داليا ماجد كاتبة مصرية، من مواليد القاهرة، تعمل في مهنة التدريس، طورت من موهبتها عن طريق الاشتراك في كورسات كثيرة منها التخاطب وأصبحت اخصائيه متمكنة ولكن حلم طفولتها كان لا يزال يتردد في عقلها في أن تصبح كاتبه معروفه فبدأ قلمها يجسد الواقع وانطلقت في هذا الطريق بكتابات على مواقع التواصل الاجتماعي حتى اشتركت في كتاب (مجرد عابرون) وكان اولى مشاركتها ثم اشتركت مرة أخرى في كتاب (واني اكتفيت ) وتم إجراء حديث صحفي مع الصحفيه اسماء محمد تم نشره علي جوجل وعلي الفيس بوك بصفحه ديسك المحطه وقريبا سوف تنتشر روايه منفرده (شلوخه شريفه ) لها مجموعة من الإنجازات والمؤلفات أبرزها ❞ عفتي والديوث ❝
داليا ماجد كاتبة مصرية، من مواليد القاهرة، تعمل في مهنة التدريس، طورت من موهبتها عن طريق الاشتراك في كورسات كثيرة منها التخاطب وأصبحت اخصائيه متمكنة ولكن حلم طفولتها كان لا يزال يتردد في عقلها في أن تصبح كاتبه معروفه فبدأ قلمها يجسد الواقع وانطلقت في هذا الطريق بكتابات على مواقع التواصل الاجتماعي حتى اشتركت في كتاب (مجرد عابرون) وكان اولى مشاركتها ثم اشتركت مرة أخرى في كتاب (واني اكتفيت ) وتم إجراء حديث صحفي مع الصحفيه اسماء محمد تم نشره علي جوجل وعلي الفيس بوك بصفحه ديسك المحطه وقريبا سوف تنتشر روايه منفرده (شلوخه شريفه ) ❰ لها مجموعة من الإنجازات والمؤلفات أبرزها ❞ عفتي والديوث ❝ ❱
فيسبوك هي منصة تواصل اجتماعي عبر الإنترنت تأسست في عام 2004 من قبل مارك زوكربيرغ وزملاؤه في الكلية. تعتبر فيسبوك واحدة من أكبر وأشهر منصات التواصل الاجتماعي في العالم.
تتيح فيسبوك للمستخدمين إنشاء ملفات شخصية خاصة بهم حيث يمكنهم نشر المحتوى النصي والصور ومقاطع الفيديو ومشاركتها مع أصدقائهم أو جمهور أوسع بحسب إعدادات الخصوصية التي يختارونها. يمكن أيضًا للمستخدمين الاتصال بالأصدقاء ومتابعة أحداثهم ونشاطاتهم على المنصة.
بالإضافة إلى ذلك، تقدم فيسبوك مجموعة متنوعة من الخدمات والميزات، مثل صفحات الشركات والمنظمات، والمجموعات المجتمعية، والفعاليات الاجتماعية. كما يمكن للشركات والأفراد إنشاء إعلانات وترويجها للجمهور المستهدف.
رغم أن فيسبوك ابتدأت كموقع للتواصل بين الأصدقاء، إلا أنها أصبحت منصة شاملة تشمل مجموعة متنوعة من الخدمات والتطبيقات المرتبطة بها، مثل إنستغرام وواتساب، التي أصبحت جزءًا من شركة فيسبوك.
❞المؤلِّف الذي يعزز من عمق الأفكار ويفتح أبواب الخيال، يقودنا في رحلات استكشاف إلى عوالم غامضة ومثيرة.❝ يسعدنا أن نقدم لكم فرصة التواصل المباشر مع شخصيات عامة مؤثرة رائجين في مجال التأليف، على المنصات الاجتماعية. ابقوا على اطلاع دائم بأحدث المحتويات والتحديثات مع عوالمهم الإبداعية والرؤى الفريدة.
