رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة ˝ة محـمود البارت... 💬 أقوال آلاء محمود كبشه 📖 كتاب رحلة تغير
- 📖 من ❞ كتاب رحلة تغير ❝ آلاء محمود كبشه 📖
█ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة "ة محـمود البارت التاسع ميرتا دخلت الشقه واتصدمت من جمال وانها كانت مُنظمه جدا وكان فيه بلالين وكانت شكلها جميل قوي الاوضه لقتها فيها ورد أحمر وبلالين وشموع منتهي الجمال ولقت يزن ومديها ضهره وقامت مخبطه ع قام باصص ليها وشايلها وحضنها ميرتا::اي دا ي يزن يزن:هو اجمل منك بطتي ميرتا بضحك:بس اي المناسبه يعني يزن:من غير مناسبه ميرتا:ياا رااجل+انت لحقت اصلا عملت كله يزن :دا موال حبيبتي ميرتا ::اهمممم يزن:المهم يعني اني عشان كنت اقولك بحبك ميرتا:اي بجد يزن:جد الجد حبيبي 🥺 ميرتا:روح قلبي وانا خالث والله يزن حضنها ودوخها وقال تعالي كلي شاري اكل اكلوت بقي وخلصوا ودخلت لقت فستان هادي سمبل كدا لبسته وبعد نادت يزن ميرتا:يزن يزااااان يزن:اي حبيبي ميرتا:ها رأيك يزن: قمر جميله روحي🥹 ميرتا:انت قلب روحك نسيبهم كل اوضه وليها اسرارها تاني يوم* نيجي عند مريم ريان:يلا تيتا مريم:شكرا يابني ريان:انتي تؤمري انتي مريم:تسلملي يابني ريان :سلمك الله سوء وشر يارب مريم:امين ريان اخدها وركبوا الطياره وعدي الوقت بتقراء قران كتاب تغير مجاناً PDF اونلاين 2025 فتاه مسيحيه الشريعه الكاثولوكيه عرقها مصري ولكنها سافرت الي المانيا مع عائلتها كي تُكمل دراستها رأت شيخاً صوته عذب القرآن فرتاح قلبها فأحبت تتعرف عن الاسلام وواجهت صعوبات حياتها لاجل انها اسلمت النهايه جُبرت وعوضها خيراً ما رأته تعبٍ ومشقه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت التاسع
ميرتا دخلت الشقه واتصدمت من جمال الشقه وانها كانت مُنظمه جدا وكان فيه بلالين وكانت شكلها جميل قوي دخلت الاوضه لقتها فيها ورد أحمر وبلالين وشموع وكانت في منتهي الجمال ولقت يزن فيها ومديها ضهره وقامت مخبطه ع ضهره قام باصص ليها وشايلها وحضنها ميرتا::اي الجمال دا ي يزن يزن:هو فيه اجمل منك ي بطتي ميرتا بضحك:بس اي المناسبه يعني يزن:من غير مناسبه ميرتا:ياا رااجل+انت لحقت اصلا عملت دا كله يزن :دا موال ي حبيبتي ميرتا ::اهمممم يزن:المهم يعني اني عشان كنت اقولك يعني اني بحبك ميرتا:اي دا بجد يزن:جد الجد ي حبيبي 🥺 ميرتا:روح قلبي وانا بحبك خالث والله. يزن حضنها ودوخها وقال ليها تعالي كلي وكان شاري اكل اكلوت بقي وخلصوا ودخلت الاوضه لقت فستان هادي سمبل كدا لبسته وبعد كدا نادت يزن ميرتا:يزن يزن يزااااان يزن:اي ي حبيبي ميرتا:ها اي رأيك يزن: قمر جميله قوي ي روحي🥹 ميرتا:انت اجمل ي قلب روحك نسيبهم بقي عشان كل اوضه وليها اسرارها
تاني يوم*
نيجي عند مريم ريان:يلا ي تيتا مريم:شكرا قوي يابني ريان:انتي تؤمري ي قمر انتي مريم:تسلملي يابني ريان :سلمك الله من كل سوء وشر يارب مريم:امين ريان اخدها وركبوا الطياره وعدي الوقت وكانت مريم بتقراء قران وبعد كدا مسكت فونها شويه وريان نام لانه كان تعبان ف الايام اللي فاتت وصلوا وريان اصلا كان عارف مكان يزن رن عليه اول م وصلوا كان يزن نايم صحي علي صوت رنة فون يزن:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ريان:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته بقولك ي يزن يزن:خيرا ريان لا خير ي حبيبي ان شتء الله بس انا عارف اني رزلت عليك ورنيت عليك ف الوقت دا بس انت جنب زوجتك يزن:اها ريان لا اطلع بوه معلش كدا يزن:حاضر ..ها خرجت يلا ريان: جدتها جات وهتعمل ليها مفاجاءه واحنا تحت يزن اي دا بجد ريان:اه والله يزن:حاضر دي هتفرح خالص دي كل شويه تقول عايزه اشوفها هصحيها وهلبس وانزلكم ريان حاضر متغيبش يزن حاضر يلا ف امان الله ريان:في حفظ الله ورعايته وقفلوا ويزن لبس وصحي ميرتا قال ليها ان صاحبه جاي وكدا هي قامت ولبست وهو نزل ليهم وشالت الزينه اللي كانت ف الصاله ويزن سلم علي ريان وبعد كدا مريم واخدهم وطلعوا الشقه ريان استني لحد م يزن دخل واخبر مراته يزن:متدخل يابني ريان: البيت ليه حرمه برضو يزن: ابن اصول 😂 ريان بغرور: طبعا طبعا هو انا اي حد يزن دخل ريان ومريم وبعد