❞ الجزء الرابع والثلاثون
(عفتي والديوث)
كانت شاهيناز تفكر في كذبه جديده لتقولها لعمها
شاهيناز: بص يا عمي انا هقولك على حاجه انا مش عاوزه اتجوز سيف خلاص انا جالي عريس وهنجوز قريب جدا
محمود:وهو عارف انتي ايه وتصرفاتك ازاي
شاهيناز:اه يا عمي عارف كل حاجه
محمود:انا كده فهمت هو كده شكله عشيقك وبيصلح غلطته
شاهيناز لم تجوب باه أو لا خوفا من رد فعل عمها
محمود ناده علي أحدي البودي جارد فجاء سريعا فأمره أن ياخدها الي البدروم ويربطها
فحولت الابتعاد عنه وجرت تجاهه الباب فامسكها وقبل أن يذهب بها
شاهيناز:اوعا تفكر اني هسامحك انا هنتقم منك علي اللي فات واللي حصل دلوقتي وهتشوف هتتمنا الموت قبل ما انوهلك
فمشي تجاهها وصفعها عده صفعات متتاليه جعلتها تفقد الوعي فاخذها البودي جارد وذهب
وظل محمود يفكر ماذا يفعل بهذه العدوه الجديده والتي شربت من حنانه واحتواءه كثير فكيف الان تقف أمامه بهذه الصوره ظل هكذا يفكر
~~~~~~~~~~
نزلوا سيف ورونال ففتح سيف باب السياره لها
رونال:متشكره بس ممكن تقولي رايحين فين
سيف:طيب اركبي وبعدين اقولك
رونال ركبت ووضعت يديها علي الشباك بغضب
سيف:مالك بس يا حبيبتي
رونال: قولي رايحين فين
سيف:دي مفاجئه
رونال:لا قولي
سيف :لا لا لا
رونال:ده انت رخم اووي
ضحك سيف وقال الله يرحم
رونال:بتقول ايه
سيف:لا مفيش
رونال:انت هتجنيني قول يلا
سيف:اقول ايه
رونال :اللي انت كنت بتقوله من شوي
سيف:اه كنت بقول بحبك
رونال:لا مش دي
سيف:امال ايه
رونال:كنت بتقول الله يرحم
سيف:ما انتي سمعتي اهو
رونال:اه سمعت بس ما اعرفش علي ايه
سيف:اصل في واحده كانت وشها بيحمر لما تكلمني وتفضل تقول حضرتك ويا فندم واوامرك دلوقتي ماشاء الله بتقولي انت رخم
ابتسمت رونال واخفضت راسها خجلا
سيف:عارفه احلي حاجه فيكي ايه
رونال وهي ما زالت منخفضه الرأس ايه
سيف:كسوفك ده اللي بيخليني في دنيا تانيه
رونال:طيب اسكت يا رخم
سيف:تاني
رونال:تاني وتالت ورابع ويلا قولي احنا رايحين فين عاوزه اروح بسرعه علشان اعمل غداء لماما واروح اجبها
كانت رونال لم تنتبه أنهم وصلوا منذ أكثر من خمس دقائق
سيف:احنا وصلنا
رونال نظرت وجدت نفسها أمام المطار فنظرت لسيف باستفهام
سيف:قولت اجيبك تجيبي حماتي
رونال:بس ما تقولش كده قدامها لحد ما افتحها انا في الموضوع ولو سألت انت هنا ليه قولها اي حاجه وربنا يسامحني ويسامحك بقا علي الكدبه دي
ضحك سيف وقال طيب يلا زمان الطائره جت
دخلوا سويا وانتظروا في الكافيه لحين وصول الطائره
وعن وصولها جرت رونال سريعا احتضنت فتحيه وهي تبكي
فتحيه:بس بس يا حبيبتي مالك
رونال:وحشتني
فتحيه:وانتي اكتر يا قلب امك
سيف سلم علي فتحيه وقبل راسها ويديها
سيف:حمد لله على السلامه يا توحه
فتحيه:الله يسلمك يا ابني عامل ايه
سيف:الحمد لله يا توحه ولا اقول يا حجه
فتحيه:اي حاجه حلوه منك يا جوز بنتي
كل هذا ورونال تنظر إليهم بعدم فهم وتفتح فمها
ضحكوا الاثنين عليها وقالت فتحيه :مالك يا بنت
رونال:انا مش فاهمه حاجه
فتحيه:طيب تعالي نروح علشنا ارتاح وابقا افهمك
رونال :ماشي يا ست توحه
فضحكت وذهبوا الي البيت
في البيت استقبلت نرمين فتحيه بحفاوه كبيره
فجلست هي وسيف وذهبت رونال لتحضير الغداء مع نرمين
وبعد أكثر من ساعه كان كل شي علي ما يرام
وفي هذا الوقت سمعوا صوت طرق الباب
فذهبت نرمين للفتح فكان رسلان
اول ما فتحت الباب وقبل اي كلام سمع صوت سيف بالداخل فقال ماشي يا سيدي بقا انا قولت هبقا اول واحد يجي الاقيك هنا
فخرجت فتحيه وادخلته وضحكوا سويا كثيرا
وكانت رونال ونرمين تحضران الاكل علي الترابيزه هذه الترابيزه الصغيره المتهلكه التي أخذ الزمن منها طبقات
وعندما انتهوا دعوا الجميع للاكل ولكن كانوا خايفين من إن لم يعجبهم الاكل
فكانت كلا منهم تنظر إلي حبيبها بفضول من أن تعرف رأيه في اكلها
رونال افتتحت الكلام وقالت معلش يا جماعه حاجه مش قد المقام
سيف:اسكتي يا هبله
رونال لوت فمها كالاطفال وقالت انا هبله طيب يا عبيط
فضحكوا جميعا علي مشاجرتهم بهذه الطريقه فقالت
فتحيه :والنبي انتم فعلا لاقين علي بعض اوي
رونال:صحيح يا ست توحه انتي عرفتي منين اللي حصل
فتحيه هقولك
فلاش باك
كانت فتحيه في بيت الله تقوم بعمرتها فاتصل سيف علي إحدى عملاءه هناك وبعت لهم صوره فتحيه حتي يعثر عليها ويتحدث معاها
وبعد ساعتين اتصل عليه العميل واعطه فتحيه والتي عرفت أنه من طرف سيف مثل ما قال لها
سيف:سلام عليكم يا ست فتحيه
فتحيه:الحمد لله يا ابني انت عامل ايه
سيف:انا طالب منك طلب
فتحيه:اتفضل يا ابني خير
سيف:انا عاوزه اتجوز البت المجنونه بنتك
ضحكت فتحيه وقالت هو انا اطول
سيف:بجد يا يعني موافقه
فتحيه:اكيد يا ابني بس المهم موافقتها هي
سيف:ما تقلقيش انا لابستها في الحائط ولبستها الدبله كمان اجباري
فتحيه ضحكت جداااا وقالت والله مجنون وتستاهلها فعلا
