❞ البارت السادس عشر
نوح وبرق برعب:عشق
نوح: عشق اتماسكي
برق: عارفه لو غمضتي عينك لو غمضتي عينك مش هجيب لك ايس كريم تاني
ضحكت عشق بتعب:ده ايه العقاب القاسي ده
اخذ نوح وبرق عشق للمعسكر بسرعه حتي يسعفها الطبيب في المعسكر
برق:ها يا دكتور اخبارها ايه
الطبيب:الجرح عميق وللأسف فقدت دم كتير انا عملت اللي عليا ودلوقتي علينا انتظار أنها تصحي
نوح:تمام يا دكتور روح شوف باقي المصابين
برق:انا بقول اني اخدها وارجع البيت
نوح: مينفعش عشق جرحها لسه مفتوح والطريق مش سهل علشان تمشوا خليكوا هنا يومين لحد ما تتحسن و اه روح كلم القائد و انا هقعد معاها
برق:تمام
خرج برق وأمسك نوح يد عشق وقلها بهدوء
نوح:اصحي بقي يا شيطانتى الصغيره عاوز اشوف عيونك من تانى
مضي يومان ولم تستيقظ عشق بعد ومع إصرار برق الشديد للذهاب للمنزل وافق نوح لكن بشرط أن يذهب الطبيب معه
في المنزل
اتين بخوف:عشق بنتي عشق
برق: ماما عديني احطها في اوضتها الاول بس
في اوضه عشق
اتين :ايه اللي حصل يابني
برق:حمت نوح من الهجوم واخدته هي
سراج بحزن:ليه كده يا بنتي ليه تروحي للخطر برجلك
برق:متزعلش منها يا بابا لولا اللي عشق عملته محدش فينا كان زمانه عايش و كان زمان الإمبراطورية محتله عشق انقذتنا و انقذت الإمبراطورية
ثاني يوم
كان يجلس نوح و برق في غرفه عشق
نوح:مفيش تحسن
برق:لا الدكتور مشي قبل ما تيجي و قال إن الجرح بيلم لكن امتي تفوق هو ميعرفش زمانك جعان هروح اخلي ورد تحضر الاكل
نوح:ماشي
ذهب برق و نظر نوح لعشق متأمل وجهها بحب واشتياق شديد
نوح:عشقي فوقي بقي كفايه غيبه غيابك طول و قلبي عطشان عاوز يسمع صوتك و يرتوي من عيونك
عشق بتعب:و ياتري قلبك قالك ايه كمان
نوح بفرح:عشق عشق ثم أضاف بصوت عالي عشق فاقت يا برق
اسرع الجميع علي غرفه عشق بعد سماع صوت نوح
اتين وهي تحتضنها بدموع: بنتي انتي كويسه دلوقتي حاسه بأيه
عشق بأبتسامه:انا بخير يا امي متقلقيش
سراج:انا كنت عارف انك متهورة بس انتي طلعتي مش متهوره لا ده انتي طلعتي مجنونه و دماغك هربانه منك
عشق:حبيبي و الله مرسي
برق و هو يحتضنها:وحشتيني يا قلب اخوكي
عشق:و انت كمان يا حبيبي ثم اوجهت كلامها لنوح واقف بعيد ليه يا نوح كده
نوح بحزن:انا اسف يا عشق مقدرتش احميكي و عرضتك للخطر
عشق:متقولش كده يا راجل ده احنا اهل
برق:بقي دي منظر دوقه دي
عشق و هي بديق عينيها:و مالي بقي ياسي برق انت
نوح لضحك: شيطانه صغيره
برق: تصدك طب و الله اللقب لايق
عشق:لما افوق ليكم انتم الاتنين هوريكم مين الشيطان الحقيقي
نوح: لا اذا كان كده استأذن انا
سراج: استني اقعد اتغدا معانا
نوح: مرة تانيه ان شاء الله بس دلوقتي لازم امشي ضروري
سراج: ماشي بس اعمل حسابك تتغدا معانا في يوم وصله يا برق
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت السادس عشر
نوح وبرق برعب:عشق
نوح: عشق اتماسكي
برق: عارفه لو غمضتي عينك لو غمضتي عينك مش هجيب لك ايس كريم تاني
ضحكت عشق بتعب:ده ايه العقاب القاسي ده
