رواية رحلة تغير. البارت الـ4 اسماء طلعت انصدمت : اي دا... 💬 أقوال آلاء محمود كبشه 📖 كتاب رحلة تغير
- 📖 من ❞ كتاب رحلة تغير ❝ آلاء محمود كبشه 📖
█ رواية رحلة تغير البارت الـ4 اسماء طلعت انصدمت : اي دا ميرتا ميرتا جرت عليها وعيطت حضنها اسماء وهي بتهديها: براحه ي رورو مالك فيكي بس ميرتا بعياط وصوت متقطع: بابا شكله عرف اسماء اسماء: حصل خير حبيبي هاخدك تعيشي معايا متخفيش ميرتا: تب انا عايزه اصلي اسماء :تعالي هديكي لبس ادخلي خودي شاور والبسيه وصلي ميرتا: حاضر اسماء دخلت جابت ليها وميرتا الحمام وحليمه جات تسال اسماء حليمه مين دي سمسم اسماء: يا ماما صديقتي ف الجامعه وكانت مسيحية وقعدت تحكي من طقطق ل سلامو عليكو حليمه: لا حول ولا قوة الل بالله شاء الله ميرتا خرجت وصلت واسماء اخدتها اوضتها ونامت معاها ونيجي عند يزن يزن صلي الفجر وقعد لحد الشروق عشان تتحسبله حجة وعمره وبعد كدا راح المسجد اللي هو بيصلي فيه وهو الشيخ احمد الشيخ احمد˝ عامل يزن يزن:والله الحمد لله شيخنا وانت اخبارك الشيخ احمد: ها هتدينا النهارده يزن: والله محضرتش النهارده ادينا انت الشيخ اه بقي ونبداء الاهمال مصح يزن: مش كدا الشيخ أحمد استحضر النيه وهتدينا انت ومحدش هيدينا غيرك يزن: خلي سُليمان يدينا الشيخ سليمان هيدي غيرك يزن: حاضر يلا نصلي الضُحي الشيخ كتاب مجاناً PDF اونلاين 2025 فتاه مسيحيه الشريعه الكاثولوكيه عرقها مصري ولكنها سافرت الي المانيا مع عائلتها كي تُكمل دراستها رأت شيخاً صوته عذب القرآن فرتاح قلبها فأحبت تتعرف عن الاسلام وواجهت صعوبات حياتها لاجل انها اسلمت النهايه جُبرت وعوضها الله خيراً كل ما رأته تعبٍ ومشقه
اسماء طلعت انصدمت : اي دا ميرتا ميرتا جرت عليها وعيطت في حضنها اسماء وهي بتهديها: براحه ي رورو مالك فيكي اي بس ميرتا بعياط وصوت متقطع: بابا شكله عرف ي اسماء اسماء: حصل خير ي حبيبي هاخدك تعيشي معايا متخفيش ميرتا: تب انا عايزه اصلي اسماء :تعالي هديكي لبس ادخلي خودي شاور والبسيه وصلي ميرتا: حاضر اسماء دخلت جابت ليها لبس وميرتا دخلت الحمام وحليمه جات تسال اسماء حليمه : مين دي ي سمسم اسماء: دي يا ماما صديقتي ف الجامعه وكانت مسيحية وقعدت تحكي ليها من طقطق ل سلامو عليكو حليمه: لا حول ولا قوة الل بالله خير ان شاء الله ميرتا خرجت من الحمام وصلت واسماء اخدتها اوضتها ونامت معاها
ونيجي عند يزن يزن صلي الفجر وقعد لحد الشروق عشان تتحسبله حجة وعمره وبعد كدا راح المسجد اللي هو بيصلي فيه وهو الشيخ احمد
الشيخ احمد˝ عامل اي ي يزن يزن:والله الحمد لله ي شيخنا وانت اي اخبارك الشيخ احمد: الحمد لله ها هتدينا اي النهارده يزن: والله ي شيخنا انا محضرتش النهارده ادينا انت الشيخ احمد: اه بقي ونبداء الاهمال مصح يزن: لا والله مش كدا الشيخ أحمد : استحضر النيه وهتدينا انت ومحدش هيدينا غيرك يزن: تب خلي سُليمان يدينا الشيخ احمد: سليمان مش هيدي ومحدش هيدي غيرك يزن: حاضر ي شيخنا يلا نصلي الضُحي الشيخ احمد: يلا