سيف:كده تمام يا توحه
فتحيه:ياااه فكرتني بابو رونال كان دايما يقولي كده لما يكون مزاجه رايق
سيف:ليا الشرف يا توحه
فتحيه:ربنا يسعدك يا ابني ويهينكم
سيف:يارب انا هيستاذنك وهبقا اجي اجيبك انا ورونال بكره إنشاءالله
فتحيه:انشاءالله يا ابني خد بالك من نفسك
سيف:وانتي كمان يا توحه قلبي
ضحكوا واقفلوا مع بعض
ودعت فتحيه بدوام السعاده وان يزرع الله حبهم في قلوب بعض
عوده
رونال :يعني هو قالك قبلي اه يا سهن
سيف بنبره غضب ولكن بهزر لاحظي انك بتغلطي كده وانا ساكت بس علشان خاطر توحه
ضحكت فتحيه وقالت اقول عليكم ايه بس
أنهوا طعامهم وجلسوا في الصالون ليتناولوا الشاي
وجاءت رونال ونرمين ومعهم شاي وصينه فيها كيك
فتحيه:مين اللي عامل الكيكه يا بنات
نرمين :الشوكولاته رونال والبرتقال انا
فأخذ كلا من رسلان وسيف من الكيكه التي عملتها حبيبته
سيف:الله علي حلاوه الكيكه ده حلوه جدا
رونال: بلاش مجامله انا مابعرفش اعمل كيكه
سيف:لا والله بجد حلوه ولا ايه يا رسلان
رسلان:اه دي جميله جدااا اول مره ادوق كيكه بالبرتقال حلوه كده
فضحك سيف وخبطه علي رأسه
رسلان:ايه يا عم انا قولت حاجه غلط
سيف:لا بس انا كان قصدي علي التانيه
ضحك رسلان وقال معلش بقا كل واحد اكل اللي شاور عليه قلبه
رونال :اللي يشوف كده يقول انكم اكلتوا الاكل كله من شوي ما هو ماكنش عاجبكم وقومتوا علطول
سيف:لا ابدا ده عاجبنا اووي بس علشان لازم ناكل مع بابا وسودي في البيت
فتحيه:ربنا يخليكم لبعض يا ابني
رسلان:نستاذن احنا بقا وحمد لله على السلامه يا حجه فتحيه
فتحيه:ليه يا ابني ما انتم قاعدين مونسينا
سيف:معلش انا قولت لازم ناكل مع بعض وسودي منتظرنا هي وبابا
فتحيه:ماشي يا ابني نورتنا
سلموا علي الجميع ثم ذهبوا
~~~~~~~~~
خرجت مريم وكان ترزان قلق جدا
عليها
ترزان:مالك يا حبيبتي
مريم:أشهب كان بيمثل فعلا سمعته وهو بيكلم هيثم وبيقولوا يجيب ورق الشركه بتاعت بابا قبل ما حدش يكتشف أنهم مزورين امضاء بابا
وواضح أن هيثم ما اقبلش وصمم أن الورق يفضل عنده
وكان بيكلم عادي يعني مش تعبان ولا حاجه
ترزان: ومين هيثم ده
مريم:واحد اسمه هيثم الكيلاني
تذكر ترزان أن محمود كان مكلفه أن يعرف كل شي عنه وقت الحادثه
ترزان:انا اعرف هيثم الكيلاني ده
مريم:بجد
ترزان:اه
مريم:عرفته من فين
ترزان:مش عارفه معرفه شخصيه بس عارف معلومات عنه كان محمود بيه مكلفيني يوم الحادثه اعرف كل حاجه عنه
مريم:طيب انا كده هعمل ايه
ترزان:ما تخافش انا هجبلك كل حاجه وهرجعلك حقك
بس انتي ادخلي دلوقتي وانا هروح مشوار وهرجعلك
وذهب حتي يسترد حق والدها
ولأنه يعرف مكان فيلا هيثم وكان مكلف واحد بمراقبتها ومن حسن حظه أن هيثم كان بالخارج وهيثم لا يكلف أحد بحراسته فهذا سهل مهمه ترزان
فدخل الي الفيلا وفضل يبحث علي اي شي يدين هيثم واي ورق يخص شركه مجدي
وكانت الصدمه حين وجد
يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء الرابع والثلاثون
(عفتي والديوث)
كانت شاهيناز تفكر في كذبه جديده لتقولها لعمها
شاهيناز: بص يا عمي انا هقولك على حاجه انا مش عاوزه اتجوز سيف خلاص انا جالي عريس وهنجوز قريب جدا
محمود:وهو عارف انتي ايه وتصرفاتك ازاي
شاهيناز:اه يا عمي عارف كل حاجه
محمود:انا كده فهمت هو كده شكله عشيقك وبيصلح غلطته
شاهيناز لم تجوب باه أو لا خوفا من رد فعل عمها
محمود ناده علي أحدي البودي جارد فجاء سريعا فأمره أن ياخدها الي البدروم ويربطها
فحولت الابتعاد عنه وجرت تجاهه الباب فامسكها وقبل أن يذهب بها
شاهيناز:اوعا تفكر اني هسامحك انا هنتقم منك علي اللي فات واللي حصل دلوقتي وهتشوف هتتمنا الموت قبل ما انوهلك
فمشي تجاهها وصفعها عده صفعات متتاليه جعلتها تفقد الوعي فاخذها البودي جارد وذهب
وظل محمود يفكر ماذا يفعل بهذه العدوه الجديده والتي شربت من حنانه واحتواءه كثير فكيف الان تقف أمامه بهذه الصوره ظل هكذا يفكر
~~~~~~~~~~ نزلوا سيف ورونال ففتح سيف باب السياره لها
رونال:متشكره بس ممكن تقولي رايحين فين
سيف:طيب اركبي وبعدين اقولك
رونال ركبت ووضعت يديها علي الشباك بغضب
سيف:مالك بس يا حبيبتي
رونال: قولي رايحين فين
سيف:دي مفاجئه
رونال:لا قولي
سيف :لا لا لا
رونال:ده انت رخم اووي
ضحك سيف وقال الله يرحم
رونال:بتقول ايه
سيف:لا مفيش
رونال:انت هتجنيني قول يلا
سيف:اقول ايه
رونال :اللي انت كنت بتقوله من شوي
سيف:اه كنت بقول بحبك
رونال:لا مش دي
سيف:امال ايه
رونال:كنت بتقول الله يرحم
سيف:ما انتي سمعتي اهو
رونال:اه سمعت بس ما اعرفش علي ايه
سيف:اصل في واحده كانت وشها بيحمر لما تكلمني وتفضل تقول حضرتك ويا فندم واوامرك دلوقتي ماشاء الله بتقولي انت رخم
ابتسمت رونال واخفضت راسها خجلا
سيف:عارفه احلي حاجه فيكي ايه
رونال وهي ما زالت منخفضه الرأس ايه