كدا نادي علي ميرتا ميرتا او م شافت جدتها انصدمت وفرحت ونست ان ريان موجود وقعدت تتنطط وقامت جاريه عند جدتها واخدتها بالحضن يزن: خودي تيتا ودخليها ترتاح ي حبيبتي ميرتا˝ حاضر يزن:حضرلك كل خير يارب ميرتا: يلا ي تيتا مريم: عامله اي ي بنتي ويزن عامل اي معاكي ميرتا افتكرت امبارح وقامت مبتسمه مريم: خلاص مش عايزه اجابه عرفتها خلاص ميرتا بهزار: وه ي جدتي اي دا انتي ميخاويه مريم: ميخاويه مين ي بت انتي بس عشان انتي ابتسمتي اول م قولتلك ميرتا عامله نفسها مكسوفه:بتكفس ي مريومتشي مريم: مهو باين😂 ميرتا: تب يلا بس عشان ترتاحي وعبال م تكوني ارتحتي اكون حضرتلك اكل وظبتطلك هدومك مريم: منحرمش منك يـ روحي بس انا شويه وماشيه ميرتا: لي ان شاء الله مريم: ريان والله حاجز ليا شقه جنب شقته اللي هنا وهو والله ابن حلال مسبنيش خالص والله ميرتا: كل صحاب يزن كدا حتي يزن مريم: ربنا يجازيهم خير ميرتا: امين ويلا بقي نامي عشان السفر وكدا مريم: حاضر ي حبيبتي وانا جايه مهدوده والله ميرتا: معلش ي جدتي كله يهون عشاني😏😂 مريم: نص ثقتك دي ميرتا˝لععع مريم: تب يلا اخرجي من الاوضه يلا عشان عايزه انام ميرتا:انا حاسه كدا اني بنطرد مريم: لا اتاكدي متحسيش ميرتا: طيب بس متناميش عشان هجهز اكل مريم: حاضر وقامت خارجة وجهزت اكل ويزن اخد ريان لاوضه الضيوف ومريم كانت ف اوضه الاطفال وميرتا جهزت الاكل ونادت علي يزن وهو اخد ل ريان واكل معاه وميرتا ومريم اكلوا سوا مريم: بس انا حاسه ان وشك اتحسن عن الاول ميرتا: اه مهو يزن اصر عليا اني اعمل تجميل واهو في رحلة العلاج كلها تلت جلسات او اربعه بالكتير ووشي يرجع زي م كان مريم: بالشفاء ان شاء الله ميرتا: حبيبتي ي تيتا بس اه صحيح ماما عامله اي مريم افتكرت وزعلت: بصي ي بنتي فلاش باك مريم : انتي راحه فين ي بنتي كدا اماليا: اظن حضرتك ملكيش فيه مريم: اي اللي ملكيش فيه انتي لابسه كدا وراحة فين اماليا قامت بصالها وسابتها ومشت
مريم: لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يهديكي يابنتي اماليا: الو يـ حبيبي ..: الو ي حبيبتي اماليا: انت فين ..:في الشقه يـ روحي اماليا :˝انا جيالك .:تمام ي حبيبتي اماليا راحت وهو فتح ليها وقاموا واخدين بعض بالحضن وبداءت التلامسات والتلامسات جابت بعضها لحد م حصل اللي حصل وهو مفاقش غير لما لقي اماليا سايحة ف دمها وقام مغير وسايبها وقعدت اماليا مُتغيبه لمده يومين مريم قالت ل ريان ولانه في الشرطه قعد يدور وفي الاخر عرف انها ف شقه من شقق الد *عاره ولقاها ميته ووداها الطب الشرعي واكتشفوا انها اتعرضت ل عنف جنسي وكانت ممكن تعيش لو لحقوها بس بسبب انها قعدت كتير وخسرت دم كتير ف ماتت. بااااك* ميرتا بعياط: انتي بتهزري مريم: والله ابدا ي بنتي وهو دا اللي حصل ميرتا:انا معرفش ادعي ليها ولا اقول اي مريم: والله ي بنتي مسبتهاش وقعدت اقول ليها علي الاسلام واحدثها عنه وفضلت وراها بس هي اللي متقبلتش ميرتا: ليس عليك هداهم ولكن الله يهدي من يشاء مريم:ربنا يحسن ختامنا ي بنتي ميرتا: يارب يلا ي تيتا هسيبك تنامي شويه تريحي ويزن ساب ريان عشان يرتاح وراح لميرتا لقاها بتعيط اخدها ف حضنه وقامت حكياله وهو قعد يهديها وقام قايل ليها انه مش هينزل عشانها بس هي قالت ليه لاء ونزل الجامع الشيخ احمد: اهلا ي يزن لسه فاكرنا يابني😂 يزن˝انتو مين معرفش اسماعيل: وانا برضو معرفكش يزن: او ماي كود 😂 اسماعيل : تعالي اقولك خبر يزن: يلا قول إسماعيل ˝لا خلاص مش هقول الشيخ احمد˝ ايوا مهو احنا منعرفكش يزن:وه متعرفونيش دا احنا نايمين في حضن بعض😂 إسماعيل : هتنصب ي يزن يزن˝ شوف اهو انت عارفني اسماعيل: ... يزن: بجد بتهزر والله بجد اسماعيل :اومال ههزر يعني ودا يعني فيه هزار واسال الشيخ احمد اهو الشيخ احمد˝ ايوا يبني وبكدا البارت يكون خلص واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🥹🖇️. ❝
