❞ ومن هنا بدأت الحياة ..
لما قررت ادي ضهري لكل المشاكل الي في حياتي ..
بفتكر ساعة ما سبتني ..
مكنتش ببكي ..
لكن دموعي غرقت مخدتي ..
غرقتني وكانت بتحرقني
كنت بسمع لومهم ليا
كأنها شماتة ..
كانوا بيكرروا نفس
الالم ليا نفس العياط
عارف
قصيت شعري ..
مخدتش بالك
بقيت هادية جدا غير الاول
بقيت إنسانة مختلفة تانية غير
الي كانت بتضحك ومبسوطة
بقيت عميقة جدا مش من السهل
حد يجذبني
مبقتش بضغط نفسي عشان اعجب حد ولا حد يعجبني او حد يحبني أو يكرهني
بقيت بحب الوحدة
بحب اقعد مع نفسي ..
بقيت بمشي بلاد من غير مساعدة حد
لقيت وقت كبير ليا لوحدي خاص بيا ..
مبقتش بكلم حد ولا بكلمه
بقيت مش بقعد جمب الموبايل
استنى منه رسالة أو مكالمة يطمني عليه ..
مبقتش احط الموبايل جنبي
احسن يتصل بيا وملحقش ارد عليه
اقتنعت واقنعت نفسي أنه خلاص هو مش ليا
هو اكيد مبسوط في حياته من غيري
في مرة شوفته قدام عيني وهو مع واحدة تانية
بكيت كتير حتي اني وقعت مكاني
محنش ولا رحمني كان قاسي جدا ..
وجعني اوي رغم أني معملتش ليه حاجة وحشة
رغم اني قدمت ليه كل حاجة حلوة
مبقاش فارق مبقتش زي المجنونة
لما كنت بقوم بليل وابص لموبايلي
واشوف بعتلي رسالة ولا حاجة
مبقتش حابة موبايلي زي الاول
بقا ساعات مركون
وساعات في درج مقفول عليه
بقيت بخرج كل يوم
واشوف ناس جديدة
اقعد مع اهلي مع اصحابي
اهتميت بنفسي وبمستقبلي
بقيت بشتغل كتير
كل ما كان ييجي في بالي ..
كنت بمنع عقلي وقلبي وروحي أنهم يفكروا فيه ..
أو يراقبوه أو ييجي في بالي
كل وقت بقنع نفسي أنه ما حبنيش ولا بيحبني
ومش عايزني ..
دلوقتي انا في تحدي عظيم
بتحدى نفسي الي هي لسه عاوزاه
وبتحدي عقلي الي هو كاره
بقاوم بكل قوتي رغبتي الي بتميل ليه
في اوضتي .. غيرت كل حاجة ..
غيرتها خالص ..
غيرت اماكن كل حاجة وبدلت ده مكان ده
وده مكان ده عشان تبان ليا الحياة جديدة
كل الهدوم الي كان بيشوفني بيها
وكان بيحبها عليا رميتهم كلهم في الزبالة
مبقتش بحط كحل في عيني أو مكياج لانه كان بيحبهم
شعري قصيته عشان كان مجنون بيه وبيحبه
حتي صوتي مبقتش انطق اسمه
اتعودت اني انام لوحدي
من غير ما احس بيه أو يكون ليه شعور من ناحيتي ليه
مش متخيلة خالص أنه حبني ..
لانه لو فعلا حبني .. ليه سبني
✍🏻 خالد عبدالناصر. ❝ ⏤خالد العبيدي - khaled abd elnaser
❞ ومن هنا بدأت الحياة .
لما قررت ادي ضهري لكل المشاكل الي في حياتي .
بفتكر ساعة ما سبتني .
مكنتش ببكي .
لكن دموعي غرقت مخدتي .
غرقتني وكانت بتحرقني
كنت بسمع لومهم ليا
كأنها شماتة .
كانوا بيكرروا نفس
الالم ليا نفس العياط
عارف
قصيت شعري .
مخدتش بالك
بقيت هادية جدا غير الاول
بقيت إنسانة مختلفة تانية غير
الي كانت بتضحك ومبسوطة
بقيت عميقة جدا مش من السهل
حد يجذبني
مبقتش بضغط نفسي عشان اعجب حد ولا حد يعجبني او حد يحبني أو يكرهني
بقيت بحب الوحدة
بحب اقعد مع نفسي .
بقيت بمشي بلاد من غير مساعدة حد
لقيت وقت كبير ليا لوحدي خاص بيا .
مبقتش بكلم حد ولا بكلمه
بقيت مش بقعد جمب الموبايل
استنى منه رسالة أو مكالمة يطمني عليه .
مبقتش احط الموبايل جنبي
احسن يتصل بيا وملحقش ارد عليه
اقتنعت واقنعت نفسي أنه خلاص هو مش ليا
هو اكيد مبسوط في حياته من غيري
في مرة شوفته قدام عيني وهو مع واحدة تانية
بكيت كتير حتي اني وقعت مكاني
محنش ولا رحمني كان قاسي جدا .
وجعني اوي رغم أني معملتش ليه حاجة وحشة
رغم اني قدمت ليه كل حاجة حلوة
مبقاش فارق مبقتش زي المجنونة
لما كنت بقوم بليل وابص لموبايلي
واشوف بعتلي رسالة ولا حاجة
مبقتش حابة موبايلي زي الاول
بقا ساعات مركون
وساعات في درج مقفول عليه
بقيت بخرج كل يوم
واشوف ناس جديدة
اقعد مع اهلي مع اصحابي
اهتميت بنفسي وبمستقبلي
بقيت بشتغل كتير
كل ما كان ييجي في بالي .
كنت بمنع عقلي وقلبي وروحي أنهم يفكروا فيه .
أو يراقبوه أو ييجي في بالي
كل وقت بقنع نفسي أنه ما حبنيش ولا بيحبني
ومش عايزني .
دلوقتي انا في تحدي عظيم
بتحدى نفسي الي هي لسه عاوزاه
وبتحدي عقلي الي هو كاره
بقاوم بكل قوتي رغبتي الي بتميل ليه
في اوضتي . غيرت كل حاجة .
غيرتها خالص .
غيرت اماكن كل حاجة وبدلت ده مكان ده
وده مكان ده عشان تبان ليا الحياة جديدة
كل الهدوم الي كان بيشوفني بيها
وكان بيحبها عليا رميتهم كلهم في الزبالة
مبقتش بحط كحل في عيني أو مكياج لانه كان بيحبهم
شعري قصيته عشان كان مجنون بيه وبيحبه
حتي صوتي مبقتش انطق اسمه
اتعودت اني انام لوحدي
من غير ما احس بيه أو يكون ليه شعور من ناحيتي ليه
مش متخيلة خالص أنه حبني .
لانه لو فعلا حبني . ليه سبني
❞ الـــــــــــبـــــــــارت الــــــــــــــــرابــــــــــــع
عند سلوى كانت في الغرفة محبوسة تفكر كيف تهرب ما في امل كل الاماكن محاصره جاء في بالها فكرة
نروح عند ام طلال مقطعه نفسها بكى على بنتها ما تعرف بنتها حيه ولا ميتة واللي خطفوها وش يشتوا منها
ام طلال : اااح يابنتي وينش وين رحتي
سميرة وتمسح دموعها : يمه فين طلال
ام طلال : الله يهدي هذا اخوش لو هو موجود ما كان احد اذانا واستعبدنا لا وقع ابن ورجال يصون اهله ولا اهتم بدراسته
جاء طلال فتح الباب شاف امه تبكي ما عبرها طلع لغرفته
ام طلال : ابني يا بني روح شوف اختك فين خطفوها خطفتها عصابه يا ابني
طلال فز قلبه لكلمه عصابه : اش تقولين عصابه خطفت سلوى
ام طلال : اي يا بني (وحكت له القصة كامل )
طلال تذكر سلمان وعصابته (نرجع للشهرين السابقة كان طلال في الجامعة مع شله شباب فاسدين بيتنقلوا بين ازقة الجامعة من مكان لمكان وكان سلمان معاه رجع طلال للبيت واتصل عليه سلمان : طلال في بنت حلوة معي تعال انا في حاره *** في عمارة مهجورة في الركن
طلال اعترض : ما يصلح يا سلمان حتى لو كنا اصحاب بنات بس توصل المسالة بالتسلي ما ينفع هذا ما يجوز ...
سلمان : الله الله على اللي يعرف الحرام وانت كل يوم مع واحده...
طلال ابتسم بخبث تذكر ان سلمان قتل مسعد بعصير مسموم : تذكر انك قاتل والقاتل ما يفرق معاه شي
سلمان قبض على يده بعصبية وبتأنيب الضمير ومعاتبه نفسه انه كلم طلال بقصة قتله لمسعد سكت مارد: ...........
طلال ضحك بقوة : ههههههههه مالك سكت ولا الحق زعلك
سلمان بيمسح على جبهته : خير خير يا طلال
طلال : مالك اذا ما بطلت هذه الحركات ببلغ بالشرطة عليك وخبرك عندك يا حبيبي
سلمان اتعصب : بتهدد مين يا طلال والله وطلع لك لسان
طلال بصوت مستفز : أي اهدد لاني ما اشتي اتحمل بذنب سكوتي
سلمان بعصبية وتهديد : هين هين يا طلال وسكر الخط
سلمان يزفر الهواء بضيق وبهمس : تمام يا طلال انما كسرتك ما اكون انا سلمان
غلق طلال الجوال وخرج مسرع للقسم بلغ على مقر سلمان (لكن على القتل ما بلغ بيأخذ سره كتهديد له)
ثواني العساكر داهموا الموقع واقتحموه بس ماشافوا شي كان سلمان هرب
سلمان : سويتها يا طلال ياهين طيب يا طلال الايام بيننا
طلال بلع ريقة من كلام امه على العصابة اخذ نفس ومسح عرق جبينه وقام معصب رايح يبلغ عليهم
ام طلال : يا بني فين رايح كلمني يا ابني ....
نروح عند سلمى
فكت الحبل بسكينه كانت قريبه منها قامت فتشت الغرفة لقت عصا اخذته ومثلت انه بطنها توجعها وبدات تصيح : اااه بطني الحقوني بطني توجعني
سمعها الحارس فتح الباب بالمفتاح دخل يشوف اش فيها ...
بحركة سريعة من سلوى اخذت العصا وضربت راس الحارس لين اغمي علية
بدأت تتسلل بحذر لخارج الغرفة شافت واحد من العصابة كان واقف من خارج صالة الغرفة قربت منه وضربته لين اغمي عليه ..