سيف:كسوفك ده اللي بيخليني في دنيا تانيه
رونال:طيب اسكت يا رخم
سيف:تاني
رونال:تاني وتالت ورابع ويلا قولي احنا رايحين فين عاوزه اروح بسرعه علشان اعمل غداء لماما واروح اجبها
كانت رونال لم تنتبه أنهم وصلوا منذ أكثر من خمس دقائق
سيف:احنا وصلنا
رونال نظرت وجدت نفسها أمام المطار فنظرت لسيف باستفهام
سيف:قولت اجيبك تجيبي حماتي
رونال:بس ما تقولش كده قدامها لحد ما افتحها انا في الموضوع ولو سألت انت هنا ليه قولها اي حاجه وربنا يسامحني ويسامحك بقا علي الكدبه دي
ضحك سيف وقال طيب يلا زمان الطائره جت
دخلوا سويا وانتظروا في الكافيه لحين وصول الطائره
وعن وصولها جرت رونال سريعا احتضنت فتحيه وهي تبكي
فتحيه:بس بس يا حبيبتي مالك
رونال:وحشتني
فتحيه:وانتي اكتر يا قلب امك
سيف سلم علي فتحيه وقبل راسها ويديها
سيف:حمد لله على السلامه يا توحه
فتحيه:الله يسلمك يا ابني عامل ايه
سيف:الحمد لله يا توحه ولا اقول يا حجه
فتحيه:اي حاجه حلوه منك يا جوز بنتي
كل هذا ورونال تنظر إليهم بعدم فهم وتفتح فمها
ضحكوا الاثنين عليها وقالت فتحيه :مالك يا بنت
رونال:انا مش فاهمه حاجه
فتحيه:طيب تعالي نروح علشنا ارتاح وابقا افهمك
رونال :ماشي يا ست توحه
فضحكت وذهبوا الي البيت
في البيت استقبلت نرمين فتحيه بحفاوه كبيره
فجلست هي وسيف وذهبت رونال لتحضير الغداء مع نرمين
وبعد أكثر من ساعه كان كل شي علي ما يرام
وفي هذا الوقت سمعوا صوت طرق الباب
فذهبت نرمين للفتح فكان رسلان
اول ما فتحت الباب وقبل اي كلام سمع صوت سيف بالداخل فقال ماشي يا سيدي بقا انا قولت هبقا اول واحد يجي الاقيك هنا
فخرجت فتحيه وادخلته وضحكوا سويا كثيرا
وكانت رونال ونرمين تحضران الاكل علي الترابيزه هذه الترابيزه الصغيره المتهلكه التي أخذ الزمن منها طبقات
وعندما انتهوا دعوا الجميع للاكل ولكن كانوا خايفين من إن لم يعجبهم الاكل
فكانت كلا منهم تنظر إلي حبيبها بفضول من أن تعرف رأيه في اكلها
رونال افتتحت الكلام وقالت معلش يا جماعه حاجه مش قد المقام
سيف:اسكتي يا هبله
رونال لوت فمها كالاطفال وقالت انا هبله طيب يا عبيط
فضحكوا جميعا علي مشاجرتهم بهذه الطريقه فقالت
فتحيه :والنبي انتم فعلا لاقين علي بعض اوي
رونال:صحيح يا ست توحه انتي عرفتي منين اللي حصل
فتحيه هقولك
فلاش باك
كانت فتحيه في بيت الله تقوم بعمرتها فاتصل سيف علي إحدى عملاءه هناك وبعت لهم صوره فتحيه حتي يعثر عليها ويتحدث معاها
وبعد ساعتين اتصل عليه العميل واعطه فتحيه والتي عرفت أنه من طرف سيف مثل ما قال لها
سيف:سلام عليكم يا ست فتحيه
فتحيه:الحمد لله يا ابني انت عامل ايه
سيف:انا طالب منك طلب
فتحيه:اتفضل يا ابني خير
سيف:انا عاوزه اتجوز البت المجنونه بنتك
ضحكت فتحيه وقالت هو انا اطول
سيف:بجد يا يعني موافقه
فتحيه:اكيد يا ابني بس المهم موافقتها هي
سيف:ما تقلقيش انا لابستها في الحائط ولبستها الدبله كمان اجباري
فتحيه ضحكت جداااا وقالت والله مجنون وتستاهلها فعلا
سيف:كده تمام يا توحه
فتحيه:ياااه فكرتني بابو رونال كان دايما يقولي كده لما يكون مزاجه رايق
سيف:ليا الشرف يا توحه
فتحيه:ربنا يسعدك يا ابني ويهينكم
سيف:يارب انا هيستاذنك وهبقا اجي اجيبك انا ورونال بكره إنشاءالله
فتحيه:انشاءالله يا ابني خد بالك من نفسك
سيف:وانتي كمان يا توحه قلبي
ضحكوا واقفلوا مع بعض
ودعت فتحيه بدوام السعاده وان يزرع الله حبهم في قلوب بعض
عوده
رونال :يعني هو قالك قبلي اه يا سهن
سيف بنبره غضب ولكن بهزر لاحظي انك بتغلطي كده وانا ساكت بس علشان خاطر توحه
ضحكت فتحيه وقالت اقول عليكم ايه بس
أنهوا طعامهم وجلسوا في الصالون ليتناولوا الشاي
وجاءت رونال ونرمين ومعهم شاي وصينه فيها كيك
فتحيه:مين اللي عامل الكيكه يا بنات
نرمين :الشوكولاته رونال والبرتقال انا
فأخذ كلا من رسلان وسيف من الكيكه التي عملتها حبيبته
سيف:الله علي حلاوه الكيكه ده حلوه جدا
رونال: بلاش مجامله انا مابعرفش اعمل كيكه
سيف:لا والله بجد حلوه ولا ايه يا رسلان
رسلان:اه دي جميله جدااا اول مره ادوق كيكه بالبرتقال حلوه كده
فضحك سيف وخبطه علي رأسه
رسلان:ايه يا عم انا قولت حاجه غلط
سيف:لا بس انا كان قصدي علي التانيه
ضحك رسلان وقال معلش بقا كل واحد اكل اللي شاور عليه قلبه
رونال :اللي يشوف كده يقول انكم اكلتوا الاكل كله من شوي ما هو ماكنش عاجبكم وقومتوا علطول
سيف:لا ابدا ده عاجبنا اووي بس علشان لازم ناكل مع بابا وسودي في البيت
فتحيه:ربنا يخليكم لبعض يا ابني
رسلان:نستاذن احنا بقا وحمد لله على السلامه يا حجه فتحيه
فتحيه:ليه يا ابني ما انتم قاعدين مونسينا
سيف:معلش انا قولت لازم ناكل مع بعض وسودي منتظرنا هي وبابا
فتحيه:ماشي يا ابني نورتنا
سلموا علي الجميع ثم ذهبوا
~~~~~~~~~
خرجت مريم وكان ترزان قلق جدا
عليها
ترزان:مالك يا حبيبتي