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة\"ة محـمود البارت التاسع ميرتا دخلت الشقه واتصدمت من جمال الشقه وانها كانت مُنظمه جدا وكان فيه بلالين وكانت شكلها جميل قوي دخلت الاوضه لقتها فيها ورد أحمر وبلالين وشموع وكانت في منتهي الجمال ولقت يزن فيها ومديها ضهره وقامت مخبطه ع ضهره قام باصص ليها وشايلها وحضنها ميرتا::اي الجمال دا ي يزن يزن:هو فيه اجمل منك ي بطتي ميرتا بضحك:بس اي المناسبه يعني يزن:من غير مناسبه ميرتا:ياا رااجل+انت لحقت اصلا عملت دا كله يزن :دا موال ي حبيبتي ميرتا ::اهمممم يزن:المهم يعني اني عشان كنت اقولك يعني اني بحبك ميرتا:اي دا بجد يزن:جد الجد ي حبيبي 🥺 ميرتا:روح قلبي وانا بحبك خالث والله. يزن حضنها ودوخها وقال ليها تعالي كلي وكان شاري اكل اكلوت بقي وخلصوا ودخلت الاوضه لقت فستان هادي سمبل كدا لبسته وبعد كدا نادت يزن ميرتا:يزن يزن يزااااان يزن:اي ي حبيبي ميرتا:ها اي رأيك يزن: قمر جميله قوي ي روحي🥹 ميرتا:انت اجمل ي قلب روحك نسيبهم بقي عشان كل اوضه وليها اسرارها تاني يوم* نيجي عند مريم ريان:يلا ي تيتا مريم:شكرا قوي يابني ريان:انتي تؤمري ي قمر انتي مريم:تسلملي يابني ريان :سلمك الله من كل سوء وشر يارب مريم:امين ريان اخدها وركبوا الطياره وعدي الوقت وكانت مريم بتقراء قران وبعد كدا مسكت فونها شويه وريان نام لانه كان تعبان ف الايام اللي فاتت وصلوا وريان اصلا كان عارف مكان يزن رن عليه اول م وصلوا كان يزن نايم صحي علي صوت رنة فون يزن:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ريان:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته بقولك ي يزن يزن:خيرا ريان لا خير ي حبيبي ان شتء الله بس انا عارف اني رزلت عليك ورنيت عليك ف الوقت دا بس انت جنب زوجتك يزن:اها ريان لا اطلع بوه معلش كدا يزن:حاضر ....ها خرجت يلا ريان: جدتها جات وهتعمل ليها مفاجاءه واحنا تحت يزن اي دا بجد ريان:اه والله يزن:حاضر دي هتفرح خالص دي كل شويه تقول عايزه اشوفها هصحيها وهلبس وانزلكم ريان حاضر متغيبش يزن حاضر يلا ف امان الله ريان:في حفظ الله ورعايته وقفلوا ويزن لبس وصحي ميرتا قال ليها ان صاحبه جاي وكدا هي قامت ولبست وهو نزل ليهم وشالت الزينه اللي كانت ف الصاله ويزن سلم علي ريان وبعد كدا مريم واخدهم وطلعوا الشقه ريان استني لحد م يزن دخل واخبر مراته يزن:متدخل يابني ريان: البيت ليه حرمه برضو يزن: ابن اصول 😂 ريان بغرور: طبعا طبعا هو انا اي حد يزن دخل ريان ومريم وبعد كدا نادي علي ميرتا ميرتا او م شافت جدتها انصدمت وفرحت ونست ان ريان موجود وقعدت تتنطط وقامت جاريه عند جدتها واخدتها بالحضن يزن: خودي تيتا ودخليها ترتاح ي حبيبتي ميرتا\" حاضر يزن:حضرلك كل خير يارب ميرتا: يلا ي تيتا مريم: عامله اي ي بنتي ويزن عامل اي معاكي ميرتا افتكرت امبارح وقامت مبتسمه مريم: خلاص مش عايزه اجابه عرفتها خلاص ميرتا بهزار: وه ي جدتي اي دا انتي ميخاويه مريم: ميخاويه مين ي بت انتي بس عشان انتي ابتسمتي اول م قولتلك ميرتا عامله نفسها مكسوفه:بتكفس ي مريومتشي مريم: مهو باين😂 ميرتا: تب يلا بس عشان ترتاحي وعبال م تكوني ارتحتي اكون حضرتلك اكل وظبتطلك هدومك مريم: منحرمش منك يـ روحي بس انا شويه وماشيه ميرتا: لي ان شاء الله مريم: ريان والله حاجز ليا شقه جنب شقته اللي هنا وهو والله ابن حلال مسبنيش خالص والله ميرتا: كل صحاب يزن كدا حتي يزن مريم: ربنا يجازيهم خير ميرتا: امين ويلا بقي نامي عشان السفر وكدا مريم: حاضر ي حبيبتي وانا جايه مهدوده والله ميرتا: معلش ي جدتي كله يهون عشاني😏😂 مريم: نص ثقتك دي ميرتا\"لععع مريم: تب يلا اخرجي من الاوضه يلا عشان عايزه انام ميرتا:انا حاسه كدا اني بنطرد مريم: لا اتاكدي متحسيش ميرتا: طيب بس متناميش عشان هجهز اكل مريم: حاضر وقامت خارجة وجهزت اكل ويزن اخد ريان لاوضه الضيوف ومريم كانت ف اوضه الاطفال وميرتا جهزت الاكل ونادت علي يزن وهو اخد ل ريان واكل معاه وميرتا ومريم اكلوا سوا مريم: بس انا حاسه ان وشك اتحسن عن الاول ميرتا: اه مهو يزن اصر عليا اني اعمل تجميل واهو في رحلة العلاج كلها تلت جلسات او اربعه بالكتير ووشي يرجع زي م كان مريم: بالشفاء ان شاء الله ميرتا: حبيبتي ي تيتا بس اه صحيح ماما عامله اي مريم افتكرت وزعلت: بصي ي بنتي فلاش باك مريم : انتي راحه فين ي بنتي كدا اماليا: اظن حضرتك ملكيش فيه مريم: اي اللي ملكيش فيه انتي لابسه كدا وراحة فين اماليا قامت بصالها وسابتها ومشت مريم: لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يهديكي يابنتي اماليا: الو يـ حبيبي ...: الو ي حبيبتي اماليا: انت فين ...:في الشقه يـ روحي اماليا :\"انا جيالك ..:تمام ي حبيبتي اماليا راحت وهو فتح ليها وقاموا واخدين بعض بالحضن وبداءت التلامسات والتلامسات جابت بعضها لحد م حصل اللي حصل وهو مفاقش غير لما لقي اماليا سايحة ف دمها وقام مغير وسايبها وقعدت اماليا مُتغيبه لمده يومين مريم قالت ل ريان ولانه في الشرطه قعد يدور وفي الاخر عرف انها ف شقه من شقق الد**عاره ولقاها ميته ووداها الطب الشرعي واكتشفوا انها اتعرضت ل عنف جنسي وكانت ممكن تعيش لو لحقوها بس بسبب انها قعدت كتير وخسرت دم كتير ف ماتت. بااااك* ميرتا بعياط: انتي بتهزري مريم: والله ابدا ي بنتي وهو دا اللي حصل ميرتا:انا معرفش ادعي ليها ولا اقول اي مريم: والله ي بنتي مسبتهاش وقعدت اقول ليها علي الاسلام واحدثها عنه وفضلت وراها بس هي اللي متقبلتش ميرتا: ليس عليك هداهم ولكن الله يهدي من يشاء مريم:ربنا يحسن ختامنا ي بنتي ميرتا: يارب يلا ي تيتا هسيبك تنامي شويه تريحي ويزن ساب ريان عشان يرتاح وراح لميرتا لقاها بتعيط اخدها ف حضنه وقامت حكياله وهو قعد يهديها وقام قايل ليها انه مش هينزل عشانها بس هي قالت ليه لاء ونزل الجامع الشيخ احمد: اهلا ي يزن لسه فاكرنا يابني😂 يزن\"انتو مين معرفش اسماعيل: وانا برضو معرفكش يزن: او ماي كود 😂 اسماعيل : تعالي اقولك خبر يزن: يلا قول إسماعيل \"لا خلاص مش هقول الشيخ احمد\" ايوا مهو احنا منعرفكش يزن:وه متعرفونيش دا احنا نايمين في حضن بعض😂 إسماعيل : هتنصب ي يزن يزن\" شوف اهو انت عارفني اسماعيل: ...... يزن: بجد بتهزر والله بجد اسماعيل :اومال ههزر يعني ودا يعني فيه هزار واسال الشيخ احمد اهو الشيخ احمد\" ايوا يبني وبكدا البارت يكون خلص واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🥹🖇️. ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت التاسع
ميرتا دخلت الشقه واتصدمت من جمال الشقه وانها كانت مُنظمه جدا وكان فيه بلالين وكانت شكلها جميل قوي دخلت الاوضه لقتها فيها ورد أحمر وبلالين وشموع وكانت في منتهي الجمال ولقت يزن فيها ومديها ضهره وقامت مخبطه ع ضهره قام باصص ليها وشايلها وحضنها ميرتا::اي الجمال دا ي يزن يزن:هو فيه اجمل منك ي بطتي ميرتا بضحك:بس اي المناسبه يعني يزن:من غير مناسبه ميرتا:ياا رااجل+انت لحقت اصلا عملت دا كله يزن :دا موال ي حبيبتي ميرتا ::اهمممم يزن:المهم يعني اني عشان كنت اقولك يعني اني بحبك ميرتا:اي دا بجد يزن:جد الجد ي حبيبي 🥺 ميرتا:روح قلبي وانا بحبك خالث والله. يزن حضنها ودوخها وقال ليها تعالي كلي وكان شاري اكل اكلوت بقي وخلصوا ودخلت الاوضه لقت فستان هادي سمبل كدا لبسته وبعد كدا نادت يزن ميرتا:يزن يزن يزااااان يزن:اي ي حبيبي ميرتا:ها اي رأيك يزن: قمر جميله قوي ي روحي🥹 ميرتا:انت اجمل ي قلب روحك نسيبهم بقي عشان كل اوضه وليها اسرارها
تاني يوم*
نيجي عند مريم ريان:يلا ي تيتا مريم:شكرا قوي يابني ريان:انتي تؤمري ي قمر انتي مريم:تسلملي يابني ريان :سلمك الله من كل سوء وشر يارب مريم:امين ريان اخدها وركبوا الطياره وعدي الوقت وكانت مريم بتقراء قران وبعد كدا مسكت فونها شويه وريان نام لانه كان تعبان ف الايام اللي فاتت وصلوا وريان اصلا كان عارف مكان يزن رن عليه اول م وصلوا كان يزن نايم صحي علي صوت رنة فون يزن:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ريان:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته بقولك ي يزن يزن:خيرا ريان لا خير ي حبيبي ان شتء الله بس انا عارف اني رزلت عليك ورنيت عليك ف الوقت دا بس انت جنب زوجتك يزن:اها ريان لا اطلع بوه معلش كدا يزن:حاضر ..