رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة ˝ة محـمود البارت... 💬 أقوال آلاء محمود كبشه 📖 كتاب رحلة تغير
- 📖 من ❞ كتاب رحلة تغير ❝ آلاء محمود كبشه 📖
█ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة "ة محـمود البارت الـ10 اسماعيل: كتب كتابي الاسبوع الجاي يزن: بجد ولا بتهزر والله بجد اسماعيل: اومال ههزر يعني ودا فيه هزار واسال حتي الشيخ احمد اهو الشيخ احمد: ايوا يبني يزن: ماشاء الله اللهم بارك ربنا يكملك علي خير ويسعدك يارب اسماعيل: يارب وقعدوا شويه واتكلموا وبعد كدا اولاد جم عشان يدوهم حلقه دينيه وصلوا بيهم ويزن روح بعد المغرب وطبعا منساش انه يجيب ل ميرتا حاجات هي بتحبها وروح لقي الاوضه مع جدتها وريان لما عرف يزن مش موجود ف الشقه راح شقته حبيبتي ميرتا: نعم يزن: امسكي ي عيوني وهو فين ريان صحيح ميرتا:مش عارفه هن نادي تيتا ونزل+ حبيبييي ع الحاجات دي يزن: انتي تؤمري بنوتي ميرتا: قلب بنوتك يزن : تب ميرتا: حاضر دخلت ونادت مريم وجهزت الاكل واكلوا عامله اي تيتا مريم: الحمد لله ينبي زحام من النعم يزن: دايما يارب ريان مريم: لشقته لانه قال مينفعش يفضل هنا اممم تمام انا نازل عايزه حاجة ميرتا: لا حبيبي ويزن نزل مريم: هو رايح بنتي ميرتا: العشاء تينا بتاذن يصلي مريم اااه معلش😂 ميرتا: عادي يلا بقي نصلوا مريم: يلا وصلوا وخلصوا كتاب تغير مجاناً PDF اونلاين 2025 فتاه مسيحيه الشريعه الكاثولوكيه عرقها مصري ولكنها سافرت الي المانيا عائلتها كي تُكمل دراستها رأت شيخاً صوته عذب القرآن فرتاح قلبها فأحبت تتعرف عن الاسلام وواجهت صعوبات حياتها لاجل انها اسلمت النهايه جُبرت وعوضها خيراً كل ما رأته تعبٍ ومشقه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت الـ10 اسماعيل: كتب كتابي الاسبوع الجاي يزن: بجد ولا بتهزر ،والله بجد اسماعيل: اومال ههزر يعني ودا يعني فيه هزار واسال حتي الشيخ احمد اهو الشيخ احمد: ايوا يبني والله يزن: ماشاء الله اللهم بارك ربنا يكملك علي خير ويسعدك يارب اسماعيل: يارب وقعدوا شويه واتكلموا وبعد كدا في اولاد جم عشان يدوهم حلقه دينيه وصلوا بيهم ويزن روح بعد المغرب وطبعا منساش انه يجيب ل ميرتا حاجات هي بتحبها وروح لقي ميرتا في الاوضه مع جدتها وريان لما عرف ان يزن مش موجود ف الشقه راح شقته يزن: ميرتا ميرتا حبيبتي ميرتا: نعم يزن: امسكي ي عيوني وهو فين ريان صحيح ميرتا:مش عارفه والله هن نادي علي تيتا ونزل+ حبيبييي ع الحاجات دي يزن: انتي تؤمري ي بنوتي ميرتا: قلب بنوتك يزن : تب نادي تيتا ميرتا: حاضر دخلت الاوضه ونادت مريم وجهزت الاكل واكلوا يزن: عامله اي ي تيتا مريم: الحمد لله والله ينبي في زحام من النعم يزن: دايما يارب اومال فين ريان مريم: ريان راح لشقته لانه قال مينفعش يفضل هنا يزن: اممم تمام انا نازل ي ميرتا عايزه حاجة ميرتا: لا ي حبيبي ويزن نزل مريم: هو رايح فين ي بنتي ميرتا: العشاء ي تينا بتاذن رايح يصلي مريم : اااه معلش😂 ميرتا: لا عادي يلا بقي نصلوا مريم: يلا وصلوا وخلصوا ويزن روح البيت وسهروا شويه مع بعض وبعد كدا ناموا وفي القيام يزن صحي ميرتا وميرتا صحت مريم وصلوا جماعه واستنوا لحد الفجر وصلوا الفجر وقعدوا لحد الشروق وصلوا الضحي وميرتا ومريم ناموا انما يزن نزل شغله هو فاتح شركة كدا هو و اسماعيل وريان بس م بيروحها كل يوم يعني راح يشوف الشغل وكان فيه اجتماع مهم حضروا وروح تاني وكلم ريان وساله مشي لي يزن ˝السلام عليكم ورحمة الله ريان: وعليكم السلام عامل اي ي. يزن يزن: الحمد لله وانت اي اخبارك ريان: الحمد لله يزن: انت يابني مشيت لي ريان: لان اكيد مكنش ينفع اقعد ومراتك موجوده ولنت مش موجود يزن: اممم تمام ي حبيبي وقعدوا يتكلموا شويه وبعد كدا قفلوا عدت الايام وفيها مريم راحت شقتها معران ميرتا ويزن رفضوا الا انها قالت لاءه واصرت انها تروح وكانت ميرتا واسماء ورقيه علي تواصل دايم بس بقالهم يومين ميعرفوش حاجة عن رقيه لانها قافله وبيرنوا عليها قافله وقالوا انها لو مجتش كتب الكتاب يبقوا يروحوا ليها وجيه وقت كتب الكتاب ميرتا جهزت نفسها ويزن وراحوا واسماء كانت بتدور علي رقيه بس ملقتهاش وجيه ساعة الماذون لقت رقيه حمدت ربها بس حستها فيها حاجة ميرتا وقفت جنبها واتكلمت معاها قامت رقيه معيطه ميرتا اخدت رقيه وطلعوا بره واسماء شافتهم قلقت علي رقيه جدا ميرتا: مالك يـ روحي رقيه بعياط: تعبانه قوي ي ريتا ميرتا: تب من اي طيب رقيه:بصيه هو انا سبت خطيبي ميرتا بصدمه: لي رقيه: اهو جيالك ف الكلام انا واحده بعتت ليا شاتات ليهم سوا قولت فيك وعديت الموضوع ومره تانيه واحده بعتت ليا صوره ليهم هما الاتنين قولت متفبركه ومسحت بكرامة البت الارض وبلكتها ولكنها دخلتلي من رقم تاني وقالت ليا متبلكيش اسمعي مني وبعد كدا لو عايزه تبلكي بلكي قولتلها قولي قالت ليا محمد مش كويس وهو كان مكلم بنات قبليكي قولتلها خلاص هو تاب دلوقتي قالت ليا لسه بيكلم ولو مش مصدقاني اسالي جاسمين اخته هي ادري بيه وهي عارفه وسالتها ويارتني م سألتها ميرتا : ثواني وعنده اخت تانيه تقريبا اسمها نسمه حاجة زي كدا رقيه: تسنيم ميرتا: ايوا ايوا هو الاسم دا رقيه: تعرفيه ميرتا:اه ابوه كان مدير الشركة بتاعت