❞ البارت السادس عشر
نوح وبرق برعب:عشق
نوح: عشق اتماسكي
برق: عارفه لو غمضتي عينك لو غمضتي عينك مش هجيب لك ايس كريم تاني
ضحكت عشق بتعب:ده ايه العقاب القاسي ده
اخذ نوح وبرق عشق للمعسكر بسرعه حتي يسعفها الطبيب في المعسكر
برق:ها يا دكتور اخبارها ايه
الطبيب:الجرح عميق وللأسف فقدت دم كتير انا عملت اللي عليا ودلوقتي علينا انتظار أنها تصحي
نوح:تمام يا دكتور روح شوف باقي المصابين
برق:انا بقول اني اخدها وارجع البيت
نوح: مينفعش عشق جرحها لسه مفتوح والطريق مش سهل علشان تمشوا خليكوا هنا يومين لحد ما تتحسن و اه روح كلم القائد و انا هقعد معاها
برق:تمام
خرج برق وأمسك نوح يد عشق وقلها بهدوء
نوح:اصحي بقي يا شيطانتى الصغيره عاوز اشوف عيونك من تانى
مضي يومان ولم تستيقظ عشق بعد ومع إصرار برق الشديد للذهاب للمنزل وافق نوح لكن بشرط أن يذهب الطبيب معه
في المنزل
اتين بخوف:عشق بنتي عشق
برق: ماما عديني احطها في اوضتها الاول بس
في اوضه عشق
اتين :ايه اللي حصل يابني
برق:حمت نوح من الهجوم واخدته هي
سراج بحزن:ليه كده يا بنتي ليه تروحي للخطر برجلك
برق:متزعلش منها يا بابا لولا اللي عشق عملته محدش فينا كان زمانه عايش و كان زمان الإمبراطورية محتله عشق انقذتنا و انقذت الإمبراطورية
ثاني يوم
كان يجلس نوح و برق في غرفه عشق
نوح:مفيش تحسن
برق:لا الدكتور مشي قبل ما تيجي و قال إن الجرح بيلم لكن امتي تفوق هو ميعرفش زمانك جعان هروح اخلي ورد تحضر الاكل
نوح:ماشي
ذهب برق و نظر نوح لعشق متأمل وجهها بحب واشتياق شديد
نوح:عشقي فوقي بقي كفايه غيبه غيابك طول و قلبي عطشان عاوز يسمع صوتك و يرتوي من عيونك
عشق بتعب:و ياتري قلبك قالك ايه كمان
نوح بفرح:عشق عشق ثم أضاف بصوت عالي عشق فاقت يا برق
اسرع الجميع علي غرفه عشق بعد سماع صوت نوح
اتين وهي تحتضنها بدموع: بنتي انتي كويسه دلوقتي حاسه بأيه
عشق بأبتسامه:انا بخير يا امي متقلقيش
سراج:انا كنت عارف انك متهورة بس انتي طلعتي مش متهوره لا ده انتي طلعتي مجنونه و دماغك هربانه منك
عشق:حبيبي و الله مرسي
برق و هو يحتضنها:وحشتيني يا قلب اخوكي
عشق:و انت كمان يا حبيبي ثم اوجهت كلامها لنوح واقف بعيد ليه يا نوح كده
نوح بحزن:انا اسف يا عشق مقدرتش احميكي و عرضتك للخطر
عشق:متقولش كده يا راجل ده احنا اهل
برق:بقي دي منظر دوقه دي
عشق و هي بديق عينيها:و مالي بقي ياسي برق انت
نوح لضحك: شيطانه صغيره
برق: تصدك طب و الله اللقب لايق
عشق:لما افوق ليكم انتم الاتنين هوريكم مين الشيطان الحقيقي
نوح: لا اذا كان كده استأذن انا
سراج: استني اقعد اتغدا معانا
نوح: مرة تانيه ان شاء الله بس دلوقتي لازم امشي ضروري
سراج: ماشي بس اعمل حسابك تتغدا معانا في يوم وصله يا برق
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت السادس عشر
نوح وبرق برعب:عشق
نوح: عشق اتماسكي
برق: عارفه لو غمضتي عينك لو غمضتي عينك مش هجيب لك ايس كريم تاني
ضحكت عشق بتعب:ده ايه العقاب القاسي ده
