رواية بوحت بحبي لله البارت السابع قالت الكلمه دي من هنا... 💬 أقوال 📖 كتاب بُوحتُ بِِحبي للّه
- 📖 من ❞ كتاب بُوحتُ بِِحبي للّه ❝ 📖
█ رواية بوحت بحبي لله البارت السابع قالت الكلمه دي من هنا وديب انقض عليها زي الأسد لما بينقض عبي فريسته نزل فيها ضرب وكان بيضرب بغباء وعشان يكسرها لمسها وهي كانت قاعده تستحلفه بالله انه يسيبها اسيل: عليك ي ديب سي بني انا اسفه والله استهلاك هموت همو وقام اغمي لقاها فقدت الوعي وكانت سايحه دمها بعد عنها وبعد كدا دخل الحمام استحمي ولبس شايلها عشان يوديها المستشفي بس بقي أن هدومها متقطعة قام ملبسها ملحفه ولف ليها الخمار وركبها العربيه وراح علي ديب المستشفي: اي دكتوره بسرعه واحده الممرضات : حضرتك الدكتور جاي ديب بعصبيه: أظن كلاامييييي واااضح قولت دكتورة الممرضه: بيه حاضر ونادت الدكتورة جات وكشفت وطلعت لديب الدكتورة: متعرضه لعنف لازم أبلغ البوليس ديب بنبره حاده: اياكي ثم حد يعرف خبر عن الموضوع دا فاهمه الدكتورة لاءه واجبي وحضرتك تقف وتشهد اذا لو اللي عامل كدا ديب: فكرتي مجرد تفكير إنك تقولي لحد ولو خيالك تبقي قولي نفسك يا رحمان يارحيم وعيالك دول هتلاقيهم ميتين ف احسن ليكي تتكتمي خاالص الدكتورة بخوف وقامت سيباه وماشيه ديب انتي مقولتليش هو كتاب بُوحتُ بِِحبي للّه مجاناً PDF اونلاين 2025 شاب ملتزم وقع حب فتاه
❞ رواية بوحت بحبي لله البارت السابع قالت الكلمه دي من هنا وديب انقض عليها زي الأسد لما بينقض عبي فريسته نزل فيها ضرب وكان بيضرب بغباء وعشان يكسرها لمسها وهي كانت قاعده تستحلفه بالله انه يسيبها اسيل:-بالله عليك ي ديب سي بني انا اسفه والله استهلاك بالله ي ديب والله هموت هموت همو وقام اغمي عليها ديب لما لقاها فقدت الوعي وكانت سايحه في دمها بعد عنها وبعد كدا دخل الحمام استحمي ولبس وقام شايلها عشان يوديها المستشفي بس بقي أن هدومها متقطعة قام ملبسها ملحفه ولف ليها الخمار وركبها العربيه وراح علي المستشفي ديب في المستشفي:-اي دكتوره بسرعه واحده من الممرضات :- حضرتك الدكتور جاي ديب بعصبيه:- أظن أن كلاامييييي واااضح انا قولت دكتورة الممرضه:-انا اسفه ي بيه حاضر ونادت علي الدكتورة جات وكشفت عليها وطلعت لديب الدكتورة:- دي حضرتك متعرضه لعنف لازم أبلغ البوليس ديب بنبره حاده:- اياكي ثم اياكي حد يعرف خبر عن الموضوع دا فاهمه الدكتورة :-لاءه بس حضرتك دا من واجبي وحضرتك لازم تقف وتشهد دا اذا بقي لو حضرتك اللي عامل كدا ديب:-لو فكرتي بس مجرد تفكير إنك تقولي لحد ولو خيالك تبقي قولي علي نفسك يا رحمان يارحيم وعيالك دول هتلاقيهم ميتين ف احسن ليكي تتكتمي خاالص