بدأت صفارة الانذار تصيح ملان المكان العصابة بدوا ينتشروا خافت سلمى ليمسكوها هربت لخارج الجناح واحد من العصابة
(سالم ) شافها اطلق النار للسماء : وقفي مكانش ..... وقفت سلوى وبيدها العصا خافت
قرب لها سالم سحبها لقربه : منتي هينة شكلش ناوية على مشاكل
سلوى بعدت منه بقرف من ريحته : لا تلمسني
صاح فوقها : اااااصصصصصصه لف على العصابة اللي كانوا وراه وقال : رجعوها للغرفة لكن هذه المرة ربطوها اقوى وغلقوا على فمها بشاش
شافها تبكي وتستنجد رحمها قرب منها لين صار وجهه قريب من وجهها الصغير : هش لا تبكي اصبري شوية وانا بحاول اخرجش .. حط يده الكبيرة على خدها ومسح دموعها :خلاص انتي اسمعي كلامي وانا اخارجش من سلمان طيب
سلمى حركت راسها بتمام
اخذ المفتاح وغلق عليها واخذ المفاتيح معه خرج جواله واتصل لسلمان : الو
سلمان : نعم وش تبغى
سالم : وينك
سلمان شاف نفسه جنب واحده عاهره وتذكر انهي ارخصت نفسها له : ولاشي اش تشتي خارجني
سالم : البنت المحبوسة عندنا حاولت تهرب ومسكناها ورجعناها للغرفة وشددنا عليها الحراسة
سلمان : كويس انتبهوا لها لين نشوف حل مع طلال اخوها الزفت
سالم : حاضر سيدي
سكر سلمان قام نفض نفسه بقذر من البنت اللي معاه ... دخل اتغسل ولبس وخرج لسيارته من النوعية الفخمة وتحرك مفحط للمقر
نروح عند يسرى كالعادة كل شيء جاهز وما عاد باقي غير 3 ايام وتبدا مراسيم حفلتها كانت جالسه تكلم صادق ... صادق : اقول يا يسرى فين نروح شهر العسل نقضيه في اليمن نفسه ولا نخرج خارج البلاد نسافر كندا ولا ماليزيا ولا جزر المالديف
يسرى بكل قناعه : خلينا هنا اليمن ارضنا وكل الدول فيها
صادق اعجبه قناعتها : فين نروح اي محافظه تشتي
يسرى : في معانا تعز تحس نفسك في اثر تاريخي وانك عدت الى اكثر من قرون وانت تقف في جبل صبر وتعز تحتك , ولا محافظه اب اللي لو رحت منطقه جبله عند معالم الملكة اروى تعيش شعور العدل والخصوبة وزمن الحكم العادل , ولا لو رحت محافظة مارب وعند عرش الملكة بلقيس العظيم اااح وعن محافظة صنعاء مكان التاريخ والاثر العظيم مكان العشق والعالم التاريخي والادبي مكان الشعراء والادباء والمناطق التاريخية والاثرية
اختصرلك الوصف يا صادق اليمن تشعر بأحاسيس كأنك عائش في نيوزلاندا ,وعن أب (اللواء الاخضراء ) تعيش شعور في النمسا , أما محافظة شبوة كأنك في المانيا , وعن صنعاء ااااح ما صنعاء الروح والفؤاد كانك في سويسرا




صادق انسجم مع وصفها : اااح على اليمن ما احلاها وش رائيش بوصفش الفضيع نروح نزور اب وتعز ومارب وحضرموت
يسرى بفرح : تمام
صادق : استأذنش
يسرى : الله معك
نرجع عند طلال في القسم وصل القسم ودخل سلم على الضابط
الضابط : خير يا اخي باايش نساعدك
طلال مسح جبهته اشتي ارفع قضيه اختطاف عن اختي
الضابط شاف لعند العسكر : افتح ملف وابدا بسم الله الرحمن الرحيم قضيه اختطاف .... رجع الضابط نضره لعند طلال : احكي لي وش القصة من البداية للنهاية
طلال بدا يسرد القصة مثل ما سمعها من امه
الضابط : ما تشك في احد
طلال : الا يا فندم اشك في عصابه هددتني قبل شهرين انهي لا تكسر ضهري
الضابط : اتحاكى عنهم
طلال تكلم عنهم وين موقعهم
الضابط: خلاص يا اخي ان شاء الله متواصلين معك اذا شكينا شيء..... وقف الضابط : عسكري
جاءه العسكري : نعم سيدي
الضابط : جهزوا الطقم والعساكر بنروح نداهم موقع
العسكري ضرب برجله على الارض : حاضر سيدي .. وانصرف الضابط رجع نظره لعند طلال : خلاص يا اخي روح واحنا بنتواصل معك
قام طلال وروح للبيت شاف امه وعندها عجوزة ام طلال : فين رحت يا ابني شفت اختك
طلال تكلم وهو بيطلع الدرج (السلم): رفعت قضيه
العجوزة : يا ام طلال قد كنت بخل ابني يروح يرفع قضيه ...........قاطعها طلال بصوت : ولا كلمه ولا احد بيرفع قضيه غيري حسش عينش يا عجوزة انتي تكلمي احد عن الاختطاف والله لا اقلع عينش ... مشي لغرفته وغلقها
العجوزة افتجعت من التهديد وسكتت
عند منى كانت جالسه تراقب سهى متى تفتح مالها تأخرت اليوم فجاءه شافتها فتحت دخلت تراسلها : الو
طلال بدون نفس : اهلين
منى بعفوية : وينش اليوم ما فتحتي وحشتيني
طلال : كانت عندي شوية شغلات ..تذكر خطته : اقولش يا منى كيف حالش
منى : الحمد لله دام شفت حروفش اني بخيره
طلال : الحمد لله ااااح يا منى نفسي اشوفش
منى : واني والله حبيتش خيرات كيف افعل كيف نشوف بعض
طلال حسها بدأت ترخى : تعالي اليوم الساعة 8 المساء الكافية اللي في شارع اسمه ***
منى : يوه ماشي ما في عندنا بنات يخرجوا بالليل
طلال : اكذبي على اهلش قولي لهم عند صاحبتش معاها عرس معاها شي اكذبي
منى بدأت تفكر بحطه عشان تشوف سهى لان لو كلمت عمتها مارح ترضي لها : طيب يا سهى بشوف وافكر كيف اجي لعندش
طلال : اذا ما اقدرتي اليوم عادي يوم ثاني اهمشي اشتي اشوفش
منى : حاضر حبيبتي
طلال بتعب يشتي ينام : استودعتش الله
منى : الله معش .... منى غلقت الجوال وجالسه تفكر الان الساعة 5 العصر كيف اسوي عشان اوصل لسهى
قال الشاعر : شالح بن حطاب بن هدلان الخنفري..
من دق باب الناس دقوا بابه .................... ومن شق ثوب الناس شقوا ثوبه
عند ليلى
ام عبدالله : سجلتي في المعهد ؟
ليلى : اي يمه باقي انتظر متى يتصلوا بس وبنبدأ ان شاء الله بعد العيد
ام عبدالله : طيب الان نشتي نجهز ملابس العيد ابوش بيجي بعد ساعه وبيوصلنا للمول نروح نشتري لش ولختش
ليلى بابتسامة رضى : تمام بطلع اكلم ابرار تجهز نفسها
ام عبدالله : تمام
طلعت ليلى كلمت اختها دخلت غرفتها تجهز نفسها وجهزت عبايتها ..
عند ام عبدالله جاءه اتصال من رقم غريب فتحت: الو
الصوت الرجولي : معي حرم عابد
ام عبدالله فزت : ايوه معك
الرجل : تعالي لمستشفى ***** زوجش حصل له حادث مروري
ام عبدالله بصوت خائف : ااااش وش تقول الوو الووو غلق الخط في وجهها
ليلى سمعت صياح امها نزلت مسرعة : وش في يمه وش في
ام عبدالله وهي تلبس العباية : ابوووش ابوووش سوى حادث بسرعه البسي العباية انتي واختش والحقوني بسرعه
طلعت ليلى كلمت اختها ولبست العباية بسرعه ونزلت لعند امها خرجوا مسرعين وقفوا تاكسي واخذوا الطريق للمستشفى
وصلت ام عبدالله وبناتها للمستشفى سالت الطوارئ والاستعلامات دلوها على الدكتور اللي عالجه ام عبدالله : فين زوجي عابد يا دكتور فينه
الدكتور : انتي حرم عابد زوجش حصل له حادث مروري لكن الحمد الله وقع له كسر في رجله ومحتاج عمليه با اقرب وقت والان هو في الطوارئ
ام عبدالله : طيب ومتى بتسوا له العملية
الدكتور : عادي لو تشتوا الان بنسوها لكن ضروري تدفعوا تكلفة العملية
ام عبدالله : كم التكلفة ؟
الدكتور : 3مليون ريال يمني
ام عبدالله : تمام تركت الدكتور ودخلت الطوارئ شافت عابد مرقد ورافعين رجله ومركبين المغذيات في يده
ام عبدالله : بسم الله عليك بسم الله عليك يا ابو عبدالله الحمد الله على سلامتك
ابو عبدالله بألم : الله يسلمش
ليلى وهي تمسح دموعها : الحمد لله يا ابه
ابو عبدالله : الله يسلمش يابنتي اااخ
ام عبدالله : كيف وقع هكذا يا ابو عبدالله
ابو عبدالله : وانا رايح للشركة الثانية بخط شارع **** بقطع للشارع الثاني سيارة مسرعة دعست فراميل لكن ما قدرت توقف ولا انا قدرت ابتعد منها دقت رجلي لما شافني السوق انه صدمني هرب مسرع اه يا رجلي
ام عبدالله : حسبي الله عليهم من ناس يسوا الحادث ويهربوا
ابو عبدالله : الدكتور قال لي كسر
ام عبدالله : ايوه ومحتاج عمليه بتكلفه 3 مليون
ابو عبدالله : اااه رجلي ومن اينه بندي الزلط
ام عبدالله : لا تهم الزلط اهمشي العافية
ابو عبدالله: اااه يا رجلي
انتظرونا في البارت القادم وخلونا في توقع الاحداث :
وش تتوقعون يصير مع سلوى المسكينة مع العصابة
* ماذا عن طلال وسلمان وهل الشرطة بتلقي القبض على العصابة ويرجعوا سلوى لا اهلها سالمه غانمه ام سيحدث شي اخر
*وماذا عن منى وطلال وكيف سيكون لقاء منى بطلال الذي تعتقد انهي سهى وهل سيشرب طلال من نفس الكاس اللي شرب غيره
*وماذا عن اسرة عابد وموضوع العملية والعيد
واحداث مثيرة انتظروني في البارت القادم ودمتم بود . ❝ ⏤رفيدة عبد الباسط الحداد
طلال تذكر سلمان وعصابته (نرجع للشهرين السابقة كان طلال في الجامعة مع شله شباب فاسدين بيتنقلوا بين ازقة الجامعة من مكان لمكان وكان سلمان معاه رجع طلال للبيت واتصل عليه سلمان : طلال في بنت حلوة معي تعال انا في حاره ** في عمارة مهجورة في الركن
طلال اعترض : ما يصلح يا سلمان حتى لو كنا اصحاب بنات بس توصل المسالة بالتسلي ما ينفع هذا ما يجوز ..
سلمان : الله الله على اللي يعرف الحرام وانت كل يوم مع واحده..
طلال ابتسم بخبث تذكر ان سلمان قتل مسعد بعصير مسموم : تذكر انك قاتل والقاتل ما يفرق معاه شي
سلمان قبض على يده بعصبية وبتأنيب الضمير ومعاتبه نفسه انه كلم طلال بقصة قتله لمسعد سكت مارد: ......
طلال ضحك بقوة : ههههههههه مالك سكت ولا الحق زعلك
سلمان بيمسح على جبهته : خير خير يا طلال
طلال : مالك اذا ما بطلت هذه الحركات ببلغ بالشرطة عليك وخبرك عندك يا حبيبي
سلمان اتعصب : بتهدد مين يا طلال والله وطلع لك لسان
طلال بصوت مستفز : أي اهدد لاني ما اشتي اتحمل بذنب سكوتي
سلمان بعصبية وتهديد : هين هين يا طلال وسكر الخط
سلمان يزفر الهواء بضيق وبهمس : تمام يا طلال انما كسرتك ما اكون انا سلمان
غلق طلال الجوال وخرج مسرع للقسم بلغ على مقر سلمان (لكن على القتل ما بلغ بيأخذ سره كتهديد له)
ثواني العساكر داهموا الموقع واقتحموه بس ماشافوا شي كان سلمان هرب
سلمان : سويتها يا طلال ياهين طيب يا طلال الايام بيننا
طلال بلع ريقة من كلام امه على العصابة اخذ نفس ومسح عرق جبينه وقام معصب رايح يبلغ عليهم
ام طلال : يا بني فين رايح كلمني يا ابني ..
نروح عند سلمى
فكت الحبل بسكينه كانت قريبه منها قامت فتشت الغرفة لقت عصا اخذته ومثلت انه بطنها توجعها وبدات تصيح : اااه بطني الحقوني بطني توجعني
سمعها الحارس فتح الباب بالمفتاح دخل يشوف اش فيها ..
بدأت تتسلل بحذر لخارج الغرفة شافت واحد من العصابة كان واقف من خارج صالة الغرفة قربت منه وضربته لين اغمي عليه .