اخذ نوح وبرق عشق للمعسكر بسرعه حتي يسعفها الطبيب في المعسكر
برق:ها يا دكتور اخبارها ايه
الطبيب:الجرح عميق وللأسف فقدت دم كتير انا عملت اللي عليا ودلوقتي علينا انتظار أنها تصحي
نوح:تمام يا دكتور روح شوف باقي المصابين
برق:انا بقول اني اخدها وارجع البيت
نوح: مينفعش عشق جرحها لسه مفتوح والطريق مش سهل علشان تمشوا خليكوا هنا يومين لحد ما تتحسن و اه روح كلم القائد و انا هقعد معاها
برق:تمام
خرج برق وأمسك نوح يد عشق وقلها بهدوء
نوح:اصحي بقي يا شيطانتى الصغيره عاوز اشوف عيونك من تانى
مضي يومان ولم تستيقظ عشق بعد ومع إصرار برق الشديد للذهاب للمنزل وافق نوح لكن بشرط أن يذهب الطبيب معه
في المنزل
اتين بخوف:عشق بنتي عشق
برق: ماما عديني احطها في اوضتها الاول بس
في اوضه عشق
اتين :ايه اللي حصل يابني
برق:حمت نوح من الهجوم واخدته هي
سراج بحزن:ليه كده يا بنتي ليه تروحي للخطر برجلك
برق:متزعلش منها يا بابا لولا اللي عشق عملته محدش فينا كان زمانه عايش و كان زمان الإمبراطورية محتله عشق انقذتنا و انقذت الإمبراطورية
ثاني يوم
كان يجلس نوح و برق في غرفه عشق
نوح:مفيش تحسن
برق:لا الدكتور مشي قبل ما تيجي و قال إن الجرح بيلم لكن امتي تفوق هو ميعرفش زمانك جعان هروح اخلي ورد تحضر الاكل
نوح:ماشي
ذهب برق و نظر نوح لعشق متأمل وجهها بحب واشتياق شديد
نوح:عشقي فوقي بقي كفايه غيبه غيابك طول و قلبي عطشان عاوز يسمع صوتك و يرتوي من عيونك
عشق بتعب:و ياتري قلبك قالك ايه كمان
نوح بفرح:عشق عشق ثم أضاف بصوت عالي عشق فاقت يا برق
اسرع الجميع علي غرفه عشق بعد سماع صوت نوح
اتين وهي تحتضنها بدموع: بنتي انتي كويسه دلوقتي حاسه بأيه
عشق بأبتسامه:انا بخير يا امي متقلقيش
سراج:انا كنت عارف انك متهورة بس انتي طلعتي مش متهوره لا ده انتي طلعتي مجنونه و دماغك هربانه منك
عشق:حبيبي و الله مرسي
برق و هو يحتضنها:وحشتيني يا قلب اخوكي
عشق:و انت كمان يا حبيبي ثم اوجهت كلامها لنوح واقف بعيد ليه يا نوح كده
نوح بحزن:انا اسف يا عشق مقدرتش احميكي و عرضتك للخطر
عشق:متقولش كده يا راجل ده احنا اهل
برق:بقي دي منظر دوقه دي
عشق و هي بديق عينيها:و مالي بقي ياسي برق انت
نوح لضحك: شيطانه صغيره
برق: تصدك طب و الله اللقب لايق
عشق:لما افوق ليكم انتم الاتنين هوريكم مين الشيطان الحقيقي
نوح: لا اذا كان كده استأذن انا
سراج: استني اقعد اتغدا معانا
نوح: مرة تانيه ان شاء الله بس دلوقتي لازم امشي ضروري
سراج: ماشي بس اعمل حسابك تتغدا معانا في يوم وصله يا برق
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ السيرة الذاتية
الاسم: د. مروة علي زهران
اللقب: صاحبة مبادرة تيسير العمرة لضيوف الرحمن
الملف الشخصي:
د. مروة علي زهران هي إحدى الشخصيات البارزة التي كرّست جهودها لخدمة ضيوف الرحمن، من خلال توفير تجربة عمرة وحج استثنائية ومريحة. اشتهرت بمبادرتها المتميزة في تيسير العمرة، حيث تعمل على تسهيل أداء المناسك بأسلوب منظم يراعي أعلى معايير الجودة والراحة.
