❞ رواية حُلمي♥️
البارت الخامس
ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
محمد:- وعليكم السلام عليكم ورحمة الله فهد هرب
ادهم بصدمه😳:- اييييه ازاي ولا امته
محمد:- امبارح
ادهم:-مستحييييل ازاي هرب
محمد :-لما كانوا بيدخلوا لي الاكل مسك اللي كان بيدخلهوله وهدده انه لو م خرجه هيقتله ف غصب عنه خرجه عشان عنده عيال وأخواته
ادهم :- تب وهو اهبل
محمد:- خلاص بقي ي ادهم هو خرج اهو وخلاص بس الراجل دا قال لينا خرجه منين بس حاليا م ليه اي اثر
ادهم:- لا حول ولا قوة الا بالله تب والعمل
محمد:- هو احنا حاليا موزعين علي كل منطقه ومحافظة قوات
ادهم :- تب الحدود دي اهم حاجه
محمد:- م احنا برضو عملنا علي الحدود
ادهم :- ربنا يستر
محمد:- يارب يلا بقي هقفل
ادهم:- ماشي في امان الله
محمد:- في حفظ الله ورعايته
قفلوا مع بعض وبعد كدا ادم و ريم سألوه اي الي حصل حكي ليهم
ريم:- خير ان شاء الله
ادم:-يارب بس دا هرب هنجيبه ازاي دا احنا بقالنا سنتين
ريم:-خير ان شاء الله
ادهم :- يارب يلا بقي
ونزلوا وكل واحد راح شوف شغله وريم دخلت مع ادهم تشوف الشغل عشان هتبقي لما تتخرج ان شاء الله تشتغل في الشركه
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
أسيل جات من المدرسه وطلعت علي اوضتها اسيل حتي م اكلت وهدي نادت عليها
هدي؛-اسيل
اسيل :-نعم ي ماما
هدي:-انتي م اكلتي ي.بنتي
اسيل:- مش جعانه يا ماما
هدي:- لي بس كدا
اسيل :- معرفش بس انا مش جعانه
هدي :- بس كدا هتتعبي انتي م اكلتي حاجه من امبارح
اسيل:- متخفيش مش هيحصل ليا حاجه يلا انا طالعه
هدي ؛-ماشي ي بنتي
وطلعت 🫰
محمود جيه بادري وأكل وغير ونام لانه كان تعبان من الشغل
وهدي طلعت ليه
هدي وهي بتكلم نفسها:- لي عملت كدا دمرت البنت حرام عليك بجد
و اليوم خلص وعدي أسبوع بدون أحداث تذكر اسيل كانت بتروح مدرستها ودروسها وتيجي علي اوضتها من غير م تأكل خست ووشها أصفر وجالها انيميا وتعبت كانوا متفقين ان الفرح بعد كتب الكتاب ب أسبوع لأنهم قدموه بس رجعوا اخروه عشان هي تعبت بقي بعد كتب الكتاب بشهر عبال م تكون كويسه وديببقي ييجي كل يوم و يأكلها غصب عنها بقي بيه تم بيها ولا تقولي انه بيحبها😂
بس مراته بقي مش عاوزه يخسرها 😂😂♥️بس كان دائما بيقولها انا بهتم بيكي بسسس عشان محدش يقول اني سايب مراتي تتعب و مش هاممني
انما بقي عند أدهم كانوا لسه ملقوش فهد وكان زي اكنه فص ملح وداااااب
وبكدا البارت دا خلص ويارب يكون عجبكم واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
⤶ڪ/آلاء ابـنـة\"ة محـمود 🦋..↺\". ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية حُلمي♥️
البارت الخامس
ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
محمد:- وعليكم السلام عليكم ورحمة الله فهد هرب
ادهم بصدمه😳:- اييييه ازاي ولا امته
محمد:- امبارح
ادهم:-مستحييييل ازاي هرب
محمد :-لما كانوا بيدخلوا لي الاكل مسك اللي كان بيدخلهوله وهدده انه لو م خرجه هيقتله ف غصب عنه خرجه عشان عنده عيال وأخواته