ونسيبهم ونروح عند عادل عادل صحي من النوم ولقي باب اوضة ميرتا مفتوح اتجنن وقام مزعق ومعلي صوته : امااليااااا اماليا صحيت مخضوضه:في اي ي عادل عادل قام ماسكها من شعرها انتي اللي هربتي البت مصح اماليا بعياط: بت مين طيب انا مش فاهمه حاجة عادل: اه اعملي نفسك هبله دلوقتي اماليا: والله ابدا مانا كنت نايمه هو انا اتحركت من جنبك عادل: مهو دا اللي انا هتجنن بسببه .والله يا اماليا لما الاقي بنتك لأدفنهالك حيه وقام سايبها وماشي
عدي ييجي نص اليوم وكانت ميرتا صحت وبتتوجع واسماء كانت بتجهز الغدا مع امها وابوها كان ف الجامع ميرتا اتوضت وصلت الضهر والعصر عشان كانوا فايتينها ودخلت المطبخ عند اسماء
اسماء: روتا صحيتي ي قمري ميرتا: اه ي سمسمتي بس انا خايفه ل بابا يلاقيني هيقتلني هيوديني الكنيسه هتعذب ي اسماء وقامت معيطه. حليمه: يا بنتي اعلمي انك علي حق وكله يهون عشان الجنة واحتسبي تعبك دا يا روحي وهتاخدي عليه حسنات كل المتاعب عند الله اجور ويلا عشان ناكل ميرتا جهزت معاهم وحطوا الاكل واكلوا
وعدي اليوم وميرتا كانت عايزه تمشي عشان كدا مش هينع بس حليمه واسماء مسكوا فيها والشيخ احمد جيه بالليل وحليمه قالت ليه ع الحكاية وكان زعلان عليها وقال ل حليمه نامي وانا هتصرف
انما عند عادل كان راح الشغل وحكي للمدير كل حاجه لانه كان متنرفز ومتعصب ولكن هو قاله هتلاقيها وتبقي عذبها لما تلاقيها وازاي تخرج من تحت طوعك كان بوتجاز مش خمسه شعله بس دا اكتر🙂بعد كدا روح البيت ولقي اماليا نايمه وقام مزعق ليها وماسكها من شعرها وقعد يضرب فيها عشان محضرتش ليه الاكل وكانت بتتعذب حرفيا. اماليا جهزت ليه الاكل ودخلت نامت قام عادل قايل ليها انتي مفكره اني هعديها علي خير دا انني هتشوفي ايام سوده عليكي وعلي وشك وبنتك اللي لما الاقيها دي.
وبس كدا البارت خلص وياتري هل عادل هيلاقي ميرتا واي التصرف اللي هيتصرفه الشيخ احمد ودا اللي هنعرفه ف البارت الجديد ان شاء الله. ❝
❞ رواية رحلة تغير. البارت الـ4 اسماء طلعت انصدمت : اي دا ميرتا ميرتا جرت عليها وعيطت في حضنها اسماء وهي بتهديها: براحه ي رورو مالك فيكي اي بس ميرتا بعياط وصوت متقطع: بابا شكله عرف ي اسماء اسماء: حصل خير ي حبيبي هاخدك تعيشي معايا متخفيش ميرتا: تب انا عايزه اصلي اسماء :تعالي هديكي لبس ادخلي خودي شاور والبسيه وصلي ميرتا: حاضر اسماء دخلت جابت ليها لبس وميرتا دخلت الحمام وحليمه جات تسال اسماء حليمه : مين دي ي سمسم اسماء: دي يا ماما صديقتي ف الجامعه وكانت مسيحية وقعدت تحكي ليها من طقطق ل سلامو عليكو حليمه: لا حول ولا قوة الل بالله خير ان شاء