الخبرات المهنية:
مؤسِّسة مبادرة \"تيسير العمرة لضيوف الرحمن\"، التي تهدف إلى توفير تجربة عمرانية سلسة وميسّرة.
إدارة وتنظيم برامج العمرة والحج بشكل احترافي ودقيق، يضمن راحة المعتمرين وسلامتهم.
قيادة فريق عمل إداري وإرشادي متخصص، يمتاز بالكفاءة والتفاني في خدمة المعتمرين.
الإشراف على إعداد جداول رحلات مفصلة ومنظمة تشمل جميع التفاصيل المتعلقة بالإقامة والنقل والإرشاد الديني.
إنجازات بارزة:
تنظيم مئات الرحلات العمرانية التي ساهمت في تسهيل أداء المناسك لآلاف المعتمرين.
تطوير أساليب إرشادية مبتكرة تضمن فهم المعتمرين لجميع الخطوات المتعلقة بمناسك العمرة.
توفير خدمات متكاملة تشمل الدعم اللوجستي، التوجيه الديني، والراحة النفسية.
المهارات:
التخطيط الاستراتيجي والتنظيم الفعّال للرحلات.
القيادة وإدارة الفرق متعددة التخصصات.
تقديم خدمات استثنائية تراعي التنوع الثقافي للمعتمرين.
التواصل الفعّال والإرشاد الديني بأسلوب بسيط وشامل.
الرؤية:
تؤمن د. مروة علي زهران بأن خدمة ضيوف الرحمن شرف عظيم ومسؤولية كبيرة، وتسعى من خلال مبادرتها إلى تسهيل رحلة الإيمان، لتكون تجربة العمرة والحج ذكرى خالدة في حياة المعتمرين.
القيم:
الالتزام بتوفير الراحة للمعتمرين.
تحقيق التميز في تقديم الخدمات.
تعزيز الجانب الروحي والمناسك الدينية بطرق منظمة.
التواصل:
01012657417. ❝ ⏤حساب محذوف
❞ السيرة الذاتية
الاسم: د. مروة علي زهران
اللقب: صاحبة مبادرة تيسير العمرة لضيوف الرحمن
الملف الشخصي:
د. مروة علي زهران هي إحدى الشخصيات البارزة التي كرّست جهودها لخدمة ضيوف الرحمن، من خلال توفير تجربة عمرة وحج استثنائية ومريحة. اشتهرت بمبادرتها المتميزة في تيسير العمرة، حيث تعمل على تسهيل أداء المناسك بأسلوب منظم يراعي أعلى معايير الجودة والراحة.
الخبرات المهنية:
مؤسِّسة مبادرة ˝تيسير العمرة لضيوف الرحمن˝، التي تهدف إلى توفير تجربة عمرانية سلسة وميسّرة.
إدارة وتنظيم برامج العمرة والحج بشكل احترافي ودقيق، يضمن راحة المعتمرين وسلامتهم.
قيادة فريق عمل إداري وإرشادي متخصص، يمتاز بالكفاءة والتفاني في خدمة المعتمرين.
الإشراف على إعداد جداول رحلات مفصلة ومنظمة تشمل جميع التفاصيل المتعلقة بالإقامة والنقل والإرشاد الديني.
إنجازات بارزة:
تنظيم مئات الرحلات العمرانية التي ساهمت في تسهيل أداء المناسك لآلاف المعتمرين.
تطوير أساليب إرشادية مبتكرة تضمن فهم المعتمرين لجميع الخطوات المتعلقة بمناسك العمرة.