ادهم :- تب وهو اهبل
محمد:- خلاص بقي ي ادهم هو خرج اهو وخلاص بس الراجل دا قال لينا خرجه منين بس حاليا م ليه اي اثر
ادهم:- لا حول ولا قوة الا بالله تب والعمل
محمد:- هو احنا حاليا موزعين علي كل منطقه ومحافظة قوات
ادهم :- تب الحدود دي اهم حاجه
محمد:- م احنا برضو عملنا علي الحدود
ادهم :- ربنا يستر
محمد:- يارب يلا بقي هقفل
ادهم:- ماشي في امان الله
محمد:- في حفظ الله ورعايته
قفلوا مع بعض وبعد كدا ادم و ريم سألوه اي الي حصل حكي ليهم
ريم:- خير ان شاء الله
ادم:-يارب بس دا هرب هنجيبه ازاي دا احنا بقالنا سنتين
ريم:-خير ان شاء الله
ادهم :- يارب يلا بقي
ونزلوا وكل واحد راح شوف شغله وريم دخلت مع ادهم تشوف الشغل عشان هتبقي لما تتخرج ان شاء الله تشتغل في الشركه
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
أسيل جات من المدرسه وطلعت علي اوضتها اسيل حتي م اكلت وهدي نادت عليها
هدي؛-اسيل
اسيل :-نعم ي ماما
هدي:-انتي م اكلتي ي.بنتي
اسيل:- مش جعانه يا ماما
هدي:- لي بس كدا
اسيل :- معرفش بس انا مش جعانه
هدي :- بس كدا هتتعبي انتي م اكلتي حاجه من امبارح
اسيل:- متخفيش مش هيحصل ليا حاجه يلا انا طالعه
هدي ؛-ماشي ي بنتي
وطلعت 🫰
محمود جيه بادري وأكل وغير ونام لانه كان تعبان من الشغل
وهدي طلعت ليه
هدي وهي بتكلم نفسها:- لي عملت كدا دمرت البنت حرام عليك بجد
و اليوم خلص وعدي أسبوع بدون أحداث تذكر اسيل كانت بتروح مدرستها ودروسها وتيجي علي اوضتها من غير م تأكل خست ووشها أصفر وجالها انيميا وتعبت كانوا متفقين ان الفرح بعد كتب الكتاب ب أسبوع لأنهم قدموه بس رجعوا اخروه عشان هي تعبت بقي بعد كتب الكتاب بشهر عبال م تكون كويسه وديببقي ييجي كل يوم و يأكلها غصب عنها بقي بيه تم بيها ولا تقولي انه بيحبها😂
بس مراته بقي مش عاوزه يخسرها 😂😂♥️بس كان دائما بيقولها انا بهتم بيكي بسسس عشان محدش يقول اني سايب مراتي تتعب و مش هاممني
انما بقي عند أدهم كانوا لسه ملقوش فهد وكان زي اكنه فص ملح وداااااب
وبكدا البارت دا خلص ويارب يكون عجبكم واترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
⤶ڪ/آلاء ابـنـة˝ة محـمود 🦋.↺˝. ❝
❞ رواية رحلة تغير
للكاتبة آلاء ابـنـة\"ة محـمود
البارت الـ12
يزن: انتي قلقتيني عليكي قولي
ميرتا: بقالي كذا يوم ي يزن بحلم بكوابيس بحلم بحاجات تخوف بحلم بإعتداءات بتحصلي بحلم بكوابيس مخيفه يـ يزن مبعرفش انام ومعونتش بحب انام،وعنت دايما بحس اني مش عايزه قربك عنت بتضايق من قربك ليا عاد بيحصل حاجات غريبه معايا
يزن بصدمه : ايه؟انتي بتتكلمي بحد
ميرتا بعياط: ههزر لي يعني
يزن: بتقرأي اذكارك ي ميرتا
ميرتا: اه والله
يزن: كلها ي ميرتا كلها
ميرتا: مش علي طول بس
يزن : بس اي
ميرتا: انا بقراء كل يوم بس ممكن اقول اذكار الصباح والمساء لاء بس كدا
يزن: وانا مش قولتلك حصني نفسم بالاذكار يـ ميرتا
ميرتا: مهو.