الله ميرتا خرجت من الحمام وصلت واسماء اخدتها اوضتها ونامت معاها ونيجي عند يزن يزن صلي الفجر وقعد لحد الشروق عشان تتحسبله حجة وعمره وبعد كدا راح المسجد اللي هو بيصلي فيه وهو الشيخ احمد الشيخ احمد˝ عامل اي ي يزن يزن:والله الحمد لله ي شيخنا وانت اي اخبارك الشيخ احمد: الحمد لله ها هتدينا اي النهارده يزن: والله ي شيخنا انا محضرتش النهارده ادينا انت الشيخ احمد: اه بقي ونبداء الاهمال مصح يزن: لا والله مش كدا الشيخ أحمد : استحضر النيه وهتدينا انت ومحدش هيدينا غيرك يزن: تب خلي سُليمان يدينا الشيخ احمد: سليمان مش هيدي ومحدش هيدي غيرك يزن: حاضر ي شيخنا يلا نصلي الضُحي الشيخ احمد: يلا ونسيبهم ونروح عند عادل عادل صحي من النوم ولقي باب اوضة ميرتا مفتوح اتجنن وقام مزعق ومعلي صوته : امااليااااا اماليا صحيت مخضوضه:في اي ي عادل عادل قام ماسكها من شعرها انتي اللي هربتي البت مصح اماليا بعياط: بت مين طيب انا مش فاهمه حاجة عادل: اه اعملي نفسك هبله دلوقتي اماليا: والله ابدا مانا كنت نايمه هو انا اتحركت من جنبك عادل: مهو دا اللي انا هتجنن بسببه .والله يا اماليا لما الاقي بنتك لأدفنهالك حيه وقام سايبها وماشي واماليا قعدت مكانها تعيط وتقول يا تري روحتي فين ي ميرتا عدي ييجي نص اليوم وكانت ميرتا صحت وبتتوجع واسماء كانت بتجهز الغدا مع امها وابوها كان ف الجامع ميرتا اتوضت وصلت الضهر والعصر عشان كانوا فايتينها ودخلت المطبخ عند اسماء اسماء: روتا صحيتي ي قمري ميرتا: اه ي سمسمتي بس انا خايفه ل بابا يلاقيني هيقتلني هيوديني الكنيسه هتعذب ي اسماء وقامت معيطه. حليمه: يا بنتي اعلمي انك علي حق وكله يهون عشان الجنة واحتسبي تعبك دا يا روحي وهتاخدي عليه حسنات كل المتاعب عند الله اجور ويلا عشان ناكل ميرتا جهزت معاهم وحطوا الاكل واكلوا وعدي اليوم وميرتا كانت عايزه تمشي عشان كدا مش هينع بس حليمه واسماء مسكوا فيها والشيخ احمد جيه بالليل وحليمه قالت ليه ع الحكاية وكان زعلان عليها وقال ل حليمه نامي وانا هتصرف انما عند عادل كان راح الشغل وحكي للمدير كل حاجه لانه كان متنرفز ومتعصب ولكن هو قاله هتلاقيها وتبقي عذبها لما تلاقيها وازاي تخرج من تحت طوعك كان بوتجاز مش خمسه شعله بس دا اكتر🙂بعد كدا روح البيت ولقي اماليا نايمه وقام مزعق ليها وماسكها من شعرها وقعد يضرب فيها عشان محضرتش ليه الاكل وكانت بتتعذب حرفيا. اماليا جهزت ليه الاكل ودخلت نامت قام عادل قايل ليها انتي مفكره اني هعديها علي خير دا انني هتشوفي ايام سوده عليكي وعلي وشك وبنتك اللي لما الاقيها دي. وبس كدا البارت خلص وياتري هل عادل هيلاقي ميرتا واي التصرف اللي هيتصرفه الشيخ احمد ودا اللي هنعرفه ف البارت الجديد ان شاء الله. ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية رحلة تغير.