توفير خدمات متكاملة تشمل الدعم اللوجستي، التوجيه الديني، والراحة النفسية.
المهارات:
التخطيط الاستراتيجي والتنظيم الفعّال للرحلات.
القيادة وإدارة الفرق متعددة التخصصات.
تقديم خدمات استثنائية تراعي التنوع الثقافي للمعتمرين.
التواصل الفعّال والإرشاد الديني بأسلوب بسيط وشامل.
الرؤية:
تؤمن د. مروة علي زهران بأن خدمة ضيوف الرحمن شرف عظيم ومسؤولية كبيرة، وتسعى من خلال مبادرتها إلى تسهيل رحلة الإيمان، لتكون تجربة العمرة والحج ذكرى خالدة في حياة المعتمرين.
❞ السيرة الذاتية
الاسم: د. مروة علي زهران
اللقب: صاحبة مبادرة تيسير العمرة لضيوف الرحمن
الملف الشخصي:
د. مروة علي زهران هي إحدى الشخصيات البارزة التي كرّست جهودها لخدمة ضيوف الرحمن، من خلال توفير تجربة عمرة وحج استثنائية ومريحة. اشتهرت بمبادرتها المتميزة في تيسير العمرة، حيث تعمل على تسهيل أداء المناسك بأسلوب منظم يراعي أعلى معايير الجودة والراحة.
الخبرات المهنية:
مؤسِّسة مبادرة \"تيسير العمرة لضيوف الرحمن\"، التي تهدف إلى توفير تجربة عمرانية سلسة وميسّرة.
إدارة وتنظيم برامج العمرة والحج بشكل احترافي ودقيق، يضمن راحة المعتمرين وسلامتهم.
قيادة فريق عمل إداري وإرشادي متخصص، يمتاز بالكفاءة والتفاني في خدمة المعتمرين.
الإشراف على إعداد جداول رحلات مفصلة ومنظمة تشمل جميع التفاصيل المتعلقة بالإقامة والنقل والإرشاد الديني.
إنجازات بارزة:
تنظيم مئات الرحلات العمرانية التي ساهمت في تسهيل أداء المناسك لآلاف المعتمرين.
تطوير أساليب إرشادية مبتكرة تضمن فهم المعتمرين لجميع الخطوات المتعلقة بمناسك العمرة.
توفير خدمات متكاملة تشمل الدعم اللوجستي، التوجيه الديني، والراحة النفسية.
المهارات:
التخطيط الاستراتيجي والتنظيم الفعّال للرحلات.
القيادة وإدارة الفرق متعددة التخصصات.
تقديم خدمات استثنائية تراعي التنوع الثقافي للمعتمرين.
التواصل الفعّال والإرشاد الديني بأسلوب بسيط وشامل.
الرؤية:
تؤمن د. مروة علي زهران بأن خدمة ضيوف الرحمن شرف عظيم ومسؤولية كبيرة، وتسعى من خلال مبادرتها إلى تسهيل رحلة الإيمان، لتكون تجربة العمرة والحج ذكرى خالدة في حياة المعتمرين.
القيم:
الالتزام بتوفير الراحة للمعتمرين.
تحقيق التميز في تقديم الخدمات.
تعزيز الجانب الروحي والمناسك الدينية بطرق منظمة.
التواصل:
01012657417. ❝ ⏤حساب محذوف
❞ السيرة الذاتية
الاسم: د. مروة علي زهران
اللقب: صاحبة مبادرة تيسير العمرة لضيوف الرحمن
الملف الشخصي:
د. مروة علي زهران هي إحدى الشخصيات البارزة التي كرّست جهودها لخدمة ضيوف الرحمن، من خلال توفير تجربة عمرة وحج استثنائية ومريحة. اشتهرت بمبادرتها المتميزة في تيسير العمرة، حيث تعمل على تسهيل أداء المناسك بأسلوب منظم يراعي أعلى معايير الجودة والراحة.
