الجزء السادس (عفتي والديوث ) كنت في حاله صدمه وانا بشوف... 💬 أقوال داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖 كتاب يومياتي
- 📖 من ❞ كتاب يومياتي ❝ داليا ماجد خاطر (ملكه زماني) 📖
█ الجزء السادس (عفتي والديوث ) كنت حاله صدمه وانا بشوف قدامي واحده فوله واتقسمت نصفين مني وفي نفس المكان بتعمل بطاقه الموظف لما لاقا استمارات البطاقه انا الاول وهي وراء راح قائل:ياجماعه ما تلخبطوش الاستمارات تاني اهو اثنين اخوات وواحده الشرق الغرب كنا هنعمل لواحده والثانيه تستناها وراح نده علينا احنا الاثنين كنت شوفتها ذي قولتلك بس هي انصدمت اول شفتني الموظف:مين فيكم بقا الكبيره رونال كانت ليسه علي صدمتها وانا رديت وقولتله اكبر بخمس دقائق الموظف:وانتي يا انسه ووجهه كلامه لرونال وانتي مكسوفه تردي ولا احترام علشان رونال:انتبهت لكلامه ورديت حضرتك بتقول :ونعم التربيه وراجع الورق واستغرب جدااا وجد اسمنا مريم رونال هاشم العبودي وقال:معقول انتم ولاد العبودي رجل الأعمال المعروف مريم:ايوه ورونال مع كل كلمه تستغرب وتندهش اكتر قولتله قلنا نعمل ايه شكرته وقبل نمشي وقفنا الموظف: ممكن رقم والدكم أو والدتكم رونال:ليه خير :بصراحه عندي ابن عاوز اجوزه بنت ناس طيبين ومؤدبه شفت بنفسي تربيتكم ومش هلاقي احسن منكم أنسابهم مريم:طيب لينا ظروف خاصه هينفع نخلي تعرفها كتاب مجاناً PDF اونلاين 2025
❞ الجزء السادس (عفتي والديوث ) كنت في حاله صدمه وانا بشوف قدامي واحده فوله واتقسمت نصفين مني وفي نفس المكان بتعمل بطاقه الموظف لما لاقا استمارات البطاقه انا في الاول وهي وراء راح قائل:ياجماعه ما تلخبطوش الاستمارات تاني اهو اثنين اخوات وواحده في الشرق وواحده في الغرب كنا هنعمل لواحده والثانيه تستناها وراح نده علينا احنا الاثنين انا كنت شوفتها ذي ما قولتلك بس هي انصدمت اول ما شفتني الموظف:مين فيكم بقا الكبيره رونال كانت ليسه علي نفس صدمتها وانا رديت وقولتله انا اكبر بخمس دقائق الموظف:وانتي يا انسه ووجهه كلامه لرونال وانتي بقا مكسوفه تردي ولا احترام علشان هي الكبيره رونال:انتبهت لكلامه ورديت ذي ما حضرتك بتقول الموظف :ونعم التربيه وراجع الورق واستغرب جدااا لما وجد اسمنا مريم /رونال هاشم العبودي وقال:معقول انتم ولاد هاشم العبودي رجل الأعمال المعروف مريم:ايوه ورونال مع كل كلمه تستغرب وتندهش اكتر رديت قولتله قلنا نعمل ايه تاني و شكرته وقبل ما نمشي وقفنا الموظف: ممكن رقم والدكم أو والدتكم رونال:ليه خير الموظف :بصراحه انا عندي ابن وانا عاوز اجوزه بس بنت ناس طيبين ومؤدبه وانا شفت بنفسي تربيتكم ومش هلاقي احسن منكم أنسابهم مريم:طيب حضرتك احنا لينا ظروف خاصه ومش هينفع نخلي حضرتك تعرفها بس انا اتشرفنا بحضرتك وبمعرفتك وعموما حضرتك عرفت احنا ولاد مين تقدر تشرفنا في اي وقت تشرب فنجان شاي مع والدي بس كضيف فاضل مش نسايب سلام عليكم خرجنا احنا الاثنين ورونال مش قادره تنطق كلمه مريم:بصي