ها خرجت يلا ريان: جدتها جات وهتعمل ليها مفاجاءه واحنا تحت يزن اي دا بجد ريان:اه والله يزن:حاضر دي هتفرح خالص دي كل شويه تقول عايزه اشوفها هصحيها وهلبس وانزلكم ريان حاضر متغيبش يزن حاضر يلا ف امان الله ريان:في حفظ الله ورعايته وقفلوا ويزن لبس وصحي ميرتا قال ليها ان صاحبه جاي وكدا هي قامت ولبست وهو نزل ليهم وشالت الزينه اللي كانت ف الصاله ويزن سلم علي ريان وبعد كدا مريم واخدهم وطلعوا الشقه ريان استني لحد م يزن دخل واخبر مراته يزن:متدخل يابني ريان: البيت ليه حرمه برضو يزن: ابن اصول 😂 ريان بغرور: طبعا طبعا هو انا اي حد يزن دخل ريان ومريم وبعد كدا نادي علي ميرتا ميرتا او م شافت جدتها انصدمت وفرحت ونست ان ريان موجود وقعدت تتنطط وقامت جاريه عند جدتها واخدتها بالحضن يزن: خودي تيتا ودخليها ترتاح ي حبيبتي ميرتا˝ حاضر يزن:حضرلك كل خير يارب ميرتا: يلا ي تيتا مريم: عامله اي ي بنتي ويزن عامل اي معاكي ميرتا افتكرت امبارح وقامت مبتسمه مريم: خلاص مش عايزه اجابه عرفتها خلاص ميرتا بهزار: وه ي جدتي اي دا انتي ميخاويه مريم: ميخاويه مين ي بت انتي بس عشان انتي ابتسمتي اول م قولتلك ميرتا عامله نفسها مكسوفه:بتكفس ي مريومتشي مريم: مهو باين😂 ميرتا: تب يلا بس عشان ترتاحي وعبال م تكوني ارتحتي اكون حضرتلك اكل وظبتطلك هدومك مريم: منحرمش منك يـ روحي بس انا شويه وماشيه ميرتا: لي ان شاء الله مريم: ريان والله حاجز ليا شقه جنب شقته اللي هنا وهو والله ابن حلال مسبنيش خالص والله ميرتا: كل صحاب يزن كدا حتي يزن مريم: ربنا يجازيهم خير ميرتا: امين ويلا بقي نامي عشان السفر وكدا مريم: حاضر ي حبيبتي وانا جايه مهدوده والله ميرتا: معلش ي جدتي كله يهون عشاني😏😂 مريم: نص ثقتك دي ميرتا˝لععع مريم: تب يلا اخرجي من الاوضه يلا عشان عايزه انام ميرتا:انا حاسه كدا اني بنطرد مريم: لا اتاكدي متحسيش ميرتا: طيب بس متناميش عشان هجهز اكل مريم: حاضر وقامت خارجة وجهزت اكل ويزن اخد ريان لاوضه الضيوف ومريم كانت ف اوضه الاطفال وميرتا جهزت الاكل ونادت علي يزن وهو اخد ل ريان واكل معاه وميرتا ومريم اكلوا سوا مريم: بس انا حاسه ان وشك اتحسن عن الاول ميرتا: اه مهو يزن اصر عليا اني اعمل تجميل واهو في رحلة العلاج كلها تلت جلسات او اربعه بالكتير ووشي يرجع زي م كان مريم: بالشفاء ان شاء الله ميرتا: حبيبتي ي تيتا بس اه صحيح ماما عامله اي مريم افتكرت وزعلت: بصي ي بنتي فلاش باك مريم : انتي راحه فين ي بنتي كدا اماليا: اظن حضرتك ملكيش فيه مريم: اي اللي ملكيش فيه انتي لابسه كدا وراحة فين اماليا قامت بصالها وسابتها ومشت
مريم: لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يهديكي يابنتي اماليا: الو يـ حبيبي ..: الو ي حبيبتي اماليا: انت فين ..:في الشقه يـ روحي اماليا :˝انا جيالك .:تمام ي حبيبتي اماليا راحت وهو فتح ليها وقاموا واخدين بعض بالحضن وبداءت التلامسات والتلامسات جابت بعضها لحد م حصل اللي حصل وهو مفاقش غير لما لقي اماليا سايحة ف دمها وقام مغير وسايبها وقعدت اماليا مُتغيبه لمده يومين مريم قالت ل ريان ولانه في الشرطه قعد يدور وفي الاخر عرف انها ف شقه من شقق الد *عاره ولقاها ميته ووداها الطب الشرعي واكتشفوا انها اتعرضت ل عنف جنسي وكانت ممكن تعيش لو لحقوها بس بسبب انها قعدت كتير وخسرت دم كتير ف ماتت. بااااك* ميرتا بعياط: انتي بتهزري مريم: والله ابدا ي بنتي وهو دا اللي حصل ميرتا:انا معرفش ادعي ليها ولا اقول اي مريم: والله ي بنتي مسبتهاش وقعدت اقول ليها علي الاسلام واحدثها عنه وفضلت وراها بس هي اللي متقبلتش ميرتا: ليس عليك هداهم ولكن الله يهدي من يشاء مريم:ربنا يحسن ختامنا ي بنتي ميرتا: يارب يلا ي تيتا هسيبك تنامي شويه تريحي ويزن ساب ريان عشان يرتاح وراح لميرتا لقاها بتعيط اخدها ف حضنه وقامت حكياله وهو قعد يهديها وقام قايل ليها انه مش هينزل عشانها بس هي قالت ليه لاء ونزل الجامع الشيخ احمد: اهلا ي يزن لسه فاكرنا يابني😂 يزن˝انتو مين معرفش اسماعيل: وانا برضو معرفكش يزن: او ماي كود 😂 اسماعيل : تعالي اقولك خبر يزن: يلا قول إسماعيل ˝لا خلاص مش هقول الشيخ احمد˝ ايوا مهو احنا منعرفكش يزن:وه متعرفونيش دا احنا نايمين في حضن بعض😂 إسماعيل : هتنصب ي يزن يزن˝ شوف اهو انت عارفني اسماعيل: ... يزن: بجد بتهزر والله بجد اسماعيل :اومال ههزر يعني ودا يعني فيه هزار واسال الشيخ احمد اهو الشيخ احمد˝ ايوا يبني وبكدا البارت يكون خلص واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🥹🖇️. ❝