الخبرات المهنية:
مؤسِّسة مبادرة ˝تيسير العمرة لضيوف الرحمن˝، التي تهدف إلى توفير تجربة عمرانية سلسة وميسّرة.
إدارة وتنظيم برامج العمرة والحج بشكل احترافي ودقيق، يضمن راحة المعتمرين وسلامتهم.
قيادة فريق عمل إداري وإرشادي متخصص، يمتاز بالكفاءة والتفاني في خدمة المعتمرين.
الإشراف على إعداد جداول رحلات مفصلة ومنظمة تشمل جميع التفاصيل المتعلقة بالإقامة والنقل والإرشاد الديني.
إنجازات بارزة:
تنظيم مئات الرحلات العمرانية التي ساهمت في تسهيل أداء المناسك لآلاف المعتمرين.
تطوير أساليب إرشادية مبتكرة تضمن فهم المعتمرين لجميع الخطوات المتعلقة بمناسك العمرة.
توفير خدمات متكاملة تشمل الدعم اللوجستي، التوجيه الديني، والراحة النفسية.
المهارات:
التخطيط الاستراتيجي والتنظيم الفعّال للرحلات.
القيادة وإدارة الفرق متعددة التخصصات.
تقديم خدمات استثنائية تراعي التنوع الثقافي للمعتمرين.
التواصل الفعّال والإرشاد الديني بأسلوب بسيط وشامل.
الرؤية:
تؤمن د. مروة علي زهران بأن خدمة ضيوف الرحمن شرف عظيم ومسؤولية كبيرة، وتسعى من خلال مبادرتها إلى تسهيل رحلة الإيمان، لتكون تجربة العمرة والحج ذكرى خالدة في حياة المعتمرين.
❞ الاسم منى على أبو شوك
اللقب ملكة الطاقة و الرعد
من محافظة المنيا /مركز بنى مزار
ابنة الجرنوس
تاريخ الميلاد ٢٠٠٦/٤/٨
١٠رببع أول ١٤٢٨
أحب التفاؤل و الإعتماد على النفس. ❝ ⏤Mona Ali
❞ الاسم منى على أبو شوك
اللقب ملكة الطاقة و الرعد
من محافظة المنيا /مركز بنى مزار
ابنة الجرنوس
تاريخ الميلاد ٢٠٠٦/٤/٨
١٠رببع أول ١٤٢٨
أحب التفاؤل و الإعتماد على النفس. ❝
❞ تُسَر جريدة موج الإخبارية بعمل حوار مع الكاتبة و المبدعه
الأسم/ڪ: بسنت محمد عوض
اللقب/لؤلؤ الكتاب
السن /16 سنة
الموهبة/كاتبة
المحافظة/قاهرة
منذ متي وأنتِ فِـ هذا المجال :منذ اربع اشهر
ما هي إنجازاتگ منذ دخولگ الوسط:اشتركت فى كتب جماعة مثل كتاب لا تقترب حتة لا تصاب بى العدوة
وكتاب فردى بس لسة بيتعمل
من الداعم لك :رسول الله صلى الله عليه وسلم بى الاضافة اللى امى وبعد من اصدقائى
هل واجهت صعوبات فـي هذا المجال وإذا واجهتي فكيف تخطيتيها:نعم وجهت لان البعد كانو يقلون ان من اصعب ان اكون كاتبة
وكيف تخطيتيها / اصبحت ان لا اسمع لهم ان يسيطرو عليا بى افكارهم وكلمهم السلبى
من قدوتگ في هذا المجال : الاستاذة الماسة وخالتو التى كانت تسعدنى وتشجعنى كثيرآ على الكتابه
ما هي خططك المستقبلية :ان اصبح كاتبة ماهرة وان يصبح لدى كتب كثيرة ☺️
إلي من تقدم الشكر :لى الاستاذة الماسة التى ساعدتنى على ان اصبح كاتبة ماهرة
شئ من موهبتگ :«الوجع الصامت»
الألم والحزن من المشاعر التى تولد مع الانسان منذ لحظتة الاولى فى هذه الحياة؛ ولكنه أيضًا هو العدو الذى يهرب منة البشر طوال الوقت؛ لأنه إذا تمكنهم سيجعلهم لا يستمتعون بأى شء على الاطلاق، لا تبكى على أى علاقة فى الحياة؛ لأن من تبكى لأجلة لا يستحق دموعك، ومن يستحق دموعك لن يجعلك تبكى أبدًا، ما أصعب أن تعيش فى حيرة بسبب شخص يومًا تراه حبيب ويومًا لا تدرى من يكون،
فالحياة رواية جميلة عليك قراءتها حتى النهاية، لا تتوقف ابدًا عند سطر مؤلم، فقد تكون النهاية غير مؤلمة.
