❞ البارت التاسع عشر
فعل برق ما قاله نوح ذهب كليهما وراء من اخذ الرساله و عرفوا مكان عشق
برق: هتعمل ايه دلوقتى
نوح : خليك مستخبي هنا و انا هجيب الفرسان تحاصر الكوخ علشان محدش يهرب
برق : تمام
ذهب نوح و احضر الجنود حاصر الجنود الكوخ دون ان يلاحظهم احد اتنظر نوح دقائق ثم اعطي اشاره الهجوم
بعد مده من الوقت مات قطاع الطرق وتم اثر فؤاد
داخل الكوخ
كانت عشق جالسه في زاويه الغرف ضامه نفسها وعيونها حمراء من البكاء وتنظر لذلك الثعبان الذي علي الجنب الاخر من الغرفه
عشق ببكاء: يارب يعنى انا ما بين كل الحيوانات ملقوش غير تعبان كانوا جابوا تنين كنت هتعامل معاه زي ما مهيرة عملت انما تعبان اتصرف معاه ازاي يارب
في هذه اللحظه سمعت هجوم علي قطاع الطرق وبعد وقت هدء الصوت ودخل نوح
عشق بصريخ: متدخلش في تعبان متدخلش
اغلق نوح الباب ثم اتجهه لخلف الكوخ كسر الخشب الذي كان يغلق النافذه ثم دخل من النافذه
عشق ببكاء: نوح نوح
نوح وهو يفك قيودها: انا هنا يا حبيبتي اهدي
عشق: ابعد البتاع ده من هنا يا نوح ارجوك
نظر نوح للثعبان ثم سحب سيفه وقتله
عشق بصريخ: اه خرجني خرجني من هنا
نوح وهو يحملها: قاتله نص جيش العدو وخايفه من الثعبان يا اخره صبري
عشق: انت متعرفش التعبان ده مخيف قد ايه
برق : عشق
عشق وهي تحضن اخاها ببكاء: برق
برق وهو يلمس علي راسها: اهدي انا هنا خلاص خلينا نروح
نوح: خدها انت و روح انا لسه هسلم فؤاد للامبراطور
برق: طيب احنا هنمشي سلام
اتجه برق و عشق الي البيت استقبلها سراج واتين بالكثير من الاحضان والقبلات
بعد اسبوع
سراج: عندي ليكم خبر
اتين: في ايه
سراج: النهارده ولاول مره هيظر ولي العهد
برق وعشق: ايه
اتين: من ساعه ولادته وهو مخرجش من القصر محدش يعرف شكله بيقولوا انه وحش
عشق:او يمكن الامبراطور خايف عليه من اعداءه بذات انه الشئ الوحيد اللي من ريحه الامبراطوره المتوفيه
سراج: ممكن المهم قوموا اجهزوا مش عاوزين نتأخر
في المساء في الحفله
كان الجميع يقف وهو في حاله حماس تام فأخيراً اليوم سوف يظهر ولي العهد لاول مره
ساهر :انسه عشق تسمحيلي بالرقصه الافتتاحيه
كانت سترفض عشق لكن أتاها صوت من ورا ضهرها يقول
نوح بعيون مظلمه:لا مش ممكن ولو ممشتش من هنا انا هكسر عظامك دلوقتي حالا
ترجع ساهر بسرعه والخوف يملئ عيناه
عشق بأعجاب:واو ايه الجمدان ده
نوح بغمز :عجبتك
عشق بضحك:اوي ايه الحلاوة دي وايه اللبس ده
نوح وهو يقبل يدها :شويه وهتعرفي انا لازم امشي دلوقتي
عشق:هتتأخر
نوح:لا شويه وهتلقيني جنبك
مضي بعض الوقت ثم ظهر الامبراطور حياه الجميع
حسني:حفله النهارده لثالث اسباب الصراح اولهم هو الاحتفال بالنصر علي مملكه الظل واحتلال الامبراطوريه المملكه والحاجه التانيه وهي اني اعرفكم علي ولي العهد انما الثالثه بقي فدي ولي العهد اللي هيعلن عنها
ثم نظر خلفه وقال الامير نوح اتفضل