قاطعها يزن : مهو اي ي ميرتا نهو اي
ميرتا: بنشغل بحاجات والله
يزن: تولع الحاجات ي ميرتا تولع الحاجات مش قولتلك تبقي تقرئيهم كاملين ومش كنت بسألك وبتقولي اه قرأتها انتي كمان كنتي بتكذبي عليا يـ ميرتا
ميرتا بعياط: لاءه والله
يزن: اي اللي لاء اي اللي لاء اومال دا كان اي كان حقيقه
ميرتا: تب اي اللي جاب احلامي ب الكلام دا
يزن : عشان دا ناتج عنه انا شاكك ف حاجة بس ربنا يسترها ومتكونش دي هوديكي لشيخ ي ميرتا اجهزي يـ ميرتا
ميرتا: نعم هو انا قولتلك اني ملبو سه
يزن: احتمال ولي لاء
ميرتا: يزن متهزرش بقي اكيد شويه هلاويس وهيروحوا لحالهم
يزن: روحي البسي يـ حبيبتي
ميرتا : تب
قاطعها يزن: يلا ي ميرتا انا داخل الحمام وانتي ادخلي الحمام التاني والبسي عشان هاخدك ومن غير كلام
ميرتا اخدت هدومها واخدت شور ولبست ويزن هو كمان لبس
ميرتا: يزن
يزن: ها
ميرتا: تب هو انت واخدني لي
يزن: هخدك لي يعني
ميرتا: دا شويه كوابيس.
يزن: ميرتا تعرفي تسكتي الله يسترك
ميرتا: حاضر بس متعاملنيش كدا
يزن: انا قولت حاجة يلا ي ميرتا
وركبوا العربيه ووداها للشيخ احمد لانه بيعرف
الشيخ احمد: اهلا يـابـني عامل اي
يزن: الحمد لله يـ شيخي
الشيخ احمد: دايما وبص ل ميرتا عامله اي ي بنتي
ميرتا\"الحمد لله
يزن: شيخ ممكن تشوف ميرتا مالها
الشيخ احمد: لي في اي
يزن: مش طيقاني وبتبعد عني وبتحلم بكوابيس
الشيخ احمد عرف انه معمول عم\"ل ليهم بالتفرقه
يزن انصدم وميرتا صدمتها كانت اكبر
الشيخ احمد: انا هحاول افكه يـابنتي بس اعرف هو فين
يزن: هو مش انتو بتعرفوا تقريبا مين اللي عامل
الشيخ احمد: مقدرش اقول بس متخفش هيتردلها اضعاف مضاعفه يابني
يزن شكرا ي شيخ
الشيخ احمد\" تبقي اقراء عليها قران كتير وتخافظ ع الاذكار
يزن: ان شاء الله ي شيخ
والشيخ احمد قراء عليها قران وكانت بتتعب وصداع دماغها قوي
خلصوا وروحوا ولانها تعبت قامت نايمه ويزن هو اللي ظبط الشقه وعمل ليها اكل وصحاها عشان تاكل بس هو زعلان منها عشان مقالتلهوش انها مش بتقراء الاذكار ولما كان بيسالها كانت بتقوله اه
ميرتا قامت ماسكه ايده : استني ي يزن انا اسفه اني كذبت عليك بس انا عارفه انك مش هتسيبني وهتديني محاضره وانا كنت بكون تعبانه ف بقولك اه
يزن: تمام كلي ومتفكريش ف حاجه وانا هقراء قران ع المايه دي ونازل الجامع
ميرتا: تب تعالي كُل معايا
يزن: مش جعان
ميرتا: تمام
يزن قراء قرآن ع المايه ونزل وهي قعدت تعيط لانها اول مره تشوفه قاسي عليها كدا وزعلان منها
جيه بالليل ويزن جيه وكانت هي محضره اكل حطتله اكل وهو اكل ودخل الاوضه اتفاجيئ ب انها متزينه ولقي ميرتا طالعه وكانت جميله قوي اللهم بارك وقامت جايه قصاده واتاسفت ليه ولكن قال ليها لاء لقاها بتتأسفله وتعيط مهنش عليه يشوفها بتعيط وقام واخدها وحضنها
يزن: توعديني انك مش هتكرريها يـ بنوتي
ميرتا: وعد مني مش هكررها
يزن: حبيبتي انتي
وهنا ملناش دعوه كل بيت وليه خصوصياته😂🙈
عدي اسبوع وكان ميرتا ويزن كانوا عايشين اسبوع جميل قوي واسماء واسماعيل سافروا ل لندن وكانوا كويسين مع بعض قوي وحبهم كان بيزيد وريان اتقدم ل رقيه ولكنه لسه مأخدتش الرد
######
ميرتا:صباح الجمال يـ عيوني
