❞ رواية حُلمي♥️ البارت السابع قالت الكلمه دي من هنا وديب انقض عليها زي الأسد لما بينقض عبي فريسته نزل فيها ضرب وكان بيضرب بغباء وعشان يكسرها لمسها وهي كانت قاعده تستحلفه بالله انه يسيبها اسيل:-بالله عليك ي ديب سي بني انا اسفه والله استهلاك بالله ي ديب والله هموت هموت همو وقام اغمي عليها ديب لما لقاها فقدت الوعي وكانت سايحه في دمها بعد عنها وبعد كدا دخل الحمام استحمي ولبس وقام شايلها عشان يوديها المستشفي بس بقي أن هدومها متقطعة قام ملبسها ملحفه ولف ليها الخمار وركبها العربيه وراح علي المستشفي ديب في المستشفي:-اي دكتوره بسرعه واحده من الممرضات :- حضرتك الدكتور جاي ديب بعصبيه:- أظن أن كلاامييييي واااضح انا قولت دكتورة الممرضه:-انا اسفه ي بيه حاضر ونادت علي الدكتورة جات وكشفت عليها وطلعت لديب الدكتورة:- دي حضرتك متعرضه لعنف لازم أبلغ البوليس ديب بنبره حاده:- اياكي ثم اياكي حد يعرف خبر عن الموضوع دا فاهمه الدكتورة :-لاءه بس حضرتك دا من واجبي وحضرتك لازم تقف وتشهد دا اذا بقي لو حضرتك اللي عامل كدا ديب:-لو فكرتي بس مجرد تفكير إنك تقولي لحد ولو خيالك تبقي قولي علي نفسك يا رحمان يارحيم وعيالك دول هتلاقيهم ميتين ف احسن ليكي تتكتمي خاالص الدكتورة بخوف :-حاضر وقامت سيباه وماشيه ديب :-انتي مقولتليش هو فوق امته الدكتورة:- دي صدمه علي حسب والله بس هي ممكن تفوق الصبح ان شاء الله ديب:-ماشي وقعدوا للصبح كانت هي لسه م فاقت ديب دخل عشان يشوفها لقاها لسه مفقتش كان في كوبايه ميه جنبها مسكها وقعد يتأمل فيها شويه ديب ففي نفسه:- ملامحك برئيه اوييي وقعد يتأمل فيها وفي فاجاءه قام ماسك الكوبايه وقام كبها عليها اسيل قامت مفزوعه :لا إله الا الله ديب:- لا يقطه دا كله ولسه م فوقتي قلت افوقك اسيل:-كتر خيرك احنا فين ديب:-في المستشفي ي حلوه اسيل كانت مرعوبه منه وخايفه من قربه ليها لانه كان قريب منها جدااا ديب:-لسه ي حلوه لما نروح حسابك معايا في البيت ومضي خروج من المستشفي وروح بيها ديب\'-يلا جهازي ليا الاكل مش كفايه خلتيني مكلتش حاجه من امبارح اسيل بصوت واطي:-تأكل السم الهاري ان شاء الله ديب:-سمعتك ي حلوه ولو فكرتي تطولي لسانك دا تاني ياشاطره انتي عارفه انا هعمل اي اديكي جربتي اسيل خافت حاضر حاضر وقامت محضره ليه الاكل وجات عشان تأكل عشان كانت هتموت من كتر الجوع ديب:-انتي راحه فين ي حلوه اسيل:-هاكل ديب:-اااه لا ي حلوه لما تلاقيني باكل تفضلي واقفه مستنياني لحد م أخلص ولما أخلص تاكلي في المطبخ ماشي ي طعمه اسيل:-هو انا كنت الخدامه اللي جايبها ليك أبوك ديب قام ماسكها من شعرها :-شكلك ي قطه عاوزه تجربي تاني مصح اسيل والدموع في عنيها من الوجع لا والله انا اسفه اسفه ديب:-ايوا كدا انتي كدا شاطره كل اللي اقولك عليه يتسمع فاهمه وقال الكلمه الاخيره بزعيق اسيل بدموع:-فاهمه ديب:-ايوا كدا وأكل وخلص ديب:-يلا لمي الاكل واعمليلي كوباية قهوه اسيل:-حاضر حضرتك بتحبها ساده ولا مظبوطه ديب:-ولا دي ولا دي بحبها مسكره وبسرعه يلا اسيل عملتها وراحت تديهاله وهي بتدهاله هو بيمسكها منها قام بقصده مميل ايده وقعت نصها يعتبر علي اديها وكانت سخنه مولعه قامت راميه الكوبايه جات بقيتها علي رجل ديب ديب قام مصرخ فيها :-هاتي خلصي مطهر الجروح اسيل راحت ولأنها متعرفش حاجه في البيت قعدت تدور عليه كتير ف اتأخرت وكان الجرح بتاعها بيسوء ديب:-انتي متخلفة سنه عبال م تجيبي المطهر اسيل:-اسفه بس م كنت عارفه مكانه ديب \'؛خلصي طهري الجرح اسيل طهرته وهو سابه وراح اوضته غير ونزل اسيل شافته بس م عملت ليه اي اهتمام قعدت تطهر الجرح بتاعها بس كانت بتتالم وديب بيستمتع وهو بيشوفها بتتالم ديب:-لعلمك اني ماشي رايح مشوار وهاجي متأخر يشك أجي الاقيكي نمتي فاهمه اسيل بخوف:-حاضر اسيل راحت اكلت وصلت عشان العصر كان اذن صلت الظهر والعصر عشان افتكرت ان هي م كانت صلت الظهر وروقت الشقه ونضفتها من الازاز ونامت صحت قبل العشاء صلت المغرب وقعدت تقراء شويه في المصحف ولقت العشاء اذنت صلت وخلصت وقامت فاتحه الشاشه علي قناة الكرتون وكانت بتسمع كراتين عشان تلهي نفسها نامت علي نفسها وهي نومها تقييل جدا بس كانت نايمه خايفه اصلا الساعه واحده بالليل ديب جيه وفتح الباب لقاها نايمه علي الكنبه ياتري اي اللي هيحصل ديب هيعمل ليها أي و ادهم هل هيرجع زي الأول ولاءه يارب يكون البارت عجبكم ⤶ڪ/آلاء ابـنـة\"ة محـمود 🦋..↺\". ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية حُلمي♥️ البارت السابع قالت الكلمه دي من هنا وديب انقض عليها زي الأسد لما بينقض عبي فريسته نزل فيها ضرب وكان بيضرب بغباء وعشان يكسرها لمسها وهي كانت قاعده تستحلفه بالله انه يسيبها اسيل:-بالله عليك ي ديب سي بني انا اسفه والله استهلاك بالله ي ديب والله هموت هموت همو وقام اغمي عليها ديب لما لقاها فقدت الوعي وكانت سايحه في دمها بعد عنها وبعد كدا دخل الحمام استحمي ولبس وقام شايلها عشان يوديها المستشفي بس بقي أن هدومها متقطعة قام ملبسها ملحفه ولف ليها الخمار وركبها العربيه وراح علي المستشفي ديب في المستشفي:-اي دكتوره بسرعه واحده من الممرضات :- حضرتك الدكتور جاي ديب بعصبيه:- أظن أن كلاامييييي واااضح انا قولت دكتورة الممرضه:-انا اسفه ي بيه حاضر ونادت علي الدكتورة جات وكشفت عليها وطلعت لديب الدكتورة:- دي حضرتك متعرضه لعنف لازم أبلغ البوليس ديب بنبره حاده:- اياكي ثم اياكي حد يعرف خبر عن الموضوع دا فاهمه الدكتورة :-لاءه بس حضرتك دا من واجبي وحضرتك لازم تقف وتشهد دا اذا بقي لو حضرتك اللي عامل كدا ديب:-لو فكرتي بس مجرد تفكير إنك تقولي لحد ولو خيالك تبقي قولي علي نفسك يا رحمان يارحيم وعيالك دول هتلاقيهم ميتين ف احسن ليكي تتكتمي خاالص