حياه الجميع بستثناء عائله عشق الذيم كانوا في ذهول تام ان نوح هو ولي العهد
بدأ الجميع يتهافت علي نوح ويتحدثون معه لم يكن نوح منتبه لهم بل كان تركيزة علي شيطانته الصغيره التي كانت تنظر له بغضب ثم اختفت من امام
نوح: طب معلش عن اذنكم دلوقتي
نوح:برق عشق فين
برق: تحياتى سموك
نوح: برق انا نوح نوح و بس من غير سموك
برق: ميصحش سموك
نوح وهو يبتسم و يتذكر كلام عشق: ملكش دعوة يصح وكمان احنا خلاص بقينا اصحاب فين عشق بقي
برق بأبتسامه: في البلكونه
نوح : تمام
في البلكونه
نوح: عشقي
نظرت له عشق وتحركت لتذهب لكن امسك نوح يدها منعها من الذهاب
عشق بهدوء : سبني جلالتك
نوح: بلا جلالتك بلا بتاع انا نوح
عشق: ميصحش سموك
نوح: لا يصح ملكيش دعوه وكمان اصحاب لا احباب
عشق: انت غلط انا محبتش نوح ولي العهد انا حبيت نوح صديقي
نوح: ما الاتنين واحد يا عشق
عشق: لا يا نوح الاتنين مش واحد انت كدبت عليا يا نوح وخبيت عليا انت مين
نوح: مكنتش عاوز اتحب لاني ولي العهد
عشق: وانا عمرى ما كنت هحبك علشان لقبك يا نوح بأمارة اني حبيت نوح الشخص العادي
نوح وهو يجلس علي ركبته : انا اسف يا عشقي انا غلط سمحيني عشق تقبلي تتجوزيني
عشق برخامه: اتجوز مين
نوح بضحك: تتجوزي نوح صديقك
عشق بأبتسامه: اذا كان كده ماشي
البس نوح عشق خاتمها ثم احتضنها بسعاده كأن سعادته كلها تتلخص في عشق
نوح بسعاده: جلاله الإمبراطور عندي حاجه اتمني توافق عليها
حسني: ايه هي
نوح وهي ينظر لعشق بسعاده: يكون فرحي علي عشق الاسبوع الجاي
حسني بأبتسامه: بالسرعه دي
نوح بأبتسامه: بالسرعه دي
حسني: يبقي الاسبوع الجاي فرح الامير نوح علي الانسه عشق
عشق بضحك: انت مجنون
نوح وهي يقبل يدها: مش اكتر منك يا شيطانتي الصغيره
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت التاسع عشر
فعل برق ما قاله نوح ذهب كليهما وراء من اخذ الرساله و عرفوا مكان عشق
برق: هتعمل ايه دلوقتى
نوح : خليك مستخبي هنا و انا هجيب الفرسان تحاصر الكوخ علشان محدش يهرب
برق : تمام
ذهب نوح و احضر الجنود حاصر الجنود الكوخ دون ان يلاحظهم احد اتنظر نوح دقائق ثم اعطي اشاره الهجوم
بعد مده من الوقت مات قطاع الطرق وتم اثر فؤاد
داخل الكوخ
كانت عشق جالسه في زاويه الغرف ضامه نفسها وعيونها حمراء من البكاء وتنظر لذلك الثعبان الذي علي الجنب الاخر من الغرفه
عشق ببكاء: يارب يعنى انا ما بين كل الحيوانات ملقوش غير تعبان كانوا جابوا تنين كنت هتعامل معاه زي ما مهيرة عملت انما تعبان اتصرف معاه ازاي يارب
في هذه اللحظه سمعت هجوم علي قطاع الطرق وبعد وقت هدء الصوت ودخل نوح
عشق بصريخ: متدخلش في تعبان متدخلش
اغلق نوح الباب ثم اتجهه لخلف الكوخ كسر الخشب الذي كان يغلق النافذه ثم دخل من النافذه
عشق ببكاء: نوح نوح
نوح وهو يفك قيودها: انا هنا يا حبيبتي اهدي