بدأت صفارة الانذار تصيح ملان المكان العصابة بدوا ينتشروا خافت سلمى ليمسكوها هربت لخارج الجناح واحد من العصابة
(سالم ) شافها اطلق النار للسماء : وقفي مكانش ... وقفت سلوى وبيدها العصا خافت
قرب لها سالم سحبها لقربه : منتي هينة شكلش ناوية على مشاكل
سلوى بعدت منه بقرف من ريحته : لا تلمسني
صاح فوقها : اااااصصصصصصه لف على العصابة اللي كانوا وراه وقال : رجعوها للغرفة لكن هذه المرة ربطوها اقوى وغلقوا على فمها بشاش
شافها تبكي وتستنجد رحمها قرب منها لين صار وجهه قريب من وجهها الصغير : هش لا تبكي اصبري شوية وانا بحاول اخرجش . حط يده الكبيرة على خدها ومسح دموعها :خلاص انتي اسمعي كلامي وانا اخارجش من سلمان طيب
سلمى حركت راسها بتمام
اخذ المفتاح وغلق عليها واخذ المفاتيح معه خرج جواله واتصل لسلمان : الو
سلمان : نعم وش تبغى
سالم : وينك
سلمان شاف نفسه جنب واحده عاهره وتذكر انهي ارخصت نفسها له : ولاشي اش تشتي خارجني
سالم : البنت المحبوسة عندنا حاولت تهرب ومسكناها ورجعناها للغرفة وشددنا عليها الحراسة
سلمان : كويس انتبهوا لها لين نشوف حل مع طلال اخوها الزفت
سالم : حاضر سيدي
سكر سلمان قام نفض نفسه بقذر من البنت اللي معاه .. دخل اتغسل ولبس وخرج لسيارته من النوعية الفخمة وتحرك مفحط للمقر
نروح عند يسرى كالعادة كل شيء جاهز وما عاد باقي غير 3 ايام وتبدا مراسيم حفلتها كانت جالسه تكلم صادق .. صادق : اقول يا يسرى فين نروح شهر العسل نقضيه في اليمن نفسه ولا نخرج خارج البلاد نسافر كندا ولا ماليزيا ولا جزر المالديف
يسرى بكل قناعه : خلينا هنا اليمن ارضنا وكل الدول فيها
صادق اعجبه قناعتها : فين نروح اي محافظه تشتي
يسرى : في معانا تعز تحس نفسك في اثر تاريخي وانك عدت الى اكثر من قرون وانت تقف في جبل صبر وتعز تحتك , ولا محافظه اب اللي لو رحت منطقه جبله عند معالم الملكة اروى تعيش شعور العدل والخصوبة وزمن الحكم العادل , ولا لو رحت محافظة مارب وعند عرش الملكة بلقيس العظيم اااح وعن محافظة صنعاء مكان التاريخ والاثر العظيم مكان العشق والعالم التاريخي والادبي مكان الشعراء والادباء والمناطق التاريخية والاثرية
اختصرلك الوصف يا صادق اليمن تشعر بأحاسيس كأنك عائش في نيوزلاندا ,وعن أب (اللواء الاخضراء ) تعيش شعور في النمسا , أما محافظة شبوة كأنك في المانيا , وعن صنعاء ااااح ما صنعاء الروح والفؤاد كانك في سويسرا




صادق انسجم مع وصفها : اااح على اليمن ما احلاها وش رائيش بوصفش الفضيع نروح نزور اب وتعز ومارب وحضرموت
يسرى بفرح : تمام
صادق : استأذنش
يسرى : الله معك
نرجع عند طلال في القسم وصل القسم ودخل سلم على الضابط
الضابط : خير يا اخي باايش نساعدك
طلال مسح جبهته اشتي ارفع قضيه اختطاف عن اختي
الضابط شاف لعند العسكر : افتح ملف وابدا بسم الله الرحمن الرحيم قضيه اختطاف .. رجع الضابط نضره لعند طلال : احكي لي وش القصة من البداية للنهاية
طلال بدا يسرد القصة مثل ما سمعها من امه
الضابط : ما تشك في احد
طلال : الا يا فندم اشك في عصابه هددتني قبل شهرين انهي لا تكسر ضهري
الضابط : اتحاكى عنهم
طلال تكلم عنهم وين موقعهم
الضابط: خلاص يا اخي ان شاء الله متواصلين معك اذا شكينا شيء... وقف الضابط : عسكري
جاءه العسكري : نعم سيدي
الضابط : جهزوا الطقم والعساكر بنروح نداهم موقع
العسكري ضرب برجله على الارض : حاضر سيدي . وانصرف الضابط رجع نظره لعند طلال : خلاص يا اخي روح واحنا بنتواصل معك
قام طلال وروح للبيت شاف امه وعندها عجوزة ام طلال : فين رحت يا ابني شفت اختك
طلال تكلم وهو بيطلع الدرج (السلم): رفعت قضيه
العجوزة : يا ام طلال قد كنت بخل ابني يروح يرفع قضيه ......قاطعها طلال بصوت : ولا كلمه ولا احد بيرفع قضيه غيري حسش عينش يا عجوزة انتي تكلمي احد عن الاختطاف والله لا اقلع عينش .. مشي لغرفته وغلقها
العجوزة افتجعت من التهديد وسكتت
عند منى كانت جالسه تراقب سهى متى تفتح مالها تأخرت اليوم فجاءه شافتها فتحت دخلت تراسلها : الو
طلال بدون نفس : اهلين
منى بعفوية : وينش اليوم ما فتحتي وحشتيني
طلال : كانت عندي شوية شغلات .تذكر خطته : اقولش يا منى كيف حالش
منى : الحمد لله دام شفت حروفش اني بخيره
طلال : الحمد لله ااااح يا منى نفسي اشوفش
منى : واني والله حبيتش خيرات كيف افعل كيف نشوف بعض
طلال حسها بدأت ترخى : تعالي اليوم الساعة 8 المساء الكافية اللي في شارع اسمه **
منى : يوه ماشي ما في عندنا بنات يخرجوا بالليل
طلال : اكذبي على اهلش قولي لهم عند صاحبتش معاها عرس معاها شي اكذبي
منى بدأت تفكر بحطه عشان تشوف سهى لان لو كلمت عمتها مارح ترضي لها : طيب يا سهى بشوف وافكر كيف اجي لعندش
طلال : اذا ما اقدرتي اليوم عادي يوم ثاني اهمشي اشتي اشوفش
منى : حاضر حبيبتي
طلال بتعب يشتي ينام : استودعتش الله
منى : الله معش .. منى غلقت الجوال وجالسه تفكر الان الساعة 5 العصر كيف اسوي عشان اوصل لسهى
قال الشاعر : شالح بن حطاب بن هدلان الخنفري.
من دق باب الناس دقوا بابه .......... ومن شق ثوب الناس شقوا ثوبه
عند ليلى
ام عبدالله : سجلتي في المعهد ؟
ليلى : اي يمه باقي انتظر متى يتصلوا بس وبنبدأ ان شاء الله بعد العيد
ام عبدالله : طيب الان نشتي نجهز ملابس العيد ابوش بيجي بعد ساعه وبيوصلنا للمول نروح نشتري لش ولختش
ليلى بابتسامة رضى : تمام بطلع اكلم ابرار تجهز نفسها
ام عبدالله : تمام
طلعت ليلى كلمت اختها دخلت غرفتها تجهز نفسها وجهزت عبايتها .
عند ام عبدالله جاءه اتصال من رقم غريب فتحت: الو
الصوت الرجولي : معي حرم عابد
ام عبدالله فزت : ايوه معك
الرجل : تعالي لمستشفى *** زوجش حصل له حادث مروري
ام عبدالله بصوت خائف : ااااش وش تقول الوو الووو غلق الخط في وجهها
ليلى سمعت صياح امها نزلت مسرعة : وش في يمه وش في
ام عبدالله وهي تلبس العباية : ابوووش ابوووش سوى حادث بسرعه البسي العباية انتي واختش والحقوني بسرعه
وصلت ام عبدالله وبناتها للمستشفى سالت الطوارئ والاستعلامات دلوها على الدكتور اللي عالجه ام عبدالله : فين زوجي عابد يا دكتور فينه
الدكتور : انتي حرم عابد زوجش حصل له حادث مروري لكن الحمد الله وقع له كسر في رجله ومحتاج عمليه با اقرب وقت والان هو في الطوارئ
ام عبدالله : طيب ومتى بتسوا له العملية
الدكتور : عادي لو تشتوا الان بنسوها لكن ضروري تدفعوا تكلفة العملية
ام عبدالله : كم التكلفة ؟
الدكتور : 3مليون ريال يمني
ام عبدالله : تمام تركت الدكتور ودخلت الطوارئ شافت عابد مرقد ورافعين رجله ومركبين المغذيات في يده
ام عبدالله : بسم الله عليك بسم الله عليك يا ابو عبدالله الحمد الله على سلامتك
ابو عبدالله بألم : الله يسلمش
ليلى وهي تمسح دموعها : الحمد لله يا ابه
ابو عبدالله : الله يسلمش يابنتي اااخ
ام عبدالله : كيف وقع هكذا يا ابو عبدالله
ابو عبدالله : وانا رايح للشركة الثانية بخط شارع ** بقطع للشارع الثاني سيارة مسرعة دعست فراميل لكن ما قدرت توقف ولا انا قدرت ابتعد منها دقت رجلي لما شافني السوق انه صدمني هرب مسرع اه يا رجلي
ام عبدالله : حسبي الله عليهم من ناس يسوا الحادث ويهربوا
ابو عبدالله : الدكتور قال لي كسر
ام عبدالله : ايوه ومحتاج عمليه بتكلفه 3 مليون
ابو عبدالله : اااه رجلي ومن اينه بندي الزلط
ام عبدالله : لا تهم الزلط اهمشي العافية
ابو عبدالله: اااه يا رجلي
انتظرونا في البارت القادم وخلونا في توقع الاحداث :
وش تتوقعون يصير مع سلوى المسكينة مع العصابة
ماذا عن طلال وسلمان وهل الشرطة بتلقي القبض على العصابة ويرجعوا سلوى لا اهلها سالمه غانمه ام سيحدث شي اخر
وماذا عن منى وطلال وكيف سيكون لقاء منى بطلال الذي تعتقد انهي سهى وهل سيشرب طلال من نفس الكاس اللي شرب غيره
وماذا عن اسرة عابد وموضوع العملية والعيد
واحداث مثيرة انتظروني في البارت القادم ودمتم بود. ❝
❞ أتقني فن التغافل ولا تنغصي أيامك الجميلة بتفاهات الحياة فأكثر ما يعشقه الرجل في الأنثى هو أن تكون مرحة وعفوية وتحب الحياة أحبي الحياة ابتسمي أضحكي من أعماقك وتجاهلي النواقص والعيوب فكلنا مليئون بالعيوب ونعشق من يحبنا كما نحن . ❝ ⏤هالة بنت محمد غبان
❞ أتقني فن التغافل ولا تنغصي أيامك الجميلة بتفاهات الحياة فأكثر ما يعشقه الرجل في الأنثى هو أن تكون مرحة وعفوية وتحب الحياة أحبي الحياة ابتسمي أضحكي من أعماقك وتجاهلي النواقص والعيوب فكلنا مليئون بالعيوب ونعشق من يحبنا كما نحن. ❝
❞ قصه بين اتنين حبو بعض من نظره واحده
في البدايه يارب القصه تعجبكم
اسم الشاب فهد
واسم البنت ريتاچ
مضيفه القصه ملك
بسم الله الرحمن الرحيم
بدايه القصه
فهد قابل ريتاچ واعجب بيها
فات يوم فهد راح نفس المكان اللي شاف ريتاچ في اتقبلو تاني
فهد حب يتكلم معاها بس هي كانت رفضه تمم
فات تاني يوم وفهد عارف هي بتمشي مع مين وبتخرج مع مين
حب يعرف عنها كل حاجه قبل ميكلمها
عرف عنها كل حاجه
وفات اسبوع
فهد جاب الرقم وداخل ليها واتس
هاي ممكن نتعرف
مين حضرتك
انا هكون معاكي صريح عشان مش بحب اللف والدوران
ريتاچ ياريت طبعا علشان انا كمان مبحبش اللف والدوران
انا اسمي فهد اللي طلبت منك اني اكلمك وانتي مش وفاقتي ولا رضيتي انك تكلميني
اه وبعدين رجبت الرقم منين حضرتك
مش هينفع اقولك جبت الرقم منين
بس هتكلم معاكي بصراحه
تمام اتكلم
فهد. انا أول مشوفتك كنت معجب بيكي بصراحه حسياتك بنت محترمه جدا ومش بجملك والله
شكرا لحضرتك
بس انا مش معجبه بحد وبصراحه انا مش عوزه حد يعجب بيا ولا انا اعجب بحد
ممكن تهدي طيب ونتكلم براحه
تمام انا هاديه
ممكن اعرف اسمك
ميخصكش مش لازم تعرف اسمي
علشان خاطري ممكن نتكلم شويه مع بعض انا معجب بيكي والله العظيم
تمام نتكلم
حضرتك عوز مني اي بقا
ممكن اعرف اسمك الاول طيب لو مش هيضيقك
اسمي ريتاچ
عاشت الاسامي
شكرا
مرتبطه
لا مش مرتبطه
ولا بتحبي حد من طرف واحد
هطلعلي بطاقه ولا حاجه
بسأل عادي والله
لا ي سيدي
طيب انا بجد بحبك وعوز ارتبط بيكي ينفع
بمنسبه اي بقا
ولا انا اعرفك ولا انت تعرفني
عرف كل ده بس انا بصراحه أول مره شوفتك فيها حبيتك
وتاني يوم استنيتك في نفس المكان وفضلت وراكي لحد مجبت رقمك علشان اكلمك
ولو معندكيش مانع ممكن نتقابل بكره في نفس المكان اللي شوفتك في ونتكلم مع بعض