البارت الـ4
اسماء طلعت انصدمت : اي دا ميرتا ميرتا جرت عليها وعيطت في حضنها اسماء وهي بتهديها: براحه ي رورو مالك فيكي اي بس ميرتا بعياط وصوت متقطع: بابا شكله عرف ي اسماء اسماء: حصل خير ي حبيبي هاخدك تعيشي معايا متخفيش ميرتا: تب انا عايزه اصلي اسماء :تعالي هديكي لبس ادخلي خودي شاور والبسيه وصلي ميرتا: حاضر اسماء دخلت جابت ليها لبس وميرتا دخلت الحمام وحليمه جات تسال اسماء حليمه : مين دي ي سمسم اسماء: دي يا ماما صديقتي ف الجامعه وكانت مسيحية وقعدت تحكي ليها من طقطق ل سلامو عليكو حليمه: لا حول ولا قوة الل بالله خير ان شاء الله ميرتا خرجت من الحمام وصلت واسماء اخدتها اوضتها ونامت معاها
ونيجي عند يزن يزن صلي الفجر وقعد لحد الشروق عشان تتحسبله حجة وعمره وبعد كدا راح المسجد اللي هو بيصلي فيه وهو الشيخ احمد
الشيخ احمد˝ عامل اي ي يزن يزن:والله الحمد لله ي شيخنا وانت اي اخبارك الشيخ احمد: الحمد لله ها هتدينا اي النهارده يزن: والله ي شيخنا انا محضرتش النهارده ادينا انت الشيخ احمد: اه بقي ونبداء الاهمال مصح يزن: لا والله مش كدا الشيخ أحمد : استحضر النيه وهتدينا انت ومحدش هيدينا غيرك يزن: تب خلي سُليمان يدينا الشيخ احمد: سليمان مش هيدي ومحدش هيدي غيرك يزن: حاضر ي شيخنا يلا نصلي الضُحي الشيخ احمد: يلا
ونسيبهم ونروح عند عادل عادل صحي من النوم ولقي باب اوضة ميرتا مفتوح اتجنن وقام مزعق ومعلي صوته : امااليااااا اماليا صحيت مخضوضه:في اي ي عادل عادل قام ماسكها من شعرها انتي اللي هربتي البت مصح اماليا بعياط: بت مين طيب انا مش فاهمه حاجة عادل: اه اعملي نفسك هبله دلوقتي اماليا: والله ابدا مانا كنت نايمه هو انا اتحركت من جنبك عادل: مهو دا اللي انا هتجنن بسببه .والله يا اماليا لما الاقي بنتك لأدفنهالك حيه وقام سايبها وماشي
عدي ييجي نص اليوم وكانت ميرتا صحت وبتتوجع واسماء كانت بتجهز الغدا مع امها وابوها كان ف الجامع ميرتا اتوضت وصلت الضهر والعصر عشان كانوا فايتينها ودخلت المطبخ عند اسماء
اسماء: روتا صحيتي ي قمري ميرتا: اه ي سمسمتي بس انا خايفه ل بابا يلاقيني هيقتلني هيوديني الكنيسه هتعذب ي اسماء وقامت معيطه. حليمه: يا بنتي اعلمي انك علي حق وكله يهون عشان الجنة واحتسبي تعبك دا يا روحي وهتاخدي عليه حسنات كل المتاعب عند الله اجور ويلا عشان ناكل ميرتا جهزت معاهم وحطوا الاكل واكلوا
وعدي اليوم وميرتا كانت عايزه تمشي عشان كدا مش هينع بس حليمه واسماء مسكوا فيها والشيخ احمد جيه بالليل وحليمه قالت ليه ع الحكاية وكان زعلان عليها وقال ل حليمه نامي وانا هتصرف
انما عند عادل كان راح الشغل وحكي للمدير كل حاجه لانه كان متنرفز ومتعصب ولكن هو قاله هتلاقيها وتبقي عذبها لما تلاقيها وازاي تخرج من تحت طوعك كان بوتجاز مش خمسه شعله بس دا اكتر🙂بعد كدا روح البيت ولقي اماليا نايمه وقام مزعق ليها وماسكها من شعرها وقعد يضرب فيها عشان محضرتش ليه الاكل وكانت بتتعذب حرفيا. اماليا جهزت ليه الاكل ودخلت نامت قام عادل قايل ليها انتي مفكره اني هعديها علي خير دا انني هتشوفي ايام سوده عليكي وعلي وشك وبنتك اللي لما الاقيها دي.