عشق: ابعد البتاع ده من هنا يا نوح ارجوك
نظر نوح للثعبان ثم سحب سيفه وقتله
عشق بصريخ: اه خرجني خرجني من هنا
نوح وهو يحملها: قاتله نص جيش العدو وخايفه من الثعبان يا اخره صبري
عشق: انت متعرفش التعبان ده مخيف قد ايه
برق : عشق
عشق وهي تحضن اخاها ببكاء: برق
برق وهو يلمس علي راسها: اهدي انا هنا خلاص خلينا نروح
نوح: خدها انت و روح انا لسه هسلم فؤاد للامبراطور
برق: طيب احنا هنمشي سلام
اتجه برق و عشق الي البيت استقبلها سراج واتين بالكثير من الاحضان والقبلات
بعد اسبوع
سراج: عندي ليكم خبر
اتين: في ايه
سراج: النهارده ولاول مره هيظر ولي العهد
برق وعشق: ايه
اتين: من ساعه ولادته وهو مخرجش من القصر محدش يعرف شكله بيقولوا انه وحش
عشق:او يمكن الامبراطور خايف عليه من اعداءه بذات انه الشئ الوحيد اللي من ريحه الامبراطوره المتوفيه
سراج: ممكن المهم قوموا اجهزوا مش عاوزين نتأخر
في المساء في الحفله
كان الجميع يقف وهو في حاله حماس تام فأخيراً اليوم سوف يظهر ولي العهد لاول مره
ساهر :انسه عشق تسمحيلي بالرقصه الافتتاحيه
كانت سترفض عشق لكن أتاها صوت من ورا ضهرها يقول
نوح بعيون مظلمه:لا مش ممكن ولو ممشتش من هنا انا هكسر عظامك دلوقتي حالا
ترجع ساهر بسرعه والخوف يملئ عيناه
عشق بأعجاب:واو ايه الجمدان ده
نوح بغمز :عجبتك
عشق بضحك:اوي ايه الحلاوة دي وايه اللبس ده
نوح وهو يقبل يدها :شويه وهتعرفي انا لازم امشي دلوقتي
عشق:هتتأخر
نوح:لا شويه وهتلقيني جنبك
مضي بعض الوقت ثم ظهر الامبراطور حياه الجميع
حسني:حفله النهارده لثالث اسباب الصراح اولهم هو الاحتفال بالنصر علي مملكه الظل واحتلال الامبراطوريه المملكه والحاجه التانيه وهي اني اعرفكم علي ولي العهد انما الثالثه بقي فدي ولي العهد اللي هيعلن عنها
ثم نظر خلفه وقال الامير نوح اتفضل
حياه الجميع بستثناء عائله عشق الذيم كانوا في ذهول تام ان نوح هو ولي العهد
بدأ الجميع يتهافت علي نوح ويتحدثون معه لم يكن نوح منتبه لهم بل كان تركيزة علي شيطانته الصغيره التي كانت تنظر له بغضب ثم اختفت من امام
نوح: طب معلش عن اذنكم دلوقتي
نوح:برق عشق فين
برق: تحياتى سموك
نوح: برق انا نوح نوح و بس من غير سموك
برق: ميصحش سموك
نوح وهو يبتسم و يتذكر كلام عشق: ملكش دعوة يصح وكمان احنا خلاص بقينا اصحاب فين عشق بقي
برق بأبتسامه: في البلكونه
نوح : تمام
في البلكونه
نوح: عشقي
نظرت له عشق وتحركت لتذهب لكن امسك نوح يدها منعها من الذهاب
عشق بهدوء : سبني جلالتك
نوح: بلا جلالتك بلا بتاع انا نوح
عشق: ميصحش سموك
نوح: لا يصح ملكيش دعوه وكمان اصحاب لا احباب
عشق: انت غلط انا محبتش نوح ولي العهد انا حبيت نوح صديقي
نوح: ما الاتنين واحد يا عشق
عشق: لا يا نوح الاتنين مش واحد انت كدبت عليا يا نوح وخبيت عليا انت مين
نوح: مكنتش عاوز اتحب لاني ولي العهد