الدكتورة بخوف :-حاضر وقامت سيباه وماشيه ديب :-انتي مقولتليش هو فوق امته الدكتورة:- دي صدمه علي حسب والله بس هي ممكن تفوق الصبح ان شاء الله ديب:-ماشي وقعدوا للصبح كانت هي لسه م فاقت ديب دخل عشان يشوفها لقاها لسه مفقتش كان في كوبايه ميه جنبها مسكها وقعد يتأمل فيها شويه ديب ففي نفسه:- ملامحك برئيه اوييي وقعد يتأمل فيها وفي فاجاءه قام ماسك الكوبايه وقام كبها عليها اسيل قامت مفزوعه :لا إله الا الله ديب:- لا يقطه دا كله ولسه م فوقتي قلت افوقك اسيل:-كتر خيرك احنا فين ديب:-في المستشفي ي حلوه اسيل كانت مرعوبه منه وخايفه من قربه ليها لانه كان قريب منها جدااا ديب:-لسه ي حلوه لما نروح حسابك معايا في البيت ومضي خروج من المستشفي وروح بيها ديب˝-يلا جهازي ليا الاكل مش كفايه خلتيني مكلتش حاجه من امبارح اسيل بصوت واطي:-تأكل السم الهاري ان شاء الله ديب:-سمعتك ي حلوه ولو فكرتي تطولي لسانك دا تاني ياشاطره انتي عارفه انا هعمل اي اديكي جربتي اسيل خافت حاضر حاضر وقامت محضره ليه الاكل وجات عشان تأكل عشان كانت هتموت من كتر الجوع ديب:-انتي راحه فين ي حلوه اسيل:-هاكل ديب:-اااه لا ي حلوه لما تلاقيني باكل تفضلي واقفه مستنياني لحد م أخلص ولما أخلص تاكلي في المطبخ ماشي ي طعمه اسيل:-هو انا كنت الخدامه اللي جايبها ليك أبوك ديب قام ماسكها من شعرها :-شكلك ي قطه عاوزه تجربي تاني مصح اسيل والدموع في عنيها من الوجع لا والله انا اسفه اسفه ديب:-ايوا كدا انتي كدا شاطره كل اللي اقولك عليه يتسمع فاهمه وقال الكلمه الاخيره بزعيق اسيل بدموع:-فاهمه ديب:-ايوا كدا وأكل وخلص ديب:-يلا لمي الاكل واعمليلي كوباية قهوه اسيل:-حاضر حضرتك بتحبها ساده ولا مظبوطه ديب:-ولا دي ولا دي بحبها مسكره وبسرعه يلا اسيل عملتها وراحت تديهاله وهي بتدهاله هو بيمسكها منها قام بقصده مميل ايده وقعت نصها يعتبر علي اديها وكانت سخنه مولعه قامت راميه الكوبايه جات بقيتها علي رجل ديب ديب قام مصرخ فيها :-هاتي خلصي مطهر الجروح اسيل راحت ولأنها متعرفش حاجه في البيت قعدت تدور عليه كتير ف اتأخرت وكان الجرح بتاعها بيسوء ديب:-انتي متخلفة سنه عبال م تجيبي المطهر اسيل:-اسفه بس م كنت عارفه مكانه ديب ˝؛خلصي طهري الجرح اسيل طهرته وهو سابه وراح اوضته غير ونزل اسيل شافته بس م عملت ليه اي اهتمام قعدت تطهر الجرح بتاعها بس كانت بتتالم وديب بيستمتع وهو بيشوفها بتتالم ديب:-لعلمك اني ماشي رايح مشوار وهاجي متأخر يشك أجي الاقيكي نمتي فاهمه اسيل بخوف:-حاضر اسيل راحت اكلت وصلت عشان العصر كان اذن صلت الظهر والعصر عشان افتكرت ان هي م كانت صلت الظهر وروقت الشقه ونضفتها من الازاز ونامت صحت قبل العشاء صلت المغرب وقعدت تقراء شويه في المصحف ولقت العشاء اذنت صلت وخلصت وقامت فاتحه الشاشه علي قناة الكرتون وكانت بتسمع كراتين عشان تلهي نفسها نامت علي نفسها وهي نومها تقييل جدا بس كانت نايمه خايفه اصلا الساعه واحده بالليل ديب جيه وفتح الباب لقاها نايمه علي الكنبه ياتري اي اللي هيحصل ديب هيعمل ليها أي و ادهم هل هيرجع زي الأول ولاءه يارب يكون البارت عجبكم ⤶ڪ/آلاء ابـنـة˝ة محـمود 🦋.↺˝. ❝
❞ روايةحُلمي♥️ البارت السادس لا تقلق ففرج الله حتما سيأتي بعد مرور شهر كانت كل حاجه اتغيرتتتتت تماما كانت أسيل اتجوزت ديب و ادهم لسه م لقب فهد ولأنه كان مشغول جدااا مع فهد لأنه كان عاوز يقتله ف معرفش اي حاجه خاالص عن اسيل بس كان مكتفب بالدعاء إنما مكنش عارف أنها اتجوزت اصلا ولكن الصدمه 🥀🥀🥀🥀🥀 محمد:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أدهم :-وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامل اي يمحمد و زينب عامله اي وحملها عامل اي دلوقتي محمد:والله احنا الحمد لله تمام وزينب راحت للدكتورة عشان الحمل بس قالت ليها انه مش ثابت ف اخدت حقن تثبيت بس انا رانن عليك عشان حاجه تانيه أدهم :- ربنا يكملها حملها علي خير. اي هو الموضوع خير ان شاء الله محمد:- يارب . اسيل أدهم بقلق:- مالها اسيل ي محمد محمد:- هي بخير الحمد لله بس بص اسيل اتجوزت ي ادهم أدهم :- انت بتخرف مصح قول انه مقلب من مقالبك الرخمه زيك انا عارف انه مقلب من مقالبك خلاص ي محمد انا اتعودت علي مقالبك ي حبيبي محمد؛- والله م مقلب والله حقيقه تب يعم هي متجوزه ديب أدهم:- ديب مين اوعي يكون قصدك علي ديب مدبولي محمد\'- وهو في غيره أدهم :- ماشي ي محمد وشكرا علي كل حاجه عملتها معايا انا عارف اني كنت داوشك يلا معنتش تراقيبها خلاص ضاعت مني محمد:-لعل مانعها خير أدهم :-تب اقفل بقي ادهم اتكسر واتوجع جداااا وزي اكن حد فوقه من حلم كان بيتمني انه يوصله ولما قرب انه يوصله طلع نفسه بي حلم وحد صحاه من النوم او زي اكن حد خلاه يوصل لمرحله الصفر المرحله اللي م كان عاوز انه يوصلها من ساعت م ادهم عرف وهو متغير مش بس 180 درجه اتغير 550 درجه اتغير من ادهم اللي كان بيخطب اصلا بالناس اتغير من ادهم اللي كان م بيسيب ولا فرض اتغير من ادهم اللي كان بيقيم الليل من ادهم اللي كان ناجح في شغله مش بيحب يغيب الي ادهم بيسهر وبتاع بنات الي م عاد انه بيروح الشغل والكل مستغرب انه ازاي بقي كدا عشان حب بنت ومتجوزهاش للعلم انه كان ملتزم قبل م يشوفها يعني مش التزم عشانها عشان لو أنت التزمت عشان حاجه معينه او عشان ربنا يستجيب ليك دعوه اول م يحصل مشكله في الحاجه دي او الدعوه م تستجيب هتلاقيك تلقائي اتغيرت وبقيت أسوء من الأول إنما أعبد ربنا كأنك تراه فإن لم تكن تراه فإنه يراك أعبد ربنا عشان ربنا يستحق انه نعبده صلاتك مش هتزيد ولا هتقل من ملك ربنا شيئ ولكن دي حاجه ليك متعبدش ربنا اديني واديك يعني ربنا يستجيب ليا اعبده ميستجبش ليا معبدوش لاءه كدا حرام ومينفعش اصلا ومش هتحس بلذة التوبه🌻🫰 إنما ادهم كان كدا من صغره هو ذات نفسه مش عارف اي اللي حصل ليه بقي خايف دايما قلقان مش مبسوط زي الأول . إنما بقي عند أسيل أسيل اتجوزته نرجع ليوم الفرح ديب يلا عروسه برجلك اليمين ي عروسه أسيل دخلت وهي مرعوبهمنه ومش طيقاه اصلااااا ديب:- بصي بقي ي قطه متفكريش اني متجوزك عشان جمالك انا اعرف بنات أجمل منك علي فكره إنما انا متجوزك عشان أغراض معينه ومنها بقي انك تخدميني واكسر مناخير ابوكي اللي رفعهالي السما دي اتجوزتك اصلا غصب عن ابوكي يعني ابوكي اصلا م كان عاوز يجوزك لواحد زيي ولكن انا دبرت ليه مكيده عاوزه تعرفي هي اي هقولك عشان صعبتي عليا انا خليت واحد يقف عند عربيه ابوكي وأول م ابوكي اتحرك هو جري قدمها مع ان ابوكي فرمل قبل م ييجي يمته الا انه عمل نفسه مات ولأن كان حاطط كيس زي الدم اول م وقع الكيس اتفرقع ونيل الشارع دم وانا كنت واقف قولت ل ابوكي تجوزني بنتك هداري عليك وهستر عليك ولا كإن حاجه حصلت هو م كان موافق في الاول بس هددته انه هيتسجن والاسهم بتاعته هتروح وعيلتك هتتشرد فعشان كدا وافق وغير كدا اني معايا فيديو يدل علي انه فعلا هو اللي قتله وياعيني ابوكي صدق من هبله ووافق بس لحد الآن ميعرفش اصلاااا ان دي كلها خدعه والراجل زي الاكس ومفيش حاجه حصلت ليه أسيل:- انت مستحييييل تكون بشر مستحيل تكون طبيعي مستحيييل انا هقول لبابا ونقول للشرطه ديب :-لو سمعت بس او شميت مجرد خبر انك قايله لحد خبر موتك علي ايدي بس قبل كدا هتشوفي عيلتك ميته أسيل:-انت في فدماغك حاحه انت مجنوون ديب :-شوفتي بقي و عشان كلامك دى يلا كلها خمس دقايق هدخل الحمام واطلع الاقيكي مغيره هدومك دي يلا عشان شكلها هتكون ليله فله اسيل:-مستحييل مستحيل اخليك تلمسني هو انا اتهبلت قالت الكلمه دي من هنا وديب....... ياتري اي اللي هيحصل وهل ابو اسيل هيعرف يلا اترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ⤶ڪ/آلاء ابـنـة\"ة محـمود 🦋..