❞ وما أن نظرت إلي عيونها حتي علمت ما بداخلها من الم وحزن من أشد الاحباب لها لا تحزني يا صغيرتي فالله يخزن ليكي كثير من الفرحه والسرور. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ وما أن نظرت إلي عيونها حتي علمت ما بداخلها من الم وحزن من أشد الاحباب لها لا تحزني يا صغيرتي فالله يخزن ليكي كثير من الفرحه والسرور. ❝
❞ الجزء الرابع (عفتي والديوث ) أعطت ميمي الكاس للراجل الذي معاها وهي تتميل بدلع وانوثه طاغيه ميمي:ممكن بقا اعرف اسمك ايه الراجل: بصي انا مش هقولك اي اسم فاك لا هقولك اسمي الحقيقي علشان حاسك مش اللي انتي فيه ده خالص وأنك واحده تانيه مش عارف ليه ميمي دمعت لانه لمس بكلماته قطعه من روحها مخباءه عن الكل فأكمل وقال :انا محمود السيوفي فنظرت له ميمي باستغراب شديد ميمي:معقول انت محمود السيوفي اكبر راجل اعمال في الشرق الأوسط انت بتهزر ولا بتكلم جد محمود:وانا ههزر معاكي ليه همحي شخصيتي ليه ميمي:اصل الناس كلها بتقول انك راجل محترم ونعم الاخلاق مش لامؤاخذه بتاع هلس وكده وضحكت ضحكه خليعه محمود:لا يا ستي انا فعلا كده بس يمكن لما شفتك مع أشهب غيرت رايي ميمي :طيب اشرب اشرب بس محمود :لا يا ستي وادي الكاس اهو وسكبه علي الارض اطتشاءت ميمي غضبا ولكن حولت أنها ما تبين هذا ونظرت له بنصف عين وقالت :لا انا ما حبكش وانت كده لازم تشرب هات اعملك كاس تاني وأخذت الكاس وذهبت للمره الثانيه وكررت مافعلته اول مره دون أن يراها اخذها وصعودا الي غرفه النوم فاعطته الكاس حتي تستطيع أن تتم مهمتها محمود:ياسلام علي احلي ايد في الدنيا وقبل طرف يديها صعودا لكتفها حولت مريم الابتعاد عنه ولكن لم تستطيع فوقع الكاس فتهشم فقالت:كده خلتني اكسر الكاس هات اجبلك واحد تاني ومش هسيبك الا لما تشربه محمود:انتي ليه مصممه اني اشرب الكاس وظل يقبل فيها حتي وصل إلي شفايفها وهي تحول أن تبتعد أخذت قطعه من الكأس وهددته بها ميمي:ابعد عني والا هموتك نظر له محمود وهو يعرف ما تفعله جيدا ولكن حول استفززها لكي تتكلم محمود:ليه بقا والفلوس اللي الباشا اخدها مني واستنيك يومين ليه بقا ان شاءالله ميمي :وهي ترجع للخلف حتي اصطدمت في الحائط ابوس ايديك انا هديك الفلوس دي وزياده كمان بس ارجوك ما تجي ناحيتي في هذه اللحظه جاء تليفون لمحمود فأشار لها أن تصمت محمود :حبيبه بابا عامله ايه المتصله:..................... محمود:لا يا حبيبتي ما تعمليش حسابي علي العشاء انا هتاخر شوي كلي انتي واخواتك ما تستننيش المتصله:.................... محمود:عندي شوي شغل وجاي علطول المتصله:.................... محمود:ماشي يا حبيبتي سلام واغلق الهاتف وهو ينظر لها وهي دموعها تسيل دون توقف فصرخ بها انتي بتعيطي له دلوقتي ميمي:ومازال دموعها بالنزول انت عندك بنت وكنت بتكلمها صح محمود:اه ميمي :طيب تحب بنتك تبقا زيي محمود:اخرسي بنتي عمرها ما تبقا زيك ميمي:والكلام جرحها وكان سكين غرست بقلبها علي فكره انا مش وحشه بس ربنا وقعني في واحد ضحك عليا مش ضحك عليا ذي ما انت