هقبلك بكره بصفت اي ولا انا اعرفك ولا انت تعرفني علشان نتقابل ونقعد مع بعض
ممكن بس نتقابل ونتعرف علي بعض اكتر
تمام ماشي هستناك بكره في نفس المكان
حاضر
شكرا لحضرتك علي قبول الطلب ده
العفو
تاني يوم الصبح
ريتاچ بعتت ل فهد
صباح الخير
انت فين انا قعده بقالي شويه
صباح الفل
معلشي الموصلات بس
تمام قدمك كتير علشان عوزه امشي
لا خمس دقايق بس وهكون عندك
تمام توصل بالسلامة
فهد وصل
سلام عليكم
ريتاچ عليكم السلام
فهد ازيك عامله ايه
ريتاچ الحمدلله بخير وانت
بخير الحمدلله
ريتاچ دايما يارب
موضوع ايه اللي كنت عوز تتكلم في
بصي انا هتكلم معاكي بصراحه وياريت انتي كمان تتكلمي بصراحه
تمام اتفضل
انا شوفتك من اسبوع او عشر ايام هنا وكنتي لوحدك
اول مشوفتك حسيت بشعور غريب جدا حسيت اني بحبك من زمان او اعرفك من زمان
علشان كده فضلت كل يوم اجي هنا لحد مجبت رقمك وكلمتك
ريتاچ انت عارف انت بتقول اي
اه عرف انا بقولك اي ده فعلا اللي حصل وبقولك كده من قلبي انا بجد بحبك
هسيبك تفكري وهروح اجيب حاجه واجي
فهد مشي وسبها لوحده
ريتاچ متتاخرش ممكن
فهد تمام ماشي علي طول
ريتاچ قعده تفكر في الكلام اللي فهد قالو ليها ازاي يقولي كده وهو ميعرفش عني حاجه
فهد رجع تاني
اي عملتي اي ولا قولتي اي
بس قبل متقولي حاجه عوزك تفكري كويس وانا اوعدك اني اعوضك عن كل حاجه كسرتك قبل كده واعملك اللي نفسك فيه ده وعد منى قبل معرف ردك عليا هيكون اي
ريتاچ اتكسفت تقولو موفقه او اتكسفت تتكلم
قعدو شويه وفهد جالو تليفون سبها ومشي يتكلم في الفون
اتاخر شويه ورجع
اي ي ريتاج قولتي اي
هقولك علي الواتس النهارده
فهد تمام مفيش مشكله همشي انا بقا علشان في ناس في البيت وانا كنت نزل مخصوص علشان اخد منك رد
بس عادي ولا يهمك المهم تبعتيلي النهارده هستن منك رساله
ريتاچ ماشي هبعتلك الرد النهارده علي الواتس
فهد مشي
وريتاچ مشيت
فهد مفتحش نت لحد المغرب
ريتاچ بعتت وقلت انا موفقه بس عوزك توعدني كام وعد ممكن بس تكون قد الوعد
بعدها بنص ساعه فهد فتح
تمام وانا موفق اوعدك ب اللي انتي عوزه واوعدك اني هوفي بكل الوعود اللي طتلبها
ريتاچ. توعدني انك متسبنيش ولا تبعد عني
وتوعدني انك متزعلش منى في يوم
وتوعدني انك متكسرنيش
فهد اوعدك
اوعدك اني اعمل كل اللي انتي طلبتي توعديني انتي كمان بكده
ريتاچ اوعدك
تمام بجد انا بحبك
ريتاچ وانا كمان بحبك
فهد من قلبك الكلمه دي
ريتاچ اه والله العظيم من قلبي
تمام خلاص مصدقك منغير متحلفي
خلاص ياعم
ريتاچ. فهد ممكن اسألك سوال
اتفضلي من غير متستاذني عادي
تمام
أنت كنت بتحب حد قبل كده
فهد اه كنت بحب واحده و التجوزات
ريتاچ تمام ماشي
فهد بس اي سبب السؤال ده
ريتاچ عادي والله كنت عاوزه اعرف حاجه بس عادي
اوع تكون زعلت
فهد لا والله هزعل ليه يعني
ربنا يوفقها في حياته
ريتاچ تمام
هنام انا بقا علشان الوقت اتاخر
فهد تمام ماشي
خالي بالك من نفسك
تصبحي على خير
ريتاچ حاضر
وأنت من اهل الخير
فهد هتوحشيني
ريتاچ وأنت كمان
باي
فهد باي ياقلبي
فات شهر وهما بيحبو بعض والشهر التاني وفات فتره وهما بيحبو بعض
فات سنه على حبهم وبعد سنه بدأت ريتاچ تحس بحاجه غريبه بدأت تحس بقلت الاهتمام
ريتاچ فهد عامل ايه طمني عليك
فهد بخير الحمدلله وانتي عامله ايه وحشتيني جدا والله
ريتاچ. دايما يارب بخير
انا الحمدلله بخير
مهوا بين اني وحشتك
في اي ياقلبي مالك ليه طريقه كلامك متغيره النهارده
اوعي تكوني زعلانه ولا حاجه
ريتاچ ملها طريقه كلامي
أنت اللي متغير بقالك كام يوم معنتش بتتكلم زي الاول ولا بتسأل زي الاول
الظاهر ان في حد تاني دخل حياتك
انتي ازاي بتقولي كده
او بتفكري كده
انتي متعرفيش الفتره دي انا مالي والله العظيم الفتره دي متضغوط شويه وتعب بس غصب عني والله
اه تمام ربنا معاك هقفل علشان اذاكر
تمام ماشي وانا هخلص وابعتلك علشان عوز اتكلم معاكي شويه
تمام ماشي
باي ياقلبي
بعد يومين
فهد كان في المكان اللي اتقبلو في
وقف مع واحده زملتو
وهنا تبدا الخلاف مبينهم
جت ريتاچ وهما وقفين مع بعض وبيضحكو ويهزارو
فهد شاف ريتاچ
ملك هي دي ريتاچ اللي انا بحبها
ملك بتهزر دي صحبتي
فهد والله بجد انا أول مره اعرف انكم صحاب
ملك هي ريحه فين ي فهد رجعت تاني ليه
فهد مش عارف ي ملك استني هروح اجبها واجي
فهد ريتاچ استني ريحه فين
ريتاچ عوز اي روح شوف أنت كنت وقف مع مين وبعد اذنك مش عوزه اعرفك تاني وقول للي انت كنت وقف معاها بتقولك صحبتك شكرا
فهد ريتاچ استني انتي فهمه غلط والله العظيم انا وملك صحاب والله و اول مره اعرف انكم صحاب انا كنت جيبها علشان اعرفكم على بعض والله
اسفه مش هينفع كلام مبنا تاني
فهد ريتاچ علشان خاطري استني والله انتي فهمه غلط
ريتاچ اسفه مش عاوزه اعرفك تاني
وهنا انتها الكلام مبينهم
ريتاچ عملت بلوك ل فهد
بعد فتره فهد مستنيها ترجع وتفق البلوك
بعد فتره ريتاچ فكت البلوك ومستنيه فهد يبعت
ريتاچ بعتت عمل ايه طمني عليك
عرف انا مين ولا نستني
انا حبيت اشكرك على وعودك ليه بس مش اكتر لو لسه فكرني هتعرف وعود اي سلام
فهد
فكرتيني نسيتك صح.
لكن لا انا مش نسياكي انتي كنتي اجمل حد في حياتي انتي كنتي السماء ليا انتي كنتي ضي عيوني انتي كنتي حياتي كلها
استني هنا متسبنيش كل الكلام اللي سمعاتي ده غلط وكل اللي شوفتي انتي فهمتي غلط اسمعيني بس انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه تسبتالك اني بحبك مستعد اتخلا عن اهلي مستعد ابعد عن كل النااس
بس انك تفضلي معايا وجمبي
انتي فعلا مفهمتيني غلط
اسفه مش هقدر اكمل معاك أنت واحد خاين متستهلش اني احبك ولا تستهل اي بنت تحبك انت جبان ابعد عني
هه بتقولي اي
لا بجد انا بحبك لو سبتيني بجد مليش لازمه اني اعيش تاني علشان انتي رجعتي الثقه جوايا تاني انتي رجعتيني ل الحياة من تاني مستعد اخسر كل حاجه مقابل اني مخسركيش بجد انتي متعرفيش بعدك هكون عايش ازاي
عادي يعني هتعيش زي اي حد بس أنت متعرفش انا بعد الكسره دي هعيش ازاي انتي خلتني اندم اني عرفتك وخلتني اندم اني ادي حد تاني ثقه او احب حد تاني انت بجد وجعتني وجعتني اوى بجد وجعتني لدرجة اني كرهت نفسي
ابعد عني بقا لسه عوز مني اي تاني
حرام علكم كل شخص دخل حياتي بي ضمرها
انا مش حد انا عمري مجيت على حد انا بجد بحبك مستعد اعمل كل اللي طتلبي هعملهولك بس خليكي معايا انا بجد محتجالك
بعد يومين
الو الو الو حبيبتي انتي فين وحشتيني طمنيني عليكي بجد وحشتيني
مين أنت
مش عارفه انا مين مسحتي رقمي ونستيني بس انا منستكيش
معلش مين علشان مش عارفه مين معايا ممكن تقولي مين معايا
انا الشخص اللي حبك انا أشخاص اللي اتنزال عن كرمتو عشانك انا أشخاص اللي بيحبك من قلبو
اسفه لازم اعمل بلوك
لا استني بلاش تعملي كده عشان خاطري بلاش تعملي بلوك
اسمعيني ممكن
انتي بجد ظلماني
والله انا مظلوم بجد
ظلماك اه انا ظلمه انا بظلام الناس ابعد عني بقا مبقتش عاوزه افتكرك بجد
انا بنساك ابعد عني انا مبقتش عوزه اعرفك تاني ولا عاوزه افتكر حاجه منك تاني
حاضر اوعدك اني هبعد عنك خالص بس في حاجه بعدي عندك هيكون فيها مواتي بجد انتي حياتي وانا خسرت حياتي
باي افتكريني ب الرحمه بحبك
بعد فتره
الو الو
ايواه مين حضرتك
اي نستني
اه نسياتك انتي مين علشان افتكرك
انا اللي كنت بتقول عليها حياتك انا اللي كنت بتقولها مش هعرف اعيش بعدك
افكرت
لا انا اسف مبفتكرش حد كسرني
مكسرتكش أنت اللي خونتني وحبيت واحده غيري وكنت بتقول انك بتحبني ليه عملت كده
عرفه انك كنت عايز ترجع
بس كان غصب عني
وانا دلوقتي بقولك يلا نرجع مش هلقي حد يحبني زايك ولا يخاف عليا زايك
انا بجد ندمانه اني مسمعتكش من الاول انا بجد كنت غبيه لما سمعت من حد تاني غيرك بندم اني مسمعتش قلبي من الاول انا بجد اسفه نفسي نرجع زي الاول واوعدك حتا لو انت اللي طلبت تبعد مش هبعد عنك حتا لو اهلي عرفو اني بكلامك وبحبك بجد انا محتجاك جمبي بجد ارجوج سمحني انا فعلا عرفت اني بحبك بجد ولما كنت بقولك انا بكرهك كل ده كان كداب سعتها بكون بعيط علشان بيكون نفسي اقولك وحشتني
خلصتي ولا لسه في حاجه تانيه عوزه تقوليها
ولا لسه في كلام تاني قولي هسمعك علشان اعرف ارد على كلامك
لو اتكلمت لصبح مش هخالص كلام بجد في كتير جوايا عرفه اني ظلامتك بس والله غصب عني حول انك تسمعني
طيب اسمعي مني بقا
مبقتش عايز اسمع حد ولا عايز حد يسمعاني بقيت عايز اكون لوحدي ولا احب حد ولا حد يحبني انا ندمت اني حبيت ومش مستعد احب تاني علشان انا بجد كرهت حاجه اسمها حب كرهت حياتي بسبب الحب خلاص مبقتش عايز حاجه من الدنيا غير اني اعيش مع نفسي ومع حالي تمام
بس انا بحبك بجد
ممكن متبعتيش تاني عشان انا مش حبب اعمل بلوك عشان مش متعود اعمل بلوك لحد
طيب ممكن طلب
اتفضلي
ممكن نكون اصدقاء أو صحاب واخوات
تمام هحاول
شكرا على قبول الطلب ده
فات اسبوع
الو الو عامل ايه مبتسالش يعني ولا بتطمن
عادي يعني مشغول شويه في شغالي عامله ايه اخبارك
بخير الحمدلله
دايما يارب تكوني بخير وسعادة
يارب انا وانت انت اخبارك ايه طمني عليك
الحمدلله بخير
يارب دايما
شكرا ليكي وشكرا على سوالك
لازم اقفل بقا عشان انا في الشغل
تمام ربنا معاك ويعينك خالي بالك من نفسك
إن شاءلله سلام
بعد فتره اقبلو الاتنين
بصو لبعض هيا نفسها تحضوانو وهو نفسو يحضنه
ريتاچ عامل ايه طمني عليك
بخير الحمدلله انتي عامله ايه
بخير الحمدلله مبسوطه اني شوفتك انهارده بجد مكنتش متوقعه اننا هنتقابل تاني
ليه يعني عادي انا كل يوم موجود هنا بس حاجه حلوه اننا مش بنتقابل كتير زي الاول
ليه يعني انا نفسي نتقابل زي الاول بصراحه عشان انا بجد بحبك ونفسي نرجع
علشان خاطري متفكريش في اللي فات تاني ولا تفتحي الموضوع ده تاني
اوقولك حاجه عشان مش كل شويه تفتحي الموضوع ده انا ارتبط بواحده تانيه انا بحبها وهي بتحبني
بعد نص ساعه اغما عليها وهو فوقها مالك في ايه قومي رواحي
مفيش افتكرت حاجه وبعدين انت اي اللي خالك تفوقني وبتلمسني ليه علشان حببتك متزعلش
لا عادي ولو زعلت بعرف ارضيها وبعدين هي مش بتزعل مني ولما بيكون في حاجه بتسال الاول مش بتزعل على طول لازم تعرف في اي لما بتكون زعلانه بتقولي زعلانه من اي وبتعرفني اي اللي مزعلها