بابا ولما بابا عرف اني بروح الجامع وعذبني كان عازم المدير وعياله وانا اتعرفت عليهم ومحمد كانت نظراته مش سالكه كانت اطيب واحده فيهم تسنيم كنت بحسها طيبه وهتستجاب لاي حاجة صح بسرعه انما جاسمين ومحمد كانوا مش سالكين وكانت دايما جاسمين بتحاول تقربني من محمد اخوها انا عرفت انتي كنتي مخطوبه لدا رقيه:للاسف اه ميرتا: تب كملي كملي رقيه: واكتشفت انه بيسهر مع بنات وبيعمل العجب ف واجهته وقمت سيباه بس انا كنت حبيته كان حنين عليا كنت بحسه بيحبني بجد وقامت معيطه قوي عمري م حسيت انه بيكذب عليا حسيت ان حبه صادق ليا حسيت حاجات كتير ي ميرتا كنا مخططين إننا مش هنعمل فرح وهنروح عمره كنا مخططين حاجات كتير بحنيته وبطيبته عليا اتعلقت بيه يمكن كانت فتره صغيره بس انا حبيته بس برضو مش هكمل مع واحد يخليني ارجع لنقطة الصفر تاني ويخليني ابعد عن ربنا انا عارفه انه خير ليا بس انا مش قادره ميرتا: ربنا بيعوض ي عيوني واحمدي ربنا انك اكتشفتيه ف الاول كان هيكون حالك اي لو انتي اكتشفتي بعد جوازكم او بعد سنه سنتين واعرفي ان ربنا هيعوضك خير وهو اصلا ميستاهلش دمعه واحده تنزل عشانه هو مكنش حب اللي انتي حبتيه دا هو كان تعلق بحنيته وكدا ولكنها مكنتش هتدوم عشان هو كان بيعمل كدا عشان اكيد يعلقك بيه وخلاص رقيه: الحمد لله علي كل شيئ ميرتا: شاطوره ويلا امسحي دموعك دي عشان دموعك غاليه عندي وحقك عليا من كل اللي خذلوكي يـ روحي رقيه:حبيبة قلبي ي ريتا ميرتا: قلب ريتا من جوه ودخلوا جوا وميرتا شاورت ل اسماء ان كل حاجة تمام واسماء اتطمنت سلموا علي اسماء وروحوا وكانوا ماشيين مع بعض وكان يزن وريان ماشيين مع بعض ريان: هي مين دي ي يزن يزن: صاحبة ميرتا بس مخطوبه تقريبا علي حسب م اتذكر ريان: لا اكيد يعني مش هتجوز انت عارف ان من ساعة م زوجتي ماتت وانا قولت مش هتجوز يزن: يابني فيها اي لو اتجوزن مانت لسه صغير ريان: بالله عليك ي يزن بلاش نفتح سيرة الموضوع دا يزن: تمام يلا سلام بقي عشان الطريق غير الطريق يزن:تمام في امان الله ريان:في حفظ الله وميرتا سابت رقيه عشان الطريق مختلف برضو يزن: عامله اي ي. حبيبتي ميرتا: الحمد لله والله يزن: هي صحبتك دي مخطوبه ميرتا: لاءه لي يزن: اي دا بجد انا فكرتها مخطوبه وقولت ل ريان انها مخطوبه ميرتا: هي كانت بس محصلش نصيب يزن: اهو مغلطتش انا ميرتا: صح يا اخويا يزن: اخويا!! ميرتا:وه مانت اخويا وابويا وكل ماليا يزن: بتثبتيني 😂😂 ميرتا :طبعااااا قعدوا طول الطريق يتكلموا وروحوا البيت ناموا وعدت الايام وميرتا كان وشها يعتبر اتحسن ويزن جسمه اتظبط وريان صورة رقيه مش راضيه تروح من خياله بس بيفكر نفسه انها مخطوبه وانه بيحب مراته وهيفضل مخلص لحبها ومش هيتجوز غيرها عدت شهور وريان نزل مصر بس عشان كان فرح إسماعيل قرب وهو صاحب عمره يعتبر ف رجع تاني ل المانيا واسماء كانت مشغوله بتجهيزات الفرح ولكن لان الاجازه خلصت ف اكيد رجعوا للجامعه ولكنها مكنتش بتروحها كتير عشان فرحها وكدا ورقيه وميرتا كانوا دايما بيروحوا وبيدوا المحاضرات ل اسماء واسكاء كان فرحها ف اجازه نص السنه ف هما اخدوا الاجازه وجيه وقت الفرح هما قرروا انهم مش هيعملوا اي هيصه او حاجة وهيتصوروا وخلاص.
جيه يوم الفرح وكانوا الشباب كلهم مع اسماعيل وميرتا ورقيه مع اسماء ف الكوافير
خلصوا تجهيزات نفسهم واسماعيل راح عشان يجيب اسماء وكان في عربيه ل ميرتا ورقيه وريان ويزن ف ريان ويزن قعدوا قدام وميرتا ورقيه قعدوا ورا وكان فيه عربيه للشيخ احمد وحليمه وحليمه كانت مقضياها عياط طول الطريق والشيخ احمد كان بيهديها ريان اول م شاف رقيه انبهر بجمالها وكان طول الطريق بيبص عليها ف المرايه يزن: خرمت البت بنظراتك ريان: احم انا يزن: لا انا ريان: هي بجد مخطوبه ولا يزن: ولااا ريان صوته علي : بجااااد يزن: يابني وطي صوتك هتفضحنا رقيه بتوشوش ميرتا رقيه: هو اي اللي بجد ميرتا: وهو حد قالك اني ميخاويه ي بت رقيه: لا بسال احسن اخدني الفضول ميرتا: وانا كمان بس عيب عليكي يا اختاااه هعرف من قرة عيني وهخبرك ع طول رقيه: توميم أأختشي ميرتا:توميم يا اختي وقعدوا طول الطريق يتكلموا ووصلوا لـ مكان السيشن وميرتا يزن اخدها وفضل ريان ورقيه هو كان بيبص ليها من غير م يتكلم بس نظراته فضحاه اتصوروا وخلصوا وروحوا وكلهم سلموا علي اسماء واسماعيل وميرتا ورقيه عيطوا خلوا اسماء تعيط معاهم اسماء: حسبنا الله ونعم الوكيل فيكم يا بُعده ميرتا ورقيه في نفس واحد:لي كدااا اسماء: بوظتولي الميك اب كدا الراجل يشوفني يقول اي عفريته ميرتا:عيب عليكي ي بت رقيه :هو هيتاكد وخلاص اسماء˝تب امشوا ومش عايزه اشوفكم ف الشقه رقيه: كدا دا انا من حبي ليكي هجيلك بكره الصبح ميرتا: وانا كمان ومش هطبخ ل يزن واجي اكل عندكم اسماء˝اي دا هو انا مقولتلكوش اني مش هدخل حد ميرتا: اه ي نادله رقيه: اسفُخس عليكي يزن رن علي ميرتا ميرتا: تب يلا انا بقي عشان قرة عيني بيرن رقيه: انتو كلكوا اتجوزتوا الا انا أععععع ميرتا: معلش هيجيلك سيد سيدهم يلا وسلموا عليها وحضنوها ومشيوا عان يركبوا ف العربيه وصلوا اسماعيل واسماء بيتهم وبعد كدا كل واحد روح علي بيته بس ريان ورقيه مكملين لنفس الطريق عشان طريقهم واحد ريان:هو ممكن اقولك حاجة رقيه بكسوف: اتفضل حضرتك ريان:يعني هو ممكن... رقيه::هاه؟ وبكدا البارت يكون خلص ويارب يكون عجبكم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة\"ة محـمود البارت الـ10 اسماعيل: كتب كتابي الاسبوع الجاي يزن: بجد ولا بتهزر ،والله بجد اسماعيل: اومال ههزر يعني ودا يعني فيه هزار واسال حتي الشيخ احمد اهو الشيخ احمد: ايوا يبني والله يزن: ماشاء الله اللهم بارك ربنا يكملك علي خير ويسعدك يارب اسماعيل: يارب وقعدوا شويه واتكلموا وبعد كدا في اولاد جم عشان يدوهم حلقه دينيه وصلوا بيهم ويزن روح بعد المغرب وطبعا منساش انه يجيب ل ميرتا حاجات هي بتحبها وروح لقي ميرتا في الاوضه مع جدتها وريان لما عرف ان يزن مش موجود ف الشقه راح شقته يزن: ميرتا ميرتا حبيبتي ميرتا: نعم يزن: امسكي ي عيوني وهو فين ريان صحيح ميرتا:مش عارفه والله هن نادي علي تيتا ونزل+ حبيبييي ع الحاجات دي يزن: انتي تؤمري ي بنوتي ميرتا: قلب بنوتك يزن : تب نادي تيتا ميرتا: حاضر دخلت الاوضه ونادت مريم وجهزت الاكل واكلوا يزن: عامله اي ي تيتا مريم: الحمد لله والله ينبي في زحام من النعم يزن: دايما يارب اومال فين ريان مريم: ريان راح لشقته لانه قال مينفعش يفضل هنا يزن: اممم تمام انا نازل ي ميرتا عايزه حاجة ميرتا: لا ي حبيبي ويزن نزل مريم: هو رايح فين ي بنتي ميرتا: العشاء ي تينا بتاذن رايح يصلي مريم : اااه معلش😂 ميرتا: لا عادي يلا بقي نصلوا مريم: يلا وصلوا وخلصوا ويزن روح البيت وسهروا شويه مع بعض وبعد كدا ناموا وفي القيام يزن صحي ميرتا وميرتا صحت مريم وصلوا جماعه واستنوا لحد الفجر وصلوا الفجر وقعدوا لحد الشروق وصلوا الضحي وميرتا ومريم ناموا انما يزن نزل شغله هو فاتح شركة كدا هو و اسماعيل وريان بس م بيروحها كل يوم يعني راح يشوف الشغل وكان فيه اجتماع مهم حضروا وروح تاني وكلم ريان وساله مشي لي يزن \"السلام عليكم ورحمة الله ريان: وعليكم السلام عامل اي ي. يزن يزن: الحمد لله وانت اي اخبارك ريان: الحمد لله يزن: انت يابني مشيت لي ريان: لان اكيد مكنش ينفع اقعد ومراتك موجوده ولنت مش موجود يزن: اممم تمام ي حبيبي وقعدوا يتكلموا شويه وبعد كدا قفلوا عدت الايام وفيها مريم راحت شقتها معران ميرتا ويزن رفضوا الا انها قالت لاءه واصرت انها تروح وكانت ميرتا واسماء ورقيه علي تواصل دايم بس بقالهم يومين ميعرفوش حاجة عن رقيه لانها قافله وبيرنوا عليها قافله وقالوا انها لو مجتش كتب الكتاب يبقوا يروحوا ليها وجيه وقت كتب الكتاب ميرتا جهزت نفسها ويزن وراحوا واسماء كانت بتدور علي رقيه بس ملقتهاش وجيه ساعة الماذون لقت رقيه حمدت ربها بس حستها فيها حاجة ميرتا وقفت جنبها واتكلمت معاها قامت رقيه معيطه ميرتا اخدت رقيه وطلعوا بره واسماء شافتهم قلقت علي رقيه جدا ميرتا: مالك يـ روحي رقيه بعياط: تعبانه قوي ي ريتا ميرتا: تب من اي طيب رقيه:بصيه هو انا سبت خطيبي ميرتا بصدمه: لي رقيه: اهو جيالك ف الكلام انا واحده بعتت ليا شاتات ليهم سوا قولت فيك وعديت الموضوع ومره تانيه واحده بعتت ليا صوره ليهم هما الاتنين قولت متفبركه ومسحت بكرامة البت الارض وبلكتها ولكنها دخلتلي من رقم تاني وقالت ليا متبلكيش اسمعي مني وبعد كدا لو عايزه تبلكي بلكي قولتلها قولي قالت ليا محمد مش كويس وهو كان مكلم بنات قبليكي قولتلها خلاص هو تاب دلوقتي قالت ليا لسه بيكلم ولو مش مصدقاني اسالي جاسمين اخته هي ادري بيه وهي عارفه وسالتها ويارتني م سألتها ميرتا : ثواني وعنده اخت تانيه تقريبا اسمها نسمه حاجة زي كدا رقيه: تسنيم ميرتا: ايوا ايوا هو الاسم دا رقيه: تعرفيه ميرتا:اه ابوه كان مدير الشركة بتاعت بابا ولما بابا عرف اني بروح الجامع وعذبني كان عازم المدير وعياله وانا اتعرفت عليهم ومحمد كانت نظراته مش سالكه كانت اطيب واحده فيهم تسنيم كنت بحسها طيبه وهتستجاب لاي حاجة صح بسرعه انما جاسمين ومحمد كانوا مش سالكين وكانت دايما جاسمين بتحاول تقربني من محمد اخوها انا عرفت انتي كنتي مخطوبه لدا رقيه:للاسف اه ميرتا: تب كملي كملي رقيه: واكتشفت انه بيسهر مع بنات وبيعمل العجب ف واجهته وقمت سيباه بس انا كنت حبيته كان حنين عليا كنت بحسه بيحبني بجد وقامت معيطه قوي عمري م حسيت انه بيكذب عليا حسيت ان حبه صادق ليا حسيت حاجات كتير ي ميرتا كنا مخططين إننا مش هنعمل فرح وهنروح عمره كنا مخططين حاجات كتير بحنيته وبطيبته عليا اتعلقت بيه يمكن كانت فتره صغيره بس انا حبيته بس برضو مش هكمل مع واحد يخليني ارجع لنقطة الصفر تاني ويخليني ابعد عن ربنا انا عارفه انه خير ليا بس انا مش قادره ميرتا: ربنا بيعوض ي عيوني واحمدي ربنا انك اكتشفتيه ف الاول كان هيكون حالك اي لو انتي اكتشفتي بعد جوازكم او بعد سنه سنتين واعرفي ان ربنا هيعوضك خير وهو اصلا ميستاهلش دمعه واحده تنزل عشانه هو مكنش حب اللي انتي حبتيه دا هو كان تعلق بحنيته وكدا ولكنها مكنتش هتدوم عشان هو كان بيعمل كدا عشان اكيد يعلقك بيه وخلاص رقيه: الحمد لله علي كل شيئ ميرتا: شاطوره ويلا امسحي دموعك دي عشان دموعك غاليه عندي وحقك عليا من كل اللي خذلوكي يـ روحي رقيه:حبيبة قلبي ي ريتا ميرتا: قلب ريتا من جوه ودخلوا جوا وميرتا شاورت ل اسماء ان كل حاجة تمام واسماء اتطمنت سلموا علي اسماء