فاهم لا انا ليسه بنت وكانت الصدمه هي سيد الموقف محمود:ضحك ضحكه هيستريا حتي أنه كاد أن يتخانق وفجرت مريم علي كوب المياه واعطيه له سريعا فنظر لها نظره لم تفسرها وقال:انت بتساعدني وانا بضحك عليكي ازاي ميمي :انا ما عرفش اصلا انا ازاي طلع مني الكلام ده بس حسيتك بجد اب حنين يمكن فاكرتني بوالدي الله يرحمه واللي لو كان هنا ما كنش زماني بقيت في الموقف ده محمود:انتي شكلك حكايه وروايه وتمثيله كمان انتي ايه حكايتك بالضبط ميمي:وهيفيدك في ايه انت واحد عاوز تقضي ليله وانا هتصلك بواحده حالا تجيلك بس سابني امشي قبل ما هي تجي علشان بس ما يحصلش مشاكل والنبي محمود:انا لو عاوزك ولا عاوز غيرك انا عاوز اعرف ايه حكايتك والا مش هتخرجي من هنا ميمي :امري لله هقولك ~~~~~~~~~~~ في هذه الأثناء كانت رونال مع والدتها تطعمها فتحيه:قوللي يا بنتي اللي حصل حصلك ازاي رونال:حبيبتي انا واحد خبطني بالعربيه بتاعته وانا رايحه المقابله والصدفه أنه يطلع المدير اللي رايحه اشتغل عنده وهو من كرم أخلاقه عطني اسبوع رجلي ترتاح وهبقا ابتدي شغل من الاسبوع الجاي فتحيه :الله يباركله يا بنتي ويجزيه خير رونال:اللهم امين يا حبيبتي يلا خدي علاجك وارتاحي يلا وانا هشوف الشقه لو محتاجه ترويقه وهبقا انام وقبل أن تخرج سمعت صوت طرقات علي الباب فتحيه:خير ياربي مين هيجي دلوقتي رونال:ما تخفيش انا هروح اشوف مين وظلت تحمل علي نفسها حتي تستطيع الخروج رونال:مين بيخبط اللي علي الباب انا جاي من طرف الاستاذ سيف السيوفي فتحت الباب ووجدت اثنين شاب وراجل أربعيني قال:انا الدكتور محمد خاطر جاي علشان اشوف رجلك الاستاذ سيف قلي علي عنوانك رونال:انصدمت وقبل أن تجيب وجدت فتحيه تقول لهم اتفضلوا يا ابني بيتكم ومطرحكم فتنحت رونال عن الباب فدخلوا الي الصالون الذي يسمي هذا لأنه عندهم مجرد كنبه وكرسي من طقم قديم الدكتور محمد :اتفضلي يا بنتي وريني رجلك رونال :لا مفيش داعي فتحيه:يا بنتي وريه رجلك احسن يكون فيها حاجه لا قدر الله انتي مش قادره تمشي عليها رونال :حاضر يا ماما امري لله أخذت رونال محمد الي غرفتها وابتدا يكشف عليها وبعد فتره خرج وقال يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء الرابع (عفتي والديوث ) أعطت ميمي الكاس للراجل الذي معاها وهي تتميل بدلع وانوثه طاغيه ميمي:ممكن بقا اعرف اسمك ايه الراجل: بصي انا مش هقولك اي اسم فاك لا هقولك اسمي الحقيقي علشان حاسك مش اللي انتي فيه ده خالص وأنك واحده تانيه مش عارف ليه ميمي دمعت لانه لمس بكلماته قطعه من روحها مخباءه عن الكل فأكمل وقال :انا محمود السيوفي فنظرت له ميمي باستغراب شديد ميمي:معقول انت محمود السيوفي اكبر راجل اعمال في الشرق الأوسط انت بتهزر ولا بتكلم جد محمود:وانا ههزر معاكي ليه همحي شخصيتي ليه ميمي:اصل الناس كلها بتقول انك راجل محترم ونعم الاخلاق مش لامؤاخذه بتاع هلس وكده وضحكت ضحكه خليعه محمود:لا يا ستي انا فعلا كده بس يمكن لما شفتك مع أشهب غيرت رايي ميمي :طيب اشرب اشرب بس محمود :لا يا