من غير مقدمات انتي عرفتي كل حاجه تعالي نقعد في مكان ناكل حاجه وبعدين تعرفي كل حاجه رونال:هزت راسها بالموافقه وذهبت لتوقف تاكسي ولكن مريم اوقفتها انتي بتعملي ايه رونال :ايه هنروح مشي انا تعبانه مش قادره امشي انا اللي هدفع يا ستي ماتقلقيش مريم:ضحكه ورديت طيب تعالي وانا هخليكي ترتاحي وذهبت باتجاه سياره فخمه وأخرجت مديليت مفاتيحها وضغطت علي رز الفتح للسياره واشارت بيديها لرونال أن تركب رونال:فتحت فمها كالاطفال ونظرت لمريم فابتسمت مريم :اتفضلي دي عربيتي فركبت رونال وذهبوا للمطعم ولكن لم يكونوا يتوقعوا ما رأءوه ~~~~~~~~~~~ رسلان كان يفكر أنه الآن لا مجال له بالتقرب منها فهي متزوجه ولكنه وجد أمامه نرمين تنظر له وتبتسم نرمين :ماهو طالما انت رسلان السيوفي معلوماتك مليئه النت بس مفيش صور ليك ليه ابتسم رسلان لكونها مهتمه بيه قبل رؤيته :ورد عليها اصلي ما بحبش اتصور بطلع وحش في الصور وبعدين فين عنصر المفاجئه في الموضوع نرمين : انت وحش ازاي ده انت مز رسلان:احم احم نرمين :تذكرت انها تكلمت من دون تفكير فتاسفت وسرحت في أنها كيف تشعر معه بهذا الشعور كأنها تعرفيه من زمن طويل ولكن قاطع تفكيرها صوت رسلان الرجولي الجاذب رسلان:بتتاسفي ليه انتي قولتلي حاجه غلط ولا رجعتي في كلامك نرمين:لا ابدا بس معلش انا مندفعه مع الناس اللي بحبهم فخبطت علي رأسها وتاسفت تانيه انا همشي بقا احسن اخبط اكتر من كده وعندما لفت وجدت أمامها رونال خرجت من غرفه الاشعه رونال:ها بقا عاوزه كام نرمين:الاستاذ رسلان دفع خلاص رونال:وايه اللي خلاكي تاخدي نرمين :اتصفوا انتم مع بعض بقا رسلان:ممكن نمشي علشان دكتور محمد منتظر رونال:طيب والفلوس رسلان:بعدين ونظر الي نرمين وقال :انا اسف ما كنتش اعرف ان حضرتك متجوزه بس حصل خير وذهبوا ولكن نرمين أحست بشي غريب في قلبها كان روحها انتزعت منها ~~~~~~~~~~ في هذه الأثناء كان محمد يتكلم مع فتحيه فتحيه:انا اسفه تقيلنا عليك يا ابني محمد:لا ابدا يا حاجه طلبات سيف بيه أوامر فتحيه:الي قولي يا ابني هو بعتك ليه محمد:يا حجه سيف باشا قلبه طيب اووي ولما خبط بنتك وهي ما رديتش يوديها لدكتور قالي اجيلها بعد العياده وانا جيت فتحيه:ربنا يديله علي قد نيته محمد:انا أول مره يقولي روح لحد فتحيه :وتفتكر ليه قالك تجي محمد:مش عارف بس هو كان قلقان اووي وقلي اطمنه اول ما انزل من عندكم فتحيه:اللي فيه الخير يقدمه ربنا في هذا الوقت كانت رونال ورسلان وصلوا ودخلوا الي الغرفه محمد اول ما امسك الاشعه قال
❞ الجزء السادس (عفتي والديوث ) كنت في حاله صدمه وانا بشوف قدامي واحده فوله واتقسمت نصفين مني وفي نفس المكان بتعمل بطاقه الموظف لما لاقا استمارات البطاقه انا في الاول وهي وراء راح قائل:ياجماعه ما تلخبطوش الاستمارات تاني اهو اثنين اخوات وواحده في الشرق وواحده في الغرب كنا هنعمل لواحده والثانيه تستناها وراح نده علينا احنا الاثنين انا كنت شوفتها ذي ما قولتلك بس هي انصدمت اول