اخذ نوح وبرق عشق للمعسكر بسرعه حتي يسعفها الطبيب في المعسكر
برق:ها يا دكتور اخبارها ايه
الطبيب:الجرح عميق وللأسف فقدت دم كتير انا عملت اللي عليا ودلوقتي علينا انتظار أنها تصحي
نوح:تمام يا دكتور روح شوف باقي المصابين
برق:انا بقول اني اخدها وارجع البيت
نوح: مينفعش عشق جرحها لسه مفتوح والطريق مش سهل علشان تمشوا خليكوا هنا يومين لحد ما تتحسن و اه روح كلم القائد و انا هقعد معاها
برق:تمام
خرج برق وأمسك نوح يد عشق وقلها بهدوء
نوح:اصحي بقي يا شيطانتى الصغيره عاوز اشوف عيونك من تانى
مضي يومان ولم تستيقظ عشق بعد ومع إصرار برق الشديد للذهاب للمنزل وافق نوح لكن بشرط أن يذهب الطبيب معه
في المنزل
اتين بخوف:عشق بنتي عشق
برق: ماما عديني احطها في اوضتها الاول بس
في اوضه عشق
اتين :ايه اللي حصل يابني
برق:حمت نوح من الهجوم واخدته هي
سراج بحزن:ليه كده يا بنتي ليه تروحي للخطر برجلك
برق:متزعلش منها يا بابا لولا اللي عشق عملته محدش فينا كان زمانه عايش و كان زمان الإمبراطورية محتله عشق انقذتنا و انقذت الإمبراطورية
ثاني يوم
كان يجلس نوح و برق في غرفه عشق
نوح:مفيش تحسن
برق:لا الدكتور مشي قبل ما تيجي و قال إن الجرح بيلم لكن امتي تفوق هو ميعرفش زمانك جعان هروح اخلي ورد تحضر الاكل
نوح:ماشي
ذهب برق و نظر نوح لعشق متأمل وجهها بحب واشتياق شديد
نوح:عشقي فوقي بقي كفايه غيبه غيابك طول و قلبي عطشان عاوز يسمع صوتك و يرتوي من عيونك
عشق بتعب:و ياتري قلبك قالك ايه كمان
نوح بفرح:عشق عشق ثم أضاف بصوت عالي عشق فاقت يا برق
اسرع الجميع علي غرفه عشق بعد سماع صوت نوح
اتين وهي تحتضنها بدموع: بنتي انتي كويسه دلوقتي حاسه بأيه
عشق بأبتسامه:انا بخير يا امي متقلقيش
سراج:انا كنت عارف انك متهورة بس انتي طلعتي مش متهوره لا ده انتي طلعتي مجنونه و دماغك هربانه منك
عشق:حبيبي و الله مرسي
برق و هو يحتضنها:وحشتيني يا قلب اخوكي
عشق:و انت كمان يا حبيبي ثم اوجهت كلامها لنوح واقف بعيد ليه يا نوح كده
نوح بحزن:انا اسف يا عشق مقدرتش احميكي و عرضتك للخطر
عشق:متقولش كده يا راجل ده احنا اهل
برق:بقي دي منظر دوقه دي
عشق و هي بديق عينيها:و مالي بقي ياسي برق انت
نوح لضحك: شيطانه صغيره
برق: تصدك طب و الله اللقب لايق
عشق:لما افوق ليكم انتم الاتنين هوريكم مين الشيطان الحقيقي
نوح: لا اذا كان كده استأذن انا
سراج: استني اقعد اتغدا معانا
نوح: مرة تانيه ان شاء الله بس دلوقتي لازم امشي ضروري
سراج: ماشي بس اعمل حسابك تتغدا معانا في يوم وصله يا برق
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ الجزء السابع والثلاثون
(عفتي والديوث )
كانت سودي في قمه فرحتها علي الرغم من أنها لم تعرف طبع امجد كويس ولكن أحست أنه طفل من داخله مثلها
وكان هو يحول التقرب منها وكسر حاجز الخوف داخلها
امجد:سودي ممكن اسالك سؤال
سودي:اتفضل
امجد:هو انتي مقتنعه بقرار والدك وأخواتك
سودي بنوع من المرواغه قرار ايه