وبس كدا البارت خلص وياتري هل عادل هيلاقي ميرتا واي التصرف اللي هيتصرفه الشيخ احمد ودا اللي هنعرفه ف البارت الجديد ان شاء الله. ❝
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة\"ة محـمود البارت التاسع ميرتا دخلت الشقه واتصدمت من جمال الشقه وانها كانت مُنظمه جدا وكان فيه بلالين وكانت شكلها جميل قوي دخلت الاوضه لقتها فيها ورد أحمر وبلالين وشموع وكانت في منتهي الجمال ولقت يزن فيها ومديها ضهره وقامت مخبطه ع ضهره قام باصص ليها وشايلها وحضنها ميرتا::اي الجمال دا ي يزن يزن:هو فيه اجمل منك ي بطتي ميرتا بضحك:بس اي المناسبه يعني يزن:من غير مناسبه ميرتا:ياا رااجل+انت لحقت اصلا عملت دا كله يزن :دا موال ي حبيبتي ميرتا ::اهمممم يزن:المهم يعني اني عشان كنت اقولك يعني اني بحبك ميرتا:اي دا بجد يزن:جد الجد ي حبيبي 🥺 ميرتا:روح قلبي وانا بحبك خالث والله. يزن حضنها ودوخها وقال ليها تعالي كلي وكان شاري اكل اكلوت بقي وخلصوا ودخلت الاوضه لقت فستان هادي سمبل كدا لبسته وبعد كدا نادت يزن ميرتا:يزن يزن يزااااان يزن:اي ي حبيبي ميرتا:ها اي رأيك يزن: قمر جميله قوي ي روحي🥹 ميرتا:انت اجمل ي قلب روحك نسيبهم بقي عشان كل اوضه وليها اسرارها تاني يوم* نيجي عند مريم ريان:يلا ي تيتا مريم:شكرا قوي يابني ريان:انتي تؤمري ي قمر انتي مريم:تسلملي يابني ريان :سلمك الله من كل سوء وشر يارب مريم:امين ريان اخدها وركبوا الطياره وعدي الوقت وكانت مريم بتقراء قران وبعد كدا مسكت فونها شويه وريان نام لانه كان تعبان ف الايام اللي فاتت وصلوا وريان اصلا كان عارف مكان يزن رن عليه اول م وصلوا كان يزن نايم صحي علي صوت رنة فون يزن:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ريان:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته بقولك ي يزن يزن:خيرا ريان لا خير ي حبيبي ان شتء الله بس انا عارف اني رزلت عليك ورنيت عليك ف الوقت دا بس انت جنب زوجتك يزن:اها ريان لا اطلع بوه معلش كدا يزن:حاضر ....ها خرجت يلا ريان: جدتها جات وهتعمل ليها مفاجاءه واحنا تحت يزن اي دا بجد ريان:اه والله يزن:حاضر دي هتفرح خالص دي كل شويه تقول عايزه اشوفها هصحيها وهلبس وانزلكم ريان حاضر متغيبش يزن حاضر يلا ف امان الله ريان:في حفظ الله ورعايته وقفلوا ويزن لبس وصحي ميرتا قال ليها ان صاحبه جاي وكدا هي قامت ولبست وهو نزل ليهم وشالت الزينه اللي كانت ف الصاله ويزن سلم علي ريان وبعد كدا مريم واخدهم وطلعوا الشقه ريان استني لحد م يزن دخل واخبر مراته يزن:متدخل يابني ريان: البيت ليه حرمه برضو يزن: ابن اصول 😂 ريان بغرور: طبعا طبعا هو انا اي حد يزن دخل ريان ومريم وبعد كدا نادي علي ميرتا ميرتا او م شافت جدتها انصدمت وفرحت ونست ان ريان موجود وقعدت تتنطط وقامت جاريه عند جدتها واخدتها بالحضن يزن: خودي تيتا ودخليها ترتاح ي حبيبتي ميرتا\" حاضر يزن:حضرلك كل خير يارب ميرتا: يلا ي تيتا مريم: عامله اي ي بنتي ويزن عامل اي معاكي ميرتا افتكرت امبارح وقامت مبتسمه مريم: خلاص مش عايزه اجابه عرفتها خلاص ميرتا بهزار: وه ي جدتي اي دا انتي ميخاويه مريم: ميخاويه مين ي بت انتي بس عشان انتي ابتسمتي اول م قولتلك ميرتا عامله نفسها مكسوفه:بتكفس ي