❞ البارت السادس عشر
نوح وبرق برعب:عشق
نوح: عشق اتماسكي
برق: عارفه لو غمضتي عينك لو غمضتي عينك مش هجيب لك ايس كريم تاني
ضحكت عشق بتعب:ده ايه العقاب القاسي ده
اخذ نوح وبرق عشق للمعسكر بسرعه حتي يسعفها الطبيب في المعسكر
برق:ها يا دكتور اخبارها ايه
الطبيب:الجرح عميق وللأسف فقدت دم كتير انا عملت اللي عليا ودلوقتي علينا انتظار أنها تصحي
نوح:تمام يا دكتور روح شوف باقي المصابين
برق:انا بقول اني اخدها وارجع البيت
نوح: مينفعش عشق جرحها لسه مفتوح والطريق مش سهل علشان تمشوا خليكوا هنا يومين لحد ما تتحسن و اه روح كلم القائد و انا هقعد معاها
برق:تمام
خرج برق وأمسك نوح يد عشق وقلها بهدوء
نوح:اصحي بقي يا شيطانتى الصغيره عاوز اشوف عيونك من تانى
مضي يومان ولم تستيقظ عشق بعد ومع إصرار برق الشديد للذهاب للمنزل وافق نوح لكن بشرط أن يذهب الطبيب معه
في المنزل
اتين بخوف:عشق بنتي عشق
برق: ماما عديني احطها في اوضتها الاول بس
في اوضه عشق
اتين :ايه اللي حصل يابني
برق:حمت نوح من الهجوم واخدته هي
سراج بحزن:ليه كده يا بنتي ليه تروحي للخطر برجلك
برق:متزعلش منها يا بابا لولا اللي عشق عملته محدش فينا كان زمانه عايش و كان زمان الإمبراطورية محتله عشق انقذتنا و انقذت الإمبراطورية
ثاني يوم
كان يجلس نوح و برق في غرفه عشق
نوح:مفيش تحسن
برق:لا الدكتور مشي قبل ما تيجي و قال إن الجرح بيلم لكن امتي تفوق هو ميعرفش زمانك جعان هروح اخلي ورد تحضر الاكل
نوح:ماشي
ذهب برق و نظر نوح لعشق متأمل وجهها بحب واشتياق شديد
نوح:عشقي فوقي بقي كفايه غيبه غيابك طول و قلبي عطشان عاوز يسمع صوتك و يرتوي من عيونك
عشق بتعب:و ياتري قلبك قالك ايه كمان
نوح بفرح:عشق عشق ثم أضاف بصوت عالي عشق فاقت يا برق
اسرع الجميع علي غرفه عشق بعد سماع صوت نوح
اتين وهي تحتضنها بدموع: بنتي انتي كويسه دلوقتي حاسه بأيه
عشق بأبتسامه:انا بخير يا امي متقلقيش
سراج:انا كنت عارف انك متهورة بس انتي طلعتي مش متهوره لا ده انتي طلعتي مجنونه و دماغك هربانه منك
عشق:حبيبي و الله مرسي
برق و هو يحتضنها:وحشتيني يا قلب اخوكي
عشق:و انت كمان يا حبيبي ثم اوجهت كلامها لنوح واقف بعيد ليه يا نوح كده
نوح بحزن:انا اسف يا عشق مقدرتش احميكي و عرضتك للخطر
عشق:متقولش كده يا راجل ده احنا اهل
برق:بقي دي منظر دوقه دي
عشق و هي بديق عينيها:و مالي بقي ياسي برق انت
نوح لضحك: شيطانه صغيره
برق: تصدك طب و الله اللقب لايق
عشق:لما افوق ليكم انتم الاتنين هوريكم مين الشيطان الحقيقي
نوح: لا اذا كان كده استأذن انا
سراج: استني اقعد اتغدا معانا
نوح: مرة تانيه ان شاء الله بس دلوقتي لازم امشي ضروري
سراج: ماشي بس اعمل حسابك تتغدا معانا في يوم وصله يا برق
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت السادس عشر
نوح وبرق برعب:عشق