امجد:قرار جوازنا
سودي:ايه ده هو احنا اجوزنا
امجد:ساعه جد انتي مقتنعه
سودي:اه مقتنعه جدا وجدا جدا كمان
امجد فرح باصررها عليه وقبل أن ينطق كلمه اخري
نطقت سودي من مكانها وقالت الله ايس كريم وذهبت جري علي العربه
ضحك امجد علي طفولتها وظل ينظر إليها بحب واضح
رجعت سودي وبين يديها اثنين
امجد:والله تشكري عامله حسابي
سودي وهي تلتهم من كل واحده ومين قال كده انا جايبه الاثنين ليا انا وبعدين انت هتاكل مكان بوقي
امجد واطي رأسه والتهم قطمه
منها
سودي :ايه ده دول بتوعي وبعدين انت اكلت من بتاعي مش من بتاعك
فضحك امجد عاليا وقال يعني انتي عامله حسابي امال ايه أمور العيال دي
سودي :عيال طيب اهو ووضعت علي أنفه منها
فأخذ امجد منها الثانيه ووضع علي أنفها أيضا
فضحكوا علي شكلهم وأخذوا هكذا فتره وبعدها قاموا حتي يتناولون الغداء وهما في طريقهم
جلب امجد لسودي بالونات كثيره لانه الان عرف طبعها الطفولي بالرغم من اثونتها الطاغيه
وهي فرحت بشده وشكرته كثيرا
وفي المطعم جاء الجرسون ليأخذ طلبهم
سودي:تاكل ايه
امجد :اللي تطلبيه
سودي:ممكن ما يعجبكش
امجد:اي حاجه منك حلوه
سودي :طيب تمام وطلبت له ولها
وهما في انتظار طلبهم
سودي :انت بقا بتعمل معايا كده ليه
امجد:بعمل ايه
سودي:يعني بتفسحني وجبتلي بالونات وكده
امجد:وهي دي حاجه يعني انتي مراتي
سودي:بس برضو انا ليسه ما داخلتش بيتك
امجد:بس اكتبتي علي اسمي يعني لو انا مت دلوقتي
اخرس بعد الشر عليك كان هذا رد سودي السريع
امجد:يا ستي ده قدر ولو حصل انا مش معترض
سودي:شكلك مش هتجبها لبر ممكن تقفل الموضوع ده لو سمحت وبعدين اول خروجه ليا معك تقول كده
امجد:انا اسف والله يا حبيبتي بس بقولك الحق
سودي:تاني
امجد:خلاص خلاص وحول تغير الموضوع فقال هو الاكل اتاخر ليه
سودي:بضيق مش عارفه
فجاء الاكل في هذه اللحظه وكان الحوار بينهم قليل مع لذه الاكل
وبعد ما انتهوا اوصلها للبيت ووجد شي غريب
~~~~~~~~~
كانت رونال بين احضان سيف لم تحس بالدنيا وما فيها فحضنه دافئ وتحس بنبضات قلبه المتسارعه
ولكن قاطع تفكيرها رنين هاتفها
فخرجت رونال من حضنه وهي في قمه خجلها وسيف احترم هذا ولم يتكلم أو يعلق علي شي
رونال ذهبت الي مكتبها وفتحت شنطتها وأخرجت تليفونها وكان المتصل فتحيه
رونال:الو ازيك يا حبيبتي
فتحيه:الحمد لله بقولك ايه انا عاوزه سيف
رونال:ليه في حاجه
فتحيه:اصلي ما معيش رقمه وعاوزه اعزمه انهارده
كان سيف يشير إلي رونال بأنه ذاهب الي مكتبه ولكن رونال أشارت له بالبقاء
رونال:ماشي يا حبيبتي خدي اهو فأعطيت الهاتف لسيف
سيف:ازيك يا توحه
فتحيه:ازيك يا ابني عامل ايه
سيف:الحمد لله يا توحه انتي عامله ايه
فتحيه:الحمد لله بقولك ايه
سيف:اامريني
فتحيه:انا عزمك انهارده علي الغداء
سيف:الله الله عليكي يا توحه تصدقي انا كنت هعزم نفسي انهارده علشان عاوزك في حاجه مهمه
فتحيه:تنور يا حبيبي في اي وقت
سيف:حبيبتي يا توحه
فتحيه:خلاص يلا تعالوا بقا