الدكتورة بخوف :-حاضر وقامت سيباه وماشيه ديب :-انتي مقولتليش هو فوق امته الدكتورة:- دي صدمه علي حسب والله بس هي ممكن تفوق الصبح ان شاء الله ديب:-ماشي وقعدوا للصبح كانت هي لسه م فاقت ديب دخل عشان يشوفها لقاها لسه مفقتش كان في كوبايه ميه جنبها مسكها وقعد يتأمل فيها شويه ديب ففي نفسه:- ملامحك برئيه اوييي وقعد يتأمل فيها وفي فاجاءه قام ماسك الكوبايه وقام كبها عليها اسيل قامت مفزوعه :لا إله الا الله ديب:- لا يقطه دا كله ولسه م فوقتي قلت افوقك اسيل:-كتر خيرك احنا فين ديب:-في المستشفي ي حلوه اسيل كانت مرعوبه منه وخايفه من قربه ليها لانه كان قريب منها جدااا ديب:-لسه ي حلوه لما نروح حسابك معايا في البيت ومضي خروج من المستشفي وروح بيها ديب˝-يلا جهازي ليا الاكل مش كفايه خلتيني مكلتش حاجه من امبارح اسيل بصوت واطي:-تأكل السم الهاري ان شاء الله ديب:-سمعتك ي حلوه ولو فكرتي تطولي لسانك دا تاني ياشاطره انتي عارفه انا هعمل اي اديكي جربتي اسيل خافت حاضر حاضر وقامت محضره ليه الاكل وجات عشان تأكل عشان كانت هتموت من كتر الجوع ديب:-انتي راحه فين ي حلوه اسيل:-هاكل ديب:-اااه لا ي حلوه لما تلاقيني باكل تفضلي واقفه مستنياني لحد م أخلص ولما أخلص تاكلي في المطبخ ماشي ي طعمه اسيل:-هو انا كنت الخدامه اللي جايبها ليك أبوك ديب قام ماسكها من شعرها :-شكلك ي قطه عاوزه تجربي تاني مصح اسيل والدموع في عنيها من الوجع لا والله انا اسفه اسفه ديب:-ايوا كدا انتي كدا شاطره كل اللي اقولك عليه يتسمع فاهمه وقال الكلمه الاخيره بزعيق اسيل بدموع:-فاهمه ديب:-ايوا كدا وأكل وخلص ديب:-يلا لمي الاكل واعمليلي كوباية قهوه اسيل:-حاضر حضرتك بتحبها ساده ولا مظبوطه ديب:-ولا دي ولا دي بحبها مسكره وبسرعه يلا اسيل عملتها وراحت تديهاله وهي بتدهاله هو بيمسكها منها قام بقصده مميل ايده وقعت نصها يعتبر علي اديها وكانت سخنه مولعه قامت راميه الكوبايه جات بقيتها علي رجل ديب ديب قام مصرخ فيها :-هاتي خلصي مطهر الجروح اسيل راحت ولأنها متعرفش حاجه في البيت قعدت تدور عليه كتير ف اتأخرت وكان الجرح بتاعها بيسوء ديب:-انتي متخلفة سنه عبال م تجيبي المطهر اسيل:-اسفه بس م كنت عارفه مكانه ديب ˝؛خلصي طهري الجرح اسيل طهرته وهو سابه وراح اوضته غير ونزل اسيل شافته بس م عملت ليه اي اهتمام قعدت تطهر الجرح بتاعها بس كانت بتتالم وديب بيستمتع وهو بيشوفها بتتالم ديب:-لعلمك اني ماشي رايح مشوار وهاجي متأخر يشك أجي الاقيكي نمتي فاهمه اسيل بخوف:-حاضر اسيل راحت اكلت وصلت عشان العصر كان اذن صلت الظهر والعصر عشان افتكرت ان هي م كانت صلت الظهر وروقت الشقه ونضفتها من الازاز ونامت صحت قبل العشاء صلت المغرب وقعدت تقراء شويه في المصحف ولقت العشاء اذنت صلت وخلصت وقامت فاتحه الشاشه علي قناة الكرتون وكانت بتسمع كراتين عشان تلهي نفسها نامت علي نفسها وهي نومها تقييل جدا بس كانت نايمه خايفه اصلا الساعه واحده بالليل ديب جيه وفتح الباب لقاها نايمه علي الكنبه ياتري اي اللي هيحصل ديب هيعمل ليها أي و ادهم هل هيرجع زي الأول ولاءه يارب يكون البارت عجبكم. ❝