وروحوا وكانوا ماشيين مع بعض وكان يزن وريان ماشيين مع بعض ريان: هي مين دي ي يزن يزن: صاحبة ميرتا بس مخطوبه تقريبا علي حسب م اتذكر ريان: لا اكيد يعني مش هتجوز انت عارف ان من ساعة م زوجتي ماتت وانا قولت مش هتجوز يزن: يابني فيها اي لو اتجوزن مانت لسه صغير ريان: بالله عليك ي يزن بلاش نفتح سيرة الموضوع دا يزن: تمام يلا سلام بقي عشان الطريق غير الطريق يزن:تمام في امان الله ريان:في حفظ الله وميرتا سابت رقيه عشان الطريق مختلف برضو يزن: عامله اي ي. حبيبتي ميرتا: الحمد لله والله يزن: هي صحبتك دي مخطوبه ميرتا: لاءه لي يزن: اي دا بجد انا فكرتها مخطوبه وقولت ل ريان انها مخطوبه ميرتا: هي كانت بس محصلش نصيب يزن: اهو مغلطتش انا ميرتا: صح يا اخويا يزن: اخويا!! ميرتا:وه مانت اخويا وابويا وكل ماليا يزن: بتثبتيني 😂😂 ميرتا :طبعااااا قعدوا طول الطريق يتكلموا وروحوا البيت ناموا وعدت الايام وميرتا كان وشها يعتبر اتحسن ويزن جسمه اتظبط وريان صورة رقيه مش راضيه تروح من خياله بس بيفكر نفسه انها مخطوبه وانه بيحب مراته وهيفضل مخلص لحبها ومش هيتجوز غيرها عدت شهور وريان نزل مصر بس عشان كان فرح إسماعيل قرب وهو صاحب عمره يعتبر ف رجع تاني ل المانيا واسماء كانت مشغوله بتجهيزات الفرح ولكن لان الاجازه خلصت ف اكيد رجعوا للجامعه ولكنها مكنتش بتروحها كتير عشان فرحها وكدا ورقيه وميرتا كانوا دايما بيروحوا وبيدوا المحاضرات ل اسماء واسكاء كان فرحها ف اجازه نص السنه ف هما اخدوا الاجازه وجيه وقت الفرح هما قرروا انهم مش هيعملوا اي هيصه او حاجة وهيتصوروا وخلاص. جيه يوم الفرح وكانوا الشباب كلهم مع اسماعيل وميرتا ورقيه مع اسماء ف الكوافير خلصوا تجهيزات نفسهم واسماعيل راح عشان يجيب اسماء وكان في عربيه ل ميرتا ورقيه وريان ويزن ف ريان ويزن قعدوا قدام وميرتا ورقيه قعدوا ورا وكان فيه عربيه للشيخ احمد وحليمه وحليمه كانت مقضياها عياط طول الطريق والشيخ احمد كان بيهديها ريان اول م شاف رقيه انبهر بجمالها وكان طول الطريق بيبص عليها ف المرايه يزن: خرمت البت بنظراتك ريان: احم انا يزن: لا انا ريان: هي بجد مخطوبه ولا يزن: ولااا ريان صوته علي : بجااااد يزن: يابني وطي صوتك هتفضحنا رقيه بتوشوش ميرتا رقيه: هو اي اللي بجد ميرتا: وهو حد قالك اني ميخاويه ي بت رقيه: لا بسال احسن اخدني الفضول ميرتا: وانا كمان بس عيب عليكي يا اختاااه هعرف من قرة عيني وهخبرك ع طول رقيه: توميم أأختشي ميرتا:توميم يا اختي وقعدوا طول الطريق يتكلموا ووصلوا لـ مكان السيشن وميرتا يزن اخدها وفضل ريان ورقيه هو كان بيبص ليها من غير م يتكلم بس نظراته فضحاه اتصوروا وخلصوا وروحوا وكلهم سلموا علي اسماء واسماعيل وميرتا ورقيه عيطوا خلوا اسماء تعيط معاهم اسماء: حسبنا الله ونعم الوكيل فيكم يا بُعده ميرتا ورقيه في نفس واحد:لي كدااا اسماء: بوظتولي الميك اب كدا الراجل يشوفني يقول اي عفريته ميرتا:عيب عليكي ي بت رقيه :هو هيتاكد وخلاص اسماء\"تب امشوا ومش عايزه اشوفكم ف الشقه رقيه: كدا دا انا من حبي ليكي هجيلك بكره الصبح ميرتا: وانا كمان ومش هطبخ ل يزن واجي اكل عندكم اسماء\"اي دا هو انا مقولتلكوش اني مش هدخل حد ميرتا: اه ي نادله رقيه: اسفُخس عليكي يزن رن علي ميرتا ميرتا: تب يلا انا بقي عشان قرة عيني بيرن رقيه: انتو كلكوا اتجوزتوا الا انا أععععع ميرتا: معلش هيجيلك سيد سيدهم يلا وسلموا عليها وحضنوها ومشيوا عان يركبوا ف العربيه وصلوا اسماعيل واسماء بيتهم وبعد كدا كل واحد روح علي بيته بس ريان ورقيه مكملين لنفس الطريق عشان طريقهم واحد ريان:هو ممكن اقولك حاجة رقيه بكسوف: اتفضل حضرتك ريان:يعني هو ممكن..... رقيه::هاه؟ وبكدا البارت يكون خلص ويارب يكون عجبكم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت الـ10 اسماعيل: كتب كتابي الاسبوع الجاي يزن: بجد ولا بتهزر ،والله بجد اسماعيل: اومال ههزر يعني ودا يعني فيه هزار واسال حتي الشيخ احمد اهو الشيخ احمد: ايوا يبني والله يزن: ماشاء الله اللهم بارك ربنا يكملك علي خير ويسعدك يارب اسماعيل: يارب وقعدوا شويه واتكلموا وبعد كدا في اولاد جم عشان يدوهم حلقه دينيه وصلوا بيهم ويزن روح بعد المغرب وطبعا منساش انه يجيب ل ميرتا حاجات هي بتحبها وروح لقي ميرتا في الاوضه مع جدتها وريان لما عرف ان يزن مش موجود ف الشقه راح شقته يزن: ميرتا ميرتا حبيبتي ميرتا: نعم يزن: امسكي ي عيوني وهو فين ريان صحيح ميرتا:مش عارفه والله هن نادي علي تيتا ونزل+ حبيبييي ع الحاجات دي يزن: انتي تؤمري ي بنوتي ميرتا: قلب بنوتك يزن : تب نادي تيتا ميرتا: حاضر دخلت الاوضه ونادت مريم وجهزت الاكل واكلوا يزن: عامله اي ي تيتا مريم: الحمد لله والله ينبي في زحام من النعم يزن: دايما يارب اومال فين ريان مريم: ريان راح لشقته لانه قال مينفعش يفضل هنا يزن: اممم تمام انا نازل ي ميرتا عايزه حاجة ميرتا: لا ي حبيبي ويزن نزل مريم: هو رايح فين ي بنتي ميرتا: العشاء ي تينا بتاذن رايح يصلي مريم : اااه معلش😂 ميرتا: لا عادي يلا بقي نصلوا مريم: يلا وصلوا وخلصوا ويزن روح البيت وسهروا شويه مع بعض وبعد كدا ناموا وفي القيام يزن صحي ميرتا وميرتا صحت مريم وصلوا جماعه واستنوا لحد الفجر وصلوا