سيف:لا شوي كده يا توحه نخلص شغل هنا ونجي
كل هذا ورونال لم تقطتعهم بشي إلي أن انتهوا من حديثهم
رونال:عاوزه الست توحه في ايه بقا
سيف:لما نروح هتعرفي
رونال:طيب ما تخليك جدع وتقولي في ايه
سيف:اخليني طيب ما انا جدع كفايه اني نقذتك يا مجنونه من الحرق والموت
رونال:حرق ايه وموت ايه
سيف:مش انتي قولتي لو مااتجوزتش سيف هموت نفسي واحرقها كمان
رونال بصدمه مين اللي قال كده
سيف:انتي
رونال:امتي انا الكلام ده ما طلعش من بوقي
سيف:لا قولتي من شوي وانتي في حضني
إنزلت رونال راسها خجلا وردت انا ماقولتش كده
سيف وهو يرفع راسها ويتمعن في عيونها خلاص هتقولي
رونال:ابدا يلا امشي
سيف:بقا كده ماشي يا بنت توحه
ابتسمت رونال ودفعته الي الخارج
رجع ووضع يديه علي الباب الزجاجي وقال ماشي يا بنت توحه ساعه واجيلك تكوني خلصتي شغلك
رونال:لما اخلصه كله اصل المدير بتاعي رخم
سيف وهو ما زال علي نفس وضعيته بقا انا رخم ما جمع الا لما وفق يا رخمه
فأخذت رونال قلما من علي المكتب ورميته عليه
فاختباء ورد ما جاتش فيا وأخرج لها لسانه
فابتسمت وردت طيب امشي بقا يا رخم
سيف:ماشي يارخمه هفضل باصص عليكي من جوه ولو حد جي يستطرف هجي اعمل منه بيتزا
وذهب سريعا
فتذكرت رونال أن هناك كاميرات بكل المكاتب
فجلست تنهي باقي شغلها لحين انتهاء معاد الدوام
~~~~~~~~~~
اخذت مريم المشرط وكانت الممرضه تحول أخذه منها حتي لا تاذي نفسها وتحول للتحقيق
فظلت مريم تحول تخلص نفسها
واستطاعت فعلا
واول شي فعلته هو أصابت أشهب في يديه وهذا لم يكن في الخطه كان المفروض مريم تاذي نفسها ولكن مريم فكرت أن أشهب مستحيل يقوم من مكانه علشانها فقررت تغير الخطه وجرحه هو وبهذا لا يمكن أن يهرب من الالم وخصوصا أنه يخاف جدا من الدم
فقام مره واحده وقال انتي مجنونه انتي بتعملي ايه
مريم جرت تجاهه وقالت سامحني يا حبيبي انت كويس
أشهب هتولي دكتور بسرعه انا بنزف
الممرضه جرت تجاهه ووضعت علي يديه مطهر وقطن حتي يتوقف الدم
أشهب:كنتي بتفكري في ايه وانتي ماسكه الزفت ده
مريم وهي تستطنع البكاء انا كنت عاوزه اموت نفسي والممرضه كانت بتحوشيني والمشرط جيه في ايدك بالغلط انا اسفه يا حبيبي المهم انك قمت وبقيت كويس
انتبه أشهب انه فعلا قام وظل يفكر في كذبه جديده سريعا ولكن قبل أن يقول شي انتها كل شي
يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء السابع والثلاثون
(عفتي والديوث )
كانت سودي في قمه فرحتها علي الرغم من أنها لم تعرف طبع امجد كويس ولكن أحست أنه طفل من داخله مثلها
وكان هو يحول التقرب منها وكسر حاجز الخوف داخلها
امجد:سودي ممكن اسالك سؤال
سودي:اتفضل
امجد:هو انتي مقتنعه بقرار والدك وأخواتك
سودي بنوع من المرواغه قرار ايه
امجد:قرار جوازنا
سودي:ايه ده هو احنا اجوزنا
امجد:ساعه جد انتي مقتنعه
سودي:اه مقتنعه جدا وجدا جدا كمان
امجد فرح باصررها عليه وقبل أن ينطق كلمه اخري
نطقت سودي من مكانها وقالت الله ايس كريم وذهبت جري علي العربه