ستي وادي الكاس اهو وسكبه علي الارض اطتشاءت ميمي غضبا ولكن حولت أنها ما تبين هذا ونظرت له بنصف عين وقالت :لا انا ما حبكش وانت كده لازم تشرب هات اعملك كاس تاني وأخذت الكاس وذهبت للمره الثانيه وكررت مافعلته اول مره دون أن يراها اخذها وصعودا الي غرفه النوم فاعطته الكاس حتي تستطيع أن تتم مهمتها محمود:ياسلام علي احلي ايد في الدنيا وقبل طرف يديها صعودا لكتفها حولت مريم الابتعاد عنه ولكن لم تستطيع فوقع الكاس فتهشم فقالت:كده خلتني اكسر الكاس هات اجبلك واحد تاني ومش هسيبك الا لما تشربه محمود:انتي ليه مصممه اني اشرب الكاس وظل يقبل فيها حتي وصل إلي شفايفها وهي تحول أن تبتعد أخذت قطعه من الكأس وهددته بها ميمي:ابعد عني والا هموتك نظر له محمود وهو يعرف ما تفعله جيدا ولكن حول استفززها لكي تتكلم محمود:ليه بقا والفلوس اللي الباشا اخدها مني واستنيك يومين ليه بقا ان شاءالله ميمي :وهي ترجع للخلف حتي اصطدمت في الحائط ابوس ايديك انا هديك الفلوس دي وزياده كمان بس ارجوك ما تجي ناحيتي في هذه اللحظه جاء تليفون لمحمود فأشار لها أن تصمت محمود :حبيبه بابا عامله ايه المتصله:........... محمود:لا يا حبيبتي ما تعمليش حسابي علي العشاء انا هتاخر شوي كلي انتي واخواتك ما تستننيش المتصله:.......... محمود:عندي شوي شغل وجاي علطول المتصله:.......... محمود:ماشي يا حبيبتي سلام واغلق الهاتف وهو ينظر لها وهي دموعها تسيل دون توقف فصرخ بها انتي بتعيطي له دلوقتي ميمي:ومازال دموعها بالنزول انت عندك بنت وكنت بتكلمها صح محمود:اه ميمي :طيب تحب بنتك تبقا زيي محمود:اخرسي بنتي عمرها ما تبقا زيك ميمي:والكلام جرحها وكان سكين غرست بقلبها علي فكره انا مش وحشه بس ربنا وقعني في واحد ضحك عليا مش ضحك عليا ذي ما انت فاهم لا انا ليسه بنت وكانت الصدمه هي سيد الموقف محمود:ضحك ضحكه هيستريا حتي أنه كاد أن يتخانق وفجرت مريم علي كوب المياه واعطيه له سريعا فنظر لها نظره لم تفسرها وقال:انت بتساعدني وانا بضحك عليكي ازاي ميمي :انا ما عرفش اصلا انا ازاي طلع مني الكلام ده بس حسيتك بجد اب حنين يمكن فاكرتني بوالدي الله يرحمه واللي لو كان هنا ما كنش زماني بقيت في الموقف ده محمود:انتي شكلك حكايه وروايه وتمثيله كمان انتي ايه حكايتك بالضبط ميمي:وهيفيدك في ايه انت واحد عاوز تقضي ليله وانا هتصلك بواحده حالا تجيلك بس سابني امشي قبل ما هي تجي علشان بس ما يحصلش مشاكل والنبي محمود:انا لو عاوزك ولا عاوز غيرك انا عاوز اعرف ايه حكايتك والا مش هتخرجي من هنا ميمي :امري لله هقولك ~~~~~~~~~~~ في هذه الأثناء كانت رونال مع والدتها تطعمها فتحيه:قوللي يا بنتي اللي حصل حصلك ازاي رونال:حبيبتي انا واحد خبطني بالعربيه بتاعته وانا رايحه المقابله والصدفه أنه يطلع المدير اللي رايحه اشتغل عنده وهو من كرم أخلاقه عطني اسبوع رجلي ترتاح وهبقا ابتدي شغل من الاسبوع الجاي فتحيه :الله يباركله يا بنتي ويجزيه خير رونال:اللهم امين يا حبيبتي يلا خدي علاجك وارتاحي يلا وانا هشوف الشقه