سحر متعدد كنت فى الجريدة وجالى تليفون لغبطنى شوية من... 💬 أقوال إلهام احمد عبد الحليم (نيروزونيارنيار) 📖 كتاب يومياتي

- 📖 من ❞ كتاب يومياتي ❝ إلهام احمد عبد الحليم (نيروزونيارنيار) 📖

█ سحر متعدد كنت فى الجريدة وجالى تليفون لغبطنى شوية من كتر ما فهمتيش منه حاجه فضلت ساكتة برتب افكارى علشان اعرف الخطوة الجاية إيه آه نسيت اعرفكم بنفسي أنا إيمان مختار صحفية بجريدة جالى مصدر المصادر اللى بنحصل الأخبار خلالهم لقيتوا بيقولى غريبة بتحصل بقالها ثلاث ايام المقابر أول البلد ومش كده وبس بيحصل حاجات بيوت أهل هما نفسهم مش فاهمنها إيمان ماشى كل ده تمام فين الخبر هستفادوا مقابر ولا المصدر طب ماتيجى وتشوفى بنفسك يااستاذة يمكن تفهمى قادر افهموا طيب اقفل أنت دلوقتي وأنا هشوف ولو قررت اجى هديك خبر تستننى يا استاذة انتظارك وقعت حيرة بين انى اروح وأنى اروحش بس ازى روحش الفضول هيموتنى وأخيرا أنى هروح قبل اكلم اخويا احمد بيعرف الخوارق وحوادث القبور وهيعرف يحمينى ويحصن نفسه كلمت واتفقت معاه أن إحنا هنروح دى بكرة بعد العصر على اد كنت فرحانه هروى فضولى خايفة بطبعى بحب المغامرات روحنا وأحمد المصدر قال عليها وكنت متفقة مع كتاب مجاناً PDF اونلاين 2024

إنضم الآن وتصفح بدون إعلانات
❞ سحر متعدد

كنت فى الجريدة وجالى تليفون لغبطنى شوية من كتر ما فهمتيش منه حاجه.فضلت شوية ساكتة برتب افكارى علشان اعرف الخطوة الجاية إيه.

آه نسيت اعرفكم بنفسي أنا إيمان مختار صحفية بجريدة................جالى تليفون من مصدر من المصادر اللى بنحصل على الأخبار من خلالهم لقيتوا بيقولى فى حاجه غريبة بتحصل بقالها ثلاث ايام فى المقابر اللى فى أول البلد ومش كده وبس بيحصل حاجات غريبة فى بيوت أهل البلد هما نفسهم مش فاهمنها.

إيمان.ماشى كل ده تمام فين الخبر إيه اللى هستفادوا من اللى بيحصل فى مقابر البلد ولا اللى بيحصل فى بيوت أهل البلد.

المصدر طب ماتيجى وتشوفى بنفسك يااستاذة يمكن تفهمى اللى أنا مش قادر افهموا.

إيمان طيب تمام اقفل أنت دلوقتي وأنا هشوف ولو قررت اجى هديك خبر علشان تستننى.

المصدر تمام يا استاذة في انتظارك.

إيمان وقعت فى حيرة ما بين انى اروح وأنى ما اروحش بس ازى ما روحش الفضول هيموتنى.

وأخيرا قررت أنى هروح بس قبل ما اروح قررت اكلم اخويا احمد بيعرف فى الخوارق وحوادث القبور وهيعرف يحمينى ويحصن نفسه .كلمت احمد واتفقت معاه أن إحنا هنروح البلد دى بكرة بعد العصر.

على اد ما كنت فرحانه أنى هروى فضولى على اد ما كنت خايفة بس أنا بطبعى بحب المغامرات.

روحنا أنا وأحمد البلد اللى المصدر قال عليها وكنت متفقة مع المصدر يقابلنا فى بداية البلد ووصلنا وقابلنا المصدر ورحب بينا بس مش عارفه ليه حاسته مرتباك ومشتت وماشى يتلفت حواليه.اخدنا المصدر بيته وقدم لنا واجب الضيافة كانت حدود الساعة الثامنة مساء وابتدينا نسمع صوت صرخات وضحكات بيدوى فى بيوت أهل البلد غير التكسير والتخبيط.اتفزعنا من الصوت وقمنا اتنطرنا من مكانا أنا والمصدر الغريب في الموضوع أن أحمد كان قاعد بيسمع الأصوات بتركيز وزى ما يكون فهم حاجه.بس ما علقش .

خلصنا اكل وبعد الشاى أحمد قال للمصدر تعالى ورينى المقابر.

المصدر خاف واترعب بس احمد طمنوا.فاقتنع المصدر أنه يروح مع أحمد كنت عايزة اروح معاهم واحمد كان معترض ولعد زن كتير رضى يخلينى اروح معاهم.