ضحك امجد علي طفولتها وظل ينظر إليها بحب واضح
رجعت سودي وبين يديها اثنين
امجد:والله تشكري عامله حسابي
سودي وهي تلتهم من كل واحده ومين قال كده انا جايبه الاثنين ليا انا وبعدين انت هتاكل مكان بوقي
امجد واطي رأسه والتهم قطمه
منها
سودي :ايه ده دول بتوعي وبعدين انت اكلت من بتاعي مش من بتاعك
فضحك امجد عاليا وقال يعني انتي عامله حسابي امال ايه أمور العيال دي
سودي :عيال طيب اهو ووضعت علي أنفه منها
فأخذ امجد منها الثانيه ووضع علي أنفها أيضا
فضحكوا علي شكلهم وأخذوا هكذا فتره وبعدها قاموا حتي يتناولون الغداء وهما في طريقهم
جلب امجد لسودي بالونات كثيره لانه الان عرف طبعها الطفولي بالرغم من اثونتها الطاغيه
وهي فرحت بشده وشكرته كثيرا
وفي المطعم جاء الجرسون ليأخذ طلبهم
سودي:تاكل ايه
امجد :اللي تطلبيه
سودي:ممكن ما يعجبكش
امجد:اي حاجه منك حلوه
سودي :طيب تمام وطلبت له ولها
وهما في انتظار طلبهم
سودي :انت بقا بتعمل معايا كده ليه
امجد:بعمل ايه
سودي:يعني بتفسحني وجبتلي بالونات وكده
امجد:وهي دي حاجه يعني انتي مراتي
سودي:بس برضو انا ليسه ما داخلتش بيتك
امجد:بس اكتبتي علي اسمي يعني لو انا مت دلوقتي
اخرس بعد الشر عليك كان هذا رد سودي السريع
امجد:يا ستي ده قدر ولو حصل انا مش معترض
سودي:شكلك مش هتجبها لبر ممكن تقفل الموضوع ده لو سمحت وبعدين اول خروجه ليا معك تقول كده
امجد:انا اسف والله يا حبيبتي بس بقولك الحق
سودي:تاني
امجد:خلاص خلاص وحول تغير الموضوع فقال هو الاكل اتاخر ليه
سودي:بضيق مش عارفه
فجاء الاكل في هذه اللحظه وكان الحوار بينهم قليل مع لذه الاكل
وبعد ما انتهوا اوصلها للبيت ووجد شي غريب
~~~~~~~~~
كانت رونال بين احضان سيف لم تحس بالدنيا وما فيها فحضنه دافئ وتحس بنبضات قلبه المتسارعه
ولكن قاطع تفكيرها رنين هاتفها
فخرجت رونال من حضنه وهي في قمه خجلها وسيف احترم هذا ولم يتكلم أو يعلق علي شي
رونال ذهبت الي مكتبها وفتحت شنطتها وأخرجت تليفونها وكان المتصل فتحيه
رونال:الو ازيك يا حبيبتي
فتحيه:الحمد لله بقولك ايه انا عاوزه سيف
رونال:ليه في حاجه
فتحيه:اصلي ما معيش رقمه وعاوزه اعزمه انهارده
كان سيف يشير إلي رونال بأنه ذاهب الي مكتبه ولكن رونال أشارت له بالبقاء
رونال:ماشي يا حبيبتي خدي اهو فأعطيت الهاتف لسيف
سيف:ازيك يا توحه
فتحيه:ازيك يا ابني عامل ايه
سيف:الحمد لله يا توحه انتي عامله ايه
فتحيه:الحمد لله بقولك ايه
سيف:اامريني
فتحيه:انا عزمك انهارده علي الغداء
سيف:الله الله عليكي يا توحه تصدقي انا كنت هعزم نفسي انهارده علشان عاوزك في حاجه مهمه
فتحيه:تنور يا حبيبي في اي وقت
سيف:حبيبتي يا توحه
فتحيه:خلاص يلا تعالوا بقا
سيف:لا شوي كده يا توحه نخلص شغل هنا ونجي
كل هذا ورونال لم تقطتعهم بشي إلي أن انتهوا من حديثهم
رونال:عاوزه الست توحه في ايه بقا
سيف:لما نروح هتعرفي
رونال:طيب ما تخليك جدع وتقولي في ايه
سيف:اخليني طيب ما انا جدع كفايه اني نقذتك يا مجنونه من الحرق والموت