❞ رواية بوحت بحبي لله البارت السابع قالت الكلمه دي من هنا وديب انقض عليها زي الأسد لما بينقض عبي فريسته نزل فيها ضرب وكان بيضرب بغباء وعشان يكسرها لمسها وهي كانت قاعده تستحلفه بالله انه يسيبها اسيل:-بالله عليك ي ديب سي بني انا اسفه والله استهلاك بالله ي ديب والله هموت هموت همو وقام اغمي عليها ديب لما لقاها فقدت الوعي وكانت سايحه في دمها بعد عنها وبعد كدا دخل الحمام استحمي ولبس وقام شايلها عشان يوديها المستشفي بس بقي أن هدومها متقطعة قام ملبسها ملحفه ولف ليها الخمار وركبها العربيه وراح علي المستشفي ديب في المستشفي:-اي دكتوره بسرعه واحده من الممرضات :- حضرتك الدكتور جاي ديب بعصبيه:- أظن أن كلاامييييي واااضح انا قولت دكتورة الممرضه:-انا اسفه ي بيه حاضر ونادت علي الدكتورة جات وكشفت عليها وطلعت لديب الدكتورة:- دي حضرتك متعرضه لعنف لازم أبلغ البوليس ديب بنبره حاده:- اياكي ثم اياكي حد يعرف خبر عن الموضوع دا فاهمه الدكتورة :-لاءه بس حضرتك دا من واجبي وحضرتك لازم تقف وتشهد دا اذا بقي لو حضرتك اللي عامل كدا ديب:-لو فكرتي بس مجرد تفكير إنك تقولي لحد ولو خيالك تبقي قولي علي نفسك يا رحمان يارحيم وعيالك دول هتلاقيهم ميتين ف احسن ليكي تتكتمي خاالص الدكتورة بخوف :-حاضر وقامت سيباه وماشيه ديب :-انتي مقولتليش هو فوق امته الدكتورة:- دي صدمه علي حسب والله بس هي ممكن تفوق الصبح ان شاء الله ديب:-ماشي وقعدوا للصبح كانت هي لسه م فاقت ديب دخل عشان يشوفها لقاها لسه مفقتش كان في كوبايه ميه جنبها مسكها وقعد يتأمل فيها شويه ديب ففي نفسه:- ملامحك برئيه اوييي وقعد يتأمل فيها وفي فاجاءه قام ماسك الكوبايه وقام كبها عليها اسيل قامت مفزوعه :لا إله الا الله ديب:- لا يقطه دا كله ولسه م فوقتي قلت افوقك اسيل:-كتر خيرك احنا فين ديب:-في المستشفي ي حلوه اسيل كانت مرعوبه منه وخايفه من قربه ليها لانه كان قريب منها جدااا ديب:-لسه ي حلوه لما نروح حسابك معايا في البيت ومضي خروج من المستشفي وروح بيها ديب\'-يلا جهازي ليا الاكل مش كفايه خلتيني مكلتش حاجه من امبارح اسيل بصوت واطي:-تأكل السم الهاري ان شاء الله ديب:-سمعتك ي حلوه ولو فكرتي تطولي لسانك دا تاني ياشاطره انتي عارفه انا هعمل اي اديكي جربتي اسيل خافت حاضر حاضر وقامت محضره ليه الاكل وجات عشان تأكل عشان كانت هتموت من كتر الجوع ديب:-انتي راحه فين ي حلوه اسيل:-هاكل ديب:-اااه لا ي حلوه لما تلاقيني باكل تفضلي واقفه مستنياني لحد م أخلص ولما أخلص تاكلي في المطبخ ماشي ي طعمه اسيل:-هو انا كنت الخدامه اللي جايبها ليك أبوك ديب قام ماسكها من شعرها :-شكلك ي قطه عاوزه تجربي تاني مصح اسيل والدموع في عنيها من الوجع لا والله انا اسفه اسفه ديب:-ايوا كدا انتي كدا شاطره كل اللي اقولك عليه يتسمع فاهمه وقال الكلمه الاخيره بزعيق اسيل بدموع:-فاهمه ديب:-ايوا كدا وأكل وخلص ديب:-يلا لمي الاكل واعمليلي كوباية قهوه اسيل:-حاضر حضرتك بتحبها ساده ولا مظبوطه ديب:-ولا دي ولا دي بحبها مسكره وبسرعه يلا اسيل عملتها وراحت تديهاله وهي بتدهاله هو بيمسكها منها قام بقصده مميل ايده وقعت نصها يعتبر علي اديها وكانت سخنه مولعه قامت راميه