و مبتزعلنيش ولا بتخليني انام زعلان
وبتخاف على زعلي
ربنا يخليكم لبعض وميحرمكوش من بعض
مش ممكن تعرفني عليها ممكن تكون صحابتي او اكون اعرفها
لا مش هينفع عشان مش حبب احطها في مشاكل
مكنتش هعملكم مشاكل بس عادي ربنا معاكم
تمام شكرا ويخليكي
بعد فتره
فهد ريتاچ ازيك عامله ايه
ريتاچ. الحمدلله بخير وأنت عامل ايه
فهد بخير الحمدلله
ريتاچ اي اللي فكرك بيا تاني
انا منستكش ولسه بحبك بس مش هينفع الكلام دلوقتي علشان كل حاجه انتهت مش هينفع الكلام علشان حبيبتك متزعلش بجد
انتي فكرتي الكلام ده جد انا عمري محبيت حد ولا هحب حد قدك انا بجد كنت عوزك تنسيني وتعيشي حياتك علشان مش تتعلقي بيا اكتر
بس والله العظيم بحبك ومحبتش حد غيرك بجد
انت بتتكلم بجد
بس عملت كده ليه قولت كده ليه خلتني عايشه في الذنب طول الوقت ده لسه مقولتش الصراحه
علشان اعرفك ان كل واحد بيجيلو يوم
علشان احساسك ب الوجع اللي كنت حاسو لما فضلت اترجاكي واقولك انك فهمني غلط كان لازم احساسك ب كل حاجه انا حسيت بيها لما انتي سبتيني ومسمعتيش مني
اسفه بجد اسفه انا اللي فعلا مستحقش حد يحبني زيك أنت بجد اسبتلي اكتر انك قد وعدك واسبتلي ان انا فعلاً كنت غلطانه لما مسمعتش منك انا بجد اسفه جدا عرفه ان الكلمه دي مش حاجه بس والله العظيم انا بحبك انت متعرفش انا كنت حاسه ب اي لما انت سبتني فعلاً متعرفش انا اي اللي حصلي الفتره دي كلها ان طلبت منك نكون اصدقاء علشان مكنتش قادره على بعدك عني فهد حبيبي اوعدك اني مش هسيبك تاني واوعدك اني هعمل كل اللي انت عاوزو
ريتاچ انا كل يوم افتح الشات واكتب كلام كتيير وامسحو كنت بخاف ابعت ليكي حاجه مكنتش بفكر في كرمتي علشان حبي ليكي مكنتش بفكر في حاجه غيرك
خلاص تعال ننسا اللي فات ونبدا من جديد وانا اوعدك اني عمري مهبعد عنك ولا اسيبك علشان بجد بحبك
وانا كمان بحبك
وهنا رجعو لبعض تاني فهد وريتاچ حبو بعض اكتر بقو مع بعض علي الموره قبل الحلوه بدات العلاقه تطور للاحسن بداو يخرجو ويتفسحو اكتر بقو بيقدو وقت مع بعض اكتر من الاول والوقت بيجري وفات فتره كبيره
وريتاچ يتقدم لها عريس
فهد انا جيلي عريس بكره جاي يقعد مع اهلي اعمل حاجه انا مش عاوزه اخسرك انا بجد بحبك ومش عاوزه ابعد عنك ولا عاوزه حد غيرك
انتي بتقولي ايه الكلام ده جد ولا بتهزري وبعدين مين العريس ده
ارفضي طبعا ولا انا عايز اخسرك انا هتكلم مع اهلي وهحاول اقنعهم اننا نجي نتقدم
لا مش بهزر بتكلم بجد والله العظيم انا فعلا جيلي عريس بكره
اعمل حاجه طيب اعمل اي حاجه حتا لو هتكلم بابا دلوقتي
ولو أنت فعلاً هتكم اهلك هقول ل بابا اني عوزك وهخلي يرفض العريس اللي جي اعمل ايه حاجه بسرعه بابا المفروض يخد الرد ماني بليل اعمل حاجه ونبي
حاضر اهدي بس كده وكل حاجه هتتحل والله بس اهدي
فهد اتكلم مع ولادو و ريتاچ حكت ل بابها
اهل فهد وفقوا انهم يتقدمو ل ريتاچ بس ابوها كان لي رائ تاني
ابو ريتاچ كان مستني يقعد مع فهد قبل ميعمل حاجه وفعلا قعد مع فهد واتكلمو وفهد حكلو كل حاجه انهم بيحبو بعض من زمان وهو عوزها وبيحبها وهي بتحبو
ابو ريتاچ رفض العريس
و وفق على فهد وهنا النصيب يجمع مبينهم بعد اسبوع تمت الخطوبه
فات سنه على الخطوبه واتجوزو
وهنا انتهت القصه يارب تعجبكم
موالف احمد ابو مكه
كاتب احمد مصطفى ابو مكه
مساعدين
ابراهيم الچوكر
نور الحياةقصه بين اتنين حبو بعض من نظره واحده
في البدايه يارب القصه تعجبكم
اسم الشاب فهد
واسم البنت ريتاچ
مضيفه القصه ملك
بسم الله الرحمن الرحيم
بدايه القصه
فهد قابل ريتاچ واعجب بيها
فات يوم فهد راح نفس المكان اللي شاف ريتاچ في اتقبلو تاني
فهد حب يتكلم معاها بس هي كانت رفضه تمم
فات تاني يوم وفهد عارف هي بتمشي مع مين وبتخرج مع مين
حب يعرف عنها كل حاجه قبل ميكلمها
عرف عنها كل حاجه
وفات اسبوع
فهد جاب الرقم وداخل ليها واتس
هاي ممكن نتعرف
مين حضرتك
انا هكون معاكي صريح عشان مش بحب اللف والدوران
ريتاچ ياريت طبعا علشان انا كمان مبحبش اللف والدوران
انا اسمي فهد اللي طلبت منك اني اكلمك وانتي مش وفاقتي ولا رضيتي انك تكلميني
اه وبعدين رجبت الرقم منين حضرتك
مش هينفع اقولك جبت الرقم منين
بس هتكلم معاكي بصراحه
تمام اتكلم
فهد. انا أول مشوفتك كنت معجب بيكي بصراحه حسياتك بنت محترمه جدا ومش بجملك والله
شكرا لحضرتك
بس انا مش معجبه بحد وبصراحه انا مش عوزه حد يعجب بيا ولا انا اعجب بحد
ممكن تهدي طيب ونتكلم براحه
تمام انا هاديه
ممكن اعرف اسمك
ميخصكش مش لازم تعرف اسمي
علشان خاطري ممكن نتكلم شويه مع بعض انا معجب بيكي والله العظيم
تمام نتكلم
حضرتك عوز مني اي بقا
ممكن اعرف اسمك الاول طيب لو مش هيضيقك
اسمي ريتاچ
عاشت الاسامي
شكرا
مرتبطه
لا مش مرتبطه
ولا بتحبي حد من طرف واحد
هطلعلي بطاقه ولا حاجه
بسأل عادي والله
لا ي سيدي
طيب انا بجد بحبك وعوز ارتبط بيكي ينفع
بمنسبه اي بقا
ولا انا اعرفك ولا انت تعرفني
عرف كل ده بس انا بصراحه أول مره شوفتك فيها حبيتك
وتاني يوم استنيتك في نفس المكان وفضلت وراكي لحد مجبت رقمك علشان اكلمك
ولو معندكيش مانع ممكن نتقابل بكره في نفس المكان اللي شوفتك في ونتكلم مع بعض
هقبلك بكره بصفت اي ولا انا اعرفك ولا انت تعرفني علشان نتقابل ونقعد مع بعض
ممكن بس نتقابل ونتعرف علي بعض اكتر
تمام ماشي هستناك بكره في نفس المكان
حاضر
شكرا لحضرتك علي قبول الطلب ده
العفو
تاني يوم الصبح
ريتاچ بعتت ل فهد
صباح الخير
انت فين انا قعده بقالي شويه
صباح الفل
معلشي الموصلات بس
تمام قدمك كتير علشان عوزه امشي
لا خمس دقايق بس وهكون عندك
تمام توصل بالسلامة
فهد وصل
سلام عليكم
ريتاچ عليكم السلام
فهد ازيك عامله ايه
ريتاچ الحمدلله بخير وانت
بخير الحمدلله
ريتاچ دايما يارب
موضوع ايه اللي كنت عوز تتكلم في
بصي انا هتكلم معاكي بصراحه وياريت انتي كمان تتكلمي بصراحه
تمام اتفضل
انا شوفتك من اسبوع او عشر ايام هنا وكنتي لوحدك
اول مشوفتك حسيت بشعور غريب جدا حسيت اني بحبك من زمان او اعرفك من زمان
علشان كده فضلت كل يوم اجي هنا لحد مجبت رقمك وكلمتك
ريتاچ انت عارف انت بتقول اي
اه عرف انا بقولك اي ده فعلا اللي حصل وبقولك كده من قلبي انا بجد بحبك
هسيبك تفكري وهروح اجيب حاجه واجي
فهد مشي وسبها لوحده
ريتاچ متتاخرش ممكن
فهد تمام ماشي علي طول
ريتاچ قعده تفكر في الكلام اللي فهد قالو ليها ازاي يقولي كده وهو ميعرفش عني حاجه
فهد رجع تاني
اي عملتي اي ولا قولتي اي
بس قبل متقولي حاجه عوزك تفكري كويس وانا اوعدك اني اعوضك عن كل حاجه كسرتك قبل كده واعملك اللي نفسك فيه ده وعد منى قبل معرف ردك عليا هيكون اي
ريتاچ اتكسفت تقولو موفقه او اتكسفت تتكلم
قعدو شويه وفهد جالو تليفون سبها ومشي يتكلم في الفون
اتاخر شويه ورجع
اي ي ريتاج قولتي اي
هقولك علي الواتس النهارده
فهد تمام مفيش مشكله همشي انا بقا علشان في ناس في البيت وانا كنت نزل مخصوص علشان اخد منك رد
بس عادي ولا يهمك المهم تبعتيلي النهارده هستن منك رساله
ريتاچ ماشي هبعتلك الرد النهارده علي الواتس
فهد مشي
وريتاچ مشيت
فهد مفتحش نت لحد المغرب
ريتاچ بعتت وقلت انا موفقه بس عوزك توعدني كام وعد ممكن بس تكون قد الوعد
بعدها بنص ساعه فهد فتح
تمام وانا موفق اوعدك ب اللي انتي عوزه واوعدك اني هوفي بكل الوعود اللي طتلبها
ريتاچ. توعدني انك متسبنيش ولا تبعد عني
وتوعدني انك متزعلش منى في يوم
وتوعدني انك متكسرنيش
فهد اوعدك
اوعدك اني اعمل كل اللي انتي طلبتي توعديني انتي كمان بكده
ريتاچ اوعدك
تمام بجد انا بحبك
ريتاچ وانا كمان بحبك
فهد من قلبك الكلمه دي
ريتاچ اه والله العظيم من قلبي
تمام خلاص مصدقك منغير متحلفي
خلاص ياعم
ريتاچ. فهد ممكن اسألك سوال
اتفضلي من غير متستاذني عادي
تمام
أنت كنت بتحب حد قبل كده
فهد اه كنت بحب واحده و التجوزات
ريتاچ تمام ماشي
فهد بس اي سبب السؤال ده
ريتاچ عادي والله كنت عاوزه اعرف حاجه بس عادي
اوع تكون زعلت
فهد لا والله هزعل ليه يعني
ربنا يوفقها في حياته
ريتاچ تمام
هنام انا بقا علشان الوقت اتاخر
فهد تمام ماشي
خالي بالك من نفسك
تصبحي على خير
ريتاچ حاضر
وأنت من اهل الخير
فهد هتوحشيني
ريتاچ وأنت كمان
باي
فهد باي ياقلبي
فات شهر وهما بيحبو بعض والشهر التاني وفات فتره وهما بيحبو بعض
فات سنه على حبهم وبعد سنه بدأت ريتاچ تحس بحاجه غريبه بدأت تحس بقلت الاهتمام
ريتاچ فهد عامل ايه طمني عليك
فهد بخير الحمدلله وانتي عامله ايه وحشتيني جدا والله
ريتاچ. دايما يارب بخير
انا الحمدلله بخير
مهوا بين اني وحشتك
في اي ياقلبي مالك ليه طريقه كلامك متغيره النهارده
اوعي تكوني زعلانه ولا حاجه
ريتاچ ملها طريقه كلامي
أنت اللي متغير بقالك كام يوم معنتش بتتكلم زي الاول ولا بتسأل زي الاول
الظاهر ان في حد تاني دخل حياتك
انتي ازاي بتقولي كده
او بتفكري كده
انتي متعرفيش الفتره دي انا مالي والله العظيم الفتره دي متضغوط شويه وتعب بس غصب عني والله
اه تمام ربنا معاك هقفل علشان اذاكر
تمام ماشي وانا هخلص وابعتلك علشان عوز اتكلم معاكي شويه
تمام ماشي
باي ياقلبي
بعد يومين
فهد كان في المكان اللي اتقبلو في
وقف مع واحده زملتو
وهنا تبدا الخلاف مبينهم
جت ريتاچ وهما وقفين مع بعض وبيضحكو ويهزارو
فهد شاف ريتاچ
ملك هي دي ريتاچ اللي انا بحبها
ملك بتهزر دي صحبتي
فهد والله بجد انا أول مره اعرف انكم صحاب
ملك هي ريحه فين ي فهد رجعت تاني ليه
فهد مش عارف ي ملك استني هروح اجبها واجي
فهد ريتاچ استني ريحه فين
ريتاچ عوز اي روح شوف أنت كنت وقف مع مين وبعد اذنك مش عوزه اعرفك تاني وقول للي انت كنت وقف معاها بتقولك صحبتك شكرا
فهد ريتاچ استني انتي فهمه غلط والله العظيم انا وملك صحاب والله و اول مره اعرف انكم صحاب انا كنت جيبها علشان اعرفكم على بعض والله
اسفه مش هينفع كلام مبنا تاني
فهد ريتاچ علشان خاطري استني والله انتي فهمه غلط
ريتاچ اسفه مش عاوزه اعرفك تاني
وهنا انتها الكلام مبينهم
ريتاچ عملت بلوك ل فهد
بعد فتره فهد مستنيها ترجع وتفق البلوك
بعد فتره ريتاچ فكت البلوك ومستنيه فهد يبعت
ريتاچ بعتت عمل ايه طمني عليك
عرف انا مين ولا نستني
انا حبيت اشكرك على وعودك ليه بس مش اكتر لو لسه فكرني هتعرف وعود اي سلام
فهد
فكرتيني نسيتك صح.