لو محتاجه ترويقه وهبقا انام وقبل أن تخرج سمعت صوت طرقات علي الباب فتحيه:خير ياربي مين هيجي دلوقتي رونال:ما تخفيش انا هروح اشوف مين وظلت تحمل علي نفسها حتي تستطيع الخروج رونال:مين بيخبط اللي علي الباب انا جاي من طرف الاستاذ سيف السيوفي فتحت الباب ووجدت اثنين شاب وراجل أربعيني قال:انا الدكتور محمد خاطر جاي علشان اشوف رجلك الاستاذ سيف قلي علي عنوانك رونال:انصدمت وقبل أن تجيب وجدت فتحيه تقول لهم اتفضلوا يا ابني بيتكم ومطرحكم فتنحت رونال عن الباب فدخلوا الي الصالون الذي يسمي هذا لأنه عندهم مجرد كنبه وكرسي من طقم قديم الدكتور محمد :اتفضلي يا بنتي وريني رجلك رونال :لا مفيش داعي فتحيه:يا بنتي وريه رجلك احسن يكون فيها حاجه لا قدر الله انتي مش قادره تمشي عليها رونال :حاضر يا ماما امري لله أخذت رونال محمد الي غرفتها وابتدا يكشف عليها وبعد فتره خرج وقال
❞ الجزء السادس (عفتي والديوث ) كنت في حاله صدمه وانا بشوف قدامي واحده فوله واتقسمت نصفين مني وفي نفس المكان بتعمل بطاقه الموظف لما لاقا استمارات البطاقه انا في الاول وهي وراء راح قائل:ياجماعه ما تلخبطوش الاستمارات تاني اهو اثنين اخوات وواحده في الشرق وواحده في الغرب كنا هنعمل لواحده والثانيه تستناها وراح نده علينا احنا الاثنين انا كنت شوفتها ذي ما قولتلك بس هي انصدمت اول ما شفتني الموظف:مين فيكم بقا الكبيره رونال كانت ليسه علي نفس صدمتها وانا رديت وقولتله انا اكبر بخمس دقائق الموظف:وانتي يا انسه ووجهه كلامه لرونال وانتي بقا مكسوفه تردي ولا احترام علشان هي الكبيره رونال:انتبهت لكلامه ورديت ذي ما حضرتك بتقول الموظف :ونعم التربيه وراجع الورق واستغرب جدااا لما وجد اسمنا مريم /رونال هاشم العبودي وقال:معقول انتم ولاد هاشم العبودي رجل الأعمال المعروف مريم:ايوه ورونال مع كل كلمه تستغرب وتندهش اكتر رديت قولتله قلنا نعمل ايه تاني و شكرته وقبل ما نمشي وقفنا الموظف: ممكن رقم والدكم أو والدتكم رونال:ليه خير الموظف :بصراحه انا عندي ابن وانا عاوز اجوزه بس بنت ناس طيبين ومؤدبه وانا شفت بنفسي تربيتكم ومش هلاقي احسن منكم أنسابهم مريم:طيب حضرتك احنا لينا ظروف خاصه ومش هينفع نخلي حضرتك تعرفها بس انا اتشرفنا بحضرتك وبمعرفتك وعموما حضرتك عرفت احنا ولاد مين تقدر تشرفنا في اي وقت تشرب فنجان شاي مع والدي بس كضيف فاضل مش نسايب سلام عليكم خرجنا احنا الاثنين ورونال مش قادره تنطق كلمه مريم:بصي من غير مقدمات انتي عرفتي كل حاجه تعالي نقعد في مكان ناكل حاجه وبعدين تعرفي كل حاجه رونال:هزت راسها بالموافقه وذهبت لتوقف تاكسي ولكن مريم اوقفتها انتي بتعملي ايه رونال :ايه هنروح مشي انا تعبانه مش قادره امشي انا اللي هدفع يا ستي ماتقلقيش مريم:ضحكه ورديت طيب تعالي وانا هخليكي ترتاحي وذهبت باتجاه سياره فخمه وأخرجت مديليت مفاتيحها وضغطت علي رز الفتح للسياره واشارت بيديها لرونال أن تركب رونال:فتحت فمها كالاطفال ونظرت لمريم فابتسمت مريم :اتفضلي دي عربيتي فركبت رونال وذهبوا