ما شفتني الموظف:مين فيكم بقا الكبيره رونال كانت ليسه علي نفس صدمتها وانا رديت وقولتله انا اكبر بخمس دقائق الموظف:وانتي يا انسه ووجهه كلامه لرونال وانتي بقا مكسوفه تردي ولا احترام علشان هي الكبيره رونال:انتبهت لكلامه ورديت ذي ما حضرتك بتقول الموظف :ونعم التربيه وراجع الورق واستغرب جدااا لما وجد اسمنا مريم /رونال هاشم العبودي وقال:معقول انتم ولاد هاشم العبودي رجل الأعمال المعروف مريم:ايوه ورونال مع كل كلمه تستغرب وتندهش اكتر رديت قولتله قلنا نعمل ايه تاني و شكرته وقبل ما نمشي وقفنا الموظف: ممكن رقم والدكم أو والدتكم رونال:ليه خير الموظف :بصراحه انا عندي ابن وانا عاوز اجوزه بس بنت ناس طيبين ومؤدبه وانا شفت بنفسي تربيتكم ومش هلاقي احسن منكم أنسابهم مريم:طيب حضرتك احنا لينا ظروف خاصه ومش هينفع نخلي حضرتك تعرفها بس انا اتشرفنا بحضرتك وبمعرفتك وعموما حضرتك عرفت احنا ولاد مين تقدر تشرفنا في اي وقت تشرب فنجان شاي مع والدي بس كضيف فاضل مش نسايب سلام عليكم خرجنا احنا الاثنين ورونال مش قادره تنطق كلمه مريم:بصي من غير مقدمات انتي عرفتي كل حاجه تعالي نقعد في مكان ناكل حاجه وبعدين تعرفي كل حاجه رونال:هزت راسها بالموافقه وذهبت لتوقف تاكسي ولكن مريم اوقفتها انتي بتعملي ايه رونال :ايه هنروح مشي انا تعبانه مش قادره امشي انا اللي هدفع يا ستي ماتقلقيش مريم:ضحكه ورديت طيب تعالي وانا هخليكي ترتاحي وذهبت باتجاه سياره فخمه وأخرجت مديليت مفاتيحها وضغطت علي رز الفتح للسياره واشارت بيديها لرونال أن تركب رونال:فتحت فمها كالاطفال ونظرت لمريم فابتسمت مريم :اتفضلي دي عربيتي فركبت رونال وذهبوا للمطعم ولكن لم يكونوا يتوقعوا ما رأءوه ~~~~~~~~~~~ رسلان كان يفكر أنه الآن لا مجال له بالتقرب منها فهي متزوجه ولكنه وجد أمامه نرمين تنظر له وتبتسم نرمين :ماهو طالما انت رسلان السيوفي معلوماتك مليئه النت بس مفيش صور ليك ليه ابتسم رسلان لكونها مهتمه بيه قبل رؤيته :ورد عليها اصلي ما بحبش اتصور بطلع وحش في الصور وبعدين فين عنصر المفاجئه في الموضوع نرمين : انت وحش ازاي ده انت مز رسلان:احم احم نرمين :تذكرت انها تكلمت من دون تفكير فتاسفت وسرحت في أنها كيف تشعر معه بهذا الشعور كأنها تعرفيه من زمن طويل ولكن قاطع تفكيرها صوت رسلان الرجولي الجاذب رسلان:بتتاسفي ليه انتي قولتلي حاجه غلط ولا رجعتي في كلامك نرمين:لا ابدا بس معلش انا مندفعه مع الناس اللي بحبهم فخبطت علي رأسها وتاسفت تانيه انا همشي بقا احسن اخبط اكتر من كده وعندما لفت وجدت أمامها رونال خرجت من غرفه الاشعه رونال:ها بقا عاوزه كام نرمين:الاستاذ رسلان دفع خلاص رونال:وايه اللي خلاكي تاخدي نرمين :اتصفوا انتم مع بعض بقا رسلان:ممكن نمشي علشان دكتور محمد منتظر رونال:طيب والفلوس رسلان:بعدين ونظر الي نرمين وقال :انا اسف ما كنتش اعرف ان حضرتك متجوزه بس حصل خير وذهبوا ولكن نرمين أحست بشي غريب في قلبها كان روحها انتزعت منها ~~~~~~~~~~ في هذه الأثناء كان محمد يتكلم مع فتحيه فتحيه:انا اسفه تقيلنا عليك يا ابني محمد:لا ابدا يا حاجه طلبات سيف بيه أوامر فتحيه:الي قولي يا ابني هو بعتك ليه محمد:يا حجه سيف باشا قلبه طيب اووي ولما خبط بنتك وهي ما رديتش يوديها لدكتور قالي اجيلها بعد العياده وانا جيت فتحيه:ربنا يديله علي قد نيته محمد:انا أول مره يقولي روح لحد فتحيه :وتفتكر ليه قالك تجي محمد:مش عارف بس هو كان قلقان اووي وقلي اطمنه اول ما انزل من عندكم فتحيه:اللي فيه الخير يقدمه ربنا في هذا الوقت كانت رونال ورسلان وصلوا ودخلوا الي الغرفه محمد اول ما امسك الاشعه قال يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء السادس (عفتي والديوث ) كنت في حاله صدمه وانا بشوف قدامي واحده فوله واتقسمت نصفين مني وفي نفس المكان بتعمل بطاقه الموظف لما لاقا استمارات البطاقه انا في الاول وهي وراء راح قائل:ياجماعه ما تلخبطوش الاستمارات تاني اهو اثنين اخوات وواحده في الشرق وواحده في الغرب كنا هنعمل لواحده والثانيه تستناها وراح نده علينا احنا الاثنين انا كنت شوفتها ذي ما قولتلك بس هي انصدمت اول ما شفتني الموظف:مين فيكم بقا الكبيره رونال كانت ليسه علي نفس صدمتها وانا رديت وقولتله انا اكبر بخمس دقائق الموظف:وانتي يا انسه ووجهه كلامه لرونال وانتي بقا مكسوفه تردي ولا احترام علشان هي الكبيره رونال:انتبهت لكلامه ورديت ذي ما حضرتك بتقول الموظف :ونعم التربيه وراجع الورق واستغرب جدااا لما وجد اسمنا مريم /رونال هاشم العبودي وقال:معقول انتم ولاد هاشم العبودي رجل الأعمال المعروف مريم:ايوه ورونال مع كل كلمه تستغرب وتندهش اكتر رديت قولتله قلنا نعمل ايه تاني و شكرته وقبل ما نمشي وقفنا الموظف: ممكن رقم والدكم أو والدتكم رونال:ليه خير الموظف :بصراحه انا عندي ابن وانا عاوز اجوزه بس بنت ناس طيبين ومؤدبه وانا شفت بنفسي تربيتكم ومش هلاقي احسن منكم أنسابهم مريم:طيب حضرتك احنا لينا ظروف خاصه ومش هينفع نخلي حضرتك تعرفها بس انا اتشرفنا بحضرتك وبمعرفتك وعموما حضرتك عرفت احنا ولاد مين تقدر تشرفنا في اي وقت تشرب فنجان شاي مع والدي بس كضيف فاضل مش نسايب سلام عليكم خرجنا احنا الاثنين ورونال مش قادره تنطق كلمه مريم:بصي من غير مقدمات انتي عرفتي كل حاجه تعالي نقعد في مكان ناكل حاجه وبعدين تعرفي كل حاجه رونال:هزت راسها بالموافقه وذهبت لتوقف تاكسي ولكن مريم اوقفتها انتي بتعملي ايه رونال :ايه هنروح مشي انا تعبانه مش قادره امشي انا اللي هدفع يا ستي ماتقلقيش مريم:ضحكه ورديت طيب تعالي وانا هخليكي ترتاحي وذهبت باتجاه سياره فخمه وأخرجت مديليت مفاتيحها وضغطت علي رز الفتح للسياره واشارت بيديها لرونال أن تركب رونال:فتحت فمها كالاطفال ونظرت لمريم فابتسمت مريم :اتفضلي دي عربيتي فركبت رونال وذهبوا للمطعم ولكن لم يكونوا يتوقعوا ما رأءوه ~~~~~~~~~~~ رسلان كان يفكر أنه الآن لا مجال له بالتقرب منها فهي متزوجه ولكنه وجد