لكن لا انا مش نسياكي انتي كنتي اجمل حد في حياتي انتي كنتي السماء ليا انتي كنتي ضي عيوني انتي كنتي حياتي كلها
استني هنا متسبنيش كل الكلام اللي سمعاتي ده غلط وكل اللي شوفتي انتي فهمتي غلط اسمعيني بس انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه تسبتالك اني بحبك مستعد اتخلا عن اهلي مستعد ابعد عن كل النااس
بس انك تفضلي معايا وجمبي
انتي فعلا مفهمتيني غلط
اسفه مش هقدر اكمل معاك أنت واحد خاين متستهلش اني احبك ولا تستهل اي بنت تحبك انت جبان ابعد عني
هه بتقولي اي
لا بجد انا بحبك لو سبتيني بجد مليش لازمه اني اعيش تاني علشان انتي رجعتي الثقه جوايا تاني انتي رجعتيني ل الحياة من تاني مستعد اخسر كل حاجه مقابل اني مخسركيش بجد انتي متعرفيش بعدك هكون عايش ازاي
عادي يعني هتعيش زي اي حد بس أنت متعرفش انا بعد الكسره دي هعيش ازاي انتي خلتني اندم اني عرفتك وخلتني اندم اني ادي حد تاني ثقه او احب حد تاني انت بجد وجعتني وجعتني اوى بجد وجعتني لدرجة اني كرهت نفسي
ابعد عني بقا لسه عوز مني اي تاني
حرام علكم كل شخص دخل حياتي بي ضمرها
انا مش حد انا عمري مجيت على حد انا بجد بحبك مستعد اعمل كل اللي طتلبي هعملهولك بس خليكي معايا انا بجد محتجالك
بعد يومين
الو الو الو حبيبتي انتي فين وحشتيني طمنيني عليكي بجد وحشتيني
مين أنت
مش عارفه انا مين مسحتي رقمي ونستيني بس انا منستكيش
معلش مين علشان مش عارفه مين معايا ممكن تقولي مين معايا
انا الشخص اللي حبك انا أشخاص اللي اتنزال عن كرمتو عشانك انا أشخاص اللي بيحبك من قلبو
اسفه لازم اعمل بلوك
لا استني بلاش تعملي كده عشان خاطري بلاش تعملي بلوك
اسمعيني ممكن
انتي بجد ظلماني
والله انا مظلوم بجد
ظلماك اه انا ظلمه انا بظلام الناس ابعد عني بقا مبقتش عاوزه افتكرك بجد
انا بنساك ابعد عني انا مبقتش عوزه اعرفك تاني ولا عاوزه افتكر حاجه منك تاني
حاضر اوعدك اني هبعد عنك خالص بس في حاجه بعدي عندك هيكون فيها مواتي بجد انتي حياتي وانا خسرت حياتي
باي افتكريني ب الرحمه بحبك
بعد فتره
الو الو
ايواه مين حضرتك
اي نستني
اه نسياتك انتي مين علشان افتكرك
انا اللي كنت بتقول عليها حياتك انا اللي كنت بتقولها مش هعرف اعيش بعدك
افكرت
لا انا اسف مبفتكرش حد كسرني
مكسرتكش أنت اللي خونتني وحبيت واحده غيري وكنت بتقول انك بتحبني ليه عملت كده
عرفه انك كنت عايز ترجع
بس كان غصب عني
وانا دلوقتي بقولك يلا نرجع مش هلقي حد يحبني زايك ولا يخاف عليا زايك
انا بجد ندمانه اني مسمعتكش من الاول انا بجد كنت غبيه لما سمعت من حد تاني غيرك بندم اني مسمعتش قلبي من الاول انا بجد اسفه نفسي نرجع زي الاول واوعدك حتا لو انت اللي طلبت تبعد مش هبعد عنك حتا لو اهلي عرفو اني بكلامك وبحبك بجد انا محتجاك جمبي بجد ارجوج سمحني انا فعلا عرفت اني بحبك بجد ولما كنت بقولك انا بكرهك كل ده كان كداب سعتها بكون بعيط علشان بيكون نفسي اقولك وحشتني
خلصتي ولا لسه في حاجه تانيه عوزه تقوليها
ولا لسه في كلام تاني قولي هسمعك علشان اعرف ارد على كلامك
لو اتكلمت لصبح مش هخالص كلام بجد في كتير جوايا عرفه اني ظلامتك بس والله غصب عني حول انك تسمعني
طيب اسمعي مني بقا
مبقتش عايز اسمع حد ولا عايز حد يسمعاني بقيت عايز اكون لوحدي ولا احب حد ولا حد يحبني انا ندمت اني حبيت ومش مستعد احب تاني علشان انا بجد كرهت حاجه اسمها حب كرهت حياتي بسبب الحب خلاص مبقتش عايز حاجه من الدنيا غير اني اعيش مع نفسي ومع حالي تمام
بس انا بحبك بجد
ممكن متبعتيش تاني عشان انا مش حبب اعمل بلوك عشان مش متعود اعمل بلوك لحد
طيب ممكن طلب
اتفضلي
ممكن نكون اصدقاء أو صحاب واخوات
تمام هحاول
شكرا على قبول الطلب ده
فات اسبوع
الو الو عامل ايه مبتسالش يعني ولا بتطمن
عادي يعني مشغول شويه في شغالي عامله ايه اخبارك
بخير الحمدلله
دايما يارب تكوني بخير وسعادة
يارب انا وانت انت اخبارك ايه طمني عليك
الحمدلله بخير
يارب دايما
شكرا ليكي وشكرا على سوالك
لازم اقفل بقا عشان انا في الشغل
تمام ربنا معاك ويعينك خالي بالك من نفسك
إن شاءلله سلام
بعد فتره اقبلو الاتنين
بصو لبعض هيا نفسها تحضوانو وهو نفسو يحضنه
ريتاچ عامل ايه طمني عليك
بخير الحمدلله انتي عامله ايه
بخير الحمدلله مبسوطه اني شوفتك انهارده بجد مكنتش متوقعه اننا هنتقابل تاني
ليه يعني عادي انا كل يوم موجود هنا بس حاجه حلوه اننا مش بنتقابل كتير زي الاول
ليه يعني انا نفسي نتقابل زي الاول بصراحه عشان انا بجد بحبك ونفسي نرجع
علشان خاطري متفكريش في اللي فات تاني ولا تفتحي الموضوع ده تاني
اوقولك حاجه عشان مش كل شويه تفتحي الموضوع ده انا ارتبط بواحده تانيه انا بحبها وهي بتحبني
بعد نص ساعه اغما عليها وهو فوقها مالك في ايه قومي رواحي
مفيش افتكرت حاجه وبعدين انت اي اللي خالك تفوقني وبتلمسني ليه علشان حببتك متزعلش
لا عادي ولو زعلت بعرف ارضيها وبعدين هي مش بتزعل مني ولما بيكون في حاجه بتسال الاول مش بتزعل على طول لازم تعرف في اي لما بتكون زعلانه بتقولي زعلانه من اي وبتعرفني اي اللي مزعلها
و مبتزعلنيش ولا بتخليني انام زعلان
وبتخاف على زعلي
ربنا يخليكم لبعض وميحرمكوش من بعض
مش ممكن تعرفني عليها ممكن تكون صحابتي او اكون اعرفها
لا مش هينفع عشان مش حبب احطها في مشاكل
مكنتش هعملكم مشاكل بس عادي ربنا معاكم
تمام شكرا ويخليكي
بعد فتره
فهد ريتاچ ازيك عامله ايه
ريتاچ. الحمدلله بخير وأنت عامل ايه
فهد بخير الحمدلله
ريتاچ اي اللي فكرك بيا تاني
انا منستكش ولسه بحبك بس مش هينفع الكلام دلوقتي علشان كل حاجه انتهت مش هينفع الكلام علشان حبيبتك متزعلش بجد
انتي فكرتي الكلام ده جد انا عمري محبيت حد ولا هحب حد قدك انا بجد كنت عوزك تنسيني وتعيشي حياتك علشان مش تتعلقي بيا اكتر
بس والله العظيم بحبك ومحبتش حد غيرك بجد
انت بتتكلم بجد
بس عملت كده ليه قولت كده ليه خلتني عايشه في الذنب طول الوقت ده لسه مقولتش الصراحه
علشان اعرفك ان كل واحد بيجيلو يوم
علشان احساسك ب الوجع اللي كنت حاسو لما فضلت اترجاكي واقولك انك فهمني غلط كان لازم احساسك ب كل حاجه انا حسيت بيها لما انتي سبتيني ومسمعتيش مني
اسفه بجد اسفه انا اللي فعلا مستحقش حد يحبني زيك أنت بجد اسبتلي اكتر انك قد وعدك واسبتلي ان انا فعلاً كنت غلطانه لما مسمعتش منك انا بجد اسفه جدا عرفه ان الكلمه دي مش حاجه بس والله العظيم انا بحبك انت متعرفش انا كنت حاسه ب اي لما انت سبتني فعلاً متعرفش انا اي اللي حصلي الفتره دي كلها ان طلبت منك نكون اصدقاء علشان مكنتش قادره على بعدك عني فهد حبيبي اوعدك اني مش هسيبك تاني واوعدك اني هعمل كل اللي انت عاوزو
ريتاچ انا كل يوم افتح الشات واكتب كلام كتيير وامسحو كنت بخاف ابعت ليكي حاجه مكنتش بفكر في كرمتي علشان حبي ليكي مكنتش بفكر في حاجه غيرك
خلاص تعال ننسا اللي فات ونبدا من جديد وانا اوعدك اني عمري مهبعد عنك ولا اسيبك علشان بجد بحبك
وانا كمان بحبك
وهنا رجعو لبعض تاني فهد وريتاچ حبو بعض اكتر بقو مع بعض علي الموره قبل الحلوه بدات العلاقه تطور للاحسن بداو يخرجو ويتفسحو اكتر بقو بيقدو وقت مع بعض اكتر من الاول والوقت بيجري وفات فتره كبيره
وريتاچ يتقدم لها عريس
فهد انا جيلي عريس بكره جاي يقعد مع اهلي اعمل حاجه انا مش عاوزه اخسرك انا بجد بحبك ومش عاوزه ابعد عنك ولا عاوزه حد غيرك
انتي بتقولي ايه الكلام ده جد ولا بتهزري وبعدين مين العريس ده
ارفضي طبعا ولا انا عايز اخسرك انا هتكلم مع اهلي وهحاول اقنعهم اننا نجي نتقدم
لا مش بهزر بتكلم بجد والله العظيم انا فعلا جيلي عريس بكره
اعمل حاجه طيب اعمل اي حاجه حتا لو هتكلم بابا دلوقتي
ولو أنت فعلاً هتكم اهلك هقول ل بابا اني عوزك وهخلي يرفض العريس اللي جي اعمل ايه حاجه بسرعه بابا المفروض يخد الرد ماني بليل اعمل حاجه ونبي
حاضر اهدي بس كده وكل حاجه هتتحل والله بس اهدي
فهد اتكلم مع ولادو و ريتاچ حكت ل بابها
اهل فهد وفقوا انهم يتقدمو ل ريتاچ بس ابوها كان لي رائ تاني
ابو ريتاچ كان مستني يقعد مع فهد قبل ميعمل حاجه وفعلا قعد مع فهد واتكلمو وفهد حكلو كل حاجه انهم بيحبو بعض من زمان وهو عوزها وبيحبها وهي بتحبو
ابو ريتاچ رفض العريس
و وفق على فهد وهنا النصيب يجمع مبينهم بعد اسبوع تمت الخطوبه
فات سنه على الخطوبه واتجوزو
وهنا انتهت القصه يارب تعجبكم
موالف احمد ابو مكه
كاتب احمد مصطفى ابو مكه
مساعدين
ابراهيم الچوكر. ❝ ⏤نور الحياة
❞ قصه بين اتنين حبو بعض من نظره واحده
في البدايه يارب القصه تعجبكم
اسم الشاب فهد
واسم البنت ريتاچ
مضيفه القصه ملك
بسم الله الرحمن الرحيم
بدايه القصه
فهد قابل ريتاچ واعجب بيها
فات يوم فهد راح نفس المكان اللي شاف ريتاچ في اتقبلو تاني
فهد حب يتكلم معاها بس هي كانت رفضه تمم
فات تاني يوم وفهد عارف هي بتمشي مع مين وبتخرج مع مين
حب يعرف عنها كل حاجه قبل ميكلمها
عرف عنها كل حاجه
وفات اسبوع
انا اسمي فهد اللي طلبت منك اني اكلمك وانتي مش وفاقتي ولا رضيتي انك تكلميني
اه وبعدين رجبت الرقم منين حضرتك
مش هينفع اقولك جبت الرقم منين
بس هتكلم معاكي بصراحه
تمام اتكلم
فهد. انا أول مشوفتك كنت معجب بيكي بصراحه حسياتك بنت محترمه جدا ومش بجملك والله
شكرا لحضرتك
بس انا مش معجبه بحد وبصراحه انا مش عوزه حد يعجب بيا ولا انا اعجب بحد
ممكن تهدي طيب ونتكلم براحه
تمام انا هاديه
ممكن اعرف اسمك
ميخصكش مش لازم تعرف اسمي
علشان خاطري ممكن نتكلم شويه مع بعض انا معجب بيكي والله العظيم
تمام نتكلم
حضرتك عوز مني اي بقا
ممكن اعرف اسمك الاول طيب لو مش هيضيقك
اسمي ريتاچ
عاشت الاسامي
شكرا
مرتبطه
لا مش مرتبطه
ولا بتحبي حد من طرف واحد
هطلعلي بطاقه ولا حاجه
بسأل عادي والله
لا ي سيدي
طيب انا بجد بحبك وعوز ارتبط بيكي ينفع
بمنسبه اي بقا
ولا انا اعرفك ولا انت تعرفني
عرف كل ده بس انا بصراحه أول مره شوفتك فيها حبيتك
وتاني يوم استنيتك في نفس المكان وفضلت وراكي لحد مجبت رقمك علشان اكلمك
ولو معندكيش مانع ممكن نتقابل بكره في نفس المكان اللي شوفتك في ونتكلم مع بعض
هقبلك بكره بصفت اي ولا انا اعرفك ولا انت تعرفني علشان نتقابل ونقعد مع بعض
انا شوفتك من اسبوع او عشر ايام هنا وكنتي لوحدك
اول مشوفتك حسيت بشعور غريب جدا حسيت اني بحبك من زمان او اعرفك من زمان
علشان كده فضلت كل يوم اجي هنا لحد مجبت رقمك وكلمتك
ريتاچ انت عارف انت بتقول اي
اه عرف انا بقولك اي ده فعلا اللي حصل وبقولك كده من قلبي انا بجد بحبك
هسيبك تفكري وهروح اجيب حاجه واجي
فهد مشي وسبها لوحده
ريتاچ متتاخرش ممكن
فهد تمام ماشي علي طول
ريتاچ قعده تفكر في الكلام اللي فهد قالو ليها ازاي يقولي كده وهو ميعرفش عني حاجه
فهد رجع تاني
اي عملتي اي ولا قولتي اي
بس قبل متقولي حاجه عوزك تفكري كويس وانا اوعدك اني اعوضك عن كل حاجه كسرتك قبل كده واعملك اللي نفسك فيه ده وعد منى قبل معرف ردك عليا هيكون اي
في اي ياقلبي مالك ليه طريقه كلامك متغيره النهارده
اوعي تكوني زعلانه ولا حاجه
ريتاچ ملها طريقه كلامي
أنت اللي متغير بقالك كام يوم معنتش بتتكلم زي الاول ولا بتسأل زي الاول
الظاهر ان في حد تاني دخل حياتك
انتي ازاي بتقولي كده
او بتفكري كده
انتي متعرفيش الفتره دي انا مالي والله العظيم الفتره دي متضغوط شويه وتعب بس غصب عني والله
اه تمام ربنا معاك هقفل علشان اذاكر
تمام ماشي وانا هخلص وابعتلك علشان عوز اتكلم معاكي شويه
تمام ماشي
باي ياقلبي
بعد يومين
فهد كان في المكان اللي اتقبلو في
وقف مع واحده زملتو
وهنا تبدا الخلاف مبينهم
جت ريتاچ وهما وقفين مع بعض وبيضحكو ويهزارو
فهد شاف ريتاچ
ملك هي دي ريتاچ اللي انا بحبها
ملك بتهزر دي صحبتي
فهد والله بجد انا أول مره اعرف انكم صحاب
ملك هي ريحه فين ي فهد رجعت تاني ليه
فهد مش عارف ي ملك استني هروح اجبها واجي
فهد ريتاچ استني ريحه فين
ريتاچ عوز اي روح شوف أنت كنت وقف مع مين وبعد اذنك مش عوزه اعرفك تاني وقول للي انت كنت وقف معاها بتقولك صحبتك شكرا
فهد ريتاچ استني انتي فهمه غلط والله العظيم انا وملك صحاب والله و اول مره اعرف انكم صحاب انا كنت جيبها علشان اعرفكم على بعض والله
اسفه مش هينفع كلام مبنا تاني
فهد ريتاچ علشان خاطري استني والله انتي فهمه غلط
ريتاچ اسفه مش عاوزه اعرفك تاني
وهنا انتها الكلام مبينهم
ريتاچ عملت بلوك ل فهد
بعد فتره فهد مستنيها ترجع وتفق البلوك
بعد فتره ريتاچ فكت البلوك ومستنيه فهد يبعت
ريتاچ بعتت عمل ايه طمني عليك
عرف انا مين ولا نستني
انا حبيت اشكرك على وعودك ليه بس مش اكتر لو لسه فكرني هتعرف وعود اي سلام
فهد
فكرتيني نسيتك صح.
