❞ كَالحُلمِ أنتَ أراكَ في كُلِ الأوقات مُستيقِظه أو حتي نائِمه، أصبحتَ مِثلَ ظلي تُلازمُني في كل الأنحاءَ لا مجَال للهُروبِ مِنكَ أو الفِرار ، حتي حين تختفي مِن أَمَامِ عينى أجِدُ عقلي يُفكر بِكَ وعيناي تبحثُ عنكَ في كُلِ مكان من أنتَ يا صاحِبَ الحُلمِ الغَريب
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤Shahdalwaleed(Hurricane)
❞ كَالحُلمِ أنتَ أراكَ في كُلِ الأوقات مُستيقِظه أو حتي نائِمه، أصبحتَ مِثلَ ظلي تُلازمُني في كل الأنحاءَ لا مجَال للهُروبِ مِنكَ أو الفِرار ، حتي حين تختفي مِن أَمَامِ عينى أجِدُ عقلي يُفكر بِكَ وعيناي تبحثُ عنكَ في كُلِ مكان من أنتَ يا صاحِبَ الحُلمِ الغَريب
❞ البارت الخامس
في الإمبراطورية
عاصي : مش هتبطل تهرب من الشغل
نوح بملل: عاصي انا مش الإمبراطور انا ولي العهد يعني الشغل اللي عليا يخلص في ساعتين
عاصي: طب ما تعمل الساعتين قبل ما تمشي و كمان سموك متنساش محدش يعرف انك ولي العهد غير بعض من في القصر فخروجك كل شويه هيعرض حياتك للخطر لو حد عرف
نوح: وهيعرفوا منين بس وانت لسه قايل محدش يعرف انا مين شوف انت اللي بتعطلني عن شغلي يلا اسيبك
عاصي وهو ينظر ليد عاصي: سموك استني ايه ده
نوح: اه كانت مبارزة بالسيف و اتعورت مش اكتر عادي
عاصي: مين هو مين اتجرأ و يأذي سموك
نوح: عاصي بلاش تكبر الموضوع دي كانت غلطه و كمان ده جرح سطحي انا ماشي
ثانى يوم
برق :عشق عشق
عشق:في ايه
برق: النهارده الذكرى ٢٦ لجواز بابا و ماما تيجي ننزل نجيب ليهم هديه
عشق بحماس:اشطا جدا يلا
برق:هنقول للحرس و يلا
عشق :حرس مين بس دول هيجذبوا الإنتباه لينا لا احنا نروح متنكرين علشان محدش يعرفنا
برق بصدمه:انتى متأكده انك عشق
عشق بضحك:اه في ايه
برق:في ايه ده انا كنت بتحايل عليكى تعملي كده و انتى بترفضي
عشق : وقد حان الوقت لتجربه المغادرة يلا
برق بحماس: يلا جدا
في السوق
برق :مش باين اني من نبيل صح
عشق بضحك: صح صح تعالي نشوف السوق يلا
عشق: بص بص هناك
برق:متبعديش عني المكان زحمه
لم تنتبه عشق و تحركت ناحيه المحل لكن اوقفها شخص ثمل و مسك يديها بإحكام
السكير:ت تعالي معايا يا حلوة ده احنا هنستمتع. ا اوي
عشق وهي بتحاول تتملص منه:اوعي يا بتاع انت سبني
عشق في عقلها:ياربي علي الحظ مش عارفه حتي اخلص ايد اسحب بها السيف
فجأه بدون مقدمات كانت الطاوله في وجه ذلك الثمل
برق وهو يضربه:ده جزاء اللي يفكر يلمس اختي
عشق و هي بتحاول أبعاده :يالهوي بس يا برق كفايه هيموت في ايدك بس
تدخل الحراس و ابعدوهم عن بعض و اخذوا الثمل بعد ما اظهر برق رمز الدوق
عشق:ياربِ شوف ايدك اتعورت ازاي
برق:ملكيش دعوة بيا انتي كويسه
عشق بابتسامه:اه متقلقش
برق: الحمدلله و امسك يديها و اكمل خليكي جنبي و متسبيش أيدي مفهوم
عشق :حاضر
في المحل.