للمطعم ولكن لم يكونوا يتوقعوا ما رأءوه ~~~~~~~~~~~ رسلان كان يفكر أنه الآن لا مجال له بالتقرب منها فهي متزوجه ولكنه وجد أمامه نرمين تنظر له وتبتسم نرمين :ماهو طالما انت رسلان السيوفي معلوماتك مليئه النت بس مفيش صور ليك ليه ابتسم رسلان لكونها مهتمه بيه قبل رؤيته :ورد عليها اصلي ما بحبش اتصور بطلع وحش في الصور وبعدين فين عنصر المفاجئه في الموضوع نرمين : انت وحش ازاي ده انت مز رسلان:احم احم نرمين :تذكرت انها تكلمت من دون تفكير فتاسفت وسرحت في أنها كيف تشعر معه بهذا الشعور كأنها تعرفيه من زمن طويل ولكن قاطع تفكيرها صوت رسلان الرجولي الجاذب رسلان:بتتاسفي ليه انتي قولتلي حاجه غلط ولا رجعتي في كلامك نرمين:لا ابدا بس معلش انا مندفعه مع الناس اللي بحبهم فخبطت علي رأسها وتاسفت تانيه انا همشي بقا احسن اخبط اكتر من كده وعندما لفت وجدت أمامها رونال خرجت من غرفه الاشعه رونال:ها بقا عاوزه كام نرمين:الاستاذ رسلان دفع خلاص رونال:وايه اللي خلاكي تاخدي نرمين :اتصفوا انتم مع بعض بقا رسلان:ممكن نمشي علشان دكتور محمد منتظر رونال:طيب والفلوس رسلان:بعدين ونظر الي نرمين وقال :انا اسف ما كنتش اعرف ان حضرتك متجوزه بس حصل خير وذهبوا ولكن نرمين أحست بشي غريب في قلبها كان روحها انتزعت منها ~~~~~~~~~~ في هذه الأثناء كان محمد يتكلم مع فتحيه فتحيه:انا اسفه تقيلنا عليك يا ابني محمد:لا ابدا يا حاجه طلبات سيف بيه أوامر فتحيه:الي قولي يا ابني هو بعتك ليه محمد:يا حجه سيف باشا قلبه طيب اووي ولما خبط بنتك وهي ما رديتش يوديها لدكتور قالي اجيلها بعد العياده وانا جيت فتحيه:ربنا يديله علي قد نيته محمد:انا أول مره يقولي روح لحد فتحيه :وتفتكر ليه قالك تجي محمد:مش عارف بس هو كان قلقان اووي وقلي اطمنه اول ما انزل من عندكم فتحيه:اللي فيه الخير يقدمه ربنا في هذا الوقت كانت رونال ورسلان وصلوا ودخلوا الي الغرفه محمد اول ما امسك الاشعه قال يتبع. ❝ ⏤داليا ماجد خاطر (ملكه زماني)
❞ الجزء السادس (عفتي والديوث ) كنت في حاله صدمه وانا بشوف قدامي واحده فوله واتقسمت نصفين مني وفي نفس المكان بتعمل بطاقه الموظف لما لاقا استمارات البطاقه انا في الاول وهي وراء راح قائل:ياجماعه ما تلخبطوش الاستمارات تاني اهو اثنين اخوات وواحده في الشرق وواحده في الغرب كنا هنعمل لواحده والثانيه تستناها وراح نده علينا احنا الاثنين انا كنت شوفتها ذي ما قولتلك بس هي انصدمت اول ما شفتني الموظف:مين فيكم بقا الكبيره رونال كانت ليسه علي نفس صدمتها وانا رديت وقولتله انا اكبر بخمس دقائق الموظف:وانتي يا انسه ووجهه كلامه لرونال وانتي بقا مكسوفه تردي ولا احترام علشان هي الكبيره رونال:انتبهت لكلامه ورديت ذي ما حضرتك بتقول الموظف :ونعم التربيه وراجع الورق واستغرب جدااا لما وجد اسمنا مريم /رونال هاشم العبودي وقال:معقول انتم ولاد هاشم العبودي رجل الأعمال المعروف مريم:ايوه ورونال مع كل كلمه تستغرب وتندهش اكتر رديت قولتله قلنا نعمل ايه تاني و شكرته وقبل ما نمشي وقفنا