❞ البارت السادس
بعد يومان في الغابه
نوح:كنت مستنيكي
عشق بابتسامه:و ياتري اتأخرت عليك
نوح بابتسامة:حتي لو هستناكي العمر كله
عشق بهمس:ايه التوقيع ده بقي مش كفايه عليا ضحكتك
نوح:بتقولي حاجه يا عشق؟!
عشق بانتباه:ها لا ايه مش ناوي تعلمني رمي الاسهم
نوح: اكيد طلبات عشق هانم مجابه
عشق بضحك:يا سيدي يا سيدي طب يلا بينا
نوح:بصي اقفي زي ما انا واقف كده
عشق:كده
نوح:ارفعي كتفك شويه
عشق:تمام وبعدين
نوح:حطي السهم بقي في القوس وشدي الخيط
عشق:كده
نوح:شدي الخيط للأخر
عشق:ده صعب اوي مش عارفه أشده
نوح :مش فاهم بتشيلي سيف ومش عارفه تشدي خيط
عشق بتذمر:علي فكره بقي السيف اسهل
نوح بضحك علي شكلها:طبعا اكيد
قال كلماته ثم وقف خلفها ومسك يدها التي بها السهم ووضعها في القوس وسحب الخيط لينطلق السهم بكل قوه
عشق في نفسها : ياربي ايه التوتر ده حاسه ان قلبي هيقف
نوح : عشق
عشق بأنتباه: اه ثم اكملت بحماس واااو ده حلو اوي شفت ازاي انطلق بسرعه شفت
نوح بابتسامة علي حماسه:شفت
عشق:انا همشي دلوقتي ماشي
نوح:استني هتيجي امتي
عشق:بكره إن شاء الله علشان تعلمني
نوح: و لو مجتيش
عشق:اليوم اللي هتيجي و متلقنيش هتلقيني موجوده في المكتبه
نوح:انهي مكتبه الإمبراطورية مكتبتها كثير
عشق:المكتبه اللي هتجمع بينا هتكون المكتبه القريبه منا سلام
نوح وهو يضع يده علي رأسه:ياربي علي الغازك يا عشق
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت السادس
بعد يومان في الغابه
نوح:كنت مستنيكي
عشق بابتسامه:و ياتري اتأخرت عليك
نوح بابتسامة:حتي لو هستناكي العمر كله
عشق بهمس:ايه التوقيع ده بقي مش كفايه عليا ضحكتك
نوح:بتقولي حاجه يا عشق؟!
عشق بانتباه:ها لا ايه مش ناوي تعلمني رمي الاسهم
نوح: اكيد طلبات عشق هانم مجابه
عشق بضحك:يا سيدي يا سيدي طب يلا بينا
نوح:بصي اقفي زي ما انا واقف كده
عشق:كده
نوح:ارفعي كتفك شويه
عشق:تمام وبعدين
نوح:حطي السهم بقي في القوس وشدي الخيط
عشق:كده
نوح:شدي الخيط للأخر
عشق:ده صعب اوي مش عارفه أشده
نوح :مش فاهم بتشيلي سيف ومش عارفه تشدي خيط
عشق بتذمر:علي فكره بقي السيف اسهل
نوح بضحك علي شكلها:طبعا اكيد
قال كلماته ثم وقف خلفها ومسك يدها التي بها السهم ووضعها في القوس وسحب الخيط لينطلق السهم بكل قوه
عشق في نفسها : ياربي ايه التوتر ده حاسه ان قلبي هيقف
نوح : عشق
عشق بأنتباه: اه ثم اكملت بحماس واااو ده حلو اوي شفت ازاي انطلق بسرعه شفت
نوح بابتسامة علي حماسه:شفت
عشق:انا همشي دلوقتي ماشي
نوح:استني هتيجي امتي
عشق:بكره إن شاء الله علشان تعلمني
نوح: و لو مجتيش
عشق:اليوم اللي هتيجي و متلقنيش هتلقيني موجوده في المكتبه
نوح:انهي مكتبه الإمبراطورية مكتبتها كثير
عشق:المكتبه اللي هتجمع بينا هتكون المكتبه القريبه منا سلام
نوح وهو يضع يده علي رأسه:ياربي علي الغازك يا عشق
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ البارت العاشر
لتجري مسرعه لخارج الغابه و عندما تصل تجد أن ذلك الشخص وضع نوح علي الخيل و انطلق مسرعاً خارج حدود المملكه
