعمل ذي مصطفي (في الوقت اللي فات أصبح سيف ورسلان ومصطفي ودكتور أمجد أصدقاء مقربين ) نرمين: يعني عاوز ايه رسلان:يعني الخميس الجاي نجوز نرمين :وهتلحق نجهز رسلان:قولي انت اه بس وبعدين كل حاجه لها حل نرمين:لو لحقت تجهز كل حاجه يبقا اه رسلان:طيب وكل حاجه جاهزه اساسا مش بقولك هعمل ذي مصطفي نرمين:ماشي ياخويا لما نشوف ضحك رسلان ورد هنشوف يا ختي وانطلقوا الي فيلا نرمين واول ما دخلت وجدت يتبع. ❝