↺\". ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ روايةحُلمي♥️ البارت السادس
لا تقلق ففرج الله حتما سيأتي
بعد مرور شهر كانت كل حاجه اتغيرتتتتت تماما كانت أسيل اتجوزت ديب و ادهم لسه م لقب فهد ولأنه كان مشغول جدااا مع فهد لأنه كان عاوز يقتله ف معرفش اي حاجه خاالص عن اسيل بس كان مكتفب بالدعاء إنما مكنش عارف أنها اتجوزت اصلا ولكن الصدمه
🥀🥀🥀🥀🥀 محمد:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أدهم :-وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عامل اي يمحمد و زينب عامله اي وحملها عامل اي دلوقتي محمد:والله احنا الحمد لله تمام وزينب راحت للدكتورة عشان الحمل بس قالت ليها انه مش ثابت ف اخدت حقن تثبيت بس انا رانن عليك عشان حاجه تانيه أدهم :- ربنا يكملها حملها علي خير. اي هو الموضوع خير ان شاء الله محمد:- يارب . اسيل أدهم بقلق:- مالها اسيل ي محمد محمد:- هي بخير الحمد لله بس بص اسيل اتجوزت ي ادهم أدهم :- انت بتخرف مصح قول انه مقلب من مقالبك الرخمه زيك انا عارف انه مقلب من مقالبك خلاص ي محمد انا اتعودت علي مقالبك ي حبيبي محمد؛- والله م مقلب والله حقيقه تب يعم هي متجوزه ديب أدهم:- ديب مين اوعي يكون قصدك علي ديب مدبولي محمد˝- وهو في غيره أدهم :- ماشي ي محمد وشكرا علي كل حاجه عملتها معايا انا عارف اني كنت داوشك يلا معنتش تراقيبها خلاص ضاعت مني محمد:-لعل مانعها خير أدهم :-تب اقفل بقي ادهم اتكسر واتوجع جداااا وزي اكن حد فوقه من حلم كان بيتمني انه يوصله ولما قرب انه يوصله طلع نفسه بي حلم وحد صحاه من النوم او زي اكن حد خلاه يوصل لمرحله الصفر المرحله اللي م كان عاوز انه يوصلها من ساعت م ادهم عرف وهو متغير مش بس 180 درجه اتغير 550 درجه اتغير من ادهم اللي كان بيخطب اصلا بالناس اتغير من ادهم اللي كان م بيسيب ولا فرض اتغير من ادهم اللي كان بيقيم الليل من ادهم اللي كان ناجح في شغله مش بيحب يغيب الي ادهم بيسهر وبتاع بنات الي م عاد انه بيروح الشغل والكل مستغرب انه ازاي بقي كدا عشان حب بنت ومتجوزهاش للعلم انه كان ملتزم قبل م يشوفها يعني مش التزم عشانها عشان لو أنت التزمت عشان حاجه معينه او عشان ربنا يستجيب ليك دعوه اول م يحصل مشكله في الحاجه دي او الدعوه م تستجيب هتلاقيك تلقائي اتغيرت وبقيت أسوء من الأول إنما أعبد ربنا كأنك تراه فإن لم تكن تراه فإنه يراك أعبد ربنا عشان ربنا يستحق انه نعبده صلاتك مش هتزيد ولا هتقل من ملك ربنا شيئ ولكن دي حاجه ليك متعبدش ربنا اديني واديك يعني ربنا يستجيب ليا اعبده ميستجبش ليا معبدوش لاءه كدا حرام ومينفعش اصلا ومش هتحس بلذة التوبه🌻🫰 إنما ادهم كان كدا من صغره هو ذات نفسه مش عارف اي اللي حصل ليه بقي خايف دايما قلقان مش مبسوط زي الأول . إنما بقي عند أسيل أسيل اتجوزته نرجع ليوم الفرح ديب يلا عروسه برجلك اليمين ي عروسه أسيل دخلت وهي مرعوبهمنه ومش طيقاه اصلااااا
ديب:- بصي بقي ي قطه متفكريش اني متجوزك عشان جمالك انا اعرف بنات أجمل منك علي فكره إنما انا متجوزك عشان أغراض معينه ومنها بقي انك تخدميني واكسر مناخير ابوكي اللي رفعهالي السما دي اتجوزتك اصلا غصب عن ابوكي يعني ابوكي اصلا م كان عاوز يجوزك لواحد زيي ولكن انا دبرت ليه مكيده عاوزه تعرفي هي اي هقولك عشان صعبتي عليا انا خليت واحد يقف عند عربيه ابوكي وأول م ابوكي اتحرك هو جري قدمها مع ان ابوكي فرمل قبل م ييجي يمته الا انه عمل نفسه مات ولأن كان حاطط كيس زي الدم اول م وقع الكيس اتفرقع ونيل الشارع دم وانا كنت واقف قولت ل ابوكي تجوزني بنتك هداري عليك وهستر عليك ولا كإن حاجه حصلت هو م كان موافق في الاول بس هددته انه هيتسجن والاسهم بتاعته هتروح وعيلتك هتتشرد فعشان كدا وافق وغير كدا اني معايا فيديو يدل علي انه فعلا هو اللي قتله وياعيني ابوكي صدق من هبله ووافق بس لحد الآن ميعرفش اصلاااا ان دي كلها خدعه والراجل زي الاكس ومفيش حاجه حصلت ليه أسيل:- انت مستحييييل تكون بشر مستحيل تكون طبيعي مستحيييل انا هقول لبابا ونقول للشرطه ديب :-لو سمعت بس او شميت مجرد خبر انك قايله لحد خبر موتك علي ايدي بس قبل كدا هتشوفي عيلتك ميته
أسيل:-انت في فدماغك حاحه انت مجنوون ديب :-شوفتي بقي و عشان كلامك دى يلا كلها خمس دقايق هدخل الحمام واطلع الاقيكي مغيره هدومك دي يلا عشان شكلها هتكون ليله فله اسيل:-مستحييل مستحيل اخليك تلمسني هو انا اتهبلت قالت الكلمه دي من هنا وديب.... ياتري اي اللي هيحصل وهل ابو اسيل هيعرف يلا اترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ⤶ڪ/آلاء ابـنـة˝ة محـمود 🦋.↺˝. ❝