الكوبايه جات بقيتها علي رجل ديب ديب قام مصرخ فيها :-هاتي خلصي مطهر الجروح اسيل راحت ولأنها متعرفش حاجه في البيت قعدت تدور عليه كتير ف اتأخرت وكان الجرح بتاعها بيسوء ديب:-انتي متخلفة سنه عبال م تجيبي المطهر اسيل:-اسفه بس م كنت عارفه مكانه ديب \'؛خلصي طهري الجرح اسيل طهرته وهو سابه وراح اوضته غير ونزل اسيل شافته بس م عملت ليه اي اهتمام قعدت تطهر الجرح بتاعها بس كانت بتتالم وديب بيستمتع وهو بيشوفها بتتالم ديب:-لعلمك اني ماشي رايح مشوار وهاجي متأخر يشك أجي الاقيكي نمتي فاهمه اسيل بخوف:-حاضر اسيل راحت اكلت وصلت عشان العصر كان اذن صلت الظهر والعصر عشان افتكرت ان هي م كانت صلت الظهر وروقت الشقه ونضفتها من الازاز ونامت صحت قبل العشاء صلت المغرب وقعدت تقراء شويه في المصحف ولقت العشاء اذنت صلت وخلصت وقامت فاتحه الشاشه علي قناة الكرتون وكانت بتسمع كراتين عشان تلهي نفسها نامت علي نفسها وهي نومها تقييل جدا بس كانت نايمه خايفه اصلا الساعه واحده بالليل ديب جيه وفتح الباب لقاها نايمه علي الكنبه ياتري اي اللي هيحصل ديب هيعمل ليها أي و ادهم هل هيرجع زي الأول ولاءه يارب يكون البارت عجبكم. ❝ ⏤
❞ رواية بوحت بحبي لله البارت السابع قالت الكلمه دي من هنا وديب انقض عليها زي الأسد لما بينقض عبي فريسته نزل فيها ضرب وكان بيضرب بغباء وعشان يكسرها لمسها وهي كانت قاعده تستحلفه بالله انه يسيبها اسيل:-بالله عليك ي ديب سي بني انا اسفه والله استهلاك بالله ي ديب والله هموت هموت همو وقام اغمي عليها ديب لما لقاها فقدت الوعي وكانت سايحه في دمها بعد عنها وبعد كدا دخل الحمام استحمي ولبس وقام شايلها عشان يوديها المستشفي بس بقي أن هدومها متقطعة قام ملبسها ملحفه ولف ليها الخمار وركبها العربيه وراح علي المستشفي ديب في المستشفي:-اي دكتوره بسرعه واحده من الممرضات :- حضرتك الدكتور جاي ديب بعصبيه:- أظن أن كلاامييييي واااضح انا قولت دكتورة الممرضه:-انا اسفه ي بيه حاضر ونادت علي الدكتورة جات وكشفت عليها وطلعت لديب الدكتورة:- دي حضرتك متعرضه لعنف لازم أبلغ البوليس ديب بنبره حاده:- اياكي ثم اياكي حد يعرف خبر عن الموضوع دا فاهمه الدكتورة :-لاءه بس حضرتك دا من واجبي وحضرتك لازم تقف وتشهد دا اذا بقي لو حضرتك اللي عامل كدا ديب:-لو فكرتي بس مجرد تفكير إنك تقولي لحد ولو خيالك تبقي قولي علي نفسك يا رحمان يارحيم وعيالك دول هتلاقيهم ميتين ف احسن ليكي تتكتمي خاالص
الدكتورة بخوف :-حاضر وقامت سيباه وماشيه ديب :-انتي مقولتليش هو فوق امته الدكتورة:- دي صدمه علي حسب والله بس هي ممكن تفوق الصبح ان شاء الله ديب:-ماشي وقعدوا للصبح كانت هي لسه م فاقت ديب دخل عشان يشوفها لقاها لسه مفقتش كان في كوبايه ميه جنبها مسكها وقعد يتأمل فيها شويه ديب ففي نفسه:- ملامحك برئيه اوييي وقعد يتأمل فيها وفي فاجاءه قام ماسك الكوبايه وقام كبها عليها اسيل قامت مفزوعه :لا إله الا الله ديب:- لا يقطه دا كله ولسه م فوقتي قلت افوقك