الجزء الاول من روايه(عفتي والديوث ) اتمنا تعجبكم تبدا... 💬 أقوال داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖 كتاب يومياتي

- 📖 من ❞ كتاب يومياتي ❝ داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖

█ الجزء الاول من روايه(عفتي والديوث ) اتمنا تعجبكم تبدا الاحداث فيلا راقيه رائعه الجمال حيث تمكث مريم أو ميمي متل ما يطلقون عليها فتاه فائقه ذات عيون بلون البحر وشعر اصفر طويل يصل الي ركبتيها وجسد ممشوق غايه صعدت داده روحيه حتي توقظها من نومها العميق فهذا هو حالها كل ليله تسهر للصبح وتنام منتصف اليوم روحيه :مريم قومي يا بنتي يلا مريم :وهي تتاؤه علي الفراش ايوه سيبني شوي روحيه:أشهب بيه منتظرك تحت بيقول عاوزك شغل مريم:قالوله تعبانه مش هتنزل انهارده :يابنتي والله انا عارفه ايه ده اللي ياخدك فيه بليل ويجيبك الصبح يشوف كده مايقول عليه جوزك مريم:اه جوزي للاسف وقالت بينها وبين نفسها رب امتي اخلص الجحيم بقا كنت فاكره الدنيا هتضحكلي اتاريها مصممه تضحك عليا قطع شرودها تقول أنا هقوله انك هتاخدي حمامك وتنزلي مريم :نفخت ماشي داده ~~~~~~~~~~ عن أشهب كان يتحدث تليفونه أشهب :الو باشا امرك المتصل:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ أشهب:ياباشا عيب عليك قولتلك هتبقا عندك المعاد المتصل :٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ أشهب :لا الحساب زاد انت هيبقا اي واحده كسر تفاصل حاجه كتاب مجاناً PDF اونلاين 2024

إنضم الآن وتصفح بدون إعلانات
❞ الجزء الاول

من روايه(عفتي والديوث )

اتمنا تعجبكم

تبدا الاحداث في فيلا راقيه رائعه الجمال حيث تمكث مريم أو ميمي متل ما يطلقون عليها

فتاه فائقه الجمال ذات عيون بلون البحر وشعر اصفر طويل يصل الي ركبتيها وجسد ممشوق غايه في الجمال

صعدت داده روحيه حتي توقظها من نومها العميق فهذا هو حالها كل ليله تسهر للصبح وتنام حتي منتصف اليوم

روحيه :مريم قومي يا بنتي يلا

مريم :وهي تتاؤه علي الفراش ايوه يا داده سيبني شوي

روحيه:أشهب بيه منتظرك تحت بيقول عاوزك في شغل

مريم:قالوله ميمي تعبانه مش هتنزل انهارده

روحيه :يابنتي والله انا مش عارفه شغل ايه ده اللي ياخدك فيه من بليل ويجيبك الصبح اللي يشوف كده مايقول عليه جوزك

مريم:اه جوزي للاسف وقالت بينها وبين نفسها يا رب امتي اخلص من الجحيم ده بقا كنت فاكره الدنيا هتضحكلي اتاريها مصممه تضحك عليا