❞ رواية حُلمي♥️ البارت الخامس ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته محمد:- وعليكم السلام عليكم ورحمة الله فهد هرب ادهم بصدمه😳:- اييييه ازاي ولا امته محمد:- امبارح ادهم:-مستحييييل ازاي هرب محمد :-لما كانوا بيدخلوا لي الاكل مسك اللي كان بيدخلهوله وهدده انه لو م خرجه هيقتله ف غصب عنه خرجه عشان عنده عيال وأخواته ادهم :- تب وهو اهبل محمد:- خلاص بقي ي ادهم هو خرج اهو وخلاص بس الراجل دا قال لينا خرجه منين بس حاليا م ليه اي اثر ادهم:- لا حول ولا قوة الا بالله تب والعمل محمد:- هو احنا حاليا موزعين علي كل منطقه ومحافظة قوات ادهم :- تب الحدود دي اهم حاجه محمد:- م احنا برضو عملنا علي الحدود ادهم :- ربنا يستر محمد:- يارب يلا بقي هقفل ادهم:- ماشي في امان الله محمد:- في حفظ الله ورعايته قفلوا مع بعض وبعد كدا ادم و ريم سألوه اي الي حصل حكي ليهم ريم:- خير ان شاء الله ادم:-يارب بس دا هرب هنجيبه ازاي دا احنا بقالنا سنتين ريم:-خير ان شاء الله ادهم :- يارب يلا بقي ونزلوا وكل واحد راح شوف شغله وريم دخلت مع ادهم تشوف الشغل عشان هتبقي لما تتخرج ان شاء الله تشتغل في الشركه 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 أسيل جات من المدرسه وطلعت علي اوضتها اسيل حتي م اكلت وهدي نادت عليها هدي؛-اسيل اسيل :-نعم ي ماما هدي:-انتي م اكلتي ي.بنتي اسيل:- مش جعانه يا ماما هدي:- لي بس كدا اسيل :- معرفش بس انا مش جعانه هدي :- بس كدا هتتعبي انتي م اكلتي حاجه من امبارح اسيل:- متخفيش مش هيحصل ليا حاجه يلا انا طالعه هدي ؛-ماشي ي بنتي وطلعت 🫰 محمود جيه بادري وأكل وغير ونام لانه كان تعبان من الشغل وهدي طلعت ليه هدي وهي بتكلم نفسها:- لي عملت كدا دمرت البنت حرام عليك بجد و اليوم خلص وعدي أسبوع بدون أحداث تذكر اسيل كانت بتروح مدرستها ودروسها وتيجي علي اوضتها من غير م تأكل خست ووشها أصفر وجالها انيميا وتعبت كانوا متفقين ان الفرح بعد كتب الكتاب ب أسبوع لأنهم قدموه بس رجعوا اخروه عشان هي تعبت بقي بعد كتب الكتاب بشهر عبال م تكون كويسه وديببقي ييجي كل يوم و يأكلها غصب عنها بقي بيه تم بيها ولا تقولي انه بيحبها😂 بس مراته بقي مش عاوزه يخسرها 😂😂♥️بس كان دائما بيقولها انا بهتم بيكي بسسس عشان محدش يقول اني سايب مراتي تتعب و مش هاممني انما بقي عند أدهم كانوا لسه ملقوش فهد وكان زي اكنه فص ملح وداااااب وبكدا البارت دا خلص ويارب يكون عجبكم واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ⤶ڪ/آلاء ابـنـة\"ة محـمود 🦋..↺\". ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية حُلمي♥️ البارت الخامس ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته محمد:- وعليكم السلام عليكم ورحمة الله فهد هرب ادهم بصدمه😳:- اييييه ازاي ولا امته محمد:- امبارح ادهم:-مستحييييل ازاي هرب محمد :-لما كانوا بيدخلوا لي الاكل مسك اللي كان بيدخلهوله وهدده انه لو م خرجه هيقتله ف غصب عنه خرجه عشان عنده عيال وأخواته ادهم :- تب وهو اهبل محمد:- خلاص بقي ي ادهم هو خرج اهو وخلاص بس الراجل دا قال لينا خرجه منين بس حاليا م ليه اي اثر ادهم:- لا حول ولا قوة الا بالله تب والعمل محمد:- هو احنا حاليا موزعين علي كل منطقه ومحافظة قوات ادهم :- تب الحدود دي اهم حاجه محمد:- م احنا برضو عملنا علي الحدود ادهم :- ربنا يستر محمد:- يارب يلا بقي هقفل ادهم:- ماشي في امان الله محمد:- في حفظ الله ورعايته قفلوا مع بعض وبعد كدا ادم و ريم سألوه اي الي حصل حكي ليهم ريم:- خير ان شاء الله ادم:-يارب بس دا هرب هنجيبه ازاي دا احنا بقالنا سنتين ريم:-خير ان شاء الله ادهم :- يارب يلا بقي ونزلوا وكل واحد راح شوف شغله وريم دخلت مع ادهم تشوف الشغل عشان هتبقي لما تتخرج ان شاء الله تشتغل في الشركه 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 أسيل جات من المدرسه وطلعت علي اوضتها اسيل حتي م اكلت وهدي نادت عليها هدي؛-اسيل اسيل :-نعم ي ماما هدي:-انتي م اكلتي ي.بنتي اسيل:- مش جعانه يا ماما هدي:- لي بس كدا اسيل :- معرفش بس انا مش جعانه هدي :- بس كدا هتتعبي انتي م اكلتي حاجه من امبارح اسيل:- متخفيش مش هيحصل ليا حاجه يلا انا طالعه هدي ؛-ماشي ي بنتي وطلعت 🫰 محمود جيه بادري وأكل وغير ونام لانه كان تعبان من الشغل وهدي طلعت ليه هدي وهي بتكلم نفسها:- لي عملت كدا دمرت البنت حرام عليك بجد و اليوم خلص وعدي أسبوع بدون أحداث تذكر اسيل كانت بتروح مدرستها ودروسها وتيجي علي اوضتها من غير م تأكل خست ووشها أصفر وجالها انيميا وتعبت كانوا متفقين ان الفرح بعد كتب الكتاب ب أسبوع لأنهم قدموه بس رجعوا اخروه عشان هي تعبت بقي بعد كتب الكتاب بشهر عبال م تكون كويسه وديببقي ييجي كل يوم و يأكلها غصب عنها بقي بيه تم بيها ولا تقولي انه بيحبها😂 بس مراته بقي مش عاوزه يخسرها 😂😂♥️بس كان دائما بيقولها انا بهتم بيكي بسسس عشان محدش يقول اني سايب مراتي تتعب و مش هاممني
انما بقي عند أدهم كانوا لسه ملقوش فهد وكان زي اكنه فص ملح وداااااب وبكدا البارت دا خلص ويارب يكون عجبكم واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ⤶ڪ/آلاء ابـنـة˝ة محـمود 🦋.↺˝. ❝
❞ رواية حُلمي🫰 البارت الرابع محمد :- بص ي سيدي فهد دا اصلاااا عنده بلاوي سودااا اول حاجه انه السكرتيرة بتاعته اعتدى عليها ولأن هي وحيده وملهاش غير انها سكتت و كان بيهرب ا*سل*ح*ه و مخدرات وغير البنات اللي كان بيخطفهم كان سنهم صغير كانوا سن 14-15 سنه غير انه كان مشترك مع رجال مافيا وبيع أعضاء غير انه اصلا كان مستلف قروض وكان بيسدد فيها وهو معاه شريكين قتل واحد عشان عرف حقيقته وعرف ان الأموال غير شرعيه لانه كان بيتاجر ربا إنما بقي التاني هو اللي اكتشفه عشان اللي اتقت*ل كان بيحكيله بس كان مخلي انه عارف بس لما صاحبه اتقتل وكان بالنسبه لي أخوه وصاحبه وكل حاجه جاب كل الدلائل دى وجبهالي لأنه كان عارف اني عاوز امسكه علي اي حاجه كان بيعمل كل دول و م كان حد عارف عنه اي حاجه خاااالص ادهم بصدمه :بتهزر مصح هو اه كان بيشرب بس مستحيل مستحيل محمد:-يلا اهو اصلا هيتحاكم يوم الحد وعايزين ريم ادهم:-امم + اه هجبها طبعا محمد:-ان شاء الله ادهم:- يلا بقي فكنا من ام السيرة دى وقعدوا يضحكوا ويهزروا لحد آخر الليل إنما عند آدم كان بيصلي قيام الليل وبيدعي ان ريم تكون بخير ويشوفها عشان وحشته عند أسيل كانت نامت وهدى كذلك إنما محمود ...:-ايوا كدا اعمل اللي انا عاوزه تكون حبيبي محمود:اهو استر عليا بقي ....:-طبعا طبعا طول م انت بتسمع كلامي انت في الأمان محمود:-شكرا يلا بقي سلام ...:-سلام 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 في الصباح🌞 أسيل صحت من النوم ودخلت الحمام واتوضت وصلت وراحت المدرسه ومحمود راح علي شغله هدى كانت نايمه لسه عند أدهم صحي وصحي ريم وراحوا علي الشركه وأدم كان في طريقه برضو للشركه ادهم وصل هو وريم بس قال ل ريم تطلع وهو جاي كان بيشتري من السوبر عشان هو