مريومتشي مريم: مهو باين😂 ميرتا: تب يلا بس عشان ترتاحي وعبال م تكوني ارتحتي اكون حضرتلك اكل وظبتطلك هدومك مريم: منحرمش منك يـ روحي بس انا شويه وماشيه ميرتا: لي ان شاء الله مريم: ريان والله حاجز ليا شقه جنب شقته اللي هنا وهو والله ابن حلال مسبنيش خالص والله ميرتا: كل صحاب يزن كدا حتي يزن مريم: ربنا يجازيهم خير ميرتا: امين ويلا بقي نامي عشان السفر وكدا مريم: حاضر ي حبيبتي وانا جايه مهدوده والله ميرتا: معلش ي جدتي كله يهون عشاني😏😂 مريم: نص ثقتك دي ميرتا\"لععع مريم: تب يلا اخرجي من الاوضه يلا عشان عايزه انام ميرتا:انا حاسه كدا اني بنطرد مريم: لا اتاكدي متحسيش ميرتا: طيب بس متناميش عشان هجهز اكل مريم: حاضر وقامت خارجة وجهزت اكل ويزن اخد ريان لاوضه الضيوف ومريم كانت ف اوضه الاطفال وميرتا جهزت الاكل ونادت علي يزن وهو اخد ل ريان واكل معاه وميرتا ومريم اكلوا سوا مريم: بس انا حاسه ان وشك اتحسن عن الاول ميرتا: اه مهو يزن اصر عليا اني اعمل تجميل واهو في رحلة العلاج كلها تلت جلسات او اربعه بالكتير ووشي يرجع زي م كان مريم: بالشفاء ان شاء الله ميرتا: حبيبتي ي تيتا بس اه صحيح ماما عامله اي مريم افتكرت وزعلت: بصي ي بنتي فلاش باك مريم : انتي راحه فين ي بنتي كدا اماليا: اظن حضرتك ملكيش فيه مريم: اي اللي ملكيش فيه انتي لابسه كدا وراحة فين اماليا قامت بصالها وسابتها ومشت مريم: لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يهديكي يابنتي اماليا: الو يـ حبيبي ...: الو ي حبيبتي اماليا: انت فين ...:في الشقه يـ روحي اماليا :\"انا جيالك ..:تمام ي حبيبتي اماليا راحت وهو فتح ليها وقاموا واخدين بعض بالحضن وبداءت التلامسات والتلامسات جابت بعضها لحد م حصل اللي حصل وهو مفاقش غير لما لقي اماليا سايحة ف دمها وقام مغير وسايبها وقعدت اماليا مُتغيبه لمده يومين مريم قالت ل ريان ولانه في الشرطه قعد يدور وفي الاخر عرف انها ف شقه من شقق الد**عاره ولقاها ميته ووداها الطب الشرعي واكتشفوا انها اتعرضت ل عنف جنسي وكانت ممكن تعيش لو لحقوها بس بسبب انها قعدت كتير وخسرت دم كتير ف ماتت. بااااك* ميرتا بعياط: انتي بتهزري مريم: والله ابدا ي بنتي وهو دا اللي حصل ميرتا:انا معرفش ادعي ليها ولا اقول اي مريم: والله ي بنتي مسبتهاش وقعدت اقول ليها علي الاسلام واحدثها عنه وفضلت وراها بس هي اللي متقبلتش ميرتا: ليس عليك هداهم ولكن الله يهدي من يشاء مريم:ربنا يحسن ختامنا ي بنتي ميرتا: يارب يلا ي تيتا هسيبك تنامي شويه تريحي ويزن ساب ريان عشان يرتاح وراح لميرتا لقاها بتعيط اخدها ف حضنه وقامت حكياله وهو قعد يهديها وقام قايل ليها انه مش هينزل عشانها بس هي قالت ليه لاء ونزل الجامع الشيخ احمد: اهلا ي يزن لسه فاكرنا يابني😂 يزن\"انتو مين معرفش اسماعيل: وانا برضو معرفكش يزن: او ماي كود 😂 اسماعيل : تعالي اقولك خبر يزن: يلا قول إسماعيل \"لا خلاص مش هقول الشيخ احمد\" ايوا مهو احنا منعرفكش يزن:وه متعرفونيش دا احنا نايمين في حضن بعض😂 إسماعيل : هتنصب ي يزن يزن\" شوف اهو انت عارفني اسماعيل: ...... يزن: بجد بتهزر والله بجد اسماعيل :اومال ههزر يعني ودا يعني فيه هزار واسال الشيخ احمد اهو الشيخ احمد\" ايوا يبني وبكدا البارت يكون خلص واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🥹🖇️. ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت التاسع