لكن لا انا مش نسياكي انتي كنتي اجمل حد في حياتي انتي كنتي السماء ليا انتي كنتي ضي عيوني انتي كنتي حياتي كلها
استني هنا متسبنيش كل الكلام اللي سمعاتي ده غلط وكل اللي شوفتي انتي فهمتي غلط اسمعيني بس انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه تسبتالك اني بحبك مستعد اتخلا عن اهلي مستعد ابعد عن كل النااس
بس انك تفضلي معايا وجمبي
انتي فعلا مفهمتيني غلط
اسفه مش هقدر اكمل معاك أنت واحد خاين متستهلش اني احبك ولا تستهل اي بنت تحبك انت جبان ابعد عني
هه بتقولي اي
لا بجد انا بحبك لو سبتيني بجد مليش لازمه اني اعيش تاني علشان انتي رجعتي الثقه جوايا تاني انتي رجعتيني ل الحياة من تاني مستعد اخسر كل حاجه مقابل اني مخسركيش بجد انتي متعرفيش بعدك هكون عايش ازاي
عادي يعني هتعيش زي اي حد بس أنت متعرفش انا بعد الكسره دي هعيش ازاي انتي خلتني اندم اني عرفتك وخلتني اندم اني ادي حد تاني ثقه او احب حد تاني انت بجد وجعتني وجعتني اوى بجد وجعتني لدرجة اني كرهت نفسي
ابعد عني بقا لسه عوز مني اي تاني
حرام علكم كل شخص دخل حياتي بي ضمرها
انا مش حد انا عمري مجيت على حد انا بجد بحبك مستعد اعمل كل اللي طتلبي هعملهولك بس خليكي معايا انا بجد محتجالك
عرفه انك كنت عايز ترجع
بس كان غصب عني
وانا دلوقتي بقولك يلا نرجع مش هلقي حد يحبني زايك ولا يخاف عليا زايك
انا بجد ندمانه اني مسمعتكش من الاول انا بجد كنت غبيه لما سمعت من حد تاني غيرك بندم اني مسمعتش قلبي من الاول انا بجد اسفه نفسي نرجع زي الاول واوعدك حتا لو انت اللي طلبت تبعد مش هبعد عنك حتا لو اهلي عرفو اني بكلامك وبحبك بجد انا محتجاك جمبي بجد ارجوج سمحني انا فعلا عرفت اني بحبك بجد ولما كنت بقولك انا بكرهك كل ده كان كداب سعتها بكون بعيط علشان بيكون نفسي اقولك وحشتني
خلصتي ولا لسه في حاجه تانيه عوزه تقوليها
ولا لسه في كلام تاني قولي هسمعك علشان اعرف ارد على كلامك
لو اتكلمت لصبح مش هخالص كلام بجد في كتير جوايا عرفه اني ظلامتك بس والله غصب عني حول انك تسمعني
طيب اسمعي مني بقا
مبقتش عايز اسمع حد ولا عايز حد يسمعاني بقيت عايز اكون لوحدي ولا احب حد ولا حد يحبني انا ندمت اني حبيت ومش مستعد احب تاني علشان انا بجد كرهت حاجه اسمها حب كرهت حياتي بسبب الحب خلاص مبقتش عايز حاجه من الدنيا غير اني اعيش مع نفسي ومع حالي تمام
علشان خاطري متفكريش في اللي فات تاني ولا تفتحي الموضوع ده تاني
اوقولك حاجه عشان مش كل شويه تفتحي الموضوع ده انا ارتبط بواحده تانيه انا بحبها وهي بتحبني
بعد نص ساعه اغما عليها وهو فوقها مالك في ايه قومي رواحي
لا عادي ولو زعلت بعرف ارضيها وبعدين هي مش بتزعل مني ولما بيكون في حاجه بتسال الاول مش بتزعل على طول لازم تعرف في اي لما بتكون زعلانه بتقولي زعلانه من اي وبتعرفني اي اللي مزعلها
و مبتزعلنيش ولا بتخليني انام زعلان
وبتخاف على زعلي
ربنا يخليكم لبعض وميحرمكوش من بعض
مش ممكن تعرفني عليها ممكن تكون صحابتي او اكون اعرفها
لا مش هينفع عشان مش حبب احطها في مشاكل
مكنتش هعملكم مشاكل بس عادي ربنا معاكم
تمام شكرا ويخليكي
بعد فتره
فهد ريتاچ ازيك عامله ايه
ريتاچ. الحمدلله بخير وأنت عامل ايه
فهد بخير الحمدلله
ريتاچ اي اللي فكرك بيا تاني
انا منستكش ولسه بحبك بس مش هينفع الكلام دلوقتي علشان كل حاجه انتهت مش هينفع الكلام علشان حبيبتك متزعلش بجد
انتي فكرتي الكلام ده جد انا عمري محبيت حد ولا هحب حد قدك انا بجد كنت عوزك تنسيني وتعيشي حياتك علشان مش تتعلقي بيا اكتر
بس والله العظيم بحبك ومحبتش حد غيرك بجد
انت بتتكلم بجد
بس عملت كده ليه قولت كده ليه خلتني عايشه في الذنب طول الوقت ده لسه مقولتش الصراحه
علشان اعرفك ان كل واحد بيجيلو يوم
علشان احساسك ب الوجع اللي كنت حاسو لما فضلت اترجاكي واقولك انك فهمني غلط كان لازم احساسك ب كل حاجه انا حسيت بيها لما انتي سبتيني ومسمعتيش مني
اسفه بجد اسفه انا اللي فعلا مستحقش حد يحبني زيك أنت بجد اسبتلي اكتر انك قد وعدك واسبتلي ان انا فعلاً كنت غلطانه لما مسمعتش منك انا بجد اسفه جدا عرفه ان الكلمه دي مش حاجه بس والله العظيم انا بحبك انت متعرفش انا كنت حاسه ب اي لما انت سبتني فعلاً متعرفش انا اي اللي حصلي الفتره دي كلها ان طلبت منك نكون اصدقاء علشان مكنتش قادره على بعدك عني فهد حبيبي اوعدك اني مش هسيبك تاني واوعدك اني هعمل كل اللي انت عاوزو
ريتاچ انا كل يوم افتح الشات واكتب كلام كتيير وامسحو كنت بخاف ابعت ليكي حاجه مكنتش بفكر في كرمتي علشان حبي ليكي مكنتش بفكر في حاجه غيرك
خلاص تعال ننسا اللي فات ونبدا من جديد وانا اوعدك اني عمري مهبعد عنك ولا اسيبك علشان بجد بحبك
وانا كمان بحبك
وهنا رجعو لبعض تاني فهد وريتاچ حبو بعض اكتر بقو مع بعض علي الموره قبل الحلوه بدات العلاقه تطور للاحسن بداو يخرجو ويتفسحو اكتر بقو بيقدو وقت مع بعض اكتر من الاول والوقت بيجري وفات فتره كبيره
وريتاچ يتقدم لها عريس
فهد انا جيلي عريس بكره جاي يقعد مع اهلي اعمل حاجه انا مش عاوزه اخسرك انا بجد بحبك ومش عاوزه ابعد عنك ولا عاوزه حد غيرك
انتي بتقولي ايه الكلام ده جد ولا بتهزري وبعدين مين العريس ده
ارفضي طبعا ولا انا عايز اخسرك انا هتكلم مع اهلي وهحاول اقنعهم اننا نجي نتقدم
لا مش بهزر بتكلم بجد والله العظيم انا فعلا جيلي عريس بكره
اعمل حاجه طيب اعمل اي حاجه حتا لو هتكلم بابا دلوقتي
ولو أنت فعلاً هتكم اهلك هقول ل بابا اني عوزك وهخلي يرفض العريس اللي جي اعمل ايه حاجه بسرعه بابا المفروض يخد الرد ماني بليل اعمل حاجه ونبي
حاضر اهدي بس كده وكل حاجه هتتحل والله بس اهدي
فهد اتكلم مع ولادو و ريتاچ حكت ل بابها
اهل فهد وفقوا انهم يتقدمو ل ريتاچ بس ابوها كان لي رائ تاني
ابو ريتاچ كان مستني يقعد مع فهد قبل ميعمل حاجه وفعلا قعد مع فهد واتكلمو وفهد حكلو كل حاجه انهم بيحبو بعض من زمان وهو عوزها وبيحبها وهي بتحبو
ابو ريتاچ رفض العريس
و وفق على فهد وهنا النصيب يجمع مبينهم بعد اسبوع تمت الخطوبه
فات سنه على الخطوبه واتجوزو
وهنا انتهت القصه يارب تعجبكم
موالف احمد ابو مكه
كاتب احمد مصطفى ابو مكه
مساعدين
ابراهيم الچوكر
نور الحياةقصه بين اتنين حبو بعض من نظره واحده
في البدايه يارب القصه تعجبكم
اسم الشاب فهد
واسم البنت ريتاچ
مضيفه القصه ملك
بسم الله الرحمن الرحيم
بدايه القصه
فهد قابل ريتاچ واعجب بيها
فات يوم فهد راح نفس المكان اللي شاف ريتاچ في اتقبلو تاني
فهد حب يتكلم معاها بس هي كانت رفضه تمم
فات تاني يوم وفهد عارف هي بتمشي مع مين وبتخرج مع مين
حب يعرف عنها كل حاجه قبل ميكلمها
عرف عنها كل حاجه
وفات اسبوع
انا اسمي فهد اللي طلبت منك اني اكلمك وانتي مش وفاقتي ولا رضيتي انك تكلميني
اه وبعدين رجبت الرقم منين حضرتك
مش هينفع اقولك جبت الرقم منين
بس هتكلم معاكي بصراحه
تمام اتكلم
فهد. انا أول مشوفتك كنت معجب بيكي بصراحه حسياتك بنت محترمه جدا ومش بجملك والله
شكرا لحضرتك
بس انا مش معجبه بحد وبصراحه انا مش عوزه حد يعجب بيا ولا انا اعجب بحد
ممكن تهدي طيب ونتكلم براحه
تمام انا هاديه
ممكن اعرف اسمك
ميخصكش مش لازم تعرف اسمي
علشان خاطري ممكن نتكلم شويه مع بعض انا معجب بيكي والله العظيم
تمام نتكلم
حضرتك عوز مني اي بقا
ممكن اعرف اسمك الاول طيب لو مش هيضيقك
اسمي ريتاچ
عاشت الاسامي
شكرا
مرتبطه
لا مش مرتبطه
ولا بتحبي حد من طرف واحد
هطلعلي بطاقه ولا حاجه
بسأل عادي والله
لا ي سيدي
طيب انا بجد بحبك وعوز ارتبط بيكي ينفع
بمنسبه اي بقا
ولا انا اعرفك ولا انت تعرفني
عرف كل ده بس انا بصراحه أول مره شوفتك فيها حبيتك
وتاني يوم استنيتك في نفس المكان وفضلت وراكي لحد مجبت رقمك علشان اكلمك
ولو معندكيش مانع ممكن نتقابل بكره في نفس المكان اللي شوفتك في ونتكلم مع بعض
هقبلك بكره بصفت اي ولا انا اعرفك ولا انت تعرفني علشان نتقابل ونقعد مع بعض
انا شوفتك من اسبوع او عشر ايام هنا وكنتي لوحدك
اول مشوفتك حسيت بشعور غريب جدا حسيت اني بحبك من زمان او اعرفك من زمان
علشان كده فضلت كل يوم اجي هنا لحد مجبت رقمك وكلمتك
ريتاچ انت عارف انت بتقول اي
اه عرف انا بقولك اي ده فعلا اللي حصل وبقولك كده من قلبي انا بجد بحبك