متعود انه يشتري منه الصبح آدم كان وصل ركب هو و ريم مع بعض ريم بتشبه علي الريحه عشان كانت غاضه بصرها بتبص ليه لقته آدم قعدت تبص فيه قوي وعينيها دمعت آدم لاحظ كدا فبيبص ليها قام شايلها و اخدها في الحضن وقلبوها نكد وقعدوا يعيطوا آدم :-علي فكره انتي وحشتيني قوي وصدقيني والله م انا . انا م عملت ليكي حاجه ريم عرفت هو بيتكلم عن ايه عشان ادهم كان قايلها انه معرفه انه هو ريم :-عارفه والله ادهم كان خايف عليك عشان كدا آدم :-مش مهم المهم اني شوفتك حمد ربنا علي فكره كل يوم بدعي ربنا لأني اشوفك🥺 ريم:-واديك شوفتني الأسانسير وقف عشان حد هيركب هما م اخدوا بالهم لقوا ادهم في وشهم أدهم ضحك:-قال حد هنا كنت متفق معاه كدا اني اكمل الخطه وهو خاني حد يعرفه او قولولي اعمل فيه اي ريم:-اووبس معلش😅بس دا اوزي أدهم :-أوزك ريم:-اه أوزي ادهم:-ماشي ي اختي و حضن آدم وحكاله بقي عن كل حاجه ولي عمل كدا من طقطق ل سلامو عليكو آدم :يااااه بس الحمد لله علي كل حاجه خير رب الخير لا يأتي إلا ادهم :-بالخير وطلعوا من الأسانسير ادهم جاله اتصال ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....:-وعليكم السلام عليكم ورحمة الله ..... ادهم بصدمه😳😳:-اييييه ازاي ولا امته ....:- امبارح ادهم :-مستحييييييل وبكدا البارت يكون خلص اي اللي صدم ادهم كدا دا اللي هنعرفه في البارت اللي جاي بإذن الله واتمني انه يكون عجبكم🥺اترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ⤶ڪ/آلاء ابـنـة\"ة محـمود 🦋..↺\". ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية حُلمي🫰 البارت الرابع محمد :- بص ي سيدي فهد دا اصلاااا عنده بلاوي سودااا اول حاجه انه السكرتيرة بتاعته اعتدى عليها ولأن هي وحيده وملهاش غير انها سكتت و كان بيهرب ا*سل*ح*ه و مخدرات وغير البنات اللي كان بيخطفهم كان سنهم صغير كانوا سن 14-15 سنه غير انه كان مشترك مع رجال مافيا وبيع أعضاء غير انه اصلا كان مستلف قروض وكان بيسدد فيها وهو معاه شريكين قتل واحد عشان عرف حقيقته وعرف ان الأموال غير شرعيه لانه كان بيتاجر ربا إنما بقي التاني هو اللي اكتشفه عشان اللي اتقت*ل كان بيحكيله بس كان مخلي انه عارف بس لما صاحبه اتقتل وكان بالنسبه لي أخوه وصاحبه وكل حاجه جاب كل الدلائل دى وجبهالي لأنه كان عارف اني عاوز امسكه علي اي حاجه كان بيعمل كل دول و م كان حد عارف عنه اي حاجه خاااالص ادهم بصدمه :بتهزر مصح هو اه كان بيشرب بس مستحيل مستحيل محمد:-يلا اهو اصلا هيتحاكم يوم الحد وعايزين ريم ادهم:-امم + اه هجبها طبعا محمد:-ان شاء الله ادهم:- يلا بقي فكنا من ام السيرة دى وقعدوا يضحكوا ويهزروا لحد آخر الليل إنما عند آدم كان بيصلي قيام الليل وبيدعي ان ريم تكون بخير ويشوفها عشان وحشته عند أسيل كانت نامت وهدى كذلك إنما محمود ..:-ايوا كدا اعمل اللي انا عاوزه تكون حبيبي محمود:اهو استر عليا بقي ..:-طبعا طبعا طول م انت بتسمع كلامي انت في الأمان محمود:-شكرا يلا بقي سلام ..:-سلام 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 في الصباح🌞 أسيل صحت من النوم ودخلت الحمام واتوضت وصلت وراحت المدرسه ومحمود راح علي شغله هدى كانت نايمه لسه عند أدهم صحي وصحي ريم وراحوا علي الشركه وأدم كان في طريقه برضو للشركه ادهم وصل هو وريم بس قال ل ريم تطلع وهو جاي كان بيشتري من السوبر عشان هو متعود انه يشتري منه الصبح آدم كان وصل ركب هو و ريم مع بعض ريم بتشبه علي الريحه عشان كانت غاضه بصرها بتبص ليه لقته آدم قعدت تبص فيه قوي وعينيها دمعت آدم لاحظ كدا فبيبص ليها قام شايلها و اخدها في الحضن وقلبوها نكد وقعدوا يعيطوا آدم :-علي فكره انتي وحشتيني قوي وصدقيني والله م انا . انا م عملت ليكي حاجه ريم عرفت هو بيتكلم عن ايه عشان ادهم كان قايلها انه معرفه انه هو ريم :-عارفه والله ادهم كان خايف عليك عشان كدا آدم :-مش مهم المهم اني شوفتك حمد ربنا علي فكره كل يوم بدعي ربنا لأني اشوفك🥺 ريم:-واديك شوفتني الأسانسير وقف عشان حد هيركب هما م اخدوا بالهم لقوا ادهم في وشهم أدهم ضحك:-قال حد هنا كنت متفق معاه كدا اني اكمل الخطه وهو خاني حد يعرفه او قولولي اعمل فيه اي ريم:-اووبس معلش😅بس دا اوزي أدهم :-أوزك ريم:-اه أوزي ادهم:-ماشي ي اختي و حضن آدم وحكاله بقي عن كل حاجه ولي عمل كدا من طقطق ل سلامو عليكو آدم :يااااه بس الحمد لله علي كل حاجه خير رب الخير لا يأتي إلا ادهم :-بالخير وطلعوا من الأسانسير ادهم جاله اتصال ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..:-وعليكم السلام عليكم ورحمة الله ... ادهم بصدمه😳😳:-اييييه ازاي ولا امته ..:- امبارح ادهم :-مستحييييييل وبكدا البارت يكون خلص اي اللي صدم ادهم كدا دا اللي هنعرفه في البارت اللي جاي بإذن الله واتمني انه يكون عجبكم🥺اترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ⤶ڪ/آلاء ابـنـة˝ة محـمود 🦋.↺˝. ❝
❞ رواية حُلمي♥️ البارت التالت تعريف الاشخاص🫰 آدم :- صاحب ادهم من وهو صغير عنده33 سنه مهندس بترول ولكن برضو مشترك مع ادهم في الشركات بيحب ريم ومكتوب كتابهم ديب:- عنده35 سنه دكتور جامعه في كلية ترجمه وعنده شركات فهد :- عنده 33 سنه بس كان صاحب ادهم وأدم من الابتدائي وكانوا صحاب جامد بس بدؤا يبعدوا عنه عشان عرفوا ان هو ماشي في سكه غلط ومهما ينصاحوا برضوا مش بيسمع فبعدوا عنه وكمان كان بيحب زينب بس م اتقدم ليها لانه عارف ان هي م هتوافق و كمان عنده شركات ولاكن ادهم شركاته أعلي منه ف عشان كدا خطط انه يخطف ريم بس كان مجرد برشام هلوسه عشان تفكر أن فهد هو آدم ولكن الحمد لله م عمل فيها حاجه ريم:-عندها 22 سنه اخت ادهم وبتحب ادم جدااا زينب:-عندها 23 سنه متعلقة بريم +بتحب محمد جدااا من الثانويه محمد:ظابط مخابرات بيحب زينب من وهو عنده 23 سنه حاليا عنده 32 سنه هي كان عندها 14 سنه كان دائما بيدعي ربنا بيها 🍁🍁🍁🍁🍁🍁 محمود :-ديب جاي عشان كتب الكتاب هيكون النهارده اسيل:- لاءه طبعا قامت لقت كف علي وشها محمود بعصبيه وصوت عالي:- هو اي اللي لاءه غصب عنك هتوافقي وانا اديت كلمه للراجل اي هتصغريني ولا اي اسيل بحزن:-لإنعاش ولا كان اللي يصغرك حاضر يا بابا يلا انا طالعه فوق محمود:-تبقي ظبطي نفسك وبلاش الخمار اللي انتي لبساه دا تبقي ألبسي