يزن: صباح القمر يـ قلب عيونك عامله اي
ميرتا: الحمد لله يلا تعالي افطر عشان تنزل الشركه بقالك كتير منزلتهاش
يزن: فعلا والله
وفطر وقام حاضنها ونزل الشغل وهي نزلت الجامعه عشان كان الترم التاني بداء ولما دخلت لقت رقيه ف وشها قاموا واخدين بعض بالحضن
رقيه: عامله اي ي ريتا وحشاني خالص ي بت
ميرتا: الحمد لله يـ قلب ريتا انتي طمنيني عليكي+ انك وحشاني خالص والله
رقيه: دايما يارب،انا الحمد لله والله،لا اوحش الله لكِ قلبا ولا قبرا
ميرتا: امين واياكِ
رقيه: تعالي احكيلك حصل اي
ميرتا: احكي واحما ماشيين كل ادناي صاغيتين
رقيه: ريان اتقدم ليا وانا وافقت وانتي عارفه لما بابا كان هيقوله الرد قام قايل ليه كل حاجة قسمة ونصيب يابني قام ريان قاله والله يـ عمي ميغوركش اني ظابط انا حرامي كبير برضو لو موافقتش هخطفها واتجوزها
قام بابا قايل ليه خلاص احنا كدا خوفنا ونراجع قرارنا تاني ريان قام قايل ليه ايون كدا ولكن الحمد لله وافقنا وريان طلب ان الفرح يكون علي طول عشان عايز ينزل مصر ف اجازه السنه دي وياخدني معاه عشان شغله اللي هناك بابا قاله لسه مجهزناش حاجة قام قايل ليه عايزها بشنطه هدومها او ننزل سوا وانا اجيب ليها هدوم بس بابا رفض وقال هيساعد بس ريان هو كمان رفض ركدا يعني بس يعني ريان قاله الشقه عندي جاهزه م عايزين غير العروسه ف الحمد لله يعني هتجوز اخيرا يابشر
ميرتا: ربنا يكملك علي خير ان شاء الله
رقيه: حبيبتي امين واياك
...:-ميرتا
ميرتا بصت وراها نعم انا؟!
....:-ايوا
ميرتا راحت ليها هي ورقيه
....:-معلش ممكن لوحدك
رقيه: تب خااص ي ريتا هستناكِ جوه
ميرتا :تمام
البنت اللي كانت عايزه ميرتا ورتها صوره وميرتا انصدمت منه
ميرتا: انتي بتهزري مصح + انتي عرفاني منين و وانتي مين
....:-م مهم المهم اني وريتك الحقيقه
ميرتا:- تب انتي هتستفادي اي لما اعرف
..:-مش هستفاد حاجة ويلا انا ماشيه سلام
ميرتا وقفت شويه مصدومه والدموع بتنزل من عنيها وخلاص وراخت السكشن عشان المحاضرات ورقيه لاحظت شرود ميرتا وقعدت تنادي عليها بس مش بترد
رقيه:ميرتا ميرتا ميرتاااااا
ميرتا: ها نعم
رقيه: مالك.
ميرتا قامت وخداها ف حضنها ومعيطه وقالت ليها تروحها وفعلا رقيه روحتها ومشت وميرتا فضلت تفكر ف الصوره لحد م نامت
وبكدا البارت يكون خلص وياتري هي اي الصوره دي ودا اللي هنعرفع البارت الجاي ان شاء الله في امان الله يـ حوريات والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية رحلة تغير
للكاتبة آلاء ابـنـة˝ة محـمود
البارت الـ12
يزن: انتي قلقتيني عليكي قولي
ميرتا: بقالي كذا يوم ي يزن بحلم بكوابيس بحلم بحاجات تخوف بحلم بإعتداءات بتحصلي بحلم بكوابيس مخيفه يـ يزن مبعرفش انام ومعونتش بحب انام،وعنت دايما بحس اني مش عايزه قربك عنت بتضايق من قربك ليا عاد بيحصل حاجات غريبه معايا
يزن بصدمه : ايه؟انتي بتتكلمي بحد
ميرتا بعياط: ههزر لي يعني
يزن: بتقرأي اذكارك ي ميرتا
ميرتا: اه والله
يزن: كلها ي ميرتا كلها
ميرتا: مش علي طول بس
يزن : بس اي
ميرتا: انا بقراء كل يوم بس ممكن اقول اذكار الصباح والمساء لاء بس كدا
يزن: وانا مش قولتلك حصني نفسم بالاذكار يـ ميرتا
ميرتا: مهو.