رونال:حرق ايه وموت ايه
سيف:مش انتي قولتي لو مااتجوزتش سيف هموت نفسي واحرقها كمان
رونال بصدمه مين اللي قال كده
سيف:انتي
رونال:امتي انا الكلام ده ما طلعش من بوقي
سيف:لا قولتي من شوي وانتي في حضني
إنزلت رونال راسها خجلا وردت انا ماقولتش كده
سيف وهو يرفع راسها ويتمعن في عيونها خلاص هتقولي
رونال:ابدا يلا امشي
سيف:بقا كده ماشي يا بنت توحه
ابتسمت رونال ودفعته الي الخارج
رجع ووضع يديه علي الباب الزجاجي وقال ماشي يا بنت توحه ساعه واجيلك تكوني خلصتي شغلك
رونال:لما اخلصه كله اصل المدير بتاعي رخم
سيف وهو ما زال علي نفس وضعيته بقا انا رخم ما جمع الا لما وفق يا رخمه
فأخذت رونال قلما من علي المكتب ورميته عليه
فاختباء ورد ما جاتش فيا وأخرج لها لسانه
فابتسمت وردت طيب امشي بقا يا رخم
سيف:ماشي يارخمه هفضل باصص عليكي من جوه ولو حد جي يستطرف هجي اعمل منه بيتزا
وذهب سريعا
فتذكرت رونال أن هناك كاميرات بكل المكاتب
فجلست تنهي باقي شغلها لحين انتهاء معاد الدوام
~~~~~~~~~~ اخذت مريم المشرط وكانت الممرضه تحول أخذه منها حتي لا تاذي نفسها وتحول للتحقيق
فظلت مريم تحول تخلص نفسها
واستطاعت فعلا
واول شي فعلته هو أصابت أشهب في يديه وهذا لم يكن في الخطه كان المفروض مريم تاذي نفسها ولكن مريم فكرت أن أشهب مستحيل يقوم من مكانه علشانها فقررت تغير الخطه وجرحه هو وبهذا لا يمكن أن يهرب من الالم وخصوصا أنه يخاف جدا من الدم
فقام مره واحده وقال انتي مجنونه انتي بتعملي ايه
مريم جرت تجاهه وقالت سامحني يا حبيبي انت كويس
أشهب هتولي دكتور بسرعه انا بنزف
الممرضه جرت تجاهه ووضعت علي يديه مطهر وقطن حتي يتوقف الدم
أشهب:كنتي بتفكري في ايه وانتي ماسكه الزفت ده
مريم وهي تستطنع البكاء انا كنت عاوزه اموت نفسي والممرضه كانت بتحوشيني والمشرط جيه في ايدك بالغلط انا اسفه يا حبيبي المهم انك قمت وبقيت كويس
انتبه أشهب انه فعلا قام وظل يفكر في كذبه جديده سريعا ولكن قبل أن يقول شي انتها كل شي
❞ ـ بقيتِ شبهه
ـ هو مين
ـ حبيب القلب
ـ بيقولوا إن الأحبة بيبهتوا علي بعض، و أنا بقول الأحبة النص التاني من بعض
ـ يا عيني يا عيني و الله و بقينا بنقول كلام عميق في الحب
ضحكت علي كلامها و أنا بقول
ـ اهو ده اللي بيحصل لما القلب يكون هو اللي بيتكلم
ـ أهل الحب صحيح مساكين
ملحقتش ارد عليها لانى لقيت اللي بيبوس رأسب قبل ما يشد الكرسي و يقعد هو و اخو صحبتي اللي معايا دلوقتي مكنش غيره صقر جوزى
ـ استني استني
=في ايه
رديت ببراءه و أنا ببص في عينه
ـ عاوزة ايس كريم
=يا سلام عيوني ليكِ هو انا عندي كام اوشا
=يا ابنى بطل دلع فيها هتتمرد عليك
رد عليه صقر وهو باين علي ملامحه الضيق رغم أنه باين على كلام وائل أنه بيهزر
=محدش له دعوة بيها هي بتتدلع عليا لو جيت اشتكيت لك ابقي اتكلم غير كده محدش له دخل
قال كلامه و اخدني ومشي رغم أن كلامه خلي في فراشات في كل حتي الا انى بردو مفهمتش سبب ضيقه