طرحه كدا اسيل:مش برتاح في الطرح وغير كدا الخمار فرض مش حته الطرحه الصغيره دى ربنا قال وليضربن بخمرهن علي جيوبهن ف معني الايه ان الصدر لازم يتغطي ف كدا الخمار فرض محمود:هيكون جوزك وبقولك اي اعملي اللي اتعمليه بس افتكري اني قولتلك البسي طرحه اسيل ماشي هدى كانت واقفه متحصرة علي بنتها الوحيده اسيل طلعت وقعدت تعيط بس قامت صلت وقرأت قران شوية ونامت ومحمود راح الشركه بتاعته وهدى كانت طالعه ورا اسيل بس محمود منبهها قالها انتي طالق لو روحتي ابنتك هي استغربت لأنها عارفه انه عارف ان الحلفان بالطلاق حرام . قال صلي الله عليه وسلم (من حلف بغير الله فقد اشرك) م ينفع تحلف ب اي حد غير ربنا راحت جهزت الاكل لانه قالها ان صحابه جايين والعيله الكريمه بتاعته وكان جايب طباخ وعمل زي سيشن دا كله ل كتب الكتاب وكان جايب فرقة مزمار بلدى اسيل صحت علي صوت المزمار والطبل البلدى بتبص من شباك اوضتها شافت كل حاجه دمعه قامت نازله من عينيها بس ذكرت نفسها بقول الله تعالي(لا يكلف الله نفسا الا وسعها) لعله خير أسيل قامت لابسه عبايه بيتي وخمار ونزلت اسيل:-معلش ممكن توقفوا المزمار دا واحد منهم:-لي اسيل :-لأن الرسول قال: ليكونن من أمتي اقوام يستحلون الحر والحرير والهم والمعازف. وقال صلى الله عليه وسلم: إني لم أنه عن البكاء ولكني نهيت عن صوتين أحمقين فاجرين، صوت عند نعمة: لهو ولعب ومزامير شيطان، وصوت عند مصيبة: لطم وجوه وشق جيوب ورنة شيطان. ف معلش انا مش عاوزه كتب كتابي يكون فيه حاجه حرام وقامت سيباهم وداخله واحد منهم:-بقولكم اي احنا كدا كدا اخدنا فلوسنا احنا نبطل ولما الأستاذ محمود ييجي نبقي نشغل ...:-فكره حلوه ووقفوا و معدش فيه صوت هدي قامت مشغله دف عشان تخلي الجو حلو شويه عشان محمود كان عازم أخواته وقرايبه ف هدى شغلت دف اسيل طلعت ولبست فستان ابيض كان سمبل وحلو وخمار ابيض وتاج و م حطت اي حاجه لأنها عارفه انه مختلط وكانت وهي بتلبس بتعيط وكانت قاعده تسبح وتستغفر لحد م جيه الميعاد وكتبوا الكتاب و الناس شغلها المزمار وكانت اسيل هتطق ديب:-بقيتي ليا ي قطه اسيل:- مش حضرتك كنتوا متفقين علي شهر ديب:م انا م هقدر استني ف كتبت الكتاب دلوقتي لأني عارف م راح تخليني اكلمك غير لما يكون مكتوب كتابنا والفرح كمان أسبوع اسيل بكسرة قلب ابتسمت امممم ماشي قام واخدها علي غفله وقام حاضنها ومدوخها اسيل م كانت طيقاه بس هتعمل اي بقي عدى اليوم واسيل كانت منهااره صلت وكانت بتصبر نفسها ان الخير فيما اختاره الله (وعيي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم) صلت ونامت 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 عند أدهم في المانيا ادهم:-احنا نازلين ي سكرتي ريم ابتسمت:-اخيراااا عشان آدم واحشني قوييي ادهم:-لاا احنا نعمل فيه مقلب انك مش طيقاه اوك ريم:حرام عليك ادهم :-خلاص م هننزل ريم:-ماشي ي أخويا ربنا يقدرك علي فعل الخييير ها الخير ادهم ضحك:-يارب ونزلوا مصر بس اول حاجه عملوها راحوا للقسم قدموا شكوه في فهد وبعد كدا راحوا لمحمد وزينب وريم قعدت مع زينب وقعدوا يحضنوا بعض ويعيطوا وشويه يضحكوا ومحمد كان قاعد مع ادهم وحكاله ادهم بصدمه😳:-بتهزر وبكدا البارت يكون خلص ويارب يكون نال اعجابكم واستنوا البارت الجاي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ⤶ڪ/آلاء ابـنـة\"ة محـمود 🦋..↺\". ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية حُلمي♥️ البارت التالت تعريف الاشخاص🫰 آدم :- صاحب ادهم من وهو صغير عنده33 سنه مهندس بترول ولكن برضو مشترك مع ادهم في الشركات بيحب ريم ومكتوب كتابهم ديب:- عنده35 سنه دكتور جامعه في كلية ترجمه وعنده شركات فهد :- عنده 33 سنه بس كان صاحب ادهم وأدم من الابتدائي وكانوا صحاب جامد بس بدؤا يبعدوا عنه عشان عرفوا ان هو ماشي في سكه غلط ومهما ينصاحوا برضوا مش بيسمع فبعدوا عنه وكمان كان بيحب زينب بس م اتقدم ليها لانه عارف ان هي م هتوافق و كمان عنده شركات ولاكن ادهم شركاته أعلي منه ف عشان كدا خطط انه يخطف ريم بس كان مجرد برشام هلوسه عشان تفكر أن فهد هو آدم ولكن الحمد لله م عمل فيها حاجه ريم:-عندها 22 سنه اخت ادهم وبتحب ادم جدااا زينب:-عندها 23 سنه متعلقة بريم +بتحب محمد جدااا من الثانويه محمد:ظابط مخابرات بيحب زينب من وهو عنده 23 سنه حاليا عنده 32 سنه هي كان عندها 14 سنه كان دائما بيدعي ربنا بيها 🍁🍁🍁🍁🍁🍁 محمود :-ديب جاي عشان كتب الكتاب هيكون النهارده اسيل:- لاءه طبعا قامت لقت كف علي وشها محمود بعصبيه وصوت عالي:- هو اي اللي لاءه غصب عنك هتوافقي وانا اديت كلمه للراجل اي هتصغريني ولا اي اسيل بحزن:-لإنعاش ولا كان اللي يصغرك حاضر يا بابا يلا انا طالعه فوق محمود:-تبقي ظبطي نفسك وبلاش الخمار اللي انتي لبساه دا تبقي ألبسي طرحه كدا اسيل:مش برتاح في الطرح وغير كدا الخمار فرض مش حته الطرحه الصغيره دى ربنا قال وليضربن بخمرهن علي جيوبهن ف معني الايه ان الصدر لازم يتغطي ف كدا الخمار فرض محمود:هيكون جوزك وبقولك اي اعملي اللي اتعمليه بس افتكري اني قولتلك البسي طرحه اسيل ماشي هدى كانت واقفه متحصرة علي بنتها الوحيده اسيل طلعت وقعدت تعيط بس قامت صلت وقرأت قران شوية ونامت ومحمود راح الشركه بتاعته وهدى كانت طالعه ورا اسيل بس محمود منبهها قالها انتي طالق لو روحتي ابنتك هي استغربت لأنها عارفه انه عارف ان الحلفان بالطلاق حرام . قال صلي الله عليه وسلم (من حلف بغير الله فقد اشرك) م ينفع تحلف ب اي حد غير ربنا راحت جهزت الاكل لانه قالها ان صحابه جايين والعيله الكريمه بتاعته وكان جايب طباخ وعمل زي سيشن دا كله ل كتب الكتاب وكان جايب فرقة مزمار بلدى اسيل صحت علي صوت المزمار والطبل البلدى بتبص من شباك اوضتها شافت كل حاجه دمعه قامت نازله من عينيها بس ذكرت نفسها بقول الله تعالي(لا يكلف الله نفسا الا وسعها) لعله خير أسيل قامت لابسه عبايه بيتي وخمار ونزلت اسيل:-معلش ممكن توقفوا المزمار دا واحد منهم:-لي اسيل :-لأن الرسول قال: ليكونن من أمتي اقوام يستحلون الحر والحرير والهم والمعازف.
وقال صلى الله عليه وسلم: إني لم أنه عن البكاء ولكني نهيت عن صوتين أحمقين فاجرين، صوت عند نعمة: لهو ولعب ومزامير شيطان، وصوت عند مصيبة: لطم وجوه وشق جيوب ورنة شيطان.