قاطعها يزن : مهو اي ي ميرتا نهو اي
ميرتا: بنشغل بحاجات والله
يزن: تولع الحاجات ي ميرتا تولع الحاجات مش قولتلك تبقي تقرئيهم كاملين ومش كنت بسألك وبتقولي اه قرأتها انتي كمان كنتي بتكذبي عليا يـ ميرتا
ميرتا بعياط: لاءه والله
يزن: اي اللي لاء اي اللي لاء اومال دا كان اي كان حقيقه
ميرتا: تب اي اللي جاب احلامي ب الكلام دا
يزن : عشان دا ناتج عنه انا شاكك ف حاجة بس ربنا يسترها ومتكونش دي هوديكي لشيخ ي ميرتا اجهزي يـ ميرتا
ميرتا: نعم هو انا قولتلك اني ملبو سه
يزن: احتمال ولي لاء
ميرتا: يزن متهزرش بقي اكيد شويه هلاويس وهيروحوا لحالهم
يزن: روحي البسي يـ حبيبتي
ميرتا : تب
قاطعها يزن: يلا ي ميرتا انا داخل الحمام وانتي ادخلي الحمام التاني والبسي عشان هاخدك ومن غير كلام
ميرتا اخدت هدومها واخدت شور ولبست ويزن هو كمان لبس
ميرتا: يزن
يزن: ها
ميرتا: تب هو انت واخدني لي
يزن: هخدك لي يعني
ميرتا: دا شويه كوابيس.
يزن: ميرتا تعرفي تسكتي الله يسترك
ميرتا: حاضر بس متعاملنيش كدا
يزن: انا قولت حاجة يلا ي ميرتا
وركبوا العربيه ووداها للشيخ احمد لانه بيعرف
الشيخ احمد: اهلا يـابـني عامل اي
يزن: الحمد لله يـ شيخي
الشيخ احمد: دايما وبص ل ميرتا عامله اي ي بنتي
ميرتا˝الحمد لله
يزن: شيخ ممكن تشوف ميرتا مالها
الشيخ احمد: لي في اي
يزن: مش طيقاني وبتبعد عني وبتحلم بكوابيس
الشيخ احمد عرف انه معمول عم˝ل ليهم بالتفرقه
يزن انصدم وميرتا صدمتها كانت اكبر
الشيخ احمد: انا هحاول افكه يـابنتي بس اعرف هو فين
يزن: هو مش انتو بتعرفوا تقريبا مين اللي عامل
الشيخ احمد: مقدرش اقول بس متخفش هيتردلها اضعاف مضاعفه يابني
يزن شكرا ي شيخ
الشيخ احمد˝ تبقي اقراء عليها قران كتير وتخافظ ع الاذكار
يزن: ان شاء الله ي شيخ
والشيخ احمد قراء عليها قران وكانت بتتعب وصداع دماغها قوي
خلصوا وروحوا ولانها تعبت قامت نايمه ويزن هو اللي ظبط الشقه وعمل ليها اكل وصحاها عشان تاكل بس هو زعلان منها عشان مقالتلهوش انها مش بتقراء الاذكار ولما كان بيسالها كانت بتقوله اه
ميرتا قامت ماسكه ايده : استني ي يزن انا اسفه اني كذبت عليك بس انا عارفه انك مش هتسيبني وهتديني محاضره وانا كنت بكون تعبانه ف بقولك اه
يزن: تمام كلي ومتفكريش ف حاجه وانا هقراء قران ع المايه دي ونازل الجامع
ميرتا: تب تعالي كُل معايا
يزن: مش جعان
ميرتا: تمام
يزن قراء قرآن ع المايه ونزل وهي قعدت تعيط لانها اول مره تشوفه قاسي عليها كدا وزعلان منها
جيه بالليل ويزن جيه وكانت هي محضره اكل حطتله اكل وهو اكل ودخل الاوضه اتفاجيئ ب انها متزينه ولقي ميرتا طالعه وكانت جميله قوي اللهم بارك وقامت جايه قصاده واتاسفت ليه ولكن قال ليها لاء لقاها بتتأسفله وتعيط مهنش عليه يشوفها بتعيط وقام واخدها وحضنها