اسيل:-كتر خيرك احنا فين ديب:-في المستشفي ي حلوه اسيل كانت مرعوبه منه وخايفه من قربه ليها لانه كان قريب منها جدااا ديب:-لسه ي حلوه لما نروح حسابك معايا في البيت ومضي خروج من المستشفي وروح بيها ديب˝-يلا جهازي ليا الاكل مش كفايه خلتيني مكلتش حاجه من امبارح اسيل بصوت واطي:-تأكل السم الهاري ان شاء الله ديب:-سمعتك ي حلوه ولو فكرتي تطولي لسانك دا تاني ياشاطره انتي عارفه انا هعمل اي اديكي جربتي اسيل خافت حاضر حاضر وقامت محضره ليه الاكل وجات عشان تأكل عشان كانت هتموت من كتر الجوع ديب:-انتي راحه فين ي حلوه اسيل:-هاكل ديب:-اااه لا ي حلوه لما تلاقيني باكل تفضلي واقفه مستنياني لحد م أخلص ولما أخلص تاكلي في المطبخ ماشي ي طعمه اسيل:-هو انا كنت الخدامه اللي جايبها ليك أبوك ديب قام ماسكها من شعرها :-شكلك ي قطه عاوزه تجربي تاني مصح اسيل والدموع في عنيها من الوجع لا والله انا اسفه اسفه ديب:-ايوا كدا انتي كدا شاطره كل اللي اقولك عليه يتسمع فاهمه وقال الكلمه الاخيره بزعيق اسيل بدموع:-فاهمه ديب:-ايوا كدا وأكل وخلص ديب:-يلا لمي الاكل واعمليلي كوباية قهوه اسيل:-حاضر حضرتك بتحبها ساده ولا مظبوطه ديب:-ولا دي ولا دي بحبها مسكره وبسرعه يلا اسيل عملتها وراحت تديهاله وهي بتدهاله هو بيمسكها منها قام بقصده مميل ايده وقعت نصها يعتبر علي اديها وكانت سخنه مولعه قامت راميه الكوبايه جات بقيتها علي رجل ديب ديب قام مصرخ فيها :-هاتي خلصي مطهر الجروح اسيل راحت ولأنها متعرفش حاجه في البيت قعدت تدور عليه كتير ف اتأخرت وكان الجرح بتاعها بيسوء ديب:-انتي متخلفة سنه عبال م تجيبي المطهر اسيل:-اسفه بس م كنت عارفه مكانه ديب ˝؛خلصي طهري الجرح اسيل طهرته وهو سابه وراح اوضته غير ونزل اسيل شافته بس م عملت ليه اي اهتمام قعدت تطهر الجرح بتاعها بس كانت بتتالم وديب بيستمتع وهو بيشوفها بتتالم ديب:-لعلمك اني ماشي رايح مشوار وهاجي متأخر يشك أجي الاقيكي نمتي فاهمه اسيل بخوف:-حاضر اسيل راحت اكلت وصلت عشان العصر كان اذن صلت الظهر والعصر عشان افتكرت ان هي م كانت صلت الظهر وروقت الشقه ونضفتها من الازاز ونامت صحت قبل العشاء صلت المغرب وقعدت تقراء شويه في المصحف ولقت العشاء اذنت صلت وخلصت وقامت فاتحه الشاشه علي قناة الكرتون وكانت بتسمع كراتين عشان تلهي نفسها نامت علي نفسها وهي نومها تقييل جدا بس كانت نايمه خايفه اصلا الساعه واحده بالليل ديب جيه وفتح الباب لقاها نايمه علي الكنبه ياتري اي اللي هيحصل ديب هيعمل ليها أي و ادهم هل هيرجع زي الأول ولاءه يارب يكون البارت عجبكم. ❝