الكاتبة: بسنت محمد عوض
الشهرة: لؤلؤ الكتاب
كلمه نختم بها الحوار : احب اقول لى اصدقائى الكتاب ان لا ينصتو الى راى الاخرين فليس كل من رأيتو يتمنا لك الخير
ما رأيك في الجريدة:جميلة واشكر الصحفية نور على هذا الحوار
مؤسس الجريدة :محمد يعقوب
المحررة الصحفيه :نور عبدالغني المناخلي .. ❝ ⏤الكاتبة بسنت محمد عوض
❞ تُسَر جريدة موج الإخبارية بعمل حوار مع الكاتبة و المبدعه
الأسم/ڪ: بسنت محمد عوض
اللقب/لؤلؤ الكتاب
السن /16 سنة
الموهبة/كاتبة
المحافظة/قاهرة
منذ متي وأنتِ فِـ هذا المجال :منذ اربع اشهر
ما هي إنجازاتگ منذ دخولگ الوسط:اشتركت فى كتب جماعة مثل كتاب لا تقترب حتة لا تصاب بى العدوة
وكتاب فردى بس لسة بيتعمل
من الداعم لك :رسول الله صلى الله عليه وسلم بى الاضافة اللى امى وبعد من اصدقائى
هل واجهت صعوبات فـي هذا المجال وإذا واجهتي فكيف تخطيتيها:نعم وجهت لان البعد كانو يقلون ان من اصعب ان اكون كاتبة
وكيف تخطيتيها / اصبحت ان لا اسمع لهم ان يسيطرو عليا بى افكارهم وكلمهم السلبى
من قدوتگ في هذا المجال : الاستاذة الماسة وخالتو التى كانت تسعدنى وتشجعنى كثيرآ على الكتابه
ما هي خططك المستقبلية :ان اصبح كاتبة ماهرة وان يصبح لدى كتب كثيرة ☺️
إلي من تقدم الشكر :لى الاستاذة الماسة التى ساعدتنى على ان اصبح كاتبة ماهرة
شئ من موهبتگ :«الوجع الصامت»
الألم والحزن من المشاعر التى تولد مع الانسان منذ لحظتة الاولى فى هذه الحياة؛ ولكنه أيضًا هو العدو الذى يهرب منة البشر طوال الوقت؛ لأنه إذا تمكنهم سيجعلهم لا يستمتعون بأى شء على الاطلاق، لا تبكى على أى علاقة فى الحياة؛ لأن من تبكى لأجلة لا يستحق دموعك، ومن يستحق دموعك لن يجعلك تبكى أبدًا، ما أصعب أن تعيش فى حيرة بسبب شخص يومًا تراه حبيب ويومًا لا تدرى من يكون،
فالحياة رواية جميلة عليك قراءتها حتى النهاية، لا تتوقف ابدًا عند سطر مؤلم، فقد تكون النهاية غير مؤلمة.
الكاتبة: بسنت محمد عوض
الشهرة: لؤلؤ الكتاب
كلمه نختم بها الحوار : احب اقول لى اصدقائى الكتاب ان لا ينصتو الى راى الاخرين فليس كل من رأيتو يتمنا لك الخير
ما رأيك في الجريدة:جميلة واشكر الصحفية نور على هذا الحوار
مؤسس الجريدة :محمد يعقوب
المحررة الصحفيه :نور عبدالغني المناخلي. ❝