يزن: توعديني انك مش هتكرريها يـ بنوتي
ميرتا: وعد مني مش هكررها
يزن: حبيبتي انتي
وهنا ملناش دعوه كل بيت وليه خصوصياته😂🙈
عدي اسبوع وكان ميرتا ويزن كانوا عايشين اسبوع جميل قوي واسماء واسماعيل سافروا ل لندن وكانوا كويسين مع بعض قوي وحبهم كان بيزيد وريان اتقدم ل رقيه ولكنه لسه مأخدتش الرد
######
ميرتا:صباح الجمال يـ عيوني
يزن: صباح القمر يـ قلب عيونك عامله اي
ميرتا: الحمد لله يلا تعالي افطر عشان تنزل الشركه بقالك كتير منزلتهاش
يزن: فعلا والله
وفطر وقام حاضنها ونزل الشغل وهي نزلت الجامعه عشان كان الترم التاني بداء ولما دخلت لقت رقيه ف وشها قاموا واخدين بعض بالحضن
رقيه: عامله اي ي ريتا وحشاني خالص ي بت
ميرتا: الحمد لله يـ قلب ريتا انتي طمنيني عليكي+ انك وحشاني خالص والله
رقيه: دايما يارب،انا الحمد لله والله،لا اوحش الله لكِ قلبا ولا قبرا
ميرتا: امين واياكِ
رقيه: تعالي احكيلك حصل اي
ميرتا: احكي واحما ماشيين كل ادناي صاغيتين
رقيه: ريان اتقدم ليا وانا وافقت وانتي عارفه لما بابا كان هيقوله الرد قام قايل ليه كل حاجة قسمة ونصيب يابني قام ريان قاله والله يـ عمي ميغوركش اني ظابط انا حرامي كبير برضو لو موافقتش هخطفها واتجوزها
قام بابا قايل ليه خلاص احنا كدا خوفنا ونراجع قرارنا تاني ريان قام قايل ليه ايون كدا ولكن الحمد لله وافقنا وريان طلب ان الفرح يكون علي طول عشان عايز ينزل مصر ف اجازه السنه دي وياخدني معاه عشان شغله اللي هناك بابا قاله لسه مجهزناش حاجة قام قايل ليه عايزها بشنطه هدومها او ننزل سوا وانا اجيب ليها هدوم بس بابا رفض وقال هيساعد بس ريان هو كمان رفض ركدا يعني بس يعني ريان قاله الشقه عندي جاهزه م عايزين غير العروسه ف الحمد لله يعني هتجوز اخيرا يابشر
ميرتا: ربنا يكملك علي خير ان شاء الله
رقيه: حبيبتي امين واياك
..:-ميرتا
ميرتا بصت وراها نعم انا؟!
..:-ايوا
ميرتا راحت ليها هي ورقيه
..:-معلش ممكن لوحدك
رقيه: تب خااص ي ريتا هستناكِ جوه
ميرتا :تمام
البنت اللي كانت عايزه ميرتا ورتها صوره وميرتا انصدمت منه
ميرتا: انتي بتهزري مصح + انتي عرفاني منين و وانتي مين
..:-م مهم المهم اني وريتك الحقيقه
ميرتا:- تب انتي هتستفادي اي لما اعرف
.:-مش هستفاد حاجة ويلا انا ماشيه سلام
ميرتا وقفت شويه مصدومه والدموع بتنزل من عنيها وخلاص وراخت السكشن عشان المحاضرات ورقيه لاحظت شرود ميرتا وقعدت تنادي عليها بس مش بترد
رقيه:ميرتا ميرتا ميرتاااااا
ميرتا: ها نعم
رقيه: مالك.