عشق: ايه رايك في العقد ده
نوح :حلو اوي وانتي ايه رايك في الساعه دي
عشق: ممم دي احلي
برق: تمام خلينا ندفع و نروح
عشق:اوك
في المنزل
عشق: النهارده ذكري جواز الحلوين
اتين: اوه انتم افتكرتم
برق: و احنا نقدر ننساكم بردو
عشق بحماس: افتحوا الهديه افتحوا الهديه
اتين وهو تفتح الهديه:حاضر حاضر
برق: ها عجبتكم
سراج: جميله اوي يا حبيبي
اتين :ربنا يخليكوا لينا
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت الخامس
في الإمبراطورية
عاصي : مش هتبطل تهرب من الشغل
نوح بملل: عاصي انا مش الإمبراطور انا ولي العهد يعني الشغل اللي عليا يخلص في ساعتين
عاصي: طب ما تعمل الساعتين قبل ما تمشي و كمان سموك متنساش محدش يعرف انك ولي العهد غير بعض من في القصر فخروجك كل شويه هيعرض حياتك للخطر لو حد عرف
نوح: وهيعرفوا منين بس وانت لسه قايل محدش يعرف انا مين شوف انت اللي بتعطلني عن شغلي يلا اسيبك
عاصي وهو ينظر ليد عاصي: سموك استني ايه ده
نوح: اه كانت مبارزة بالسيف و اتعورت مش اكتر عادي
عاصي: مين هو مين اتجرأ و يأذي سموك
نوح: عاصي بلاش تكبر الموضوع دي كانت غلطه و كمان ده جرح سطحي انا ماشي
ثانى يوم
برق :عشق عشق
عشق:في ايه
برق: النهارده الذكرى ٢٦ لجواز بابا و ماما تيجي ننزل نجيب ليهم هديه
عشق بحماس:اشطا جدا يلا
برق:هنقول للحرس و يلا
عشق :حرس مين بس دول هيجذبوا الإنتباه لينا لا احنا نروح متنكرين علشان محدش يعرفنا
برق بصدمه:انتى متأكده انك عشق
عشق بضحك:اه في ايه
برق:في ايه ده انا كنت بتحايل عليكى تعملي كده و انتى بترفضي
عشق : وقد حان الوقت لتجربه المغادرة يلا
برق بحماس: يلا جدا
في السوق
برق :مش باين اني من نبيل صح
عشق بضحك: صح صح تعالي نشوف السوق يلا
عشق: بص بص هناك
برق:متبعديش عني المكان زحمه
لم تنتبه عشق و تحركت ناحيه المحل لكن اوقفها شخص ثمل و مسك يديها بإحكام
السكير:ت تعالي معايا يا حلوة ده احنا هنستمتع. ا اوي
عشق وهي بتحاول تتملص منه:اوعي يا بتاع انت سبني
عشق في عقلها:ياربي علي الحظ مش عارفه حتي اخلص ايد اسحب بها السيف
فجأه بدون مقدمات كانت الطاوله في وجه ذلك الثمل
برق وهو يضربه:ده جزاء اللي يفكر يلمس اختي
عشق و هي بتحاول أبعاده :يالهوي بس يا برق كفايه هيموت في ايدك بس
تدخل الحراس و ابعدوهم عن بعض و اخذوا الثمل بعد ما اظهر برق رمز الدوق
عشق:ياربِ شوف ايدك اتعورت ازاي
برق:ملكيش دعوة بيا انتي كويسه
عشق بابتسامه:اه متقلقش
برق: الحمدلله و امسك يديها و اكمل خليكي جنبي و متسبيش أيدي مفهوم
عشق :حاضر
في المحل.
عشق: ايه رايك في العقد ده
نوح :حلو اوي وانتي ايه رايك في الساعه دي
عشق: ممم دي احلي
برق: تمام خلينا ندفع و نروح
عشق:اوك
في المنزل
عشق: النهارده ذكري جواز الحلوين
اتين: اوه انتم افتكرتم
برق: و احنا نقدر ننساكم بردو
عشق بحماس: افتحوا الهديه افتحوا الهديه
اتين وهو تفتح الهديه:حاضر حاضر
برق: ها عجبتكم
سراج: جميله اوي يا حبيبي
اتين :ربنا يخليكوا لينا
❞ البارت الخامس عشر
عشق: مجموعة ب جه دوركم للتحرك
كان الفرسان الذين في الساحه يقاتلون بكل قوتهم الي أن استطاعوا التخلص من فرسان العدو
نوح:يجي منك
برق بضحك:و انت مش بطال
نظر برق خلف نوح ثم صرخ بيه قائلاً
برق:نوح وراك
لكن قد فات الاوان قبل أن يستدير نوح فقد كان سيف العدو بالفعل اخترق كتف عشق التي ظهرت من العدم
نوح وبرق برعب:عشق
استدارت عشق و طعنت الفارس ثم استدارت مرة أخرى لنوح و برق
عشق وهى تحتضنهم: الحمدلله الحمدلله انكم بخير
برق ونوح:انتي بتعملي ايه هنا
عشق بأبتسامه سمجه:بتفسح ايه السؤال الغبي ده انتم الاتنين بصوا ممكن نتكلم بعدين لان دلوقتي هنموت
قالت كلمتها و قتلت الذي كان خلف برق اكلموا محاربه الاعداء لكن كان كلاً من نوح وبرق محاصرين عشق حتي لا يحدث لها شئ
عشق :احموا ظهر بعض انا لازم امشي دلوقتي
برق:راحه فين
عشق:برق مش وقته كل دقيقه مهمه اوي احموا ظهر بعض وثقوا فيا