مريم:أشهب كان بيمثل فعلا سمعته وهو بيكلم هيثم وبيقولوا يجيب ورق الشركه بتاعت بابا قبل ما حدش يكتشف أنهم مزورين امضاء بابا
وواضح أن هيثم ما اقبلش وصمم أن الورق يفضل عنده
وكان بيكلم عادي يعني مش تعبان ولا حاجه
ترزان: ومين هيثم ده
مريم:واحد اسمه هيثم الكيلاني
تذكر ترزان أن محمود كان مكلفه أن يعرف كل شي عنه وقت الحادثه
ترزان:انا اعرف هيثم الكيلاني ده
مريم:بجد
ترزان:اه
مريم:عرفته من فين
ترزان:مش عارفه معرفه شخصيه بس عارف معلومات عنه كان محمود بيه مكلفيني يوم الحادثه اعرف كل حاجه عنه
مريم:طيب انا كده هعمل ايه
ترزان:ما تخافش انا هجبلك كل حاجه وهرجعلك حقك
بس انتي ادخلي دلوقتي وانا هروح مشوار وهرجعلك
وذهب حتي يسترد حق والدها
ولأنه يعرف مكان فيلا هيثم وكان مكلف واحد بمراقبتها ومن حسن حظه أن هيثم كان بالخارج وهيثم لا يكلف أحد بحراسته فهذا سهل مهمه ترزان
فدخل الي الفيلا وفضل يبحث علي اي شي يدين هيثم واي ورق يخص شركه مجدي
وكانت الصدمه حين وجد
يتبع. ❝
❞ ذهبت رقيه الي حجرتها لتغير بملابسها وجلست على مكتبها لتسجل في مذكراتها ماذ حدث لها تلك الفتره لكن عند كتبتها لي احديث يومها تتذكر كلمه تلك الشاب (أجمل ما رات عيني) ظلت رقيه شارده فتره طويله لحين دق باب غرفتها اذن ب ولد رقيه اميرتي رقيه ماذ بك
رقيه :انا بخير ي ابي
الاب :يبدو عليكي الذهول هل يوجد شي ما لتخبرني به
رقيه :انا بخير ي ابي لكنني مرهقه قليلا وأشعر بالنعاس
الاب :تصبحي على خير ي اميراتي المميزه
رقيه :ببتسمه خفيفه وانتا بخير ابي
ذهب رقيه الي سريرها وبدأت تخلد الي نومها وفي الصباح استيقظت رقيه من النوم وبدأت في تجهيز حقيبتها الي الجامعه إذ بها نظرت إلى المرآه فجأه لم ترا تلك الوحمه السوداء التي تغطي جزء من وجهها فنظرت رقيه الي المرآه بإستعجاب هل حقا انا؟ هل حقا انا؟ وتضع يدها على وجها وتقرر نفس الجمله وهي في غايه الذهول وخرجت رقيه من غرفتها لتنادي امها ولكن هي لا ترا احد فحزنت قليلا وذهبت الي الجامعه وهي في غايه السعاده لأنها لم تتعرض الي التنمر من اليوم بدأت رقيه تقبال اصدقها وتسلم عليهم لكن لن يعرفها احد والكل ينظر إليها بإستعجاب من هذه الفتاه الجميله لكن انزعجت رقيه من تلك العبارات وبدأت تتحرك الي المكتبه إذ بها تصدم في شاب وهي في غايه الخجل رقيه :اسفه جدا
الشاب :نظر إليها بإستعجاب رقيه انتي رقيه
رقيه :قالت نعم
فنظرت رقيه الي شاب لتعتذر له إذ بتلك الشاب صاحب العيون الساحره فرحت رقيه جداا ولمعت عينيها فقال لها الشاب رقيه اريد ان اتحدث معك
رقيه :بصوت منخفض تفضل
الشاب :ماذ فعلتي في وجهك؟ لكي أصبحتي أكثر جملا
رقيه :لم أفعل شيا وبدأت رقيه تحكي له ماذ حدث لها منذو الصباح
فقال الشاب :انني معجب بك رقيه من فتره ما وكنت اريد اخبارك لكنني لم استطع لقد قلقت ان أخبرك لتتجنبيني او ترفضي
فقالت رقيه :وماذ اخبرتني في تلك الحظه التي انخفت فيه وحمتي من وجهي
فقال الشاب :انا معجب بك وروحك واخلاقك وهذه الوحمه التي تتحدثي عنها فهي رمز تميز لك
لمعت عين رقيه من تلك الكلام الرئع لكن قالت له سافكر في هذا الأمر
فقال هذا الشاب :رقيه انني احبك كثيرا وركع هذا الشاب على ركبتيه ليترجي رقيه امام المكتبه كلها ورقيه في غايه الخجل
إذ بصوت ما؟ ينادي رقيه رقيه
استيقظي رقيه
فزعت رقيه من سريرها إذ بحلم
رقيه :امي انا في حلم ام في علم
الام :رقيقه ما هذا كل النوم العميق ي رقيه
رقيه :امي هل اختفت الوحمه حقااا
الام :لا رقيه ماذ بك ي حبيبتي هل اصابك امر ما
رقيه :في زهول لالا ي امي
خرجت الام من غرفه رقيه
وبدأت رقيه تهدأ قليلا وتنظر الي مرآتها وتقول انا حقا هنا في بيتي -
الكاتبه /دينا السيد. ❝ ⏤Dina Younes
❞ ذهبت رقيه الي حجرتها لتغير بملابسها وجلست على مكتبها لتسجل في مذكراتها ماذ حدث لها تلك الفتره لكن عند كتبتها لي احديث يومها تتذكر كلمه تلك الشاب (أجمل ما رات عيني) ظلت رقيه شارده فتره طويله لحين دق باب غرفتها اذن ب ولد رقيه اميرتي رقيه ماذ بك
رقيه :انا بخير ي ابي
الاب :يبدو عليكي الذهول هل يوجد شي ما لتخبرني به
رقيه :انا بخير ي ابي لكنني مرهقه قليلا وأشعر بالنعاس
الاب :تصبحي على خير ي اميراتي المميزه
رقيه :ببتسمه خفيفه وانتا بخير ابي
ذهب رقيه الي سريرها وبدأت تخلد الي نومها وفي الصباح استيقظت رقيه من النوم وبدأت في تجهيز حقيبتها الي الجامعه إذ بها نظرت إلى المرآه فجأه لم ترا تلك الوحمه السوداء التي تغطي جزء من وجهها فنظرت رقيه الي المرآه بإستعجاب هل حقا انا؟ هل حقا انا؟ وتضع يدها على وجها وتقرر نفس الجمله وهي في غايه الذهول وخرجت رقيه من غرفتها لتنادي امها ولكن هي لا ترا احد فحزنت قليلا وذهبت الي الجامعه وهي في غايه السعاده لأنها لم تتعرض الي التنمر من اليوم بدأت رقيه تقبال اصدقها وتسلم عليهم لكن لن يعرفها احد والكل ينظر إليها بإستعجاب من هذه الفتاه الجميله لكن انزعجت رقيه من تلك العبارات وبدأت تتحرك الي المكتبه إذ بها تصدم في شاب وهي في غايه الخجل رقيه :اسفه جدا