ميرتا قامت وخداها ف حضنها ومعيطه وقالت ليها تروحها وفعلا رقيه روحتها ومشت وميرتا فضلت تفكر ف الصوره لحد م نامت
وبكدا البارت يكون خلص وياتري هي اي الصوره دي ودا اللي هنعرفع البارت الجاي ان شاء الله في امان الله يـ حوريات والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫀. ❝
❞ رواية حُلمي🫰
البارت الرابع
محمد :- بص ي سيدي فهد دا اصلاااا عنده بلاوي سودااا
اول حاجه انه السكرتيرة بتاعته اعتدى عليها ولأن هي وحيده وملهاش غير انها سكتت
و كان بيهرب ا*سل*ح*ه
و مخدرات وغير البنات اللي كان بيخطفهم كان سنهم صغير كانوا سن 14-15 سنه
غير انه كان مشترك مع رجال مافيا وبيع أعضاء
غير انه اصلا كان مستلف قروض وكان بيسدد فيها وهو معاه شريكين قتل واحد عشان عرف حقيقته وعرف ان الأموال غير شرعيه لانه كان بيتاجر ربا
إنما بقي التاني هو اللي اكتشفه عشان اللي اتقت*ل كان بيحكيله بس كان مخلي انه عارف بس لما صاحبه اتقتل وكان بالنسبه لي أخوه وصاحبه وكل حاجه جاب كل الدلائل دى وجبهالي لأنه كان عارف اني عاوز امسكه علي اي حاجه كان بيعمل كل دول و م كان حد عارف عنه اي حاجه خاااالص
ادهم بصدمه :بتهزر مصح هو اه كان بيشرب بس مستحيل مستحيل
محمد:-يلا اهو اصلا هيتحاكم يوم الحد وعايزين ريم
ادهم:-امم + اه هجبها طبعا
محمد:-ان شاء الله
ادهم:- يلا بقي فكنا من ام السيرة دى
وقعدوا يضحكوا ويهزروا لحد آخر الليل
إنما عند آدم كان بيصلي قيام الليل وبيدعي ان ريم تكون بخير ويشوفها عشان وحشته
عند أسيل كانت نامت
وهدى كذلك
إنما محمود
...:-ايوا كدا اعمل اللي انا عاوزه تكون حبيبي
محمود:اهو استر عليا بقي
....:-طبعا طبعا طول م انت بتسمع كلامي انت في الأمان
محمود:-شكرا يلا بقي سلام
...:-سلام
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في الصباح🌞
أسيل صحت من النوم ودخلت الحمام واتوضت وصلت وراحت المدرسه
ومحمود راح علي شغله
هدى كانت نايمه لسه
عند أدهم
صحي وصحي ريم وراحوا علي الشركه
وأدم كان في طريقه برضو للشركه
ادهم وصل هو وريم بس قال ل ريم تطلع وهو جاي كان بيشتري من السوبر عشان هو متعود انه يشتري منه الصبح
آدم كان وصل ركب هو و ريم مع بعض
ريم بتشبه علي الريحه عشان كانت غاضه بصرها
بتبص ليه لقته آدم قعدت تبص فيه قوي وعينيها دمعت
آدم لاحظ كدا فبيبص ليها قام شايلها و اخدها في الحضن وقلبوها نكد وقعدوا يعيطوا
آدم :-علي فكره انتي وحشتيني قوي وصدقيني والله م انا . انا م عملت ليكي حاجه
ريم عرفت هو بيتكلم عن ايه عشان ادهم كان قايلها انه معرفه انه هو
ريم :-عارفه والله ادهم كان خايف عليك عشان كدا
آدم :-مش مهم المهم اني شوفتك حمد ربنا علي فكره كل يوم بدعي ربنا لأني اشوفك🥺
ريم:-واديك شوفتني الأسانسير وقف عشان حد هيركب هما م اخدوا بالهم لقوا ادهم في وشهم
أدهم ضحك:-قال حد هنا كنت متفق معاه كدا اني اكمل الخطه وهو خاني حد يعرفه او قولولي اعمل فيه اي
ريم:-اووبس معلش😅بس دا اوزي
أدهم :-أوزك
ريم:-اه أوزي
ادهم:-ماشي ي اختي و حضن آدم وحكاله بقي عن كل حاجه ولي عمل كدا من طقطق ل سلامو عليكو
آدم :يااااه بس الحمد لله علي كل حاجه خير رب الخير لا يأتي إلا
ادهم :-بالخير
وطلعوا من الأسانسير
ادهم جاله اتصال
ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
....:-وعليكم السلام عليكم ورحمة الله .....
