❞ رواية بوحت بحبي لله.
البارت الرابع
محمد :- بص ي سيدي فهد دا اصلاااا عنده بلاوي سودااا
اول حاجه انه السكرتيرة بتاعته اعتدى عليها ولأن هي وحيده وملهاش غير انها سكتت
و كان بيهرب ا*سل*ح*ه
و مخدرات وغير البنات اللي كان بيخطفهم كان سنهم صغير كانوا سن 14-15 سنه
غير انه كان مشترك مع رجال مافيا وبيع أعضاء
غير انه اصلا كان مستلف قروض وكان بيسدد فيها وهو معاه شريكين قتل واحد عشان عرف حقيقته وعرف ان الأموال غير شرعيه لانه كان بيتاجر ربا
إنما بقي التاني هو اللي اكتشفه عشان اللي اتقت*ل كان بيحكيله بس كان مخلي انه عارف بس لما صاحبه اتقتل وكان بالنسبه لي أخوه وصاحبه وكل حاجه جاب كل الدلائل دى وجبهالي لأنه كان عارف اني عاوز امسكه علي اي حاجه كان بيعمل كل دول و م كان حد عارف عنه اي حاجه خاااالص
ادهم بصدمه :بتهزر مصح هو اه كان بيشرب بس مستحيل مستحيل
محمد:-يلا اهو اصلا هيتحاكم يوم الحد وعايزين ريم
ادهم:-امم + اه هجبها طبعا
محمد:-ان شاء الله
ادهم:- يلا بقي فكنا من ام السيرة دى
وقعدوا يضحكوا ويهزروا لحد آخر الليل
إنما عند آدم كان بيصلي قيام الليل وبيدعي ان ريم تكون بخير ويشوفها عشان وحشته
عند أسيل كانت نامت
وهدى كذلك
إنما محمود
...:-ايوا كدا اعمل اللي انا عاوزه تكون حبيبي
محمود:اهو استر عليا بقي
....:-طبعا طبعا طول م انت بتسمع كلامي انت في الأمان
محمود:-شكرا يلا بقي سلام
...:-سلام
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في الصباح🌞
أسيل صحت من النوم ودخلت الحمام واتوضت وصلت وراحت المدرسه
ومحمود راح علي شغله
هدى كانت نايمه لسه
عند أدهم
صحي وصحي ريم وراحوا علي الشركه
وأدم كان في طريقه برضو للشركه
ادهم وصل هو وريم بس قال ل ريم تطلع وهو جاي كان بيشتري من السوبر عشان هو متعود انه يشتري منه الصبح
آدم كان وصل ركب هو و ريم مع بعض
ريم بتشبه علي الريحه عشان كانت غاضه بصرها
بتبص ليه لقته آدم قعدت تبص فيه قوي وعينيها دمعت
آدم لاحظ كدا فبيبص ليها قام شايلها و اخدها في الحضن وقلبوها نكد وقعدوا يعيطوا
آدم :-علي فكره انتي وحشتيني قوي وصدقيني والله م انا . انا م عملت ليكي حاجه
ريم عرفت هو بيتكلم عن ايه عشان ادهم كان قايلها انه معرفه انه هو
ريم :-عارفه والله ادهم كان خايف عليك عشان كدا
آدم :-مش مهم المهم اني شوفتك حمد ربنا علي فكره كل يوم بدعي ربنا لأني اشوفك🥺
ريم:-واديك شوفتني الأسانسير وقف عشان حد هيركب هما م اخدوا بالهم لقوا ادهم في وشهم
أدهم ضحك:-قال حد هنا كنت متفق معاه كدا اني اكمل الخطه وهو خاني حد يعرفه او قولولي اعمل فيه اي
ريم:-اووبس معلش😅بس دا اوزي
أدهم :-أوزك
ريم:-اه أوزي
ادهم:-ماشي ي اختي و حضن آدم وحكاله بقي عن كل حاجه ولي عمل كدا من طقطق ل سلامو عليكو
آدم :يااااه بس الحمد لله علي كل حاجه خير رب الخير لا يأتي إلا
ادهم :-بالخير
وطلعوا من الأسانسير
ادهم جاله اتصال
ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
....:-وعليكم السلام عليكم ورحمة الله .....