أمامه نرمين تنظر له وتبتسم نرمين :ماهو طالما انت رسلان السيوفي معلوماتك مليئه النت بس مفيش صور ليك ليه ابتسم رسلان لكونها مهتمه بيه قبل رؤيته :ورد عليها اصلي ما بحبش اتصور بطلع وحش في الصور وبعدين فين عنصر المفاجئه في الموضوع نرمين : انت وحش ازاي ده انت مز رسلان:احم احم نرمين :تذكرت انها تكلمت من دون تفكير فتاسفت وسرحت في أنها كيف تشعر معه بهذا الشعور كأنها تعرفيه من زمن طويل ولكن قاطع تفكيرها صوت رسلان الرجولي الجاذب رسلان:بتتاسفي ليه انتي قولتلي حاجه غلط ولا رجعتي في كلامك نرمين:لا ابدا بس معلش انا مندفعه مع الناس اللي بحبهم فخبطت علي رأسها وتاسفت تانيه انا همشي بقا احسن اخبط اكتر من كده وعندما لفت وجدت أمامها رونال خرجت من غرفه الاشعه رونال:ها بقا عاوزه كام نرمين:الاستاذ رسلان دفع خلاص رونال:وايه اللي خلاكي تاخدي نرمين :اتصفوا انتم مع بعض بقا رسلان:ممكن نمشي علشان دكتور محمد منتظر رونال:طيب والفلوس رسلان:بعدين ونظر الي نرمين وقال :انا اسف ما كنتش اعرف ان حضرتك متجوزه بس حصل خير وذهبوا ولكن نرمين أحست بشي غريب في قلبها كان روحها انتزعت منها ~~~~~~~~~~ في هذه الأثناء كان محمد يتكلم مع فتحيه فتحيه:انا اسفه تقيلنا عليك يا ابني محمد:لا ابدا يا حاجه طلبات سيف بيه أوامر فتحيه:الي قولي يا ابني هو بعتك ليه محمد:يا حجه سيف باشا قلبه طيب اووي ولما خبط بنتك وهي ما رديتش يوديها لدكتور قالي اجيلها بعد العياده وانا جيت فتحيه:ربنا يديله علي قد نيته محمد:انا أول مره يقولي روح لحد فتحيه :وتفتكر ليه قالك تجي محمد:مش عارف بس هو كان قلقان اووي وقلي اطمنه اول ما انزل من عندكم فتحيه:اللي فيه الخير يقدمه ربنا في هذا الوقت كانت رونال ورسلان وصلوا ودخلوا الي الغرفه محمد اول ما امسك الاشعه قال
❞ كما عودناكم أعزائي القُراء في \"جريدة اتحاد_المواهب\" بشخصياتٍ أبدعت في مجالها، واليوم شخصيتنا إرتبط إسمها بالنجاح، والإنجازات؛ وسوف نقوم بالتعرف عليها. ونبدأ الحوار، ونتمنى لكم قراءة مُثمرة. 《الاسم》 :- داليا ماجد خاطر (ملكه زماني ) 《السن》 :- ٣١ 《المحافظة》 :- القاهره 《الموهبة》 :-الكتابه 《س/ متى، وكيف كانت بدايتك في مجال الكتابة؟ 》 منذ صغري وانا احب كتابه موضوعات التعبير وكنت اتفنن بها وعندما أصبحت شابه ونشرت اقتباسات أصبحت تعجب المتابعين واقتن وقتها أنني اقتن الكتابه الي حد ما 《س/ مَن هو الكاتب الذي تأثرت به و بكتاباته؟ 》عميد الادب العربي (طه حسين) 《س/ هل واجهتك صعوبات في هذا المجال وكيف تخطيتها ؟ 》لا أحد لا يوجه صعوبه في اي شي وانا واجهه صعوبات كثيره أكثرها النصب من من لا يقدروا المواهب وتخطيت كل شي بالصبر والثقه بنفسي 《س/ من أكبر داعم لك ؟ والدتي واختي 《س/ هل تتفق مع هذه المقولة« إن أردت أن تكون كاتبًا ملهمًا فكن قارئًا غائصًا» وهل يوجد علاقه بين القراءة والكتابة؟ 》اتفق جدااا اكيد يوجد علاقه كلما قرأت أكثر كلما تعلمت أكثر وصنعت الفرق 《س/ ما هي إنجازاتك في هذا المجال؟ 