عشق: وانا عمرى ما كنت هحبك علشان لقبك يا نوح بأمارة اني حبيت نوح الشخص العادي
نوح وهو يجلس علي ركبته : انا اسف يا عشقي انا غلط سمحيني عشق تقبلي تتجوزيني
عشق برخامه: اتجوز مين
نوح بضحك: تتجوزي نوح صديقك
عشق بأبتسامه: اذا كان كده ماشي
البس نوح عشق خاتمها ثم احتضنها بسعاده كأن سعادته كلها تتلخص في عشق
نوح بسعاده: جلاله الإمبراطور عندي حاجه اتمني توافق عليها
حسني: ايه هي
نوح وهي ينظر لعشق بسعاده: يكون فرحي علي عشق الاسبوع الجاي
حسني بأبتسامه: بالسرعه دي
نوح بأبتسامه: بالسرعه دي
حسني: يبقي الاسبوع الجاي فرح الامير نوح علي الانسه عشق
عشق بضحك: انت مجنون
نوح وهي يقبل يدها: مش اكتر منك يا شيطانتي الصغيره
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝
❞ البارت الخامس
في الإمبراطورية
عاصي : مش هتبطل تهرب من الشغل
نوح بملل: عاصي انا مش الإمبراطور انا ولي العهد يعني الشغل اللي عليا يخلص في ساعتين
عاصي: طب ما تعمل الساعتين قبل ما تمشي و كمان سموك متنساش محدش يعرف انك ولي العهد غير بعض من في القصر فخروجك كل شويه هيعرض حياتك للخطر لو حد عرف
نوح: وهيعرفوا منين بس وانت لسه قايل محدش يعرف انا مين شوف انت اللي بتعطلني عن شغلي يلا اسيبك
عاصي وهو ينظر ليد عاصي: سموك استني ايه ده
نوح: اه كانت مبارزة بالسيف و اتعورت مش اكتر عادي
عاصي: مين هو مين اتجرأ و يأذي سموك
نوح: عاصي بلاش تكبر الموضوع دي كانت غلطه و كمان ده جرح سطحي انا ماشي
ثانى يوم
برق :عشق عشق
عشق:في ايه
برق: النهارده الذكرى ٢٦ لجواز بابا و ماما تيجي ننزل نجيب ليهم هديه
عشق بحماس:اشطا جدا يلا
برق:هنقول للحرس و يلا
عشق :حرس مين بس دول هيجذبوا الإنتباه لينا لا احنا نروح متنكرين علشان محدش يعرفنا
برق بصدمه:انتى متأكده انك عشق
عشق بضحك:اه في ايه
برق:في ايه ده انا كنت بتحايل عليكى تعملي كده و انتى بترفضي
عشق : وقد حان الوقت لتجربه المغادرة يلا
برق بحماس: يلا جدا
في السوق
برق :مش باين اني من نبيل صح
عشق بضحك: صح صح تعالي نشوف السوق يلا
عشق: بص بص هناك
برق:متبعديش عني المكان زحمه
لم تنتبه عشق و تحركت ناحيه المحل لكن اوقفها شخص ثمل و مسك يديها بإحكام
السكير:ت تعالي معايا يا حلوة ده احنا هنستمتع. ا اوي
عشق وهي بتحاول تتملص منه:اوعي يا بتاع انت سبني
عشق في عقلها:ياربي علي الحظ مش عارفه حتي اخلص ايد اسحب بها السيف
فجأه بدون مقدمات كانت الطاوله في وجه ذلك الثمل
برق وهو يضربه:ده جزاء اللي يفكر يلمس اختي
عشق و هي بتحاول أبعاده :يالهوي بس يا برق كفايه هيموت في ايدك بس
تدخل الحراس و ابعدوهم عن بعض و اخذوا الثمل بعد ما اظهر برق رمز الدوق
عشق:ياربِ شوف ايدك اتعورت ازاي
برق:ملكيش دعوة بيا انتي كويسه
عشق بابتسامه:اه متقلقش
برق: الحمدلله و امسك يديها و اكمل خليكي جنبي و متسبيش أيدي مفهوم
عشق :حاضر
في المحل.