ادهم بصدمه😳😳:-اييييه ازاي ولا امته
....:- امبارح
ادهم :-مستحييييييل
وبكدا البارت يكون خلص اي اللي صدم ادهم كدا دا اللي هنعرفه في البارت اللي جاي بإذن الله واتمني انه يكون عجبكم🥺اترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ❝ ⏤
❞ رواية بوحت بحبي لله.
البارت الرابع
محمد :- بص ي سيدي فهد دا اصلاااا عنده بلاوي سودااا
اول حاجه انه السكرتيرة بتاعته اعتدى عليها ولأن هي وحيده وملهاش غير انها سكتت
و كان بيهرب ا*سل*ح*ه
و مخدرات وغير البنات اللي كان بيخطفهم كان سنهم صغير كانوا سن 14-15 سنه
غير انه كان مشترك مع رجال مافيا وبيع أعضاء
غير انه اصلا كان مستلف قروض وكان بيسدد فيها وهو معاه شريكين قتل واحد عشان عرف حقيقته وعرف ان الأموال غير شرعيه لانه كان بيتاجر ربا
إنما بقي التاني هو اللي اكتشفه عشان اللي اتقت*ل كان بيحكيله بس كان مخلي انه عارف بس لما صاحبه اتقتل وكان بالنسبه لي أخوه وصاحبه وكل حاجه جاب كل الدلائل دى وجبهالي لأنه كان عارف اني عاوز امسكه علي اي حاجه كان بيعمل كل دول و م كان حد عارف عنه اي حاجه خاااالص
ادهم بصدمه :بتهزر مصح هو اه كان بيشرب بس مستحيل مستحيل
محمد:-يلا اهو اصلا هيتحاكم يوم الحد وعايزين ريم
ادهم:-امم + اه هجبها طبعا
محمد:-ان شاء الله
ادهم:- يلا بقي فكنا من ام السيرة دى
وقعدوا يضحكوا ويهزروا لحد آخر الليل
إنما عند آدم كان بيصلي قيام الليل وبيدعي ان ريم تكون بخير ويشوفها عشان وحشته
عند أسيل كانت نامت
وهدى كذلك
إنما محمود
..:-ايوا كدا اعمل اللي انا عاوزه تكون حبيبي
محمود:اهو استر عليا بقي
..:-طبعا طبعا طول م انت بتسمع كلامي انت في الأمان
محمود:-شكرا يلا بقي سلام
..:-سلام
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في الصباح🌞
أسيل صحت من النوم ودخلت الحمام واتوضت وصلت وراحت المدرسه
ومحمود راح علي شغله
هدى كانت نايمه لسه
عند أدهم
صحي وصحي ريم وراحوا علي الشركه
وأدم كان في طريقه برضو للشركه
ادهم وصل هو وريم بس قال ل ريم تطلع وهو جاي كان بيشتري من السوبر عشان هو متعود انه يشتري منه الصبح
آدم كان وصل ركب هو و ريم مع بعض
ريم بتشبه علي الريحه عشان كانت غاضه بصرها
بتبص ليه لقته آدم قعدت تبص فيه قوي وعينيها دمعت
آدم لاحظ كدا فبيبص ليها قام شايلها و اخدها في الحضن وقلبوها نكد وقعدوا يعيطوا
آدم :-علي فكره انتي وحشتيني قوي وصدقيني والله م انا . انا م عملت ليكي حاجه
ريم عرفت هو بيتكلم عن ايه عشان ادهم كان قايلها انه معرفه انه هو
ريم :-عارفه والله ادهم كان خايف عليك عشان كدا
آدم :-مش مهم المهم اني شوفتك حمد ربنا علي فكره كل يوم بدعي ربنا لأني اشوفك🥺
ريم:-واديك شوفتني الأسانسير وقف عشان حد هيركب هما م اخدوا بالهم لقوا ادهم في وشهم
أدهم ضحك:-قال حد هنا كنت متفق معاه كدا اني اكمل الخطه وهو خاني حد يعرفه او قولولي اعمل فيه اي
ريم:-اووبس معلش😅بس دا اوزي
أدهم :-أوزك
ريم:-اه أوزي
ادهم:-ماشي ي اختي و حضن آدم وحكاله بقي عن كل حاجه ولي عمل كدا من طقطق ل سلامو عليكو
آدم :يااااه بس الحمد لله علي كل حاجه خير رب الخير لا يأتي إلا
ادهم :-بالخير
وطلعوا من الأسانسير
ادهم جاله اتصال
ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
..:-وعليكم السلام عليكم ورحمة الله ...