ميرتا دخلت الشقه واتصدمت من جمال الشقه وانها كانت مُنظمه جدا وكان فيه بلالين وكانت شكلها جميل قوي دخلت الاوضه لقتها فيها ورد أحمر وبلالين وشموع وكانت في منتهي الجمال ولقت يزن فيها ومديها ضهره وقامت مخبطه ع ضهره قام باصص ليها وشايلها وحضنها ميرتا::اي الجمال دا ي يزن يزن:هو فيه اجمل منك ي بطتي ميرتا بضحك:بس اي المناسبه يعني يزن:من غير مناسبه ميرتا:ياا رااجل+انت لحقت اصلا عملت دا كله يزن :دا موال ي حبيبتي ميرتا ::اهمممم يزن:المهم يعني اني عشان كنت اقولك يعني اني بحبك ميرتا:اي دا بجد يزن:جد الجد ي حبيبي 🥺 ميرتا:روح قلبي وانا بحبك خالث والله. يزن حضنها ودوخها وقال ليها تعالي كلي وكان شاري اكل اكلوت بقي وخلصوا ودخلت الاوضه لقت فستان هادي سمبل كدا لبسته وبعد كدا نادت يزن ميرتا:يزن يزن يزااااان يزن:اي ي حبيبي ميرتا:ها اي رأيك يزن: قمر جميله قوي ي روحي🥹 ميرتا:انت اجمل ي قلب روحك نسيبهم بقي عشان كل اوضه وليها اسرارها
تاني يوم*
نيجي عند مريم ريان:يلا ي تيتا مريم:شكرا قوي يابني ريان:انتي تؤمري ي قمر انتي مريم:تسلملي يابني ريان :سلمك الله من كل سوء وشر يارب مريم:امين ريان اخدها وركبوا الطياره وعدي الوقت وكانت مريم بتقراء قران وبعد كدا مسكت فونها شويه وريان نام لانه كان تعبان ف الايام اللي فاتت وصلوا وريان اصلا كان عارف مكان يزن رن عليه اول م وصلوا كان يزن نايم صحي علي صوت رنة فون يزن:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ريان:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته بقولك ي يزن يزن:خيرا ريان لا خير ي حبيبي ان شتء الله بس انا عارف اني رزلت عليك ورنيت عليك ف الوقت دا بس انت جنب زوجتك يزن:اها ريان لا اطلع بوه معلش كدا يزن:حاضر ..ها خرجت يلا ريان: جدتها جات وهتعمل ليها مفاجاءه واحنا تحت يزن اي دا بجد ريان:اه والله يزن:حاضر دي هتفرح خالص دي كل شويه تقول عايزه اشوفها هصحيها وهلبس وانزلكم ريان حاضر متغيبش يزن حاضر يلا ف امان الله ريان:في حفظ الله ورعايته وقفلوا ويزن لبس وصحي ميرتا قال ليها ان صاحبه جاي وكدا هي قامت ولبست وهو نزل ليهم وشالت الزينه اللي كانت ف الصاله ويزن سلم علي ريان وبعد كدا مريم واخدهم وطلعوا الشقه ريان استني لحد م يزن دخل واخبر مراته يزن:متدخل يابني ريان: البيت ليه حرمه برضو يزن: ابن اصول 😂 ريان بغرور: طبعا طبعا هو انا اي حد يزن دخل ريان ومريم وبعد كدا نادي علي ميرتا ميرتا او م شافت جدتها انصدمت وفرحت ونست ان ريان موجود وقعدت تتنطط وقامت جاريه عند جدتها واخدتها بالحضن يزن: خودي تيتا ودخليها ترتاح ي حبيبتي ميرتا˝ حاضر يزن:حضرلك كل خير يارب ميرتا: يلا ي تيتا مريم: عامله اي ي بنتي ويزن عامل اي معاكي ميرتا افتكرت امبارح وقامت مبتسمه مريم: خلاص مش عايزه اجابه عرفتها خلاص ميرتا بهزار: وه ي جدتي اي دا انتي ميخاويه مريم: ميخاويه مين ي بت انتي بس عشان انتي ابتسمتي اول م قولتلك ميرتا عامله نفسها مكسوفه:بتكفس ي مريومتشي مريم: مهو باين😂 ميرتا: تب يلا بس عشان ترتاحي وعبال م تكوني