❞ رواية بوحت بحبي لله البارت التالت تعريف الاشخاص🫰 آدم :- صاحب ادهم من وهو صغير عنده33 سنه مهندس بترول ولكن برضو مشترك مع ادهم في الشركات بيحب ريم ومكتوب كتابهم ديب:- عنده35 سنه دكتور جامعه في كلية ترجمه وعنده شركات فهد :- عنده 33 سنه بس كان صاحب ادهم وأدم من الابتدائي وكانوا صحاب جامد بس بدؤا يبعدوا عنه عشان عرفوا ان هو ماشي في سكه غلط ومهما ينصاحوا برضوا مش بيسمع فبعدوا عنه وكمان كان بيحب زينب بس م اتقدم ليها لانه عارف ان هي م هتوافق و كمان عنده شركات ولاكن ادهم شركاته أعلي منه ف عشان كدا خطط انه يخطف ريم بس كان مجرد برشام هلوسه عشان تفكر أن فهد هو آدم ولكن الحمد لله م عمل فيها حاجه ريم:-عندها 22 سنه اخت ادهم وبتحب ادم جدااا زينب:-عندها 23 سنه متعلقة بريم +بتحب محمد جدااا من الثانويه محمد:ظابط مخابرات بيحب زينب من وهو عنده 23 سنه حاليا عنده 32 سنه هي كان عندها 14 سنه كان دائما بيدعي ربنا بيها 🍁🍁🍁🍁🍁🍁 محمود :-ديب جاي عشان كتب الكتاب هيكون النهارده اسيل:- لاءه طبعا قامت لقت كف علي وشها محمود بعصبيه وصوت عالي:- هو اي اللي لاءه غصب عنك هتوافقي وانا اديت كلمه للراجل اي هتصغريني ولا اي اسيل بحزن:-لإنعاش ولا كان اللي يصغرك حاضر يا بابا يلا انا طالعه فوق محمود:-تبقي ظبطي نفسك وبلاش الخمار اللي انتي لبساه دا تبقي ألبسي طرحه كدا اسيل:مش برتاح في الطرح وغير كدا الخمار فرض مش حته الطرحه الصغيره دى ربنا قال وليضربن بخمرهن علي جيوبهن ف معني الايه ان الصدر لازم يتغطي ف كدا الخمار فرض محمود:هيكون جوزك وبقولك اي اعملي اللي اتعمليه بس افتكري اني قولتلك البسي طرحه اسيل ماشي هدى كانت واقفه متحصرة علي بنتها الوحيده اسيل طلعت وقعدت تعيط بس قامت صلت وقرأت قران شوية ونامت ومحمود راح الشركه بتاعته وهدى كانت طالعه ورا اسيل بس محمود منبهها قالها انتي طالق لو روحتي ابنتك هي استغربت لأنها عارفه انه عارف ان الحلفان بالطلاق حرام . قال صلي الله عليه وسلم (من حلف بغير الله فقد اشرك) م ينفع تحلف ب اي حد غير ربنا راحت جهزت الاكل لانه قالها ان صحابه جايين والعيله الكريمه بتاعته وكان جايب طباخ وعمل زي سيشن دا كله ل كتب الكتاب وكان جايب فرقة مزمار بلدى اسيل صحت علي صوت المزمار والطبل البلدى بتبص من شباك اوضتها شافت كل حاجه دمعه قامت نازله من عينيها بس ذكرت نفسها بقول الله تعالي(لا يكلف الله نفسا الا وسعها) لعله خير أسيل قامت لابسه عبايه بيتي وخمار ونزلت اسيل:-معلش ممكن توقفوا المزمار دا واحد منهم:-لي اسيل :-لأن الرسول قال: ليكونن من أمتي اقوام يستحلون الحر والحرير والهم والمعازف. وقال صلى الله عليه وسلم: إني لم أنه عن البكاء ولكني نهيت عن صوتين أحمقين فاجرين، صوت عند نعمة: لهو ولعب ومزامير شيطان، وصوت عند مصيبة: لطم وجوه وشق جيوب ورنة شيطان. ف معلش انا مش عاوزه كتب كتابي يكون فيه حاجه حرام وقامت سيباهم وداخله واحد منهم:-بقولكم اي احنا كدا كدا اخدنا فلوسنا احنا نبطل ولما الأستاذ محمود ييجي نبقي نشغل ...:-فكره حلوه ووقفوا و معدش فيه صوت هدي قامت مشغله دف عشان تخلي الجو حلو شويه عشان محمود كان عازم أخواته وقرايبه ف هدى شغلت دف اسيل طلعت ولبست فستان ابيض كان سمبل وحلو وخمار ابيض وتاج و م حطت اي حاجه لأنها عارفه انه مختلط وكانت وهي بتلبس بتعيط وكانت قاعده تسبح وتستغفر لحد م جيه الميعاد وكتبوا الكتاب و