نوح: عشق اتماسكي
برق: عارفه لو غمضتي عينك لو غمضتي عينك مش هجيب لك ايس كريم تاني
ضحكت عشق بتعب:ده ايه العقاب القاسي ده
اخذ نوح وبرق عشق للمعسكر بسرعه حتي يسعفها الطبيب في المعسكر
برق:ها يا دكتور اخبارها ايه
الطبيب:الجرح عميق وللأسف فقدت دم كتير انا عملت اللي عليا ودلوقتي علينا انتظار أنها تصحي
نوح:تمام يا دكتور روح شوف باقي المصابين
برق:انا بقول اني اخدها وارجع البيت
نوح: مينفعش عشق جرحها لسه مفتوح والطريق مش سهل علشان تمشوا خليكوا هنا يومين لحد ما تتحسن و اه روح كلم القائد و انا هقعد معاها
برق:تمام
خرج برق وأمسك نوح يد عشق وقلها بهدوء
نوح:اصحي بقي يا شيطانتى الصغيره عاوز اشوف عيونك من تانى
مضي يومان ولم تستيقظ عشق بعد ومع إصرار برق الشديد للذهاب للمنزل وافق نوح لكن بشرط أن يذهب الطبيب معه
في المنزل
اتين بخوف:عشق بنتي عشق
برق: ماما عديني احطها في اوضتها الاول بس
في اوضه عشق
اتين :ايه اللي حصل يابني
برق:حمت نوح من الهجوم واخدته هي
سراج بحزن:ليه كده يا بنتي ليه تروحي للخطر برجلك
برق:متزعلش منها يا بابا لولا اللي عشق عملته محدش فينا كان زمانه عايش و كان زمان الإمبراطورية محتله عشق انقذتنا و انقذت الإمبراطورية
ثاني يوم
كان يجلس نوح و برق في غرفه عشق
نوح:مفيش تحسن
برق:لا الدكتور مشي قبل ما تيجي و قال إن الجرح بيلم لكن امتي تفوق هو ميعرفش زمانك جعان هروح اخلي ورد تحضر الاكل
نوح:ماشي
ذهب برق و نظر نوح لعشق متأمل وجهها بحب واشتياق شديد
نوح:عشقي فوقي بقي كفايه غيبه غيابك طول و قلبي عطشان عاوز يسمع صوتك و يرتوي من عيونك
عشق بتعب:و ياتري قلبك قالك ايه كمان
نوح بفرح:عشق عشق ثم أضاف بصوت عالي عشق فاقت يا برق
اسرع الجميع علي غرفه عشق بعد سماع صوت نوح
اتين وهي تحتضنها بدموع: بنتي انتي كويسه دلوقتي حاسه بأيه
عشق بأبتسامه:انا بخير يا امي متقلقيش
سراج:انا كنت عارف انك متهورة بس انتي طلعتي مش متهوره لا ده انتي طلعتي مجنونه و دماغك هربانه منك
عشق:حبيبي و الله مرسي
برق و هو يحتضنها:وحشتيني يا قلب اخوكي
عشق:و انت كمان يا حبيبي ثم اوجهت كلامها لنوح واقف بعيد ليه يا نوح كده
نوح بحزن:انا اسف يا عشق مقدرتش احميكي و عرضتك للخطر
عشق:متقولش كده يا راجل ده احنا اهل
برق:بقي دي منظر دوقه دي
عشق و هي بديق عينيها:و مالي بقي ياسي برق انت
نوح لضحك: شيطانه صغيره
برق: تصدك طب و الله اللقب لايق
عشق:لما افوق ليكم انتم الاتنين هوريكم مين الشيطان الحقيقي
نوح: لا اذا كان كده استأذن انا
سراج: استني اقعد اتغدا معانا
نوح: مرة تانيه ان شاء الله بس دلوقتي لازم امشي ضروري
سراج: ماشي بس اعمل حسابك تتغدا معانا في يوم وصله يا برق
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ \"ما وراء الصوره\"
و خلف كل صوره قصة
تحكيها العيون بالتفاصيل
و يشارك الوجه بالتعابير