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة\"ة محـمود البارت الـ12 يزن: انتي قلقتيني عليكي قولي ميرتا: بقالي كذا يوم ي يزن بحلم بكوابيس بحلم بحاجات تخوف بحلم بإعتداءات بتحصلي بحلم بكوابيس مخيفه يـ يزن مبعرفش انام ومعونتش بحب انام،وعنت دايما بحس اني مش عايزه قربك عنت بتضايق من قربك ليا عاد بيحصل حاجات غريبه معايا يزن بصدمه : ايه؟انتي بتتكلمي بحد ميرتا بعياط: ههزر لي يعني يزن: بتقرأي اذكارك ي ميرتا ميرتا: اه والله يزن: كلها ي ميرتا كلها ميرتا: مش علي طول بس يزن : بس اي ميرتا: انا بقراء كل يوم بس ممكن اقول اذكار الصباح والمساء لاء بس كدا يزن: وانا مش قولتلك حصني نفسم بالاذكار يـ ميرتا ميرتا: مهو. قاطعها يزن : مهو اي ي ميرتا نهو اي ميرتا: بنشغل بحاجات والله يزن: تولع الحاجات ي ميرتا تولع الحاجات مش قولتلك تبقي تقرئيهم كاملين ومش كنت بسألك وبتقولي اه قرأتها انتي كمان كنتي بتكذبي عليا يـ ميرتا ميرتا بعياط: لاءه والله يزن: اي اللي لاء اي اللي لاء اومال دا كان اي كان حقيقه ميرتا: تب اي اللي جاب احلامي ب الكلام دا يزن : عشان دا ناتج عنه انا شاكك ف حاجة بس ربنا يسترها ومتكونش دي هوديكي لشيخ ي ميرتا اجهزي يـ ميرتا ميرتا: نعم هو انا قولتلك اني ملبو سه يزن: احتمال ولي لاء ميرتا: يزن متهزرش بقي اكيد شويه هلاويس وهيروحوا لحالهم يزن: روحي البسي يـ حبيبتي ميرتا : تب قاطعها يزن: يلا ي ميرتا انا داخل الحمام وانتي ادخلي الحمام التاني والبسي عشان هاخدك ومن غير كلام ميرتا اخدت هدومها واخدت شور ولبست ويزن هو كمان لبس ميرتا: يزن يزن: ها ميرتا: تب هو انت واخدني لي يزن: هخدك لي يعني ميرتا: دا شويه كوابيس. يزن: ميرتا تعرفي تسكتي الله يسترك ميرتا: حاضر بس متعاملنيش كدا يزن: انا قولت حاجة يلا ي ميرتا وركبوا العربيه ووداها للشيخ احمد لانه بيعرف الشيخ احمد: اهلا يـابـني عامل اي يزن: الحمد لله يـ شيخي الشيخ احمد: دايما وبص ل ميرتا عامله اي ي بنتي ميرتا\"الحمد لله يزن: شيخ ممكن تشوف ميرتا مالها الشيخ احمد: لي في اي يزن: مش طيقاني وبتبعد عني وبتحلم بكوابيس الشيخ احمد عرف انه معمول عم\"ل ليهم بالتفرقه يزن انصدم وميرتا صدمتها كانت اكبر الشيخ احمد: انا هحاول افكه يـابنتي بس اعرف هو فين يزن: هو مش انتو بتعرفوا تقريبا مين اللي عامل الشيخ احمد: مقدرش اقول بس متخفش هيتردلها اضعاف مضاعفه يابني يزن شكرا ي شيخ الشيخ احمد\" تبقي اقراء عليها قران كتير وتخافظ ع الاذكار يزن: ان شاء الله ي شيخ والشيخ احمد قراء عليها قران وكانت بتتعب وصداع دماغها قوي خلصوا وروحوا ولانها تعبت قامت نايمه ويزن هو اللي ظبط الشقه وعمل ليها اكل وصحاها عشان تاكل بس هو زعلان منها عشان مقالتلهوش انها مش بتقراء الاذكار ولما كان بيسالها كانت بتقوله اه ميرتا قامت ماسكه ايده : استني ي يزن انا اسفه اني كذبت عليك بس انا عارفه انك مش هتسيبني وهتديني محاضره وانا كنت بكون تعبانه ف بقولك اه يزن: تمام كلي ومتفكريش ف حاجه وانا هقراء قران ع المايه دي ونازل الجامع ميرتا: تب تعالي كُل معايا يزن: مش جعان ميرتا: تمام يزن قراء قرآن ع المايه ونزل وهي قعدت تعيط لانها اول مره تشوفه قاسي عليها كدا وزعلان منها جيه بالليل ويزن جيه وكانت هي محضره اكل حطتله اكل وهو اكل ودخل الاوضه اتفاجيئ ب انها متزينه ولقي ميرتا طالعه وكانت جميله قوي اللهم بارك وقامت جايه قصاده واتاسفت ليه ولكن قال ليها لاء لقاها بتتأسفله وتعيط مهنش عليه يشوفها بتعيط وقام واخدها وحضنها يزن: توعديني انك مش هتكرريها يـ بنوتي ميرتا: وعد مني مش هكررها يزن: حبيبتي انتي وهنا ملناش دعوه كل بيت وليه خصوصياته😂🙈 عدي اسبوع وكان ميرتا ويزن كانوا عايشين اسبوع جميل قوي واسماء واسماعيل سافروا ل لندن وكانوا كويسين مع بعض قوي وحبهم كان بيزيد وريان اتقدم ل رقيه ولكنه لسه مأخدتش الرد ###### ميرتا:صباح الجمال يـ عيوني يزن: صباح القمر يـ قلب عيونك عامله اي ميرتا: الحمد لله يلا تعالي افطر عشان تنزل الشركه بقالك كتير منزلتهاش يزن: فعلا والله وفطر وقام حاضنها ونزل الشغل وهي نزلت الجامعه عشان كان الترم التاني بداء ولما دخلت لقت رقيه ف وشها قاموا واخدين بعض بالحضن رقيه: عامله اي ي ريتا وحشاني خالص ي بت ميرتا: الحمد لله يـ قلب ريتا انتي طمنيني عليكي+ انك وحشاني خالص والله رقيه: دايما يارب،انا الحمد لله والله،لا اوحش الله لكِ قلبا ولا قبرا ميرتا: امين واياكِ رقيه: تعالي احكيلك حصل اي ميرتا: احكي واحما ماشيين كل ادناي صاغيتين رقيه: ريان اتقدم ليا وانا وافقت وانتي عارفه لما بابا كان هيقوله الرد قام قايل ليه كل حاجة قسمة ونصيب يابني قام ريان قاله والله يـ عمي ميغوركش اني ظابط انا حرامي كبير برضو لو موافقتش هخطفها واتجوزها قام بابا قايل ليه خلاص احنا كدا خوفنا ونراجع قرارنا تاني ريان قام قايل ليه ايون كدا ولكن الحمد لله وافقنا وريان طلب ان الفرح يكون علي طول عشان عايز ينزل مصر ف اجازه السنه دي وياخدني معاه عشان شغله اللي هناك بابا قاله لسه مجهزناش حاجة قام قايل ليه عايزها بشنطه هدومها او ننزل سوا وانا اجيب ليها هدوم بس بابا رفض وقال هيساعد بس ريان هو كمان رفض ركدا يعني بس يعني ريان قاله الشقه عندي جاهزه م عايزين غير العروسه ف الحمد لله يعني هتجوز اخيرا يابشر ميرتا: ربنا يكملك علي خير ان شاء الله رقيه: حبيبتي امين واياك ...:-ميرتا ميرتا بصت وراها نعم انا؟! ....:-ايوا ميرتا راحت ليها هي ورقيه ....:-معلش ممكن لوحدك رقيه: تب خااص ي ريتا هستناكِ جوه ميرتا :تمام البنت اللي كانت عايزه ميرتا ورتها صوره وميرتا انصدمت منه ميرتا: انتي بتهزري مصح + انتي عرفاني منين و وانتي مين ....:-م مهم المهم اني وريتك الحقيقه ميرتا:- تب انتي هتستفادي اي لما اعرف ..:-مش هستفاد حاجة ويلا انا ماشيه سلام ميرتا وقفت شويه مصدومه والدموع بتنزل من عنيها وخلاص وراخت السكشن عشان المحاضرات ورقيه لاحظت شرود ميرتا وقعدت تنادي عليها بس مش بترد رقيه:ميرتا ميرتا ميرتاااااا ميرتا: ها نعم رقيه: مالك. ميرتا قامت وخداها ف حضنها ومعيطه وقالت ليها تروحها وفعلا رقيه روحتها ومشت وميرتا فضلت تفكر ف الصوره لحد م نامت وبكدا البارت يكون خلص وياتري هي اي الصوره دي ودا اللي هنعرفع البارت الجاي ان شاء الله في امان الله يـ حوريات والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت الـ12
يزن: انتي قلقتيني عليكي قولي ميرتا: بقالي كذا يوم ي يزن بحلم بكوابيس بحلم بحاجات تخوف بحلم بإعتداءات بتحصلي بحلم بكوابيس مخيفه يـ يزن مبعرفش انام ومعونتش بحب انام،وعنت دايما بحس اني مش عايزه قربك عنت بتضايق من قربك ليا عاد بيحصل حاجات غريبه معايا يزن بصدمه : ايه؟انتي بتتكلمي بحد ميرتا بعياط: ههزر لي يعني يزن: بتقرأي اذكارك ي ميرتا ميرتا: اه والله يزن: كلها ي ميرتا كلها ميرتا: مش علي طول بس يزن : بس اي ميرتا: انا بقراء كل يوم بس ممكن اقول اذكار الصباح والمساء لاء بس كدا يزن: وانا مش قولتلك حصني نفسم بالاذكار يـ ميرتا ميرتا: مهو. قاطعها يزن : مهو اي ي ميرتا نهو اي ميرتا: بنشغل بحاجات والله يزن: تولع الحاجات ي ميرتا تولع الحاجات مش قولتلك تبقي تقرئيهم كاملين ومش كنت بسألك وبتقولي اه قرأتها انتي كمان كنتي بتكذبي عليا يـ ميرتا ميرتا بعياط: لاءه والله يزن: اي اللي لاء اي اللي لاء اومال دا كان اي كان حقيقه ميرتا: تب اي اللي جاب احلامي ب الكلام دا يزن : عشان دا ناتج عنه انا شاكك ف حاجة بس ربنا يسترها ومتكونش دي هوديكي لشيخ ي ميرتا اجهزي يـ ميرتا ميرتا: نعم هو انا قولتلك اني ملبو سه يزن: احتمال ولي لاء ميرتا: يزن متهزرش بقي اكيد شويه هلاويس وهيروحوا لحالهم يزن: روحي البسي يـ حبيبتي ميرتا : تب قاطعها يزن: يلا ي ميرتا انا داخل الحمام وانتي ادخلي الحمام التاني والبسي عشان هاخدك ومن غير كلام ميرتا اخدت هدومها واخدت شور ولبست ويزن هو كمان لبس ميرتا: يزن يزن: ها ميرتا: تب هو انت واخدني لي يزن: هخدك لي يعني ميرتا: دا شويه كوابيس. يزن: ميرتا تعرفي تسكتي الله يسترك ميرتا: حاضر بس متعاملنيش كدا يزن: انا قولت حاجة يلا ي ميرتا وركبوا العربيه ووداها للشيخ احمد لانه بيعرف الشيخ احمد: اهلا يـابـني عامل اي يزن: الحمد لله يـ شيخي الشيخ احمد: دايما وبص ل ميرتا عامله اي ي بنتي ميرتا˝الحمد لله يزن: شيخ ممكن تشوف ميرتا مالها الشيخ احمد: لي في اي يزن: مش طيقاني وبتبعد عني وبتحلم بكوابيس الشيخ احمد عرف انه معمول عم˝ل