》. شاركت بكتب مجمعه كثيره (همس القلوب ومجرد عابرون واني اكتفيت وانا الحياه ) وصدر لي كتب منفصله (عفتي والديوث وشلوخه شريفه و الجحيم ) وتكرمت أكثر من مره بدروع وشهادات تقدير 《س/ من وجهة نظرك الكتابة موهبة أم مهارة يمكن تعلمها؟ 》 موهبه ولكن هناك من يكتسب المهاره ويكون افضل من من لديه الموهبه 《س/ هل تقبل الإنتقاد أم لا؟ 》 اقبله جدا لان الانتقاد طريق للتطوير والنجاح 《س/ ما الدافع الذي يشجعك على الكتابة وما الذي يلهم قلمك؟ 》. دافعي أن أكتب ما اشعر بيه وليسه مجرد مواضيع ادبيه من يلهمني والدتي وابني نرجو معرفة رأيك بجريدتنا؟ جريده محترمه وتدعم كثير من المواهب اسما علي مسمي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مؤسسين الجريدة #إسلام_محمد_السلطان #مـنـة_شـعبـان_طِـيـف مشرفة الجريدة #آية_خطاب #جريدة_اتحاد_المواهب. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ كما عودناكم أعزائي القُراء في ˝جريدة اتحاد_المواهب˝ بشخصياتٍ أبدعت في مجالها، واليوم شخصيتنا إرتبط إسمها بالنجاح، والإنجازات؛ وسوف نقوم بالتعرف عليها.
ونبدأ الحوار، ونتمنى لكم قراءة مُثمرة.
《الاسم》 :- داليا ماجد خاطر (ملكه زماني )
《السن》 :- ٣١
《المحافظة》 :- القاهره
《الموهبة》 :-الكتابه
《س/ متى، وكيف كانت بدايتك في مجال الكتابة؟ 》 منذ صغري وانا احب كتابه موضوعات التعبير وكنت اتفنن بها وعندما أصبحت شابه ونشرت اقتباسات أصبحت تعجب المتابعين واقتن وقتها أنني اقتن الكتابه الي حد ما
《س/ مَن هو الكاتب الذي تأثرت به و بكتاباته؟ 》عميد الادب العربي (طه حسين)
《س/ هل واجهتك صعوبات في هذا المجال وكيف تخطيتها ؟ 》لا أحد لا يوجه صعوبه في اي شي وانا واجهه صعوبات كثيره أكثرها النصب من من لا يقدروا المواهب وتخطيت كل شي بالصبر والثقه بنفسي
《س/ من أكبر داعم لك ؟ والدتي واختي
《س/ هل تتفق مع هذه المقولة« إن أردت أن تكون كاتبًا ملهمًا فكن قارئًا غائصًا» وهل يوجد علاقه بين القراءة والكتابة؟ 》اتفق جدااا اكيد يوجد علاقه كلما قرأت أكثر كلما تعلمت أكثر وصنعت الفرق
《س/ ما هي إنجازاتك في هذا المجال؟ 》. شاركت بكتب مجمعه كثيره (همس القلوب ومجرد عابرون واني اكتفيت وانا الحياه ) وصدر لي كتب منفصله (عفتي والديوث وشلوخه شريفه و الجحيم ) وتكرمت أكثر من مره بدروع وشهادات تقدير
《س/ من وجهة نظرك الكتابة موهبة أم مهارة يمكن تعلمها؟ 》 موهبه ولكن هناك من يكتسب المهاره ويكون افضل من من لديه الموهبه
《س/ هل تقبل الإنتقاد أم لا؟ 》 اقبله جدا لان الانتقاد طريق للتطوير والنجاح
《س/ ما الدافع الذي يشجعك على الكتابة وما الذي يلهم قلمك؟ 》. دافعي أن أكتب ما اشعر بيه وليسه مجرد مواضيع ادبيه من يلهمني والدتي وابني
نرجو معرفة رأيك بجريدتنا؟ جريده محترمه وتدعم كثير من المواهب اسما علي مسمي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مؤسسين الجريدة #إسلام_محمد_السلطان #مـنـة_شـعبـان_طِـيـف