الشاب :نظر إليها بإستعجاب رقيه انتي رقيه
رقيه :قالت نعم
فنظرت رقيه الي شاب لتعتذر له إذ بتلك الشاب صاحب العيون الساحره فرحت رقيه جداا ولمعت عينيها فقال لها الشاب رقيه اريد ان اتحدث معك
رقيه :بصوت منخفض تفضل
الشاب :ماذ فعلتي في وجهك؟ لكي أصبحتي أكثر جملا
رقيه :لم أفعل شيا وبدأت رقيه تحكي له ماذ حدث لها منذو الصباح
فقال الشاب :انني معجب بك رقيه من فتره ما وكنت اريد اخبارك لكنني لم استطع لقد قلقت ان أخبرك لتتجنبيني او ترفضي
فقالت رقيه :وماذ اخبرتني في تلك الحظه التي انخفت فيه وحمتي من وجهي
فقال الشاب :انا معجب بك وروحك واخلاقك وهذه الوحمه التي تتحدثي عنها فهي رمز تميز لك
لمعت عين رقيه من تلك الكلام الرئع لكن قالت له سافكر في هذا الأمر
فقال هذا الشاب :رقيه انني احبك كثيرا وركع هذا الشاب على ركبتيه ليترجي رقيه امام المكتبه كلها ورقيه في غايه الخجل
إذ بصوت ما؟ ينادي رقيه رقيه
استيقظي رقيه
فزعت رقيه من سريرها إذ بحلم
رقيه :امي انا في حلم ام في علم
الام :رقيقه ما هذا كل النوم العميق ي رقيه
رقيه :امي هل اختفت الوحمه حقااا
الام :لا رقيه ماذ بك ي حبيبتي هل اصابك امر ما
رقيه :في زهول لالا ي امي
خرجت الام من غرفه رقيه
وبدأت رقيه تهدأ قليلا وتنظر الي مرآتها وتقول انا حقا هنا في بيتي -
الكاتبه /دينا السيد. ❝
❞ كما عودناكم عزيزي القارئ في \" أحرفنا المنيرة لنشر إلكترونية\" بشخصيات أبدعت في مجالها 🤍
اسمك/ شروق سالم محمد أحمد
محافظتك/ القاهره
موهبتك/ الكتابه
وهنا سوف نقوم بالبدأ في حوارنا الصحفى للتعرف على مبدعنا اليوم .
نتمنى لكم قراءة ممتعة \"💕
س/ نبذه تعريفيه عنك؟
ج/انا عندى 16سنه وى ف تانيه ثانوي حصلت على شهادات الحمدلله خلال مرور فتره الدراسه بفضل تفوقى الدراسى
س/ ممكن تقوليلنا بدأت كتابه من امتي؟
ج/ كان عمرى 13سنه
س/ مين شجعك ف اول خطوة ليك ف المجال؟
ج/ مس كانت معايه ف المدرسه اسمها مس مروه كانت بجد مشجعه ليه جااامد وى داعم كمان ومما بردوا وى اختى التوأم دول بحتبرهم مشجعينى ف الأول
س/ هل لديك اعمال ورقيه؟
ج/ نعم
س/ من رايك الكاتب المثالي ايه اكثر شئ يتصف بيه؟
ج/ هو الذى يكتب من أحاسيسه وما بداخله ف الشئ الذى يكتبوا وى أن يكون لديه الكثير من المعلومات
س/ أي شخص ف بدايه حياته بيقابل صعوبات على التأقلم ف المجال فما هى وكيف تخطيتها؟
ج/ هو الشخص الذى ليس لديه أحاسيس وى ليس لديه معلومات كافيه عن الكتابه.. يتخطها بمهاره أن يحاول يكون لديه أحاسيس تجاه الموضوع الذى يكتبه وأن يقراء الكثير عن الكتابه وايضاا عن الموضوع الذى يكتبه
س/ ما هي الحكمه التي اتخذتها ك مبدأ ف حياتك العمليه والعامه؟
ج/ بالنسبه لى موضوع الكتابه أنوا الكتابه تكون بالشعور وى الأحساس
س/ مين اكتر الشخصيات اللي قابلتك ف مجال الكتابه واثرت فيك ؟
ج/ تلات بنات كانوا ماشين ف الشارع وى قابلهم راجل كان بيسألهم ايه أغنيه محمد رمضان الى طالعه جديده وى ساعتها بنت ردت عليه قالتلوا احنا عندنا مواهب احسن من كده بكتيير وى احنا بنات ازهريه وى ساعتها قالتلوا
س/ كلمنا عن انجازاتك داخل وخارج المجال ؟
ج/ هو انا لى حد الان للاسف معملتش حاجه منجزه اووى بس ممكن يكون الأنجاز الى انا عملتوا الى انا كنت دايما بعمل أشعار واديها للمعلمه بتعتى وى كنت دايماا بدخل أزاعه ب أشعار لما اتشهرت اصلاا وبقيت معروفه بأنى بعرف اكتب وى كان ف بنات ممكن تيجى وى تطلب منى إنى أعملهم شعر او قصيده دى كان بالنسبالى انجاز لأن كنت حاسه أنوا ف ثقه جااامده انهم يعنى واثقين فيه
س/من وجه نظرك ك كاتب هل الكتابه هواية أم موهبه؟
ج/ انا بشوف الاتنين عاادى لأن الهوايه حاجه انا ممكن انميها ف نفسى يعنى مثلان حاجه مكنتش بحبها وى مع الوقت بقيت احبها يعنى ينفع تطور اما الموهبه حاجه انا خلقت بيها بحبها دى مينفعش تطور
س/ لكل شخص مثل اعلي ليه فمن هو مثلك الاعلي؟
ج/ لا افهم هذا السؤال
س/ هل عندك موهبه تانيه؟
ج/ لا
س/ كلمنا عن أعمالك القادمه؟
ج/ اريد ان أعمل كتب كثييييره جداااا وى أن أعمل رويات كثييره وان التطور اكثر وأن اكون ناجحه ف حياااتى كله
س/ لكل شخص حلم يريد تحقيقه فما هو حلمك؟
ج/ إننى ليه احلام وليس حلم واحد وى نضم حلمى ف هذا المجال أن انجح ف كل كتاب أعملوا وى ينزل ف كل معرض للكتب وى اكون كمان عندى معرض ليه
س/تنصح ب ايه لكل شخص يريد أن يسلك مجال الكتابه؟
ج/ أن يقراء الكثير من الكتب وى أن يأخذ كورسات وأن يتدرب الكثير على الكتابه
وفي الختام نرجو أن نكون قد أسعدنا حضراتكم ونتمني لكم جزيل الشكر والإحترام.