عشق وهي تأخذ الحصان من أحد المارين:اسفه مسئلة حياه او موت هرجعوا تاني
قالت كلماتها و ركبت الخيل وذهب مسرعه خلف ذلك الشخص
بعد مده من المطارده وقف ذلك الشخص في قريه لا يسمع فيها سريخ ابن يومين وضع نوح في كوخ صغير و وقف يتحدث مع اثنان آخرون لتقترب منهم عشق بهدوء وهي تختبئ خلف احد الأكواخ لتسمع ما يقولون
أحد الخاطفين:علي الصبح نوديه لمملكه الظل و نقبض مكافأتنا خلينا نحرسه طول الليل علشان ميهربش
عشق بأستغراب:مملكه الظل ايه اللي دخل نوح مع مملكه الظل عموماً لازم أنقذه دلوقتي وبعدين ابقي اشوف الموضوع ده
هيكون تهور لو هجمت الثلاثه سوا خلينا نشتتهم
انتقلت عشق خلف الكوخ الذي به نوح ثم اختبأت وراء أحد الاعمده و أثارت بعض الضجه
احد الخاطفين:انت روح شوف ايه الصوت ده
الخاطف :حاضر ذهب للخلف و عندما رأته عشق خرجت من مخبأها و وضعت يدها علي فمه وهمست قائله
عشق بهمس:احلام تعيسه ابديه
ثم قطعت رأسه بالسف ووضعت جثته في الجانب وانتظرت خلف
العمود مره اخري حتي يأتي احد اخر ليتفقد من ذهب وحدث كما قالت عشق جاء الثاني والثالث بالتدريج وانهت عشق عليهم
داخل الكوخ
عشق:نوح نوح فوق نوح
بدأ نوح بفتح عيناه ببطئ
نوح:عشق ثم نظر إلي زيها الزي كان يملؤه الدم
نوح بخضه:عشق ايه اللي حصل ايه الدم ده
عشق بابتسامه : متقلقش
نوح :مقلقش ازاي بكميه الدم ده ثم نظر حوله وقال احنا فين
عشق وهي تقف:في قرية مهجورة كنت مخطوف
نوح وهو يرفع حاجبه :مخطوف امال فين الخاطفين
عشق:سؤال غبي بس بسيطه مقتولين ورا الكوخ
نوح بصدمه:نعم
عشق بابتسامه:قتلتهم ورا الكوخ
نوح :مش ده الوش اللي يقول الكلام ده خالص
عشق: ايه علاقتك مع مملكه الظل
نوح :مملكه الظل؟
عشق:اها كانوا بيقولوا انهم عاوزين يسلموك لمملكه الظل
نوح في نفسه: بدأت الحرب بدرى يا ملك الظل
عشق:ها رحت فين
نوح :ولا حته انا بس كنت دلقت في مرة كوبايه عصير لما هان امبراطور
عشق بصدمه: ولسه عايش
نوح بتوتر :ما ما مهو الامبراطور قال قدامه أنه هيعاقبنى بس لما مشي كفأنى لانه كان عاوز يعمل كده من اول ما شافه
عشق بضحك:ايه الجنان ده بجد الامبراطور عسل اوي
نوح:عشق عاوز اشفهم
عشق:الجثث
نوح:اه
عشق :ماشي
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت العاشر
لتجري مسرعه لخارج الغابه و عندما تصل تجد أن ذلك الشخص وضع نوح علي الخيل و انطلق مسرعاً خارج حدود المملكه
عشق وهي تأخذ الحصان من أحد المارين:اسفه مسئلة حياه او موت هرجعوا تاني
قالت كلماتها و ركبت الخيل وذهب مسرعه خلف ذلك الشخص
بعد مده من المطارده وقف ذلك الشخص في قريه لا يسمع فيها سريخ ابن يومين وضع نوح في كوخ صغير و وقف يتحدث مع اثنان آخرون لتقترب منهم عشق بهدوء وهي تختبئ خلف احد الأكواخ لتسمع ما يقولون
أحد الخاطفين:علي الصبح نوديه لمملكه الظل و نقبض مكافأتنا خلينا نحرسه طول الليل علشان ميهربش
عشق بأستغراب:مملكه الظل ايه اللي دخل نوح مع مملكه الظل عموماً لازم أنقذه دلوقتي وبعدين ابقي اشوف الموضوع ده