ادهم بصدمه😳😳:-اييييه ازاي ولا امته
....:- امبارح
ادهم :-مستحييييييل
وبكدا البارت يكون خلص اي اللي صدم ادهم كدا دا اللي هنعرفه في البارت اللي جاي بإذن الله واتمني انه يكون عجبكم🥺اترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
⤶ڪ/آلاء ابـنـة\"ة محـمود 🦋..↺\". ❝ ⏤آلاء محمود كبشه
❞ رواية حُلمي🫰
البارت الرابع
محمد :- بص ي سيدي فهد دا اصلاااا عنده بلاوي سودااا
اول حاجه انه السكرتيرة بتاعته اعتدى عليها ولأن هي وحيده وملهاش غير انها سكتت
و كان بيهرب ا*سل*ح*ه
و مخدرات وغير البنات اللي كان بيخطفهم كان سنهم صغير كانوا سن 14-15 سنه
غير انه كان مشترك مع رجال مافيا وبيع أعضاء
غير انه اصلا كان مستلف قروض وكان بيسدد فيها وهو معاه شريكين قتل واحد عشان عرف حقيقته وعرف ان الأموال غير شرعيه لانه كان بيتاجر ربا
إنما بقي التاني هو اللي اكتشفه عشان اللي اتقت*ل كان بيحكيله بس كان مخلي انه عارف بس لما صاحبه اتقتل وكان بالنسبه لي أخوه وصاحبه وكل حاجه جاب كل الدلائل دى وجبهالي لأنه كان عارف اني عاوز امسكه علي اي حاجه كان بيعمل كل دول و م كان حد عارف عنه اي حاجه خاااالص
ادهم بصدمه :بتهزر مصح هو اه كان بيشرب بس مستحيل مستحيل
محمد:-يلا اهو اصلا هيتحاكم يوم الحد وعايزين ريم
ادهم:-امم + اه هجبها طبعا
محمد:-ان شاء الله
ادهم:- يلا بقي فكنا من ام السيرة دى
وقعدوا يضحكوا ويهزروا لحد آخر الليل
إنما عند آدم كان بيصلي قيام الليل وبيدعي ان ريم تكون بخير ويشوفها عشان وحشته
عند أسيل كانت نامت
وهدى كذلك
إنما محمود
..:-ايوا كدا اعمل اللي انا عاوزه تكون حبيبي
محمود:اهو استر عليا بقي
..:-طبعا طبعا طول م انت بتسمع كلامي انت في الأمان
محمود:-شكرا يلا بقي سلام
..:-سلام
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في الصباح🌞
أسيل صحت من النوم ودخلت الحمام واتوضت وصلت وراحت المدرسه
ومحمود راح علي شغله
هدى كانت نايمه لسه
عند أدهم
صحي وصحي ريم وراحوا علي الشركه
وأدم كان في طريقه برضو للشركه
ادهم وصل هو وريم بس قال ل ريم تطلع وهو جاي كان بيشتري من السوبر عشان هو متعود انه يشتري منه الصبح
آدم كان وصل ركب هو و ريم مع بعض
ريم بتشبه علي الريحه عشان كانت غاضه بصرها
بتبص ليه لقته آدم قعدت تبص فيه قوي وعينيها دمعت
آدم لاحظ كدا فبيبص ليها قام شايلها و اخدها في الحضن وقلبوها نكد وقعدوا يعيطوا
آدم :-علي فكره انتي وحشتيني قوي وصدقيني والله م انا . انا م عملت ليكي حاجه
ريم عرفت هو بيتكلم عن ايه عشان ادهم كان قايلها انه معرفه انه هو
ريم :-عارفه والله ادهم كان خايف عليك عشان كدا
آدم :-مش مهم المهم اني شوفتك حمد ربنا علي فكره كل يوم بدعي ربنا لأني اشوفك🥺
ريم:-واديك شوفتني الأسانسير وقف عشان حد هيركب هما م اخدوا بالهم لقوا ادهم في وشهم
أدهم ضحك:-قال حد هنا كنت متفق معاه كدا اني اكمل الخطه وهو خاني حد يعرفه او قولولي اعمل فيه اي
ريم:-اووبس معلش😅بس دا اوزي
أدهم :-أوزك
ريم:-اه أوزي
ادهم:-ماشي ي اختي و حضن آدم وحكاله بقي عن كل حاجه ولي عمل كدا من طقطق ل سلامو عليكو
آدم :يااااه بس الحمد لله علي كل حاجه خير رب الخير لا يأتي إلا
ادهم :-بالخير
وطلعوا من الأسانسير
ادهم جاله اتصال
ادهم:-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
..:-وعليكم السلام عليكم ورحمة الله ...
ادهم بصدمه😳😳:-اييييه ازاي ولا امته
..:- امبارح
ادهم :-مستحييييييل
وبكدا البارت يكون خلص اي اللي صدم ادهم كدا دا اللي هنعرفه في البارت اللي جاي بإذن الله واتمني انه يكون عجبكم🥺اترككم في امان الله وحفظه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
⤶ڪ/آلاء ابـنـة˝ة محـمود 🦋.↺˝. ❝