ف معلش انا مش عاوزه كتب كتابي يكون فيه حاجه حرام وقامت سيباهم وداخله واحد منهم:-بقولكم اي احنا كدا كدا اخدنا فلوسنا احنا نبطل ولما الأستاذ محمود ييجي نبقي نشغل ..:-فكره حلوه ووقفوا و معدش فيه صوت هدي قامت مشغله دف عشان تخلي الجو حلو شويه عشان محمود كان عازم أخواته وقرايبه ف هدى شغلت دف اسيل طلعت ولبست فستان ابيض كان سمبل وحلو وخمار ابيض وتاج و م حطت اي حاجه لأنها عارفه انه مختلط وكانت وهي بتلبس بتعيط وكانت قاعده تسبح وتستغفر لحد م جيه الميعاد وكتبوا الكتاب و الناس شغلها المزمار وكانت اسيل هتطق ديب:-بقيتي ليا ي قطه اسيل:- مش حضرتك كنتوا متفقين علي شهر ديب:م انا م هقدر استني ف كتبت الكتاب دلوقتي لأني عارف م راح تخليني اكلمك غير لما يكون مكتوب كتابنا والفرح كمان أسبوع اسيل بكسرة قلب ابتسمت امممم ماشي قام واخدها علي غفله وقام حاضنها ومدوخها اسيل م كانت طيقاه بس هتعمل اي بقي عدى اليوم واسيل كانت منهااره صلت وكانت بتصبر نفسها ان الخير فيما اختاره الله (وعيي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم) صلت ونامت 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 عند أدهم في المانيا ادهم:-احنا نازلين ي سكرتي ريم ابتسمت:-اخيراااا عشان آدم واحشني قوييي ادهم:-لاا احنا نعمل فيه مقلب انك مش طيقاه اوك ريم:حرام عليك ادهم :-خلاص م هننزل ريم:-ماشي ي أخويا ربنا يقدرك علي فعل الخييير ها الخير ادهم ضحك:-يارب ونزلوا مصر بس اول حاجه عملوها راحوا للقسم قدموا شكوه في فهد وبعد كدا راحوا لمحمد وزينب وريم قعدت مع زينب وقعدوا يحضنوا بعض ويعيطوا وشويه يضحكوا ومحمد كان قاعد مع ادهم وحكاله ادهم بصدمه😳:-بتهزر وبكدا البارت يكون خلص ويارب يكون نال اعجابكم واستنوا البارت الجاي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
❞ حُلمي🥺 البارت 【2】 ادهم :-استغفر الله العظيم واتوب إليه والله عارف ي آدم انك مش انت اللي عملت كدا بس مضطر ادهم وهو بيفتكر من سنتين فلاش باك ادم:-الو ي ادهم الحق ريم ريم ي ادهم ادهم:- مالها آدم :- تعالي علي المكان دا بس الأول .... ادهم :-ماشي جاي ادهم جيه واتصدم لما لقي أخته مسورقه وقاعده تقول سيبوني سيبوني ادهم :- وديها ي آدم المستشفي آدم :- حاضر ادهم :- الو ي محمد محمد:-الو ادهم :- تجبلي رجالتك وتعرفلي مين عمل في اختي كدا محمد:- حاضر ادهم راح المستشفي وسأل الدكتور الدكتور :- والله هي عندها صدمه وهتاخد وقت عبال م تخف منها ف الأحسن انك توديها بره هتعرف تتحسن احلي من هنا ادهم:-شكرا ليك الدكتور :- الشكر لله وحده ادهم قال ل آدم انا خوديها وتتعالج بره عشان هي من الصدمه مش هتعرف تتكلم ولا تتأقلم مع حد ادم:- حاضر بس هاجي معاها ادهم :- لا آدم :- خلاص سبها هنا هخلي اختي تهتم بيها ادهم:- لاءه برضو آدم :- لي كدا ي ادهم انت لي مش عايزني معاها راعي ظروف أنها مراتي ادهم ببرود:- مش مراتك لسه ادم:-ي جدع يعمر بيت برودك دا لاحظ أننا كاتبين الكتاب ادهم :- م انت هتطلقها متسألنيش لي لو عايز صحوبيتنا تكمل م تجادلنيش ادم:-يعني اي ي ادهم أدهم :- افهمها زي م تفهمها يلا سلام ادهم استأذن من الدكتور وكان مخلي السكرتيرة بتاعته تحجز ليه طيران عشان مسافر ب اخته و اخدها وسافر جاله اتصال وهو في الطيارة محمد:- الو ادهم:- اي ي محمد عرفت محمد :- اه طلع فهد المنشاوي ادهم :- كنت عارف محمد:- بس خلي بالك هيتهمها في آدم وهيعمل دلائل كتير حتي مدي ل اختك برشام هلوسه تشوف فهد آدم عشان انت عارف انه كان بيحبها و آدم اتجوزها ف عاوز يوقعكم ويوقع الدنيا كلها في بعض ادهم :- تسلم ي محمد محمد:- علي ي باشا مانت هتجوزني زينب أدهم :- انت في اي ولا في اي يلا😂 محمد:- اي ي باشا احنا متفقين ادهم :-خلاص انزل ان شاء الله واخطبهالك محمد:-لاااااا انت هتضحك عليا انا عاوز زي آدم كتب الكتاب يوم الخطوبه أدهم :-ماشي ي أخويا ان شاء الله محمد:- أيوه كدا يلا بقي سلااامووز ادهم:- قبل م تقفل تراقب كل حركات فهد محمد:-ودي حاجه عاوزه توصيه ادهم :- يديمك ليا محمد:- وليا عشان تجوزني زينب😂 ادهم:-تبع مصلحتك قفلوا مع بعض لا حول ولا قوة الا بالله ادهم رن علي آدم ادهم:- السلام عليكم ورحمة الله وبركاته آدم :- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ادهم :-انا عرفت انك انت اللي عملت كدا آدم بصدمه :-اناا ادهم :بص ي آدم انت صاحبي من واحنا في الحضانه مع بعض بقالنا اكتر من 25 / 26 سنه طبعا اختي اهم حاجه ووصية بابا الله يرحمه ف انا هتعامل معاك وصحوبيتنا و كل حاجه زي م كنا بس اختي تنساها آدم :- والله م عملت حاجه تب ازاي هعمل وهرن عليك ادهم :- سهله عشان م أشك وبص ي آدم خلاااااص الموضوع اتقفل ادم:-بس دي مراتي وازاي هعمل كدا في قطعه من روحي ادهم :-معرفش بقي شوف نفسك يلا في امان الله آدم :- حرام عليك انت بتشك فيا ادهم قفل المكالمه في وشه عشان معرفش يقوله اي عشان مش عاوز حد يعرف ووداها المانيا تتعالج هناك وفي تحسن ملحوظ جدااا ادهم فاق من الذكريات علي رنت تيليفون :- لقاه محمد قال في سره بقالنا سنتين ومش عارفين نمسكه ياارب وقام فاتح المكالمه محمد :السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عامل اي ي ادهومي ادهم :- احترم نفسك يا ولا عشان خلاص اتجوزت😂 محمد:-أحبك انا اه صحيح المهم مسكنا فهد ادهم :-بجد الحمد لله تب إزاي محمد هبقي أحكيلك . كدا بقي ريم محتاجه ان هي تنزل عشان تشهد غير المصايب اللي هو عاملها ادهم:-اه مانا أن شاء الله هنزلها قريب انا مسافر قريب علي بكره كدا أن شاء الله محمد؛- ان شاء الله يلا بقي سلام رايح ل زوبه ادهم:- بتغظني يعني محمد:-تعرف عني كدا ادهم:- لا دا اكتر من كدا محمد:- اقفل احسن يلا في امان الله ادهم :- في حفظه ورعايته 🌻🌻🌻🌻 عند أسيل * أسيل خرجت من المدرسه وبعد كدا راحت الدروس وكانت بتستأذن ان هي تدخل الحمام بس كانت بتتوضي وتصلي عشان م في اي صلاة تتأخر علييها وبعد كدا روحت علي المغرب وهي ماشيه خبطت في واحد اسيل:- انا اسفه ..:-هو اي إللي انتي اسفه انتي مش عارفه انا مين اسيل:-هتكون مين يعني وزير الداخليه يعني ...:- لا يقطه انا ديب مدبولي اسيل في سرها سمعت الاسم دا فين سمعته فين افتكرت :- واي يعني اهبب بيه اي يعني بقولك اي انا لولا اني متأخره م كنت سكتلك وقامت سيباه وماشيه ديب:- مسيرك هتقعي تحت أيدي ي قطه اسيل:- ربنا يستر وقال دا اللي بابا عاوزه يكون جوزي مش اومال ووصلت وأول م وصلت اسيل:- السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ياابشرررر ياللي مش هنا هدي:- عاوزه اي ي بت اسيل:- انا صاميه والله عاوزه أفطر هدي:- ماشي هحضر الأكل عبال م تصلي المغرب بس اكسري صيامك الأول اسيل انا كسراه من زومان هصلي اهو صلت وخلصت وبعد.كدا اكلت وراحت عشان تريح نصايه وبعد.كدا تذاكر صحت بعد العشاء صلت وقرأت ورد البقرة هي عامله لنفسها سورة البقرة كل يوم تقرأها وقرأت أذكار المساء عشان م كانت قرأتها وبدأت تذاكر ذاكرت وهي بتذاكر كانت الساعه 10 ونص باباها جيه محمود :- أسيل أسيل اسيل:- نعم ي بابا محمود:- ديب اللي كلمتك عليه دا متقدم ليكي اسيل:- لا يا بابا معلش قوله م موافقه محمود بنبرة عاليه:- غصب عنك هتجوزيه ولعلمك بقي أن الفرح كمان شهر اسيل:- بس انا مش عايزاه محمود:- غصب عنك هتاخديه وسابها ومشي اسيل قعدت تعيط مش متخيله ان هي اصلا تتجوز واحد زي دا بيسهر وكل ثانيه مع بنت شكل وميعرفش حاجه في الدين ومش بيركعها دخلت نامت وهي معيطه هدي:- ي محمود دا كله عشان كنت عايزها ولد ربنا بيقول أليس الذكر كالاثني محمود:-من ساعت م اتولدت وانتي قاعده تقوليلي عارف وغير كدا دا لمصلحتها هيعيشها عيشه فل هدي:- انت محسسني انك مش معيشها محمود:- بقولك اي ي هدي نامي عشان انا خلقي في مناخري هدي نامت تاني يوم قبل م ينزل للشغل محمود:-أسيل اسيل اسيل:- نعم ي بابا محمود :-..... اسيل:-لا طبعا ولقت كف علي وشها وبكدا البارت يكون خلص واتمني انه يكون نال اعجابكم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ربي اني مسني الضر وانت أرحم الراحمين لا حول ولا قوة الا بالله استغفر الله العظيم واتوب اليه اللهم صلي علي سيدنا محمد ⤶ڪ/آلاء ابـنـة\"ة محـمود 🦋..↺\". ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ حُلمي🥺