ايمان من أول ما خرجنا من بيت المصدر وبقينا بنشوف خيالات بتتحرك قدمنا وضربات قلبى بدأت تزيد وحاست أن قلبى هيخرج من مكانه وكل ما نقرب من المقابر اكتر ضربات قلبى تزيد واحس بخنقة غريبة وضيق تنفس.لحد لما وصلنا المقابر من بره بقينا نسمع صوت صريخ على انين مزيج من الاصوات اللى مش مفهومه مع خوف ورعب وقبضة قلب مع الظلام الدامس حاجه تجيب ساكته قلبية من شدة الرعب.احمد اصر أنى افضل بره وهو والمصدر هيدخلوا جوه وحاولت مع احمد كتير علشان يخلينى ادخول معاهم ولكنه اعتراض.

دخل احمد والمصدر بين المقابر علشان يعرفوا الصوت ده جاى منين.

واللى شافوا كان صدمه بكل المقاييس إيه ده ااااااااااااااااا

بعد شوية لقيتهم طالبوا الاسعاف والشرطة والدنيا اتقلبت وأنا مش فاهمه حاجه والفضول هيموتنى. دخلت الشرطة والاسعاف جوه المقابر ولقيت المصدر خرج يجرى ورجع معاه جردل مياه والشرطة شغلت كشافات عاليه فى المقابر واتحول الظلام الدامس لنهار من شدة إضاءة الكشافات وغابوا شوية جوه.وبعد كل الوقت ده لقيت الاسعاف خارجه وفى شئ متغطى على النقالة معرفتيش استوضح ده ايه.

لما خرج احمد كان خارج كأنه كان فى حرب.

أيمان: احمد هو كان فى إيه جوه ليه الشرطة والاسعاف ؟

أحمد هحكيلك بعد ما ارتاح.

إيمان للمصدر طب ما تحكى أنت.

المصدر يا استاذة سيبنا نرتاح وهنقولك كل حاجه يلا اتفضلوا هتباتوا عندى النهارده.

إيمان لا طبعاً ما ينفعاش.

أحمد أنا معاكى ياايمان وبصراحه تعبان ومش هقدر اسوق.

إيمان تمام يلا بينا.

المصدر اتفضلوا بلدنا نورت واتشرفت بيكم يا استاذ احمد .

احمد الشرف لينا والله.

ايمان فضلنا فى بيت المصدر الليلة دى ولكن كان بيقسم أن بيوت البلد هادية اليوم على غير العاده والفضل لأستاذ احمد.

وأنا هموت من الفضول واعرف كان فيه إيه.

وبعد مرور ساعتان من الراحه.لازقت لأحمد علشان يحكيلى إيه اللى حصل.

أحمد صلى على النبي.

إيمان عليه الصلاة والسلام.

أحمد.اسمعى ياستى كان فى حد مؤذى من القرية لجاء لساحر وخطفوا طفل مسكين وعملوا عليه خمس اشكال من السحر لخمس اشخاص من أهل البلد دى كانوا مكتفين الولد بشكل بشع وحطين عمل فى فمه وفاتحين جرح كبير فى بطنه وحاطين عمل وفى أيده عمل وفى رجله وربطين على عينه عمل وطعنينوا كذا طعنه علشان كل ما هو يتعذب اللى معمولوا العمل يتعذب وكانوا حفرين مقبر من المقابر ورمين فيها الولد ولأن فمه كان متخيط على العمل كان بيزوم ويان من الوجع والأصوات اللى كانت فى بيوت أهل البلد بسبب الاسحار دى وعلى بال ما وصلنا للولد وحاولنا ننقذه كان مات الله يرحمه ويغفر له ويسكنه فسيح جناته.

بس قدرنا نعرف مين هو الساحر والشرطة هتقبض عليه.

وده ياستى اللى حصل ابطلنا مفعول الأعمال فى مياه نظيفة مقروء عليها بس للأسف ما قدرنيش ننقذ الولد...

إيمان الله يرحمه ازى ناس يجلها قلب تعمل فى طفل كده حسبى الله ونعم الوكيل.

وَأَلْقِ مَا فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوا ۖ إِنَّمَا صَنَعُوا كَيْدُ سَاحِرٍ ۖ وَلَا يُفْلِحُ السَّاحِرُ حَيْثُ أَتَىٰ

وٌآتٌقُوٌا يَوٌمًآ تٌرجّعٌوٌنِ فُيَ إلَيَ آلَلَهّ

تمت...

#الهام_احمد_نيروزونيارنيار. ❝
5
0 تعليقاً 0 مشاركة