ـ صقر
=نعم
ـ ايه اللي ضايقك كده
=محدش له دعوة بيكِ و محدش له دعوه انتِ بتتعملى معايا ازاي ايه يعني لما أدلعك انا مأخدتكيش اميرة من بيت ابوكي علشان اطلع عينك في بيتنا أنا اخدتك علشان تكوني الملكه علي عرش قلبي ايه المشكله لما تدلعي عليا و ادلعك بقي
بصيت له و أنا عيني بتلمع و حقيقي يا بختي بيه بصيت للطريق بعد كده رجعت ابص له و أنا بقول
ـ لما راني في هواه متيماً
كمل وهو بيبتسم
=عرف الحبيب مقامه فتدللَ فلك الدلال وانت بدرٌ كاملُ و يحق للمحبوبِ أن يتدللَ عارفه
ـ عرفني
=هفضل اغني الأغنية دي علي طول لأن فعلاً و يحق للمحبوبِ أن يتدللَ. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ ـ بقيتِ شبهه
ـ هو مين
ـ حبيب القلب
ـ بيقولوا إن الأحبة بيبهتوا علي بعض، و أنا بقول الأحبة النص التاني من بعض
ـ يا عيني يا عيني و الله و بقينا بنقول كلام عميق في الحب
ضحكت علي كلامها و أنا بقول
ـ اهو ده اللي بيحصل لما القلب يكون هو اللي بيتكلم
ـ أهل الحب صحيح مساكين
ملحقتش ارد عليها لانى لقيت اللي بيبوس رأسب قبل ما يشد الكرسي و يقعد هو و اخو صحبتي اللي معايا دلوقتي مكنش غيره صقر جوزى
ـ استني استني
=في ايه
رديت ببراءه و أنا ببص في عينه
ـ عاوزة ايس كريم
=يا سلام عيوني ليكِ هو انا عندي كام اوشا
=يا ابنى بطل دلع فيها هتتمرد عليك
رد عليه صقر وهو باين علي ملامحه الضيق رغم أنه باين على كلام وائل أنه بيهزر
=محدش له دعوة بيها هي بتتدلع عليا لو جيت اشتكيت لك ابقي اتكلم غير كده محدش له دخل
قال كلامه و اخدني ومشي رغم أن كلامه خلي في فراشات في كل حتي الا انى بردو مفهمتش سبب ضيقه
ـ صقر
=نعم
ـ ايه اللي ضايقك كده
=محدش له دعوة بيكِ و محدش له دعوه انتِ بتتعملى معايا ازاي ايه يعني لما أدلعك انا مأخدتكيش اميرة من بيت ابوكي علشان اطلع عينك في بيتنا أنا اخدتك علشان تكوني الملكه علي عرش قلبي ايه المشكله لما تدلعي عليا و ادلعك بقي
بصيت له و أنا عيني بتلمع و حقيقي يا بختي بيه بصيت للطريق بعد كده رجعت ابص له و أنا بقول
ـ لما راني في هواه متيماً
كمل وهو بيبتسم
=عرف الحبيب مقامه فتدللَ فلك الدلال وانت بدرٌ كاملُ و يحق للمحبوبِ أن يتدللَ عارفه
ـ عرفني
=هفضل اغني الأغنية دي علي طول لأن فعلاً و يحق للمحبوبِ أن يتدللَ. ❝
❞ \"هي مش خدامه\"
مراتك مش خدامه عندك مشترتهاش بالشبكه ولا الشقه ولا المؤخر هي انسانه زيها زيك من لحم و دم
متبقاش مراتك طول اليوم بتروق البيت و بتعمل الأكل و تذاكر للأولاد و تهتم بيهم و كل ده بسرعه قبل ما أنت تيجي و قبل ما تيجي تلاقيها علي سنجه عشرة و اقفه و متشيكه و مستنياك بعد ما نيمت الأولاد علشان ميعملوش دوشه و انت راجع تعبان و انت في الأخر لما تقول إنها تعبت النهارده تقولها
\"و انتِ بتعملي إيه يا هانم مانتي قاعده طول اليوم في البيت\"
يا سيدي الفاضل الست إللي بتقول بتعمل إيه هي لو بس سابت إيدها من البيت والعيال يوم يوم واحد بس هترجع تلاقي البيت زريبه و الأولاد مش نظاف و أكلك مش معمول