المحررة/إسراء عيد
المؤسسه/إسراء عيد. ❝ ⏤دار نشر أحرفنا المنيرة
❞ كما عودناكم عزيزي القارئ في ˝ أحرفنا المنيرة لنشر إلكترونية˝ بشخصيات أبدعت في مجالها 🤍
اسمك/ شروق سالم محمد أحمد
محافظتك/ القاهره
موهبتك/ الكتابه
وهنا سوف نقوم بالبدأ في حوارنا الصحفى للتعرف على مبدعنا اليوم .
نتمنى لكم قراءة ممتعة ˝💕
س/ نبذه تعريفيه عنك؟
ج/انا عندى 16سنه وى ف تانيه ثانوي حصلت على شهادات الحمدلله خلال مرور فتره الدراسه بفضل تفوقى الدراسى
س/ ممكن تقوليلنا بدأت كتابه من امتي؟
ج/ كان عمرى 13سنه
س/ مين شجعك ف اول خطوة ليك ف المجال؟
ج/ مس كانت معايه ف المدرسه اسمها مس مروه كانت بجد مشجعه ليه جااامد وى داعم كمان ومما بردوا وى اختى التوأم دول بحتبرهم مشجعينى ف الأول
س/ هل لديك اعمال ورقيه؟
ج/ نعم
س/ من رايك الكاتب المثالي ايه اكثر شئ يتصف بيه؟
ج/ هو الذى يكتب من أحاسيسه وما بداخله ف الشئ الذى يكتبوا وى أن يكون لديه الكثير من المعلومات
س/ أي شخص ف بدايه حياته بيقابل صعوبات على التأقلم ف المجال فما هى وكيف تخطيتها؟
ج/ هو الشخص الذى ليس لديه أحاسيس وى ليس لديه معلومات كافيه عن الكتابه. يتخطها بمهاره أن يحاول يكون لديه أحاسيس تجاه الموضوع الذى يكتبه وأن يقراء الكثير عن الكتابه وايضاا عن الموضوع الذى يكتبه
س/ ما هي الحكمه التي اتخذتها ك مبدأ ف حياتك العمليه والعامه؟
ج/ بالنسبه لى موضوع الكتابه أنوا الكتابه تكون بالشعور وى الأحساس
س/ مين اكتر الشخصيات اللي قابلتك ف مجال الكتابه واثرت فيك ؟
ج/ تلات بنات كانوا ماشين ف الشارع وى قابلهم راجل كان بيسألهم ايه أغنيه محمد رمضان الى طالعه جديده وى ساعتها بنت ردت عليه قالتلوا احنا عندنا مواهب احسن من كده بكتيير وى احنا بنات ازهريه وى ساعتها قالتلوا
س/ كلمنا عن انجازاتك داخل وخارج المجال ؟
ج/ هو انا لى حد الان للاسف معملتش حاجه منجزه اووى بس ممكن يكون الأنجاز الى انا عملتوا الى انا كنت دايما بعمل أشعار واديها للمعلمه بتعتى وى كنت دايماا بدخل أزاعه ب أشعار لما اتشهرت اصلاا وبقيت معروفه بأنى بعرف اكتب وى كان ف بنات ممكن تيجى وى تطلب منى إنى أعملهم شعر او قصيده دى كان بالنسبالى انجاز لأن كنت حاسه أنوا ف ثقه جااامده انهم يعنى واثقين فيه
س/من وجه نظرك ك كاتب هل الكتابه هواية أم موهبه؟
ج/ انا بشوف الاتنين عاادى لأن الهوايه حاجه انا ممكن انميها ف نفسى يعنى مثلان حاجه مكنتش بحبها وى مع الوقت بقيت احبها يعنى ينفع تطور اما الموهبه حاجه انا خلقت بيها بحبها دى مينفعش تطور
س/ لكل شخص مثل اعلي ليه فمن هو مثلك الاعلي؟
ج/ لا افهم هذا السؤال
س/ هل عندك موهبه تانيه؟
ج/ لا
س/ كلمنا عن أعمالك القادمه؟
ج/ اريد ان أعمل كتب كثييييره جداااا وى أن أعمل رويات كثييره وان التطور اكثر وأن اكون ناجحه ف حياااتى كله
س/ لكل شخص حلم يريد تحقيقه فما هو حلمك؟
ج/ إننى ليه احلام وليس حلم واحد وى نضم حلمى ف هذا المجال أن انجح ف كل كتاب أعملوا وى ينزل ف كل معرض للكتب وى اكون كمان عندى معرض ليه
س/تنصح ب ايه لكل شخص يريد أن يسلك مجال الكتابه؟
ج/ أن يقراء الكثير من الكتب وى أن يأخذ كورسات وأن يتدرب الكثير على الكتابه
وفي الختام نرجو أن نكون قد أسعدنا حضراتكم ونتمني لكم جزيل الشكر والإحترام.