الناس شغلها المزمار وكانت اسيل هتطق ديب:-بقيتي ليا ي قطه اسيل:- مش حضرتك كنتوا متفقين علي شهر ديب:م انا م هقدر استني ف كتبت الكتاب دلوقتي لأني عارف م راح تخليني اكلمك غير لما يكون مكتوب كتابنا والفرح كمان أسبوع اسيل بكسرة قلب ابتسمت امممم ماشي قام واخدها علي غفله وقام حاضنها ومدوخها اسيل م كانت طيقاه بس هتعمل اي بقي عدى اليوم واسيل كانت منهااره صلت وكانت بتصبر نفسها ان الخير فيما اختاره الله (وعيي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم) صلت ونامت 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 عند أدهم في المانيا ادهم:-احنا نازلين ي سكرتي ريم ابتسمت:-اخيراااا عشان آدم واحشني قوييي ادهم:-لاا احنا نعمل فيه مقلب انك مش طيقاه اوك ريم:حرام عليك ادهم :-خلاص م هننزل ريم:-ماشي ي أخويا ربنا يقدرك علي فعل الخييير ها الخير ادهم ضحك:-يارب ونزلوا مصر بس اول حاجه عملوها راحوا للقسم قدموا شكوه في فهد وبعد كدا راحوا لمحمد وزينب وريم قعدت مع زينب وقعدوا يحضنوا بعض ويعيطوا وشويه يضحكوا ومحمد كان قاعد مع ادهم وحكاله ادهم بصدمه😳:-بتهزر وبكدا البارت يكون خلص ويارب يكون نال اعجابكم واستنوا البارت الجاي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ❝ ⏤
❞ رواية بوحت بحبي لله
البارت التالت تعريف الاشخاص🫰 آدم :- صاحب ادهم من وهو صغير عنده33 سنه مهندس بترول ولكن برضو مشترك مع ادهم في الشركات بيحب ريم ومكتوب كتابهم ديب:- عنده35 سنه دكتور جامعه في كلية ترجمه وعنده شركات فهد :- عنده 33 سنه بس كان صاحب ادهم وأدم من الابتدائي وكانوا صحاب جامد بس بدؤا يبعدوا عنه عشان عرفوا ان هو ماشي في سكه غلط ومهما ينصاحوا برضوا مش بيسمع فبعدوا عنه وكمان كان بيحب زينب بس م اتقدم ليها لانه عارف ان هي م هتوافق و كمان عنده شركات ولاكن ادهم شركاته أعلي منه ف عشان كدا خطط انه يخطف ريم بس كان مجرد برشام هلوسه عشان تفكر أن فهد هو آدم ولكن الحمد لله م عمل فيها حاجه ريم:-عندها 22 سنه اخت ادهم وبتحب ادم جدااا زينب:-عندها 23 سنه متعلقة بريم +بتحب محمد جدااا من الثانويه محمد:ظابط مخابرات بيحب زينب من وهو عنده 23 سنه حاليا عنده 32 سنه هي كان عندها 14 سنه كان دائما بيدعي ربنا بيها 🍁🍁🍁🍁🍁🍁 محمود :-ديب جاي عشان كتب الكتاب هيكون النهارده اسيل:- لاءه طبعا قامت لقت كف علي وشها محمود بعصبيه وصوت عالي:- هو اي اللي لاءه غصب عنك هتوافقي وانا اديت كلمه للراجل اي هتصغريني ولا اي اسيل بحزن:-لإنعاش ولا كان اللي يصغرك حاضر يا بابا يلا انا طالعه فوق محمود:-تبقي ظبطي نفسك وبلاش الخمار اللي انتي لبساه دا تبقي ألبسي طرحه كدا اسيل:مش برتاح في الطرح وغير كدا الخمار فرض مش حته الطرحه الصغيره دى ربنا قال وليضربن بخمرهن علي جيوبهن ف معني الايه ان الصدر لازم يتغطي ف كدا الخمار فرض محمود:هيكون جوزك وبقولك اي اعملي اللي اتعمليه بس افتكري اني قولتلك البسي طرحه اسيل ماشي هدى كانت واقفه متحصرة علي