و تعبر الدموع عن ما في القلب
و تبتسم الشفاه لتداري العيون
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤مجموعة من المؤلفين
❞ ˝ما وراء الصوره˝
و خلف كل صوره قصة
تحكيها العيون بالتفاصيل
و يشارك الوجه بالتعابير
و تعبر الدموع عن ما في القلب
و تبتسم الشفاه لتداري العيون
❞ البارت التاسع
في الغابه
عشق:نوح انا جيت
نوح بابتسامة:علي مهلك علشان متقعيش
عشق:عامل ايه
نوح: الحمدلله امسكي
عشق:ايه دي؟
نوح:دي بدله الفرسان جبتهالك مخصوص
عشق بصدمه:ازاي دي غاليه يا نوح ليه عملت كده
نوح:اولا مفيش حاجه تغلي عليكي ثانياً يلا جربيها
عشق وهي تسحب سيفها وتضعه علي رقبه نوح
عشق بنبره مخيفه:بتقول ايه
نوح بتوتر:الكوخ الكوخ هناك جربيها هنا
عشق وهي تنزل سيفها وتكمل بأبتسامه:ايه ده بجد هروح اجربها استناني
نوح:اه هستناكي
ذهبت عشق للكوخ و تهاوي نوح علي الارض:انفصام الشخصية اللي عندها ده هيموتني في مره اعتقد عشق لو انضمت للفرسان هتكون اقوي الفرسان و اكثرهم دمويه في الأمبراطورية
قاطع كلام نوح طفل صغير
الطفل:عمو عمو
نوح:انت بتعمل ايه يا صغير لوحدك
الطفل :خرجت اجيب ورده لماما بس تهت ينفع تخرجني برا الغابه
نوح وهو يمسك ايد الطفل:اكيد يا صغير
مضي نوح مع الطفل و بعدها بثواني خرجت عشق من الكوخ
عشق بفرحه:بس يا نوح شكلها حلو ازاي نوح انت فين
ثم نظرت لبعيد لتجد نوح برفقه طفل صغير يخرجوا من الغابه
عشق باستغراب:هو رايح فين
تذهب عشق خلفه لكن تنصدم عندما تجد من ظهر فجأة و ضرب نوح علي رأسه و اخده و هرب
عشق بصدمه:نووووح
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت التاسع
في الغابه
عشق:نوح انا جيت
نوح بابتسامة:علي مهلك علشان متقعيش
عشق:عامل ايه
نوح: الحمدلله امسكي
عشق:ايه دي؟
نوح:دي بدله الفرسان جبتهالك مخصوص
عشق بصدمه:ازاي دي غاليه يا نوح ليه عملت كده
نوح:اولا مفيش حاجه تغلي عليكي ثانياً يلا جربيها
عشق وهي تسحب سيفها وتضعه علي رقبه نوح
عشق بنبره مخيفه:بتقول ايه
نوح بتوتر:الكوخ الكوخ هناك جربيها هنا
عشق وهي تنزل سيفها وتكمل بأبتسامه:ايه ده بجد هروح اجربها استناني
نوح:اه هستناكي
ذهبت عشق للكوخ و تهاوي نوح علي الارض:انفصام الشخصية اللي عندها ده هيموتني في مره اعتقد عشق لو انضمت للفرسان هتكون اقوي الفرسان و اكثرهم دمويه في الأمبراطورية
قاطع كلام نوح طفل صغير
الطفل:عمو عمو
نوح:انت بتعمل ايه يا صغير لوحدك
الطفل :خرجت اجيب ورده لماما بس تهت ينفع تخرجني برا الغابه
نوح وهو يمسك ايد الطفل:اكيد يا صغير
مضي نوح مع الطفل و بعدها بثواني خرجت عشق من الكوخ
عشق بفرحه:بس يا نوح شكلها حلو ازاي نوح انت فين
ثم نظرت لبعيد لتجد نوح برفقه طفل صغير يخرجوا من الغابه
عشق باستغراب:هو رايح فين
تذهب عشق خلفه لكن تنصدم عندما تجد من ظهر فجأة و ضرب نوح علي رأسه و اخده و هرب