هسيبك تفكري وهروح اجيب حاجه واجي
فهد مشي وسبها لوحده
ريتاچ متتاخرش ممكن
فهد تمام ماشي علي طول
ريتاچ قعده تفكر في الكلام اللي فهد قالو ليها ازاي يقولي كده وهو ميعرفش عني حاجه
فهد رجع تاني
اي عملتي اي ولا قولتي اي
بس قبل متقولي حاجه عوزك تفكري كويس وانا اوعدك اني اعوضك عن كل حاجه كسرتك قبل كده واعملك اللي نفسك فيه ده وعد منى قبل معرف ردك عليا هيكون اي
في اي ياقلبي مالك ليه طريقه كلامك متغيره النهارده
اوعي تكوني زعلانه ولا حاجه
ريتاچ ملها طريقه كلامي
أنت اللي متغير بقالك كام يوم معنتش بتتكلم زي الاول ولا بتسأل زي الاول
الظاهر ان في حد تاني دخل حياتك
انتي ازاي بتقولي كده
او بتفكري كده
انتي متعرفيش الفتره دي انا مالي والله العظيم الفتره دي متضغوط شويه وتعب بس غصب عني والله
اه تمام ربنا معاك هقفل علشان اذاكر
تمام ماشي وانا هخلص وابعتلك علشان عوز اتكلم معاكي شويه
تمام ماشي
باي ياقلبي
بعد يومين
فهد كان في المكان اللي اتقبلو في
وقف مع واحده زملتو
وهنا تبدا الخلاف مبينهم
جت ريتاچ وهما وقفين مع بعض وبيضحكو ويهزارو
فهد شاف ريتاچ
ملك هي دي ريتاچ اللي انا بحبها
ملك بتهزر دي صحبتي
فهد والله بجد انا أول مره اعرف انكم صحاب
ملك هي ريحه فين ي فهد رجعت تاني ليه
فهد مش عارف ي ملك استني هروح اجبها واجي
فهد ريتاچ استني ريحه فين
ريتاچ عوز اي روح شوف أنت كنت وقف مع مين وبعد اذنك مش عوزه اعرفك تاني وقول للي انت كنت وقف معاها بتقولك صحبتك شكرا
فهد ريتاچ استني انتي فهمه غلط والله العظيم انا وملك صحاب والله و اول مره اعرف انكم صحاب انا كنت جيبها علشان اعرفكم على بعض والله
اسفه مش هينفع كلام مبنا تاني
فهد ريتاچ علشان خاطري استني والله انتي فهمه غلط
ريتاچ اسفه مش عاوزه اعرفك تاني
وهنا انتها الكلام مبينهم
ريتاچ عملت بلوك ل فهد
بعد فتره فهد مستنيها ترجع وتفق البلوك
بعد فتره ريتاچ فكت البلوك ومستنيه فهد يبعت
ريتاچ بعتت عمل ايه طمني عليك
عرف انا مين ولا نستني
انا حبيت اشكرك على وعودك ليه بس مش اكتر لو لسه فكرني هتعرف وعود اي سلام
فهد
فكرتيني نسيتك صح.
لكن لا انا مش نسياكي انتي كنتي اجمل حد في حياتي انتي كنتي السماء ليا انتي كنتي ضي عيوني انتي كنتي حياتي كلها
استني هنا متسبنيش كل الكلام اللي سمعاتي ده غلط وكل اللي شوفتي انتي فهمتي غلط اسمعيني بس انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه تسبتالك اني بحبك مستعد اتخلا عن اهلي مستعد ابعد عن كل النااس
بس انك تفضلي معايا وجمبي
انتي فعلا مفهمتيني غلط
اسفه مش هقدر اكمل معاك أنت واحد خاين متستهلش اني احبك ولا تستهل اي بنت تحبك انت جبان ابعد عني
هه بتقولي اي
لا بجد انا بحبك لو سبتيني بجد مليش لازمه اني اعيش تاني علشان انتي رجعتي الثقه جوايا تاني انتي رجعتيني ل الحياة من تاني مستعد اخسر كل حاجه مقابل اني مخسركيش بجد انتي متعرفيش بعدك هكون عايش ازاي
عادي يعني هتعيش زي اي حد بس أنت متعرفش انا بعد الكسره دي هعيش ازاي انتي خلتني اندم اني عرفتك وخلتني اندم اني ادي حد تاني ثقه او احب حد تاني انت بجد وجعتني وجعتني اوى بجد وجعتني لدرجة اني كرهت نفسي
ابعد عني بقا لسه عوز مني اي تاني
حرام علكم كل شخص دخل حياتي بي ضمرها
انا مش حد انا عمري مجيت على حد انا بجد بحبك مستعد اعمل كل اللي طتلبي هعملهولك بس خليكي معايا انا بجد محتجالك
عرفه انك كنت عايز ترجع
بس كان غصب عني
وانا دلوقتي بقولك يلا نرجع مش هلقي حد يحبني زايك ولا يخاف عليا زايك
انا بجد ندمانه اني مسمعتكش من الاول انا بجد كنت غبيه لما سمعت من حد تاني غيرك بندم اني مسمعتش قلبي من الاول انا بجد اسفه نفسي نرجع زي الاول واوعدك حتا لو انت اللي طلبت تبعد مش هبعد عنك حتا لو اهلي عرفو اني بكلامك وبحبك بجد انا محتجاك جمبي بجد ارجوج سمحني انا فعلا عرفت اني بحبك بجد ولما كنت بقولك انا بكرهك كل ده كان كداب سعتها بكون بعيط علشان بيكون نفسي اقولك وحشتني
خلصتي ولا لسه في حاجه تانيه عوزه تقوليها
ولا لسه في كلام تاني قولي هسمعك علشان اعرف ارد على كلامك
لو اتكلمت لصبح مش هخالص كلام بجد في كتير جوايا عرفه اني ظلامتك بس والله غصب عني حول انك تسمعني
طيب اسمعي مني بقا
مبقتش عايز اسمع حد ولا عايز حد يسمعاني بقيت عايز اكون لوحدي ولا احب حد ولا حد يحبني انا ندمت اني حبيت ومش مستعد احب تاني علشان انا بجد كرهت حاجه اسمها حب كرهت حياتي بسبب الحب خلاص مبقتش عايز حاجه من الدنيا غير اني اعيش مع نفسي ومع حالي تمام
علشان خاطري متفكريش في اللي فات تاني ولا تفتحي الموضوع ده تاني
اوقولك حاجه عشان مش كل شويه تفتحي الموضوع ده انا ارتبط بواحده تانيه انا بحبها وهي بتحبني
بعد نص ساعه اغما عليها وهو فوقها مالك في ايه قومي رواحي
لا عادي ولو زعلت بعرف ارضيها وبعدين هي مش بتزعل مني ولما بيكون في حاجه بتسال الاول مش بتزعل على طول لازم تعرف في اي لما بتكون زعلانه بتقولي زعلانه من اي وبتعرفني اي اللي مزعلها
و مبتزعلنيش ولا بتخليني انام زعلان
وبتخاف على زعلي
ربنا يخليكم لبعض وميحرمكوش من بعض
مش ممكن تعرفني عليها ممكن تكون صحابتي او اكون اعرفها
لا مش هينفع عشان مش حبب احطها في مشاكل
مكنتش هعملكم مشاكل بس عادي ربنا معاكم
تمام شكرا ويخليكي
بعد فتره
فهد ريتاچ ازيك عامله ايه
ريتاچ. الحمدلله بخير وأنت عامل ايه
فهد بخير الحمدلله
ريتاچ اي اللي فكرك بيا تاني
انا منستكش ولسه بحبك بس مش هينفع الكلام دلوقتي علشان كل حاجه انتهت مش هينفع الكلام علشان حبيبتك متزعلش بجد
انتي فكرتي الكلام ده جد انا عمري محبيت حد ولا هحب حد قدك انا بجد كنت عوزك تنسيني وتعيشي حياتك علشان مش تتعلقي بيا اكتر
بس والله العظيم بحبك ومحبتش حد غيرك بجد
انت بتتكلم بجد
بس عملت كده ليه قولت كده ليه خلتني عايشه في الذنب طول الوقت ده لسه مقولتش الصراحه
علشان اعرفك ان كل واحد بيجيلو يوم
علشان احساسك ب الوجع اللي كنت حاسو لما فضلت اترجاكي واقولك انك فهمني غلط كان لازم احساسك ب كل حاجه انا حسيت بيها لما انتي سبتيني ومسمعتيش مني
اسفه بجد اسفه انا اللي فعلا مستحقش حد يحبني زيك أنت بجد اسبتلي اكتر انك قد وعدك واسبتلي ان انا فعلاً كنت غلطانه لما مسمعتش منك انا بجد اسفه جدا عرفه ان الكلمه دي مش حاجه بس والله العظيم انا بحبك انت متعرفش انا كنت حاسه ب اي لما انت سبتني فعلاً متعرفش انا اي اللي حصلي الفتره دي كلها ان طلبت منك نكون اصدقاء علشان مكنتش قادره على بعدك عني فهد حبيبي اوعدك اني مش هسيبك تاني واوعدك اني هعمل كل اللي انت عاوزو
ريتاچ انا كل يوم افتح الشات واكتب كلام كتيير وامسحو كنت بخاف ابعت ليكي حاجه مكنتش بفكر في كرمتي علشان حبي ليكي مكنتش بفكر في حاجه غيرك
خلاص تعال ننسا اللي فات ونبدا من جديد وانا اوعدك اني عمري مهبعد عنك ولا اسيبك علشان بجد بحبك
وانا كمان بحبك
وهنا رجعو لبعض تاني فهد وريتاچ حبو بعض اكتر بقو مع بعض علي الموره قبل الحلوه بدات العلاقه تطور للاحسن بداو يخرجو ويتفسحو اكتر بقو بيقدو وقت مع بعض اكتر من الاول والوقت بيجري وفات فتره كبيره
وريتاچ يتقدم لها عريس
فهد انا جيلي عريس بكره جاي يقعد مع اهلي اعمل حاجه انا مش عاوزه اخسرك انا بجد بحبك ومش عاوزه ابعد عنك ولا عاوزه حد غيرك
انتي بتقولي ايه الكلام ده جد ولا بتهزري وبعدين مين العريس ده
ارفضي طبعا ولا انا عايز اخسرك انا هتكلم مع اهلي وهحاول اقنعهم اننا نجي نتقدم
لا مش بهزر بتكلم بجد والله العظيم انا فعلا جيلي عريس بكره
اعمل حاجه طيب اعمل اي حاجه حتا لو هتكلم بابا دلوقتي
ولو أنت فعلاً هتكم اهلك هقول ل بابا اني عوزك وهخلي يرفض العريس اللي جي اعمل ايه حاجه بسرعه بابا المفروض يخد الرد ماني بليل اعمل حاجه ونبي
حاضر اهدي بس كده وكل حاجه هتتحل والله بس اهدي
فهد اتكلم مع ولادو و ريتاچ حكت ل بابها
اهل فهد وفقوا انهم يتقدمو ل ريتاچ بس ابوها كان لي رائ تاني
ابو ريتاچ كان مستني يقعد مع فهد قبل ميعمل حاجه وفعلا قعد مع فهد واتكلمو وفهد حكلو كل حاجه انهم بيحبو بعض من زمان وهو عوزها وبيحبها وهي بتحبو
ابو ريتاچ رفض العريس
و وفق على فهد وهنا النصيب يجمع مبينهم بعد اسبوع تمت الخطوبه
فات سنه على الخطوبه واتجوزو