الفجر وقعدوا لحد الشروق وصلوا الضحي وميرتا ومريم ناموا انما يزن نزل شغله هو فاتح شركة كدا هو و اسماعيل وريان بس م بيروحها كل يوم يعني راح يشوف الشغل وكان فيه اجتماع مهم حضروا وروح تاني وكلم ريان وساله مشي لي يزن ˝السلام عليكم ورحمة الله ريان: وعليكم السلام عامل اي ي. يزن يزن: الحمد لله وانت اي اخبارك ريان: الحمد لله يزن: انت يابني مشيت لي ريان: لان اكيد مكنش ينفع اقعد ومراتك موجوده ولنت مش موجود يزن: اممم تمام ي حبيبي وقعدوا يتكلموا شويه وبعد كدا قفلوا عدت الايام وفيها مريم راحت شقتها معران ميرتا ويزن رفضوا الا انها قالت لاءه واصرت انها تروح وكانت ميرتا واسماء ورقيه علي تواصل دايم بس بقالهم يومين ميعرفوش حاجة عن رقيه لانها قافله وبيرنوا عليها قافله وقالوا انها لو مجتش كتب الكتاب يبقوا يروحوا ليها وجيه وقت كتب الكتاب ميرتا جهزت نفسها ويزن وراحوا واسماء كانت بتدور علي رقيه بس ملقتهاش وجيه ساعة الماذون لقت رقيه حمدت ربها بس حستها فيها حاجة ميرتا وقفت جنبها واتكلمت معاها قامت رقيه معيطه ميرتا اخدت رقيه وطلعوا بره واسماء شافتهم قلقت علي رقيه جدا ميرتا: مالك يـ روحي رقيه بعياط: تعبانه قوي ي ريتا ميرتا: تب من اي طيب رقيه:بصيه هو انا سبت خطيبي ميرتا بصدمه: لي رقيه: اهو جيالك ف الكلام انا واحده بعتت ليا شاتات ليهم سوا قولت فيك وعديت الموضوع ومره تانيه واحده بعتت ليا صوره ليهم هما الاتنين قولت متفبركه ومسحت بكرامة البت الارض وبلكتها ولكنها دخلتلي من رقم تاني وقالت ليا متبلكيش اسمعي مني وبعد كدا لو عايزه تبلكي بلكي قولتلها قولي قالت ليا محمد مش كويس وهو كان مكلم بنات قبليكي قولتلها خلاص هو تاب دلوقتي قالت ليا لسه بيكلم ولو مش مصدقاني اسالي جاسمين اخته هي ادري بيه وهي عارفه وسالتها ويارتني م سألتها ميرتا : ثواني وعنده اخت تانيه تقريبا اسمها نسمه حاجة زي كدا رقيه: تسنيم ميرتا: ايوا ايوا هو الاسم دا رقيه: تعرفيه ميرتا:اه ابوه كان مدير الشركة بتاعت بابا ولما بابا عرف اني بروح الجامع وعذبني كان عازم المدير وعياله وانا اتعرفت عليهم ومحمد كانت نظراته مش سالكه كانت اطيب واحده فيهم تسنيم كنت بحسها طيبه وهتستجاب لاي حاجة صح بسرعه انما جاسمين ومحمد كانوا مش سالكين وكانت دايما جاسمين بتحاول تقربني من محمد اخوها انا عرفت انتي كنتي مخطوبه لدا رقيه:للاسف اه ميرتا: تب كملي كملي رقيه: واكتشفت انه بيسهر مع بنات وبيعمل العجب ف واجهته وقمت سيباه بس انا كنت حبيته كان حنين عليا كنت بحسه بيحبني بجد وقامت معيطه قوي عمري م حسيت انه بيكذب عليا حسيت ان حبه صادق ليا حسيت حاجات كتير ي ميرتا كنا مخططين إننا مش هنعمل فرح وهنروح عمره كنا مخططين حاجات كتير بحنيته وبطيبته عليا اتعلقت بيه يمكن كانت فتره صغيره بس انا حبيته بس برضو مش هكمل مع واحد يخليني ارجع لنقطة الصفر تاني ويخليني ابعد عن ربنا انا عارفه انه خير ليا بس انا مش قادره ميرتا: ربنا بيعوض ي عيوني واحمدي ربنا انك اكتشفتيه ف الاول كان هيكون حالك اي لو انتي اكتشفتي بعد جوازكم او بعد سنه سنتين واعرفي ان ربنا هيعوضك خير وهو اصلا ميستاهلش دمعه واحده تنزل عشانه هو مكنش حب اللي انتي حبتيه دا هو كان تعلق بحنيته وكدا ولكنها مكنتش هتدوم عشان هو كان بيعمل كدا عشان اكيد يعلقك بيه وخلاص رقيه: الحمد لله علي كل شيئ ميرتا: شاطوره ويلا امسحي دموعك دي عشان دموعك غاليه عندي وحقك عليا من كل اللي خذلوكي يـ روحي رقيه:حبيبة قلبي ي ريتا ميرتا: قلب ريتا من جوه ودخلوا جوا وميرتا شاورت ل اسماء ان كل حاجة تمام واسماء اتطمنت سلموا علي اسماء وروحوا وكانوا ماشيين مع بعض وكان يزن وريان ماشيين مع بعض ريان: هي مين دي ي يزن يزن: صاحبة ميرتا بس مخطوبه تقريبا علي حسب م اتذكر ريان: لا اكيد يعني مش هتجوز انت عارف ان من ساعة م زوجتي ماتت وانا قولت مش هتجوز يزن: يابني فيها اي لو اتجوزن مانت لسه صغير ريان: بالله عليك ي يزن بلاش نفتح سيرة الموضوع دا يزن: تمام يلا سلام بقي عشان الطريق غير الطريق يزن:تمام في امان الله ريان:في حفظ الله وميرتا سابت رقيه عشان الطريق مختلف برضو يزن: عامله اي ي. حبيبتي ميرتا: الحمد لله والله يزن: هي صحبتك دي مخطوبه ميرتا: لاءه لي يزن: اي دا بجد انا فكرتها مخطوبه وقولت ل ريان انها مخطوبه ميرتا: هي كانت بس محصلش نصيب يزن: اهو مغلطتش انا ميرتا: صح يا اخويا يزن: اخويا!! ميرتا:وه مانت اخويا وابويا وكل ماليا يزن: بتثبتيني 😂😂 ميرتا :طبعااااا قعدوا طول الطريق يتكلموا وروحوا البيت ناموا وعدت الايام وميرتا كان وشها يعتبر اتحسن ويزن جسمه اتظبط وريان صورة رقيه مش راضيه تروح من خياله بس بيفكر نفسه انها مخطوبه وانه بيحب مراته وهيفضل مخلص لحبها ومش هيتجوز غيرها عدت شهور وريان نزل مصر بس عشان كان فرح إسماعيل قرب وهو صاحب عمره يعتبر ف رجع تاني ل المانيا واسماء كانت مشغوله بتجهيزات الفرح ولكن لان الاجازه خلصت ف اكيد رجعوا للجامعه ولكنها مكنتش بتروحها كتير عشان فرحها وكدا ورقيه وميرتا كانوا دايما بيروحوا وبيدوا المحاضرات ل اسماء واسكاء كان فرحها ف اجازه نص السنه ف هما اخدوا الاجازه وجيه وقت الفرح هما قرروا انهم مش هيعملوا اي هيصه او حاجة وهيتصوروا وخلاص.
