📘 ❞ مقصوفة الرقبة ❝ كتاب ــ غادة عبد العال اصدار 2017

جديد الكتب والروايات - 📖 ❞ كتاب مقصوفة الرقبة ❝ ــ غادة عبد العال 📖

█ _ غادة عبد العال 2017 حصريا كتاب مقصوفة الرقبة عن دار دون للنشر والتوزيع 2024 الرقبة: – العال لكل بنت حست إنها يوم وحيدة مواجهة كل التانيين ولكل ست جه عليها فيه أرجل حد تعرفه لكل واحدة لسه مش قادرة تحدد هي عايزة ايه أو إزاي تقدر توصل للي عايزاه تاخده من نني عين أطخن طخين البلد! عارفه تجاوب سؤال هو إمتى يبقى حقها تبقى تنحة زي ما أخوها تنح كده؟ وإزاي ممكن تخلي أي راجل لما تحكيله مشاكلها يقولهاش “معلش” يتهمها إن السبب لكل بتستغرب معاملة الجميع ليها مكان اعتبارها مدام نادية الجندي اللي لو سابوها تتصرف براحتها فيلم هترقص بار تصاحب جاسوس إسرائيلي هتتخطف تتعذب تصرخ بالصوت الحياني لحد يلاقوا يلمها؟ وللمجتمع والناس والظروف وكل الكلام بنذوق بيه انكساراتنا… كتاب تعتبره عقلاني عاطفي ينفع ساخر لكن بيضحكك نفسك واقعي جاب الحياة آخرها عشان دليلِك لاحتراف الألعاب الممكنة أول المشي ع الحبل اللعب مع الأسد جوه سيرك المجتمع تقريه تهديه بتحبيه يفهمك تديه محتاج خبطة بالكتاب ده دماغه يفوقه ! جديد الكتب والروايات مجاناً PDF اونلاين هذا القسم يقدم فى جميع المجالات العربية والاجنبية التي تصدر حاليا بالأسواق :(دين أدب شعر فلسفة رواية سيرة ذاتية تطوير الشخصية الكُتب الخياليّة كتب الطب العلمية وجميع الآخري )

إنضم الآن وتصفح بدون إعلانات
مقصوفة الرقبة
كتاب

مقصوفة الرقبة

ــ غادة عبد العال

صدر 2017م عن دار دون للنشر والتوزيع
مقصوفة الرقبة
كتاب

مقصوفة الرقبة

ــ غادة عبد العال

صدر 2017م عن دار دون للنشر والتوزيع
عن كتاب مقصوفة الرقبة:
كتاب مقصوفة الرقبة – غادة عبد العال

لكل بنت حست إنها في يوم وحيدة في مواجهة كل التانيين، ولكل ست جه عليها يوم حست فيه إنها أرجل حد تعرفه، لكل واحدة لسه مش قادرة تحدد هي عايزة ايه أو إزاي تقدر توصل للي هي عايزاه و تاخده من نني عين أطخن طخين في البلد! ولكل واحدة مش عارفه تجاوب على سؤال هو إمتى يبقى من حقها تبقى تنحة زي ما أخوها تنح كده؟ ، وإزاي ممكن تخلي أي راجل لما تحكيله عن مشاكلها ما يقولهاش “معلش” أو يتهمها إن هي السبب .
لكل واحدة بتستغرب من معاملة الجميع ليها في كل مكان على اعتبارها مدام نادية الجندي اللي لو سابوها تتصرف براحتها في أي فيلم هترقص في بار و تصاحب جاسوس إسرائيلي و هتتخطف و تتعذب و تصرخ بالصوت الحياني لحد ما يلاقوا حد يلمها؟
وللمجتمع والناس والظروف وكل الكلام اللي بنذوق بيه انكساراتنا…

كتاب ممكن تعتبره عقلاني أو عاطفي، ينفع يبقى ساخر لكن بيضحكك على نفسك، كتاب واقعي جاب الحياة من آخرها عشان يبقى دليلِك لاحتراف كل الألعاب الممكنة من أول المشي ع الحبل لحد اللعب مع الأسد جوه سيرك المجتمع، ممكن تقريه، أو تهديه لحد بتحبيه و نفسك يفهمك أو تديه لحد محتاج خبطة بالكتاب ده على دماغه عشان يفوقه !

الترتيب:

#349

0 مشاهدة هذا اليوم

#46K

0 مشاهدة هذا الشهر

#26K

9K إجمالي المشاهدات
عدد الصفحات: 179.
المتجر أماكن الشراء
غادة عبد العال ✍️ المؤلف
مناقشات ومراجعات
دار دون للنشر والتوزيع 🏛 الناشر
QR Code
أماكن الشراء: عفواً ، لا يوجد روابط مُسجّلة حاليا لشراء الكتاب من المتاجر الإلكترونية