ليهم بالتفرقه يزن انصدم وميرتا صدمتها كانت اكبر الشيخ احمد: انا هحاول افكه يـابنتي بس اعرف هو فين يزن: هو مش انتو بتعرفوا تقريبا مين اللي عامل الشيخ احمد: مقدرش اقول بس متخفش هيتردلها اضعاف مضاعفه يابني يزن شكرا ي شيخ الشيخ احمد˝ تبقي اقراء عليها قران كتير وتخافظ ع الاذكار يزن: ان شاء الله ي شيخ والشيخ احمد قراء عليها قران وكانت بتتعب وصداع دماغها قوي خلصوا وروحوا ولانها تعبت قامت نايمه ويزن هو اللي ظبط الشقه وعمل ليها اكل وصحاها عشان تاكل بس هو زعلان منها عشان مقالتلهوش انها مش بتقراء الاذكار ولما كان بيسالها كانت بتقوله اه ميرتا قامت ماسكه ايده : استني ي يزن انا اسفه اني كذبت عليك بس انا عارفه انك مش هتسيبني وهتديني محاضره وانا كنت بكون تعبانه ف بقولك اه يزن: تمام كلي ومتفكريش ف حاجه وانا هقراء قران ع المايه دي ونازل الجامع ميرتا: تب تعالي كُل معايا يزن: مش جعان ميرتا: تمام يزن قراء قرآن ع المايه ونزل وهي قعدت تعيط لانها اول مره تشوفه قاسي عليها كدا وزعلان منها جيه بالليل ويزن جيه وكانت هي محضره اكل حطتله اكل وهو اكل ودخل الاوضه اتفاجيئ ب انها متزينه ولقي ميرتا طالعه وكانت جميله قوي اللهم بارك وقامت جايه قصاده واتاسفت ليه ولكن قال ليها لاء لقاها بتتأسفله وتعيط مهنش عليه يشوفها بتعيط وقام واخدها وحضنها يزن: توعديني انك مش هتكرريها يـ بنوتي ميرتا: وعد مني مش هكررها يزن: حبيبتي انتي وهنا ملناش دعوه كل بيت وليه خصوصياته😂🙈 عدي اسبوع وكان ميرتا ويزن كانوا عايشين اسبوع جميل قوي واسماء واسماعيل سافروا ل لندن وكانوا كويسين مع بعض قوي وحبهم كان بيزيد وريان اتقدم ل رقيه ولكنه لسه مأخدتش الرد ###### ميرتا:صباح الجمال يـ عيوني يزن: صباح القمر يـ قلب عيونك عامله اي ميرتا: الحمد لله يلا تعالي افطر عشان تنزل الشركه بقالك كتير منزلتهاش يزن: فعلا والله وفطر وقام حاضنها ونزل الشغل وهي نزلت الجامعه عشان كان الترم التاني بداء ولما دخلت لقت رقيه ف وشها قاموا واخدين بعض بالحضن رقيه: عامله اي ي ريتا وحشاني خالص ي بت ميرتا: الحمد لله يـ قلب ريتا انتي طمنيني عليكي+ انك وحشاني خالص والله رقيه: دايما يارب،انا الحمد لله والله،لا اوحش الله لكِ قلبا ولا قبرا ميرتا: امين واياكِ رقيه: تعالي احكيلك حصل اي ميرتا: احكي واحما ماشيين كل ادناي صاغيتين رقيه: ريان اتقدم ليا وانا وافقت وانتي عارفه لما بابا كان هيقوله الرد قام قايل ليه كل حاجة قسمة ونصيب يابني قام ريان قاله والله يـ عمي ميغوركش اني ظابط انا حرامي كبير برضو لو موافقتش هخطفها واتجوزها قام بابا قايل ليه خلاص احنا كدا خوفنا ونراجع قرارنا تاني ريان قام قايل ليه ايون كدا ولكن الحمد لله وافقنا وريان طلب ان الفرح يكون علي طول عشان عايز ينزل مصر ف اجازه السنه دي وياخدني معاه عشان شغله اللي هناك بابا قاله لسه مجهزناش حاجة قام قايل ليه عايزها بشنطه هدومها او ننزل سوا وانا اجيب ليها هدوم بس بابا رفض وقال هيساعد بس ريان هو كمان رفض ركدا يعني بس يعني ريان قاله الشقه عندي جاهزه م عايزين غير العروسه ف الحمد لله يعني هتجوز اخيرا يابشر ميرتا: ربنا يكملك علي خير ان شاء الله رقيه: حبيبتي امين واياك ..:-ميرتا ميرتا بصت وراها نعم انا؟! ..:-ايوا ميرتا راحت ليها هي ورقيه ..:-معلش ممكن لوحدك رقيه: تب خااص ي ريتا هستناكِ جوه ميرتا :تمام البنت اللي كانت عايزه ميرتا ورتها صوره وميرتا انصدمت منه ميرتا: انتي بتهزري مصح + انتي عرفاني منين و وانتي مين ..:-م مهم المهم اني وريتك الحقيقه ميرتا:- تب انتي هتستفادي اي لما اعرف .:-مش هستفاد حاجة ويلا انا ماشيه سلام ميرتا وقفت شويه مصدومه والدموع بتنزل من عنيها وخلاص وراخت السكشن عشان المحاضرات ورقيه لاحظت شرود ميرتا وقعدت تنادي عليها بس مش بترد رقيه:ميرتا ميرتا ميرتاااااا ميرتا: ها نعم رقيه: مالك. ميرتا قامت وخداها ف حضنها ومعيطه وقالت ليها تروحها وفعلا رقيه روحتها ومشت وميرتا فضلت تفكر ف الصوره لحد م نامت وبكدا البارت يكون خلص وياتري هي اي الصوره دي ودا اللي هنعرفع البارت الجاي ان شاء الله في امان الله يـ حوريات والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