جيه يوم الفرح وكانوا الشباب كلهم مع اسماعيل وميرتا ورقيه مع اسماء ف الكوافير
خلصوا تجهيزات نفسهم واسماعيل راح عشان يجيب اسماء وكان في عربيه ل ميرتا ورقيه وريان ويزن ف ريان ويزن قعدوا قدام وميرتا ورقيه قعدوا ورا وكان فيه عربيه للشيخ احمد وحليمه وحليمه كانت مقضياها عياط طول الطريق والشيخ احمد كان بيهديها ريان اول م شاف رقيه انبهر بجمالها وكان طول الطريق بيبص عليها ف المرايه يزن: خرمت البت بنظراتك ريان: احم انا يزن: لا انا ريان: هي بجد مخطوبه ولا يزن: ولااا ريان صوته علي : بجااااد يزن: يابني وطي صوتك هتفضحنا رقيه بتوشوش ميرتا رقيه: هو اي اللي بجد ميرتا: وهو حد قالك اني ميخاويه ي بت رقيه: لا بسال احسن اخدني الفضول ميرتا: وانا كمان بس عيب عليكي يا اختاااه هعرف من قرة عيني وهخبرك ع طول رقيه: توميم أأختشي ميرتا:توميم يا اختي وقعدوا طول الطريق يتكلموا ووصلوا لـ مكان السيشن وميرتا يزن اخدها وفضل ريان ورقيه هو كان بيبص ليها من غير م يتكلم بس نظراته فضحاه اتصوروا وخلصوا وروحوا وكلهم سلموا علي اسماء واسماعيل وميرتا ورقيه عيطوا خلوا اسماء تعيط معاهم اسماء: حسبنا الله ونعم الوكيل فيكم يا بُعده ميرتا ورقيه في نفس واحد:لي كدااا اسماء: بوظتولي الميك اب كدا الراجل يشوفني يقول اي عفريته ميرتا:عيب عليكي ي بت رقيه :هو هيتاكد وخلاص اسماء˝تب امشوا ومش عايزه اشوفكم ف الشقه رقيه: كدا دا انا من حبي ليكي هجيلك بكره الصبح ميرتا: وانا كمان ومش هطبخ ل يزن واجي اكل عندكم اسماء˝اي دا هو انا مقولتلكوش اني مش هدخل حد ميرتا: اه ي نادله رقيه: اسفُخس عليكي يزن رن علي ميرتا ميرتا: تب يلا انا بقي عشان قرة عيني بيرن رقيه: انتو كلكوا اتجوزتوا الا انا أععععع ميرتا: معلش هيجيلك سيد سيدهم يلا وسلموا عليها وحضنوها ومشيوا عان يركبوا ف العربيه وصلوا اسماعيل واسماء بيتهم وبعد كدا كل واحد روح علي بيته بس ريان ورقيه مكملين لنفس الطريق عشان طريقهم واحد ريان:هو ممكن اقولك حاجة رقيه بكسوف: اتفضل حضرتك ريان:يعني هو ممكن... رقيه::هاه؟ وبكدا البارت يكون خلص ويارب يكون عجبكم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة\"ة محـمود البارت الـ11 ريان:هو يعني ممكن رقن الوالد رقيه\" هاه؟! ريان : خلاص خلاص اعتبريني مقولتش حاجة رقيه: لا مش قصدي خلاص اتفضل اكتب عندك 0111 ريان:\"شكرا رقيه: الشكر لله وحده وفضلوا ماشيين طول الطريق ساكتين لحد مهي وصلت بيتها وكان بيتها قبل بيته بشارع وهو كمل الطريق لوحده وتاني يوم كانت رقيه قعدت مع مامتها وحكت ليها ليها اللي حصل أمل: خير ان شاء الله ي حبيبتي رقيه\" بس انا معرفش كان عايزه لي امل: ممكن يتقدم يعني اكيد واضحه اهي رقيه: مظنش دا ميرتا كانت قايله انه مش هيتجوز لعد وفاة زوجته امل: اللي في الخير يقدمه ربنا بس يعني متعرفيش ماتت ازاي رقيه: من امته يـ ماما واحنا بنتدخل ف شؤون الناس امل: لا ي بنتي مش قصدي كان فضول مش اكتر رقيه: يلا حصل خير تعالي يلا نجهز الفطار امل : يلا ي بنتي عند اسماعيل اسماعيل: صباحو جمال ي سمسمتي .اسماء افتكرت امبارح وقامت مكسوفه ومخبيه وشها اسماعيل: ياتي كميله بتتكسفي دا بعد اللي حصل امبارح دا مظنش انك بتتكسفي بشلن حتي فلاش باك اسماعيل واسماء دخلوا الشقه اسماعيل: تعالي افرجك ع الشقه وبعد كدا ناكل اسماء : ماشي بس سريع سريع الله يرضي عنك انا واقعه من الجوع اسماعيل: تب خلاص ناكل الاول وبعد كدا افرجك ع الشقه اسماء: لالالالالالا اسماعيل: اشتغلنا ف لا اسماء: لا احنا هنتفرج الاول وبعد كدا ناكل عشان انا فصلانه وهاكل مش هقوم اسماعيل: يبقي خلاص نصلي الاول قبل م ناكل اسماء: لا العَشاء قبل العشاء انا هاكل الاول عشان انت هتلاقيني وقعت منك وانا بصلي او بفكر ف الاكل وانا بصلي ف اكل الاول بس نتفرج ع الشقه سريع سريع او اقولك بص هي جميله اهي تعالي ناكل هموووت. اسماعيل: هو انتي مأكلتيش حاجة خالص اسماء\" لا طبعا دا انا كنت مت انا اكلت ف الكرافير جبت جبنه حادقه واكلت اسماعيل: جبنه حادقه وانتي بتتمكيجي اسماء:كان نفسي فيها ف خليت رقيه وميرتا يشترولي وهما اللي اكلوني يعني انا عروسه انيل نفسي يعني مينفعش اسماعيل: ااه لا ابدا بس ناكل جبنه حادقه تب مأكلتيش معاها بصل طيب اسماء : للاسف ميرتا مرضتش تجيبلي قالت ليا هيعمل ريحه وحشه ومش عارفة اي اسماعيل: لا ازاي هي غلطانه. اسماء: اه طبعا بس بقولك اي انت هتفضل ترغي كتير انا واقعه من الجوع ي جدع هموووت جعانه يابشر