هيكون تهور لو هجمت الثلاثه سوا خلينا نشتتهم
انتقلت عشق خلف الكوخ الذي به نوح ثم اختبأت وراء أحد الاعمده و أثارت بعض الضجه
احد الخاطفين:انت روح شوف ايه الصوت ده
الخاطف :حاضر ذهب للخلف و عندما رأته عشق خرجت من مخبأها و وضعت يدها علي فمه وهمست قائله
عشق بهمس:احلام تعيسه ابديه
ثم قطعت رأسه بالسف ووضعت جثته في الجانب وانتظرت خلف
العمود مره اخري حتي يأتي احد اخر ليتفقد من ذهب وحدث كما قالت عشق جاء الثاني والثالث بالتدريج وانهت عشق عليهم
داخل الكوخ
عشق:نوح نوح فوق نوح
بدأ نوح بفتح عيناه ببطئ
نوح:عشق ثم نظر إلي زيها الزي كان يملؤه الدم
نوح بخضه:عشق ايه اللي حصل ايه الدم ده
عشق بابتسامه : متقلقش
نوح :مقلقش ازاي بكميه الدم ده ثم نظر حوله وقال احنا فين
عشق وهي تقف:في قرية مهجورة كنت مخطوف
نوح وهو يرفع حاجبه :مخطوف امال فين الخاطفين
عشق:سؤال غبي بس بسيطه مقتولين ورا الكوخ
نوح بصدمه:نعم
عشق بابتسامه:قتلتهم ورا الكوخ
نوح :مش ده الوش اللي يقول الكلام ده خالص
عشق: ايه علاقتك مع مملكه الظل
نوح :مملكه الظل؟
عشق:اها كانوا بيقولوا انهم عاوزين يسلموك لمملكه الظل
نوح في نفسه: بدأت الحرب بدرى يا ملك الظل
عشق:ها رحت فين
نوح :ولا حته انا بس كنت دلقت في مرة كوبايه عصير لما هان امبراطور
عشق بصدمه: ولسه عايش
نوح بتوتر :ما ما مهو الامبراطور قال قدامه أنه هيعاقبنى بس لما مشي كفأنى لانه كان عاوز يعمل كده من اول ما شافه
عشق بضحك:ايه الجنان ده بجد الامبراطور عسل اوي
نوح:عشق عاوز اشفهم
عشق:الجثث
نوح:اه
عشق :ماشي
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ البارت الخامس عشر
عشق: مجموعة ب جه دوركم للتحرك
كان الفرسان الذين في الساحه يقاتلون بكل قوتهم الي أن استطاعوا التخلص من فرسان العدو
نوح:يجي منك
برق بضحك:و انت مش بطال
نظر برق خلف نوح ثم صرخ بيه قائلاً
برق:نوح وراك
لكن قد فات الاوان قبل أن يستدير نوح فقد كان سيف العدو بالفعل اخترق كتف عشق التي ظهرت من العدم
نوح وبرق برعب:عشق
استدارت عشق و طعنت الفارس ثم استدارت مرة أخرى لنوح و برق
عشق وهى تحتضنهم: الحمدلله الحمدلله انكم بخير
برق ونوح:انتي بتعملي ايه هنا
عشق بأبتسامه سمجه:بتفسح ايه السؤال الغبي ده انتم الاتنين بصوا ممكن نتكلم بعدين لان دلوقتي هنموت
قالت كلمتها و قتلت الذي كان خلف برق اكلموا محاربه الاعداء لكن كان كلاً من نوح وبرق محاصرين عشق حتي لا يحدث لها شئ
عشق :احموا ظهر بعض انا لازم امشي دلوقتي
برق:راحه فين
عشق:برق مش وقته كل دقيقه مهمه اوي احموا ظهر بعض وثقوا فيا
اتجهت عشق للطريق السري برفقه الفرسان و وصلت لاخر الطريق ودفعت الحجاره كان رئيس الفرسان معطي لها ظهرة فجرت بسرعه ووضعت سيفها علي رقبته وفي نفس اللحظه كان فرسان الأعداء محوطين عشق ورفعين سيوفهم
عشق: محدش يتحرك استسلم ووقف المجزره دي
سامر: لو موفقتش
عشق:عادي في الحاله دي هاخد راسك مش حوار يعني
سامر:اعملي اللي انتى عاوزه انتي اصلاً مجرد مهدده