❞ الجزء التاسع
(عفتي والديوث )
ذهبوا مريم ورونال الي البيت ليفاجئوا والدتهم
مريم:ممكن يا رونال اطلب منك طلب
رونال:اكيد اتفضلي انتي اختي
سعدت مريم بالكلمه جدااااا وكأنها طارت ونزلت بين احضان اختها
مريم:انا عاوزه ادخل انا الاول وانتي تستخبي واشوف هتحس بيا ولا لا
رونال:موافقه بس انت ناسيه حاجه
مريم :ايه
رونال:اني محجبه وما تزعليش مني لبسي ولن تكمل
مريم:نظرت إلي ملابسها أنها محتشمه ولا يظهر منها شي ولكن يختلف اختلاف تام عن لبس رونال
وقالت خلاص بقا مش مشكله كان نفسي اشوفها هتقبلك ازاي
رونال:طيب واللي يحلها
مريم:فرحت جداااا وردت بجد بجد تقدر تحلها
رونال: اه
مريم:طيب ازاي
رونال:انا كنت مشتريه طقم جديد امبارح ونسيته عن صاحبتي نقدر نروح وتغيري هناك
مريم:عيونها دمعت من فرحتها لأختها التي طالما انتظرت أن تقبلها وكانت تخاف أن يكون لقاء فاتر دون احساس ولكن خاب املها ويوم ما تقبلها تكون بهذه الرقه والحنان
فاوقفت السياره مره واحده والتفت وأخذت رونال بين أحضانها وطال بشده وكان رونال كانت بحاجه اليه فبادلتها حضنها بقوه
وجلسوا يبكون لفتره حتي هدأت شهقاتهم
رونال:تصدقي كنت بحسبك كل ده بتهزري بس اول ما حضنتني حسيت كاني بحضن امي اوعي تبعدي تاني
مريم:حبيبتي انا عمري ما هبعد تاني
وفي هذه اللحظه رن هاتف رونال وكانت امها
رونال:ست الكل
فتحيه:.................
رونال:ما تخافيش انا جايه في الطريق
فتحيه:..............
رونال:ماشي يا حبيبتي سلام وأغلقت الهاتف
رونال:يلا بقا امشي علشان ما نتأخر علي ماما
مريم :طيب قوللي عنوان صحبتك
وانطلقوا سريعا
~~~~~~~~~~~~
في المركز عند نرمين
وجدته امامها ولا تستطيع أن تصدق عينها
قالت بصوت مبحوح اح اح احمد
احمد:ايوه احمد اللي رافعه عليه قضيه طلاق يا هانم
نرمين:مسحت دموعها سريعا واصتنطعت القوه وردت انا في مكان شغل وماينفعش يبقا في مسائل شخصيه هنا
احمد:علي اساس ايه انك ما بعتليش الأخطار علي شغلي واتعملي فضيحه هناك
نرمين:بزعيق انا قولت مش ينفع نكلم هنا تخرج بمزاجك ولا انادي علي الأمن يخرجوك بره
احمد:انا تقوللي كده لا ده انا اجيب عليها وطيها
نرمين:عاوزني اقولك ايه اقول انك كذبت عليا اقول انك اغتصبتني في يوم فرحي اللي كان المفروض يكون احلي ليله في عمرنا اقول انك نصبت عليا علشان اكتب نص الشقه باسمك علشان كنت مخطط انك تعمل فيا كده اقول ايه ولا ايه ولا ايه من يوم ما عرفتك حسبي الله ونعم الوكيل فيك
كانت تقول كلماتها وتنزل علي قلب هذا المتراقب مثل النار تحرقه
وكان كل من بالمركز يستمعون ويشفقون عليها ويعرفون الان قصتها ويعرفون سبب الابتسامه التي يشبوها الحزن دائما
احمد :انتي مراتي وهتفضلي مراتي لو رفعتي مئه قضيه طلاق لحد ما تموتي واورثك كمان
ورفع يديه كي يصفعها ولكن وجد أمامه من يصفعه وكان رسلان
احمد كان مصدوم من رد فعله وظل علي هذا الحال فتره وحول استجماع قوته ورد الصفعه ولكن رسلان بجسمه الرياضي كان احمد بالنسبله مثل القزم
احمد:انت مين وازاي تجرءه وتضربني
رسلان:بصوت جهوري يخصك اووي يا حيوان انت اللي ذيك محتاج علقه محترمه علشان تعرف تعامل بنات الناس
احمد:وانت بقا المحامي بتاعها ولا انت اللي خلتها تهرب وتجي تعيش معاك هنا
رسلان استشاط غضبه ولكمه لكمه قويه سال علي أثرها الدم من فمه
رسلان:اولا لو هي ذي ما انت بتقول كانت فضلت مع ندل ذيك علشان حد يبقا .......عليها وتعمل اللي هي عاوزه
إنما أنت تجيب سيرتي انا انا هعرفك انا مين يا حيوان وجره وخرج بيه خارج المركز
ونرمين كل هذا ولم تتكلم كلمه ولكن دموعها التي تسيل علي وجنتيها الورديتين تتكلم
امام الجميع ربط احمد
رسلان:طلقها
احمد:علي رقبتي
رسلان:بقولك طلقها
احمد:بقولك علي جثتي
رسلان ظل يلكم فيه حتي فقد الوعي
ابتعد عنه رسلان قليل واحضر من سيارته زجاجه ماء ورشها علي وجهه
ابتدأ يستعيد وعيه ووجد أمامه رسلان وعيونه مليئه بالشر
احمد :انت بتعمل دكر عليا وانا لوحدي
رسلان:طلقها
احمد:قولت لا
رسلان:تمام ومشي تجاهه بخطوات ثابته وواثقه
خاف احمد من مظهره
وقال :انتي طالق
رسلان :بالثلاثه
احمد:انتي طالق طالق طالق يلا بقا فكني
رسلان:ليسه الحساب ما خلصش
احمد:عاوز ايه تاني
رسلان سار تجاه سيارته واحضر ورق وقلم وبعض الشيكات الامانه والتي بحكم شغله بيستخدمها كثير
رسلان:امضي يلا
احمد:علي ايه إن شاءالله
رسلان:ملكش دعوه يلا وصرخ فيه
احمد:حاضر حاضر ومضي علي ورق تنازل علي الشقه كامله وبعض من وصولات الامانه لأن احمد بطبعه جبان جداااا
ولكن ما لم يتوقع رسلان حصل
يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء التاسع
(عفتي والديوث )
ذهبوا مريم ورونال الي البيت ليفاجئوا والدتهم
مريم:ممكن يا رونال اطلب منك طلب
رونال:اكيد اتفضلي انتي اختي
سعدت مريم بالكلمه جدااااا وكأنها طارت ونزلت بين احضان اختها
مريم:انا عاوزه ادخل انا الاول وانتي تستخبي واشوف هتحس بيا ولا لا
رونال:موافقه بس انت ناسيه حاجه
مريم :ايه
رونال:اني محجبه وما تزعليش مني لبسي ولن تكمل
مريم:نظرت إلي ملابسها أنها محتشمه ولا يظهر منها شي ولكن يختلف اختلاف تام عن لبس رونال
وقالت خلاص بقا مش مشكله كان نفسي اشوفها هتقبلك ازاي
رونال:طيب واللي يحلها
مريم:فرحت جداااا وردت بجد بجد تقدر تحلها
رونال: اه
مريم:طيب ازاي
رونال:انا كنت مشتريه طقم جديد امبارح ونسيته عن صاحبتي نقدر نروح وتغيري هناك
مريم:عيونها دمعت من فرحتها لأختها التي طالما انتظرت أن تقبلها وكانت تخاف أن يكون لقاء فاتر دون احساس ولكن خاب املها ويوم ما تقبلها تكون بهذه الرقه والحنان
فاوقفت السياره مره واحده والتفت وأخذت رونال بين أحضانها وطال بشده وكان رونال كانت بحاجه اليه فبادلتها حضنها بقوه
وجلسوا يبكون لفتره حتي هدأت شهقاتهم
رونال:تصدقي كنت بحسبك كل ده بتهزري بس اول ما حضنتني حسيت كاني بحضن امي اوعي تبعدي تاني
مريم:حبيبتي انا عمري ما هبعد تاني
وفي هذه اللحظه رن هاتف رونال وكانت امها
رونال:ست الكل
فتحيه:.........
رونال:ما تخافيش انا جايه في الطريق
فتحيه:.......
رونال:ماشي يا حبيبتي سلام وأغلقت الهاتف
رونال:يلا بقا امشي علشان ما نتأخر علي ماما
مريم :طيب قوللي عنوان صحبتك
وانطلقوا سريعا
~~~~~~~~~~~~ في المركز عند نرمين
وجدته امامها ولا تستطيع أن تصدق عينها
قالت بصوت مبحوح اح اح احمد
احمد:ايوه احمد اللي رافعه عليه قضيه طلاق يا هانم
نرمين:مسحت دموعها سريعا واصتنطعت القوه وردت انا في مكان شغل وماينفعش يبقا في مسائل شخصيه هنا
احمد:علي اساس ايه انك ما بعتليش الأخطار علي شغلي واتعملي فضيحه هناك
نرمين:بزعيق انا قولت مش ينفع نكلم هنا تخرج بمزاجك ولا انادي علي الأمن يخرجوك بره
احمد:انا تقوللي كده لا ده انا اجيب عليها وطيها
نرمين:عاوزني اقولك ايه اقول انك كذبت عليا اقول انك اغتصبتني في يوم فرحي اللي كان المفروض يكون احلي ليله في عمرنا اقول انك نصبت عليا علشان اكتب نص الشقه باسمك علشان كنت مخطط انك تعمل فيا كده اقول ايه ولا ايه ولا ايه من يوم ما عرفتك حسبي الله ونعم الوكيل فيك
كانت تقول كلماتها وتنزل علي قلب هذا المتراقب مثل النار تحرقه
وكان كل من بالمركز يستمعون ويشفقون عليها ويعرفون الان قصتها ويعرفون سبب الابتسامه التي يشبوها الحزن دائما
احمد :انتي مراتي وهتفضلي مراتي لو رفعتي مئه قضيه طلاق لحد ما تموتي واورثك كمان
ورفع يديه كي يصفعها ولكن وجد أمامه من يصفعه وكان رسلان
احمد كان مصدوم من رد فعله وظل علي هذا الحال فتره وحول استجماع قوته ورد الصفعه ولكن رسلان بجسمه الرياضي كان احمد بالنسبله مثل القزم
احمد:انت مين وازاي تجرءه وتضربني
رسلان:بصوت جهوري يخصك اووي يا حيوان انت اللي ذيك محتاج علقه محترمه علشان تعرف تعامل بنات الناس
احمد:وانت بقا المحامي بتاعها ولا انت اللي خلتها تهرب وتجي تعيش معاك هنا
رسلان استشاط غضبه ولكمه لكمه قويه سال علي أثرها الدم من فمه
رسلان:اولا لو هي ذي ما انت بتقول كانت فضلت مع ندل ذيك علشان حد يبقا ....عليها وتعمل اللي هي عاوزه
إنما أنت تجيب سيرتي انا انا هعرفك انا مين يا حيوان وجره وخرج بيه خارج المركز
ونرمين كل هذا ولم تتكلم كلمه ولكن دموعها التي تسيل علي وجنتيها الورديتين تتكلم
امام الجميع ربط احمد
رسلان:طلقها
احمد:علي رقبتي
رسلان:بقولك طلقها
احمد:بقولك علي جثتي
رسلان ظل يلكم فيه حتي فقد الوعي
ابتعد عنه رسلان قليل واحضر من سيارته زجاجه ماء ورشها علي وجهه
ابتدأ يستعيد وعيه ووجد أمامه رسلان وعيونه مليئه بالشر
احمد :انت بتعمل دكر عليا وانا لوحدي
رسلان:طلقها
احمد:قولت لا
رسلان:تمام ومشي تجاهه بخطوات ثابته وواثقه
خاف احمد من مظهره
وقال :انتي طالق
رسلان :بالثلاثه
احمد:انتي طالق طالق طالق يلا بقا فكني
رسلان:ليسه الحساب ما خلصش
احمد:عاوز ايه تاني
رسلان سار تجاه سيارته واحضر ورق وقلم وبعض الشيكات الامانه والتي بحكم شغله بيستخدمها كثير
رسلان:امضي يلا
احمد:علي ايه إن شاءالله
رسلان:ملكش دعوه يلا وصرخ فيه
احمد:حاضر حاضر ومضي علي ورق تنازل علي الشقه كامله وبعض من وصولات الامانه لأن احمد بطبعه جبان جداااا
ولكن ما لم يتوقع رسلان حصل
يتبع. ❝