اسماعيل: انا متجوز واحد صاحبي اسماء: اه ملكش دعوه بقي جعااانااااا اسماعيل: تعالي اأكلك لتاكليني اسماء:نينينيننيي اسماعيل: تب مش هتتفرجي ع الشقه اسماء: ربنا خلق ليا رجلين وعنين هبقي اشوفهم بعدين مش هتسندني انت يعني اسماعيل: يلا ي اسماء ناكل يلا ي حبيبتي اسماء: اخيرا قولت كلمه صح اسماعيل: اومال فين اسماء الهاديه الرقيقه اسماء بصوت حزين: كسرها ي فواز موتوها ي حنفي موتوها اسماعيل\"تب مين وفوز ومين حنفي اسماء: اللي قاضوا ع اسماء الهاديه الركيكه اسماعيل: تب كيكه ولا تشيز كيك اسماء: امشي ي حبيبي عشان اكل لوحدي امشي اسماعيل : لالالالا عيب مش هسيبك وحدك ابدا اسماء‘ يبقي تقعد تاكل وانت ساكت. اسماعيل:اي دا ي بت مالك اسماء: جعانه وعايزه اكل واستطعم بالاكل اسماعيل: كل ي حبيبتي بالشنا والهفا اسماء: حبيبي. اكلوا وخلصوا واسماعيل غير وهي كمان ولبست بيجامه وفوقيه اسدال للصلاه وصلوا سوا وقامت راحه نايمه اسماعيل: اسماء اسماء.اسماء لقي اسماء راحت ف النوم قعد ينادي عليها اسماء بزعيق: ماتسيبني اناااااام عايزه انااااااام جعانه نوووووم اسماعيل بخضه:في اي ي بت استهدي بالله كدا اسماء صحت: عايز اي ي حبيبي عايز اي اسماعيل: عايزك تنامي نامي ي حييبتي نامي. اسماء: انت كدا شاطر وجيه ينام جنبها لقاها واخده السرير كله علي حسابها اسماعيل : حبيبتي حبيبتي اسماء وهي بتضغط ع سنانها: عايز اي مني عايز اي . اسماعيل: تب سيبيني انام جنبك طيب كان فيه حته صغيره هي مش وخداها علي حسابها اسماعيل: انام علي دي اسماء: وفيها اي دي اقولك روح نام ف اوضة الاطفال اسماعيل: صح انتي كدا صح هو وهو رايح اسما ء: حبيبي تعالي نام هنا اسماعيل جيه ونام وكات هياخدها ف حضنه اسماء: انت مكتفني كدا لي متسبني انام بحريتي اسماعيل:حاضر. وناموا وصحي اسناعيل الفجر وصحي اسماء اسماء: عامل اي ي حبيبي هو انا نمت ازاي ولا امته اسماعيل: انتي مش فاكره اي حاجة اسماء\" لا والله هو اي اللي حصل. اسماعيل: اي اللي حصل قولي اي اللي محصلش. اسماء: لي في اي لسماعيل: انتي مسحتي بكرامتي الارض اسماء:ولسه بقي لما تيحي تصحيني وانا مش عايزه .اسماعيل: ربنا يسترها. وصلوا سوا وخلصوا وناموا واسماء صحت شويه قعدت تعضغض ف ايده جامد لحد م صحي وخربشت ايده عشان يصحي اسماعيل صحي ومتكلمش اسماء: مالك اسماعيل: مليش اما بشوف مين القطه اللي قاعده تاكل ف جسمي اسماء: ابدا يسي السيد... اسماعيل: ايوا ايوا تب سيبيني انام اسماء\" استني اشاور عقلي اسماعيل: مش هنام ي حبيبتي مش هنام وصحيوا باك اسماء: علي فكره وانا نايمه مش باخد بالي انا بعمل اي اسماعيل: ايوا عارف بس خفي شوية عض وضرب اسماء: حاضر . هنسيبوهم ونروح عند مريم مريم:\" عامل اي ي ريان ريان: الحمد لله بخير والله مريم: دايما... ريان: مش عايزه حاجة اجيبهالك من تحت مريم :لا والله متشكرين جدا ي حبيبي س ممكن تبقي توديني عند يزن ريان: من عيوني والله عايزه امته كدا تروح.. مريم: وقت ن تحب تروح ريان: تمام ان شاء الله. وقفلوا نيجي عند يزن يزن كان حاضن ميرتا و قلقان: مالك ي حبيبتي بس ميرتا ساكته مبترودش يزن: مالك بس بقالك اكتر من ساعه بتعيطي وخلاص قولي مالك ي حبيبتي ميرتا:ــــــــــ يزن : انتي قلقتيني عليكي ميرتا:.... يزن بصدمه: ايه. ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية رحلة تغير للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود البارت الـ11 ريان:هو يعني ممكن رقن الوالد رقيه˝ هاه؟! ريان : خلاص خلاص اعتبريني مقولتش حاجة رقيه: لا مش قصدي خلاص اتفضل اكتب عندك 0111 ريان:˝شكرا رقيه: الشكر لله وحده وفضلوا ماشيين طول الطريق ساكتين لحد مهي وصلت بيتها وكان بيتها قبل بيته بشارع وهو كمل الطريق لوحده وتاني يوم كانت رقيه قعدت مع مامتها وحكت ليها ليها اللي حصل أمل: خير ان شاء الله ي حبيبتي رقيه˝ بس انا معرفش كان عايزه لي امل: ممكن يتقدم يعني اكيد واضحه اهي رقيه: مظنش دا ميرتا كانت قايله انه مش هيتجوز لعد وفاة زوجته امل: اللي في الخير يقدمه ربنا بس يعني متعرفيش ماتت ازاي رقيه: من امته يـ ماما واحنا بنتدخل ف شؤون الناس امل: لا ي بنتي مش قصدي كان فضول مش اكتر رقيه: يلا حصل خير تعالي يلا نجهز الفطار امل : يلا ي بنتي
عند اسماعيل اسماعيل: صباحو جمال ي سمسمتي .اسماء افتكرت امبارح وقامت مكسوفه ومخبيه وشها اسماعيل: ياتي كميله بتتكسفي دا بعد اللي حصل امبارح دا مظنش انك بتتكسفي بشلن حتي