الموظف: ممكن رقم والدكم أو والدتكم رونال:ليه خير الموظف :بصراحه انا عندي ابن وانا عاوز اجوزه بس بنت ناس طيبين ومؤدبه وانا شفت بنفسي تربيتكم ومش هلاقي احسن منكم أنسابهم مريم:طيب حضرتك احنا لينا ظروف خاصه ومش هينفع نخلي حضرتك تعرفها بس انا اتشرفنا بحضرتك وبمعرفتك وعموما حضرتك عرفت احنا ولاد مين تقدر تشرفنا في اي وقت تشرب فنجان شاي مع والدي بس كضيف فاضل مش نسايب سلام عليكم خرجنا احنا الاثنين ورونال مش قادره تنطق كلمه مريم:بصي من غير مقدمات انتي عرفتي كل حاجه تعالي نقعد في مكان ناكل حاجه وبعدين تعرفي كل حاجه رونال:هزت راسها بالموافقه وذهبت لتوقف تاكسي ولكن مريم اوقفتها انتي بتعملي ايه رونال :ايه هنروح مشي انا تعبانه مش قادره امشي انا اللي هدفع يا ستي ماتقلقيش مريم:ضحكه ورديت طيب تعالي وانا هخليكي ترتاحي وذهبت باتجاه سياره فخمه وأخرجت مديليت مفاتيحها وضغطت علي رز الفتح للسياره واشارت بيديها لرونال أن تركب رونال:فتحت فمها كالاطفال ونظرت لمريم فابتسمت مريم :اتفضلي دي عربيتي فركبت رونال وذهبوا للمطعم ولكن لم يكونوا يتوقعوا ما رأءوه ~~~~~~~~~~~ رسلان كان يفكر أنه الآن لا مجال له بالتقرب منها فهي متزوجه ولكنه وجد أمامه نرمين تنظر له وتبتسم نرمين :ماهو طالما انت رسلان السيوفي معلوماتك مليئه النت بس مفيش صور ليك ليه ابتسم رسلان لكونها مهتمه بيه قبل رؤيته :ورد عليها اصلي ما بحبش اتصور بطلع وحش في الصور وبعدين فين عنصر المفاجئه في الموضوع نرمين : انت وحش ازاي ده انت مز رسلان:احم احم نرمين :تذكرت انها تكلمت من دون تفكير فتاسفت وسرحت في أنها كيف تشعر معه بهذا الشعور كأنها تعرفيه من زمن طويل ولكن قاطع تفكيرها صوت رسلان الرجولي الجاذب رسلان:بتتاسفي ليه انتي قولتلي حاجه غلط ولا رجعتي في كلامك نرمين:لا ابدا بس معلش انا مندفعه مع الناس اللي بحبهم فخبطت علي رأسها وتاسفت تانيه انا همشي بقا احسن اخبط اكتر من كده وعندما لفت وجدت أمامها رونال خرجت من غرفه الاشعه رونال:ها بقا عاوزه كام نرمين:الاستاذ رسلان دفع خلاص رونال:وايه اللي خلاكي تاخدي نرمين :اتصفوا انتم مع بعض بقا رسلان:ممكن نمشي علشان دكتور محمد منتظر رونال:طيب والفلوس رسلان:بعدين ونظر الي نرمين وقال :انا اسف ما كنتش اعرف ان حضرتك متجوزه بس حصل خير وذهبوا ولكن نرمين أحست بشي غريب في قلبها كان روحها انتزعت منها ~~~~~~~~~~ في هذه الأثناء كان محمد يتكلم مع فتحيه فتحيه:انا اسفه تقيلنا عليك يا ابني محمد:لا ابدا يا حاجه طلبات سيف بيه أوامر فتحيه:الي قولي يا ابني هو بعتك ليه محمد:يا حجه سيف باشا قلبه طيب اووي ولما خبط بنتك وهي ما رديتش يوديها لدكتور قالي اجيلها بعد العياده وانا جيت فتحيه:ربنا يديله علي قد نيته محمد:انا أول مره يقولي روح لحد فتحيه :وتفتكر ليه قالك تجي محمد:مش عارف بس هو كان قلقان اووي وقلي اطمنه اول ما انزل من عندكم فتحيه:اللي فيه الخير يقدمه ربنا في هذا الوقت كانت رونال ورسلان وصلوا ودخلوا الي الغرفه محمد اول ما امسك الاشعه قال