البارت 【2】
ادهم :-استغفر الله العظيم واتوب إليه والله عارف ي آدم انك مش انت اللي عملت كدا بس مضطر ادهم وهو بيفتكر من سنتين فلاش باك ادم:-الو ي ادهم الحق ريم ريم ي ادهم ادهم:- مالها آدم :- تعالي علي المكان دا بس الأول .. ادهم :-ماشي جاي ادهم جيه واتصدم لما لقي أخته مسورقه وقاعده تقول سيبوني سيبوني ادهم :- وديها ي آدم المستشفي آدم :- حاضر ادهم :- الو ي محمد محمد:-الو ادهم :- تجبلي رجالتك وتعرفلي مين عمل في اختي كدا محمد:- حاضر ادهم راح المستشفي وسأل الدكتور الدكتور :- والله هي عندها صدمه وهتاخد وقت عبال م تخف منها ف الأحسن انك توديها بره هتعرف تتحسن احلي من هنا ادهم:-شكرا ليك الدكتور :- الشكر لله وحده ادهم قال ل آدم انا خوديها وتتعالج بره عشان هي من الصدمه مش هتعرف تتكلم ولا تتأقلم مع حد ادم:- حاضر بس هاجي معاها ادهم :- لا آدم :- خلاص سبها هنا هخلي اختي تهتم بيها ادهم:- لاءه برضو آدم :- لي كدا ي ادهم انت لي مش عايزني معاها راعي ظروف أنها مراتي ادهم ببرود:- مش مراتك لسه ادم:-ي جدع يعمر بيت برودك دا لاحظ أننا كاتبين الكتاب ادهم :- م انت هتطلقها متسألنيش لي لو عايز صحوبيتنا تكمل م تجادلنيش ادم:-يعني اي ي ادهم أدهم :- افهمها زي م تفهمها يلا سلام ادهم استأذن من الدكتور وكان مخلي السكرتيرة بتاعته تحجز ليه طيران عشان مسافر ب اخته و اخدها وسافر جاله اتصال وهو في الطيارة محمد:- الو ادهم:- اي ي محمد عرفت محمد :- اه طلع فهد المنشاوي ادهم :- كنت عارف محمد:- بس خلي بالك هيتهمها في آدم وهيعمل دلائل كتير حتي مدي ل اختك برشام هلوسه تشوف فهد آدم عشان انت عارف انه كان بيحبها و آدم اتجوزها ف عاوز يوقعكم ويوقع الدنيا كلها في بعض ادهم :- تسلم ي محمد محمد:- علي ي باشا مانت هتجوزني زينب أدهم :- انت في اي ولا في اي يلا😂 محمد:- اي ي باشا احنا متفقين ادهم :-خلاص انزل ان شاء الله واخطبهالك محمد:-لاااااا انت هتضحك عليا انا عاوز زي آدم كتب الكتاب يوم الخطوبه أدهم :-ماشي ي أخويا ان شاء الله محمد:- أيوه كدا يلا بقي سلااامووز ادهم:- قبل م تقفل تراقب كل حركات فهد محمد:-ودي حاجه عاوزه توصيه ادهم :- يديمك ليا محمد:- وليا عشان تجوزني زينب😂 ادهم:-تبع مصلحتك قفلوا مع بعض لا حول ولا قوة الا بالله ادهم رن علي آدم ادهم:- السلام عليكم ورحمة الله وبركاته آدم :- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ادهم :-انا عرفت انك انت اللي عملت كدا آدم بصدمه :-اناا ادهم :بص ي آدم انت صاحبي من واحنا في الحضانه مع بعض بقالنا اكتر من 25 / 26 سنه طبعا اختي اهم حاجه ووصية بابا الله يرحمه ف انا هتعامل معاك وصحوبيتنا و كل حاجه زي م كنا بس اختي تنساها آدم :- والله م عملت حاجه تب ازاي هعمل وهرن عليك ادهم :- سهله عشان م أشك وبص ي آدم خلاااااص الموضوع اتقفل ادم:-بس دي مراتي وازاي هعمل كدا في قطعه من روحي ادهم :-معرفش بقي شوف نفسك يلا في امان الله آدم :- حرام عليك انت بتشك فيا ادهم قفل المكالمه في وشه عشان معرفش يقوله اي عشان مش عاوز حد يعرف ووداها المانيا تتعالج هناك وفي تحسن ملحوظ جدااا
ادهم فاق من الذكريات علي رنت تيليفون :- لقاه محمد قال في سره بقالنا سنتين ومش عارفين نمسكه ياارب وقام فاتح المكالمه محمد :السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عامل اي ي ادهومي ادهم :- احترم نفسك يا ولا عشان خلاص اتجوزت😂 محمد:-أحبك انا اه صحيح المهم مسكنا فهد ادهم :-بجد الحمد لله تب إزاي محمد هبقي أحكيلك . كدا بقي ريم محتاجه ان هي تنزل عشان تشهد غير المصايب اللي هو عاملها ادهم:-اه مانا أن شاء الله هنزلها قريب انا مسافر قريب علي بكره كدا أن شاء الله محمد؛- ان شاء الله يلا بقي سلام رايح ل زوبه ادهم:- بتغظني يعني محمد:-تعرف عني كدا ادهم:- لا دا اكتر من كدا محمد:- اقفل احسن يلا في امان الله ادهم :- في حفظه ورعايته 🌻🌻🌻🌻 عند أسيل * أسيل خرجت من المدرسه وبعد كدا راحت الدروس وكانت بتستأذن ان هي تدخل الحمام بس كانت بتتوضي وتصلي عشان م في اي صلاة تتأخر علييها وبعد كدا روحت علي المغرب وهي ماشيه خبطت في واحد اسيل:- انا اسفه .:-هو اي إللي انتي اسفه انتي مش عارفه انا مين اسيل:-هتكون مين يعني وزير الداخليه يعني ..:- لا يقطه انا ديب مدبولي اسيل في سرها سمعت الاسم دا فين سمعته فين افتكرت :- واي يعني اهبب بيه اي يعني بقولك اي انا لولا اني متأخره م كنت سكتلك وقامت سيباه وماشيه ديب:- مسيرك هتقعي تحت أيدي ي قطه اسيل:- ربنا يستر وقال دا اللي بابا عاوزه يكون جوزي مش اومال ووصلت وأول م وصلت اسيل:- السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ياابشرررر ياللي مش هنا هدي:- عاوزه اي ي بت اسيل:- انا صاميه والله عاوزه أفطر هدي:- ماشي هحضر الأكل عبال م تصلي المغرب بس اكسري صيامك الأول اسيل انا كسراه من زومان هصلي اهو صلت وخلصت وبعد.كدا اكلت وراحت عشان تريح نصايه وبعد.كدا تذاكر صحت بعد العشاء صلت وقرأت ورد البقرة هي عامله لنفسها سورة البقرة كل يوم تقرأها وقرأت أذكار المساء عشان م كانت قرأتها وبدأت تذاكر ذاكرت وهي بتذاكر كانت الساعه 10 ونص باباها جيه محمود :- أسيل أسيل اسيل:- نعم ي بابا محمود:- ديب اللي كلمتك عليه دا متقدم ليكي اسيل:- لا يا بابا معلش قوله م موافقه محمود بنبرة عاليه:- غصب عنك هتجوزيه ولعلمك بقي أن الفرح كمان شهر اسيل:- بس انا مش عايزاه محمود:- غصب عنك هتاخديه وسابها ومشي اسيل قعدت تعيط مش متخيله ان هي اصلا تتجوز واحد زي دا بيسهر وكل ثانيه مع بنت شكل وميعرفش حاجه في الدين ومش بيركعها دخلت نامت وهي معيطه هدي:- ي محمود دا كله عشان كنت عايزها ولد ربنا بيقول أليس الذكر كالاثني محمود:-من ساعت م اتولدت وانتي قاعده تقوليلي عارف وغير كدا دا لمصلحتها هيعيشها عيشه فل هدي:- انت محسسني انك مش معيشها محمود:- بقولك اي ي هدي نامي عشان انا خلقي في مناخري هدي نامت تاني يوم قبل م ينزل للشغل محمود:-أسيل اسيل اسيل:- نعم ي بابا محمود :-... اسيل:-لا طبعا ولقت كف علي وشها وبكدا البارت يكون خلص واتمني انه يكون نال اعجابكم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ربي اني مسني الضر وانت أرحم الراحمين لا حول ولا قوة الا بالله استغفر الله العظيم واتوب اليه اللهم صلي علي سيدنا محمد ⤶ڪ/آلاء ابـنـة˝ة محـمود 🦋.↺˝. ❝