فلاش باك اسماعيل واسماء دخلوا الشقه اسماعيل: تعالي افرجك ع الشقه وبعد كدا ناكل اسماء : ماشي بس سريع سريع الله يرضي عنك انا واقعه من الجوع
اسماعيل: تب خلاص ناكل الاول وبعد كدا افرجك ع الشقه اسماء: لالالالالالا اسماعيل: اشتغلنا ف لا اسماء: لا احنا هنتفرج الاول وبعد كدا ناكل عشان انا فصلانه وهاكل مش هقوم اسماعيل: يبقي خلاص نصلي الاول قبل م ناكل اسماء: لا العَشاء قبل العشاء انا هاكل الاول عشان انت هتلاقيني وقعت منك وانا بصلي او بفكر ف الاكل وانا بصلي ف اكل الاول بس نتفرج ع الشقه سريع سريع او اقولك بص هي جميله اهي تعالي ناكل هموووت. اسماعيل: هو انتي مأكلتيش حاجة خالص اسماء˝ لا طبعا دا انا كنت مت انا اكلت ف الكرافير جبت جبنه حادقه واكلت اسماعيل: جبنه حادقه وانتي بتتمكيجي اسماء:كان نفسي فيها ف خليت رقيه وميرتا يشترولي وهما اللي اكلوني يعني انا عروسه انيل نفسي يعني مينفعش اسماعيل: ااه لا ابدا بس ناكل جبنه حادقه تب مأكلتيش معاها بصل طيب اسماء : للاسف ميرتا مرضتش تجيبلي قالت ليا هيعمل ريحه وحشه ومش عارفة اي اسماعيل: لا ازاي هي غلطانه. اسماء: اه طبعا بس بقولك اي انت هتفضل ترغي كتير انا واقعه من الجوع ي جدع هموووت جعانه يابشر اسماعيل: انا متجوز واحد صاحبي اسماء: اه ملكش دعوه بقي جعااانااااا اسماعيل: تعالي اأكلك لتاكليني اسماء:نينينيننيي اسماعيل: تب مش هتتفرجي ع الشقه اسماء: ربنا خلق ليا رجلين وعنين هبقي اشوفهم بعدين مش هتسندني انت يعني اسماعيل: يلا ي اسماء ناكل يلا ي حبيبتي اسماء: اخيرا قولت كلمه صح اسماعيل: اومال فين اسماء الهاديه الرقيقه اسماء بصوت حزين: كسرها ي فواز موتوها ي حنفي موتوها اسماعيل˝تب مين وفوز ومين حنفي اسماء: اللي قاضوا ع اسماء الهاديه الركيكه اسماعيل: تب كيكه ولا تشيز كيك اسماء: امشي ي حبيبي عشان اكل لوحدي امشي اسماعيل : لالالالا عيب مش هسيبك وحدك ابدا اسماء‘ يبقي تقعد تاكل وانت ساكت. اسماعيل:اي دا ي بت مالك اسماء: جعانه وعايزه اكل واستطعم بالاكل اسماعيل: كل ي حبيبتي بالشنا والهفا اسماء: حبيبي. اكلوا وخلصوا واسماعيل غير وهي كمان ولبست بيجامه وفوقيه اسدال للصلاه وصلوا سوا وقامت راحه نايمه اسماعيل: اسماء اسماء.اسماء لقي اسماء راحت ف النوم قعد ينادي عليها اسماء بزعيق: ماتسيبني اناااااام عايزه انااااااام جعانه نوووووم اسماعيل بخضه:في اي ي بت استهدي بالله كدا اسماء صحت: عايز اي ي حبيبي عايز اي اسماعيل: عايزك تنامي نامي ي حييبتي نامي. اسماء: انت كدا شاطر وجيه ينام جنبها لقاها واخده السرير كله علي حسابها اسماعيل : حبيبتي حبيبتي اسماء وهي بتضغط ع سنانها: عايز اي مني عايز اي . اسماعيل: تب سيبيني انام جنبك طيب كان فيه حته صغيره هي مش وخداها علي حسابها اسماعيل: انام علي دي اسماء: وفيها اي دي اقولك روح نام ف اوضة الاطفال اسماعيل: صح انتي كدا صح هو وهو رايح اسما ء: حبيبي تعالي نام هنا اسماعيل جيه ونام وكات هياخدها ف حضنه اسماء: انت مكتفني كدا لي متسبني انام بحريتي اسماعيل:حاضر. وناموا وصحي اسناعيل الفجر وصحي اسماء اسماء: عامل اي ي حبيبي هو انا نمت ازاي ولا امته اسماعيل: انتي مش فاكره اي حاجة اسماء˝ لا والله هو اي اللي حصل. اسماعيل: اي اللي حصل قولي اي اللي محصلش. اسماء: لي في اي لسماعيل: انتي مسحتي بكرامتي الارض اسماء:ولسه بقي لما تيحي تصحيني وانا مش عايزه .اسماعيل: ربنا يسترها. وصلوا سوا وخلصوا وناموا واسماء صحت شويه قعدت تعضغض ف ايده جامد لحد م صحي وخربشت ايده عشان يصحي اسماعيل صحي ومتكلمش اسماء: مالك اسماعيل: مليش اما بشوف مين القطه اللي قاعده تاكل ف جسمي اسماء: ابدا يسي السيد.. اسماعيل: ايوا ايوا تب سيبيني انام اسماء˝ استني اشاور عقلي اسماعيل: مش هنام ي حبيبتي مش هنام وصحيوا باك اسماء: علي فكره وانا نايمه مش باخد بالي انا بعمل اي اسماعيل: ايوا عارف بس خفي شوية عض وضرب اسماء: حاضر . هنسيبوهم ونروح عند مريم مريم:˝ عامل اي ي ريان ريان: الحمد لله بخير والله مريم: دايما.. ريان: مش عايزه حاجة اجيبهالك من تحت مريم :لا والله متشكرين جدا ي حبيبي س ممكن تبقي توديني عند يزن ريان: من عيوني والله عايزه امته كدا تروح. مريم: وقت ن تحب تروح ريان: تمام ان شاء الله. وقفلوا نيجي عند يزن يزن كان حاضن ميرتا و قلقان: مالك ي حبيبتي بس ميرتا ساكته مبترودش يزن: مالك بس بقالك اكتر من ساعه بتعيطي وخلاص قولي مالك ي حبيبتي ميرتا:ــــــــــ يزن : انتي قلقتيني عليكي ميرتا:.. يزن بصدمه: ايه. ❝