بنتها الوحيده اسيل طلعت وقعدت تعيط بس قامت صلت وقرأت قران شوية ونامت ومحمود راح الشركه بتاعته وهدى كانت طالعه ورا اسيل بس محمود منبهها قالها انتي طالق لو روحتي ابنتك هي استغربت لأنها عارفه انه عارف ان الحلفان بالطلاق حرام . قال صلي الله عليه وسلم (من حلف بغير الله فقد اشرك) م ينفع تحلف ب اي حد غير ربنا راحت جهزت الاكل لانه قالها ان صحابه جايين والعيله الكريمه بتاعته وكان جايب طباخ وعمل زي سيشن دا كله ل كتب الكتاب وكان جايب فرقة مزمار بلدى اسيل صحت علي صوت المزمار والطبل البلدى بتبص من شباك اوضتها شافت كل حاجه دمعه قامت نازله من عينيها بس ذكرت نفسها بقول الله تعالي(لا يكلف الله نفسا الا وسعها) لعله خير أسيل قامت لابسه عبايه بيتي وخمار ونزلت اسيل:-معلش ممكن توقفوا المزمار دا واحد منهم:-لي اسيل :-لأن الرسول قال: ليكونن من أمتي اقوام يستحلون الحر والحرير والهم والمعازف.
وقال صلى الله عليه وسلم: إني لم أنه عن البكاء ولكني نهيت عن صوتين أحمقين فاجرين، صوت عند نعمة: لهو ولعب ومزامير شيطان، وصوت عند مصيبة: لطم وجوه وشق جيوب ورنة شيطان.
ف معلش انا مش عاوزه كتب كتابي يكون فيه حاجه حرام وقامت سيباهم وداخله واحد منهم:-بقولكم اي احنا كدا كدا اخدنا فلوسنا احنا نبطل ولما الأستاذ محمود ييجي نبقي نشغل ..:-فكره حلوه ووقفوا و معدش فيه صوت هدي قامت مشغله دف عشان تخلي الجو حلو شويه عشان محمود كان عازم أخواته وقرايبه ف هدى شغلت دف اسيل طلعت ولبست فستان ابيض كان سمبل وحلو وخمار ابيض وتاج و م حطت اي حاجه لأنها عارفه انه مختلط وكانت وهي بتلبس بتعيط وكانت قاعده تسبح وتستغفر لحد م جيه الميعاد وكتبوا الكتاب و الناس شغلها المزمار وكانت اسيل هتطق ديب:-بقيتي ليا ي قطه اسيل:- مش حضرتك كنتوا متفقين علي شهر ديب:م انا م هقدر استني ف كتبت الكتاب دلوقتي لأني عارف م راح تخليني اكلمك غير لما يكون مكتوب كتابنا والفرح كمان أسبوع اسيل بكسرة قلب ابتسمت امممم ماشي قام واخدها علي غفله وقام حاضنها ومدوخها اسيل م كانت طيقاه بس هتعمل اي بقي عدى اليوم واسيل كانت منهااره صلت وكانت بتصبر نفسها ان الخير فيما اختاره الله (وعيي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم) صلت ونامت 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 عند أدهم في المانيا ادهم:-احنا نازلين ي سكرتي ريم ابتسمت:-اخيراااا عشان آدم واحشني قوييي ادهم:-لاا احنا نعمل فيه مقلب انك مش طيقاه اوك ريم:حرام عليك ادهم :-خلاص م هننزل ريم:-ماشي ي أخويا ربنا يقدرك علي فعل الخييير ها الخير ادهم ضحك:-يارب ونزلوا مصر بس اول حاجه عملوها راحوا للقسم قدموا شكوه في فهد وبعد كدا راحوا لمحمد وزينب وريم قعدت مع زينب وقعدوا يحضنوا بعض ويعيطوا وشويه يضحكوا ومحمد كان قاعد مع ادهم وحكاله ادهم بصدمه😳:-بتهزر وبكدا البارت يكون خلص ويارب يكون نال اعجابكم واستنوا البارت الجاي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ❝