اتجهت عشق للطريق السري برفقه الفرسان و وصلت لاخر الطريق ودفعت الحجاره كان رئيس الفرسان معطي لها ظهرة فجرت بسرعه ووضعت سيفها علي رقبته وفي نفس اللحظه كان فرسان الأعداء محوطين عشق ورفعين سيوفهم
عشق: محدش يتحرك استسلم ووقف المجزره دي
سامر: لو موفقتش
عشق:عادي في الحاله دي هاخد راسك مش حوار يعني
سامر:اعملي اللي انتى عاوزه انتي اصلاً مجرد مهدده
عشق :متأكد
وفي لحظه كانت راس سامر في ايد عشق عشق وهي بترفع راس سامر لفوق
عشق:مات رئيس الفرسان ودلوقتي يا تستسلموا يا تموتوا
محسن(نائب الرئيس):متسمعوش كلامها احنا اكتر منها وهي بنت مهما كانت قوتها مش هتعرف تهزمنا
عشق : كان المفروض تتعلم من اللي حصل لرئيسك
قالت كلماتها و رفعت سيفها للاعلي ثم انزلته بسرعه علي الارض وقتها سيل من الأسهم علي فرسان العدو وفرسان عشق أيضاً هجموا اخدت عشق رأس سامر واتجهت لساحه المعركه وهي منتطيه الخيل احد خيول العدو وصلت للساحه ثم رفعت رأس سامر امام
الجميع وقالت:رئيسكم مات ودلوقتي جه وقت استسلامكم
عزيمه فرسان الاعداء انخفضت وانتهز تلك الفرصه الفرسان للقضاء عليهم
عشق بتعب: فزنا
ثم سقطت مغشي عليها
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت الخامس عشر
عشق: مجموعة ب جه دوركم للتحرك
كان الفرسان الذين في الساحه يقاتلون بكل قوتهم الي أن استطاعوا التخلص من فرسان العدو
نوح:يجي منك
برق بضحك:و انت مش بطال
نظر برق خلف نوح ثم صرخ بيه قائلاً
برق:نوح وراك
لكن قد فات الاوان قبل أن يستدير نوح فقد كان سيف العدو بالفعل اخترق كتف عشق التي ظهرت من العدم
نوح وبرق برعب:عشق
استدارت عشق و طعنت الفارس ثم استدارت مرة أخرى لنوح و برق
عشق وهى تحتضنهم: الحمدلله الحمدلله انكم بخير
برق ونوح:انتي بتعملي ايه هنا
عشق بأبتسامه سمجه:بتفسح ايه السؤال الغبي ده انتم الاتنين بصوا ممكن نتكلم بعدين لان دلوقتي هنموت
قالت كلمتها و قتلت الذي كان خلف برق اكلموا محاربه الاعداء لكن كان كلاً من نوح وبرق محاصرين عشق حتي لا يحدث لها شئ
عشق :احموا ظهر بعض انا لازم امشي دلوقتي
برق:راحه فين
عشق:برق مش وقته كل دقيقه مهمه اوي احموا ظهر بعض وثقوا فيا
اتجهت عشق للطريق السري برفقه الفرسان و وصلت لاخر الطريق ودفعت الحجاره كان رئيس الفرسان معطي لها ظهرة فجرت بسرعه ووضعت سيفها علي رقبته وفي نفس اللحظه كان فرسان الأعداء محوطين عشق ورفعين سيوفهم
عشق: محدش يتحرك استسلم ووقف المجزره دي
سامر: لو موفقتش
عشق:عادي في الحاله دي هاخد راسك مش حوار يعني
سامر:اعملي اللي انتى عاوزه انتي اصلاً مجرد مهدده
عشق :متأكد
وفي لحظه كانت راس سامر في ايد عشق عشق وهي بترفع راس سامر لفوق
عشق:مات رئيس الفرسان ودلوقتي يا تستسلموا يا تموتوا
محسن(نائب الرئيس):متسمعوش كلامها احنا اكتر منها وهي بنت مهما كانت قوتها مش هتعرف تهزمنا
عشق : كان المفروض تتعلم من اللي حصل لرئيسك
قالت كلماتها و رفعت سيفها للاعلي ثم انزلته بسرعه علي الارض وقتها سيل من الأسهم علي فرسان العدو وفرسان عشق أيضاً هجموا اخدت عشق رأس سامر واتجهت لساحه المعركه وهي منتطيه الخيل احد خيول العدو وصلت للساحه ثم رفعت رأس سامر امام
الجميع وقالت:رئيسكم مات ودلوقتي جه وقت استسلامكم
عزيمه فرسان الاعداء انخفضت وانتهز تلك الفرصه الفرسان للقضاء عليهم
عشق بتعب: فزنا
ثم سقطت مغشي عليها
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ صمتنا فترة ونحن ننظر إلى البحر الأزرق الممتد إلى ما لا نهاية ، موشى ببياض الموج المنسكب على رمال الشاطئ، بصوت رش منتظم، يهدهد الروح، ويبعث سكينة مارقة على الواقع المؤلم أحياناً. ❝ ⏤وليد الرجيب
❞ صمتنا فترة ونحن ننظر إلى البحر الأزرق الممتد إلى ما لا نهاية ، موشى ببياض الموج المنسكب على رمال الشاطئ، بصوت رش منتظم، يهدهد الروح، ويبعث سكينة مارقة على الواقع المؤلم أحياناً. ❝