ارتحتي اكون حضرتلك اكل وظبتطلك هدومك مريم: منحرمش منك يـ روحي بس انا شويه وماشيه ميرتا: لي ان شاء الله مريم: ريان والله حاجز ليا شقه جنب شقته اللي هنا وهو والله ابن حلال مسبنيش خالص والله ميرتا: كل صحاب يزن كدا حتي يزن مريم: ربنا يجازيهم خير ميرتا: امين ويلا بقي نامي عشان السفر وكدا مريم: حاضر ي حبيبتي وانا جايه مهدوده والله ميرتا: معلش ي جدتي كله يهون عشاني😏😂 مريم: نص ثقتك دي ميرتا˝لععع مريم: تب يلا اخرجي من الاوضه يلا عشان عايزه انام ميرتا:انا حاسه كدا اني بنطرد مريم: لا اتاكدي متحسيش ميرتا: طيب بس متناميش عشان هجهز اكل مريم: حاضر وقامت خارجة وجهزت اكل ويزن اخد ريان لاوضه الضيوف ومريم كانت ف اوضه الاطفال وميرتا جهزت الاكل ونادت علي يزن وهو اخد ل ريان واكل معاه وميرتا ومريم اكلوا سوا مريم: بس انا حاسه ان وشك اتحسن عن الاول ميرتا: اه مهو يزن اصر عليا اني اعمل تجميل واهو في رحلة العلاج كلها تلت جلسات او اربعه بالكتير ووشي يرجع زي م كان مريم: بالشفاء ان شاء الله ميرتا: حبيبتي ي تيتا بس اه صحيح ماما عامله اي مريم افتكرت وزعلت: بصي ي بنتي فلاش باك مريم : انتي راحه فين ي بنتي كدا اماليا: اظن حضرتك ملكيش فيه مريم: اي اللي ملكيش فيه انتي لابسه كدا وراحة فين اماليا قامت بصالها وسابتها ومشت
مريم: لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يهديكي يابنتي اماليا: الو يـ حبيبي ..: الو ي حبيبتي اماليا: انت فين ..:في الشقه يـ روحي اماليا :˝انا جيالك .:تمام ي حبيبتي اماليا راحت وهو فتح ليها وقاموا واخدين بعض بالحضن وبداءت التلامسات والتلامسات جابت بعضها لحد م حصل اللي حصل وهو مفاقش غير لما لقي اماليا سايحة ف دمها وقام مغير وسايبها وقعدت اماليا مُتغيبه لمده يومين مريم قالت ل ريان ولانه في الشرطه قعد يدور وفي الاخر عرف انها ف شقه من شقق الد *عاره ولقاها ميته ووداها الطب الشرعي واكتشفوا انها اتعرضت ل عنف جنسي وكانت ممكن تعيش لو لحقوها بس بسبب انها قعدت كتير وخسرت دم كتير ف ماتت. بااااك* ميرتا بعياط: انتي بتهزري مريم: والله ابدا ي بنتي وهو دا اللي حصل ميرتا:انا معرفش ادعي ليها ولا اقول اي مريم: والله ي بنتي مسبتهاش وقعدت اقول ليها علي الاسلام واحدثها عنه وفضلت وراها بس هي اللي متقبلتش ميرتا: ليس عليك هداهم ولكن الله يهدي من يشاء مريم:ربنا يحسن ختامنا ي بنتي ميرتا: يارب يلا ي تيتا هسيبك تنامي شويه تريحي ويزن ساب ريان عشان يرتاح وراح لميرتا لقاها بتعيط اخدها ف حضنه وقامت حكياله وهو قعد يهديها وقام قايل ليها انه مش هينزل عشانها بس هي قالت ليه لاء ونزل الجامع الشيخ احمد: اهلا ي يزن لسه فاكرنا يابني😂 يزن˝انتو مين معرفش اسماعيل: وانا برضو معرفكش يزن: او ماي كود 😂 اسماعيل : تعالي اقولك خبر يزن: يلا قول إسماعيل ˝لا خلاص مش هقول الشيخ احمد˝ ايوا مهو احنا منعرفكش يزن:وه متعرفونيش دا احنا نايمين في حضن بعض😂 إسماعيل : هتنصب ي يزن يزن˝ شوف اهو انت عارفني اسماعيل: ... يزن: بجد بتهزر والله بجد اسماعيل :اومال ههزر يعني ودا يعني فيه هزار واسال الشيخ احمد اهو الشيخ احمد˝ ايوا يبني وبكدا البارت يكون خلص واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🥹🖇️. ❝