عشق :متأكد
وفي لحظه كانت راس سامر في ايد عشق عشق وهي بترفع راس سامر لفوق
عشق:مات رئيس الفرسان ودلوقتي يا تستسلموا يا تموتوا
محسن(نائب الرئيس):متسمعوش كلامها احنا اكتر منها وهي بنت مهما كانت قوتها مش هتعرف تهزمنا
عشق : كان المفروض تتعلم من اللي حصل لرئيسك
قالت كلماتها و رفعت سيفها للاعلي ثم انزلته بسرعه علي الارض وقتها سيل من الأسهم علي فرسان العدو وفرسان عشق أيضاً هجموا اخدت عشق رأس سامر واتجهت لساحه المعركه وهي منتطيه الخيل احد خيول العدو وصلت للساحه ثم رفعت رأس سامر امام
الجميع وقالت:رئيسكم مات ودلوقتي جه وقت استسلامكم
عزيمه فرسان الاعداء انخفضت وانتهز تلك الفرصه الفرسان للقضاء عليهم
عشق بتعب: فزنا
ثم سقطت مغشي عليها
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت الخامس عشر
عشق: مجموعة ب جه دوركم للتحرك
كان الفرسان الذين في الساحه يقاتلون بكل قوتهم الي أن استطاعوا التخلص من فرسان العدو
نوح:يجي منك
برق بضحك:و انت مش بطال
نظر برق خلف نوح ثم صرخ بيه قائلاً
برق:نوح وراك
لكن قد فات الاوان قبل أن يستدير نوح فقد كان سيف العدو بالفعل اخترق كتف عشق التي ظهرت من العدم
نوح وبرق برعب:عشق
استدارت عشق و طعنت الفارس ثم استدارت مرة أخرى لنوح و برق
عشق وهى تحتضنهم: الحمدلله الحمدلله انكم بخير
برق ونوح:انتي بتعملي ايه هنا
عشق بأبتسامه سمجه:بتفسح ايه السؤال الغبي ده انتم الاتنين بصوا ممكن نتكلم بعدين لان دلوقتي هنموت
قالت كلمتها و قتلت الذي كان خلف برق اكلموا محاربه الاعداء لكن كان كلاً من نوح وبرق محاصرين عشق حتي لا يحدث لها شئ
عشق :احموا ظهر بعض انا لازم امشي دلوقتي
برق:راحه فين
عشق:برق مش وقته كل دقيقه مهمه اوي احموا ظهر بعض وثقوا فيا
اتجهت عشق للطريق السري برفقه الفرسان و وصلت لاخر الطريق ودفعت الحجاره كان رئيس الفرسان معطي لها ظهرة فجرت بسرعه ووضعت سيفها علي رقبته وفي نفس اللحظه كان فرسان الأعداء محوطين عشق ورفعين سيوفهم
عشق: محدش يتحرك استسلم ووقف المجزره دي
سامر: لو موفقتش
عشق:عادي في الحاله دي هاخد راسك مش حوار يعني
سامر:اعملي اللي انتى عاوزه انتي اصلاً مجرد مهدده
عشق :متأكد
وفي لحظه كانت راس سامر في ايد عشق عشق وهي بترفع راس سامر لفوق
عشق:مات رئيس الفرسان ودلوقتي يا تستسلموا يا تموتوا
محسن(نائب الرئيس):متسمعوش كلامها احنا اكتر منها وهي بنت مهما كانت قوتها مش هتعرف تهزمنا
عشق : كان المفروض تتعلم من اللي حصل لرئيسك
قالت كلماتها و رفعت سيفها للاعلي ثم انزلته بسرعه علي الارض وقتها سيل من الأسهم علي فرسان العدو وفرسان عشق أيضاً هجموا اخدت عشق رأس سامر واتجهت لساحه المعركه وهي منتطيه الخيل احد خيول العدو وصلت للساحه ثم رفعت رأس سامر امام
الجميع وقالت:رئيسكم مات ودلوقتي جه وقت استسلامكم
عزيمه فرسان الاعداء انخفضت وانتهز تلك الفرصه الفرسان للقضاء عليهم
عشق بتعب: فزنا
ثم سقطت مغشي عليها
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