عشق: ايه رايك في العقد ده
نوح :حلو اوي وانتي ايه رايك في الساعه دي
عشق: ممم دي احلي
برق: تمام خلينا ندفع و نروح
عشق:اوك
في المنزل
عشق: النهارده ذكري جواز الحلوين
اتين: اوه انتم افتكرتم
برق: و احنا نقدر ننساكم بردو
عشق بحماس: افتحوا الهديه افتحوا الهديه
اتين وهو تفتح الهديه:حاضر حاضر
برق: ها عجبتكم
سراج: جميله اوي يا حبيبي
اتين :ربنا يخليكوا لينا
لـِ شهد الوليد|الإعصار. ❝ ⏤شهد الوليد
❞ البارت الخامس
في الإمبراطورية
عاصي : مش هتبطل تهرب من الشغل
نوح بملل: عاصي انا مش الإمبراطور انا ولي العهد يعني الشغل اللي عليا يخلص في ساعتين
عاصي: طب ما تعمل الساعتين قبل ما تمشي و كمان سموك متنساش محدش يعرف انك ولي العهد غير بعض من في القصر فخروجك كل شويه هيعرض حياتك للخطر لو حد عرف
نوح: وهيعرفوا منين بس وانت لسه قايل محدش يعرف انا مين شوف انت اللي بتعطلني عن شغلي يلا اسيبك
عاصي وهو ينظر ليد عاصي: سموك استني ايه ده
نوح: اه كانت مبارزة بالسيف و اتعورت مش اكتر عادي
عاصي: مين هو مين اتجرأ و يأذي سموك
نوح: عاصي بلاش تكبر الموضوع دي كانت غلطه و كمان ده جرح سطحي انا ماشي
ثانى يوم
برق :عشق عشق
عشق:في ايه
برق: النهارده الذكرى ٢٦ لجواز بابا و ماما تيجي ننزل نجيب ليهم هديه
عشق بحماس:اشطا جدا يلا
برق:هنقول للحرس و يلا
عشق :حرس مين بس دول هيجذبوا الإنتباه لينا لا احنا نروح متنكرين علشان محدش يعرفنا
برق بصدمه:انتى متأكده انك عشق
عشق بضحك:اه في ايه
برق:في ايه ده انا كنت بتحايل عليكى تعملي كده و انتى بترفضي
عشق : وقد حان الوقت لتجربه المغادرة يلا
برق بحماس: يلا جدا
في السوق
برق :مش باين اني من نبيل صح
عشق بضحك: صح صح تعالي نشوف السوق يلا
عشق: بص بص هناك
برق:متبعديش عني المكان زحمه
لم تنتبه عشق و تحركت ناحيه المحل لكن اوقفها شخص ثمل و مسك يديها بإحكام
السكير:ت تعالي معايا يا حلوة ده احنا هنستمتع. ا اوي
عشق وهي بتحاول تتملص منه:اوعي يا بتاع انت سبني
عشق في عقلها:ياربي علي الحظ مش عارفه حتي اخلص ايد اسحب بها السيف
فجأه بدون مقدمات كانت الطاوله في وجه ذلك الثمل
برق وهو يضربه:ده جزاء اللي يفكر يلمس اختي
عشق و هي بتحاول أبعاده :يالهوي بس يا برق كفايه هيموت في ايدك بس
تدخل الحراس و ابعدوهم عن بعض و اخذوا الثمل بعد ما اظهر برق رمز الدوق
عشق:ياربِ شوف ايدك اتعورت ازاي
برق:ملكيش دعوة بيا انتي كويسه
عشق بابتسامه:اه متقلقش
برق: الحمدلله و امسك يديها و اكمل خليكي جنبي و متسبيش أيدي مفهوم
عشق :حاضر
في المحل.
عشق: ايه رايك في العقد ده
نوح :حلو اوي وانتي ايه رايك في الساعه دي
عشق: ممم دي احلي
برق: تمام خلينا ندفع و نروح
عشق:اوك
في المنزل
عشق: النهارده ذكري جواز الحلوين
اتين: اوه انتم افتكرتم
برق: و احنا نقدر ننساكم بردو
عشق بحماس: افتحوا الهديه افتحوا الهديه
اتين وهو تفتح الهديه:حاضر حاضر
برق: ها عجبتكم
سراج: جميله اوي يا حبيبي
اتين :ربنا يخليكوا لينا