ادهم بصدمه😳😳:-اييييه ازاي ولا امته
..:- امبارح
ادهم :-مستحييييييل
وبكدا البارت يكون خلص اي اللي صدم ادهم كدا دا اللي هنعرفه في البارت اللي جاي بإذن الله واتمني انه يكون عجبكم🥺اترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ❝
❞ عبد القادر الجيلي أو الجيلاني أو الكيلاني (470 - 561 هـ)، هو أبو محمد عبد القادر بن موسى بن عبد الله، يعرف ويلقب في التراث المغاربي بالشيخ بوعلام الجيلاني، وبالمشرق عبد القادر الجيلاني، ويعرف أيضا ب\"سلطان الأولياء\"، وهو إمام صوفي وفقيه حنبلي شافعي، لقبه أتباعه بـ\"باز الله الأشهب\" و\"تاج العارفين\" و\"محيي الدين\" و\"قطب بغداد\". وإليه تنتسب الطريقة القادرية الصوفية.
كان الجيلاني يفتي على المذهب الشافعي بالإضافة إلى المذهب الحنبلي لذلك قال عنه النووي: إنه كان شيخ الشافعية والحنابلة في بغداد. ولقد علّق على ذلك أبو عبد الله محمد المسناوي الدلائي (ت 1136هـ) فيما كتبه عن الشيخ قائلاً: «وهذا مما يدل على أنه لم يكن متقيداً بمذهب أحمد حتى في الفروع، وكأنه كان يختار من المذهبين، بمقتضی غزير علمه، وسدید نظره، الأحوط للدين، والأوفق باليقين، كما هو شأن أهل الرسوخ في العلم والتكوين». وقد بين الجيلاني عقيدته في المقالة التي وردت في آخر كتابه (فتوح الغيب) كما أوردها إسماعيل بن محمد سعيد القادري في كتاب (الفيوضات الربانية في المآثر والأوراد القادرية).
توفي الإمام الجيلاني ليلة السبت 10 ربيع الثاني سنة 561 هـ، جهزه وصلى عليه ولده عبد الوهّاب في جماعة من حضر من أولاده وأصحابه، ثم دفن في رواق مدرسته، ولم يفتح باب المدرسة حتى علا النهار وهرع الناس للصلاة على قبره وزيارته، وبلغ تسعين سنة من عمره.. ❝ ⏤علي محمد الصلابي
❞ عبد القادر الجيلي أو الجيلاني أو الكيلاني (470 - 561 هـ)، هو أبو محمد عبد القادر بن موسى بن عبد الله، يعرف ويلقب في التراث المغاربي بالشيخ بوعلام الجيلاني، وبالمشرق عبد القادر الجيلاني، ويعرف أيضا ب˝سلطان الأولياء˝، وهو إمام صوفي وفقيه حنبلي شافعي، لقبه أتباعه بـ˝باز الله الأشهب˝ و˝تاج العارفين˝ و˝محيي الدين˝ و˝قطب بغداد˝. وإليه تنتسب الطريقة القادرية الصوفية.
كان الجيلاني يفتي على المذهب الشافعي بالإضافة إلى المذهب الحنبلي لذلك قال عنه النووي: إنه كان شيخ الشافعية والحنابلة في بغداد. ولقد علّق على ذلك أبو عبد الله محمد المسناوي الدلائي (ت 1136هـ) فيما كتبه عن الشيخ قائلاً: «وهذا مما يدل على أنه لم يكن متقيداً بمذهب أحمد حتى في الفروع، وكأنه كان يختار من المذهبين، بمقتضی غزير علمه، وسدید نظره، الأحوط للدين، والأوفق باليقين، كما هو شأن أهل الرسوخ في العلم والتكوين». وقد بين الجيلاني عقيدته في المقالة التي وردت في آخر كتابه (فتوح الغيب) كما أوردها إسماعيل بن محمد سعيد القادري في كتاب (الفيوضات الربانية في المآثر والأوراد القادرية).
توفي الإمام الجيلاني ليلة السبت 10 ربيع الثاني سنة 561 هـ، جهزه وصلى عليه ولده عبد الوهّاب في جماعة من حضر من أولاده وأصحابه، ثم دفن في رواق مدرسته، ولم يفتح باب المدرسة حتى علا النهار وهرع الناس للصلاة على قبره وزيارته، وبلغ تسعين سنة من عمره. ❝