قطع شرودها روحيه تقول أنا هقوله انك هتاخدي حمامك وتنزلي

مريم :نفخت وقالت ماشي يا داده

~~~~~~~~~~

عن أشهب كان يتحدث في تليفونه

أشهب :الو ايوه يا باشا تحت امرك

المتصل:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

أشهب:ياباشا عيب عليك انا قولتلك هتبقا عندك في المعاد

المتصل :٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

أشهب :لا الحساب زاد يا باشا

المتصل:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

أشهب:ياباشا انت هيبقا عندك ميمي مش اي واحده كسر عيب تفاصل في حاجه ذي كده وضحك ضحكه ساخره

المتصل:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

أشهب:ماشي يا باشا سلام

في هذه الأثناء

نزلت له روحيه وقبل أن تنطق بكلمه صرخ بيها

وقال :ايه ساعه بتصحي فيها هي فين الزفته دي ما نزلتش ليه

روحيه:هي بتاخد حمامها يا باشا

أشهب :اه حمامها لو كده ماشي علشان تروح علي نظافه وضحكه ضحكه عاليه ساخره

نزلت مريم وهي ترتدي إسدال صلاه

مريم:مالك فيك ايه عامل تضحك علي الصبح

أشهب:صبح ايه ده المسا اتمسا وبعدين ايه اللي انتي لابسه ده

مريم:ماله وحش خليني احس اني محترمه علي الاقل بيني وبين نفسي

أشهب :محترمه طيب ياست المحترمه البسي يلا عندك شغل

مريم :انا مش رايحه في حته تاني

أشهب:نعم يا حلوه بتقولي ايه

نظره له مريم نظره خوف وقلق وفي نفس الوقت اصتطنعت القوه

وقالت:زي ما قولتلك كده

أشهب:صفعها صفعه قويه اصطدم رأسها بحديد ديكور السلم وفقدت الوعي

جاءت علي صوتها روحيه التي كانت تستمع لحديثهم حتي تفهم ما هو شغلهم ده وليه مريم كل ما بتجي تعيط لحد ما تنام من التعب

أشهب:قومي يا بت انتي هتستعبطي علشان ما تروحيش

روحيه:ياحبيبتي يا بنتي ده دماغها اتفتحت ليه كده كده وظلت تبكي وتنادي عليها مريم يا مريم فوقي يا بنتي

احس أشهب أنها ممكن يحصلها حاجه ويخسر بحر الأموال التي تأتي بيه

فاتصل علي الدكتور حتي يأتي بسرعه وتلحق معادها مع هذا الرجل

~~~~~~~~~~~

في صباح اليوم التالي كانت تمشي رونال بسرعه حتي لا تتأخر علي مقابله العمل التي قرات عنها في الجريده فهي اخر طوق نجاه لها حتي تستطيع أن تعالج امها المريضه وتدفع ايجار شقتهم وتكاليف المعيشة

ظلت تجري حتي ركبت ميكروباص حتي تستطيع أن تصل بسرعه ولم يكن فيه ولا فتاه الا هي

كان فيه بعض الشباب يتغازلون في جمالها

الشاب:ايه الحلاوه دي

الاخر:ياابني هو في كده

الشاب :رد علينا يا قمر ما تتقلش كده

الاخر:الحلاوه دي كلها تركب ميكروباص ده ولا همر تلاقي بيكي

الشاب :طيب بص يا قمر احنا هننزل الاخر فيه كافيه هناك نقعد مع بعض شوي

فظلت تفرك في يديها وهي خائفه حتي أنها نزلت قبل المكان وظلت تجري حتي تلحق

في هذه الأثناء جاءت سياره مسرعه واصطدمت بها

نزل السائق وقال انا اسف جدا حضرتك حصلك حاجه

رونال:لا ابدا بس رجلي وجعني شوي

السائق:طيب تعالي اوصلك مكان ما تحبي

رونال:لا شكرا عن اذنك وخطوت خطوه فتاوت ااااااه

السائق:لا اسمحلي لازم اوصلك المستشفي ونطمن عليكي

رونال:لا انا اتاخرت علي الشغل

السائق:طيب قوللي شغلك فين وانا اروح أبلغه

رونال:لا ده مقابله مش هينفع فيها اعذار عن اذنك احنا اتكلمنا كتير اوووي وده عيب

فظلت تحمل علي نفسها إلي أن وصلت الشركه لتقدم الاوراق وعمل المقابله

ظلت منتظره في الاستراحه عن السكرتيره

وتنظر حولها فتايات واضح عليهم انهم معاهم ملابس فاخره وطريقه حديثهم توضح أنهم سوف يقبلون في الوظيفه من كلمه واحده

ظلت تنتظر وتنتظر حتي أنها كانت اخر واحده فتحملت علي نفسها وذهبت للسكرتاريه

رونال:لو سمحتي انا منتظره من الصبح ومفيش حد هنا غيري هدخل امتي

السكرتاريه:هبلغ المدير وهشوف

وطرق علي الباب حتي سمح له ودخلت الي غرفه المدير

السكرتاريه:حضرتك في اخر واحده بره بس واضح عليها انها ....

المدير :أنها ايه

السكرتاريه:أنها مش هينفع تشتغل هنا هدومها ومنظرها مش حلو

المدير :انا ما يهمني الشكل وانتي عارفه يلا دخلها

السكرتاريه:حاضر

وخرجت وقالت لها أن تدخل

فطرقت رونال الباب وسمحت صوت يقول لها ادخل فقالت بينها وبين نفسها الصوت مش غريب عليا

ودخلت ولكن كانت الصدمه



يتبع. ❝
مساهمة من:

داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)

منذ 8 شهور
3
0 تعليقاً 0 مشاركة