📘 ❞ لأ بطعم الفلامنكو ❝ كتاب ــ محمد طه اصدار 2019

علم النفس وتطوير الذات - 📖 كتاب ❞ لأ بطعم الفلامنكو ❝ ــ محمد طه 📖

█ _ محمد طه 2019 حصريا كتاب ❞ لأ بطعم الفلامنكو ❝ عن دار الرواق للنشر والتوزيع 2024 الفلامنكو: التغيير هو أكبر تحدى ممكن يواجهك فى حياتك والتغيير الحقيقي بيكون معاه صعوبتين الصعوبة الأولى إنك هاتكون عامل زى الطفل المولود جديد بتخرج للحياة ومعاك كل المخاوف ما معاك الفرص بتتعرف نفسك وعلى اللى الناس وكأنك بتشوفهم لأول مرة بتختار اختيارات جديدة تمشى سكك مختلفة حتى لو كانت مُوحشة أو مهجورة الصعوبة التانية هى إن ليه تمن والتمن ده يكون غالى جداً اكتاب خطواته وعن تمنه احتياجاتك ومخاوفك وحقوقك النفسية قراراتك أخدتها زمان وقراراتك هاتخدها دلوقتي علم النفس وتطوير الذات مجاناً PDF اونلاين لدراسة العلمية لسلوك الكائنات الحية وخصوصا الإنسان وذلك بهدف التوصل إلى فهم هذا السلوك وتفسيره والتنبؤ به والتحكم فيه للوصول النجاح والنفس القوية والمثابرة نحتاج امتلاك معلومات كافية حول قوة والقدرة الإبداع لذلك قمنا مكتبة الكتب بتجميع أفضل اللتي تتعلق بتطوير البشرية وتلقين النفسمن خلال معرفة اسرار وطرق التفكير السليم

إنضم الآن وتصفح بدون إعلانات
لأ بطعم الفلامنكو
كتاب

لأ بطعم الفلامنكو

ــ محمد طه

صدر 2019م عن دار الرواق للنشر والتوزيع
لأ بطعم الفلامنكو
كتاب

لأ بطعم الفلامنكو

ــ محمد طه

صدر 2019م عن دار الرواق للنشر والتوزيع
من الاعلى مبيعاً مميّز
عن كتاب لأ بطعم الفلامنكو:
التغيير هو أكبر تحدى ممكن يواجهك فى حياتك..
والتغيير الحقيقي، بيكون معاه صعوبتين..

الصعوبة الأولى.. إنك هاتكون عامل زى الطفل المولود جديد.. بتخرج للحياة ومعاك كل المخاوف زى ما معاك كل الفرص.. بتتعرف على نفسك وعلى اللى الناس وكأنك بتشوفهم لأول مرة.. بتختار اختيارات جديدة.. و تمشى فى سكك مختلفة.. حتى لو كانت مُوحشة.. أو مهجورة..الصعوبة التانية.. هى إن التغيير ليه تمن.. والتمن ده ممكن يكون غالى جداً..اكتاب ده عن التغيير.. عن خطواته.. وعن تمنه..عن احتياجاتك.. ومخاوفك.. وحقوقك النفسية..عن قراراتك اللى أخدتها زمان.. وقراراتك اللى هاتخدها دلوقتي..
الترتيب:

#209

9 مشاهدة هذا اليوم

#279

280 مشاهدة هذا الشهر

#2K

60K إجمالي المشاهدات
عدد الصفحات: 316.

التغيير يشبه المشي على الصراط.. أن تجتاز الجحيم، لتصل إلى جنة نفسك العامرة.

وعلى هذا الصراط، وفي هذه الرحلة.. هتعدي بمحطات مهمة وفارقة جداًّ.

محطة إنك تخرج عن النص القديم الموروث المتهالك.. اللي كتبه حد غيرك، وأصبح مش مناسب ليك.. وده اللي عملناه في كتاب (الخروج عن النص).

ومحطة إنك تكتشف كل العلاقات الخطرة اللي في حياتك، وتعالجها أو تنهيها فورًا.. وده اللي شفناه في كتاب (علاقات خطرة).

وتلات محطات كمان، هيقدمهم لك الكتاب ده.

الكتاب ده في الحقيقة، عبارة عن تلات كتب مدمجة في بعضها.. محتواها العلمي دسم ومكثف للغاية.. رغم إنها مكتوبة بلغة سهلة، ومفردات بسيطة.. كأني فعلا قاعد باتكلم معاك..

مش بس كده، الكتاب ده فيه أمثلة من حياتك، ونماذج من علاقاتك، وتمرينات نفسية مهمة، تقدر تعرف بيها احتياجاتك، وتكتشف عن طريقها مخاوفك، وتصدق بيها حقوقك، وتاخد من خلالها قراراتك الجديدة.

انتظرت سنتين كاملتين قبل ما انشر هذا الكتاب، علشان الحفر في النفس البشرية ليه احترام، والتوغل في أعماقها ليه قدسية، ومن حق القراء هدنة نفسية مناسبة لالتقاط الأنفاس، واستعادة التوازن، بعد جرعة (الخروج عن النص)، و(علاقات خطرة) الثقيلة، اللي كانت محتاجة وقت علشان تتبلع وتتهضم وتفيد، وتتحول إلى تصرفات وسلوك يومي عند كل من تناولها.

نصيحتي إنك تقرا الكتاب ده على مهل، وبجرعات مناسبة، دون تعجل، أو حماس زائد..

وبعد ما تقراه..
أقف على الأرض بكل هدوء..
وارفع رجلك من عليها بكل ثقة..
ونزّلها بكل ما تملك من قوة..
في ضربات إيقاعية متتابعة..
واسمع من جواك..
الصوت المبهر..
لأول (لأ)..
بطعم الفلامنكو..


المتجر 21 أماكن الشراء
محمد طه ✍️ المؤلف
🎙️ المراجعات الصوتية و الآداء الصوتي
مناقشات ومراجعات
دار الرواق للنشر والتوزيع 🏛 الناشر
QR Code