متكسرش خاطرها بجمله \"انتِ بتعملي اي\"
هي مبتحكيش لَحضرتك من باب الرغي بل بتحكي من باب إنها عاوزة تسمع كلمه حلوة
\" تسلم إيدك يا حبيبتي الأكل كان تحفه\" حتي لو كان مش مظبوط كتر خيرها هي واقفه طول اليوم علي رجلها و بتلف حولين نفسها علشان تلحق تخلص قبل ما تيجي
\"انتِ تعبتي أوي النهارده ايه رأيك ننزل نجيب ايس كريم\"
\"بس سيبك ايه الجمال اللي انتِ فيه ده\"
\"كتر خيرك يا حبيبتي تعبينك معانا\"
هي جمل بسيطه بالنسبة لِك لكن بالنسبة ليها كبيره بالنسبة ليها الجُمل دي قادره تمحي تعب اليوم و ينوروها
الست مش بتحتاج غير كلمه حلوة تطيب خاطرها و لو إنت مش عارف تتكلم أٌسكت طبطبب عليها و أُسكت متقولش حاجه تكسر خاطرها بيها
\"فليقل خيراً أو لِيصمت\"
هي عاشت في بيت أبوها مَلكه طلبتها مُجابه حتي لو كانت بتخدم و بتساعد مامتها فده من باب المساعده وأنها متسبش مامتها لوحدها ، فهي متنقلتش من بيت ابوها لبيتك علشان تكون فيه خدامه
مراتك قادر تكسبها بِكلمه فمتبخلش عليها بالكلام أو تكسر بِخاطرها
#لـشهدالوليد|الإعصار. ❝ ⏤Shahdalwaleed(Hurricane)
❞ ˝هي مش خدامه˝
مراتك مش خدامه عندك مشترتهاش بالشبكه ولا الشقه ولا المؤخر هي انسانه زيها زيك من لحم و دم
متبقاش مراتك طول اليوم بتروق البيت و بتعمل الأكل و تذاكر للأولاد و تهتم بيهم و كل ده بسرعه قبل ما أنت تيجي و قبل ما تيجي تلاقيها علي سنجه عشرة و اقفه و متشيكه و مستنياك بعد ما نيمت الأولاد علشان ميعملوش دوشه و انت راجع تعبان و انت في الأخر لما تقول إنها تعبت النهارده تقولها
˝و انتِ بتعملي إيه يا هانم مانتي قاعده طول اليوم في البيت˝
يا سيدي الفاضل الست إللي بتقول بتعمل إيه هي لو بس سابت إيدها من البيت والعيال يوم يوم واحد بس هترجع تلاقي البيت زريبه و الأولاد مش نظاف و أكلك مش معمول
متكسرش خاطرها بجمله ˝انتِ بتعملي اي˝
هي مبتحكيش لَحضرتك من باب الرغي بل بتحكي من باب إنها عاوزة تسمع كلمه حلوة
˝ تسلم إيدك يا حبيبتي الأكل كان تحفه˝ حتي لو كان مش مظبوط كتر خيرها هي واقفه طول اليوم علي رجلها و بتلف حولين نفسها علشان تلحق تخلص قبل ما تيجي
˝انتِ تعبتي أوي النهارده ايه رأيك ننزل نجيب ايس كريم˝
˝بس سيبك ايه الجمال اللي انتِ فيه ده˝
˝كتر خيرك يا حبيبتي تعبينك معانا˝
هي جمل بسيطه بالنسبة لِك لكن بالنسبة ليها كبيره بالنسبة ليها الجُمل دي قادره تمحي تعب اليوم و ينوروها
الست مش بتحتاج غير كلمه حلوة تطيب خاطرها و لو إنت مش عارف تتكلم أٌسكت طبطبب عليها و أُسكت متقولش حاجه تكسر خاطرها بيها
˝فليقل خيراً أو لِيصمت˝
هي عاشت في بيت أبوها مَلكه طلبتها مُجابه حتي لو كانت بتخدم و بتساعد مامتها فده من باب المساعده وأنها متسبش مامتها لوحدها ، فهي متنقلتش من بيت ابوها لبيتك علشان تكون فيه خدامه
مراتك قادر تكسبها بِكلمه فمتبخلش عليها بالكلام أو تكسر بِخاطرها